|
|
RenatoBos
|
|
|
Tegenvaller in het herstel van Terence Kongolo
Een tweede fikse tegenvaller op medisch gebied is het trage herstel van Terence Kongolo.
De talentvolle centrumverdediger, die dit seizoen enkele keren indruk maakte als vervanger van Stefan de Vrij, heeft nog zeker twee maanden nodig om te herstellen van zijn knieblessure. Die kwetsuur liep hij op 19 november op tijdens het duel Jong FC Twente -Jong Feyenoord/Excelsior na een ongelukkige botsing met ploeggenoot Ruud Vormer. Ook de jeugdinternational zal niet meereizen naar Spanje voor het trainingskamp in Marbella.
Het feit dat Kongolo nog lange tijd uit de roulatie is, kan ook vervelende consequenties hebben voor Kaj Ramsteijn. De verdediger, al maandenlang volledig hersteld van een zware kruisbandblessure, kreeg eerder te horen dat hij op huurbasis mocht verkassen uit de Kuip om zo meer speeltijd te krijgen. De kans dat Feyenoord nu nog meewerkt aan een dergelijke constructie is een stuk kleiner geworden. Bron:FRFanatic |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Kongolo is ook weer op de trainingen te vinden :-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Mooi om erbij te hebben! Back up voor mathijSSen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: En meer. bij gunstige ontwikkeling misschien wel de toekomstige leider in de verdediging ? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo op de weg terug na knieblessure
Terwijl het grootste deel van de selectie zich vorige week tijdens het trainingskamp in Marbella voorbereidde op de tweede competitiehelft, meldde Terence Kongolo zich voor het eerst sinds zijn blessure weer op het trainingsveld op Varkenoord. De talentvolle verdediger raakte tijdens de wedstrijd van Jong Feyenoord/Excelsior tegen Jong FC Twente in november geblesseerd aan zijn knie. Inmiddels is hij op de weg terug en trainde hij deze week voor het eerst met de bal. Ik moet rustig aan doen, maar het gaat steeds beter, vertelde Kongolo na afloop van de woensdagochtendtraining.
De verdediger scheurde in november de binnenband van zijn linkerknie, waardoor hij maandenlang buitenspel kwam te staan. De eerste zes weken moest ik absolute rust houden en heb ik op krukken gelopen, blikte hij terug. Later werd dat teruggebracht tot één kruk. Ik heb veel kracht- en stabiliteitsoefeningen gedaan en vorige week trainde ik voor het eerst weer op het trainingsveld. Dat was wennen, maar het gaat steeds beter. Dat ik deze week zelfs al weer oefeningen met de bal doe, geeft een heerlijk gevoel.
Kongolo gaf toe dat het moeilijk was om het trainingskamp in Marbella aan zich voorbij te laten gaan. Natuurlijk wilde ik graag mee, maar voor mezelf was het beter om hier te revalideren. Ook met deze blessure is het zaak om niet te snel te gaan, dus ik moet rustig aan doen en van dag tot dag bekijken hoe mijn knie op de oefeningen reageert.
Terwijl Kongolo op het ijskoude Varkenoord een individueel programma afwerkte onder leiding van hersteltrainer Marcel Cas, speelde het overige deel van de selectie een aantal korte partijspellen. Trainer Ronald Koeman kon op het goed bespeelbare veld beschikken over negentien spelers, die het verdeeld over twee velden tegen elkaar opnamen. Zij vochten felle duels uit en ook was er een aantal fraaie treffers te bewonderen, waarbij een listig stiftje van Graziano Pellè een van de mooiste was. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord laat Kongolo zelf beslissen over EK
Terence Kongolo mag zelf beslissen of hij met Oranje Onder-19 deelneemt aan het EK in Litouwen. Dat toernooi valt midden in de voorbereiding, zodat verschillende spelers, onder wie Karim Rekik en Nathan Aké al hebben afgezegd. Zon EK is voor spelers een mooie ervaring en goed voor hun ontwikkeling, zegt Feyenoord-trainer Koeman. Tegelijkertijd is een voorbereiding bij ons ook goed, dus we laten Terence vrij in zijn beslissing. Pas als een van onze centrale verdedigers vertrekt verandert zijn status. Dan zullen we hem in Rotterdam houden. Bron:VI |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo niet verhuurd; Van Deelen mag tijdelijk vertrekken
Terence Kongolo hoeft niet te rekenen op medewerking van Feyenoord inzake een tijdelijk vertrek uit De Kuip. De negentienjarige verdediger liet intern weten dat hij uit was op een verhuur, maar technisch directeur Martin van Geel vertelde Kongolo maandag dat 'onder geen beding' op huurbasis mag vertrekken.
Van Geel vindt de centrale verdediger al te dicht bij het eerste elftal aan zitten. "Dat hebben we ook de speler en zijn zaakwaarnemer verteld", vertelt de sportbestuurder dinsdag in De Telegraf. "Hij is te belangrijk voor Feyenoord om nu te worden verhuurd. We willen hier aan zijn ontwikkeling werken." Kongolo komt in aanmerking voor een basisplaats bij Feyenoord als Bruno Martins Indi in de slotfase van de zomerse transfermarkt vertrekt. Als laatstgenoemde aanblijft, heeft de technische staf nog steeds plannen met Kongolo.
Matthew Steenvoorden en Jordy van Deelen kregen wel te horen dat ze tijdelijk mogen vertrekken, maar het is de vraag of de belangstelling op gang zal komen. Bron:Voetbalzone |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo hoopt op speeltijd
Terence Kongolo heeft al meerdere keren aangegeven dat hij dit seizoen graag verhuurd wil worden door Feyenoord, maar de club heeft inmiddels aangegeven dat hij niet verhuurd mag worden. De verdediger hoopt nu op speelminuten bij de Rotterdammers.
Steve Ebecilio, een woordvoerder van het management van Kongolo, liet weten dat Kongolo nu gaat voor zijn kans bij Feyenoord. "Terence heeft zich uitgesproken, hij wil spelen. Het liefst bij Feyenoord, maar als dat niet kan, dan ergens anders", zei Ebecilio tegen Voetbal International. "Nu de club laat weten hem toch te willen gebruiken, is dat in elk geval een statement, waarmee we iets kunnen", zo zei hij. "We wachten af of die kansen ook komen bij Feyenoord."
Kongolo heeft Mathijssen, de Vrij en Martins Indi in de pikorde boven hem staan, maar trainer Koeman zei al meer te gaan rouleren met spelers dit seizoen. Het bereiken van de groepsfase van de Europa League zou dan ook zeer welkom zijn. Bron:FRFans |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
zelfs als BMi n dikke drie voetbalt zoals gisteren,krijgt Kongolo geen kans..
rouleren..laat me niet lachen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 - 11:36 schreef van geil het volgende:zelfs als BMi n dikke drie voetbalt zoals gisteren,krijgt Kongolo geen kans.. rouleren..laat me niet lachen Van het rouleren zoals aangekondigd erg weinig gezien tot nu toe.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hey Terence Kongolo... Doe ff normaal je broek aan man... Ziet er toch godver niet uit man de achterkant van je broek onder je reet... Je loop niet op de binnenweg maloot!!!! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 september 2013 door tomson -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Hoe is het met deze jongen? Een kans voor hem kan niet uitblijven als het zo doorgaat achterin. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hadden hem best een jaartje kunnen verhuren.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'Kongolo heeft pech als linksbenige'
Het uitvallen van Joris Mathijsen in het duel met FC Dordrecht ving trainer Ronald Koeman na de rust op door Sven van Beek het veld in te sturen. De 19-jarige Terence Kongolo bleef op de bank. 'Terence is misschien wel verder, maar ik wilde een rechtsbenige verdediger naast Bruno hebben', verklaart Koeman in het Algemeen Dagblad. 'Vervelend voor Kongolo, al moet ik zeggen dat Van Beek het uitstekend heeft gedaan.'
Kongolo had de clubs voor het uitkiezen in de zomer. FC Groningen, NEC en ADO Den Haag klopten bij Feyenoord aan voor een huurovereenkomst met de jeugdinternational. Tevergeefs uiteindelijk, want technisch directeur Martin van Geel liet hem niet gaan. 'In de winterstop moeten wij wel nadrukkelijk kijken naar zijn situatie. Zijn ontwikkeling is ons heel veel waard. Op dit moment heeft hij pech dat we veel linksbenige verdedigers hebben.' Bron:AD |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Toch ook weer een vreemd verhaal als je toch al genoeg linksbenige verdedigers heb.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: en t vervolgens als pech te beschrijven. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: tja, vreemd verhaal inderdaad. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wie zijn er dan allemaal linksbenig? Zal wel meevallen? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Foei,trek jij nu de woorden van Koeman in twijfel..? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Okee, wat kut dan dat BMI en Nelom ook doorgeschoten zijn vanuit de jeugd... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Eén jaar,hebben ze basisplaats. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
het gaat er om dat van Geel 4 weken geleden Kongolo geen toestemming gaf voor verhuur,omdat we krap in de verdedigers zaten. nu enkele weken later beweerd Koeman het tegenovergestelde. vandaar n vreemd verhaal. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Toen was er nog sprake dat BMI weg kon gaan. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
onzin,het ging om nederlandse clubs.. had in tegenstelling met Everton om 23,45 uur nog geregeld kunnen worden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Moet er wel iemand komen,of had je willen leuren vanaf de middag met je talent? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
diverse clubs wilden Kongolo.dus dat was het probleem niet. en hij was niet de enige,ook voor bv Singh was voldoende belangstelling. Ook die kreeg van van Geel geen toestemming. en bij Koeman blijken ze overbodig.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 september 2013 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Singh is overbodig geworden na het buitenkansje Bakkal. Maar goed, jij bent in deze kwestie bevooroordeeld, dus ik steek geen moeite meer in deze discussie :-) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
geen probleem,maar ik ben niet bevooroordeeld maar realistisch. we zitten niet voor niets met 27 selectiespelers. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 september 2013 - 20:38 schreef Stylzz het volgende:Singh is overbodig geworden na het buitenkansje Bakkal. Maar goed, jij bent in deze kwestie bevooroordeeld, dus ik steek geen moeite meer in deze discussie :-) haha, bevooroordeeld of niet, hij heeft een punt.
Koeman en Van Geel hebben ook nadrukkelijk gezegd dat er geen concrete interesse is en was voor Indi. Dan kan je best de keuze maken om Kongolo te verhuren.
Singh al helemaal. Die speelde bij Koeman alleen op de plek van Vilhena en daar heb je met ook nog Vormer, Goossens en Sleegers ruim voorzien. En ook Immers kan daar uit de voeten. En dan nu nog Bakkal. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hebben ze wat te doen in de winterstop. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
dat dan weer wel.. bord snert erbij en verhuren maar..verkoopje erbij.. mjammie. :) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 september 2013 - 20:23 schreef van geil het volgende:het gaat er om dat van Geel 4 weken geleden Kongolo geen toestemming gaf voor verhuur,omdat we krap in de verdedigers zaten. nu enkele weken later beweerd Koeman het tegenovergestelde. vandaar n vreemd verhaal. Punt helder. In die optiek inderdaad vreemd. Maarrr... Wellicht Kongolo gehouden om Bruno alsnog in de winterstop te kunnen slijten? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo's droom: "Geweldig, samen in De Kuip spelen"
Op de website van Feyenoord wordt Terence Kongolo aan een vragenvuur onderworpen door ploegaat Jean-Paul Boëtius. De centrumverdediger belooft de vleugelaanvaller snel naar de sportschool te gaan. Ook biecht hij zijn droom op.
"Ik ben een smalle jongen, ik kan sowieso niet heel breed worden", stelt Kongolo over zijn tengere lichaamsbouw. "Binnenkort ga ik samen Jean-Paul naar de sportschool."
Ooit hoopt Kongolo samen met zijn Rodney, zijn vijftienjarige broertje, in De Kuip te schitteren. "Hij is een completere voetballer dan ik. Hij is nu beter dan ik was op die leeftijd. Vooral zijn fysiek. Samen in De Kuip spelen, dat lijkt me geweldig." Bron:Voetbalcentraal |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hmmm, ook al naar de sportschool.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
misschien gewoon goed eten. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Maar even uppen dan. Hoop hem zondag in de basis te zien. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik ook, wil het hem wel weer eens zien spelen.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Toch jammer dat we achterin nog het nodige talent hebben lopen, dat nu niet aan de bak komt en dat we voorin een prutser als Armenteros hebben lopen... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 november 2013 - 14:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Toch jammer dat we achterin nog het nodige talent hebben lopen, dat nu niet aan de bak komt en dat we voorin een prutser als Armenteros hebben lopen... .. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 november 2013 - 14:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Toch jammer dat we achterin nog het nodige talent hebben lopen, dat nu niet aan de bak komt en dat we voorin een prutser als Armenteros hebben lopen... is toch n centrale verdediger? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Klopt. Maar wel snel. En behoorlijk wendbaar. Hij moet er enigszins uit de voeten kunnen, net zoals De Vrij, Indi en Van Beek dat ook redelijk kunnen. |
|
|
|