BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Terence Kongolo///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 15 maart 2014 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 februari 2014 - 13:10 schreef Nick4F het volgende:
In principe hebben we 75% van de nieuwe verdediging al in huis. Ik ben helemaal overtuigd van de potentie van Nelom. Kongolo heeft alles (en meer) in huis voor een moderne centrale verdediger, en Van Beek lijkt me onverstoorbaar en stabiel. Blijft de rechtsback positie over. Cabral kan ik niet beoordelen, - al heeft ie naar mijn idee wel veel snelheid. Er zal best nog wel wat op Varkenoord rondlopen. Wat een zegen, - die jeugdopleiding van ons.
Nelom ben ik niet kapot van, kunnen we beter laten gaan!
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 15 maart 2014 - 13:50   quote  deeplink  
Gewoon nog drie jaar vast zetten
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 15 maart 2014 - 14:26   quote  deeplink  
Bwana bwana krijg ik dan heel veel kraaltjes voor mijn zoon...".natuurlijk en een kastje waar geluid uit komt nou dan verkoop ik mijn zoon, dit gebeurd bij zwarten wit ,En dat is geoorloofd. Wat krijgen we hierna goh uw dochter kan mooi dansen ik heb een club en geef veel geld voor uw dochter,ach die school heeft ze niet meer nodiig en als ze bij ons niet slaagt dan ..............iets met een paal of is dit niet hetzelfde
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 15 maart 2014 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 13:22 schreef van geil het volgende:

[..]

wel toeval, was weer n's n blessure voor nodig.
Feyenoord voetbalt veel te vaak hetzelfde en met de zelfde 11
je moet juist vaak en veel met dezelfde 11 voetballen.
Zeker als je eigenlijk nog maar op 1 front actief bent.
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 15:45   quote  deeplink  
vind ik niet. dan kun je je bank af schrijven
een a twee andere speler(s) per week houd de boel fris en scherp.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 15 maart 2014 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 15:45 schreef van geil het volgende:
Wel mee eens, maar moet wel functioneel voor het spel op het veld zijn.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 15 maart 2014 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 15:45 schreef van geil het volgende:
Verhoek had inderdaad vaker in plaats van Boëtius moeten spelen.
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 21:03   quote  deeplink  
grappig.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 15 maart 2014 - 21:04   quote  deeplink  
Rouleren heeft Feyenoord het geld niet voor. Je hebt niet voor elke positie een gelijkwaardige speler als je 1 vast systeem wilt spelen.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 15 maart 2014 - 21:14   quote  deeplink  
Wat betreft de kongolootjes, als die er voor kiezen broodvoetballertjes te worden, dan kan je daar als Feyenoord weinig aan doen. Tegenwoordig denken die gasten dat ze na een doelpuntje tegen Excelsior (cabral) of een goede sliding op de training al evenveel hebben gepresteerd als Coen Moulijn of John de Wolf. Feyenoord moet daar ook niet teveel in meegaan het is toch nooit genoeg voor die gasten.
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 21:16   quote  deeplink  
niemand heeft t over rouleren of gelijkwaardig.
we hebben t over jeugdspelers, die best n's in kunnen vallen als de persoon op zijn plaats n offday heeft. en dat is vaak genoeg gebeurt.
daarbuiten hadden enkele spelers zonder problemen vaker ingepast kunnen worden, denk dan aan bankzitters als Nelom Vormer Te Vrede etc
door zitten wordt t contrast alleen maar groter en groter.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 15 maart 2014 - 21:24   quote  deeplink  
Dus moet je maar wisselen om het wisselen? Ik vind dat je moet spelen met je sterkste opstelling. Als je kijkt naar het systeem dat Feyenoord speelt (op de wedstrijd tegen Groningen na) kan je weinig afdingen op de keuzes van Koeman. Je wilt tenslotte ook dat spelers op elkaar ingespeeld raken. Spelers moeten zichzelf gewoon bewijzen op de training, dat is hun werk.
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 21:28   quote  deeplink  
er staat ,, dat als n speler de eerste helft bijvoorbeeld n 3 of n 4 speelt, je dan niet moet schromen om er n jeugdspeler in te zetten.
en dat is dit seizoen echt vaak gebeurt op diverse posities.
Verder moet je als trainer n selectie van ong 23 man scherp houden en niet 11.
maar goed , verschil van inzicht. dat kan.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 15 maart 2014 - 21:29   quote  deeplink  
We hebben meestal de eerste helft afgesloten met een voorsprong.
En vaak waren we nog beter dan de tegenstander ook.
Dan heeft een trainer weinig reden tot wisselen
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 21:29 schreef Stylzz het volgende:
We hebben meestal de eerste helft afgesloten met een voorsprong.
En vaak waren we nog beter dan de tegenstander ook.
Dan heeft een trainer weinig reden tot wisselen
dat is natuurlijk echt gelul.
in bijna elk wedstrijd topic geef je zelf aan wie er "ruk" speelt en gewisseld moet worden.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 15 maart 2014 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 21:34 schreef van geil het volgende:

[..]

dat is natuurlijk echt gelul.
in bijna elk wedstrijd topic geef je zelf aan wie er "ruk" speelt en gewisseld moet worden.
Is meestal pas de tweede helft.
Echte alternatieven zijn er vaak voor de posities niet voor handen.
Vaak betreft het Schaken. Of Armenteros. Of Vilhena of Mulder...

tsja.
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 21:44   quote  deeplink  
Vilhena . geen probleem , sleegers of Vormer.
Schaken , jeugd? niet voorhanden door vertrek Manu denk ik.(daarvoor dus wel)
dus dan kun je bv 4-4-2 gaan voetballen dmv n wissel.
Mulder verschillen onze meningen over. ik vind Lamprou beter.(niet meer dan dat)
Verder had ik wel n's n andere 10 willen zien voor Immers die ook vaak ruk speelde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 maart 2014 door van geil --
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 21:51   quote  deeplink  
even aanvullend, bij omschakeling naar 4-4-2 dan wordt Goossens ineens n bruikbare speler .
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 15 maart 2014 - 21:51   quote  deeplink  
Ik vind, mening, elke verandering bijna altijd een verzwakking. Op misschien twee posities na.
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 21:52   quote  deeplink  
ok.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 15 maart 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 21:44 schreef van geil het volgende:
Vilhena . geen probleem , sleegers of Vormer.
Schaken , jeugd? niet voorhanden door vertrek Manu denk ik.(daarvoor dus wel)
dus dan kun je bv 4-4-2 gaan voetballen dmv n wissel.
Mulder verschillen onze meningen over. ik vind Lamprou beter.(niet meer dan dat)
Verder had ik wel n's n andere 10 willen zien voor Immers die ook vaak ruk speelde.
Als je Vormer ipv Vilhena laat spelen moet je je systeem ook aanpassen, onze selectie is na 3 jaar nog niet in staat 1 systeem vlekkeloos uit te voeren.
van geil
 van geil - zaterdag 15 maart 2014 - 22:21   quote  deeplink  
ik zie t niet zo. maakt niet uit.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 maart 2014 - 11:11   quote  deeplink  
Kongolo: 'Tot nu toe pakt het allemaal goed uit'

600x400-kongolohee.jpg

Feyenoord boekte zondagmiddag een dikverdiende 2-0 thuiszege op sc Heerenveen. Opnieuw hielden de Rotterdammers de nul en die prestatie kon niet geheel los worden gezien van het uitstekende spel van Terence Kongolo.

Hij komt nog maar net kijken, maar is al bijna niet meer weg te denken uit het elftal van trainer Ronald Koeman. Terence Kongolo lijkt onverstoorbaar en blinkt al wekenlang uit bij Feyenoord. Tegen Heerenveen hield de jonge verdediger Oranje-international Bruno Martins Indi uit de basis, maar voor echte verbazing zorgde dat allang niet meer. Ook bij Kongolo zelf niet.

"Ik had het wel een beetje verwacht, want ik heb het de trainer altijd lastig gemaakt", sprak het talent na afloop tegenover VoetbalPrimeur. "Ik doe aanvallend en verdedigend mijn taak. Tot nu toe pakt het allemaal goed uit. Of ik wel eens zenuwachtig ben voor een wedstrijd? Nee, ik kan er goed mee omgaan. Natuurlijk is er bij Feyenoord extra druk, maar ik probeer gewoon mezelf te blijven en dan komt alles vanzelf."

De 20-jarige Kongolo is ook door zijn veelzijdigheid een kracht voor Feyenoord. "In de jeugd speelde ik altijd in het centrum, maar voor de trainer is het makkelijk dat hij een speler op twee posities kan gebruiken. Ik speel liever centraal, maar als de trainer mij op de linksbackpositie heeft moet ik er gewoon staan."

De bereidheid om linksback te spelen zou in de toekomst nog wel eens zijn vruchten kunnen afwerpen voor de jongeling, want juist voor die positie zoekt Oranje-bondscoach Louis van Gaal nog een geschikte kandidaat. "Maar ik focus mij nu niet op Oranje. Ik wil eerst het seizoen goed afsluiten bij Feyenoord en wat er in de zomer gebeurt zien we dan wel."
Bron:Voetbalprimeur
tomson
 tomson - maandag 17 maart 2014 - 15:17   quote  deeplink  
Alles behalve je contractverlenging :(
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 18 maart 2014 - 00:13   quote  deeplink  
En ergens begrijp ik hem wel. Wat speelminuten betreft ziet ie zelf ook wel dat dat geen probleem zal wezen, ook niet voor de toekomst. En hij laat het wel wekelijks zien momenteel. Als hij nog ff wacht heeft ie een betere positie om te onderhandelen en een hoger salaris af te dwingen..
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 18 maart 2014 - 09:58   quote  deeplink  
Zyech vind ik een heel groot talent, en van mij mag hij komen. Toch moet de club een lijn uitstippelen totdat het nieuwe stadion er is. Pelle zal vervangen moeten worden. Dat zal onze best betaalde speler zijn, dus dan heb je iets te bieden. Maar gaan we vervolgens extern spelers halen die meteen een voor Feyenoord begrippen topsalaris moeten hebben, of gaan we er vol voor om te investeren in de eigen spelers/jeugd?
Ik denk dat een aantal jongens best bij wil tekenen en langer in de Kuip wil blijven als hun salaris wordt opgetrokken. Ik denk aan Clasie en De Vrij. Die zijn allebei nog niet rijp voor een grote transfer - en dat weten ze zelf ook wel. Vervolgens moeten Boetius en Kongolo gewoon een topcontract kunnen tekenen. Beiden zijn exceptionele talenten. Als ik zou moeten kiezen, heb ik liever dat deze 4 spelers in de Kuip blijven, dan dat er nieuwe dure spelers van buitenaf komen. Ik zou echt voor deze lijn kiezen. Om betere salarissen te kunnen betalen zou de club van mij best met een kleinere A-selectie mogen beginnen, en deze aanvullen met eigen jeugd.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 20 maart 2014 - 23:41   quote  deeplink  
Kongolo wil contract bij Feyenoord verlengen

Terence Kongolo heeft de intentie om zijn contract met Feyenoord open te breken en te verlengen. Het contract van de verdediger van de Rotterdamse club loopt nog door tot de zomer van 2015, maar Feyenoord zou graag met hem verder willen.

Kongolo heeft nog geen gesprek gehad met technisch directeur Martin van Geel, maar laat aan RTV Rijnmond weten dat zijn intenties duidelijk zijn.

Eerder deze maand werd bekend dat zijn jongere broertje, Rodney Kongolo, de jeugdopleiding van Feyenoord zal gaan verlaten. Hij gaat spelen voor Manchester City.
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 maart 2014 - 00:15   quote  deeplink  
Het hele gesprek tussen Terence Kongolo, Jean-Paul Boëtius en Frank Stout..

RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 maart 2014 - 00:15   quote  deeplink  
Leuke gasten die twee..
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 22 maart 2014 - 00:15   quote  deeplink  
Zijn wij ook!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 maart 2014 - 00:17   quote  deeplink  
Haha..
tomson
 tomson - zaterdag 22 maart 2014 - 01:05   quote  deeplink  
Kongolo is echt stoned of wa
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zaterdag 22 maart 2014 - 01:07   quote  deeplink  
Maak me meer zorgen om RB!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 maart 2014 - 01:12   quote  deeplink  
Hoeft niet die is het ook..
van geil
 van geil - zaterdag 22 maart 2014 - 11:26   quote  deeplink  
Opmerkelijk , wat moet er beter van Koeman.
huh .. eh ... ????
van geil
 van geil - dinsdag 01 april 2014 - 15:44   quote  deeplink  
De inbreng van Kongolo heeft Feyenoord absoluut beter gemaakt mijns inziens.
waar op zijn positie vaak n onvoldoende stond staat nu gewoon wekelijks n ruime voldoende, dat scheelt nogal.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 01 april 2014 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 april 2014 - 15:44 schreef van geil het volgende:
waar op zijn positie vaak n onvoldoende stond staat nu gewoon wekelijks n ruime voldoende, dat scheelt nogal.
En de Vrij is bovendien weer in vorm, Immers speelt beter, Feyenoord speelt wat gevarieerder. En de tegenstand was vrij minimaal natuurlijk.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 01 april 2014 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 april 2014 - 15:44 schreef van geil het volgende:
Kan ik me helemaal bij aansluiten. Die jongen speelt goed hoor. Ik denk dat hij nu al onmisbaar is, omdat hij gewoon goed is... hoewel, we hebben genoeg alternatieven. De verdediging is sowieso goed. Jammer en dus geheel tegenstrijdig dat we toch zo veel verloren hebben...
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 01 april 2014 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 april 2014 - 16:03 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Kan ik me helemaal bij aansluiten. Die jongen speelt goed hoor. Ik denk dat hij nu al onmisbaar is, omdat hij gewoon goed is... hoewel, we hebben genoeg alternatieven. De verdediging is sowieso goed. Jammer en dus geheel tegenstrijdig dat we toch zo veel verloren hebben...
Dat is helemaal niet tegenstrijdig, er is maar 1 oorzaak: E.... M..... , juist die!
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 01 april 2014 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 april 2014 - 16:03 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Toen was hij er nog niet bij
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 01 april 2014 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 april 2014 - 16:15 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet tegenstrijdig, er is maar 1 oorzaak: E.... M..... , juist die!
Hahaha, is dat jouw 1 april grapje van de dag? Leuk gevonden hoor...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 01 april 2014 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 april 2014 - 16:55 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Toen was hij er nog niet bij
Dat laatste sloeg op de verdediging, dat die sowieso goed is. etc.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 01 april 2014 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 april 2014 - 17:01 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Hahaha, is dat jouw 1 april grapje van de dag? Leuk gevonden hoor...
Is het 1 April vandaag? Shit ...
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 01 april 2014 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 april 2014 - 16:15 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wie is E.... M.....?
En heb je je al voorgesteld?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 01 april 2014 - 20:44   quote  deeplink  
Ik dacht dat er 'just die' stond..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 11:33   quote  deeplink  
'Kongolo heeft alles in zich voor het moderne voetbal'

600x400-kongolonac.jpg

Het goede spel van Terence Kongolo gaat niet onopgemerkt voorbij aan het Nederlandse analistenkorps. Co Adriaanse is helemaal weg van de Feyenoord-verdediger en raadt bondscoach Louis van Gaal aan om te overwegen of hij Kongolo niet naar Brazilië moet nemen.

'Hij heeft alles voor de moderne verdediger. Kongolo kan in het centrum spelen, links in de verdediging en zelfs nog op het middenveld', onderbouwt Adriaanse zijn mening in Studio Voetbal. 'Hij is lang, snel, zit overal tussen, heeft een goede inspeelpass en techniek. Voor het moderne voetbal heeft hij alles in zich.'

Het WK lonkt dan ook voor de pupil van trainer Ronald Koeman. 'Het is het overwegen waard. Als je Virgil van Dijk en Kongolo in het centrum zet, heb je een nieuw centraal duo. Als ik naar de dagkoersen van het voetbal kijk, is dit een serieuze optie. Veltman, Bruma en Rekik hebben eerder allemaal hun foutjes gemaakt.'
Bron:Studio Voetbal
Jan Tol
 Jan Tol - maandag 14 april 2014 - 12:09   quote  deeplink  
Terence Kongolo, wat een Wereld - talent !! (Goed gedaan Wimpie) !!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 12:56   quote  deeplink  
Ons nieuwe goudmijntje ?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 april 2014 - 07:16   quote  deeplink  
Kongolo overtuigd van zichzelf: 'Maar moet nog veel leren'

600x400-kongolotwe.JPG

De carrierè van Terence Kongolo bevindt zich in een stroomversnelling. De Feyenoorder moest lange tijd lijdzaam toezien hoe vrienden Jean-Paul Boëtius en Tonny Vilhena de show mochten stelen in de basiself van trainer Ronald Koeman, maar nu mag het verdedigende talent wekelijks zelf zijn kwaliteiten tonen.

Kongolo heeft dus even moeten wachten op zijn definitieve doorbraak. 'Dat geduld opbrengen, dat was heel moeilijk', erkent de 20-jarige rookie in het Algemeen Dagblad. 'Maar ik ben altijd in mezelf blijven geloven. Bovendien was er altijd mijn familie die mij steunde als ik er even doorheen zat.'

Zijn geduld wordt echter meer dan beloond getuige de laatste ontwikkelingen rond zijn persoon. 'Mijn naam valt in de media nu in verband met het komende WK', weet de verdediger. 'Ik wacht rustig af of de bondscoach mij wil meenemen. En anders komt het later wel, denk ik. Ja, ik ben overtuigd van mijn kwaliteiten, al besef ik heus wel dat ik nog veel moet leren om een Europese topverdediger te worden.'

De jeugdinternational wordt onder Koeman ook als linksback geposteerd. Daar moet Kongolo ook zijn aanvallende intenties tonen, maar er is maar één reden waarom hij verdediger is geworden. 'Ik wil een aanvaller 'killen', dat is het mooiste dat er is.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 mei 2014 - 07:25   quote  deeplink  
Van Gaal verrast Feyenoord-rookie: "Ik had er niet op gerekend"

large_8761d4dbaa5e2df2afd3f9d56fc65d4225d9f43e.jpg

Terence Kongolo mag zich de komende dagen gaan bewijzen bij Oranje. De twintigjarige Feyenoorder heeft met zijn sterke spel in de tweede seizoenshelft een uitnodiging voor de eerste trainingsstage verdiend.

Kongolo speelde pas 23 wedstrijden op het hoogste niveau, toch riepen steeds meer kenners Louis van Gaal op om hem een kans te geven. Woensdag is het zover en mag de revelatie van dit seizoen zich melden in Hoenderloo.

"Ik had niet op een uitnodiging voor deze stage gerekend, maar toen mijn naam steeds vaker genoemd werd begon ik er op te hopen", reageert Kongolo in De Telegraaf op het nieuws dat hij maandag kreeg. "Ik doe sowieso altijd mijn best. Daar heb ik in elk geval mee bereikt dat de bondscoach mij nu van dichtbij wil zien, zodat ik mij kan bewijzen. We zullen zien waar dat toe leidt."

Kongolo lijkt ondanks zijn gebrek aan ervaring serieus op het WK in Brazilië te mogen hopen. De jongeling is uitstekend in vorm en veel concurrentie voor de positie van linksachter is er niet. Hij heeft bovendien het voordeel dat hij ook in het centrum uit de voeten kan.
Bron:Voetbalprimeur

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Terence Kongolo///HELD topic

0.0092220