|
|
FR-Henk
|
|
|
CV is z'n plaats. Dat moet nu wel duidelijk zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Doe es liev tegen Joris! ;) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Het gaat je goed Joris..(?) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Mooie club Willem twee We gunnen het je.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 oktober 2014 door van geil -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Vind ie leuk.
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KONGOLO TREFZEKER BIJ NEDERLAAG JONG ORANJE
Jong Oranje is er dinsdagavond niet in geslaagd om een ticket voor het EK te veroveren. Nadat in de play-off ronde thuis met 0-2 werd verloren van Jong Portugal, ging de ploeg van coach Adrie Koster in Portugal met 5-4 onderuit. Terence Kongolo maakte op slag van rust het tweede doelpunt voor Nederland. De verdediger speelde evenals Elvis Manu de volledige wedstrijd.
Door het doelpunt van Kongolo ging Jong Oranje met een 2-2 tussenstand de rust in, nadat de ploeg tot twee keer toe op achterstand was gekomen. In de tweede helft kwam Jong Portugal wederom tot twee keer toe op voorsprong. Jong Oranje scoorde na rust nog twee keer via oud-Feyenoorder Nathan Ake. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Samenvatting Portugal - Netherlands (Youth) 5-4 play-off
(http://youtu.be/luRlaq9wEdk)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 oktober 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
flipje tiel
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Grootste talent in de A-selectie.... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo scherp: "Kleine foutjes worden meteen afgestraft"
Terence Kongolo vindt de Europa League een uitstekend podium om ervaring op te doen voor jonge spelers. De centrale verdediger speelt donderdag met Feyenoord tegen HNK Rijeka en zal dan opnieuw scherp moeten zijn, benadrukt hij tegenover Voetbal International.
"Kleine foutjes worden meteen afgestraft", weet Kongolo. "Dat betekent dat je toch scherper moet zijn. Zoiets gaat niet vanzelf, je zult het moeten leren. Ik merk wel dat je er als voetballer van leert, want die ervaringen neem je weer mee naar de Eredivisie en dan voel je dat je bent gegroeid."
Matthew Steenvoorden zal tegen de Kroaten naast Kongolo verschijnen in de defensie. Kongolo, die ook al deel uitmaakte van de WK-selectie afgelopen zomer, zal Steenvoorden zo goed mogelijk helpen. "Ik heb al met hem gesproken en verteld wat hij kan verwachten. Waar ik kan, zal ik hem zo goed mogelijk proberen te helpen." Bron:Voetbalcentraal |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''We moeten gezond eten, bij mij kookt mijn vader dagelijks''
Europa is de ideale leerschool voor de talentvolle spelers van Feyenoord. De Rotterdammers krijgen te maken met andere spelsystemen en slimmere tegenstanders. Ook Terence Kongolo ervaart de verschillen met de normale duels in de eredivisie.
''Het is gewoon anders'', zegt de jonge verdediger in het Algemeen Dagblad. ''Standard Luik speelde bijvoorbeeld met twee snelle spitsen, zonder buitenspelers. Dat komen wij in de eredivisie zelden of nooit tegen. Het is nog meer dan anders een kwestie van opperste concentratie, het mag niet fout gaan.''
De linksbenige Rotterdammer krijgt vanavond te maken met Andrej Kramaric, spits van de Kroatische nationale ploeg. ''Een sterke gozer, maar het leerproces zit hem niet alleen in een bepaalde tegenstander'', aldus Kongolo. ''We werken nu een programma af met midweekse wedstrijden. Ons is op het hart gedrukt om veel te rusten en heel gezond te eten. De club houdt dat ook scherp in de gaten. Bij mij kookt mijn vader dagelijks een gezonde maaltijd.'' Bron:AD |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Engelse grootmacht opnieuw geinteresseerd in Feyenoorder'
Manchester United heeft zijn zinnen gezet op de komst van Terence Kongolo. Louis van Gaal zou de verdediger van Feyenoord graag willen toevoegen aan zijn selectie. De club uit Engeland denkt de verdediger voor een bedrag van 3 miljoen pond, zon 3,8 miljoen euro, te kunnen overnemen van Feyenoord. Dit meldt The Daily Star. Kongolo zou echter niet meteen in de plannen van Van Gaal voorkomen. Wanneer de Engelsen de verdediger in de winterstop kunnen overnemen van Feyenoord, zal hij het seizoen op huurbasis afmaken bij de Rotterdamse club. Kongolo zou hierdoor pas volgend seizoen kunnen spelen in het shirt van de Engelse club. De jonge verdediger van Feyenoord maakte afgelopen zomer zijn debuut in het Nederlands elftal onder Louis van Gaal. Diezelfde zomer ondertekende Kongolo een contract dat hem tot de zomer van 2017 verbindt aan Feyenoord. Ook toen waren er geruchten dat Manchester United de verdediger wilde vastleggen, maar dit werd later ontkent door Feyenoord-trainer Fred Rutten. Bron:Daily Star |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 27 oktober 2014 - 13:06 schreef RenatoBos het volgende:'Engelse grootmacht opnieuw geinteresseerd in Feyenoorder'[ afbeelding ] Manchester United heeft zijn zinnen gezet op de komst van Terence Kongolo. Louis van Gaal zou de verdediger van Feyenoord graag willen toevoegen aan zijn selectie. De club uit Engeland denkt de verdediger voor een bedrag van 3 miljoen pond, zon 3,8 miljoen euro, te kunnen overnemen van Feyenoord. Dit meldt The Daily Star.Kongolo zou echter niet meteen in de plannen van Van Gaal voorkomen. Wanneer de Engelsen de verdediger in de winterstop kunnen overnemen van Feyenoord, zal hij het seizoen op huurbasis afmaken bij de Rotterdamse club. Kongolo zou hierdoor pas volgend seizoen kunnen spelen in het shirt van de Engelse club. De jonge verdediger van Feyenoord maakte afgelopen zomer zijn debuut in het Nederlands elftal onder Louis van Gaal. Diezelfde zomer ondertekende Kongolo een contract dat hem tot de zomer van 2017 verbindt aan Feyenoord. Ook toen waren er geruchten dat Manchester United de verdediger wilde vastleggen, maar dit werd later ontkent door Feyenoord-trainer Fred Rutten. Bron:Daily Star 3 Miljoen pond? Wat een lachertje ... Daar moet minimaal een 1 voor !!! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Kan ook niet, net verlengd. |
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
Vind het erg mooi om te zien hoe deze jongen verdedigt.. Ik had ooit een keer gelezen dat ze hem "het been" noemde, omdat als je dacht dat je er voorbij was. Er altijd een been/teen tussen kwam.
Nu ik een beetje oplet bij de wedstrijden, dan is dit ook echt zo, niet te doen. Of het nou een been/teen of hoofd is.. altijd plukt hij die bal weg bij zijn tegenstander.. Leuk om te zien |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Hij is goed he.... Alle zichzelf respecterende clubs willen hem wel hebben! Mooi man. En dan hebben we nog 2 nieuwe talenten klaar staan!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 oktober 2014 door Barabas -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Laten we nou niet overdrijven, hij kan goed worden maar is er nog lange niet. Tegen Rijeka vond ik hem niet geweldig spelen, met Sven naast hem presteert ie op zijn best.. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Wij zijn niet de Action van de Eredivisie. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Precies opzouten met die Lowie.. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote: Niet van de eredivisie, maar op dit moment wel nationaal. Is ook een goede zaak voor Feyenoord. Doorontwikkelen en ondertussen geld verdienen. |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Laat ik het zo stellen, toen v.Gaal BMI, De vrij en Janmaat opstelde kregen ze de kans om te groeien en was Feyenoord na het WK in èèn klap uit de schulden. Dank daarvoor. Nu moeten we echter de kans krijgen om te bouwen en te groeien. Klaar dus, daarmee. Er gaan nu alleen nog maar talentvolle spelers weg voor de hoofdprijs. Of als hun contract bijna afloopt en ze niet willen verlengen. |
|
|
|
|
sportverteller
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 10:12 schreef windoweyes het volgende:Laat ik het zo stellen, toen v.Gaal BMI, De vrij en Janmaat opstelde kregen ze de kans om te groeien en was Feyenoord na het WK in èèn klap uit de schulden. Dank daarvoor. Nu moeten we echter de kans krijgen om te bouwen en te groeien. Klaar dus, daarmee. Er gaan nu alleen nog maar talentvolle spelers weg voor de hoofdprijs. Of als hun contract bijna afloopt en ze niet willen verlengen. Ik snap je punt, maar als je wilt doorontwikkelen, dan moet je aan de bovenkant spelers laten gaan. Als jonge spelers in de gaten krijgen dat ze geen of nauwelijks kans maken op een basisplaats, gaan ze voortijdig weg en is Feyenoord verplicht meer spelers te kopen. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 10:17 schreef sportverteller het volgende:[..] Ik snap je punt, maar als je wilt doorontwikkelen, dan moet je aan de bovenkant spelers laten gaan. Als jonge spelers in de gaten krijgen dat ze geen of nauwelijks kans maken op een basisplaats, gaan ze voortijdig weg en is Feyenoord verplicht meer spelers te kopen. Als er een jonge vervanger klaarstaat is het goed om bijvoorbeeld Kongolo te verkopen, maar dan moet er wel een reëel bod komen. Voor een paar miljoen moet je 'm lekker houden! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ja toch, van Gaal moet gewoon diep in de buidel tasten voor ZIJN oranje rookie.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 10:17 schreef sportverteller het volgende:[..] Ik snap je punt, maar als je wilt doorontwikkelen, dan moet je aan de bovenkant spelers laten gaan. Als jonge spelers in de gaten krijgen dat ze geen of nauwelijks kans maken op een basisplaats, gaan ze voortijdig weg en is Feyenoord verplicht meer spelers te kopen. Klopt. Maar Kongolo (en van Beek) zijn pas 20. Laat ze zich eerst minimaal 2 jaar door ontwikkelen bij Feyenoord. Dat is veel beter voor hen zelf en voor de club. Over 2 jaar krijg je er ook veel meer voor, dan die 3,8 miljoen. Zeker als ze eerst een aantal keren in het NL-elftal mee hebben kunnen spelen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Opnieuw Engelse grootmacht geïnteresseerd in Kongolo'
Manchester United heeft er een nieuwe concurrent bijgekregen in de strijd om de handtekening van Terence Kongolo. Vorige week meldde The Daily Star dat de Engelse grootmacht interesse zou hebben in de verdediger van Feyenoord. Nu meldt dezelfde krant dat ook Manchester City interesse heeft in de verdediger.
Rodney Kongolo, het jongere broertje van Terence Kongolo, is al actief in de jeugdopleiding van de Engelse topclub. Manchester City denkt dat dit een goede troef zou zijn om Terence Kongolo naar de club te halen. Volgens de krant zou Terence Kongolo echter een goede band hebben met Louis van Gaal, manager van Manchester United, Robin van Persie en Daley Blind, spelers van United. Hierdoor zou Manchester United de beste papieren hebben om Kongolo vast te leggen.
De club van Louis van Gaal dacht Kongolo voor een bedrag van zon 3,8 miljoen euro te kunnen overnemen. De prijs zal echter omhoog gaan nu Manchester City zich heeft gemengd in de strijd om de jonge verdediger. Bron:The Daily Star |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 01:24 schreef RenatoBos het volgende:'Opnieuw Engelse grootmacht geïnteresseerd in Kongolo'[ afbeelding ] Manchester United heeft er een nieuwe concurrent bijgekregen in de strijd om de handtekening van Terence Kongolo. Vorige week meldde The Daily Star dat de Engelse grootmacht interesse zou hebben in de verdediger van Feyenoord. Nu meldt dezelfde krant dat ook Manchester City interesse heeft in de verdediger.Rodney Kongolo, het jongere broertje van Terence Kongolo, is al actief in de jeugdopleiding van de Engelse topclub. Manchester City denkt dat dit een goede troef zou zijn om Terence Kongolo naar de club te halen. Volgens de krant zou Terence Kongolo echter een goede band hebben met Louis van Gaal, manager van Manchester United, Robin van Persie en Daley Blind, spelers van United. Hierdoor zou Manchester United de beste papieren hebben om Kongolo vast te leggen. De club van Louis van Gaal dacht Kongolo voor een bedrag van zon 3,8 miljoen euro te kunnen overnemen. De prijs zal echter omhoog gaan nu Manchester City zich heeft gemengd in de strijd om de jonge verdediger. Bron:The Daily Star Volgens mij moet die komma eruit betreft de transfersom ;-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
38 miljoen d:-)))
Eens met L.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Yes, laat ze bloeden in Manchester maar wel dit seizoen eerst afmaken natuurlijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten heeft met KNVB overleg gevoerd over Kongolo, die gespaard wordt bij Jong Oranje. Kongolo zal zondag nog wel spelen bij Feyenoord. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 november 2014 - 13:47 schreef RenatoBos het volgende:Rutten heeft met KNVB overleg gevoerd over Kongolo, die gespaard wordt bij Jong Oranje. Kongolo zal zondag nog wel spelen bij Feyenoord. Wat was hij goed gisteren. Van Beek ook hoor, zeker met die pass bij de eerste goal. Maar Kongolo is in mijn ogen het grootste talent van de huidige groep. Gelukkig is hij niet de enige;-)) |
|
|
|
|
salemi
|
|
|
quote: 38 is nog niet genoeg. Als je kijkt naar welke spelers er de afgelopen transferperiode in de Engelse competitie voor een dergelijk bedrag van club zijn veranderd, lach je je rot. Er zijn erbij die niet eens een bal aan kunnen nemen. En dan onze parel voor een rotkoopje overnemen zeker. Nou mooi niet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ja okay ik snap je grieven maar in Engeland is zo'n transfer heel normaal.. |
|
|
|
|
Tjabba
|
|
|
Die neukt vanavond niet :D |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Denk de rest van de week ook niet.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vind je het gek, mijn stem sloeg er ook van over.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hij 'kopte' in ieder geval terug. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KONGOLO GENOMINEERD ALS SPORTTALENT ROTTERDAM-RIJNMOND
Terence Kongolo is genomineerd als Sporttalent 2014 bij de Sportawards Rotterdam-Rijnmond. De twintigjarige verdediger, die een vaste waarde is in de ploeg van trainer Fred Rutten en afgelopen zomer deel uitmaakte van de WK-selectie van het Nederlands elftal, strijdt samen met de eveneens genomineerde roeister Marieke Keijser en Mohammed Mellouk (taekwondo) om de prijs. De uitreiking van de awards voor de beste sporters van Rotterdam-Rijnmond vindt op maandag 15 december plaats in het nieuwe Luxor Theater. De prijs van Sporttalent van het jaar werd vorig jaar gewonnen door Jean-Paul Boëtius.
Vanaf vandaag (maandag) tot en met 8 december 2014 kan er via www.desportawards.nl gestemd worden op de genomineerden. Op de site staan ook de prestaties van alle genomineerden. Het publiek bepaalt voor de helft wie de award wint. Ook een deskundige jury heeft hierin een stem. Gedurende de stemperiode worden er kaarten verloot voor het besloten evenement.
De organisatie is in handen van de gemeente Rotterdam, Rotterdam Sportsupport, Rotterdam Topsport en RTV Rijnmond. In het programma worden de awards uitgereikt in de zeven categorieën en vindt de huldiging plaats van de sportkampioenen van de Rotterdamse sportverenigingen.
Stefan de Vrij, die Feyenoord afgelopen zomer na vijf seizoenen verruilde voor het Italiaanse Lazio Roma, is genomineerd in de categorie Sportman van het jaar. De international heeft daarbij concurrentie van golfer en Feyenoord-supporter Joost Luiten. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Duitse club wil Kongolo; verdediger al bekeken'
Terence Kongolo zou zich naast Manchester United en Manchester City ook in de kijker van een Duitse club gespeeld hebben. De verdediger van Feyenoord staat in de belangstelling van het Duitse Hertha BSC. Dit meldt het Duitse Kicker.
De hoofdtrainer van de club, Jos Luhukay, zou al een keer plaatsgenomen hebben op de tribune van De Kuip om Kongolo te bekijken. Oud-Feyenoorder Salamon Kalou staat ook onder contract bij Hertha BSC. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Hertha BSC.... Ja.... Het is niet verboden om iets na te streven dat niet haalbaar is. Begrijp dat de interesse van één kant komt.
Wel mogen ze Salomon deze kant op sturen.... Maar die wens komt ook maar van 1 kant. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Bosifyable