|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KONGOLO: WE GINGEN UIT VAN EIGEN KRACHT
Terence Kongolo maakte donderdagavond onderdeel uit van een Feyenoord-defensie die voor de zesde keer op rij in een officiële wedstrijd geen tegendoelpunt hoefde te incasseren. Ook Sevilla FC, de huidige Europa League-houder, wist niet te scoren tegen de formatie van trainer Fred Rutten, die in een kolkende Kuip met een 2-0 overwinning van het veld stapte. Het stond verdedigend goed, maar dit was vooral een echte teamprestatie, reageerde Kongolo na afloop bescheiden.
Volgens de twintigjarige verdediger geloofde iedereen in het Rotterdamse kamp al vooraf heilig in een goed resultaat. Omdat we uitgaan van eigen kracht. We weten wat we kunnen en zijn niet voor niets bezig aan een sterke reeks. Dat het vanavond moeilijk zou worden, wisten we natuurlijk ook. Ik was er pas na de 2-0 van Karim zeker van dat het niet meer fout kon gaan, want daarvoor zetten zij behoorlijk druk en waren wij bij vlagen onrustig. Dat we toch overeind zijn gebleven, is een compliment aan iedereen. Het is geweldig dat we deze prestatie met dit team hebben neergezet.
Op het moment dat Kongolo na afloop de kleedkamer instapte, trof hij een groot aantal uitgelaten ploeggenoten aan. Iedereen ging los, we zijn ontzettend blij. We beseffen heel goed dat het tien jaar geleden is dat Feyenoord voor het laatst overwinterde in Europa. Daar mogen we vandaag zeker van genieten, al moet daarna de focus direct weer op de volgende wedstrijd. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo: "We zijn nu duidelijk op de goede weg"
De defensie in De Kuip is de mist gepasseerde van de complete Eredivisie en bestaat onder anderen uit een twintigjarige voetballer met Congolese roots. Terence Kongolo spreekt zich in het magazine van de Feyenoord Supportersvereniging 'Hand in Hand' uit over zijn eigen ontwikkeling en die van het team.
Na het vertrek van diverse internationals vreesde het Legioen afgelopen zomer voor een broze Feyenoord-afweer. Inmiddels tonen de cijfers aan dat die angst tamelijk prematuur was.
Slechts zeven doelpunten tegen in dertien competitieduels. Dat had slechter gekund voor een verdediging die op heel wat plaatsen is gewijzigd ten opzichte van vorig seizoen.
"Het gaat zonder meer lekker, ja. We moesten even aan elkaar wennen maar inmiddels vormen we een redelijk stabiel geheel. Onze trainer Fred Rutten heeft vanaf het begin al gezegd dat het tijd nodig had voordat Feyenoord ingespeeld was. We zijn nu duidelijk op de goede weg."
In een eerder interview stelde jij dat het uitschakelen van de spits jouw specialiteit is. Je bent ondertussen onomstreden in het hart van de defensie en ging zelfs met Oranje mee naar het WK in Brazilië. Hoe doe jij dat eigenlijk, een spits uitschakelen?
"Sowieso is het bespelen van de centrale spits altijd een samenspel met mijn compagnon. Dat is momenteel Sven van Beek, maar ook met andere ploeggenoten kan ik prima uit de voeten. Wanneer het moment erom vraagt, ben ik denk ik in staat om gewoon sober te verdedigen en niet al te veel gekke dingen te doen. Maar soms kan ik ook wel vals zijn. En als het écht nodig is, gooi ik er een Afrikaanse tackle uit."
Wat is dat precies? Een tackle zoals Chris Gyan die vroeger zo mooi kon maken? Niets en niemand ontziend dus en met maar één doel: het gevaar verijdelen?
"Zo ongeveer ja. Die zit er wel altijd tussen. Het zijn geen tackles puur op de man, dat doe ik niet snel."
Je ouders komen uit het Afrikaanse land Congo maar zelf ben je in Zwitserland geboren. Kun je eens uitleggen hoe dat precies is gegaan?
"Toen mijn moeder zwanger van mij was, zijn mijn ouders naar Zwitserland verhuisd. Ze zijn ingetrokken bij een oom en tante die in Fribourg woonden. Daar ben ik toen geboren maar toen ik een paar maanden oud was, zijn we al naar Nederland gegaan. We zijn in Rotterdam gaan wonen en ik meldde me aan bij de amateurclub Hillesluis."
Vervolgens kwam je al snel bij de Jeugdopleiding van Varkenoord terecht.
"Klopt. Tijdens een Talentendag viel ik op en kreeg ik een uitnodiging om in de Feyenoord-jeugd te komen spelen. Ik was toen nog heel jong, ik speelde in de F'jes. Ik heb vervolgens de hele Jeugdopleiding doorlopen en ken de club Feyenoord daardoor heel goed. Ik speelde altijd aan de linkerkant: als linksback, maar ook wel als linksbuiten. Pas op latere leeftijd ben ik in het centrum van de verdediging terechtgekomen en dat beschouw ik ook als mijn ideale positie. Maar als ik eens linksback moet spelen, of ergens anders, dan doe ik daar niet moeilijk over. Ik pas me vrij gemakkelijk aan volgens mij." Bron:FSV |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Trainer Fred Rutten kan zondag in de thuiswedstrijd tegen AZ gewoon een beroep doen op Terence Kongolo. De verdediger viel afgelopen donderdag in het uitduel met Standard Luik uit, nadat hij zich niet lekker voelde. Vanochtend zei Terence tegen mij dat hij zich alweer veel beter voelde. Daarom verwacht ik geen problemen richting aanstaande zondag, liet de hoofdtrainer vrijdagmiddag weten in De Kuip. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KONGOLO OPVOLGER BOËTIUS ALS ROTTERDAMS SPORTTALENT
Terence Kongolo is maandagavond uitgeroepen tot talent van het jaar bij de Sport Awards Rotterdam-Rijnmond. Met zijn uitverkiezing treedt de 20-jarige verdediger in de voetsporen van Jean-Paul Boëtius, die vorig jaar deze prijs in ontvangst mocht nemen. Kongolo eindigde in deze categorie voor de eveneens genomineerde roeister Marieke Keijser en Mohammed Mellouk (taekwondo). De Sport Awards Rotterdam-Rijnmond worden georganiseerd door de gemeente Rotterdam, Rotterdam Sportsupport, Rotterdam Topsport en RTV Rijnmond.
Dit is voor mij een mooi moment, reageert Kongolo op zijn uitverkiezing. Dit is de eerste persoonlijk prijs die ik win. Daarom heeft deze uitverkiezing veel waarde voor mij. Vorig jaar vond ik het heel leuk dat mijn goede vriend Jean-Paul deze prijs won. Toen had ik niet durven denken dat ik de volgende zou zijn die deze award zou krijgen.
Voor Kongolo is de prijs een beloning voor de uitstekende ontwikkeling die hij dit kalenderjaar heeft doorgemaakt. Die ontwikkeling is inderdaad snel gegaan, zegt hij. Dat ik deel uitmaakte van de selectie voor het WK was natuurlijk een hoogtepunt. Toch weet ik dat er in een carrière ook altijd mindere momenten komen. Juist daarom ben ik dankbaar dat het nu allemaal goed gaat.
Kongolo kon zijn prijs maandag niet zelf in ontvangst nemen tijdens de uitreiking in het Nieuwe Luxor, omdat hij met Feyenoord in voorbereiding is op de belangrijke uitwedstrijd tegen PSV van aanstaande woensdag. De honneurs werden waargenomen door Feyenoords spelersbegeleider Jan Mastenbroek.
Kongolo is dit seizoen een vaste waarde bij Feyenoord in het centrum van de defensie. De verdediger kwam al in dertien competitiewedstrijden in actie. Kongolo debuteerde dit jaar in Oranje tijdens de vriendschappelijke interland tegen Ecuador in mei. Ook maakte hij deel uit van de selectie van het Nederlands elftal voor het WK in Brazilië. Daar kwam Kongolo als invaller in actie in de wedstrijd tegen Chili. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo wil schuld niet neerleggen bij arbiter: "Dat moeten wij onszelf verwijten"
Terence Kongolo baalt dat 'de muur van Feyenoord' woensdagavond maar liefst vier doelpunten moest slikken tegen PSV (4-3). Vooral de laatste was een pijnlijke voor de Rotterdammers, dat was namelijk het winnende doelpunt van Memphis Depay in de blessuretijd.
"De nederlaag in Eindhoven is keihard aangekomen", vertelt de centrale verdediger in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Er zijn harde woorden gevallen na afloop en dat moet ook. We moeten snel volwassen worden. Vier tegentreffers, dat ervaar ik natuurlijk als zeer teleurstellend." Door de nederlaag is de achterstand op koploper PSV opgelopen tot vier punten.
Kongolo wilde de schuld daags na de wedstrijd niet neerleggen bij arbiter Björn Kuipers. "Bij de 1-1 trok Luuk de Jong mij aan mijn broekje onderuit en hij floot niet. Maar dat is voetbal. Het is heel vervelend om dit mee te maken in een periode dat het juist goed ging. Vooral ook omdat het onnodig was. Dat moeten wij onszelf verwijten." Bron:Voetbalprimeur |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo aangeslagen: ''Dat neem ik mezelf kwalijk''
Feyenoord-verdediger Terence Kongolo was een dag na de domper tegen PSV (4-3) de teleurstelling nog niet te boven. ''Het kwam echt heel erg hard aan, deze verliespartij. We moeten volwassen worden en leren van onze fouten.''
De defensie van de Rotterdammers werd de afgelopen weken geroemd door de media en de buitenwereld, maar de spits van PSV, Luuk de Jong, wist de fouten van de jonge achterste linie genadeloos af te straffen. ''We moeten hier van leren. We krijgen vier doelpunten rond onze oren en dat mag niet gebeuren. Het lag aan de communicatie tussen mij en Van Beek en dat neem ik mezelf kwalijk'', zegt een schuldbewuste Kongolo.
De titelaspiraties kunnen voorlopig in de ijskast worden gezet. De achterstand is nu twaalf punten op PSV en Ajaks staat inmiddels ook acht punten voor op Feyenoord. ''We moeten niet meer over de titel praten. We gaan het vanaf nu van wedstrijd tot wedstrijd bekijken. We moeten het recht zetten tegen NAC en na de winterstop terugkomen'', vervolgt Kongolo zijn verhaal.
Kongolo werd dit jaar international en ging mee naar het WK in Brazilië. De 20-jarige verdediger werd ook uitgeroepen tot talent van het jaar tijdens de Sport Awards Rotterdam Rijnmond. ''Voor mij persoonlijk was dit een topjaar. De laatste week was zuur, maar zoals ik al zei tegen NAC en na de winterstop moeten we ons herstellen'', besluit Kongolo zijn relaas.
Kongolo richt zich nu op NAC-uit
(http://youtu.be/H55cmU4-scY) Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Zit een goede kop op.
Topper in de dop! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Rutten schudt de club wakker. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Gelukkig wel, ziet ook in dat hij anders de gebeten hond is van twee kanten. Zowel supporters als TD zullen afrekenen met hem ook al ligt het aan ontbrekende klasse in het elftal. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Goed nieuws en hij verdiend het ook. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Drie Duitse clubs maken jacht op Kongolo'
Feyenoord lijkt te moeten hopen dat Terence Kongolo spoedig zijn handtekening zal zetten onder een verlengd contract bij de Rotterdammers. De centrale verdediger heeft namelijk inmiddels de belangstelling gewekt van meerdere clubs. Dat melden diverse Duitse media vandaag.
De jonge mandekker kan zijn contract bij Feyenoord verlengen tot de zomer van 2020. Kongolo kan er echter ook voor kiezen om binnenkort te vertrekken. Waar eerder al het Southampton van trainer Ronald Koeman gelinkt werd aan de verdediger, blijken nu ook clubs uit de Bundesliga interesse te hebben.
Zowel Hamburger SV als Schalke 04 schijnt geïnteresseerd te zijn in Kongolo, die momenteel nog een contract heeft tot medio 2017. Eerder werd ook al VfB Stuttgart in verband gebracht met de twintigjarige centrale verdediger.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
FANdré
|
|
|
HSV en Schalke, mocht dat een keuze zijn is die makkelijk gemaakt. Stuttgart ook grappig, maar Toch zie ik hem een (verre) toekomstige speler voor de P-league of PSG? Talentvol zeker, maar ga eerst maar eens 2 seizoen top spelen bij ons cluppie. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Alleen Schalke zou leuk voor hem kunnen zijn. Die andere 2 zijn niks meer. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat kan die vent hoog springen zeg, kwam koppen boven die Kramer uit |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Behoorde desondanks tot de 4-5 spelers die wel een voldoende wisten te halen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Stront in je broek vandaag? Wat een waardeloze lul vanavond, alles fout gedaan. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Wel heel veel balverlies inderdaad. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Mag hij een keer een zaadpartij spelen...? Hij speelt het hele seizoen als een kei! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Klopt, maar eigenlijk mag je geen zaadpartij spelen natuurlijk die 90 minuten in een week moet je er staan. Maar dat geld voor meerderen vandaag.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Weet je wat t is. Een paar dragen dit elftal en deze tactiek. en als die ruk spelen werkt t niet meer. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik beschouw het maar als een off avondje in dat koude gat daar. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Verwachtingen waren hoog, te hoog. Komt omdat al die slechte spelers te vaak ook goed gespeeld hebben. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Je mag niet zo gigantisch door de ondergrens zakken. Leek nergens op. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Ondergrens vind ik overdreven.Hij kwam er ook een aantal keer goed "voor". |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Vond hem zeer zwak, vooral de passing was Eredivisie onwaardig.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 februari 2015 door MMM -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Elke week wel een fout tegenwoordig.. kansloos net weer, amateuristisch |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koekoek
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En van Nelom. Die liep ook fout, had de voorzet eruit moeten halen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Heeft al een hoop punten gekost. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Bijna elke wedstrijd een fout. Moet echt veranderen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Hele jonge centrale verdediger. Een fout is al snel een goal.
Doen we met hem ook een "Tonny" of krijgt hij een betere behandeling? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Onzin, geen Tonny. Kongolo heeft alleen dat traditie-foutje te verbeteren. Trainbaar. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Onbegrijpelijk dat dat er na een jaar nog niet uit is. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tja ik ben wel tevreden over een toch nog jonge verdediger Sven is nummer 1 in de verdediging voor mij. Maar Kogolo is beter dan de dure Joris of Boula |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op zondag 12 april 2015 - 15:45 schreef piet de paler het volgende:Tja ik ben wel tevreden over een toch nog jonge verdediger Sven is nummer 1 in de verdediging voor mij. Maar Kogolo is beter dan de dure Joris of Boula Absoluut, het is heel duidelijk van wie je afscheid moet nemen en met wie je door moet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zo is het. Lekker in Tilburg laten onze Joris.. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Gewoon met de bus zonder hem vertrekken? FRutten ook maar daar laten? Ziet 'ie maar hoe hij in Enschede komt! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jij bent echt een slechterik..😉 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo treurt: ''Vorig seizoen maakte ik die fouten niet''
Terence Kongolo bezorgde Willem II in de tweede helft de voorsprong. De mandekker van Feyenoord moest een bal in de eigen zestien wegwerken, maar hij miste de bal volledig. ''Vorig seizoen maakte ik niet van zulke fouten, maar dit jaar ben ik ongelukkig'', erkende de verdediger na afloop tegenover Fox Sports.
Bij het eerste tegendoelpunt zag heel Feyenoord er niet goed uit. ''We stonden niet goed, maar we moeten het bespreken met de ploeg'', aldus Kongolo, die geen specifieke verklaring kon of wilde geven. Dat wilde hij wel bij zijn eigen fout. ''Ik timede de bal niet goed. Het was gewoon ongelukkig en vervolgens maakt die speler hem goed af. Maar ik moet niet te lang blijven treuren. Kop omhoog en weer doorgaan.''
KONGOLO: VORIG SEIZOEN MAAKTE IK DIT SOORT FOUTJES NIET http://foxsports.nl/video/273006-kongolo-vorig-seizoen-maakte-ik-dit-soort-foutjes-niet.html Bron:FoxSports
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Verbazingwekkend hoe hij aangepakt wordt terwijl deze jonge gast zijn eerste volledige seizoen draait. Een dipje en zijn kop moet eraf of het is "onbegrijpelijk" dat hij nog fouten maakt. Supporters noemen die mensen zich. En Joris wegzetten als oud vuil terwijl hij zijn geld dubbel en dwars waard is geweest.... Schandalig! |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote:Op zondag 12 april 2015 - 16:44 schreef JanM het volgende:[..] Gewoon met de bus zonder hem vertrekken? FRutten ook maar daar laten? Ziet 'ie maar hoe hij in Enschede komt! Fredje gaat 70% achteruit in +kut. Zal best wel beetje spijt hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2015 door Gerard_FR -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 12 april 2015 - 16:51 schreef Barabas het volgende:Verbazingwekkend hoe hij aangepakt wordt terwijl deze jonge gast zijn eerste volledige seizoen draait. Een dipje en zijn kop moet eraf of het is "onbegrijpelijk" dat hij nog fouten maakt. Supporters noemen die mensen zich. En Joris wegzetten als oud vuil terwijl hij zijn geld dubbel en dwars waard is geweest.... Schandalig! Ik vind net als Els dat Joris best van waarde is geweest maar daar wel veel te veel geld voor heeft gekregen.. |
|
|
|