|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Goedkoop proberen te scoren met zijn anti-cruijff propaganda... Dacht al, waar blijft Ikke_Tikkie nou met zijn posts (had het gister al gelezen namelijk).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 juli 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Mis alleen het bericht nog dat Barcelona niet meer de visie van Cruijff hanteert... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Tja, club is in verval en er is een injectie nodig. Dat zal niet in 3 wedstrijden gebeuren. Geduld en vertrouwen. Maar dat is vrij veel gevraagd vaak. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 15:48 schreef Boudewijn het volgende:Mis alleen het bericht nog dat Barcelona niet meer de visie van Cruijff hanteert... Ik mis alleen de moderator nog die dit soort topics laat onderbouwen, met op ze minst een mening of kort verslag van de topicstarter.
Zal wel weer niet in de regels voorkomen en past bovendien leuk in jouw mening over JC.
Ik vind het een vreemd topic die er volgens mij voor gemaakt is om eens even te kijken wie het er vooral niet mee eens is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 juli 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Blijkbaar is het een hoop mensen ontgaan dat er altijd een mindere periode volgt na jaren van suprematie. Als we alleen even naar ons AJAX kijken: de jaren '70, '90 en '10!!! daar kan dus ook best een jaar geen kampioenschap tussenzitten. |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 17:31 schreef baco74 het volgende:[..] Ik mis alleen de moderator nog die dit soort topics laat onderbouwen, met op ze minst een mening of kort verslag van de topicstarter. Zal wel weer niet in de regels voorkomen en past bovendien leuk in jouw mening over JC. Ik vind het een vreemd topic die er volgens mij voor gemaakt is om eens even te kijken wie het er vooral niet mee eens is. Meneer reageert helaas alleen op berichten die hem persoonlijk tegen staan... |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Geweldig topic dit !! Na 2 wedstrijden al lekker hier droppen, want het is negatief Cruyff nieuws. Kijken of we hier ook zo enthousiast mee zijn als Van Gaal Oranje 2 potjes belabberd laat spelen met gelijkspel of verlies tot gevolg. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Kort verslag?
Club vraagt om advies JC, krijgt de als trainer volslagen mislukte van 't Schip in de maag gesplitst en blijft in de spreekwoordelijke shit hangen. Wat is er meer? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 21:01 schreef Ikke_tikkie het volgende:Kort verslag? Club vraagt om advies JC, krijgt de als trainer volslagen mislukte van 't Schip in de maag gesplitst en blijft in de spreekwoordelijke shit hangen. Wat is er meer? Niets meer,met ieder ander zou ik een discussie aan gaan.....met jou niet man,jij bent geen Ajacied en zal je ook nooit worden.......Cruijff is een icoon ouwe,en dan kan je allerlei topics openen en lullen als brugman,maar je gaat het niet winnen.
Je volgende reactie zou waarschijnlijk zijn.....ik dacht dat je weg was,niet dus ik blijf mee lezen ouwe,en af en toe reageer ik. Dit is gewoon een schijt topic,uitlokken dat is jou hobby. Waarom ga je morgen niet lekker een Bosche bol met Boudje weg kanen slome
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 juli 2012 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 19:54 schreef Oceanu het volgende:Kijken of we hier ook zo enthousiast mee zijn als Van Gaal Oranje 2 potjes belabberd laat spelen met gelijkspel of verlies tot gevolg. Van Gaal zal altijd mijn held blijven. Geef gewoon de anderen de schuld voor evt falen.
quote: Dat wordt dan ver rijden voor je! :)
Maar om het ontopic te houden... Bij deze club heeft Cruijff slechts een kleine adviesrol voor zover ik het kan zien. Eventueel structureel financieel of sportief falen van Ajax over 2 jaar kan Cruijff volledig worden aangerekend aangezien hij overal zijn mannetjes heeft neergezet volgens zijn visie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 21:01 schreef Ikke_tikkie het volgende:Kort verslag? Club vraagt om advies JC, krijgt de als trainer volslagen mislukte van 't Schip in de maag gesplitst en blijft in de spreekwoordelijke shit hangen. Wat is er meer? De definitie van het woord beleid:
Beleid Het geheel aan opvattingen over te realiseren doelstellingen, tezamen met de in de tijd uitgezette acties en de daarvoor benodigde middelen om deze doelstellingen te bereiken.
De dikgedrukte delen zijn belangrijk. Cruijff begint ergens dit voorjaar in Mexico om het beleid te gaan veranderen waarmee die club weer terug kan komen aan de nationale top.
Mijn vragen aan jouw: - Welke tijdsduur heeft hij gekregen? - Welke middelen heeft Van 't Schip gekregen? - Wat is de uiteindelijke doelstelling
Ik weet zeker dat je maar 1 van deze vragen kan beantwoorden, namelijk de laatste. Bovendien suggereert de inclusie van de term tijd al dat dit soort zaken niet een kwestie van een paar weken zijn. Chivas zit sportief en financieel aan de grond. Er zal daar dus een fundamenteel andere organisatie gebouwd moeten worden op basis waarvan weer spelers aangetrokken kunnen worden.
Het verwachten van onmiddellijk resultaat is stupide en kortzichtig, gelijkend aan het idee dat Cruijff of van Gaal of wie dan ook Ajax wel aan de CL gaat helpen binnen 2 jaar.
Bij BVO maar zeker ook bij bedrijven is het stramien ALTIJD hetzelfde. - Bekijk kritisch de eigen organisatie - Definieer doelstellingen en zet deze weg in tijd, ruimte en middelen - Stel bestuurders aan om dit te bewaken - Controleer regelmatig voortgang en resultaten
Zie je al enige overeenkomst met Ajax? Ik wel namelijk. En dan maakt het niet uit wie er aan het roer staat hoor, of die man nu Johan, Louis of Henk-Peter-Diederik heet. Het gaat om het proces. En dat kost tijd. Ook daar.
Dit soort topics zijn helaas slechts hele goedkope manieren om persoonlijke voorkeuren ten toon te spreiden. Er ligt geen enkele vorm van doordachte argumentatie aan ten grondslag en de enige mogelijke uitkom zijn die welles/nietus kinderachtige kontdiscussies.
Goed, alle voorkeuren zijn alweer duidelijk, ik zeg slotje erop want dit gaat HE-LE-MAAL nergens over. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
In ieder geval een beargumenteerd antwoord, Eide.
Maar sinds er bij het kampioenschap van afgelopen seizoen ook al werd gewezen naar de hand van JC, haalt het de mening van een aantal hier onderuit. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 30 juli 2012 - 21:01 schreef Ikke_tikkie het volgende:Kort verslag? Club vraagt om advies JC, krijgt de als trainer volslagen mislukte van 't Schip in de maag gesplitst en blijft in de spreekwoordelijke shit hangen. Wat is er meer? Juist ADVIES! Verder beslist Cruijff niets wat betreft het beleid daar in Mexico. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 - 07:53 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Juist ADVIES! Verder beslist Cruijff niets wat betreft het beleid daar in Mexico. Mooi hè, altijd weg kunnen duiken achter anderen. Is z'n specialiteit. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Sinds Cruijff in Ajax is gestapt zijn we 2x kampioen geworden. Ajax is wat ons interesseert, net een paar mexicanen. Fuck em. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Juist. De laatste kampioenschappen zijn toe te schrijven aan "de hand" van Frank de Boer, niet JC. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Kan wel zijn...toch is het zo dat sinds Cruijff zich ermee ging bemoeien het roer om is gegaan en we 2x kampioen werden.
Die club in Mexico staat trouwens onderaan door 'de hand' van Van 't Schip. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 - 10:48 schreef Rogier het volgende:Kan wel zijn...toch is het zo dat sinds Cruijff zich ermee ging bemoeien het roer om is gegaan en we 2x kampioen werden. Die club in Mexico staat trouwens onderaan door 'de hand' van Van 't Schip. Er is geen roer omgegaan gedurende beide seizoenen. Die hele zogenaamde nieuwe structuur staat nu pas... een beetje.
En ja, wat ik al eerder zei: gaat 't goed ligt het aan Cruyff, gaat het mis ligt het aan zijn poppetje. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 - 11:36 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Er is geen roer omgegaan gedurende beide seizoenen. Die hele zogenaamde nieuwe structuur staat nu pas... een beetje. En ja, wat ik al eerder zei: gaat 't goed ligt het aan Cruyff, gaat het mis ligt het aan zijn poppetje. En jij draait dat precies om. Dus waar ligt dan de waarheid? Inderdaad, nergens. Dit slaat namelijk nergens op. Winnen en verliezen doe je samen. |
|
|
|
|
|
|
|
Wat een BS zeg. Zegt ie hand van FdB, terwijl die dezelfde visie hanteert als Cruijff. Maar verder zijn al je argumenten overgoten met vooroordelen, maar dat hebben een aantal hier al bevestigd. Jammer dat je niet gewoon je ongelijk kunt toegeven en indd dit soort berichten gebruikt om een punt te maken. Johan is niks minder dan een legendarische held. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Frank heeft al eerder aangegeven net zoveel van Van Gaal te hebben geleerd als van JC. Dus haal je jezelf onderuit. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
En het gaat er niet om of Cruyff een legendarische held is of niet. Als voetballer onbetwist een held, als trainer evenzo... als adviseur/bestuurder/beleidsman moet ik het allemaal nog zien. In Mexico verloopt het alvast niet erg gelukkig tot dusverre. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Zie je zelf hoe dit klinkt? Er is een clubje in Spanje waar hij dit al enige tijd doet. Ze schijnen daar best blij met hem te zijn heb ik gehoord. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op woensdag 01 augustus 2012 - 17:12 schreef Eide het volgende:[..] Zie je zelf hoe dit klinkt? Er is een clubje in Spanje waar hij dit al enige tijd doet. Ze schijnen daar best blij met hem te zijn heb ik gehoord. Barca kotst Johan uit ondertussen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op woensdag 01 augustus 2012 - 15:05 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Frank heeft al eerder aangegeven net zoveel van Van Gaal te hebben geleerd als van JC. Dus haal je jezelf onderuit. Dat was niet het punt, jij stelt dat de kampioenschappen alleen aan FdB toe te schrijven zijn en niet aan Cruyff. De discussie is niet van wie FdB het meest heeft geleerd. Ik begrijp dat dit jouw manier van discussiëren is, maar als je de grote jongen wilt uithangen door gelijk deze attitude op te zetten zul je ff wat beter moet opletten broer. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
In mijn beleving is ikke een regelrechte judas. Jammer dat we hem zoveel aandacht geven door te reageren op zijn zielige topic.
Hoe kan je zeggen ajacied te zijn en zoveel minachting te tonen voor een icoon als Johan Cruijff.
Laten we ikke en zijn topic negeren! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 augustus 2012 - 08:44 schreef Stanley het volgende:In mijn beleving is ikke een regelrechte judas. Jammer dat we hem zoveel aandacht geven door te reageren op zijn zielige topic. Hoe kan je zeggen ajacied te zijn en zoveel minachting te tonen voor een icoon als Johan Cruijff. Laten we ikke en zijn topic negeren! Hahaha Stanley!!! Dat deden we al!!!!! |
|
|
|
|
|
|
|
Ja maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer mooi om zo´n blaaskaak zichzelf onderuit te zien lullen hehe |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 augustus 2012 - 08:05 schreef The Dude :) het volgende:[..] Dat was niet het punt, jij stelt dat de kampioenschappen alleen aan FdB toe te schrijven zijn en niet aan Cruyff. De discussie is niet van wie FdB het meest heeft geleerd. Ik begrijp dat dit jouw manier van discussiëren is, maar als je de grote jongen wilt uithangen door gelijk deze attitude op te zetten zul je ff wat beter moet opletten broer. Kuch, er werd gesteld dat Frank alles van JC zou hebben geleerd. Dat spreek ik tegen... en Frank zelf ook trouwens. Ik begrijp best dat het gemeengoed is JC heilig te verklaren, maar in die polonaise loop ik -met alle respect- niet mee. En zeker die twee laatste kampioenschappen kun/mag je hem niet toedichten, daar zou je de Boer ontzettend tekort mee doen. Komend seizoen mag er een voorschot worden genomen op de resultaten van de JC-lijn... net zoals je dat nu kunt doen op dat Mexico-verhaal. Voorlopige conclusie: de JC-adviezen leveren nada resultaat op.
Verder gaan jullie mij niet de maat nemen hoe een discussie te voeren... en al zeker niet een wegloper die alleen nog langs komt om te fokken. Dag joduh, ga lekker naar je 41 leden tellend forumpje. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
En Stanley, er bestaat een verschil in minachten en durven kritiek te leveren. Cruyff zou het zelf niet anders willen dan kritisch te worden benaderd. |
|
|
|
|
|
|
|
quote: Dan ben ik wel blij dat jij niet in een onderzoekscommissie zit. Bekend met kort-door-de-bocht? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Ja, ligt tussen Halfweg en Vijfhuizen, niet? |
|
|
|
|
|
|
|
quote: Fout. Resumé voor jou:
- "Mooi hè, altijd weg kunnen duiken achter anderen. Is z'n specialiteit." (jouw reactie)
- "Sinds Cruijff in Ajax is gestapt zijn we 2x kampioen geworden." (Rogier)
- "Juist. De laatste kampioenschappen zijn toe te schrijven aan "de hand" van Frank de Boer, niet JC." (jouw reactie, tegenstellend tot wat je hierboven beweert)
- "Kan wel zijn...toch is het zo dat sinds Cruijff zich ermee ging bemoeien het roer om is gegaan en we 2x kampioen werden." (Rogier)
- "Er is geen roer omgegaan gedurende beide seizoenen. Die hele zogenaamde nieuwe structuur staat nu pas... een beetje." (jouw reactie)
- "Wat een BS zeg. Zegt ie hand van FdB, terwijl die dezelfde visie hanteert als Cruijff." (mijn reactie)
- "als adviseur/bestuurder/beleidsman moet ik het allemaal nog zien" (jouw reactie)
Als je dit zo achter elkaar doorleest, moet ook jij kunnen concluderen dat het niet gaat om van wie FdB iets heeft geleerd, maar waar de visie op staaft. Hij heeft meerdere malen aangegeven dat hij dezelfde visie bezit als JC en voert deze al 1,5 seizoen uit in het eerste. Daarmee is hij twee keer kampioen geworden. Hij heeft tijdens de afgelopen 1,5 jaar ook meermalen aangegeven meer dan eens met JC te sparren over het te voeren beleid binnen die visie. Vanuit diezelfde visie (van JC) is ook het technisch hart ontstaan.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Feit blijft dat jij een persoonlijke aversie hebt tegen JC wat gevoelsmatig is opgezet, maar je probeert te onderbouwen met feiten die geen feiten zijn.
Iedereen heeft inderdaad recht op zijn mening, maar heb er wel moeite mee als zaken als feiten gepresenteerd worden die uit de lucht gegrepen zijn op gevoed door bepaalde media. |
|
|
|