|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:05 schreef Per4manc het volgende:[..] Spreek je over een half jaartje graag weer. Dan staat Ajax gewoon bovenaan en loopt iedereen weer te verkondigen dat Frank en het bestuur het fantastisch doen. Ik heb er wel vertrouwen is hoor. Het seizoen is nog lang! Frank de Boer doet het fantastisch met de middelen die hij heeft. Het bestuur kunnen we pas beoordelen na een volledig seizoen of zelfs meerdere seizoenen. Halverwege de ranglijst aanvoeren boeit me weinig. Aan het einde van de rit moeten we daar staan. Alle concurrenten zijn sterker geworden en AJAX na de verkoop van Vertonghen een stuk minder. |
|
|
|
|
ooi
|
|
|
Ik denk dat alleen LCV een isssue is. Blind is te zwak en mag niet worden vergeleken met Vertonghen. Vertonghen is eigenlijk alleen op te volgen door Moissander. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat nog niet gebeurt. Je vangt 9 Mio voor Vertonghen, SANA kost maar 350.000 euro, Schone was transfervrij. Zeker als VdWiel wordt verkocht, Ozbiliz vertrekt en misschien Theo Jansen, lijkt me het toch logisch om zo snel mogelijk nu Moissander vast te leggen. groet |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Dan hadden we idd gewonnen gisteren, wat was die Narsingh goed zeg, onze jeugdspeler Dijks had hem in de tang. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:11 schreef ooi het volgende:Ik denk dat alleen LCV een isssue is. Blind is te zwak en mag niet worden vergeleken met Vertonghen. Vertonghen is eigenlijk alleen op te volgen door Moissander. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat nog niet gebeurt. Je vangt 9 Mio voor Vertonghen, SANA kost maar 350.000 euro, Schone was transfervrij. Zeker als VdWiel wordt verkocht, Ozbiliz vertrekt en misschien Theo Jansen, lijkt me het toch logisch om zo snel mogelijk nu Moissander vast te leggen. groet En een Fatsoenlijke flankspeler is ook niet onbelangrijk net zoals een reservespits die we niet hebben. Boerrigter maakt nooit een seizoen vol en als backup aan de linkerkant heb je alleen Ebecllio en Fischer die beiden nog tekort komen op dit nivo. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:12 schreef Mokum1 het volgende:[..] Dan hadden we idd gewonnen gisteren, wat was die Narsingh goed zeg, onze jeugdspeler Dijks had hem in de tang. O dus jij ontkent dat Narsingh beter is dan Sana, Sulejmani, Ebecillio en OZbiliz? Dat was zeker een welkome versterking geweest ja. Maar de prioriteit ligt in de verdeding die veel te slap is zonder 1 of 2 sterkhouders. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 11:59 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Ik vind het niet erg dat ze zuinig doen, maar als jij de beste speler van de eredivisie verpatst voor 9 miljoen en je koopt er gewoon niets voor terug dan heb je niet een plank voor je hoofd maar een heel bos. Het is geen pakje boter wat je ff koopt...
Voorbeeld: Ajax gaat bieden op een verdediger die van meerwaarde kan zijn. De makelaar van deze speler belt dan zijn hele klantenbestand op om te zeggen dat Ajax op zijn spelertje heeft geboden. En als de speler een meerwaarde voor Ajax kan zijn kan hij ook een meerwaarde voor elke subtopper in Spanje Italie Engeland Duitsland spelen, en laat er nu in die landen het dubbele salaris geboden worden waar wij als "klein clubje"niet aan gaan komen.
Of je krijgt spelers als Luque..... |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:23 schreef Mokum1 het volgende:[..] Het is geen pakje boter wat je ff koopt... Voorbeeld: Ajax gaat bieden op een verdediger die van meerwaarde kan zijn. De makelaar van deze speler belt dan zijn hele klantenbestand op om te zeggen dat Ajax op zijn spelertje heeft geboden. En als de speler een meerwaarde voor Ajax kan zijn kan hij ook een meerwaarde voor elke subtopper in Spanje Italie Engeland Duitsland spelen, en laat er nu in die landen het dubbele salaris geboden worden waar wij als "klein clubje"niet aan gaan komen. Of je krijgt spelers als Luque..... Moisander wilde erg graag naar AJAX en kost niet meer dan 5 miljoen. Was je toch klaar geweest lijkt me. Nee nu gaat een club als Anderlecht met hem aan de haal terwijl dat Moisander het grootste probleem in een klap had opgelost. Ik zeg niet dat Moisander zo'n geweldenaar is maar imo was dit de beste vervanger voor Jan Vertonghen. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Weet je Marco dat we eerst eens de deadline moeten afwachten voordat we conclusies gaan trekken, ben het heus wel eens dat er spelers moeten komen maar prios stellen.
Dat is volgens mij gebeurt met Narsingh, wellicht hadden ze die Sana al op het oog, en met Mickey erbij ben je dan rond, het schreinende ligt achterin.
Zou kunnen dat er strax een speler aangetrokken wordt waar ajax al een langere periode mee bezig is en daarom Moisnader en Nuyting laten schieten.
Pest blijft gewoon dat de competitie al een maand bezig is voordat de deadline afgelopen is. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:32 schreef Mokum1 het volgende:Weet je Marco dat we eerst eens de deadline moeten afwachten voordat we conclusies gaan trekken, ben het heus wel eens dat er spelers moeten komen maar prios stellen. Dat is volgens mij gebeurt met Narsingh, wellicht hadden ze die Sana al op het oog, en met Mickey erbij ben je dan rond, het schreinende ligt achterin. Zou kunnen dat er strax een speler aangetrokken wordt waar ajax al een langere periode mee bezig is en daarom Moisnader en Nuyting laten schieten. Pest blijft gewoon dat de competitie al een maand bezig is voordat de deadline afgelopen is. Sulejmani zou ik niet te hard op rekenen want die heeft nog een contract voor 1 dat hij kan verlengen tegen een aanzienlijk lager salaris. Als die niet gaat verlengen zal ook Sulejmani verkocht worden. Het is al een hele dunne selectie. Tevens moet je niet wachten tot je de competitie al begonnen bent, maar moeten aankopen imo de voorbereiding mee hebben gemaakt. Die Sana heeft nog nooit een potje met AJAX mee gedaan en die zal dus eerst moet acclimatiseren. Dat geld voor vrijwel elke speler. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:36 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Sulejmani zou ik niet te hard op rekenen want die heeft nog een contract voor 1 dat hij kan verlengen tegen een aanzienlijk lager salaris. Als die niet gaat verlengen zal ook Sulejmani verkocht worden. Het is al een hele dunne selectie. Tevens moet je niet wachten tot je de competitie al begonnen bent, maar moeten aankopen imo de voorbereiding mee hebben gemaakt. Die Sana heeft nog nooit een potje met AJAX mee gedaan en die zal dus eerst moet acclimatiseren. Dat geld voor vrijwel elke speler. Vrijwel onmogelijk om een speler op Ajax niveau aan te kopen voor de voorbereiding.
zon club denkt dan ook, als Ajax nu al komt voor deze speler zal er wel meer interesse komen, dus laten we de hoofdprijs vragen...
Het is allemaal het onderste uit de kan halen, Ajax wilt ook wel graag de voorbereiding in met een voltallige selectie... maar realistisch...nee |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:54 schreef Mokum1 het volgende:[..] Vrijwel onmogelijk om een speler op Ajax niveau aan te kopen voor de voorbereiding. zon club denkt dan ook, als Ajax nu al komt voor deze speler zal er wel meer interesse komen, dus laten we de hoofdprijs vragen... Het is allemaal het onderste uit de kan halen, Ajax wilt ook wel graag de voorbereiding in met een voltallige selectie... maar realistisch...nee Kijk PSV :) Die zijn al klaar he. Die hebben dan wel ettelijke miljoenen op tafel gelegd maar die miljoenen zijn niet verloren gegaan. Narsingh zal in de toekomst echt wel voor een mooi prijsje vertrekken. Bommel kost alleen salaris. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 13:01 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Kijk PSV :) Die zijn al klaar he. Die hebben dan wel ettelijke miljoenen op tafel gelegd maar die miljoenen zijn niet verloren gegaan. Narsingh zal in de toekomst echt wel voor een mooi prijsje vertrekken. Bommel kost alleen salaris. Dat moet nog blijken dat PSV klaar is! Komop zeg we hebben het over de JC schaal, 1 wedstrijdje. Ajax heeft vorig jaar 50mln geplust tov PSV, als PSV dit jaar geen CL haalt hebben ze denk ik een zeer groot probleem!! |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 13:18 schreef Mokum1 het volgende:[..] Dat moet nog blijken dat PSV klaar is! Komop zeg we hebben het over de JC schaal, 1 wedstrijdje. Ajax heeft vorig jaar 50mln geplust tov PSV, als PSV dit jaar geen CL haalt hebben ze denk ik een zeer groot probleem!! Jonge kijk eens realistisch. Leg alle spelers van PSV langs die van AJAX en vergelijk deze eens. Die zijn op geen enkele positie minder. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Vorig jaar idem dito toch? Toen had PSV ook de beste selectie, los zand was het. Wat het verschil misschien wel maakt is Advocaatje. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
Jongens jullie vergeten fc twente als titel kandidaat,ik kan me trouwens wel voorstellen dat jullie kwaad zijn als je geprovoceerd word,ik kan er ook niet tegen als m,n clubje net heb verloren,en ze beginnen me te provoceren,maar jongens fc twente gaat dit jaar ook meedoen,let maar op.groeten van een twente supporter. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 13:55 schreef Aartus het volgende:Jongens jullie vergeten fc twente als titel kandidaat,ik kan me trouwens wel voorstellen dat jullie kwaad zijn als je geprovoceerd word,ik kan er ook niet tegen als m,n clubje net heb verloren,en ze beginnen me te provoceren,maar jongens fc twente gaat dit jaar ook meedoen,let maar op.groeten van een twente supporter. Daar twijfel ik ook echt niet aan. Alle clubs uit de top 5 hebben zich versterkt. Ajax is er minder op geworden. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
@per4mans,hoho,vergeet fctwente effe niet,wij gaan gewoon weer meedoen hoor. |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 13:57 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Daar twijfel ik ook echt niet aan. Alle clubs uit de top 5 hebben zich versterkt. Ajax is er minder op geworden. doe es niet zo melodramatisch man |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: ik zeg gewoon zoals het is. Wij hebben de beste speler uit de eredivisie laten gaan en Sana gekocht. Dan ben je minder geworden. |
|
|
|
|
|
|
|
trouwens, als je structureel 15 miljoen per jaar investeert in jeugd, dan win je toch altijd? :) dan heb je toch na een jaar of 5 de allergrootste talenten rondlopen? en ze zullen heus niet allemaal weggeplukt gaan worden. wij hebben ook gewoon fischer/eriksen etc. rondlopen. |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 14:06 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] ik zeg gewoon zoals het is. Wij hebben de beste speler uit de eredivisie laten gaan en Sana gekocht. Dan ben je minder geworden. te kort door de bocht, dat zou zo zijn als alle spelers op het zelfde niveau blijven steken. alles spelers gaan echter vooruit (behalve blind) |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
AFCA MARCO,niet om te zeiken,maar ik denk dat de magie van frank de boer na twee titels op rij een beetje aan t afbrokkelen is,er moet weer nieuw bloed in bij ajax,jongens die weer honger hebben naar succes,zie bij fc twente vorig jaar een rampseizoen die jongens hadden de echte drive niet meer,er is dit jaar flink geeinvesteerd in twente,alleen wil dat nog niet zeggen dat dit een garantie voor succes natuurlijk,maar ik heb er alle vertrouwen in. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 14:07 schreef The Dude :) het volgende:[..] te kort door de bocht, dat zou zo zijn als alle spelers op het zelfde niveau blijven steken. alles spelers gaan echter vooruit (behalve blind) Kan misschien kort door de bocht zijn maar het blijven wel de feiten. Je kan niet zomaar je belangrijkste speler + aanvoerder verkopen en dit intern proberen op te lossen met die jongens die nog nooit een europese wedstrijd gespeeld hebben. We missen een killer, een leider, die tot het gaatje gaat als dat nodig is. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 14:07 schreef Aartus het volgende:AFCA MARCO,niet om te zeiken,maar ik denk dat de magie van frank de boer na twee titels op rij een beetje aan t afbrokkelen is,er moet weer nieuw bloed in bij ajax,jongens die weer honger hebben naar succes,zie bij fc twente vorig jaar een rampseizoen die jongens hadden de echte drive niet meer,er is dit jaar flink geeinvesteerd in twente,alleen wil dat nog niet zeggen dat dit een garantie voor succes natuurlijk,maar ik heb er alle vertrouwen in. Je zeikt niet hoor :) |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
We missen niet alleen een linker CV maar ook nog het een en ander voorin,zeker omdat boerrighter geen vaste waarde kans zijn helaas. |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
Om geen risico te nemen moet er een goede linker en rechter aanvaller komen die Sightorsson op maat kan bedienen, dit was gister ook 1 van die gebreken in het team |
|
|
|
|
AZvakY
|
|
|
quote:Op zondag 05 augustus 2012 - 21:30 schreef uitnoord het volgende:hoe kan het mogelijk zijn dat een duur betaalde trainer niet ziet wat betalende suporters wel zien, blind te zwak, vermeer een klungel pur sang, ozbilis en zo kan je door gaan, vele namen die je eerder bij dws dan bij ajax mag verwachten, snel wat nieuwe routiniers erbij voordat het zeisoen nu al is vergooid Omdat Blind waarschijnlijk een hand boven het hoofd gehouden word en men de grote verwachting heeft dat ie net zo groot word als z'n pa, |
|
|
|
|
AZvakY
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 11:20 schreef echte Ajaxfan het volgende:zolang je niet bereid bent om te investeren in nieuwe spelers dan wordt het dit seizoen helemaal niks. Ik riep weken geleden al dat er niets veranderd is bij Ajax. Wanbeleid. als je niet durft te investeren in een speler als narsingh, die je over een paar jaar met miljoenen winst kan verkopen, dan snap je iets niet. Dat je Mathijssen niet koop voor 5 miljoen snap ik maar talenten van andere clubs. Ze zeiken ook maar over te hoge transfersommen maar vragen zelf voor vd Wiel 9 miljoen (1 jaar contract) en 15 milj voor Vertonghen (1 jaar contract0 dus het is allemaal wel een beetje de pot verwijt de ketel.....ze zullen nu hun daadkracht moeten tonen. Dus daadkracht en geen paniekaankopen (Armenteros.....wat moet je ermee??) Juist de talenten van andere clubs hebben in het verleden vaak gefaalt bij jullie club, Kijk naar El Hamdoui en kan nou niet echt iets terug zie van Sigthorsson zoals ie bij ons speelde, |
|
|
|
|
AZvakY
|
|
|
Boerigther geblesseerd en ga nog maar eventjes door om van blind nog maar even me mond te houden, |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 13:22 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Jonge kijk eens realistisch. Leg alle spelers van PSV langs die van AJAX en vergelijk deze eens. Die zijn op geen enkele positie minder. Leg ook het financiele plaatje naast elkaar kijken of je dan wil ruilen met PSV.Die zijn over 1 of 2 jaar op het zelfde niveau als Feyenoord 2 jaar terug. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 14:06 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] ik zeg gewoon zoals het is. Wij hebben de beste speler uit de eredivisie laten gaan en Sana gekocht. Dan ben je minder geworden. En veel talenten die weer een jaar ouder zijn geworden en Shone een prima voet baller,dus in de breedte is Ajax zeker sterker geworden,alleen nog Moisander kopen dan gaan wij weer mee doen voor de titel. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 13:32 schreef Mokum1 het volgende:Vorig jaar idem dito toch? Toen had PSV ook de beste selectie, los zand was het. Wat het verschil misschien wel maakt is Advocaatje. PSV had vorig jaar ook de beste selectie mr idd geen ingespeeld team en jullie waren als team beter. Mr als Dickie er een ploeg van weet te maken dan doet niemand PSV iets.. dat is overigens gen arrogantie mr gezond verstand.. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 16:45 schreef nora het volgende:[..] En veel talenten die weer een jaar ouder zijn geworden en Shone een prima voet baller,dus in de breedte is Ajax zeker sterker geworden,alleen nog Moisander kopen dan gaan wij weer mee doen voor de titel. daarentegen ben je je beste speler kwijt geraakt en die kan shone echt niet vervangen. ook aisatti is weg die op einde regelmatig werd gebruikt. vorig seisoen werd al duidelijk dat we in de breedte te licht waren. daarom ook die vele verlies punten in begin competitie. sana heeft niemand van ons nog echt gezien dus is ook afwachten. mijn verwachting is dat van der wiel ook zal vertrekken. en ook anita wil nog niet bijtekenen. we waren in de breedte al niet sterk maar nu nog minder. want je kan niet verwachten dat deze jonge spelers dat kunnen opvangen. |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 17:20 schreef infamous psv het volgende:[..] PSV had vorig jaar ook de beste selectie mr idd geen ingespeeld team en jullie waren als team beter. Mr als Dickie er een ploeg van weet te maken dan doet niemand PSV iets.. dat is overigens gen arrogantie mr gezond verstand.. ach, het eindigt altijd met vee :P |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 14:06 schreef The Dude :) het volgende:trouwens, als je structureel 15 miljoen per jaar investeert in jeugd, dan win je toch altijd? :) dan heb je toch na een jaar of 5 de allergrootste talenten rondlopen? en ze zullen heus niet allemaal weggeplukt gaan worden. wij hebben ook gewoon fischer/eriksen etc. rondlopen. Yep en nu die Boccare ofzo van PSG gehaald, volgens mij goede contractjes idd.
Uit de historie blijkt dat er meer spelers uit eigen jeugd op topniveau komen dan aankochten spelers. De grote clubs kopen topniveau en van de kleintjes kopen wij weer talenten zoals Huntelaar Suarez, maar toch brengt onze jeugd de meeste toppers.
Ajax heeft het altijd van zijn jeugd moeten hebben dan moet je dat toch uitbuiten?
Maar ja de discussie duurt voort want we moeten nog echt wel versterken. Ik hoef niet perse kampioen te worden, vindt het veel belangrijker dat het bestuur en staf 1 lijn volgt zodat we niet elk jaar een nieuw bestuur en trainer hebben. |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 18:14 schreef Mokum1 het volgende:[..] Yep en nu die Boccare ofzo van PSG gehaald, volgens mij goede contractjes idd. Uit de historie blijkt dat er meer spelers uit eigen jeugd op topniveau komen dan aankochten spelers. De grote clubs kopen topniveau en van de kleintjes kopen wij weer talenten zoals Huntelaar Suarez, maar toch brengt onze jeugd de meeste toppers. Ajax heeft het altijd van zijn jeugd moeten hebben dan moet je dat toch uitbuiten? Maar ja de discussie duurt voort want we moeten nog echt wel versterken. Ik hoef niet perse kampioen te worden, vindt het veel belangrijker dat het bestuur en staf 1 lijn volgt zodat we niet elk jaar een nieuw bestuur en trainer hebben. Nou precies, dat vind ik ook.
Maar stel je nou voor dat je jaarlijks een aanwas hebt van Eriksens Fischers Suarez' Huntelaars Van der Vaarts Sneijders etc etc etc etc... Punt is dat je het niet moet laten aankomen op een handje vol talenten waar bij het do or die is, maar bij wijze van spreken per lichting een stuk of 40? Aangezien wij toch vnl opleiden voor het buitenland, kun je op deze wijze altijd het vertrek van een topper opvangen, zonder dat je echt moet inboeten aan kwaliteit. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 18:23 schreef The Dude :) het volgende:[..] Nou precies, dat vind ik ook. Maar stel je nou voor dat je jaarlijks een aanwas hebt van Eriksens Fischers Suarez' Huntelaars Van der Vaarts Sneijders etc etc etc etc... Punt is dat je het niet moet laten aankomen op een handje vol talenten waar bij het do or die is, maar bij wijze van spreken per lichting een stuk of 40? Aangezien wij toch vnl opleiden voor het buitenland, kun je op deze wijze altijd het vertrek van een topper opvangen, zonder dat je echt moet inboeten aan kwaliteit. Nou 40 is wel heel veel als je er van uit gaat dat men al blij is als er elk jaar een speler doorbreekt. En dan nog is het de vraag of ze het niveau op langer termijn aankunnen. Kijk Blind was een jaar of drie terug een groot talent en nu de zwakste schakel. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 18:14 schreef Mokum1 het volgende:[..] Yep en nu die Boccare ofzo van PSG gehaald, volgens mij goede contractjes idd. Uit de historie blijkt dat er meer spelers uit eigen jeugd op topniveau komen dan aankochten spelers. De grote clubs kopen topniveau en van de kleintjes kopen wij weer talenten zoals Huntelaar Suarez, maar toch brengt onze jeugd de meeste toppers. Ajax heeft het altijd van zijn jeugd moeten hebben dan moet je dat toch uitbuiten? Maar ja de discussie duurt voort want we moeten nog echt wel versterken. Ik hoef niet huntelaar en suares waren geen talenten meer maar gewoon aankopen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 augustus 2012 door bully -- |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 22:08 schreef soccer het volgende:[..] Nou 40 is wel heel veel als je er van uit gaat dat men al blij is als er elk jaar een speler doorbreekt. En dan nog is het de vraag of ze het niveau op langer termijn aankunnen. Kijk Blind was een jaar of drie terug een groot talent en nu de zwakste schakel. Blind was toen ook al een zwakke schakel, maar daar wilden ze niet aan vanwege z'n naam. Mijn mening overigens, ben nooit een fan geweest van hem.
Maar het ging me meer om de gedachte dat Ajax nóg meer de focus op de jeugd moet leggen en die groep moet uitbreiden, ten einde meer concurrentie en dus kwaliteit te bewerkstelligen alsmede het opvangen van het vertrek van grote talenten. Dat is een pijnpunt geweest de afgelopen jaren, wanneer een groot talent vertrok, kon het nooit opgevangen worden.
Je had naast Toby en Jan bijvoorbeeld al twee toppers in wording klaar moeten hebben staan die je gelijk in had kunnen passen. Toby neemt Jan's taken over en die nieuwe Toby's taken. Maar dat moet dan wel een gozer zijn van dat kaliber. Die heb je dan waarschijnlijk met Denswill, maar niet met Blind. Had dus iemand tussen gemoeten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 augustus 2012 door The Dude :) -- |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 22:08 schreef soccer het volgende:[..] Nou 40 is wel heel veel als je er van uit gaat dat men al blij is als er elk jaar een speler doorbreekt. En dan nog is het de vraag of ze het niveau op langer termijn aankunnen. Kijk Blind was een jaar of drie terug een groot talent en nu de zwakste schakel. Uuhhm er lopen er contineu 40, doorselecteren van A1 en de beloftes. |
|
|
|
|
echte Ajaxfan
|
|
|
Lekker....en weer een speler weg (Ozbiliz).....blijven verkopen jongens!!! |
|
|
|
|
Jeronimus82
|
|
|
In mijn ogen is het niet realistisch om alle druk op de jongelingen te leggen (wat nu zonder de echte sterkhouders in de selectie wel gebeurd). Vertonghen maakte een paar jaar geleden ook nog alle fouten die je je maar kunt bedenken. Het is onmogelijk dat Ajax geen ervaren spelers meer koopt. Gaat zeker gebeuren. Heb nou gewoon nog even geduld. Prima dat ze niet meer teveel geld willen betalen voor nieuwe spelers. Hoe langer ze wachten, hoe lager de prijs gaat worden van jongens als Moisander/Assaidi die nog maar een 1-jarig contract hebben. Ik verwacht dat bovenstaande spelers allebei bij Ajax terecht zullen komen. Ik weet dat geduld hebben vreselijk irritant is, maar dit zal uiteindelijk wel het meeste succes opleveren. |
|
|
|
|
altajo
|
|
|
janssen ruilen voor Kalas zou een optie zijn.Blind achterin is garantie voor geen titel.Assaidi is een must voor druk naar voren. klaassen is nog niet zover, ik heb nog geen echte doelgerichte aktie van hem gezien. ook aanvallend hebben we te weinig. op deze manier halen we geen titel en kost het geld !!!!! persoonlijk vind ik viergever beter dan moisander. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Hopeloos gedoe elke keer. Volgens mij slaan ze in Amsterdam volledig door. Elke transfer ketst af omdat ze iedereen voor een appel een ei willen hebben. Ze kunnen wel in vrijwel elke speler interesse hebben maar als we op deze tour doorgaan heeft geen enkele speler nog trek in AJAX. Ook Assaidi gaat echt niet komen hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 augustus 2012 door AFCA MARCO -- |
|
|
|
|
jarilitmanen2012
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:05 schreef Per4manc het volgende:[..] Spreek je over een half jaartje graag weer. Dan staat Ajax gewoon bovenaan en loopt iedereen weer te verkondigen dat Frank en het bestuur het fantastisch doen. Ik heb er wel vertrouwen is hoor. Het seizoen is nog lang! nee over een half jaar staan we er slecht voor omdat de boer te lang blind op bleef stellen en dan beseft ajax dat ze toch nog een verdediger moeten halen ook al is het dan al te laat |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 augustus 2012 - 12:25 schreef jarilitmanen2012 het volgende:[..] nee over een half jaar staan we er slecht voor omdat de boer te lang blind op bleef stellen en dan beseft ajax dat ze toch nog een verdediger moeten halen ook al is het dan al te laat Denk je dat FdB dit fijn vindt? Ik voorspel je dat als er niks meer gebeurt en dit nog een jaartje door gaat deze man de club gaat verlaten. |
|
|
|
|
jarilitmanen2012
|
|
|
quote:Op maandag 06 augustus 2012 - 12:05 schreef Per4manc het volgende:[..] Spreek je over een half jaartje graag weer. Dan staat Ajax gewoon bovenaan en loopt iedereen weer te verkondigen dat Frank en het bestuur het fantastisch doen. Ik heb er wel vertrouwen is hoor. Het seizoen is nog lang! nee over een half jaartje zijn we uitgeschakeld in de championsleague en staan we slecht in de competitie omdat de boer te lang heeft volgehouden met blind op te stellen en beseft ajax dat ze toch nog versterkingen met ervaring nodig hebben die niet in de jeugdopleiding rondloopt ook al is het dan al telaat! |
|
|
|
|
jarilitmanen2012
|
|
|
nee over een half jaartje staan we slecht in de competitie en zijn we uitgeschakeld in de championsleague omdat de boer te lang blind bleef opstellen en beseft ajax dat ze toch nog iemand moeten halen met ervaring die niet in de jeugdopleiding rondloopt ook is het dan al te laat om kampioen te worden |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 augustus 2012 - 12:32 schreef jarilitmanen2012 het volgende:nee over een half jaartje staan we slecht in de competitie en zijn we uitgeschakeld in de championsleague omdat de boer te lang blind bleef opstellen en beseft ajax dat ze toch nog iemand moeten halen met ervaring die niet in de jeugdopleiding rondloopt ook is het dan al te laat om kampioen te worden Hou eens op met die dubbelposts |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Denk zelfs als we zo door gaan dat we in de Jupiler eindigen.
Wat een flauwekul zeg, als jullie nu zo praten na de TS deadline ok, maar geen van jullie weten wat er speelt binnenskamers.
Geduld, en gebeurt er niets ga dan maar janken. Niet na 1 wedstrijdje JC Schaal waar we 4 basisspelers missen. Zou nog best kunnen dat als deze spelers erbij komen de "mindere" of " jeugdige" spelers beter gaan ballen? |
|
|
|