BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Visie Cruijff

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
morkanne
 morkanne - donderdag 09 augustus 2012 - 22:42   quote  deeplink  
Is dit beleid nu het gevolg van de visie van Cruijff?
Ervaren spelers verkopen en spelers van max. 1 miljoen kopen en presenteren als topper?
Met het beleid Van de Boog is de afgelopen jaren 2x het kampioenschap behaald....
infamous psv
 infamous psv - donderdag 09 augustus 2012 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2012 - 22:42 schreef morkanne het volgende:
Ervaren spelers verkopen en spelers van max. 1 miljoen kopen en presenteren als topper?
Met het beleid Van de Boog is de afgelopen jaren 2x het kampioenschap behaald....
Wat zitten er toch n hoop jankers bij jullie tussen zeg niet normaal. 2 jaar achter elkaar kampioen en de JC-schaal wordt verloren en ineens lees je van n aantal meteen negatieve berichten over beleid Cruijff , over jonkies etc.
Het seizoen moet nog beginnen man en visie Cruijff kan je pas negatief bestempelen over n jaar of 4 a 5..
Jan1970
 Jan1970 - donderdag 09 augustus 2012 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2012 - 23:00 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Wat zitten er toch n hoop jankers bij jullie tussen zeg niet normaal. 2 jaar achter elkaar kampioen en de JC-schaal wordt verloren en ineens lees je van n aantal meteen negatieve berichten over beleid Cruijff , over jonkies etc.
Het seizoen moet nog beginnen man en visie Cruijff kan je pas negatief bestempelen over n jaar of 4 a 5..
+1
Zo is het!!
(stiekem toch een echte Ajax supporter?:-) )
infamous psv
 infamous psv - donderdag 09 augustus 2012 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2012 - 23:10 schreef Jan1970 het volgende:

[..]

+1
Zo is het!!
(stiekem toch een echte Ajax supporter?:-) )
Dat nooit Jan mr wel erg kort door de bocht al die reacties
Oceanu
 Oceanu - donderdag 09 augustus 2012 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2012 - 23:17 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Dat nooit Jan mr wel erg kort door de bocht al die reacties
wat een positieve inbreng voor een "vijand". Respect !!
thomASS
 thomASS - donderdag 09 augustus 2012 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2012 - 22:42 schreef morkanne het volgende:
Ten eerste rik van den boog was vorig jaar zomer al weg. Als deze rik nu nog algemeen directeur van Ajax was dan zouden we binnen 2 jaar failliet zijn geweest. Welke speler van 1 miljoen heeft Ajax gekocht en gepresenteerd als een topper? Naar alle zekerheid komt Assaidi naar Ajax. Is toch echt een buitencategorie.

Ohja wat Marc nu doet, is namelijk al de rotzooi die rik van den boog heeft veroorzaakt op te ruimen. En dat is aardig gelukt, salarishuis met +/- 11 miljoen gedaald (als theo weggaat 13 miljoen). Al de slechte aankopen van de afgelopen jaren zijn weg. Sulejmani is de enige speler die nog over is gebleven, mag van mij natuurlijk blijven.

Dit heet bouwen en investeren in een Ajax waardige selectie. Alle rotte appels eruit en gericht investeren. Ik zie dit ook meer als een tussen jaar om vervolgens de komende jaren te domineren in eigen land en een rol van betekenis spelen Europa.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 augustus 2012 door thomASS --
bully
 bully - vrijdag 10 augustus 2012 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2012 - 23:24 schreef thomASS het volgende:

[..]

Ten eerste rik van den boog was vorig jaar zomer al weg. Als deze rik nu nog algemeen directeur van Ajax was dan zouden we binnen 2 jaar failliet zijn geweest. Welke speler van 1 miljoen heeft Ajax gekocht en gepresenteerd als een topper? Naar alle zekerheid komt Assaidi naar Ajax. Is toch echt een buitencategorie.

Ohja wat Marc nu doet, is namelijk al de rotzooi die rik van den boog heeft veroorzaakt op te ruimen. En dat is aardig gelukt, salarishuis met +/- 11 miljoen gedaald (als theo weggaat 13 miljoen). Al de slechte aankopen van de afgelopen jaren zijn weg. Sulejmani is de enige speler die nog over is gebleven, mag van mij natuurlijk blijven.

Dit heet bouwen en investeren in een Ajax waardige selectie. Alle rotte appels eruit en gericht investeren. Ik zie dit ook meer als een tussen jaar om vervolgens de komende jaren te domineren in eigen land en een rol van betekenis spelen Europa.
de sanering was al ingezet voordat Cruif er instapte.
en overmars is pas twee weken bezig.
dit beleid is leuk als je spelers kan vasthouden.
contract van der wiel en sulimani loopt eind dit seisoen af.
anita wil voorlopig niet bijtekenen en heeft nieuwe zaakwaarnemer.
hoop dat hij blijft maar verwacht het niet.
dit seisoen heb je al geen ervaring en volgent seisoen dus nog minder.
een tussenjaar is leuk maar als er geen ervaring bijkomt verwacht ik volgent jaar ook tussenjaar.
Loetje
 Loetje - vrijdag 10 augustus 2012 - 00:27   quote  deeplink  
quote:

[..]

D.
Jij weet goed wat ik bedoel, ik zeg niet dat ik er niet achter sta, maar de voordelen haal ik er ook nog niet uit. Momenteel dreigen er heel veel spelers weg te gaan en ervaring ontbreekt. Als je kampioen wil worden zul je ook samen met de jeugd ook een paar goede spelers moeten halen, de hoofdprijs hoeft niet. Maar je moet er wel iets voor over hebben. En dat gebeurd niet. Als je nu de enige routinier zo makkelijk laat gaan. Ja dan maak ik me zorgen. Zeker als je ineens leest dat Rajkovic de opvolger van vertonghen moet worden. Durf eigentjes de naar van vertonghen amper te noemen, zo absurd vind ik dat. Maar dat is mijn mening
Loetje
 Loetje - vrijdag 10 augustus 2012 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 00:07 schreef bully het volgende:

[..]

een tussenjaar is leuk maar als er geen ervaring bijkomt verwacht ik volgent jaar ook tussenjaar.
Raiola vind ik wel zon smeerlap. Haha kan er niets aan doen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 10 augustus 2012 - 00:28   quote  deeplink  
En nu pitten! Ben even Ajaxmoe!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - vrijdag 10 augustus 2012 - 06:59   quote  deeplink  
quote:

[..]
Daar noem je iets heel essentiëels.
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 10 augustus 2012 - 09:44   quote  deeplink  
Mensen die kritiek leveren op het beleid van Ajax schijnen niet te beseffen hoe slecht Ajax er financieel nog steeds voorstaat. Ja, er wordt nu wschl voor het derde jaar op rij winst gemaakt, maar als je nuchter naar de cijfers kijkt zijn die dramatisch. Waarom ? Nou, zonder CL inkomsten is Ajax structureel verliesgevend ! En dan tel ik de transfer inkomsten niet eens mee. Vorig jaar een schamele 5 mio winst terwijl we bijna 20 mio CL inkomsten hadden, ik bedoel maar. Je kunt niets anders doen dan de weg inslaan die Ajax nu inslaat. Het probleem is wel (althans laten we het hopen) dat je, wat betreft de jeugd, nu nog met de erfenis uit het verleden zit, in de zin dat de jeugd die nu doorkomt vaak de kwaliteit mist omdat ze onder de oude methode zijn opgeleid. Het idee is dat die methode verkeerd was en dat de nieuwe methode de juiste is en betere talenten zal opleveren. Laten we het laatste hopen, maar persoonlijk heb ik altijd vertrouwen gehad in de Cruijff methode en de resultaten spreken voor hem.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - vrijdag 10 augustus 2012 - 09:50   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik erger me gruwelijk aan je kerel.
Wat doe jij hier in godsnaam?
Mogen de Ajacieden onder ons zich niet eens meer druk maken over hoe dit AJAX er NU voorstaat?
Ik begrijp dat als je PSV supporter bent dat je nu even niks te klagen hebt, maar ik zie je wel weer janken als jullie aan het einde van de rit al die miljoenen hebben uitgegeven en vervolgens blijkt dat jullie ALWEER geen kampioen zijn geworden.
Flikker lekker op naar je eigen forum, of is het daar niet gezellig genoeg?
Begrijp je wel want jij bent de enige die daar post.
bully
 bully - vrijdag 10 augustus 2012 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 09:44 schreef Cyprioot het volgende:
Mensen die kritiek leveren op het beleid van Ajax schijnen niet te beseffen hoe slecht Ajax er financieel nog steeds voorstaat. Ja, er wordt nu wschl voor het derde jaar op rij winst gemaakt, maar als je nuchter naar de cijfers kijkt zijn die dramatisch. Waarom ? Nou, zonder CL inkomsten is Ajax structureel verliesgevend ! En dan tel ik de transfer inkomsten niet eens mee. Vorig jaar een schamele 5 mio winst terwijl we bijna 20 mio CL inkomsten hadden, ik bedoel maar. Je kunt niets anders doen dan de weg inslaan die Ajax nu inslaat. Het probleem is wel (althans laten we het hopen) dat je, wat betreft de jeugd, nu nog met de erfenis uit het verleden zit, in de zin dat de jeugd die nu doorkomt vaak de kwaliteit mist omdat ze onder de oude methode zijn opgeleid. Het idee is dat die methode verkeerd was en dat de nieuwe methode de juiste is en betere talenten zal opleveren. Laten we het laatste hopen, maar persoonlijk heb ik altijd vertrouwen gehad in de Cruijff methode en de resultaten spreken voor hem.
je zegt het zelf al.
zonder cl is het verliesgevend.
met het materiaal wat we nu hebben speel je volgent seisoen ook geen cl mee.
en jeugd die in begin doorbreekt heeft altijd kwaliteit tekort.
ook een bergkamp of frank de boer enz waren niet gelijk top.
en wat betreft spelers van eigen jeugd wat er nu in europa rondloopt heeft ajax het niet slecht gedaan.
en of de nieuwe methode beter is zal nog moeten blijken.
enige wat nu beter is dat de jeugd nu eerder een kans krijgt.
en dat was ook al voordat cruif instapte,

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 augustus 2012 door bully --
Stanley
 Stanley - vrijdag 10 augustus 2012 - 11:42   quote  deeplink  
Infamous,

Het is hier een Ajaxforum en als je wilt kan je en mag je deze bezoeken. Persoonlijk zou ik me niet mengen in bijvoorbeeld een psvforum, maar goed ook daar ben je vrij in.

Ik deel het positivisme van sommige niet! Er wordt gebaseerd op helemaal niets verklaringen op het forum geslingerd waarom zaken gaan zoals ze gaan en er wordt gerefereerd aan de Cruijff visie en filosofie....

Na laat ik dit zeggen... De filosofie van Cruijff is dat er een eerste elftal moet staan dat kampioen van Nederland moet worden en mee kan in de CL!

Dit wil hij zien met hoofdzakelijk zelf opgeleide spelers!

Indien een positie binnen het team vacant komt, zo heeft hij zelf op televisie verteld, moet er in eerste instantie gekeken worden naar de eigen jeugd. Indien daar niet het talent voor handen is om de positie per direct op te vullen met het na te streven niveau moet deze extern aangetrokken worden. Niet tegen iedere prijs zoals bij Sulemani, maar het mag wel wat kosten indien deze speler het juiste niveau biedt en de vacante positie per direct kan invullen.

Als laatste stelt Cruijff dat je kapitaal op het veld moet staan en niet op de bank!!!

Wanneer de Boer vast blijft houden aan Daley Blind is hij mijn inziens ongeschikt als toptrainer!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 augustus 2012 door Stanley --
riveco
 riveco - vrijdag 10 augustus 2012 - 12:54   quote  deeplink  
Cruijffs woorden zijn op de toekomst gebaseerd, dus verwacht niet dat er binnen 2 maanden een elftal staat die de cl wint. Laat ze nou eens een paar jaar dr gang gaan en huil niet voor je geslagen wordt, en ik vind dat mister PSV niets verkeerds zegt en ook hij mag in mijn ogen een mening hebben over Ajax. Het is namelijk verkeerd dat somigge mensen er hier van uit gaan dat als je voor een ploeg bent het verboden is om ook andere ploegen te bekijken
Stanley
 Stanley - vrijdag 10 augustus 2012 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 12:54 schreef riveco het volgende:
Cruijffs woorden zijn op de toekomst gebaseerd, dus verwacht niet dat er binnen 2 maanden een elftal staat die de cl wint. Laat ze nou eens een paar jaar dr gang gaan en huil niet voor je geslagen wordt, en ik vind dat mister PSV niets verkeerds zegt en ook hij mag in mijn ogen een mening hebben over Ajax. Het is namelijk verkeerd dat somigge mensen er hier van uit gaan dat als je voor een ploeg bent het verboden is om ook andere ploegen te bekijken
Nog zo'n pipo die doet alsof hij weet wat Cruijff bedoeld!!!

Wat begrijp je niet aan zijn gebruikte '' altijd'' . Ik heb nergens Cruijff horen zeggen dat hij zich in de toekomst ergert wanneer Ajax in de CL wordt weggespeeld.... Jij wel?
JohnnyH
 JohnnyH - vrijdag 10 augustus 2012 - 13:32   quote  deeplink  
Ben bang dat het een tussenjaartje wordt. Het is te laat nog een selectie om de been te brengen die mee strijd om het kampioenschap. Zoveel geluk als vorig jaar zullen we niet weer hebben
thomASS
 thomASS - vrijdag 10 augustus 2012 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 13:32 schreef JohnnyH het volgende:
Ben bang dat het een tussenjaartje wordt. Het is te laat nog een selectie om de been te brengen die mee strijd om het kampioenschap. Zoveel geluk als vorig jaar zullen we niet weer hebben
Je vergeet de "on" voor geluk.
infamous psv
 infamous psv - vrijdag 10 augustus 2012 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 09:50 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Ik erger me gruwelijk aan je kerel.
Wat doe jij hier in godsnaam?
Mogen de Ajacieden onder ons zich niet eens meer druk maken over hoe dit AJAX er NU voorstaat?
Ik begrijp dat als je PSV supporter bent dat je nu even niks te klagen hebt, maar ik zie je wel weer janken als jullie aan het einde van de rit al die miljoenen hebben uitgegeven en vervolgens blijkt dat jullie ALWEER geen kampioen zijn geworden.
Flikker lekker op naar je eigen forum, of is het daar niet gezellig genoeg?
Begrijp je wel want jij bent de enige die daar post.
Jij bent de ergste van t spul want bij winst grote bek mr na de JC-schaal zat je op elke post die je neerzette alleen mr te gillen hoe slecht het allemaal niet is..
Gloryhunter die je bent..
In voor en tegenspoed . je moet misschien mr eens lezen wat dat dat inhoudt..
en ergeren doet geen pijn dus kop op he..
Ajx
 Ajx - zaterdag 11 augustus 2012 - 17:25   quote  deeplink  
De Visie van JC is om nooit te veel te betalen en als je dan geen geschikte speler kan vinden, moet je gewoon een jeugdspeler op die positie neerzetten, want de jeugd wordt volgens Cruijff zo opgeleid dat ze er klaar voor zijn als ze oud genoeg zijn. En met die visie zijn we kampioen geworden, want de Boer volgt die visie. EN we zijn niet, zoals in de eerste post gesteld, met de visie van VD Boog kampioen geworden, want dat was gewoon hoe die het gedaan heeft onder Jolleke...
riveco
 riveco - zaterdag 11 augustus 2012 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2012 - 13:27 schreef Stanley het volgende:

[..]

Nog zo'n pipo die doet alsof hij weet wat Cruijff bedoeld!!!

Wat begrijp je niet aan zijn gebruikte '' altijd'' . Ik heb nergens Cruijff horen zeggen dat hij zich in de toekomst ergert wanneer Ajax in de CL wordt weggespeeld.... Jij wel?
Er is hier maar 1 pipo en dat ben jij, omdat jij er zelf allemaal dingen bij wil halen om je gelijk te halen. Maar Pipo ook Keulen en Aken zijn niet op ene dag gebouwd.
Janken kun je altijd nog, maar je laat alleen even zien hoe weinig voetbalverstand je hebt. En nog iets Pipo, als clown hoor je optimistich te zijn al laat jij de mensen hier wel lachen.
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 11 augustus 2012 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2012 - 17:36 schreef riveco het volgende:

[..]

Er is hier maar 1 pipo en dat ben jij, omdat jij er zelf allemaal dingen bij wil halen om je gelijk te halen. Maar Pipo ook Keulen en Aken zijn niet op ene dag gebouwd.
Janken kun je altijd nog, maar je laat alleen even zien hoe weinig voetbalverstand je hebt. En nog iets Pipo, als clown hoor je optimistich te zijn al laat jij de mensen hier wel lachen.
mooi geproken al zeg ik t zelf...
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zondag 12 augustus 2012 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2012 - 17:25 schreef Ajx het volgende:
De Visie van JC is om nooit te veel te betalen
Ah, daarom geven ze bij Barcelona zo weinig geld uit aan spelers?
The Dude :)
 The Dude :) - zondag 12 augustus 2012 - 21:06   quote  deeplink  
Glory glory gloryhuuuuuuuuunters, glory glory gloryhuuuuuuuuunters
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zondag 12 augustus 2012 - 21:31   quote  deeplink  
Kuch, ben al vanaf 1970 Ajax-fan. Jij ook?

Oh ja, ook toen kon Ajax financiëel al niet op tegen clubs als Barca. Welke twee spelers werden toen ook alweer weggekocht?
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 12 augustus 2012 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 21:31 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Kuch, ben al vanaf 1970 Ajax-fan. Jij ook?

Oh ja, ook toen kon Ajax financiëel al niet op tegen clubs als Barca. Welke twee spelers werden toen ook alweer weggekocht?
vertel... ik ben namelijk van 1979 dus ik heb het niet mogen meemaken...
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zondag 12 augustus 2012 - 21:41   quote  deeplink  
De twee J's... Cruyff en Neeskens.
The Dude :)
 The Dude :) - maandag 13 augustus 2012 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 21:31 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Kuch, ben al vanaf 1970 Gloryhunter. Jij ook?

Heb even je typo hersteld
nora
 nora - maandag 13 augustus 2012 - 10:07   quote  deeplink  
quote:

[..]

Beste Bully ervaring op het niveau van Ajax moet top zijn en top kost veel geld als je de telgraaf vandaag leest dan lees je dat v/d Boogert Ajax aan de rand van de afgrond heeft gebracht net als zijn bedrijf wat hij ook falliet heeft laten gaan,nu MOET Ajax alle dure spelers verkopen en een salaris plafond handteren om er weer bovenop te komen dus jongens als Moisander en dat soort ervaren voetballers kan Ajax op dit moment niet kopen en het is hard maar ik denk en hoop dat ze met die 8 miljoen van Anita wat kunnen doen met Moisander maar qua salaris zal dit ook geen top meer worden dat kan op dit moment niet meer.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 13 augustus 2012 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 10:07 schreef nora het volgende:

[..]

Beste Bully ervaring op het niveau van Ajax moet top zijn en top kost veel geld als je de telgraaf vandaag leest dan lees je dat v/d Boogert Ajax aan de rand van de afgrond heeft gebracht net als zijn bedrijf wat hij ook falliet heeft laten gaan,nu MOET Ajax alle dure spelers verkopen en een salaris plafond handteren om er weer bovenop te komen dus jongens als Moisander en dat soort ervaren voetballers kan Ajax op dit moment niet kopen en het is hard maar ik denk en hoop dat ze met die 8 miljoen van Anita wat kunnen doen met Moisander maar qua salaris zal dit ook geen top meer worden dat kan op dit moment niet meer.
En jij geloofd alles klakkeloos?
Jesper11
 Jesper11 - maandag 13 augustus 2012 - 11:41   quote  deeplink  
Ik geloof het wel. Als je ziet hoeveel trainers we de afgelopen 15 jaar hebben versleten die ieder hun eigen spelers mochten aantrekken waar de opvolger vaak niks mee wilde/kon doen. Het zal niet alleen sportief (jarenlang geen prijzen, matig spel) maar ook financieel zijn sporen hebben nagelaten.
Subaru
 Subaru - maandag 13 augustus 2012 - 11:45   quote  deeplink  
weet je wat ook het nadeel is van dat zoveel spelers vertrekken dat je 2 jaar achter elkaar kampioen bent geworden en al 3 jaar CL speelt en vorig jaar goed gespresteerd hebt europees en dat zien andere ploegen ook mede daar door worden spelers verkocht
Jesper11
 Jesper11 - maandag 13 augustus 2012 - 11:53   quote  deeplink  
Dat is helaas het lot van Nederlandse clubs: we leiden op voor het buitenland. Kijk maar naar die clubs uit Rotterdam en Alkmaar, die weten daar ook alles van.
Subaru
 Subaru - maandag 13 augustus 2012 - 12:04   quote  deeplink  
tuurlijk kan het best zo zijn dat het waar is over die financien dat het zo slecht is maar zolang ajax niks bevestigd wat ze wel zullen moeten vanwege beurs is het moeilijk alles te geloven maar ik kan me best voorstellen dat het waar is gezien het verleden van van de boog

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Visie Cruijff

0.0095038