BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - maandag 09 september 2013 - 16:23   quote  deeplink  
weer n bewijs dat immers nauwelijks n bal afpakt op t middenveld..Clasie t dubbele.Vilhena bijna t dubbele.
van geil
 van geil - maandag 09 september 2013 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 16:17 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
[ afbeelding ]
.
van geil
 van geil - maandag 09 september 2013 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 16:22 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Toch opvallend de positie van Mathijsen ivm de andere verdedigers en de positie van Clasie en Vilhena tov Lex.
dat roep ik al n jaar
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 september 2013 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 16:24 schreef van geil het volgende:

[..]

dat roep ik al n jaar
Daar win je geen prijzen mee he.
van geil
 van geil - maandag 09 september 2013 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 16:25 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Daar win je geen prijzen mee he.
jammer Henk...snif.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 september 2013 - 16:29   quote  deeplink  
Cijfers zeggen wellicht iets, al blinkt het middenveld in totaal ook niet uit in het ontregelen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 09 september 2013 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 16:23 schreef van geil het volgende:
weer n bewijs dat immers nauwelijks n bal afpakt op t middenveld..Clasie t dubbele.Vilhena bijna t dubbele.
Verbaasde mij. Als hij ook op dat gebied de mindere is, dan blijft er helemaal weinig over om hem op te blijven stellen... Ik ga even de cijfers van vorig seizoen erbij pakken...
van geil
 van geil - maandag 09 september 2013 - 16:32   quote  deeplink  
gewoon vanaf nu met elf beginnen.
VVout
 VVout - maandag 09 september 2013 - 17:03   quote  deeplink  
Interceptie op een cruciaal moment voor het doel of wat?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 09 september 2013 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 17:03 schreef VVout het volgende:
Interceptie op een cruciaal moment voor het doel of wat?
Ik denk alle intercepties..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 september 2013 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 17:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Ik denk alle intercepties..
Wel erg weinig dan voor een middenveld...
van geil
 van geil - maandag 09 september 2013 - 18:02   quote  deeplink  
?
dat zou eerder gezegd kunnen worden van de verdedigers.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 09 september 2013 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 17:46 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Wel erg weinig dan voor een middenveld...
tja, ik weet het ook niet precies. Heb het vergeleken met PSV en Ajax en daar zie je soortgelijke aantallen. Wat voorbeelden (van het centrale verdedigingsduo + controlerende middenvelder):

Bruma 1,6 gemiddeld 8 totaal
Schaars 1,3 gemiddelde 5 totaal
Rekik 1 gemiddeld 4 totaal

Moisander 1,6 gemiddeld 8 totaal
Alderweireld (inmiddels vertrokken) 1,5 gemiddeld 6 totaal
Poulsen 1 gemiddeld 5 totaal
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 09 september 2013 - 18:16   quote  deeplink  
En hier een analyse van dezelfde site (whoscored.com) over de zwakke en sterke punten van Feyenoord.

29bspv.jpg
VVout
 VVout - maandag 09 september 2013 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 17:46 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Wel erg weinig dan voor een middenveld...
Dat bedoel ik en zonder de betekenis ervan een beetje moeilijk om er conclusies aan te ontleden, hooguit een kleine niet vaststaande indicatie.
van geil
 van geil - dinsdag 10 september 2013 - 08:39   quote  deeplink  
heb hier 24 uur over nagedacht.
maar ,echt harde cijfers zeggen alles.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 september 2013 - 09:28   quote  deeplink  
Definitie van interceptive is een pass onderscheppen, niet de bal afpakken.
Overigens jaagt Immers meestal alleen maar, verstorend dus, zorgen dat de bal niet gespeeld kan worden.
VVout
 VVout - dinsdag 10 september 2013 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 09:28 schreef Stylzz het volgende:
Definitie van interceptive is een pass onderscheppen, niet de bal afpakken.
Overigens jaagt Immers meestal alleen maar, verstorend dus, zorgen dat de bal niet gespeeld kan worden.
Ik zou er depressief van worden als ik na 90 minuten niet een paar passes zou hebben onderschept, in de lijst hebben de meeste dit niet meer dan 1 keer gedaan per wedstrijd. Zal wel aan mij liggen dan dat ik het niet snap hoe de definitie wordt gehanteerd.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 september 2013 - 13:08   quote  deeplink  
"IK MAG VOOR DE MOOISTE TOPCLUB VAN HET LAND SPELEN, IN EEN GEWELDIG STADION. WAT WIL EEN VOETBALLER NOG MEER?"

0c6e8bc98bbf40082e845ea54219d02c.jpg

Na een valse start probeert Feyenoord weer aan te haken. Maar de gedroomde landstitel is ver weg. We schoven aan bij centrale verdediger Joris Mathijsen en legden hem een aantal pittige stellingen voor.

Met al dat jonge grut om me heen voel ik me een soort 'overgrootvoetballer'.
"Nee, zo voel ik dat niet. Natuurlijk, ik ben met m'n 33 jaar een van de ouderen op het veld. In de meeste selecties, ook bij Feyenoord, is de verhouding jong/oud wat scheefgegroeid de laatste jaren. Maar ik sta daar nauwelijks bij stil. Ik heb niet het idee dat ik een veredelde jeugdcompetitie ben beland. Natuurlijk is het logisch dat sommige clubs - zoals Feyenoord en nu PSV - het over een andere boeg hebben gegooid. Nog niet zo lang geleden investeerde Feyenoord flink in nieuwe spelers, maar groot rendement leverde dat niet op. Dat gold afgelopen seizoen ook voor PSV. Heel begrijpelijk dat je het dan eens op een andere manier probeert. Het grote voordeel van jong talent is dat het je ook nog eens veel geld kan opleveren. Jong ergens wegplukken verder opleidinge en voor egoede som verkopen; dat is de enige manier waarop Nederlandse clubs nog geld kunnen verdienen. Het is ook een overlevingsstrategie. Zelf dure spelers kopen is er niet meer bij, investeren in de eigen opleiding loont het meest. En als de jonkies ook nog iets blijken te kunnen, zoals nu bij PSV, is het helemaal effectief. Toch heeft elk team routine en ervaring nodig. Dat zie je nu met Schaars bij PSV of Poulsen bij Ajaks. Een gezonde mix van jong en oud moet het streven zijn. Nu is het noodgedwongen een tikkeltje doorgeslagen."

Zonder Martin van Geel had ik nooit bij Feyenoord gezeten.
"Waarschijnlijk niet nee. In de media verschijnen weleens verhalen dat we huisvrienden zouden zijn, maar daar moet ik altijd om lachen. Natuurlijk kennen we elkaar goed; we komen uit hetzelfde dorp, we hebben bij dezelfde amateurvereniging en Willem II gespeeld. En toen hij technisch directeur was bij Willem II stond ik er onder contract. Daarna heeft hij me naar AZ en naar Feyenoord gehaald. Ja, we hebben dus een band. De vrouwen gaan ook goed met elkaar om, maar dat wil niet zeggen dat we constant bij elkaar over de vloer komen. Onze band zou de enige reden zijn dat ik een contract kreeg bij Feyenoord, maar dat is gewoon onzin.

Als ik niet de kwaliteiten zou hebben om bij Feyenoord te spelen, had hij me nooit gehaald. Dat weet hij, dat weet ik, maar gezien de onwaarheden die af en toe in de media opduiken, weet niet iedereen dat. Nu hopelijk wel. Ron Vlaar ging weg en Van Geel wist dat ik graag wilde terugkomen naar Nederland. Hij wist ook hoe ik in elkaar steek, als spelers maar ook karakterlogisch, dus wat het voor beide partijen een logische stap. En ik heb er geen spijt van. Ik mag voor de mooiste topclub van het land spelen, in een geweldig stadion. Wat wil een voetballer nog meer?"

805a7ad58667875485a639d3935c633a.jpg

En toch is Feyenoord een titelkandidaat.
"Hebben we dat ooit zelf beweerd? Dat werd ons van buitenaf een beetje aangepraat, zo van: jullie moeten nu maar eens voor de titel gaan. Ik denk dat heel Feyenoord dat ook graag wil, publiek en spelers voorop, maar dat is niet het uitgangspunt waarmee we de competitie zijn ingegaan. We willen weer een volgens stap zetten. Het verval tussen thuis- en uitduels is nog te groot, dat moet er echt uit. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de fantastische ambiance in De Kuip, waar het publiek je altijd over het dode punt heen helpt. Die bravoure moeten we ook uitstralen bij uitduels. Stap voor stap moeten we daarin groeien. Dat hebben we tegen Ajaks laten zien; vorig jaar gingen we er kansloos met 3-0 af, nu waren we redelijk gelijkwaardig. Ik begrijp dat mensen zo snel mogelijk richting Coolsingel willen, dat willen wij ook. Alleen om onszelf nu als titelkandidaat te profileren, dat vind ik echt te ver gaan, Vergeet niet dat Feyenoord nog maar een paar jaar geleden moeite had om het linkerrijtje te halen. Maar als we medio maart in de buurt van de eerste plaats staan, gaan we er vol voor hoor. Daar hoeft niemand bang voor te zijn.

Kritiek glijdt na al die jaren makkelijk van me af.
"Ja. Bij Willem II en AZ speelde dat nooit, dat is begonnen sinds ik in Oranje speel. Geen idee waar die kritiek op gebaseerd is. In ieder geval niet op feiten of statistieken. Het leek wel iets persoonlijks, maar ik heb geen idee waarom. Het enige wat je kunt doen, is laten zien dat je terecht in Oranje staat. Dat is me aardig gelukt in die jaren, denk ik. Voorafgaand aan het vorige WK was de heersende opinie dat we met deze verdediging niets te zoeken hadden in Zuid-Afrika. Toch kwamen we nog heel dicht bij de titel, was het niet? Ik heb die kritiek nooit begrepen. Goed is goed, slecht is slecht. Ik weet zelf verdomde goed wanneer k goed, dan wel slecht heb gespeeld. Daar heb ik die kritieken niet voor nodig en zeker niet van mensen die nooit in een stadion komen, die je nooit zien trainen. Mensen die dagelijks met me te maken hebben, praten heel anders over mij. Aan het oordeel van die laatste groep hecht ik iets meer waarde."

bff72ef33f7973a16a2848cc4b38b43e.jpg

Feyenoord is te afhankelijk van Pelle.
"Niet té afhankelijk. Wel afhankelijk. Zoals van elke goede spits. Manchester United zonder Robin van Persie is ook een ander elftal. Spitsen zijn belangrijke pionnen, zeker als je er - zoals Pellè - 27 inlegt. De we onze speelwijze te veel op hem inrichten is zeker waar, maar het werkte ook. Nu stellen tegenstanders zich er meer op in. We hebben alternatieven, waar we goed op hebben getraind. Alleen zag je daar in wedstrijden nog te weinig van terug. Pellè maakt niet alleen veel goals, hij is ook een leiderstype. Hij laat duidelijk zijn mening horen, is belangrijk voor de groep. Het ziet er soms wat overdreven uit met die gebaartjes, maar dat is typisch Italiaans. Hij is een prima gozer zonder sterallures. Het zou de Cristiano Ronaldo van Feyenoord kunnen zijn, maar hij gedraagt zich heel normaal."
Bron:hetsportmagazine.nl
van geil
 van geil - dinsdag 10 september 2013 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 09:28 schreef Stylzz het volgende:
Definitie van interceptive is een pass onderscheppen, niet de bal afpakken.
Overigens jaagt Immers meestal alleen maar, verstorend dus, zorgen dat de bal niet gespeeld kan worden.
dat zou betekenen dat de tegenpartij dus altijd in balbezit blijft.

op het moment dat alles vast staat,wordt er juist gestoord zodat de pass gegeven moet worden.wat zal leiden tot onzuiverheid/balverlies.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 september 2013 - 19:24   quote  deeplink  
Ik ben je kwijt
van geil
 van geil - dinsdag 10 september 2013 - 19:37   quote  deeplink  
wat er staat he..
dat is een groot verschil tussen bv el en Immers.
el ging vol voor de druk op de bal,immers stoort om te storen(optisch)
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 10 september 2013 - 19:41   quote  deeplink  
Druk op tegenstander uitoefenen. Prima natuurlijk.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 september 2013 - 20:29   quote  deeplink  
Karim en Lex zijn niet te vergelijken, twee totaal verschillende voetballers..
van geil
 van geil - donderdag 12 september 2013 - 10:46   quote  deeplink  
moge duidelijk zijn dat dit op het moment de beste verdediger is.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 12 september 2013 - 18:39   quote  deeplink  
Vindt van Gaal niet.
van geil
 van geil - donderdag 12 september 2013 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 september 2013 - 18:39 schreef FR-Henk het volgende:
Vindt van Gaal niet.
voor Feyenoord..
voor Oranje zie ik ook geen perspectief voor hem,wel als wissel.
Oranje moet bouwen aan n nieuw elftal.
als je nu Mathijssen in de basis zet,en hij valt weg in of net voor brazilie dan heb je n totaal onervaren vervanger.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 september 2013 door van geil --
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 12 september 2013 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 september 2013 - 18:48 schreef van geil het volgende:

[..]

voor Feyenoord..
voor Oranje zie ik ook geen perspectief voor hem,wel als wissel.
Oranje moet bouwen aan n nieuw elftal.
Mee eens.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 september 2013 - 23:24   quote  deeplink  
Mathijsen: "De persoonlijke fouten moeten eruit"

joris-mathijsen(feyenoord)(4).jpg

Joris Mathijsen kijkt met gemengde gevoelens terug op de puntendeling van Feyenoord. De verdediger speelde zondag met zijn ploeg met 3-3 gelijk tegen NEC en is van mening dat er meer in had gezeten voor de Rotterdammers.

"Met alle respect voor NEC, maar als je ziet hoe de wedstrijd verloopt mag je hier nooit punten verliezen", zei de 84-voudig Oranje-international na afloop voor de camera van de NOS. "Voor hetzelfde geld konden ze nog meer doelpunten maken, want ik denk dat Mulder ons ook een paar keer heeft gered. Het was niet best."

"Het is eigenlijk heel dubbel, want het was eigenlijk best wel goed", vervolgde de mandekker. "Alleen op drie, vier momenten geef je door persoonlijke fouten NEC de kans om een doelpunt te maken. Dat moet eruit. Als je persoonlijke fouten maakt, te makkelijk denkt en altijd maar de voetballende oplossing wil zoeken, dan kun je zomaar met 3-0 achter staan in de rust. Iedereen moet zijn verantwoording nemen. Dat is waar Feyenoord naar toe moet."

"Wat ik al zei, je hebt een dubbel gevoel. We speelden in balbezit lekker fel en konden toch vaak de vrije man vinden. We creëerden veel kansen en dan is het eigenlijk zonde dat je tegen zo'n ploeg kansen weggeeft, waardoor je een wedstrijd kan verliezen", zo besloot Mathijsen zijn relaas.
Bron:Soccernews

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 22 september 2013 - 19:39   quote  deeplink  
Mathijsen gewisseld door vroege gele kaart

600x400-01060862.jpg

Feyenoord-verdediger Joris Mathijsen werd zondag in het duel met FC Utrecht (1-0 winst) in de rust gewisseld en dat deed trainer Ronald Koeman met een reden. De 33-jarige Mathijsen had in de eerste helft al geel gekregen na een overtreding op Steve De Ridder. Koeman wilde geen risico lopen en besloot Miquel Nelom in te brengen en Bruno Martins Indi door te schuiven van de linksbackplek naar een plek centraal achterin.

"Ik wilde absoluut geen risico lopen met Joris. FC Utrecht speelde met twee spitsen en dan kun je soms een-tegen-een komen te staan. Ik wilde niet met 10 man verder moeten spelen. Hoe Joris reageerde op zijn wissel? Geen idee. Ik ga maandag nog wel even met hem praten", vertelde Koeman tegen het Algemeen Dagblad.

De verdediging na rust stond zoals Nederland-bondscoach Louis van Gaal het graag ziet. Daryl Janmaat speelde als gewoonlijk als rechtsback en het centrum van de verdediging bestond uit Martins Indi en Stefan de Vrij. Koeman wilde op dit onderwerp echter niet al te diep ingaan.

"Na de interlands van Oranje begin deze maand heb ik gekozen voor een vaste verdediging voor de komende duels", aldus Koeman, die daarmee doelde op een verdediging met Mathijsen. "Als er redenen zijn om alsnog te wisselen, zal ik dat doen. Maar deze wedstrijd verandert daar verder niets aan."
Bron:Soccernews
van geil
 van geil - zondag 22 september 2013 - 21:35   quote  deeplink  
jammer van die kaart.maakte hem onzeker.
goede wissel van Koeman
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 03 oktober 2013 - 23:17   quote  deeplink  
Mathijsen wellicht toch inzetbaar tegen Vitesse

joris-mathijsen(feyenoord)(7).jpg

Ronald Koeman kan zondagmiddag in de wedstrijd tegen Vitesse wellicht beschikken over Joris Mathijsen. In eerste instantie werd verwacht dat de centrale verdediger niet kon spelen tegen de Arnhemmers, maar het herstel van de mandekker verloopt voorspoedig.

In de KNVB-bekerwedstrijd van afgelopen donderdag tegen FC Dordrecht (3-0 winst) raakte Mathijsen geblesseerd. De mandekker liep een blokkade in zijn rug op. Volgens Koeman, de trainer van Feyenoord, gaat het nu echter beter.

"Joris had last van zijn rug en dat straalde uit naar zijn hamstring, maar die blokkade is nu weg. Het is de bedoeling dat Joris vandaag met de groep meetraint. Als dat goed gaat, kan hij eventueel mee naar Vitesse, al nemen we geen risico", zo vertelde de oefenmeester aan Voetbal International.
Bron:Soccernews
van geil
 van geil - zaterdag 05 oktober 2013 - 10:46   quote  deeplink  
Goedemorgen Joris.
van geil
 van geil - dinsdag 22 oktober 2013 - 19:53   quote  deeplink  
als ik zeg:
de duurste bankzitter van de Eredivisie...
dan zal ik er niet ver naast zitten.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 22 oktober 2013 - 20:01   quote  deeplink  
Was te verwachten. We wisten dat dit ging gebeuren, het was alleen de vraag wanneer.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 oktober 2013 - 20:09   quote  deeplink  
Ach, heeft ook zijn waarde. Zekerheid achter de hand, meer opties.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 22 oktober 2013 - 20:22   quote  deeplink  
Haalt de mening onderuit dat Koeman dure spelers altijd zou laten spelen.
van geil
 van geil - dinsdag 22 oktober 2013 - 20:32   quote  deeplink  
is niet de aankoop van Koeman.dus staaft niet.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 22 oktober 2013 - 20:41   quote  deeplink  
Dat maakt mijn conclusie niet anders.
Je suggereert mogelijk wel iets anders?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 oktober 2013 - 20:58   quote  deeplink  
Hij doelt op immers..

Maar volgens mij was immers al in beeld prékoeman
van geil
 van geil - dinsdag 22 oktober 2013 - 21:08   quote  deeplink  
was in beeld ja,klopt.
maar Koeman wilde hem er heel graag bij.maakte zich er sterk voor.
en is gekomen uit vreemd vermogen,dat maakt t lastig.
dat valt niet te ontkennen,of je hem nou goed vindt of niet.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 oktober 2013 - 21:09   quote  deeplink  
Die constructie is nog steeds vaag
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 22 oktober 2013 - 21:13   quote  deeplink  
Speelde een goede wedstrijd vanaf de bank
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 22 oktober 2013 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2013 - 21:08 schreef van geil het volgende:
was in beeld ja,klopt.
maar Koeman wilde hem er heel graag bij.maakte zich er sterk voor.
en is gekomen uit vreemd vermogen,dat maakt t lastig.
dat valt niet te ontkennen,of je hem nou goed vindt of niet.
Om het even wie, maar eerder werd door forumleden gesuggereerd dat td telkens spelers opstelde die hoge kosten vertegenwoordigden. Ten koste van de jeugd.
van geil
 van geil - dinsdag 22 oktober 2013 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2013 - 21:49 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Om het even wie, maar eerder werd door forumleden gesuggereerd dat td telkens spelers opstelde die hoge kosten vertegenwoordigden. Ten koste van de jeugd.
ok...
ik denk overigens dat we hem nog goed kunnen gebruiken.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 22 oktober 2013 - 21:56   quote  deeplink  
Yep, scheelt anders wel vele lange ballen op Pelle. Weer wat meer opbouw. En deVrij groeit weer.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 03 november 2013 - 20:57   quote  deeplink  
Had prettige invalbeurt vandaag.Wat mij betreft maar weer even handhaven.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 03 november 2013 - 20:58   quote  deeplink  
tja, als Nelom zo speelt..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 03 november 2013 - 20:59   quote  deeplink  
Het was niet eens dat hij zelf nou zo goed inviel, het was meer de rust die hij bracht.
van geil
 van geil - zondag 03 november 2013 - 21:00   quote  deeplink  
goede prof

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5115
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!









0.0182330