BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
eko-sporter
 eko-sporter - zaterdag 10 november 2012 - 12:53   quote  deeplink  
Als de geruchten waar zijn, dan kan ik het mij goed voorstellen dat er onrust is in de selectie over de salarisverschillen, als de grootverdiener niet veel beter presteert dan de rest van de selectie.

Ook ik vind de prestaties van Joris Mathijsen achter blijven bij de verwachting en heb regelmatig bedacht dat Kongolo wat mij betreft zijn plaats in de basis mag innemen. Maar ik heb uiteindelijk meer vertrouwen in de kennis en kunde van de staf, dan in die van mij als het gaat om voetbaltechnische zaken.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 10 november 2012 - 14:59   quote  deeplink  
Hup Mathijsen.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 november 2012 - 15:47   quote  deeplink  
Loon naar prestatie uit het verleden. Zo werkt t altijd..
En prestaties uit het verleden......
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 10 november 2012 - 16:07   quote  deeplink  
Das het risico inderdaad...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 10 november 2012 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 15:47 schreef Stylzz het volgende:
Loon naar prestatie uit het verleden. Zo werkt t altijd..
En prestaties uit het verleden......
Ja laten we Pawel Nedved halen...
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 november 2012 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 16:28 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja laten we Pawel Nedved halen...
Je snapt me best, niet zo he! ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 10 november 2012 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 16:31 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Je snapt me best, niet zo he! ;)
Ik begrijp best wat je bedoelt maar Joris is geen Jaap Stam Roy Makaay of Giovanni van Bronckhorst!!
Joris is in oranje altijd bij gebrek aan beter geweest...Hopelijk begrijp je wat ik bedoel..
Ik heb wat gelachen om Joris in oranje maar bij ons zou hij best passen als zijn positie niet 3 dubbel bezet zou zijn.
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 11 november 2012 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 november 2012 - 18:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik begrijp best wat je bedoelt maar Joris is geen Jaap Stam Roy Makaay of Giovanni van Bronckhorst!!
Joris is in oranje altijd bij gebrek aan beter geweest...Hopelijk begrijp je wat ik bedoel..
Ik heb wat gelachen om Joris in oranje maar bij ons zou hij best passen als zijn positie niet 3 dubbel bezet zou zijn.
Misschien is het ook zo bij Feyenoord dat Joris opgesteld wordt bij (nu nog) gebrek aan beter. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de technische staf Joris opstelt vanwege zijn hoge salaris of zijn prestaties in het verleden. Misschien zijn Kongolo en Ramsteijn nog niet goed genoeg. En misschien is de verdediging met Martins Indi op links toch meer in evenwicht dan met Nelom op links en Martins Indi in de plaats van Joris Mathijssen.

We kennen Koeman zo langzamerhand. Hij is een felle kikker die altijd wil winnen. Hij, en de rest van de technische staf, hebben geen belang bij het niet opstellen van de beste spelers of een elftal in on-balans.
infamous psv
 infamous psv - zondag 11 november 2012 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 07:39 schreef eko-sporter het volgende:

[..]

Misschien is het ook zo bij Feyenoord dat Joris opgesteld wordt bij (nu nog) gebrek aan beter. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de technische staf Joris opstelt vanwege zijn hoge salaris of zijn prestaties in het verleden. Misschien zijn Kongolo en Ramsteijn nog niet goed genoeg. En misschien is de verdediging met Martins Indi op links toch meer in evenwicht dan met Nelom op links en Martins Indi in de plaats van Joris Mathijssen.

We kennen Koeman zo langzamerhand. Hij is een felle kikker die altijd wil winnen. Hij, en de rest van de technische staf, hebben geen belang bij het niet opstellen van de beste spelers of een elftal in on-balans.
Als ze Joris niet opstellen dan is het gezichtsverlies en dan krijgen ze zeker om de oren geslagen dat ze hem een contract van 3 jaar aangeboden hebben..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 11 november 2012 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 11:49 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Als ze Joris niet opstellen dan is het gezichtsverlies en dan krijgen ze zeker om de oren geslagen dat ze hem een contract van 3 jaar aangeboden hebben..
Mwah, dat zou wel de allerslechtste argumentatie zijn.
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 november 2012 - 12:42   quote  deeplink  
Joris gaat vlammen vandaag. 1-3
infamous psv
 infamous psv - zondag 11 november 2012 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 12:28 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Mwah, dat zou wel de allerslechtste argumentatie zijn.
kijk er mr niet raar van op
bakray
 bakray - zondag 11 november 2012 - 17:47   quote  deeplink  
Nou joris ging niet vlammen vandaag net zoals immers en bruno oh ja en verhoek
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - zondag 11 november 2012 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 17:47 schreef bakray het volgende:
Nou joris ging niet vlammen vandaag net zoals immers en bruno oh ja en verhoek
elke week met 5-2 winnen...ik teken ervoor....goedenavond
MMM
 MMM - zondag 11 november 2012 - 18:21   quote  deeplink  
Tijd voor de bank. Deze man gaat voor zoveel problemen zorgen binnen Feyenoord. .
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 november 2012 - 18:27   quote  deeplink  
Had geen schuld aan de goals. Ramprou wel.
Maximus
 Maximus - zondag 11 november 2012 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 18:27 schreef Stylzz het volgende:
Had geen schuld aan de goals. Ramprou wel.
+1 Ik vind het LAF om Mathijssen af te schrijven, ook al vind ik het zonde dat Bruno op linksback staat... Daar komt ie minder tot zn recht dan in het centrum. De Vrij vind ik op t moment ook niet best..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 11 november 2012 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 18:21 schreef MMM het volgende:
Tijd voor de bank. Deze man gaat voor zoveel problemen zorgen binnen Feyenoord. .
Dan zijn het problemen door anderen veroorzaakt?
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 11 november 2012 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 18:47 schreef Maximus het volgende:

[..]

+1 Ik vind het LAF om Mathijssen af te schrijven, ook al vind ik het zonde dat Bruno op linksback staat... Daar komt ie minder tot zn recht dan in het centrum. De Vrij vind ik op t moment ook niet best..
Hier ben je ook weer met je achterlijke opmerkingen. Zuiplap die je bent ...........
Maximus
 Maximus - zondag 11 november 2012 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 19:01 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hier ben je ook weer met je achterlijke opmerkingen. Zuiplap die je bent ...........
Verklaar achterlijke tering JOOD die je bent!!!
van geil
 van geil - zondag 11 november 2012 - 19:06   quote  deeplink  
ik pak even de pinda's
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 november 2012 - 19:07   quote  deeplink  
Ik trek ff een hj open.
Maximus
 Maximus - zondag 11 november 2012 - 19:09   quote  deeplink  
Hehe en ik ben ff wat aan t uitzoeken hehe. Het net sluit zich...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 november 2012 door Maximus --
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 11 november 2012 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 19:09 schreef Maximus het volgende:
Hehe en ik ben ff wat aan t uitzoeken hehe. Het net sluit zich...
En lullo weet je het al? Kan ik je voor de rechter gaan slepen? Ik wacht er met smart op!
Omekees
 Omekees - zondag 11 november 2012 - 19:22   quote  deeplink  
Het koppel de Vrij-Martins Indi zal denk ik beter functioneren dan de Vrij-Mathijsen
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 november 2012 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 19:15 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

En lullo weet je het al? Kan ik je voor de rechter gaan slepen? Ik wacht er met smart op!
Haha
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 11 november 2012 - 20:21   quote  deeplink  
Dat is al de tweede die met een rechtszaak dreigt.
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 november 2012 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 20:21 schreef Bosifyable het volgende:
Dat is al de tweede die met een rechtszaak dreigt.
ik zal alvast even oefenen woensdag ;)
piet de paler
 piet de paler - zondag 11 november 2012 - 20:36   quote  deeplink  
Ja vandaag naar feyenoord- Roda geweest,verdedigend matig maar ik vindt het niet fair dat alles maar dan ook alles op Joris wordt afgeschoven.Hij heeft getekend voor 3 seizoenen dus wordt hij er beter van als we alles wat hij doet op een goudschaaltje gaan wegen ,en roepn oei wat slecht.Nee dus laat hem gaan het komt wel weer.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 11 november 2012 - 20:38   quote  deeplink  
Speelde redelijk. Bleef simpel spelen, waar Indi en in mindere mate De Vrij teveel onnodig balverlies leden door te moeilijke oplossingen te zoeken.
Maximus
 Maximus - zondag 11 november 2012 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 19:15 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

En lullo weet je het al? Kan ik je voor de rechter gaan slepen? Ik wacht er met smart op!
Smart zal jouw deel zijn in deze LULLENSWEG...
piet de paler
 piet de paler - zondag 11 november 2012 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 20:50 schreef Maximus het volgende:

[..]

Smart zal jouw deel zijn in deze LULLENSWEG...
Ik heb een vriendinnetje en dat is de vrijende rechter iets voor jullie ???
Maximus
 Maximus - zondag 11 november 2012 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 21:03 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Ik heb een vriendinnetje en dat is de vrijende rechter iets voor jullie ???
soixante-neuf?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 11 november 2012 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 12:42 schreef Stylzz het volgende:
Joris gaat vlammen vandaag. 1-3
Heeft tie een BBQ vanavond?
tomson
 tomson - maandag 12 november 2012 - 19:48   quote  deeplink  
Treffend hoe Joris gister na de wedstrijd Rijnmond sport niet te woord wilde staan en Koeman bijzonder fel werd op de media (vooral op het AD) toen hem tijdens de persconferentie naar de situatie rond Mathijssen gevraagd werd.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 12 november 2012 - 19:57   quote  deeplink  
En zo hoort het..!!
Stylzz
 Stylzz - maandag 12 november 2012 - 20:28   quote  deeplink  
Laat ze maar lullen, joris gewoon voetballen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 14 november 2012 - 11:02   quote  deeplink  
Afgelopen Zondag had ik een diner met twee grote heren uit het bedrijfsleven. Ik zat op hun uitnodiging te genieten van een heerlijk variété aan smaken. Het tweetal wilde graag de plannen voor hun nieuwe commercial met mij doornemen. Ik als jonge ondernemer, vechtend voor elke cent en zij daarentegen als gevestigde orde, vechtend om elke cent van hun onkosten rekening op te maken. Het was een opmerkelijke avond.

Ik moet zeggen dat ik een stuk positiever en gezelliger aan tafel zat dan de afgelopen zondagavonden. Ik heb zon flauw vermoeden dat de 5-2, eerder die dag, daar iets mee te maken had. Desondanks voelde er toch iets niet goed.

Waarom?

Niet door alle weelde en het geld dat beiden heren in overvloede hadden. Ik kan er namelijk heel goed mee leven dat er anderen zijn die bakken meer geld verdienen dan dat ik doe. Daarnaast, beiden heren hebben hun sporen al meer dan verdient in het zakenleven. Dus wie ben ik om als groentje om daar wat van te zeggen?

Het zou, zegmaar, een beetje hetzelfde zijn als dat wij nu met zijn allen gaan roepen dat Mathijsen te veel verdient. Laat staan dat je de beste man gaat uitfluiten. Ik zie het al voor me. Ik zit netjes aan tafel en vervolgens zegt een van de twee heren iets wat ik als een niet slimme actie zie. Ik sta op en, leg netjes mijn servet opzij, en ga vervolgens keihard fluiten.

Nee, wat iemand verdient kan je de persoon in kwestie natuurlijk nooit en te nimmer kwalijk nemen.

Mathijsen verdient veel. Ja dat is waar, maar dat wist iedereen op het moment dat hij de Kuip binnenwandelde. En is het onterecht? Iemand met zijn staat van dienst gaat echt niet voor het salaris van Leerdam in de Kuip voetballen. Hallo! Dat doet Leerdam zelf niet eens.

Onder het genot van een heerlijke Vodka begonnen wij te spreken over hun wensen ten aanzien van de commercial die ik voor hun zou gaan maken. En uit het niets kwam het gevoel weer naar boven. Er klopte iets niet. Ik kon niet helemaal lekker mijzelf zijn.

Ik was net zo scherp als bij andere gesprekken, maar op de een of andere manier ontbrak de klik tussen mij en een van beide heren. Lag het nou aan mij? Was ik minder goed op dreef als dat ik normaal ben? Ik begon te twijfelen.

Ik deed er twee schepjes boven op, maar steeds schoot diezelfde meneer al mijn ideeën uit de lucht. Het leek wel hoe harder ik mijn best deed, hoe dramatischer de uitwerking.

En toen moest ik terugdenken aan de afgelopen wedstrijden. In die wedstrijden zag je Mathijsen ook opeens sprintduels aan gaan terwijl hij dat werkelijk nooit heeft gedaan. Hij liep verder vooruit te verdedigen dan in zijn beste jaren bij HSV. En zoals hij al die jaren WEL in Oranje heeft gevoetbald, voetbalde hij nu opeens NIET meer naar zijn kunnen. Nee, hij probeerde meer, wilde steeds meer hooi op zijn vork nemen. En dat alleen maar om het publiek van zijn kunnen te overtuigen.

En als je heel eerlijk bent speelt hij niet zo dramatisch als men nu roept. Heel slecht speelt hij niet. Je kan het eerder ongelukkig noemen.

Ongelukkig kon je mij ook noemen. Ik zat aan een rijkelijk gevulde tafel met een man, rechts van mij, te communiceren die niet daadwerkelijk over het creatieve proces ging. Met een man die in tegenstelling tot zijn partner, links van mij, niet het creatieve besluit zal nemen. Wij waren die avond gewoon geen goed koppel.

Maar aan de andere kant naast mij stond een man met wie ik wel kon communiceren, met wie het zeker wel zou klikken. Iemand die net iets scherper is. Iemand met wie ik samen kon werken aan iets succesvol. Met hem naast mij zou ik gewoon doen waar ik goed in ben.

Ik snap nu hoe Mathijsen zich voelt
http://www.headlines.nl/nieuws/12/345678/
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 november 2012 - 18:18   quote  deeplink  
Tsja...
En zo blijf ik Mathijsen een waardevolle aanvulling vinden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 14 november 2012 - 22:02   quote  deeplink  
Nee hij krijgt wat hij toekomt maar is alleen overbodig...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 november 2012 - 15:49   quote  deeplink  
5befc5d9ebadf8641a76fd323f3128df.png

joris_mathijsen2.jpg

Joris Mathijsen is de afgelopen weken misschien wel de meest besproken speler van Feyenoord. De centrale verdediger presteert volgens critici ondermaats.

Volgens trainer Ronald Koeman wordt dat teveel uitgelicht en is er zelfs sprake van stemmingmakerij. 'Dat is natuurlijk niet leuk,' zegt de international.

'In mijn loopbaan heb ik wel geleerd dat er veel wordt gezegd en geschreven,' vervolgt Mathijsen tegenover RTV Rijnmond. 'Ik werk elke dag keihard om mijn niveau te halen en iets neer te zetten met Feyenoord. Beetje bij beetje komen wij meer in vorm. We hebben drie belangrijke uitwedstrijden verloren, maar dat ligt niet alleen aan Joris Mathijsen. Dat is te makkelijk.'

Mathijsen raakt niet van slag door de vele kritieken rond zijn persoon. 'Het raakt me niet meer. Ik ga er niet minder van slapen. Natuurlijk vind ik dat het beter moet. Ik ben zelf misschien wel de meest kritische persoon op mezelf. We zijn als team zijnde ook tekort geschoten en ik ben zelf oud en wijs genoeg om te weten hoe mijn eigen prestaties zijn.'
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 november 2012 - 14:30   quote  deeplink  
Mathijsen: 'Eindelijk de nul gehouden'

600x400-wd-1240777.jpg

De defensie van Feyenoord hield zondag voor het eerst sinds half september weer eens de nul in het met 3-0 gewonnen duel met Willem II. Verdediger Joris Mathijsen (32), die tegen zijn oude club speelde, roemde zijn ploeg en wilde niets weten van een zwakke tegenstander.
Het ligt altijd aan onszelf, vertelde hij aan NUsport. We waren scherp en hebben het gewoon goed gedaan. In de eerste helft leek het moeizaam, omdat zij vrij compact speelden. Maar we creëerden alsnog vrij veel kansen en maakten een goal.

Het duurde even voordat die goal viel. Willem II paste zich helemaal aan en speelde compleet anders dan dat ze de laatste weken deden. Daardoor moesten er dingen anders bij ons, maar dat deden we in het begin niet.

Dat er in de tweede helft nog twee goals vielen is mooi meegenomen, daardoor was de wedstrijd gespeeld, aldus Mathijsen, die blij was dat Feyenoord na lange tijd geen tegengoal incasseerde.

De nul houden is altijd lekker en daar ga je elke wedstrijd weer van uit. Maar het werd wel weer eens tijd dat we het veld af gingen zonder tegendoelpunten, ja, bekende de Oranje-international, die de laatste weken nogal wat kritiek kreeg te verduren in de media.
Aanwinst
Zijn ploeggenoot Graziano Pellè was belangrijk voor de Rotterdammers door twee van de drie goals op te eisen. Mathijsen heeft niets dan lovende woorden voor de Italiaanse spits.

Hij speelde in de eerste helft heel ongelukkig, maar toch is hij weer bij een aantal situaties betrokken waardoor de tegenstander het heel lastig met hem heeft, complimenteerde de verdediger de van Parma gehuurde aanvaller.

Hij kan op ieder moment een goal maken en in de tweede helft was hij weer beresterk is zijn aannames. Een echte aanwinst voor Feyenoord, en ik denk dat de rest van het team dat ook vindt.
Pijn
Volgende week gaat Mathijsen met Feyenoord op bezoek bij AZ, een andere voormalige club van hem. Daar wilde hij na afloop van de wedstrijd tegen Willem II echter nog even niet aan denken.

Ik ga nu nog niet vooruitblikken. Ik geniet even van deze zege, ondanks dat het pijn doet dat het tegen Willem II was. Ik ben natuurlijk een Willem II-er, refereerde hij aan zijn periode in Tilburg. Tussen 1998 en 2004 speelde hij 127 duels voor de Tricolores.

We hebben gewonnen en de nul gehouden, en dat was belangrijk voor ons, sloot Mathijsen zijn analyse af.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 22 november 2012 - 12:07   quote  deeplink  
'Verdeeldheid over vergaande kritiek op Mathijsen'

600x400-jb-1221971.jpg

Een minieme meerderheid vindt de kritiek terecht, die Joris Mathijsen de afgelopen weken over zich heen kreeg. Diverse grote media twijfelden openlijk of de routinier wel een versterking voor Feyenoord zou zijn. Het Algemeen Dagblad verwees onder meer naar de ondermaatse sportieve prestaties van Mathijsen, maar zij haalde ook allerlei niet-voetbalgerelateerde aspecten erbij om haar kritiek te versterken. 51% procent van de Feyenoord-supporters vindt deze vergaande kritiek desondanks terecht, zo blijkt uit een poll op FR12.nl, waar ruim 5500 personen een stem achterlieten.

Trainer Ronald Koeman ziet ook dat het verdedigende centrum nog kwetsbaar is, maar hij vond het zeer kwalijk dat er verhalen naar buiten werden gebracht over vermeende strubbelingen binnen de spelersgroep, ontstaan doordat de prestaties van Mathijsen en zijn salaris niet parallel zouden lopen.

Afgelopen zondag, in de wedstrijd tegen laagvlieger Willem II, bleek de verdediging eindelijk solide. De Rotterdamers hoefden geen tegentreffer te incasseren. 'De nul houden is altijd lekker en daar ga je elke wedstrijd weer van uit. Maar het werd wel weer eens tijd dat we het veld af gingen zonder tegendoelpunten', was de reactie van Mathijsen na die wedstrijd.
bron:FR12

Wil je ook stemmen dan kun je hier de poll vinden..
http://www.fr12.nl/nieuws/nieuws/20291---verdeeldheid-over-vergaande-kritiek-op-mathijsen--.html
van geil
 van geil - zaterdag 24 november 2012 - 22:50   quote  deeplink  
doet niet mee.....is op cursus..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 november 2012 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 november 2012 - 21:03 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Ik heb een vriendinnetje en dat is de vrijende rechter iets voor jullie ???
Wat kost het..??
van geil
 van geil - zaterdag 24 november 2012 - 23:15   quote  deeplink  
deelt zijn salaris met van geel
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 november 2012 - 23:15   quote  deeplink  
Doet ie goed..
van geil
 van geil - zaterdag 24 november 2012 - 23:17   quote  deeplink  
KUT
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 november 2012 - 23:23   quote  deeplink  
d:-)
MMM
 MMM - zondag 25 november 2012 - 15:17   quote  deeplink  
Levert ELKE bal in..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!









0.0080978