|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: welnee, was de eerste helft lastig voor iedereen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
AZ heeft nauwelijks kansen kunnen creeëren en dan zou Mathijsen niet goed gespeeld hebben... Onzin. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
De hele verdediging speelde prima, ook Mathijsen. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
hahaha een mooie gele kaart ja en was voortreffelijk bij minuut 2.30.Op een bepaald moment moest Joris zelfs 2x gecoacht worden door Indi.. sluiten jullie je ogen maar hoor ,geeft niks ..hup Feyenoord!!! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 25 november 2012 - 18:32 schreef Leon FR1908 het volgende:hahaha een mooie gele kaart ja en was voortreffelijk bij minuut 2.30.Op een bepaald moment moest Joris zelfs 2x gecoacht worden door Indi.. sluiten jullie je ogen maar hoor ,geeft niks ..hup Feyenoord!!! Velen kijken goed en neutraal. Mathijsen speelde dus goed. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Zou die zijn astma puffertje genomen hebben in de rust Henk hihihi oke een 6 was het zeker ,maar wel aan de hand van de Vrij en Indi ;) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Men hoort elkaar ook te coachen ;) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 25 november 2012 - 18:40 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Zou die zijn astma puffertje genomen hebben in de rust Henk hihihi oke een 6 was het zeker ,maar wel aan de hand van de Vrij en Indi ;) Mag ie van mij een kast vol puffertjes hebben. En Stefan en Bruno zijn toch al jongens die oudjes helpen oversteken. Tweede keer de 0 trouwens. Gaat lekker. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Zeker zeker ,wat Henk zegt is het nobel om oudjes te helpen bij het oversteken :) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 25 november 2012 - 18:52 schreef FR-Henk het volgende:[..] Mag ie van mij een kast vol puffertjes hebben. En Stefan en Bruno zijn toch al jongens die oudjes helpen oversteken. Tweede keer de 0 trouwens. Gaat lekker. Daar gaat het om! inderdaad!!!! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 25 november 2012 - 18:32 schreef Leon FR1908 het volgende:hahaha een mooie gele kaart ja en was voortreffelijk bij minuut 2.30.Op een bepaald moment moest Joris zelfs 2x gecoacht worden door Indi.. sluiten jullie je ogen maar hoor ,geeft niks ..hup Feyenoord!!! Jullie is jodenvolk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Dat is dan niet zo mooi he maat hahaha ...herstel ,maak er gij van ;-) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Vond hem goed spelen. Verdedigend solide, opbouwend van waarde door telkens vooruit te spelen, waar vooral De Vrij vaker kiest voor een breedtepass. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
speelde goed....
maar zie ik t verkeerd,,,of krijgt hij n buikje? |
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
http://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=174248&abbr=soccernews&ref=hn_feyenoord
Joris Mathijsen was na afloop van de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen RKC Waalwijk zeer te spreken over zijn team. De verdediger van Feyenoord vindt dat zijn ploeg steeds meer op elkaar ingespeeld raakt, zo liet hij weten op het digitale thuis van de club.
"Als ploeg raken we steeds beter op elkaar ingespeeld, waardoor er steeds meer automatismen in ons spel komen", begon Mathijsen. "Daardoor groeit het zelfvertrouwen en zijn we moeilijk te verslaan. Ook vanavond (zaterdagavond, red.) hebben we goed gespeeld, ondanks het moeilijk te bespelen veld. RKC Waalwijk is eigenlijk geen moment echt in de wedstrijd geweest."
Mathijsen werd tevens geconfronteerd met het feit dat zijn ploeg sinds april 2010 niet meer drie keer op rij geen tegendoelpunt in ontvangst nam. "Een mooie statistiek dat het nu wel weer is gelukt, al ligt zoiets niet alleen aan de verdediging. Daar heeft het hele elftal zijn aandeel in." |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wel vaker aangegeven: nieuwe spelers inpassen vraagt aan speler én team gewenningstijd én daaropvolgend inslijpen automatismen. Lijkt er op dat ook Mathijsen daar goed op in gaat passen. Joris doet geen gekke dingen, draagt daarmee bij tot zekere rust en vertrouwen. Dan ga je ook wederzijds beter van spelen. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
|
|
|
BertusBadeend
|
|
|
quote:Op zondag 02 december 2012 - 12:01 schreef FR-Henk het volgende:Wel vaker aangegeven: nieuwe spelers inpassen vraagt aan speler én team gewenningstijd én daaropvolgend inslijpen automatismen. Lijkt er op dat ook Mathijsen daar goed op in gaat passen. Joris doet geen gekke dingen, draagt daarmee bij tot zekere rust en vertrouwen. Dan ga je ook wederzijds beter van spelen. Ik begin hem langzaamaan te waarderen, hoewel ik in eerste instantie geen enkel vertrouwen erin had. Hopen dat ie deze lijn doorzet, dan gaat ie nog erg belangrijk worden. Ook voor het ondersteunen van Kongolo en Ramsteijn om door te groeien.
Goed bezig Joris, houd het vast :D |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Goirlenaar Joris Mathijssen heeft in het shirt van Feyenoord nog steeds rivaliteitsgevoelens jegens de de ultieme tegenstrever van Willem II, NAC Breda.
Vandaar ook dat de wedstrijd van aanstaande zondag, NAC - Feyenoord, speciaal voor hem is. "Bij mij is die rivaliteit zeker aanwezig.Het is eigenlijk hetzelfde als hier Feyenoord - Ajax. Als je ziet hoe de mensen hier weken lang op reageren en met de wedstrijd bezig zijn. Dat is vergelijkbaar met toen ik bij Willem II speelde en tegen NAC Breda moest voetballen."
En hij herhaalde dat hij nooit meer in het shirt van de Tricolores te zien zal zijn. "Feyenoord is mijn laatste Nederlandse club."
Kritiek Mathijssen is een vaste waarde in de selectie van Koeman en al jaren bij het nationale team. Toch was er de laatste weken kritiek."Het irriteert me alleen als het niet de waarheid is, maar je moet verder, daar ben je professional voor." Bron:FRFanatic |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mathijsen baalt van tegendoelpunten uit standaardsituaties
Feyenoord won woensdagavond na een slopende strafschoppen serie in de KNVB Beker van sc Heerenveen. De Rotterdammers zijn daardoor verzekerd van de kwartfinale. Joris Mathijsen was na afloop dan ook content met de zege, maar baalde van de tegendoelpunten. "Niet alleen ik ben kapot, ook de jonkies en mid-twintigers", aldus de centrale verdediger na afloop, die zelf een redelijke wedstrijd speelde. "Ik heb nu een paar aardige wedstrijden gespeeld ja." Geheel tevreden over het treffer van de mandekker niet. Opnieuw kreeg Feyenoord twee doelpunten tegen uit een standaardsituatie. "Weer twee goals uit standaardsituaties, ik word er gek van. Dat moet nu maar eens afgelopen zijn." bron:FR12 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Speelde goed, dit niveau minimaal volhouden nu! |
|
|
|
|
eko-sporter
|
|
|
Joris Mathijsen zet inderdaad een goede serie wedstrijden neer. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
speelde echt heel goed.rust en overzicht.strakke passes. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Absoluut, had (als ie hem op moest vangen) geen moeite met de snelheid van la parra.. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
Speelde op een niveau dat we graag ook de komende 2 jaar zouden zien. Dan was het achteraf een koopie ;) |
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
Ja dat mag ook wel eens gezegd worden. Speelt goed. Won elk duel van Finbogasson. Toch geen slechte spits.
Daar staat even een verdediging: Janmaat-de Vrij- Matijssen- BMI - Mulder. Veruit de beste verdediging van Nederland.
Ik zeg: we maken echt een kans op het kampioenschap. Moet Pelle fit blijven. |
|
|
|
|
bode
|
|
|
Als hij fit blijft en De Vrij blijft, dan kunnen er nog mooie dingen gebeuren in 2013 in de KUIP en daar buiten |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Ook weer iemand waar weinigen het in zagen toen hij kwam (ik incluis) Wordt ook steeds belangrijker nu. MvG ook hier weer goed bezig geweest. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 20 december 2012 - 22:28 schreef tomson het volgende:Ook weer iemand waar weinigen het in zagen toen hij kwam (ik incluis) Wordt ook steeds belangrijker nu. MvG ook hier weer goed bezig geweest. """"APPLAUS"""" |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ben blij met joris geef hem nog wat tijd.ik denk dat mocht stefan weggaan dat we blij zijn met joris.volgens mij ziat hier toch een diepere gedachte achter,bij v geel |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: """""STAANDE OVATIE"""""" |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
wat denken jullie zit toch achter het halen van Mathijssen de filosofie dat de Vrij toch gaat ? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 20 december 2012 - 22:28 schreef tomson het volgende:Ook weer iemand waar weinigen het in zagen toen hij kwam (ik incluis) Wordt ook steeds belangrijker nu. MvG ook hier weer goed bezig geweest. Hier nog 1... Ik trek ook het boetekleed aan... Moet wel zeggen dat zijn laatste interview daaraan heeft bijgedragen.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mathijsen: 'We stralen veel vertrouwen uit in De Kuip'
Joris Mathijsen rekent erop dat Feyenoord aanstaande zondag de eerste competitiehelft met een goed resultaat kan afsluiten. Volgens de verdediger is het niet voor niets dat Feyenoord al meer dan een jaar ongeslagen is in De Kuip. We hebben heel veel vertrouwen tijdens wedstrijden in eigen huis, dat moeten we ook zondag tegen FC Groningen uitstralen, zegt de verdediger in het Feyenoord Wedstrijdmagazine dat zondag gratis wordt verspreid. Dat vertrouwen komt ook door de supporters. De steun die wij hier krijgen, die zie je nergens anders. FC Groningen is een team dat we niet mogen onderschatten, maar als we weer het vertrouwen uitstralen dat we ook in onze eerdere thuiswedstrijden hebben laten zien, ben ik ervan overtuigd dat we gaan winnen.
Mathijsen vertelt in het Wedstrijdmagazine verder dat hij met een goed gevoel terugkijkt op zijn eerste half jaar in De Kuip. Ik kende Feyenoord tot deze zomer alleen van buiten, maar pas nu ik er zelf voetbal weet ik echt hoe groot de club is. Dat is dus eigenlijk nog beter dan verwacht. Het volledige interview met Joris Mathijsen is aanstaande zondag te lezen in het Feyenoord Wedstrijdmagazine, dat voor de wedstrijd tegen FC Groningen gratis wordt verspreid in en rond De Kuip. In het programmablad is verder onder meer plaats voor een terugblik op de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag, een prognose van Peter Houtman en alle informatie over de laatste speelronde voor de winterstop. bron:FR12 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mathijsen: 'We verdienden om te winnen'
Joris Mathijsen begint steeds meer zijn draai te vinden bij Feyenoord. De verdediger kwam afgelopen zomer over van Málaga CF en maakte in het begin van het seizoen een matige indruk. De laatste weken speelt de 32-jarige Mathijsen behoorlijk. 'Dat geeft een goed gevoel. Mensen verwachten veel van je. Ik wist dat ik door moest gaan met keihard trainen.'
Na afloop van de wedstrijd tegen FC Groningen (2-1) stond er een tevreden Mathijsen voor de camera. 'Ik ben hartstikke blij met de zege,' vervolgt Mathijsen tegenover RTV Rijnmond. 'Het spel maakt nu even niet uit. We sluiten het jaar goed af voor de winterstop. We staan er gewoon bij en dat is het belangrijkste. Ik heb geen moment gedacht dat we punten zouden verliezen. We hebben een ploeg die tot op het laatst voor de overwinning kan vechten. Pellè deed het gewoon weer.'
Mathijsen prijst de mentale weerbaarheid van zijn ploeg. 'Dat heeft puur met karakter te maken. Ook de fans slepen ons er doorheen. Een combinatie daarvan zorgt ervoor dat we beloond worden. Je kan niet elke wedstrijd goed spelen. Het was een moeilijk bespeelbaar veld en de bal stuiterde continue op. Er waren te weinig goede acties en verloren vaak de tweede bal. Dat neemt echter niet weg dat wij verdienden om te winnen,' aldus Mathijsen.
bron:FR12 |
|
|
|
|
bode
|
|
|
Wat speeld die jongen op dit moment goed ik heb hem een 8 gegeven ik hoop dat hij het in 2013 ook zo doet en fit blijft dan kunnen we nog veel verwachten met hem en Feyenoord, Joris en je vrouw en je kinderen hele fijne kerst & een gezond en goed 2013 |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Geweldig gespeeld, een klein foutje bij de tegentreffer. Maar die had Mulder gewoon moeten hebben. Mathijsen samen met Pellé de beste vandaag .......... |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Speelde zeer goed vandaag. En moet je op die foto die dikke zweefbuik om de grond zien liggen haha! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Gaat steeds meer zijn waarde laten zien voor ons..leuk dat ie de waardering ook van de supporters kreeg.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 december 2012 door tomson -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|