BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - maandag 24 december 2012 - 00:38   quote  deeplink  
Maak je niet druk joh.
infamous psv
 infamous psv - maandag 24 december 2012 - 00:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 december 2012 - 00:38 schreef tomson het volgende:
Maak je niet druk joh.
doet Joris zelden..
de kromme2
 de kromme2 - maandag 24 december 2012 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 december 2012 - 20:10 schreef lijdensweg het volgende:
Geweldig gespeeld, een klein foutje bij de tegentreffer. Maar die had Mulder gewoon moeten hebben.
Mathijsen samen met Pellé de beste vandaag ..........
Ja geweldig gespeeld en alle criticasters (vooral die STOKENDE SNOR) de mond gesnoerd door zijn voeten te laen spreken.
Heel knap.
BertusBadeend
 BertusBadeend - maandag 24 december 2012 - 20:31   quote  deeplink  
Ik was in het begin van het seizoen geheel niet gecharmeerd van Mathijssen, maar ik moet toegeven dat ie nu laat zien waarvoor hij een van de beter betaalde spelers is. Hij is gewoon een verdediger van nationale top.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 december 2012 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 december 2012 - 20:31 schreef BertusBadeend het volgende:
Ik was in het begin van het seizoen geheel niet gecharmeerd van Mathijssen, maar ik moet toegeven dat ie nu laat zien waarvoor hij een van de beter betaalde spelers is. Hij is gewoon een verdediger van nationale top.
Ik ben er ook blij mee maar eerlijk gezegt verwacht ik ook niet minder voor dat salaris..
BertusBadeend
 BertusBadeend - maandag 24 december 2012 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 december 2012 - 23:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik ben er ook blij mee maar eerlijk gezegt verwacht ik ook niet minder voor dat salaris..
Klopt. Alleen spelers met een absolute meerwaarde mogen een uitschieter zijn. Zijn spel is nu goed, hij brengt ervaring mee en ik ben nu blij dat ie er is.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 december 2012 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 december 2012 - 23:12 schreef BertusBadeend het volgende:

[..]

Klopt. Alleen spelers met een absolute meerwaarde mogen een uitschieter zijn. Zijn spel is nu goed, hij brengt ervaring mee en ik ben nu blij dat ie er is.
Zo is dat badeend..
BertusBadeend
 BertusBadeend - dinsdag 25 december 2012 - 00:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 december 2012 - 23:15 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Zo is dat badeend..
Kwaak Kwaak

I rest my case... :p
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 januari 2013 - 14:22   quote  deeplink  
a5bb33dbff53377273c6d010ad6fda47.png

joris_mathijsen4.jpg

In zijn eerste maanden bij Feyenoord kreeg Joris Mathijsen nog de nodige kritiek te verwerken, maar inmiddels lijken de twijfels over de routinier tot het verleden te behoren. In het Spaanse Marbella - bekend terrein voor de oud-verdediger van Malaga - werkt hij met Feyenoord toe naar de tweede seizoenshelft. 'Ik ben heel blij dat ik Feyenoorder ben.'

Mathijsen heeft in grote competities gespeeld, maar keek in zijn beginperiode in de Kuip toch zijn ogen uit. 'Ik heb in Duitsland bij Hamburger SV gespeeld. Ook een stad met een grote haven en eveneens een volksclub. Maar Feyenoord overtreft alles. Ik had dit niet verwacht. Je weet het van verhalen op televisie, maar je moet het gewoon zelf beleven. Op tv krijg je niet mee hoe de sfeer in de Kuip is. Dat weet je pas als je er bent, gigantisch. Als je ziet in hoeveel wedstrijden de supporters ons erdoorheen hebben gesleept, dat levert punten op.'

Toch was datzelfde publiek lang kritisch op Mathijsen. 'Ik heb een stroeve start gehad, laten we het daar op houden. Maar het is ook niet niets als je in augustus een transfer maakt. Een nieuwe omgeving, een nieuwe club. Alles begint weer opnieuw. Pas als er complete rust is, ook privé, kan je goed presteren. Elke week ging het beter, met als hoogtepunt de laatste drie wedstrijden. Dat hoop ik vast te houden,' blikt Mathijsen terug op de roerige eerste maanden in Rotterdam.

De dertiger ziet ook de samenwerking in het centrum van de verdediging met Stefan de Vrij steeds beter worden. 'Dat heeft wel tijd gekost, we kenden elkaar niet echt. Dan ontbreken de automatismen, maar dat geldt voor het hele elftal. Wij zijn echt gegroeid, met als gevolg dat we drie punten achter de koplopers staan. We krijgen alleen nog teveel doelpunten tegen uit standaardsituaties. Dat moet er echt uit. Daar werken we hard aan. Als ook die doelpunten wegvallen is het lastig scoren tegen ons,' denkt Mathijsen.

Dat er weer kritisch wordt gekeken naar Feyenoord is volgens de verdediger positief. 'Een goed teken. Feyenoord moet elk jaar om het kampioenschap strijden, daar moeten wij weer naartoe. Dat mensen kritisch zijn betekent dat we op de goede weg zijn. Ook dit seizoen kan de titel reëel zijn, het hangt af van de komende zware wedstrijden na de winterstop. Daarna weten wij waar we staan.'


Bron:FRFanatic
Wim2
 Wim2 - woensdag 09 januari 2013 - 14:43   quote  deeplink  
Joris is met Pellè een van de betere spelers in de laatste wedstrijden van Feyenoord geweest.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 10 januari 2013 - 15:29   quote  deeplink  
'Een kampioenschap zou mijn loopbaan compleet maken

600x400-kd-1306508.jpg

Joris Mathijsen (32) heeft na een minder begin van het seizoen de draad weer opgepakt en nam Feyenoord in de laatste drie duel voor de winterstop op sleeptouw. Resultaat: een fraaie gedeelde derde plek op de ranglijst, op slechts drie punten van koploper PSV.

'Een kampioenschap met Feyenoord zou mijn loopbaan helemaal compleet maken', zegt de 84-voudig international tijdens het trainingskamp van de Rotterdamse club in Spanje in een interview met AD Sportwereld.

Je deed destijds met AZ mee om titel. Kan dat met Feyenoord ook?
'Als je vorig seizoen op een tweede plek eindigt, dan is er nog maar één plek beter. Maar niemand mag vergeten dat Feyenoord vorig seizoen een uitzonderlijke prestatie heeft neergezet. Natuurlijk laten wij het niet liggen als de kans zich straks voordoet. Als wij na de lastige start na de winterstop nog bovenin staan, op een paar punten van de koploper dan moeten wij het pas uitspreken. Dat is nu niet het geval. Dat is geen zelfbescherming, dat vind ik echt. Kijk eens naar de begrotingen van PSV, FC Twente en Ajax. Die liggen aantoonbaar hoger dan die van Feyenoord. PSV haalt in de winterstop weer een speler uit Zweden.'

Maar Feyenoord heeft met Pellè de beste spits in de eredivisie en bovendien nog zes internationals op het veld staan.
'Is Bony afgeschreven? Die werd toch tot nu toe als de beste spits in de eredivisie gezien? Ik snap de stelling, maar wij moeten het eerst laten zien voor wij dingen gaan roepen. Als je ziet waar Feyenoord vandaan komt, vooral op financieel vlak, dan is er iets unieks gepresteerd. Maar wij zijn geen PSV dat al jaren snakt naar een titel en daar veel geld voor heeft uitgegeven. Dat is hier anders. Wij doen het nu stap voor stap. Hier eist niemand iets, bij PSV en Ajax wel.'

Iedereen ziet dat jullie elftal veel talent heeft. Bovendien liggen alle spelers lang vast. Dus de komende jaren moet het gebeuren.
'Iedereen ligt vast, dat is een goede zaak. Een flinke stap vooruit. Het betekent dat als er iemand vertrekt, dat het voor veel geld zal zijn. En als wij bij elkaar blijven, wat ik hoop, dat wij hier de komende drie seizoenen iets moois kunnen bereiken.'

Nog zestien interlands en Joris Mathijsen uit Goirle behoort tot de club van spelers met honderd interlands. Toch?
'Daar denk ik weleens aan. Niet veel spelers bereiken die magische grens, hoor. De honderdste kan in theorie pas bij het WK 2014 worden bereikt. Daar wil ik ook bij zijn.'

Dat zou jouw loopbaan completeren. Maar er ontbreekt nog een landstitel.
'Een kampioenschap met Feyenoord zou mijn loopbaan helemaal compleet maken. Daarom ben ik ook teruggekomen.'
Bron:AD
van geil
 van geil - zondag 13 januari 2013 - 14:19   quote  deeplink  
voldoet.....
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 januari 2013 - 14:48   quote  deeplink  
He das nieuw..
Stylzz
 Stylzz - zondag 13 januari 2013 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 14:19 schreef van geil het volgende:
voldoet.....
Kan zich ook niet motiveren voor een oefenpotje
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 januari 2013 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 17:54 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Kan zich ook niet motiveren voor een oefenpotje
Zouden ze er ook niet een beetje rekening mee houden geen blessures op te willen lopen..
van geil
 van geil - zondag 13 januari 2013 - 22:55   quote  deeplink  
sterkhouder,,samen met PELLE
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 14 januari 2013 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 22:43 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zouden ze er ook niet een beetje rekening mee houden geen blessures op te willen lopen..
Ze kunnen beter nooit meer een oefenpotje spelen .....
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 14 januari 2013 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 08:45 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ze kunnen beter nooit meer een oefenpotje spelen .....
Dat soort wedstrijdjes is er ook om bepaalde spelpatronen uit te testen.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 14 januari 2013 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 09:28 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dat soort wedstrijdjes is er ook om bepaalde spelpatronen uit te testen.
Dan moeten de spelers het wel serieus nemen!! En daar ontbreek het de laatste jaren wel aan .... Zie de reacties van zaterdag na de wedstrijd. Is gewoon amateuristisch , als voetballer wil je elke wedstrijd winnen. Nee het was een zwaar trainingskamp en aan de uitslag en uitvoering moet je niet veel waarde aan hechten , dat soort geouwehoer allemaal
Dat getuigt gewoon van een verkeerde instelling!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 januari 2013 door lijdensweg --
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 januari 2013 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 januari 2013 - 22:43 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zouden ze er ook niet een beetje rekening mee houden geen blessures op te willen lopen..
t hoeft van mij ook niet.
Helfje mee hobbelen, dan de jeugd erin.. Is goed voor ze.
Spelpatronen slijt je er maar op de training in.
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 januari 2013 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 09:52 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dan moeten de spelers het wel serieus nemen!! En daar ontbreek het de laatste jaren wel aan .... Zie de reacties van zaterdag na de wedstrijd. Is gewoon amateuristisch , als voetballer wil je elke wedstrijd winnen. Nee het was een zwaar trainingskamp en aan de uitslag en uitvoering moet je niet veel waarde aan hechten , dat soort geouwehoer allemaal
Dat getuigt gewoon v
iemand eindelijk je de mond gesnoerd? :)
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 14 januari 2013 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 10:13 schreef Stylzz het volgende:

[..]

iemand eindelijk je de mond gesnoerd? :)
Ach, wat een pech voor jou!!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 14 januari 2013 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 10:13 schreef Stylzz het volgende:

[..]

t hoeft van mij ook niet.
Helfje mee hobbelen, dan de jeugd erin.. Is goed voor ze.
Spelpatronen slijt je er maar op de training in.
Dat gebeurt dan ook.
Maar het uittesten tegen een andersoortige tegenstander laat meer zien.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 14 januari 2013 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 10:13 schreef Stylzz het volgende:

[..]

iemand eindelijk je de mond gesnoerd? :)
Neuh...Dat zouden we toch jammer vinden?
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 januari 2013 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 10:42 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Neuh...Dat zouden we toch jammer vinden?
klopt.
Maar zijn zin was ineens afgebroken, vandaar.
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 januari 2013 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 10:22 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ach, wat een pech voor jou!!
nee hoor, ik waardeer je aanwezigheid.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 14 januari 2013 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 10:52 schreef Stylzz het volgende:

[..]

klopt.
Maar zijn zin was ineens afgebroken, vandaar.
Dat krijg je met kids .......
Wim2
 Wim2 - maandag 14 januari 2013 - 12:58   quote  deeplink  
MathijSSen speelde slecht tegen Clubje Brugge.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 14 januari 2013 - 13:29   quote  deeplink  
MathijSen.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 14 januari 2013 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 12:58 schreef Wim2 het volgende:
MathijSSen speelde slecht tegen Clubje Brugge.
Dat bedoel ik met Mulder ..... erachter !!
van geil
 van geil - maandag 14 januari 2013 - 15:14   quote  deeplink  
hahaha
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 januari 2013 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 januari 2013 - 10:13 schreef Stylzz het volgende:

[..]

t hoeft van mij ook niet.
Helfje mee hobbelen, dan de jeugd erin.. Is goed voor ze.
Spelpatronen slijt je er maar op de training in.
Voor die gasten is het leuk das het enigste, soortje werkvakantie zeg maar en goed voor de teambuilding..verders nut zie ik er ook niet echt in..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 januari 2013 - 17:37   quote  deeplink  
3580279320ce1f922780a800ea46525e.png

Deze week riepen wij via onze sociale media op om je vraag in te sturen voor Joris Mathijsen. Wij kozen de twee beste vragen uit en de Feyenoorder gaf voorafgaand aan de Klassieker uitgebreid antwoord.

van geil
 van geil - zondag 20 januari 2013 - 12:40   quote  deeplink  
Laat t zien Joris.
Wim2
 Wim2 - zondag 20 januari 2013 - 12:41   quote  deeplink  
Ik houdt mijn Hart vast al hij tegenover Eriksen staat..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 januari 2013 door Wim2 --
van geil
 van geil - zondag 20 januari 2013 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 12:41 schreef Wim2 het volgende:
Ik houdt mijn Hart vast al hij tegenover Eriksen staat..
welk hart?
Wim2
 Wim2 - zondag 20 januari 2013 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 12:42 schreef van geil het volgende:

[..]

welk hart?
het hart van steen..
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 20 januari 2013 - 13:00   quote  deeplink  
Ah, ik dacht Joe.
el triste
 el triste - zondag 20 januari 2013 - 13:02   quote  deeplink  
Fucking pessimist!! Speelt laatste weken voor de winterstop meer dan prima!
MMM
 MMM - zondag 20 januari 2013 - 15:19   quote  deeplink  
Ongelooflijke ouwe lul, IDIOOT.

Oppleuren ermee, paar leuke weken gehad maar dit is de druppel.
Stylzz
 Stylzz - zondag 20 januari 2013 - 15:22   quote  deeplink  
Deelt mee in de malaise
el triste
 el triste - zondag 20 januari 2013 - 15:23   quote  deeplink  
Geloof dat ik mijn mening bij moet stellen helaas
MMM
 MMM - zondag 20 januari 2013 - 16:19   quote  deeplink  
Wat een leider, verdiend die zak met geld echt. Miskoop nummer 2 van Martin.

En we zitten hier nog jaren aan vast, heel pijnlijk.
van geil
 van geil - zondag 20 januari 2013 - 16:30   quote  deeplink  
Ga hem niet op een fout afrekenen..is in mijn ogen onzinnig.
MMM
 MMM - zondag 20 januari 2013 - 16:31   quote  deeplink  
Fout nummer zoveel.
MMM
 MMM - zondag 20 januari 2013 - 16:33   quote  deeplink  
Van een speler met zijn ervaring mag je verwachten dat hij de rust bewaart, spelers coacht en zelf geen domme dingen doet.
Wim2
 Wim2 - zondag 20 januari 2013 - 16:33   quote  deeplink  
Zou zijn traagheid moeten compenseren met op de juiste plaats staan en goede coaching maar valt zwaar de mand. En die ligt nog ruim 2,5 jaar ons vast..
aad 64
 aad 64 - zondag 20 januari 2013 - 16:39   quote  deeplink  
Wat een drol vandaag zeg
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 januari 2013 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 januari 2013 - 16:33 schreef MMM het volgende:
Van een speler met zijn ervaring mag je verwachten dat hij de rust bewaart, spelers coacht en zelf geen domme dingen doet.
.
Wim2
 Wim2 - zondag 20 januari 2013 - 19:40   quote  deeplink  
MathijSSen baalt: 'Feyenoord is toch geen titelkandidaat'

joris-mathijssen.jpg
De supporters van Feyenoord dromen van het kampioenschap en diverse spelers uit de selectie van Ronald Koeman lieten onlangs weten dat de landstitel een mogelijkheid is. Dat ziet Joris Mathijsen echter anders. Na de 3-0 nederlaag bij Ajax concludeert de ervaren verdediger dat het kampioenschap voor Feyenoord er waarschijnlijk ook dit seizoen niet in zit.

Volgens Mathijsen kwam Feyenoord simpelweg tekort in de Amsterdam ArenA: "We wilden voetballen als in een thuiswedstrijd of in sommige goede uitduels. Het is heel jammer dat dit uitgerekend bij Ajax niet is gelukt", zei de verdediger. "Aan de andere kant hebben we ook bij PSV en FC Twente met 3-0 verloren. Dan ben je denk ik toch geen titelkandidaat."

Mathijsen ging zelf in de fout bij de 2-0 van Viktor Fischer. "Dit mag me niet gebeuren", vond de mandekker. "Dit was gewoon een grote fout, maar gelukkig is dit me niet vaak overkomen. Maar we hebben niet alleen slecht verdedigd, we kwamen gewoon tekort." Feyenoord staat na zondagmiddag vier punten achter op koploper FC Twente, dat volgende week op bezoek komt in De Kuip, en heeft drie punten minder dan PSV en Ajax.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!









0.0097830