BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 januari 2013 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 januari 2013 - 23:57 schreef RenatoBos het volgende:
Video: Mathijsen praat te makkelijk over zijn fout'

[ afbeelding ]

Joris Mathijsen is na de Klassieker van afgelopen zondag tegen Ajaks één van de meest bekritiseerde spelers van Feyenoord. De centrale verdediger ging voorafgaand aan het tweede doelpunt van de Amsterdommers volledig in de fout. Ook bij voormalig Feyenoord-trainer Rob Jacobs staat de international er niet goed op.

Mathijsen praat veel te makkelijk over de cruciale fout die hij maakt waaruit een 18-jarig ventje van Ajaks een doelpunt maakt, zegt Jacobs. Met zijn ervaring kan dat niet gebeuren op dit niveau, zeker niet tegen Ajaks. Hij heeft een WK-finale gespeeld. Schei uit! Mathijsen is wel iets gewend, toch? Hij is een ervaren man die veel geld verdient. Het is een moeilijke zaak, maar daarin moet je wel een beslissing nemen.

Aanstaande zondag speelt Feyenoord een thuiswedstrijd tegen FC Twente. Volgens Jacobs hoeven de Rotterdammers niet te vrezen voor de koploper van de eredivisie. Ze hebben een goede linkerkant, maar de rechterkant is veel minder. Met Schilder, Fer, Chadli en Tadic heeft Twente wel vier spraakmakende spelers. Ik vind echter dat Feyenoord de zaak van afgelopen zondag recht moet zetten. Anders raken ze te ver achterop.

Rob Jacobs ziet in Jordy Clasie een belangrijke schakel van Feyenoord, maar de jonge middenvelder moet te veel hooi op zijn vork nemen volgens Jacobs. Hij moet zoveel werk verzetten voor mensen die het niet doen. Hij moet helpen in de verdediging en helpen om iemand voor de goal te zetten. Dat gaat Clasie ook niet lukken, aldus de 69-jarige oud-voetballer.
Bron:Rijnmond

[ filmpje ]
Tja wat wil Clasie, met een Mulder in de goal ! ! ! Dan MOET iedereen teveel doen . . .
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 26 januari 2013 - 09:33   quote  deeplink  
Ah de stoeptegel heeft gesproken.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 27 januari 2013 - 20:12   quote  deeplink  
Joris Mathijsen over de kritiek op zijn persoon

Joris Mathijsen kon na afloop van de remise tegen FC Twente terugkijken op een verdienstelijke wedstrijd. De centrale verdediger van Feyenoord was na afloop van de met 3-0 verloren Klassieker tegen Ajax nog de gebeten hond. Zondag kwamen Feyenoord en FC Twente niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel.

van geil
 van geil - zondag 27 januari 2013 - 20:13   quote  deeplink  
speelde goed.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 27 januari 2013 - 20:27   quote  deeplink  
Absoluut..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 27 januari 2013 - 22:09   quote  deeplink  
Feyenoorder Mathijsen voelde druk: "Gelukkig heb ik al een hoop meegemaakt"

joris-mathijsen(feyenoord)-dusan-tadic(fc-twente)(1).jpg

Joris Mathijsen had het gevoel dat de nederlaag tegen Ajaks positief heeft uitgewerkt op de selectie van Feyenoord. De verdediger, die zelf de nodige kritiek kreeg na de wedstrijd tegen de Amsterdommers, erkent dat er zondagmiddag tegen FC Twente (0-0, red) druk op stond.

"Maar gelukkig heb ik al een hoop meegemaakt. Ik heb het idee dat we daardoor juist extra scherp waren", zo vertelde Mathijsen in gesprek met NUsport. De mandekker herpakte zich tegen FC Twente goed na de zeperd van vorige week tegen Ajaks.

Feyenoord is volgens Mathijsen geen titelfavoriet. "Dat we terug zijn in de race is te kort door de bocht. Laat de druk maar bij de rest. Hoe later je mee gaat doen, hoe beter. Vorig seizoen ging het hier ook ineens lopen naarmate het einde naderbij kwam. We krijgen de zwaarste tegenstanders nog thuis. Maar dan moeten we die wedstrijden wel een keer gaan winnen. Pas dan kun je een woordje mee spreken."
Bron:Soccernews
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 27 januari 2013 - 22:11   quote  deeplink  
Vond hem echt 1 van de beteren vandaag.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 27 januari 2013 - 22:11   quote  deeplink  
Goed degelijk en betrouwbaar vandaag!
van geil
 van geil - zondag 27 januari 2013 - 22:12   quote  deeplink  
mooi,iedereen over eens...
goede pot.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 27 januari 2013 - 22:13   quote  deeplink  
Vond de gehele verdediging best aardig spelen..
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 27 januari 2013 - 22:14   quote  deeplink  
Klopt, opbouwend een enkel foutje maar verdedigend stond het prima.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 27 januari 2013 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2013 - 22:14 schreef Vincent1970 het volgende:
Klopt, opbouwend een enkel foutje maar verdedigend stond het prima.
Zeker maar de aanval van Twente is wel statischer en minder bewegelijk
dan die van 020..
ps Achahbar lekker laten staan.
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 27 januari 2013 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2013 - 22:20 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Zeker maar de aanval van Twente is wel statischer en minder bewegelijk
dan die van 020..
ps Achahbar lekker laten staan.
Toch vond ik vorige week verdedigend ook niet dat we weggespeeld zijn, dat kwam alleen door die klotefouten. Achahbar mag van mij ook blijven staan, en Schaken moet eerst 100% fit worden. Vind wel dat Achahbar vaak naar binnen gaat en dan krijg je meer ruimte aan de buitenkant. Daar zou Janmaat meer gebruik van moeten maken.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 27 januari 2013 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2013 - 22:26 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Toch vond ik vorige week verdedigend ook niet dat we weggespeeld zijn, dat kwam alleen door die klotefouten. Achahbar mag van mij ook blijven staan, en Schaken moet eerst 100% fit worden. Vind wel dat Achahbar vaak naar binnen gaat en dan krijg je meer ruimte aan de buitenkant. Daar zou Janmaat meer gebruik van moeten maken.
Klopt zeker,eigenlijk hadden ze vorige week erg veel geluk door persoonlijke foutjes..Wel
ontzettend knap dat die toen wel benutten..
Klopt dat Annas vaak naar binnentrekt,volgens mij is hij ook linksbenig en
dat Janmaat die ruimte niet inloopt komt volgens mij ook door onzekerheid..
Koeman praat ook altijd als hij weer terugloopt of achteruit speelt.
MMM
 MMM - woensdag 30 januari 2013 - 21:36   quote  deeplink  
Fout bij de 1-0. Zet een streepje achter zijn naam qua fouten.
Wim2
 Wim2 - woensdag 30 januari 2013 - 21:51   quote  deeplink  
We gaan turfen!
MMM
 MMM - woensdag 30 januari 2013 - 22:41   quote  deeplink  
Slappe zak
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 30 januari 2013 - 23:44   quote  deeplink  
Twee foutjes die direct worden afgestraft. Moet beter, maar ook vandaag vond ik hem niet de minste. De Vrij komt (volgens Koeman) bij de 2-1 de afspraken niet na. Indi heb ik ook minstens zoveel cruciale fouten zien maken als Mathijsen, maar die had de mazzel dat ze niet afgestraft werden.

Van Beek laat ik even buiten beschouwing. Speelde niet perfect natuurlijk, maar voor een debuut zeker niet onaardig.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 30 januari 2013 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 januari 2013 - 22:41 schreef MMM het volgende:
Slappe zak
Moet je ff gaan staan......
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 18:09   quote  deeplink  
Gele kaart Mathijsen niet geregistreerd

600x400-ms-1370440.jpg

De gele kaart die Joris Mathijsen in de uitwedstrijd tegen Willem II van afgelopen zondag kreeg, wordt door de KNVB niet geregistreerd. Omdat niet Mathijsen maar Martins Indi de overtreding begint, heeft de aanklager betaald voetbal dat op basis van de reglementen besloten. Omdat op het wedstrijdformulier niet is vermeld dat de gele kaart op naam van Bruno Martins Indi moest komen te staan, kan de kaart niet alsnog op diens naam worden gezet.

Mathijsen ontving de gele kaart in Tilburg tijdens de eerste helft uit handen van scheidsrechter Richard Liesveld. De leidsman gaf na afloop toe dat de kaart naar Martins Indi had gemoeten, die een overtreding maakte waarna Willem II een strafschop kreeg toegekend.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
van geil
 van geil - dinsdag 05 februari 2013 - 18:48   quote  deeplink  
goede scheids.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 februari 2013 - 19:06   quote  deeplink  
Uiteindelijk wel ja..d:-)
JanM
 JanM - woensdag 06 februari 2013 - 06:58   quote  deeplink  
http://www.rtl.nl/xl/#/u/5dd5cc17-d58a-4497-87c8-4ce63414d623
van geil
 van geil - zondag 10 februari 2013 - 22:54   quote  deeplink  
hoop gezeik.
maar doet t best goed.
MMM
 MMM - zondag 10 februari 2013 - 22:55   quote  deeplink  
Veel slechte passes en ook dat achteruit lopen steeds. Verschrikkelijk..
van geil
 van geil - zondag 10 februari 2013 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 22:55 schreef MMM het volgende:
Veel slechte passes en ook dat achteruit lopen steeds. Verschrikkelijk..
maar is de enige met n pass naar voren.
70 % van de ballen op Pelle komen van hem
MMM
 MMM - zondag 10 februari 2013 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 22:56 schreef van geil het volgende:

[..]

maar is de enige met n pass naar voren.
70 % van de ballen op Pelle komen van hem
Gaf in de eerste helft veel lange ballen, 2 waren perfect. De rest waren teleurstellend.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 11 februari 2013 - 00:04   quote  deeplink  
Mathijsen is de enige verdediger die risico legt in zijn passing. Dan gaat er ook wel eens 1 of 2 verkeerd, maar als je hem breed geeft, dan schiet je er sowieso niets mee op.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 08:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 22:55 schreef MMM het volgende:
Veel slechte passes en ook dat achteruit lopen steeds. Verschrikkelijk..
Allemaal vuurpijlen op Pellè..
Dat is geen opbouwen meer...Is leuk voor de laatste 10 minuten als je 1-0 achterstaat..
Stylzz
 Stylzz - maandag 11 februari 2013 - 08:40   quote  deeplink  
Elftal van de week gehaald, telesport
MMM
 MMM - maandag 11 februari 2013 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 08:40 schreef Stylzz het volgende:
Elftal van de week gehaald, telesport
Moet je de cijfers van AD en Televaag eens naast elkaar leggen. Aardige verschillen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 11 februari 2013 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 08:41 schreef MMM het volgende:

[..]

Moet je de cijfers van AD en Televaag eens naast elkaar leggen. Aardige verschillen.
beoordelingen zijn altijd subjectief.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 10:27   quote  deeplink  
Hij verdedigde best aardig en stookte heel goed het vuurtje op met Altidor...
Maar er word hier over zijn opbouw gesproken,dat is dramatisch.
Maar zowel de Vrij en hij lieten 1 moment Altidor onbemoeit en dat is slecht.
de kromme2
 de kromme2 - maandag 11 februari 2013 - 11:01   quote  deeplink  
Speelde Altidore uit de wedstrijd; gewoon dikke voldoende. Doelpunt van AZ had moeten worden afgekeurd: Altidore deed aan het spel mee en stond buitenspel.

We moeten ons niet zo laten opstoken tegen Mathijsen door de buitenwereld (lees: de snor). Die zouden het maar wat leuk vinden als onze duurste speler op de bank terechtkomt.
Als iedereen fit is zou het misschien ietsje beter staan als Indi centraal speelt en Nelom links en Mathijsen op de bank. Misschien ietsje. Maar er komen blessures, schorsingen etc en dan kan je beter een Mathijsen hebben wiens gezag niet is aangetast en die nog binnen en buiten het veld toegevoegde waarde heeft. Daar heeft Koeman mee te maken. Hij moet het gewoon zo lang mogelijk rekken met Mathijsen. Het is immers onze duurste en meest ervaren speler en hij speelt over het algemeen prima. Die schuif je niet zomaar aan de kant. Misschien dat hij dan in zijn derde contractjaar een soort Ooijer (Ajax) rol kan krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 februari 2013 door de kromme2 --
Milo
 Milo - maandag 11 februari 2013 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 11:01 schreef de kromme2 het volgende:
Speelde Altidore uit de wedstrijd; gewoon dikke voldoende. Doelpunt van AZ had moeten worden afgekeurd: Altidore deed aan het spel mee en stond buitenspel.

We moeten ons niet zo laten opstoken tegen Mathijsen door de buitenwereld (lees: de snor). Die zouden het maar wat leuk vinden als onze duurste speler op de bank terechtkomt.
Als iedereen fit is zou het misschien ietsje beter staan als Indi centraal speelt en Nelom links en Mathijsen op de bank. Misschien ietsje. Maar er komen blessures, schorsingen etc en dan kan je beter een Mathijsen hebben wiens gezag niet is aangetast en die nog binnen en buiten het veld toegevoegde waarde heeft. Daar heeft Koeman mee te maken. Hij moet het gewoon zo lang mogelijk rekken met Mathijsen. Het is immers onze duurste en meest ervaren speler en hij speelt over het algemeen prima. Die schuif je niet zomaar aan de kant. Misschien dat hij dan in zijn derde contractjaar een soort Ooijer (Ajax) rol kan krijgen.
helemaal eens, we moeten niet naar de centrale posities kijken, de LB positie is het "probleem" aandachtspunt Nelom is waarschijnlijk nog te licht voor het zware werk?
BRAYY
 BRAYY - maandag 11 februari 2013 - 12:30   quote  deeplink  
Willem van Hanegem is lovend over Feyenoord-linksback Miquel Nelom. De voetballegende denkt dat de verdediger binnen afzienbare tijd wel eens geselecteerd zou kunnen worden voor Oranje door bondscoach Louis van Gaal.

"Ik heb gehoord dat Nelom heel dicht tegen het Nederlands elftal aan zat. Dat is geen flauwekul. Op die plek is hij gewoon beter dan Martins Indi en Martins Indi is in het centrum weer beter dan Mathijsen. Zo simpel is het. Ik ben nooit een voorstander geweest van Mathijsen. Een verdediger moet echt verdedigen. Hij liet Altidore teveel ballen aannemen. De Vrij deed dat beter", aldus Van Hanegem.

Nelom nam het compliment van de voormalig topvoetballer graag in ontvangst. "Mooi compliment van meneer Van Hanegem, dank daarvoor!", zo reageerde de mandekker op de uitspraken van Van Hanegem via Twitter.
van geil
 van geil - maandag 11 februari 2013 - 12:45   quote  deeplink  
Keurige prof.
Nog nooit in zijn carriere uit de slof geschoten,ondanks alle kritieken.
En in mijn ogen vaak onterechte kritieken.
Mag wel eens meer gesteund worden.

HELD.en let er eens op hoe hij geniet met de jonkies als ze scoren.
BRAYY
 BRAYY - maandag 11 februari 2013 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 12:45 schreef van geil het volgende:
Keurige prof.
Nog nooit in zijn carriere uit de slof geschoten,ondanks alle kritieken.
En in mijn ogen vaak onterechte kritieken.
Mag wel eens meer gesteund worden.

HELD.en let er eens op hoe hij geniet met de jonkies als ze scoren.
zeker waar
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 11 februari 2013 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 februari 2013 - 12:45 schreef van geil het volgende:
Keurige prof.
Nog nooit in zijn carriere uit de slof geschoten,ondanks alle kritieken.
En in mijn ogen vaak onterechte kritieken.
Mag wel eens meer gesteund worden.

HELD.en let er eens op hoe hij geniet met de jonkies als ze scoren.
Geheel mee eens.
Stabiele factor.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 11 februari 2013 - 13:17   quote  deeplink  
Word tijd dat het geld weer eens in basis staat en niet de onkosten...
Bruno centraal en Nelom om de LB..

Willem van Hanegem///held!!
van geil
 van geil - zondag 24 februari 2013 - 16:34   quote  deeplink  
pure klasse vandaag!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 24 februari 2013 - 16:39   quote  deeplink  
Mathijsen was geweldig idd.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 februari 2013 - 16:57   quote  deeplink  
Ongelofelijk. Ik heb hem nog nooit zo goed zien spelen. En zelfs een stuk leiderschap zag ik vandaag in hem terug.

Wat mij betreft MOTM.
willem v G
 willem v G - zondag 24 februari 2013 - 17:06   quote  deeplink  
Eerlijk is eerlijk een dikke voldoende die ouwe rakker.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 24 februari 2013 - 17:15   quote  deeplink  
Mathijsen gaat alleen maar beter spelen.
tomson
 tomson - zondag 24 februari 2013 - 17:22   quote  deeplink  
Dikke pluim. Werd ook toegezongen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 februari 2013 - 17:54   quote  deeplink  
De baas vandaag.
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 februari 2013 - 17:54   quote  deeplink  
De baas vandaag.
plannetje
 plannetje - zondag 24 februari 2013 - 17:58   quote  deeplink  
Wat was deze man goed vandaag!!! Beste man van t veld wat mij betreft!! Zelfs zijn tegenstander wacht hem op na de wedstrijd..
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 24 februari 2013 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 februari 2013 - 17:58 schreef plannetje het volgende:
Wat was deze man goed vandaag!!! Beste man van t veld wat mij betreft!! Zelfs zijn tegenstander wacht hem op na de wedstrijd..
Inderdaad. Lens wilde zijn shirt hebben, maar kwam wat moeilijk uit zijn woorden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Joris Mathijssen topic!









0.0118730