|
|
Emile
|
|
|
--------------------------------
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2012 door Emile -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Sparta Praag is een op 16 november 1893 opgerichte voetbalclub uit Praag, Tsjechië. Het is de succesvolste club van het land. De thuiswedstrijden worden in de Generali Arena gespeeld. Ook de vrouwenvoetbalafdeling van Sparta Praag is succesvol. Aan de in het seizoen 2001/02 van start gegane UEFA Women's Cup (voor landskampioenen) nam het in het seizoen 2008/09 voor de zesde keer deel, in het seizoen 2005/06 bereikten ze de kwartfinale.
Geschiedenis Sparta Praag is de bekendste en populairste Tsjechische voetbalclub, die samen met de grootste rivaal Slavia Praag tot het einde van de Tweede Wereldoorlog tot de bijna onoverwinnelijke top van het Tsjecho-Slowaakse voetbal behoorde en ook in het Europese voetbal tot de beste clubs hoorde. Tussen 1919 en 1925 verloor de club in 59 wedstrijden slechts een keer en werd daarom elezná Sparta (IJzeren Sparta) genoemd. Sparta Praag moest slechts een keer degraderen naar de eerste liga, in 1975. In 1976 volgde weer promotie naar de hoogste divisie.
Ere ijst Landskampioen (Tsjechië) (11x) in 1994, 1995, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2003, 2005, 2007, 2010 Beker van Tsjechië winnaar (5x) in 1996, 2004, 2006, 2007, 2008, finalist (3x) in 1994, 2001, 2002 Landskampioen (Tsjecho-Slowakije) (25x) in 1912, 1919, 1922, 1926, 1927, 1932, 1936, 1938, 1939, 1944, 1946, 1948, 1952, 1954, 1965, 1967, 1983, 1984, 1985, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1993 Beker van Tsjecho-Slowakije winnaar (8x) in 1964, 1972, 1976, 1980, 1984, 1988, 1989, 1992 Mitropacup winnaar (3x) in 1927, 1935, 1964, finalist in 1930, 1936 Wereldbeker winnaar in 1969 |
|
|
|
|
010-78
|
|
|
Gelukkig geen Sporting of Bordeaux. |
|
|
|
|
legrande
|
|
|
Niet onderschatten. Denk 50-50 |
|
|
|
|
frjurgenfr
|
|
|
|
|
|
frjurgenfr
|
|
|
het is tsjechie, koeman is niet een trainer die ze onderschat |
|
|
|
|
010-78
|
|
|
quote: Sorry??? Ik denk dat er voor Feyenoord geen 'best makkelijke' tegenstanders zijn. Maar ik geef toe, het had slechter gekund. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Op VI radio werd gezegt dat het verval is ingetreden daar. Gaat allemaal niet zo goed daar de laatste jaren schijnbaar. |
|
|
|
|
feyenoord girl
|
|
|
het had inderdaad slechter gekund. maar wat volgensm ijn ook klote is dat je eerst thuis speelt. dan moet je het misschien daar wel afmaken en dat kan nog wel eens lastig worden |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord treft Sparta Praag in Europa League
Feyenoord speelt in de vierde voorronde van de Europa League tegen Sparta Praag. Dat heeft de loting die vrijdag plaatsvond in het Zwitserse Nyon uitgewezen. De ploeg van trainer Ronald Koeman begint op 23 augustus met een thuiswedstrijd.
Exact zeven dagen later volgt de return in Tsjechië. De Rotterdammers konden in de laatste voorronde van het Europese clubtoernooi ook Girondins de Bordeaux, Hapoel Tel-Aviv, Sporting Lissabon en Levante treffen. De winnaar van de play-off is verzekerd van een ticket dat recht geeft op deelname aan het hoofdtoernooi van de Europa League.
In het seizoen 2010/2011 speelde Feyenoord ook in de voorronde van de Europa League. Destijds werd de ploeg van toenmalig trainer Mario Been uitgeschakeld door AA Gent. Over twee duels bleek de Belgische club sterker dan de Stadionclub.
Bron:RTV Rijnmond |
|
|
|
|
010-78
|
|
|
Grappig, ik heb op de fora van PSV, Twente, AZ en Heerenveen topics geopend over hun lotingen. Leuk dat Feyenoord het enige forum is waar continu gereageerd word. Omdat ze zelf een beetje traag zijn daar heb ik het maar gedaan. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 - 14:06 schreef 010-78 het volgende:Grappig, ik heb op de fora van PSV, Twente, AZ en Heerenveen topics geopend over hun lotingen. Leuk dat Feyenoord het enige forum is waar continu gereageerd word. Omdat ze zelf een beetje traag zijn daar heb ik het maar gedaan. Verassend... |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 - 14:06 schreef 010-78 het volgende:Grappig, ik heb op de fora van PSV, Twente, AZ en Heerenveen topics geopend over hun lotingen. Leuk dat Feyenoord het enige forum is waar continu gereageerd word. Omdat ze zelf een beetje traag zijn daar heb ik het maar gedaan. allemaal werkelozen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 - 14:06 schreef 010-78 het volgende:Grappig, ik heb op de fora van PSV, Twente, AZ en Heerenveen topics geopend over hun lotingen. Leuk dat Feyenoord het enige forum is waar continu gereageerd word. Omdat ze zelf een beetje traag zijn daar heb ik het maar gedaan. Grappig, en niemand die daar reageerd..hahahaha.. |
|
|
|
|
010-78
|
|
|
quote: Jij ook denk ik? ;) |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
Moet te doen zijn. Alleen gelijk vol gas geven zodat je uit een gelijk spel maar hoef te spelen |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: half daggie ghehehehe |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Thuis moeten we het gelijk afmaken inderdaad.. |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
quote: Ja en het liefst met een mooie overwinning in de trant van 3-0 of 4-0 toch? |
|
|
|
|
ViezeFurr
|
|
|
Thuis met 2-0 liefst 3-0 van de mat vegen, in ieder geval de 0 houden en zelf scoren. Dan daar in de eerste helft er eentje in rammen en je bent klaar. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zo gelijk maar ff vrij vragen op het werk.. |
|
|
|
|
010-78
|
|
|
Maar dat scoren?? Daar zat toch een klein probleem? |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: ze spelen straks toch nie:) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Er vroeg bij zijn D, straks kan ik geen vrij meer krijgen.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
psv is lekker makkelijk geloot suc6 jongens |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: zijn wel van die zagers daar , dus zal wel stugge pot worden mr bedankt en jullie ook succes natuurlijk.. |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 - 14:49 schreef infamous psv het volgende:[..] zijn wel van die zagers daar , dus zal wel stugge pot worden mr bedankt en jullie ook succes natuurlijk.. Dankjewel infamous psv |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Kaartverkoop duel met Sparta Praag start zaterdag voor seizoenkaarthouders Seizoenkaarthouders van Feyenoord krijgen vanaf aanstaande zaterdag 9.00 uur de kans om een kaart te kopen voor de thuiswedstrijd tegen Sparta Praag in de play-off ronde van de Champions League. Als seizoenkaarthouder kun je tot en met woensdag 15 augustus een kaart voor je eigen, vaste plaats te kopen. Dit kan via de verkooppunten van TicketBox of via www.feyenoord.nl/tickets.*De kaartverkoop voor overige supporters gaat op donderdag 16 augustus om 12.00 uur van start. Meer informatie over deze kaartverkoop wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt. Morgen dus! |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Zo, voor de thuiswedstrijd al vrij geregeld. Uitwedstrijd kijken hoe de kaarten geregeld kunnen worden, kan iig vrij krijgen! |
|
|
|
|
erik
|
|
|
Weet iemand hoe laat de thuiswedstrijd begint? |
|
|
|
|
FR010VL
|
|
|
hoppa 29,30 en 31 vrij kost echt geen drol in praag zelfs de vlucht en hotels niet als je vanaf brussel vliegt |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 - 15:53 schreef FR010VL het volgende:hoppa 29,30 en 31 vrij kost echt geen drol in praag zelfs de vlucht en hotels niet als je vanaf brussel vliegt Precies vraag van Geil maar wat je daar voor 15€ kan doen..! |
|
|
|
|
Beempjerotterdam
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 - 15:53 schreef FR010VL het volgende:hoppa 29,30 en 31 vrij kost echt geen drol in praag zelfs de vlucht en hotels niet als je vanaf brussel vliegt Kun btr ff kijken wat er Vanuit Feyenoord wordt geregeld. Ik ga ook vliegen als ik ga. Ben er alleen niet overuit of ik ga. |
|
|
|
|
bode
|
|
|
Ik vind het een goeie loting, thuis gewoon met 2-0 winnen en dan uit gewoon direkt een doelpunt maken en gewoon verder achter dicht houden, poule fase bereikt |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Laat staan dat je kunt vliegen.. |
|
|
|
|
bode
|
|
|
Ik vind het een goeie loting, thuis gewoon met 2-0 winnen en dan uit gewoon direkt een doelpunt maken en gewoon verder achter dicht houden, poule fase bereikt |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
bode
|
|
|
quote: welkom bij het nieuwe seizoen vliegen kan jij dat |
|
|
|
|
bode
|
|
|
RenatoBos: Wie wordt volgens jou Kampioen als je de VI leest wordt het de Lampen ik zeg dat de Tukkers heel ver komen en de titel dus pakken ze hebben zeer goed ingekocht |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos