BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FC Utrecht - Feyenoord (zondag 12 augustus 2012, 12:30): 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 15:44   quote  deeplink  
Feyenoord mist grote kansen maar wint

Feyenoord is de competitie van het seizoen 2012/2013 met een overwinning gestart. Op bezoek bij FC Utrecht volstond een doelpunt van Sekou Cissé voor de winst: 0-1. Daryl Janmaat, Ruud Vormer, Lex Immers en Harmeet Singh maakten in Stadion Galgenwaard hun competitiedebuut voor Feyenoord.

Hoewel Feyenoord voldoende vertrouwen kon putten uit de manier waarop in de dubbele confrontatie met Dinamo Kiev was gespeeld, kwam de ploeg bij de start van de competitie onwennig uit de startblokken. Het elftal van trainer Ronald Koeman was met name in balbezit zoekende, wat ertoe leidde dat er tot aan de rust nauwelijks kansen werden gecreëerd.

Met name aan de rechterkant van het veld lag geregeld ruimte, maar Feyenoord wist daar te weinig gebruik van te maken. Vooral in de openingsfase gingen verschillende combinaties aan die zijde de mist in, wat de thuisploeg de gelegenheid bood om in de tegenaanval voor gevaar te zorgen.

Hoewel Feyenoord in de defensie weinig ruimte weggaf, kon oud-Feyenoorder Nana Asare van de thuisploeg uitgroeien tot gevaarlijkste man in het eerste halfuur. De middenvelder mocht tot drie keer toe het doel van Erwin Mulder onder vuur nemen, maar hij had het vizier niet op scherp.

Feyenoord toonde zich aan de andere kant van het veld een stuk effectiever. Hoewel Sekou Cissé na ruim een half uur spelen een enorme mogelijkheid liet liggen, door bij een vrije kopkans onder de bal door te springen, maakte hij die misser tien minuten later helemaal goed. Ondanks dat hij stond ingeklemd tussen verschillende verdedigers, wist hij zijn hoofd tegen een prima voorzet van Ruben Schaken te zetten en zo doelman Robbin Ruiter te passeren.

Nadat even eerder Lex Immers oog in oog met de keeper had gestaan, was de kopbal van Cissé pas één van de eerste goede mogelijkheden voor Feyenoord in de eerste helft. Ook na rust was het aantal echte kansen voor de ploeg van Koeman op één hand te tellen. Op de strijd en inzet die het elftal leverde was weinig aan te merken, alleen liet de ploeg in balbezit te weinig zien.

Omdat bovendien de schaarse kansen die Feyenoord kreeg niet werden afgemaakt, mocht FC Utrecht tot aan de slotfase blijven hopen op tenminste een punt. Dat dankte de thuisploeg voor een deel aan Immers, die kort na rust een grote mogelijkheid niet wist te verzilveren. Na een te korte terugspeelbal kwam de middenvelder oog in oog met de keeper en hij wist die ook te passeren, maar omdat zijn schot vervolgens te zacht was kon de bal alsnog voor de doellijn gered worden door een verdediger.

FC Utrecht drong in de slotfase nog wel aan op het doel van Feyenoord, maar verder dan een schot van Jacob Mulenga dat werd gepareerd door Mulder kwam de ploeg van Jan Wouters niet. Aan de andere kant van het veld mocht Schaken in de slotminuut alleen op het doel van FC Utrecht af, maar hi stuitte op de keeper. De misser bleef zonder gevolgen, want Feyenoord sleepte de drie punten over de streep, waardoor de eerste competitieoverwinning van het seizoen een feit is.

FC Utrecht Feyenoord 0-1
Scoreverloop:
39 0-1 Cissé

Scheidsrechter: Van Boekel

Geel: De Vrij, Janmaat(Feyenoord), Bulthuis (FC Utrecht)

Opstellingen:
FC Utrecht: Ruiter; Bovenberg (61 Van der Maarel), Van der Hoorn (82 De Kogel), Wuytens, Bulthuis; Martensson (58 Van der Gun), Duplan, Asare, Sarota; Mulenga en Gerndt.
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Nelom; Vormer (75 Leerdam), Immers, Clasie; Schaken, Fernandez (88 Singh) en Cisse.
Bron: FR12.nl
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 15:59   quote  deeplink  
Het doelpunt van Feyenoord had niet mogen tellen, dat is vreselijk zuur

Feyenoord won zondag met 0-1 bij FC Utrecht en dat zorgde voor tevreden gezichten in Rotterdam. Trainer Ronald Koeman was echter van mening dat de score hoger had moeten uitvallen, want zijn ploeg miste een aantal opgelegde kansen. Volgens FC Utrecht-keeper Robbin Ruiter, die door zijn eigen publiek werd verkozen tot man van de wedstrijd, had de treffer van Sekou Cissé ook niet geteld mogen worden. Lex Immers bevond zich even daarvoor in buitenspelpositie.

Die goal had niet mogen tellen. Dat is natuurlijk vreselijk zuur. Ik hoorde het achteraf pas, ik kon in ieder geval niks doen aan dat doelpunt, laat de sluitpost optekenen bij NUsport. Maar in de eerste dertig minuten speelden we uitstekend. Als we dat niveau in de volgende wedstrijden kunnen halen, maar dan negentig minuten lang, kunnen we een mooi seizoen krijgen. Ik heb er zin in.

Feyenoord-coach Koeman sprak van een duel zonder veel problemen. Alleen het begin van de wedstrijd was moeilijk voor ons, maar na het doelpunt van Cissé zijn we niet meer in de problemen geweest, laat de coach weten via de officiële kanalen van zijn club. We hebben onszelf alleen wederom niet beloond door meer doelpunten te maken. Met name het moment met Immers kort na rust had een goal moeten zijn.
Bron: voetbalzone.nl
infamous psv
 infamous psv - zondag 12 augustus 2012 - 16:32   quote  deeplink  
lucky bastards
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - zondag 12 augustus 2012 - 16:45   quote  deeplink  
wel goed voor 3 punten....hehe
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 16:32 schreef infamous psv het volgende:
lucky bastards
nananana.gif
infamous psv
 infamous psv - zondag 12 augustus 2012 - 17:03   quote  deeplink  
smiley-taunt010.gif
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 17:03 schreef infamous psv het volgende:
[ afbeelding ]
taunt.gif
van geil
 van geil - zondag 12 augustus 2012 - 17:11   quote  deeplink  
singh viel goed in
diesel
 diesel - zondag 12 augustus 2012 - 17:11   quote  deeplink  
Immers volgende week maar is op de bank zetten
voegd niks toe
dacht dat hij het karretje wel kon trekken
valt echt vies tegen al 3 wedstrijden
infamous psv
 infamous psv - zondag 12 augustus 2012 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 17:09 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
He Bos...psst
smiley-whacky086.gif
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 17:23   quote  deeplink  
Shit..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 17:11 schreef diesel het volgende:
Immers volgende week maar is op de bank zetten
voegd niks toe
dacht dat hij het karretje wel kon trekken
valt echt vies tegen al 3 wedstrijden
Hij valt me ook tegen maar zijn inzet maakt veel goed diesel, geef hem nog ff het vertrouwen..
van geil
 van geil - zondag 12 augustus 2012 - 17:27   quote  deeplink  
fernandez is weer de zondebok,,,,

maar zei al eens....is n 4 4 2 spits......kan niets in de drukte...
werkte zich n slag in de rondte ,maar is technisch zeer beperkt,,,immers overigens ook...met vormer stonden er te veel werkers in...
lion1
 lion1 - zondag 12 augustus 2012 - 17:39   quote  deeplink  
Fluit maar af in 020
lion1
 lion1 - zondag 12 augustus 2012 - 17:39   quote  deeplink  
Haha nog beter 1-2
diesel
 diesel - zondag 12 augustus 2012 - 17:52   quote  deeplink  
Immers heb je deze competitie nog maar 2 keer nodig
020 uit en thuis
de rest op de bank
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 augustus 2012 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 17:52 schreef diesel het volgende:
Immers heb je deze competitie nog maar 2 keer nodig
020 uit en thuis
de rest op de bank
Lex speelde niet zijn beste wedstrijd maar qua inzet en mentaliteit niks mee, neemt daardoor de rest van het elftal ook mee ..... op voetbal technisch gebied en scorend vermogen moet nog veel beter! Maar aan de andere kant we zijn net begonnen!!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 18:59   quote  deeplink  
EenserT..
ar
 ar - zondag 12 augustus 2012 - 19:29   quote  deeplink  
Spiiittttssss!!
ar
 ar - zondag 12 augustus 2012 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 16:32 schreef infamous psv het volgende:
lucky bastards
niks lucky.
ar
 ar - zondag 12 augustus 2012 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 17:24 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Hij valt me ook tegen maar zijn inzet maakt veel goed diesel, geef hem nog ff het vertrouwen..
hij heeft nog 1 wedstrijd om zich te bewijzen,anders bankje.
rich Arnhem
 rich Arnhem - zondag 12 augustus 2012 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 10:19 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

In de huidige selectie zijn er voor mij 5 die er niet thuis horen:
Miguel Nelom, Jerson Cabral, Erwin Mulder, Gyon Fernandez en Kelvin Leerdam. Bij Kelvin Leerdam vanwege het feit dat hij niet wil bijtekenen. De rest op basis van kwaliteit .....
Mulder heeft voor het eerst dit seizoen punten gepakt!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 19:46   quote  deeplink  
En dat gaat ie nog vaker doen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2012 door RenatoBos --
rich Arnhem
 rich Arnhem - zondag 12 augustus 2012 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 19:46 schreef RenatoBos het volgende:
En dat gaat ie nog vaker doen..
MULDER///HELD
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 19:48   quote  deeplink  
EERSTE KEUS..!!!!
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 augustus 2012 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 19:32 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Mulder heeft voor het eerst dit seizoen punten gepakt!!!!!
Punten gepakt??? Welke wedstrijd heb jij gekeken???
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 20:02   quote  deeplink  
Gaan we weer d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 20:02   quote  deeplink  
Clasie: "Vandaag telde één ding en dat was winnen"

Jordy Clasie toonde zich zondag na afloop van de met 0-1 gewonnen wedstrijd tegen FC Utrecht in de Galgenwaard tevreden. De 21-jarige middenvelder van Feyenoord vindt dat zijn ploeg weinig heeft weggegeven.

"Vandaag (zondag, red.) telde één ding en dat was winnen", aldus de Haarlemmer tegenover RTV Rijnmond. "Ik vond dat we de eerste 25 minuten niet heel goed stonden en we gaven ook een paar kansen weg, maar daarna hebben we denk ik de wedstrijd wel gecontroleerd en helemaal niks meer weggeven. Eigenlijk hadden we de wedstrijd veel eerder moeten beslissen."

Toch lukt het de Rotterdammers nog niet om de kansen in doelpunten om te zetten. "Vandaag (zondag, red.) zag je weer dat wij de kansen niet afmaakten. We hadden denk ik drie of vier kansen waarin een speler alleen met de doelman stond en dan moet je de wedstrijd eigenlijk al veel eerder beslissen. Als je dat dan niet doet, dan krijg je het zelf nog moeilijk de laatste tien minuten. Ik denk dat het hele team hieraan moet gaan werken, die ballen moeten gewoon het doel in", sloot Clasie af.
Bron:Soccernews.nl
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 augustus 2012 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 20:02 schreef RenatoBos het volgende:
Gaan we weer d:-)
Vind jij dan dat ie punten heeft gepakt?? Ik heb er niks van gezien in ieder geval
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 12 augustus 2012 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 20:03 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Vind jij dan dat ie punten heeft gepakt?? Ik heb er niks van gezien in ieder geval
Teletekstsupportert...
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 20:03 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Vind jij dan dat ie punten heeft gepakt?? Ik heb er niks van gezien in ieder geval
Die laatste poeier pareerde die mooi, heeft verders niet echt veel te doen gehad..
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 augustus 2012 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 20:22 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Die laatste poeier pareerde die mooi, heeft verders niet echt veel te doen gehad..
Poeier? Die van Mulenga? dwarrelbal .....
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 augustus 2012 - 21:44   quote  deeplink  
Ghehe..ook goed..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 augustus 2012 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 21:23 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Poeier? Die van Mulenga? dwarrelbal .....
Dwarrelballen zijn de moeilijkste.
Mulder///held!
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - zondag 12 augustus 2012 - 22:27   quote  deeplink  
was vandaag bij de wedstrijd die overigens niet om aan te zien was, maar tering zeg wat is de sfeer van onze uitsupporters achteruit gegaan. blij dat ik niet in het uitvak sta. op 100 man lijkt het wel op een bejaardentehuis.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 12 augustus 2012 - 22:35   quote  deeplink  
Het kwam op TV niet slecht over? Je hoorde ze constant boven de rest van het publiek uit komen. En dat zal toch een aardig publiek zijn geweest lijkt me?

Aan de andere kant, jij was daar, ik niet :')
az-fan!
 az-fan! - zondag 12 augustus 2012 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 22:27 schreef Feijenoord1908 het volgende:
was vandaag bij de wedstrijd die overigens niet om aan te zien was, maar tering zeg wat is de sfeer van onze uitsupporters achteruit gegaan. blij dat ik niet in het uitvak sta. op 100 man lijkt het wel op een bejaardentehuis.
az fans hebben daarom ook de beste sfeer tis al jaren bekent!
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 12 augustus 2012 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 22:35 schreef az-fan! het volgende:

[..]

az fans hebben daarom ook de beste sfeer tis al jaren bekent!
Troll alert.
van geil
 van geil - zondag 12 augustus 2012 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 22:35 schreef az-fan! het volgende:

[..]

az fans hebben daarom ook de beste sfeer tis al jaren bekent!
de grootste zweer,,,,,ja klopt!
tomson
 tomson - zondag 12 augustus 2012 - 23:55   quote  deeplink  
Kaasklepperpubliek uit Alkmaar.
King - 010
 King - 010 - maandag 13 augustus 2012 - 11:21   quote  deeplink  
Mijn eerste gedachte hierin is dat het resultaat telt. Kampioen wordt je als je ook de moeilijke wedstrijden weet te winnen. Al is het maar met 1-0 en dat hoeft ook niet altijd gepaard te gaan met mooi spel.

Ik heb liever dat ze dit soort wedstrijden met de hakken over de sloot gaan dan net als vorig seizoen onnodig de punten laten liggen. Verder ben ik benieuwd hoe stevig Koeman in zijn schoenen staat. Als hij vasthoud aan zijn eigen visie dan betekent dat dat Immers op de bank wordt geplaatst wanneer hij geen resultaat laat zien.

Ik zie graag Omar spelen maar hij is nog bezig met de Ramadan. Hopelijk dat hij straks de kans krijgt om zich te laten zien.
Fischerr
 Fischerr - maandag 13 augustus 2012 - 13:36   quote  deeplink  
Gefeliciteerd met jullie overwinning, jammer dat wij punten morsten tegen az (onverdiend), Leerdam vind ik bijzonder goed spelen chapeau
Fischerr
 Fischerr - maandag 13 augustus 2012 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 16:32 schreef infamous psv het volgende:
lucky bastards
Als er 2 clubs die altijd met de luck weglopen zijn het wel jullie en die reserveduitsers.
Gun een ander ok eens wat:)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 augustus 2012 - 15:38   quote  deeplink  
Op welk forum zit ik hier nu eigenlijk..??
craven
 craven - maandag 13 augustus 2012 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2012 - 22:35 schreef az-fan! het volgende:

[..]

az fans hebben daarom ook de beste sfeer tis al jaren bekent!
hahahahhahaha klappertjesvee
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 augustus 2012 - 15:46   quote  deeplink  
d:-) ti's allemaal 1 pot nat daar in die regio..
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - maandag 13 augustus 2012 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 15:46 schreef RenatoBos het volgende:
d:-) ti's allemaal 1 pot nat daar in die regio..
tis nie lief!
piet de paler
 piet de paler - maandag 13 augustus 2012 - 21:22   quote  deeplink  
hoop gepraat over de spits en aanvals drift.
Moeten we niet dit of dat....kopen we die of die.
net de wedstrijd gezien en HET ZIJN GEWOON 3PUNTEN
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 augustus 2012 - 14:49   quote  deeplink  
Van der Hoorn breekt neus tegen Feyenoord

FC Utrecht kan komend weekend mogelijk geen beroep doen op Mike van der Hoorn. De verdediger van de Domstedelingen brak in het thuisduel met Feyenoord zijn neus.

Het Algemeen Dagblad meldt dat de 0-1 nederlaag tegen Feyenoord voor Van der Hoorn een vervelend staartje krijgt. Onderzoek wees uit dat de verdediger een breukje in zijn neus heeft opgelopen. Het is daarom nog maar de vraag of hij zaterdagavond inzetbaar is tegen VVV-Venlo.

Volgens de krant speelt Van der Hoorn met de gedachte om tegen de Limburgers met een neuskapje in actie te komen. Later deze week wordt besloten of dat tot de mogelijkheden behoort.
Bron:Voetbalprimeur.nl

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5171
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FC Utrecht - Feyenoord (zondag 12 augustus 2012, 12:30): 0 - 1









0.0101170