BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Financieel kerkhof bij Ajax'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - maandag 13 augustus 2012 - 08:37
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Financieel kerkhof bij Ajax' (De Telegraaf)

Dit topic is een vervolg op het topic:  Is het nou waar dat ajax geld problemen heeft?
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 13:35   quote  deeplink  
'Financieel kerkhof bij Ajax'

AMSTERDAM - Het moet voor Frank de Boer een geruststelling zijn dat topcoaches zich onder de moeilijkst denkbare omstandigheden onderscheiden. Na eerder kaarsrecht overeind te zijn gebleven in de maandenlange bestuurlijke storm bij Ajax en tijdens de blessuregolf die zijn selectie teisterde, staat de oud-international voor een nieuwe uitdaging.

Door het jarenlange financiële wanbeleid zet Ajax rigoureus het mes in zijn spelersgroep, die momenteel meer weg heeft van een duiventil. Dat De Boer een punt overhield aan het duel met AZ (2-2) was een prestatie op zich.

In de anderhalf jaar dat de oud-international nu aan het roer staat in de Amsterdam ArenA, leidde hij zijn elftal naar twee kampioenschappen. Daarmee is hij zo blijkt meer en meer zijn gewicht in goud waard. Anders was de financiële chaos, waarbij de gegarandeerde inkomsten uit de aanstaande Champions League (circa vijftien miljoen euro, red.) al worden gebruikt om gaten te dichten, helemaal niet te overzien geweest. "Financieel komt er geen lijk, maar een heel kerkhof uit de kast, zei iemand dicht bij het vuur niet voor niets.

en ook via Fok!:

quote:
De financiële huishouding bij Ajax is één grote puinhoop. Dit schrijft De Telegraaf vanochtend. Volgens de krant hebben voormalig voorzitter Uri Coronel en oud-directeur Rik van den Boog er een puinhoop van gemaakt.

Door de handelingen van Coronel en Van den Boog moet Ajax nu ieder dubbeltje omdraaien, omdat beide heren forse en soms ook onverantwoorde risico's hebben genomen. De nieuwe leden van de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax, Theo van Duivenbode, Hans Wijers en Leo van Wijk en ook nieuwbakken directeur voetbalzaken Marc Overmars, zijn zich in elk geval dood geschrokken.

In de afgelopen periode heeft Ajax een omvangrijk saneringsproces in gang gezet. Zo werden Jan Vertonghen, Mounir El Hamdaoui, Dario Cvitanich, Ismail Aissati, Nicolas Lodeiro, Jeroen Verhoeven, André Ooijer, Aras Özbiliz, Dmitry Bulykin, Rodney Sneijder en Geoffrey Castillion al uitgezwaaid. Ook tegen de geboden transfersommen van Theo Janssen (Vitesse) en Vurnon Anita (Newcastle United) kan de ploeg eigenlijk geen 'nee' zeggen.

Mocht Ajax er in slagen om ook Gregory van der Wiel en Miralem Sulejmani te verkopen, dan is er weer voldoende financiële lucht om adem te halen. Bovendien kan de technische staf vanaf dat moment bekijken of er nog versterkingen gedaan kunnen worden. Toch is het nog de vraag of de Amsterdammers er in slagen om de gewenste krachten aan te trekken.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 13:37   quote  deeplink  
En daar komen ze nu pas achter? Of komen ze er nu pas mee naar buiten?
Allemaal wel heel toevallig voor een beursgenoteerd bedrijf. Die financiele cijfers zijn toch gewoon voor iedereen beschikbaar?

Ik had niet verwacht dat de groep Cruijff zo snel al de zwarte piet naar iemand anders zou toespelen...
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 13 augustus 2012 - 13:39   quote  deeplink  
De zwarte piet toespelen? De waarheid mag gezegt worden mag ik hopen!
Is klote werk hoor , de rotzooi van anderen opruimen!
swennos
 swennos - maandag 13 augustus 2012 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 13:37 schreef Boudewijn het volgende:
En daar komen ze nu pas achter? Of komen ze er nu pas mee naar buiten?
Allemaal wel heel toevallig voor een beursgenoteerd bedrijf. Die financiele cijfers zijn toch gewoon voor iedereen beschikbaar?

Ik had niet verwacht dat de groep Cruijff zo snel al de zwarte piet naar iemand anders zou toespelen...
We weten nu allemaal wel dat jij tegen het beleid van Cruijff bent.
Maar om nou op alles wat er gebeurt zo anti Cruijff te reageren wordt nu wel een beetje eentonig naar mijn idee
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 13:39 schreef AFCA MARCO het volgende:
De zwarte piet toespelen? De waarheid mag gezegt worden mag ik hopen!
Is klote werk hoor , de rotzooi van anderen opruimen!
Wie zegt dat het de waarheid is?
Beursgenoteerde bedrijven worden toch gecontroleerd? Een beetje journalist had deze gegevens allang kunnen achterhalen, ALS(!) het waar zou zijn.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 13:54 schreef swennos het volgende:

[..]

We weten nu allemaal wel dat jij tegen het beleid van Cruijff bent.
Maar om nou op alles wat er gebeurt zo anti Cruijff te reageren wordt nu wel een beetje eentonig naar mijn idee
Het is gewoon de waarheid. Ik heb de Cruijff groep nog nooit kunnen betrappen op zelfinzicht en het toegeven van eigen gemaakte fouten.
Wel in het liegen en aandikken van (verkeerde) feiten. Dat zou nu zomaar weer het geval kunnen zijn.

Ik zou namelijk graag willen weten waar dan die puinhoop precies uit bestaat.
Te dure spelers aangekocht? Dat weten we al jaren, maar dat zorgt nog niet voor een puinhoop die ze nu zeggen aan te treffen.
swennos
 swennos - maandag 13 augustus 2012 - 14:03   quote  deeplink  
Ik heb de groep ook nog nooit kunnen betrappen op fouten binnen hun plan .
Hooguit van buiten af gezien verkeerde keuzes in de selectie.
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 13 augustus 2012 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 13:59 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het is gewoon de waarheid. Ik heb de Cruijff groep nog nooit kunnen betrappen op zelfinzicht en het toegeven van eigen gemaakte fouten.
Wel in het liegen en aandikken van (verkeerde) feiten. Dat zou nu zomaar weer het geval kunnen zijn.

Te dure spelers aangekocht? Dat weten we al jaren, maar dat zorgt nog niet voor een puinhoop die ze nu zeggen aan te treffen.
Boudewijn, het is niet zo moeilijk, kwestie van rekenen. Om een voorbeeld te geven; Ajax maakte vorig jaar slechts 5 mio winst terwijl ze tussen de 15 en 20 mio aan de CL verdienden en dan negeer ik gemakshalve maar even transfer inkomsten. Dus zonder CL hadden ze een verlies van 15 mio gemaakt. Aangezien het in de situatie van Ajax (voetballen in een competitie waar de nr 2 niet rechtstreeks CL ingaat maar een moeilijke kwalificatiefase) zelfmoord is om er altijd maar vanuit te gaan dat je Cl speelt is er dus een structureel gat van 15 mio (!). Wat ook niet zo gek is als je spelers als El H en Sulejmani jaarsalarissen van bijna 2 mio betaalt. Let wel; het laatste jaar dat Ajax geen Cl speelde was het verlies ... 23 mio. Nu jij weer.
swennos
 swennos - maandag 13 augustus 2012 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 13:59 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

EN het zijn niet alleen te dure spelers gekocht.
Wat te denken van de salarissen.
Nu al 12 miljoen minder betalen aan salarissen door spelers verkopen.
En dat terwijl er maar 1 echte basis speler is verkocht namelijk Verthongen
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 14:06 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Boudewijn, het is niet zo moeilijk, kwestie van rekenen. Om een voorbeeld te geven; Ajax maakte vorig jaar slechts 5 mio winst terwijl ze tussen de 15 en 20 mio aan de CL verdienden en dan negeer ik gemakshalve maar even transfer inkomsten. Dus zonder CL hadden ze een verlies van 15 mio gemaakt. Aangezien het in de situatie van Ajax (voetballen in een competitie waar de nr 2 niet rechtstreeks CL ingaat maar een moeilijke kwalificatiefase) zelfmoord is om er altijd maar vanuit te gaan dat je Cl speelt is er dus een structureel gat van 15 mio (!). Wat ook niet zo gek is als je spelers als El H en Sulejmani jaarsalarissen van bijna 2 mio betaalt. Let wel; het laatste jaar dat Ajax geen Cl speelde was het verlies ... 23 mio. Nu jij weer.
Maar die te hoge salarissen is iets van zolang ik het me kan herinneren dus is geen nieuws. Dat ze daar over zeuren is logisch, dat doet iedere nieuwe financieel directeur en in dit geval is het een 'wij van WC-eend' verhaal omdat ze goedkope jeugdspelers willen opleiden. (of iig 2 miljoen contract bieden voor de opleiding en dan later alsnog weglopen, maargoed...)
Ik wil weten wat nou die enorme chaos is, dat hele kerkhof.

Daarbij geven ze aan dat als ze vd Wiel en Sulejmani verkopen ze voldoende lucht hebben om evt nog versterkingen te halen. Oftewel structureels zit er dan niets meer fout en moet het dus enkel en alleen om de salarissen gaan die voor problemen zorgen.

Oftewel een typisch geval van huilen om niets, en wederom gewoon een ander flink de schuld geven zodat ze hun eigen hachjes kunnen redden voor het aankomend seizoen waar ze blijkbaar niet veel vertrouwen in hebben.
(overigens vind ik dat de Boer het keurig doet! - zouden de rest van het kamp Cruijff een voorbeeld aan moeten nemen)
swennos
 swennos - maandag 13 augustus 2012 - 14:30   quote  deeplink  
Dan zit je nog steeds met het gat van de inkomsten cl
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 14:30 schreef swennos het volgende:
Dan zit je nog steeds met het gat van de inkomsten cl
Dat zal niemand ontkennen, maar ze stellen het nu zo dat ALLES fout was op financieel gebied. Ik denk dat het alleen de salarissen waren en dat was bij iedereen bekend.
Daarom krijgt het bij mij weer een negatieve indruk dat ze anderen weer eens de schuld willen geven om hun eigen straatje voor de toekomst schoon te vegen.
frankdribben
 frankdribben - maandag 13 augustus 2012 - 14:58   quote  deeplink  
ajax heeft veel abonnees en evenementen waar ze ook geld aan verdienen,niet alleen de gemeente Amsterdam.
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 13 augustus 2012 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 14:17 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Maar die te hoge salarissen is iets van zolang ik het me kan herinneren dus is geen nieuws. Dat ze daar over zeuren is logisch, dat doet iedere nieuwe financieel directeur en in dit geval is het een 'wij van WC-eend' verhaal omdat ze goedkope jeugdspelers willen opleiden. (of iig 2 miljoen contract bieden voor de opleiding en dan later alsnog weglopen, maargoed...)
Ik wil weten wat nou die enorme chaos is, dat hele kerkhof.

Daarbij geven ze aan dat als ze vd Wiel en Sulejmani verkopen ze voldoende lucht hebben om evt nog versterkingen te halen. Oftewel structureels zit er dan niets meer fout en moet het dus enkel en alleen om de salarissen gaan die voor problemen zorgen.

Oftewel een typisch geval van huilen om niets, en wederom gewoon een ander flink de schuld geven zodat ze hun eigen hachjes kunnen redden voor het aankomend seizoen waar ze blijkbaar niet veel vertrouwen in hebben.
(overigens vind ik dat de Boer het keurig doet! - zouden de rest van het kamp Cruijff een voorbeeld aan moeten nemen)
Wat betreft die salarissen; misschien is het ook zo dat dat in de goede tijd niet zo een probleem was want toen kreeg je easy 25 mio voor spelers als KJH, Sneijder etc. Weet ik niet, eigenlijk.

Verder schrijf je; 'Daarbij geven ze aan dat als ze vd Wiel en Sulejmani verkopen ze voldoende lucht hebben om evt nog versterkingen te halen. Oftewel structureels zit er dan niets meer fout en moet het dus enkel en alleen om de salarissen gaan die voor problemen zorgen.'

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zo iets van; ze hebben Vertonghen voor 9 mio verkocht, Anita gaat voor een soortgelijk bedrag, verder zijn spelers als El H, Cvitanich etc. van de loonlijst af. Dat (!) zou toch genoeg ruimte moeten bieden voor het aantrekken van een linker CV en wat we nog meer nodig hebben ? Maar nee ! VD Wiel en Mickey moeten allebei (!) weg voordat we echt kunnen investeren. Ik vind dat zorgelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2012 door Cyprioot --
gabri
 gabri - maandag 13 augustus 2012 - 16:51   quote  deeplink  
Het nieuws dat je leest is van een paar jaar geleden geloof toch niet alles. Het is weer te lang rustig bij ajax en dan moeten ze weer onzin gaan schrijven.
Robinho
 Robinho - maandag 13 augustus 2012 - 17:16   quote  deeplink  
je krijgt ieder jaar inzicht in de cijfers omdat ze op de beurs zitten. Iedereen kan zien dat de salarissen veel te hoog waren. Zonder CL en transfers waren we failliet geweest.Maar dat het een kerkhof is is onzin. Als je ziet welke salarissen er weer weg zijn kun je met een snel rekensommetje optellen dat het trekort gedicht wordt
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 16:51 schreef gabri het volgende:
Het nieuws dat je leest is van een paar jaar geleden geloof toch niet alles. Het is weer te lang rustig bij ajax en dan moeten ze weer onzin gaan schrijven.
Het wordt toch als 'nieuw' nieuws gebracht door het huidige bestuur.
Fischerr
 Fischerr - maandag 13 augustus 2012 - 17:28   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Is het nou waar dat ajax geld problemen heeft?

Zodra dit uit de hand loopt zie ik de aankopen wel terug borrelen maar ben er (zeker nu) trots op dat we het met onze jonkies willen prberen
Fischerr
 Fischerr - maandag 13 augustus 2012 - 17:29   quote  deeplink  
Handig dit weer ja
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2012 - 17:41   quote  deeplink  
Boudewijn, echt heel bijzonder hoe jij de werkelijkheid kan verdraaien. Dat je een voorkeur hebt, of liever, een antipathie tegen Cruijff is tot daar aan toe, maar dit valt me enorm van je tegen. Je snapt toch zelf wel dat je nu op het belachelijke af doet of niet?
gabri
 gabri - maandag 13 augustus 2012 - 17:43   quote  deeplink  
Hoe kan ajax nou geldproblemen hebben 3 jaar cl en de nodige transfers in het verleden. Daar nog bij opgeteld dat de salarisen al 2 jaar worden terug gebracht en je komt er wel uit
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2012 - 17:45   quote  deeplink  
Ik heb geen bronvermelding maar onderstaand toont des te meer aan hoe het is. Voor Boudewijn, let even op de rol van Blind, kameraad van jouw god Louis van Gaal.

Jarenlang kregen ze hun zin. Jarenlang kwamen ze bedrogen uit. Jarenlang begonnen ze in de winterstop weer te zeuren om nieuwelingen. Jarenlang waren Ajax-trainers en directie er gevoelig voor als de achterban begon te roepen om aankopen. Het maakte eigenlijk niet uit wie er gekocht werd, als er maar gekocht werd. Zelfs Mido mocht in Amsterdam met overgewicht zijn centjes komen ophalen, omdat Martin Jol er helemaal gevoelig voor was: de druk van de vijfde colonne.

Marco van Basten had een filosofie, die op zich zelf niet zo gek was, het kapitaal van Ajax moet op het veld staan. Dit moet je echter nooit zeggen tegen Danny Blind, want dan gaat hij strooien met miljoenen van een ander. Voor ruim dertig miljoen werden Sulejmani, Cvitanich, Oleguer, Sno en Aissati door Danny Blind uit onderhandeld. Rik van de Boog stond erbij en keek ernaar en waste zoals gewoonlijk zijn handen in onschuld. Wat hebben al die aankopen ons eigenlijk gebracht? Kennedy, Delorge, Lugue, El Hamdaoui en Urzaiz waren in het recente verleden echte miskopen. In het verre verleden passen Hamberg, Gasselich, Brokamp, Kinkladze en Mulder ook prima in het rijtje Miskoop. Eigenlijk mag je concluderen dat Huntelaar, Suarez en Ibrahimovic de enige aankopen zijn van de afgelopen 12 jaar die het echt gemaakt hebben. Zelfs de Griekse topscorer van Vitesse, Nikos Machlas, die door jawel daar komt hij weer, Danny Blind voor 8,6 miljoen euro werd opgehaald bij de Arnhemmers.

Het gevaar van namen noemen is dat je er ook een hoop vergeet, want Maxwell, Petterson, Finidi, Kanu, Litmanen, Clarke, Wouters en de Laudrupjes waren natuurlijk geen slechte aankopen. Gabrich, Santos, Vierklau, Verlaat, Alfen en Wielaert natuurlijk wel! Het is natuurlijk wel triest om te constateren dat het bovengenoemde rijtje met goede aankopen vele malen goedkoper was dan het rijtje daaronder met miskopen.

Gelukkig hebben we nu eindelijk een beleid dat bij onze club past; het beleid waar we groot mee zijn geworden. In de jaren zeventig was Ajax de absolute top in de wereld, met zelf opgeleide spelers werden toeschouwers van Juventus, Inter, Independiente en Panathinaikos op een nederlaag getrakteerd. In 1987 won Ajax de Europacup met Winter, Silooy, van t Schip, Menzo, Verlaat, van Basten en Bergkamp. Juist ja, allemaal jongens uit de eigen jeugdopleiding. In 1992 won Ajax de UEFA-cup met jongens als: Kreek, Menzo, Bergkamp, Jonk, F de Boer, Winter, Roy, Silooy en van t Schip. Valt u iets op? Juist ja, allemaal uit de eigen jeugdopleiding!

Voor de meest recente Ajacieden gaan we terug naar het jaar 1995. Ajax overklaste in de Champions League iedere tegenstander en won uiteindelijk in Wenen door een puntertje van Kluivert de Cup met de grote oren. Volgens iedere Nederlander was het onmogelijke gebeurd: een Nederlandse club die kon wedijveren met het grote geld uit Spanje, Italie, Duitsland en Engeland. En dit gebeurde met spelers als: v.d. Sar, Rijkaard, Reiziger, Davids, Seedorf, Kluivert en de gebroeders de Boer. Jari Litmanen, Kanu, Overmars en Finidi waren onbekenden en werden voor een prikkie uit Africa, Finland en Tilburg opgehaald.

Ajax vertrouwt gelukkig weer op zijn jeugdopleiding en zijn uitstraling. Het is graag of niet! Als je graag voor Ajax wilt voetballen en je bent goed genoeg dan krijg je een volwassen contract en krijg je de mogelijkheid om in het eerste elftal te voetballen. Als het talent in de jeugdopleiding op een bepaalde positie (nog) niet voorradig is, dan vertrouwen we op de scouting. Als de scouting spelers aandraagt dan wordt er ook gekeken naar de reële waarde van de speler. Ruim 4 miljoen is natuurlijk veel te veel voor Narsingh. Optie 2, Sana dan maar! Welk risico loop je? Misschien wordt hij wel net zo goed als Finidi? Dan maar een reëel bedrag voor Assaidi betalen en hopen dat hij net zo goed wordt als Overmars. Dat is pas beleid voeren! Fischer? Die komt er wel! Janssen? Graag of niet! Schöne? Een leuk alternatief.

Dus het is afgelopen met de roepende koopgeneratie,die op diverse sites maar blijft aandringen op aankopen. Ze komen met de meest achterlijke namen met dito bedragen. Ze papagaaien alles en iedereen maar na. Heb vertrouwen in het huidige beleid en vertrouw op de jeugdopleiding. Ineens staat er een Dijks, Denswill of een van Rhijn op. De tijd van kopen,kopen,kopen om het kopen is gelukkig voorbij ook al roept de koopgeneratie hierom. Helaas komen er uit de jeugdopleiding ook Daley Blindjes, dus nog even geduld want die vervangende aankoop komt nog. Er zijn namelijk hopeloze gevallen in de jeugdopleiding, die wel eens door de mazen van het net glippen. Die gevallen hebben meestal een kruiwagen gehad!
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2012 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 17:43 schreef gabri het volgende:
Hoe kan ajax nou geldproblemen hebben 3 jaar cl en de nodige transfers in het verleden. Daar nog bij opgeteld dat de salarisen al 2 jaar worden terug gebracht en je komt er wel uit
Nee, want Ajax geeft al 15 jaar structureel meer uit dan dat het ontvangt. Dat is geen nieuws. Wat wel nieuws is de chaos die kennelijk is achtergelaten door het vorige bestuur en directie. Of het dan vreemde investeringen en dubieuze constructies betreft of dat er echt geld weg is weten we nog niet.

Dat moet de tijd gaan leren.
koekkoek007
 koekkoek007 - maandag 13 augustus 2012 - 18:26   quote  deeplink  
mooi geschreven.als je van je club houdt.doe je het hier mee.gun ze de tijd
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 13 augustus 2012 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 17:45 schreef Eide het volgende:
Ik heb geen bronvermelding maar onderstaand toont des te meer aan hoe het is. Voor Boudewijn, let even op de rol van Blind, kameraad van jouw god Louis van Gaal.[/

Gelukkig hebben we nu eindelijk een beleid dat bij onze club past; het beleid waar we groot mee zijn geworden. In de jaren zeventig was Ajax de absolute top in de wereld, met zelf opgeleide spelers werden toeschouwers van Juventus, Inter, Independiente en Panathinaikos op een nederlaag getrakteerd. In 1987 won Ajax de Europacup met Winter, Silooy, van t Schip, Menzo, Verlaat, van Basten en Bergkamp. Juist ja, allemaal jongens uit de eigen jeugdopleiding. In 1992 won Ajax de UEFA-cup met jongens als: Kreek, Menzo, Bergkamp, Jonk, F de Boer, Winter, Roy, Silooy en van t Schip. Valt u iets op? Juist ja, allemaal uit de eigen jeugdopleiding!

Voor de meest recente Ajacieden gaan we terug naar het jaar 1995. Ajax overklaste in de Champions League iedere tegenstander en won uiteindelijk in Wenen door een puntertje van Kluivert de Cup met de grote oren. Volgens iedere Nederlander was het onmogelijke gebeurd: een Nederlandse club die kon wedijveren met het grote geld uit Spanje, Italie, Duitsland en Engeland. En dit gebeurde met spelers als: v.d. Sar, Rijkaard, Reiziger, Davids, Seedorf, Kluivert en de gebroeders de Boer. Jari Litmanen, Kanu, Overmars en Finidi waren onbekenden en werden voor een prikkie uit Africa, Finland en Tilburg
Groot verschil is ook dat je in de door jou genoemde jaren, '87, '92 en '95, dezelfde namen ziet. Dit is tegenwoordig ondenkbaar bij Nederlandse clubs. Je krijgt gewoon niet meer de kans om een aantal jaar met dezelfde (top)spelers te bouwen aan een elftal, aangevuld met jong talent, omdat zij de Nederlandse clubs zien als een snel opstapje naar het buitenland. Salaris en aansprekendere competities zijn daarvan de reden.
infamous psv
 infamous psv - maandag 13 augustus 2012 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 18:46 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Groot verschil is ook dat je in de door jou genoemde jaren, '87, '92 en '95, dezelfde namen ziet. Dit is tegenwoordig ondenkbaar bij Nederlandse clubs. Je krijgt gewoon niet meer de kans om een aantal jaar met dezelfde (top)spelers te bouwen aan een elftal, aangevuld met jong talent, omdat zij de Nederlandse clubs zien als een snel opstapje naar het buitenland. Salaris en aansprekendere competities zijn daarvan de reden.
voor de volle nok mee eens..
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2012 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 18:46 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Niet mee eens. In al die situaties zie je voorafgaand aan de goede periode een enorm slechte periode waar de club echt dramatisch loopt. Dan moet men noodgedwongen terugvallen op voornamelijk eigen jeugd en dan zie je weer een stijgende lijn.

Seedorf was 16, Kluivert was 18, Reiziger was 18... hoe jong wil je een ploeg hebben? Ook die gasten kregen geen kans op rustig te groeien hoor. Dat was toen niet anders als nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2012 door Eide --
Robinho
 Robinho - maandag 13 augustus 2012 - 18:59   quote  deeplink  
Goed geschreven Eide.
"Kluivert kostte niets" was een liedje dat bij ons van de tribune rolde toen psv net Ronaldo had gekocht.
weet je wat het is met kopen van spelers? Supporters worden even bevredigd in hun behoefte. De behoefte om kampioen te worden, europees te halen of niet te degraderen.
Na een paar wedstrijden is dat euforisch gevoel over de nieuwe aankoop weer weg. Hij speelt slecht,is een lul,raakt geblesseerd, of je verliest een paar keer achter mekaar. Kopen bevredigt de behoefte naar succes heel eventjes en dan is het weer voorbij. het is een illusie te denken dat we met 2 aankopen fluitend kampioen worden. Die kans is misschien iets groter, maar geen zekerheid.
Ik ben meestal ook in de zevende hemel na een goede aankoop, die ik later nog even blijf verdedigen t.o.v. supporters van de vijand. Maar meestal is dit niet vol te houden en zet ik weer een streepje achter het rijtje miskopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2012 door Robinho --
Robinho
 Robinho - maandag 13 augustus 2012 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 18:52 schreef infamous psv het volgende:

[..]

voor de volle nok mee eens..
Ja, je zou je eigen cluppie nooit afvallen. de laatste speler die jullie zelf opgeleid hebben is Henk van Beveren
gabri
 gabri - maandag 13 augustus 2012 - 19:01   quote  deeplink  
Eide je noemt er nu drie . Wie waren de andere spelers? Juist dat waren wat oudere spelers met ervaring en dat is wat ik mis op dit moment.
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 13 augustus 2012 - 19:04   quote  deeplink  
Klopt zij waren jong, maar vertrokken toen ze een Europese hoofdprijs gewonnen hadden, en bewezen hadden dat ze rijp waren voor Europese topclubs. Tegenwoordig krijgen ze sterallures als ze een keer kampioen met hun club in Nederland zijn geworden. Dan zijn ze ineens rijp voor een avontuur in het buitenland, althans dat vinden ze zelf.
bully
 bully - maandag 13 augustus 2012 - 19:14   quote  deeplink  
weer grote paniek als telegraaf weer een bericht naar buitengooit.
met het verhaal wat de boer al tijden zegt.
dat salaris posten hoger zijn dan inkomsten.
maar daar waren ze al bij vorige directie bezig dat te saneren.
en denk dat ze met dit beleid al naar aardig opweg zijn naar een gezonde club
niet te vergeten dat degene die over het financiele beleid gaan er nog steeds zitten.
slop en van der aat.
en kan me deze berichtgeving ook wel voorstellen.
de opinie onder de supporters over dit zuinige beleid begint om tedraaien.
met deze berichtgeving verschaffen ze zich weer wat lucht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2012 door bully --
bastiaan58
 bastiaan58 - maandag 13 augustus 2012 - 19:14   quote  deeplink  
Lekker bedankt Rik van den Boog eerst heb je Marco Borsato stuk gemaakt en nu Ajax, je bent een topper.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 augustus 2012 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 18:59 schreef Robinho het volgende:
Goed geschreven Eide.
"Kluivert kostte niets" was een liedje dat bij ons van de tribune rolde toen psv net Ronaldo had gekocht.
weet je wat het is met kopen van spelers? Supporters worden even bevredigd in hun behoefte. De behoefte om kampioen te worden, europees te halen of niet te degraderen.
Na een paar wedstrijden is dat euforisch gevoel over de nieuwe aankoop weer weg. Hij speelt slecht,is een lul,raakt geblesseerd, of je verliest een paar keer achter mekaar. Kopen bevredigt de behoefte naar succes heel eventjes en dan is het weer voorbij. het is een illusie te denken dat we met 2 aankopen fluitend kampioen worden. Die kans is misschien iets groter, maar geen zekerheid.
Ik ben meestal ook in de zevende hemel na een goede aankoop, die ik later nog even blijf verdedigen t.o.v. supporters van de vijand. Maar meestal is dit niet vol te houden en zet ik weer een streepje achter het rijtje miskopen.
Zeg je goed ja miskoop... Ik kan me ook zat spelers herinneren die aangekocht worden die wel slagen. Ligt denk ik ook wel een beetje aan scouting en wat je er aan uitgeef.. Sommige spelers
slagen meestal wel als ie en goed is en bij je club past.. Voorbeeldje Suarez of recenter Tadic..
We wachten maar af denk dat dit tacktisch spelletje is..
Robinho
 Robinho - maandag 13 augustus 2012 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 19:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zeg je goed ja miskoop... Ik kan me ook zat spelers herinneren die aangekocht worden die wel slagen. Ligt denk ik ook wel een beetje aan scouting en wat je er aan uitgeef.. Sommige spelers
slagen meestal wel als ie en goed is en bij je club past.. Voorbeeldje Suarez of recenter Tadic..
We wachten maar af denk dat dit tacktisch spelletje is..
Dan mag je van mij een lijstje maken van alle aankopen die gedaan zijn toen we naar de Arena zijn verkast. dan beoordelen wij wie een miskoop of een goede aankoop is geweest. Ik denk dat je je helemaal de pleuris schrikt.
Tuurlijk ken ik ze: Huntelaar, Zlatan en Suarez.....
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - maandag 13 augustus 2012 - 19:55   quote  deeplink  
Ach jullie worden toch weer kampioen..
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2012 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 19:01 schreef gabri het volgende:
Eide je noemt er nu drie . Wie waren de andere spelers? Juist dat waren wat oudere spelers met ervaring en dat is wat ik mis op dit moment.
Nee, zeker niet. Frank en Ronald de Boer waren jonge jongens, Davids, echt al die gasten kwamen al op hele jonge leeftijd bij het 1e en werden 3 jaar achter elkaar kampioen. Finidi, Litmanen en Kanu had NIEMAND van gehoord. De discussie of het nu George Finidi of Finidi George was heeft een jaar gewoed in Nederland omdat NIEMAND hem kende. Blind was de enige routinier in die ploeg... en Blind heeft NOOIT in het buitenland gespeeld.

En gewoon met eigen jeugd, goed doorselecteren en dat aanvullen met gerichte transfers. En al die gasten kwamen voor een prikkie.

Het Ajax van de jaren 70. Zelfde verhaal. Dramatische traferelen in Amsterdam en daarna met eigen mannen, onder leiding van Cruijff dat dan wel, door naar de top. Lees het maar eens na. Je ziet zo'n golfbeweging terug komen in de geschiedenis van Ajax waar het op alle fronten slecht gaat en elke keer klimt men daaruit door de eigen jeugd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2012 door Eide --
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 17:45 schreef Eide het volgende:
Ik heb geen bronvermelding maar onderstaand toont des te meer aan hoe het is. Voor Boudewijn, let even op de rol van Blind, kameraad van jouw god Louis van Gaal.
Blind is wat mij betreft de smet op de staf van Louis van Gaal!
Heb hem nooit gemogen...
3ster
 3ster - maandag 13 augustus 2012 - 20:19   quote  deeplink  
als het kerkhof dan toch uit de kast moet komen laat het dan maar nu zijn.
het is veel erger als alles weer is opgebouwd en ze komen dan uit de kast.
Marc houd de hand wel op de knip, hij gaf vroeger ook al geen cent te veel uit. Ons is zunig was toen zijn motto al.

een ieder die voor ajax wil spelen zal zich naar de nieuwe maatstaf van dit ajax moeten voegen. eerst laten zien dat je een grote jongen bent en dan een grote jongens salaris.
in het bedrijfsleven werk je onder het zelfde principe, krijg je meer salaris naarmate je een grotere inbreng hebt voor het bedrijf. en niet anders om.
waarom moet iemand die op een lager niveau heeft laten zien dat hij kan voetballen, maar nog niet internationaal gespeeld heeft gelijk de hoofdprijs hebben.

eerst presteren daarna beuren, zoals het vroeger ook ging.

de salarissen zijn buiten alle proporties momenteel.

nee ajax komt ook deze tegenslag wel weer te boven.

want wij zijn ajax
bahbah
 bahbah - maandag 13 augustus 2012 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 20:19 schreef 3ster het volgende:
als het kerkhof dan toch uit de kast moet komen laat het dan maar nu zijn.
het is veel erger als alles weer is opgebouwd en ze komen dan uit de kast.
Marc houd de hand wel op de knip, hij gaf vroeger ook al geen cent te veel uit. Ons is zunig was toen zijn motto al.

een ieder die voor ajax wil spelen zal zich naar de nieuwe maatstaf van dit ajax moeten voegen. eerst laten zien dat je een grote jongen bent en dan een grote jongens salaris.
in het bedrijfsleven werk je onder het zelfde principe, krijg je meer salaris naarmate je een grotere inbreng hebt voor het bedrijf. en niet anders om.
waarom moet iemand die op een lager niveau heeft laten zien dat hij kan voetballen, maar nog niet internationaal gespeeld heeft gelijk de hoofdprijs hebben.

de salarissen zijn buiten alle proporties momenteel.

nee ajax komt ook deze tegenslag wel weer te boven.

want wij zijn ajax
prachtig gesproken....+100
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 13 augustus 2012 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 20:19 schreef 3ster het volgende:

Met iets meer woorden bedoel ik hetzelfde .. ;-)
bahbah
 bahbah - maandag 13 augustus 2012 - 20:30   quote  deeplink  
waar is deze info ineens vandaan gekomen eigelijk...?
Heb toch een vermoeden dat er weer een journalist zich zat te vervelen...zal wel meevallen...vorig seizoen naar de goede categorie gegaan bij de knvb,intussen ook nog gesaneerd,spelers verkocht,en cl geld opgestreken.....
Iemand in journalistenland doet graag steuken.....
3ster
 3ster - maandag 13 augustus 2012 - 20:32   quote  deeplink  
dank jullie
3ster
 3ster - maandag 13 augustus 2012 - 20:41   quote  deeplink  
het parool hier heb ik vanochtend als eerste gelezen. iemand zal er bang voor zijn dat de jaren 90 terugkomen voor Ajax, of de jaren 70. Of iemand is gaan stoken omdat ajax momenteel niets uitgeeft wat ajax niet wil.

Ajax is misschien wel een van de eerste clubs die weer bij zijn volle verstand terug komt. Of moeten we barcelona, madrid of de engelse clubs achterna. MEGA echt MEGA schulden.
Nederland heeft een credietcrisis en haalt de buikriem aan.
Ajax heeft dit ook gedaan
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 augustus 2012 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 19:49 schreef Robinho het volgende:

[..]

Dan mag je van mij een lijstje maken van alle aankopen die gedaan zijn toen we naar de Arena zijn verkast. dan beoordelen wij wie een miskoop of een goede aankoop is geweest. Ik denk dat je je helemaal de pleuris schrikt.
Tuurlijk ken ik ze: Huntelaar, Zlatan en Suarez.....
Snap wat je bedoel alleen noem er een paar waar je het van te voren echt in zag zitten.
Op Mickey en Theo na dan...
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2012 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 20:19 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Blind is wat mij betreft de smet op de staf van Louis van Gaal!
Heb hem nooit gemogen...
Laat ik het argument omdraaien. Stel je voor dat Louis AD was geworden. En dit lijk was boven gekomen? Dat had jou standpunt wel veranderd of niet soms? Dus nu ook eerlijk zijn. Gaat niet om ergens de zwarte piet leggen (hoewel v.d. Boog wel erg schimmig te werk is gegaan) maar je kan toch niet anders dan concluderen dat de "fluwelen revolutie"misschien wel onbedoeld wel precies op het goede moment kwam. Dit zal Cruijff echt niet allemaal geweten hebben hoor maar geluk dwing je af zegt men wel eens.
Debiewl
 Debiewl - maandag 13 augustus 2012 - 20:55   quote  deeplink  
Volgens VI klopt er niks van
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 20:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Laat ik het argument omdraaien. Stel je voor dat Louis AD was geworden. En dit lijk was boven gekomen? Dat had jou standpunt wel veranderd of niet soms? Dus nu ook eerlijk zijn. Gaat niet om ergens de zwarte piet leggen (hoewel v.d. Boog wel erg schimmig te werk is gegaan) maar je kan toch niet anders dan concluderen dat de "fluwelen revolutie"misschien wel onbedoeld wel precies op het goede moment kwam. Dit zal Cruijff echt niet allemaal geweten hebben hoor maar geluk dwing je af zegt men wel eens.
Ik ben ervan overtuigd dat Louis van Gaal en zijn staf dit niet naar buiten had gebracht: 1) het was allang bekend dus oud nieuws, 2) dit zou hij intern oplossen zonder poeha.
Dit nieuws is gewoon indekken voor een mogelijk aankomend slecht seizoen omdat iedereen weg wil (en niet weg MOET zoals ze suggereren) en ze niemand uit de jeugd hebben die goed genoeg is om dit seizoen de kar te kunnen trekken.
Van Gaal zou mogelijk dezelfde mening hebben gehad, maar hij had het heel anders naar buiten gebracht met veel meer klasse.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 13 augustus 2012 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 20:55 schreef Debiewl het volgende:
Volgens VI klopt er niks van
ze zeggen exact wat ik zeg: niets nieuws onder de zon (en de Telegraaf heeft er een handje van om vd Boog zwart te maken)
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2012 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2012 - 20:58 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat Louis van Gaal en zijn staf dit niet naar buiten had gebracht: 1) het was allang bekend dus oud nieuws, 2) dit zou hij intern oplossen zonder poeha.
Dit nieuws is gewoon indekken voor een mogelijk aankomend slecht seizoen omdat iedereen weg wil (en niet weg MOET zoals ze suggereren) en ze niemand uit de jeugd hebben die goed genoeg is om dit seizoen de kar te kunnen trekken.
Van Gaal zou mogelijk dezelfde mening hebben gehad, maar hij had het heel anders naar buiten gebracht met veel meer klasse.
Ik denk niet dat dit bekend was. Daar was je VEB al lang op aangeslagen. Je weet zelf ook dat ze met creatief boekhouden heel wat kan verbergen. Maar ooit komt zo iets uit. Ik stel me voor dat het hier niet gaat om daadwerkelijk geld, maar dat het gaat op de wijze waarom Ajax geld heeft gegenereerd of weggezet in allerlei constructies. Constructies die je pas zichtbaar hebt bij complete openbaarheid.

De rol van v.d. Aat en Slop mag nu toch wel uitgespeeld zijn bij Ajax. DIE waren namelijk de mannen die dit wel wisten.

En og het bij van Gaal niet naar buiten was gekomen weet ik niet. misschien, maar de Telegraaf heeft al sinds jaar en dag informanten bij Ajax.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Financieel kerkhof bij Ajax'

0.0062720