|
|
hippy
|
|
|
Weet iemand of sulejmani van plan is om zijn contract te verlengen... Ondanks zijn tegenvallende prestaties heb ik toch altijd een zwak voor hem gehad... |
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
Ik hoop van wel! Het is wel al heel lang stil rond Sulejmani. Hij is zeker een goede speler om er bij te hebben en zonde om transfervrij de deur uit te laten lopen. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Het blijft verdacht stil he? Ik denk dat hij afwacht of er nog een beter bod van elders komt, zo niet: dan tekent hij bij. Afwachten tot uiterlijk 31 aug dus. Van mij mag hij blijven. |
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
Hij moet alleen wel oppassen voor zijn extra kilootjes... Dat is toch wel een jaarlijks probleem en zonder die kilo's is hij veel beter! |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 - 13:41 schreef Sander111 het volgende:Hij moet alleen wel oppassen voor zijn extra kilootjes... Dat is toch wel een jaarlijks probleem en zonder die kilo's is hij veel beter! Ik vind het ook verdacht rusting rondom deze speler. Waarschijnlijk gaat die verpatst aangezien hij nog steeds niet heeft getekent. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
denk dat hij ook 1.1mln krijgt aangeboden... |
|
|
|
|
Mokum2
|
|
|
quote: Ja of ook 1.3 mln ;) |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
je kan het ook gewoon tegen me zeggen, zit naast je ouwe... |
|
|
|
|
Mokum2
|
|
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
Hoorde dat ie 1,6 wil...hij moet er wel op vooruit gaan |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Geloof dat meneer er dan op achteruit gaat! Volgens mij zit die gast op 1.8mln. |
|
|
|
|
|
|
|
Klopt, lees het net, maar daar wil Ajax dus ook van af...dan zal hij denk ik 7 ton moeten inleveren....maar als hij eerlijk is doet hij dat ook. Ajax heeft ontiegelijk veel in hem geinvesteerd en hij was tot nu toe de best betaalde speler, maar absoluut niet de belangrijkste of beste speler. Maar ach, zo werkt de voetballerij (vaak) niet.
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/ajax-wil-af-van-torenhoog-salaris-sulejmani |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Idd denk dat hij niets verlengt en zijn contract uitdient om vervolgens transfervrij te vertrekken. |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 09:23 schreef Mokum1 het volgende:[..] Idd denk dat hij niets verlengt en zijn contract uitdient om vervolgens transfervrij te vertrekken. zou wel lafjes zijn....maar zo zijn de meeste voetballers. in dat geval zullen we hem alleen bij nood veel gaan zien. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als hij niet bijtekent dan laten voetballen bij jong Ajax,de tijd dat die voetballers clubs naar de afgrond trekken is hopelijk voorbij en Ajax geeft hiermee een goed voorbeeld aan de andere clubs,dus tekenen voor 1.1 Mil.(fooitje ha ha) anders laten verpieteren in jong Ajax,en ook voor elke kilo overgewicht een ton van zijn salaris aftrekken,ze zeggen wel eens wie mooi moet zijn moet pijn lijden !!en wie een duurbetaalde prof wil is moet ook lijden. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Het is toch niet Mickey zijn schuld dat Ajax een veel te hoge transfersom voor hem heeft betaald met dito salaris? |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 10:27 schreef Jesper11 het volgende:Het is toch niet Mickey zijn schuld dat Ajax een veel te hoge transfersom voor hem heeft betaald met dito salaris? Vind ik een misvatting, spelers zijn toch zelf ook debet aan de exorbitante bedragen die ze vragen. Tuurlijk had Ajax dat destijds niet moeten betalen en daarom willen ze dat ook niet meer. Als een club dusdanig veel geld in je heeft geïnvesteerd en je maakt dat bij lange na niet waar, dan is het toch reeel dat je voor een veel lager bedrag tekent? Er zijn ook nog wel spelers die dit gedrag in zich hebben, maar de meesten zijn echt alleen op geld belust en dat heeft puur met een instelling te maken. Doordat bepaalde clubs steeds hogere bedragen zijn gaan vragen, zijn de spelers het normaal gaan vinden dat ze een miljoenensalaris pakken. Ik begrijp niet waarom een voetballer miljoenen verdient... |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
Als mijn werkgever me straks tijdens mijn contractverlengingsonderhandelingen opeens veel minder bied dan dat hij me nu betaald... Heb het hier reuze naar mijn zin, maar al ik opeens minder "gewaardeerd" wordt... Zou best kunnen zijn dat ik dan nog blijf, zeker als ik altijd "teveel" salaris heb gekregen, maar denk dat ik toch ook even rond kijk. Als hij het bij Ajax erg naar zijn zin heeft bestaat de kans dat hij met minder genoegen neemt. Dat is waar ik op hoop, maar kan ik niet van hem eisen. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 11:08 schreef Jan1970 het volgende:Als mijn werkgever me straks tijdens mijn contractverlengingsonderhandelingen opeens veel minder bied dan dat hij me nu betaald... Heb het hier reuze naar mijn zin, maar al ik opeens minder "gewaardeerd" wordt... Zou best kunnen zijn dat ik dan nog blijf, zeker als ik altijd "teveel" salaris heb gekregen, maar denk dat ik toch ook even rond kijk. Als hij het bij Ajax erg naar zijn zin heeft bestaat de kans dat hij met minder genoegen neemt. Dat is waar ik op hoop, maar kan ik niet van hem eisen. Het enige verschil is dat hij financieel binnen is en nooit meer hoeft te werken. Dan kan je makkelijker met een verlaging akkoord gaan.
Hij moet denken van als ik weer 3 jaartje teken heb ik totaal 3.3mln met kans op een toptransfer. Of hij kan denken ik pak mijn 1.8mln dit jaar en ik zie het allemaal wel, want als ik transfervrij ben staan de clubs in de rij met een 1mln salaris. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 09:46 schreef The Dude :) het volgende:[..] zou wel lafjes zijn....maar zo zijn de meeste voetballers. in dat geval zullen we hem alleen bij nood veel gaan zien. Meeste mensen zijn zo! Kijk naar alle graaidirecteuren en de Crisis. Allemaal hebberigheid.
En ik ben niet anders ;) Ben liever laf en een miljonair dan dapper en arm. Want als miljonair kan je uiteindelijk wel dapper doen ;) En als je arm bent moet weleens laf doen om je hoofd boven water te houden...hehe |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Als Sulejmani graag wil blijven moet ie met veel minder genoegen nemen. Dat is de keuze van Ajax en aan Sulejmani wat hij daarmee doet. Mocht hij bijtekenen is dat een prima zaak, mocht hij niet tekenen dan moet je hem liever vandaag dan morgen verkopen. Als Ajax zijnde moet je je verlies dan gewoon nemen en niet al te hypocriet gaan lullen. Dat die oelewapper van een van Basten 16 wil betalen voor hem kan Sulejmani niet aan doen. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 11:23 schreef AFCA MARCO het volgende:Als Sulejmani graag wil blijven moet ie met veel minder genoegen nemen. Dat is de keuze van Ajax en aan Sulejmani wat hij daarmee doet. Mocht hij bijtekenen is dat een prima zaak, mocht hij niet tekenen dan moet je hem liever vandaag dan morgen verkopen. Als Ajax zijnde moet je je verlies dan gewoon nemen en niet al te hypocriet gaan lullen. Dat die oelewapper van een van Basten 16 wil betalen voor hem kan Sulejmani niet aan doen. De transfersom niet nee, maar om iemand die net komt kijken gelijk ff 1.8mln salaris te geven. Die vent was nog een tiener en verzekerd van 9mln. 2jaar eerder voetbalde die nog op een mijnenveld. Hij was gelijk te dik en daardoor te langzaam, heel vreemd. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 11:28 schreef Mokum1 het volgende:[..] De transfersom niet nee, maar om iemand die net komt kijken gelijk ff 1.8mln salaris te geven. Die vent was nog een tiener en verzekerd van 9mln. 2jaar eerder voetbalde die nog op een mijnenveld. Hij was gelijk te dik en daardoor te langzaam, heel vreemd. Tja en dan vinden ze het gek dat hij nu niet meteen een krabbel zet. Ik ging ook niet voor de helft tekenen hoor. Misschien is het ook gewoon beter dat hij verkocht word nu. Je krijgt weer meer ruimte in je salarishuis en het sommetje dat je krijgt kan weer in de pot. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 11:30 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Tja en dan vinden ze het gek dat hij nu niet meteen een krabbel zet. Ik ging ook niet voor de helft tekenen hoor. Misschien is het ook gewoon beter dat hij verkocht word nu. Je krijgt weer meer ruimte in je salarishuis en het sommetje dat je krijgt kan weer in de pot. Ik denk niet dat hij 1.8mln salaris lospeuterd bij een andere club. Die blijft zitten waar die zit. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 11:30 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Tja en dan vinden ze het gek dat hij nu niet meteen een krabbel zet. Ik ging ook niet voor de helft tekenen hoor. Misschien is het ook gewoon beter dat hij verkocht word nu. Je krijgt weer meer ruimte in je salarishuis en het sommetje dat je krijgt kan weer in de pot. Dacht trouwens dat we je nooit meer zouden spreken? Je was behoorlijk resoluut in je uitspraken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2012 door Mokum1 -- |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Zodra die walgelijke vent van PSV weer aankomt ben ik ook weer weg. |
|
|
|
|
|
|
|
quote: je zou m ook gewoon kunnen negeren en verder gaan met de discussie. vind je verder een prima vent, maar vaak laat je je zo erg opnaaien dat je zelf finaal over de schreef gaat. maar das mijn mening. |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
Het probleem is de einddatum van een contract. Als club weet men vooraf wat de kosten zijn van een speler gedurende zijn contractperiode en men weet dat aan het eind van deze periode de opbrengst nihil is. Omdat men een contract aanbied voor een bepaalde periode kan men er niet zeker van zijn dat dit (vanuit de speler) automatisch wordt verlengt. Een speler terugzetten (straffen) omdat hij niet bij wil tekenen vind ik onzin. In het eerste elftal is waarschijnlijk zijn rendement hoger dan in het tweede en als een speler het laatste jaar wordt teruggezet was zijn contract dus een jaar te lang. Tijdens de contractbesprekingen zijn afspraken (zoals salaris, bonussen en contractduur) gemaakt. Als je hier als club niet mee eens bent heb je dus de verkeerde afspraken gemaakt.
Ik zou erg veel waardering voor hem hebben als Sulejmani denkt "Ajax heeft me altijd goed betaald, ik wil langer bij de club blijven. Oké, er is een salarisplafond, maar dat is voor mij hoog genoeg". |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 11:43 schreef The Dude :) het volgende:[..] je zou m ook gewoon kunnen negeren en verder gaan met de discussie. vind je verder een prima vent, maar vaak laat je je zo erg opnaaien dat je zelf finaal over de schreef gaat. maar das mijn mening. Ik negeer hem inderdaad gewoon. Verder ben ik zelf ook nog wel eens impulsief met mijn reacties, vandaar dat ik op zulke momenten gewoon niet reageer. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 11:52 schreef Jan1970 het volgende:Het probleem is de einddatum van een contract. Als club weet men vooraf wat de kosten zijn van een speler gedurende zijn contractperiode en men weet dat aan het eind van deze periode de opbrengst nihil is. Omdat men een contract aanbied voor een bepaalde periode kan men er niet zeker van zijn dat dit (vanuit de speler) automatisch wordt verlengt. Een speler terugzetten (straffen) omdat hij niet bij wil tekenen vind ik onzin. In het eerste elftal is waarschijnlijk zijn rendement hoger dan in het tweede en als een speler het laatste jaar wordt teruggezet was zijn contract dus een jaar te lang. Tijdens de contractbesprekingen zijn afspraken (zoals salaris, bonussen en contractduur) gemaakt. Als je hier als club niet mee eens bent heb je dus de verkeerde afspraken gemaakt. Ik zou erg veel waardering voor hem hebben als Sulejmani denkt "Ajax heeft me altijd goed betaald, ik wil langer bij de club blijven. Oké, er is een salarisplafond, maar dat is voor mij hoog genoeg". Ik vind het geen onzin hem in het tweede te laten spelen, als hij niet bij wil tekenen mag hij bij Jong Ajax spelen dan zetten we voor hem een jeugd speler op zijn plek in het eerste,die doet ervaring op en wordt meer waard,en Sulejmani loopt toch transfervrij de deur uit of je hem wel of niet laat voetballen in het eerste. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 11:43 schreef The Dude :) het volgende:[..] je zou m ook gewoon kunnen negeren en verder gaan met de discussie. vind je verder een prima vent, maar vaak laat je je zo erg opnaaien dat je zelf finaal over de schreef gaat. maar das mijn mening. AFCA MARCO zichzelf opnaaien, NOOIT ;) |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 12:12 schreef nora het volgende:[..] Ik vind het geen onzin hem in het tweede te laten spelen, als hij niet bij wil tekenen mag hij bij Jong Ajax spelen dan zetten we voor hem een jeugd speler op zijn plek in het eerste,die doet ervaring op en wordt meer waard,en Sulejmani loopt toch transfervrij de deur uit of je hem wel of niet laat voetballen in het eerste. Als je in het eerste een jeugdspeler wilt opleiden heb je helemaal gelijk. Maar ik vindt dat je iemand moet gebruiken als je hem denkt te kunnen gebruiken. Als hij op dat moment de beste oplossing is. Iemand in een vergeethoekje plaatsen omdat je hem niet wìlt gebruiken vind ik verkeerd!!
Iemand een drie jarig contract aan bieden omdat je hem maar twee jaar wilt gebruiken, dat snap ik niet (kan ook aan mij liggen). Natuurlijk snap ik wel dat er naar de toekomst moet worden gekeken en dat anderen op die positie kansen worden geboden is logisch |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 12:39 schreef Jan1970 het volgende:[..] Als je in het eerste een jeugdspeler wilt opleiden heb je helemaal gelijk. Maar ik vindt dat je iemand moet gebruiken als je hem denkt te kunnen gebruiken. Als hij op dat moment de beste oplossing is. Iemand in een vergeethoekje plaatsen omdat je hem niet wìlt gebruiken vind ik verkeerd!! Iemand een drie jarig contract aan bieden omdat je hem maar twee jaar wilt gebruiken, dat snap ik niet (kan ook aan mij liggen). Natuurlijk snap ik wel dat er naar de toekomst moet worden gekeken en dat anderen op die positie kansen worden geboden is logisch FdB heeft het duidelijk aangeven dat spelers met een jaar contact niet altijd kunnen verwachten te spelen. Dat is mij duidelijk, als je bijv. van Rhijn hebt en van der Wiel, je weet dat Greg er volgend jaar niet meer is maar Ricardo wel, bij de minste twijfel speelt van Rhijn. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 12:50 schreef Mokum1 het volgende:[..] FdB heeft het duidelijk aangeven dat spelers met een jaar contact niet altijd kunnen verwachten te spelen. Dat is mij duidelijk, als je bijv. van Rhijn hebt en van der Wiel, je weet dat Greg er volgend jaar niet meer is maar Ricardo wel, bij de minste twijfel speelt van Rhijn. Helemaal duidelijk dat er dan gebouwd wordt aan een nieuwe invulling. Dat de betrokken speler "niet altijd kunnen verwachten te spelen" is ook mij logisch. Kreeg de indruk dat sommigen Sulejmani niet meer zouden willen gebruiken als hij zijn contract niet verlengt. Hierdoor werd ik geprikkeld want dat vind ik verkeerd. Zoals je voorbeeld met Van Rhijn heb je helemaal gelijk!! Maar v.d. Wiel op de bank laten zitten als Ricardo er (om wat voor reden) niet bij is, dan is Gregory een goed alternatief wat best gebruikt mag worden. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 13:02 schreef Jan1970 het volgende:[..] Helemaal duidelijk dat er dan gebouwd wordt aan een nieuwe invulling. Dat de betrokken speler "niet altijd kunnen verwachten te spelen" is ook mij logisch. Kreeg de indruk dat sommigen Sulejmani niet meer zouden willen gebruiken als hij zijn contract niet verlengt. Hierdoor werd ik geprikkeld want dat vind ik verkeerd. Zoals je voorbeeld met Van Rhijn heb je helemaal gelijk!! Maar v.d. Wiel op de bank laten zitten als Ricardo er (om wat voor reden) niet bij is, dan is Gregory een goed alternatief wat best gebruikt mag worden. Exactamundo
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2012 door Mokum1 -- |
|
|
|
|
johan14
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 12:39 schreef Jan1970 het volgende:[..] Als je in het eerste een jeugdspeler wilt opleiden heb je helemaal gelijk. Maar ik vindt dat je iemand moet gebruiken als je hem denkt te kunnen gebruiken. Als hij op dat moment de beste oplossing is. Iemand in een vergeethoekje plaatsen omdat je hem niet wìlt gebruiken vind ik verkeerd!! Iemand een drie jarig contract aan bieden omdat je hem maar twee jaar wilt gebruiken, dat snap ik niet (kan ook aan mij liggen). Natuurlijk snap ik wel dat er naar de toekomst moet worden gekeken en dat anderen op die positie kansen worden geboden is logisch Iedere speler weet binnen Ajax dat je de keuze hebt om bij te tekenen of gratis weg te lopen , kies je voor de 2e optie dan betekend dat je vervanger op jouw plaats komt om alvast ervaring op te doen totdat je contract is afgelopen. Laat je als club de speler die niet bijtekend op zijn plek staan verplaats je het probleem naar het volgende jaar , dat is een reden voor de club om te kiezen voor de opvolger en in nood gevallen mag je op komen draven daar word je tenslotte voor betaald , tevens is het onzin om te vertellen waarom geef je een 3 jarig contract als je hem maar 2 jaar wil gebruiken nou dat is vaak niet de intentie dat bepaal je als speler ook je kan ook voor 4 of 5 jaar tekenen maar dat vinden veel spelers zelf te lang kunnen ze gemakkelijker overstappen naar een andere club en meer verdienen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 12:50 schreef Mokum1 het volgende:[..] FdB heeft het duidelijk aangeven dat spelers met een jaar contact niet altijd kunnen verwachten te spelen. Dat is mij duidelijk, als je bijv. van Rhijn hebt en van der Wiel, je weet dat Greg er volgend jaar niet meer is maar Ricardo wel, bij de minste twijfel speelt van Rhijn. Klopt zo heeft hij dit naar buiten gebracht en terecht,en zo zal het ook met Sulejmani gaan en terecht dat is het beleid en daar moet je je ook aan houden. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 13:26 schreef johan14 het volgende:[..] Iedere speler weet binnen Ajax dat je de keuze hebt om bij te tekenen of gratis weg te lopen , kies je voor de 2e optie dan betekend dat je vervanger op jouw plaats komt om alvast ervaring op te doen totdat je contract is afgelopen. Laat je als club de speler die niet bijtekend op zijn plek staan verplaats je het probleem naar het volgende jaar , dat is een reden voor de club om te kiezen voor de opvolger en in nood gevallen mag je op komen draven daar word je tenslotte voor betaald , tevens is het onzin om te vertellen waarom geef je een 3 jarig contract als je hem maar 2 jaar wil gebruiken nou dat is vaak niet de intentie dat bepaal je als speler ook je kan ook voor 4 of 5 jaar tekenen maar dat vinden veel spelers zelf te lang kunnen ze gemakkelijker overstappen naar een andere club en meer verdienen. Duidelijk is ook mijn mening. |
|
|
|
|
|
|
|
Dat komt ook omdat de spelers denken dat het alleen maar om hen draait. Gek genoeg zijn mensen support van clubs en over het algemeen niet van spelers... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dude het is gewoon moeilijk om te accepteren dat voetballers onze clubs gigantische salarissen afdwingen ,en ik ben zo blij dat Ajax de voorloper is om die bedragen niet meer tebetalen iedereen ziet de om zich heen hoe moeilijk de mensen het hebben om fincieel rond te komen,en dan zie je de discussie van bv Aisaidi dat hij wel voor 1.6 Mil.wil komen en niet 1.1 .Dat is in deze tijd bijna niet meer teverkopen aan de mensen,en daarom doet Ajax wat ook elke club moet doen dit kan je verdienen en anders ga je maar weg of kom je niet naar Ajax.En terecht geen uitzonderingen zoals sommige hier op het forum wel willen doen. TOP AJAX |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 - 14:31 schreef nora het volgende:Dude het is gewoon moeilijk om te accepteren dat voetballers onze clubs gigantische salarissen afdwingen ,en ik ben zo blij dat Ajax de voorloper is om die bedragen niet meer tebetalen iedereen ziet de om zich heen hoe moeilijk de mensen het hebben om fincieel rond te komen,en dan zie je de discussie van bv Aisaidi dat hij wel voor 1.6 Mil.wil komen en niet 1.1 .Dat is in deze tijd bijna niet meer teverkopen aan de mensen,en daarom doet Ajax wat ook elke club moet doen dit kan je verdienen en anders ga je maar weg of kom je niet naar Ajax.En terecht geen uitzonderingen zoals sommige hier op het forum wel willen doen. TOP AJAX Helemaal mee eens, liever nog even met goede jeugd werken ipv te gekke buitenstaanders die gouden bergen willen! |
|
|
|
|
|
|
|
Niets aan toe te voegen Nora, ben het geheel met je eens. De salarissen zijn steeds verder opgeschoven, dat deze jonge broekies zonder enig maatschappelijk besef inmiddels de bedragen zien als regel in plaats van uitzondering. Enige nadeel is dat het negatieve effect op de sportieve prestaties pas weg valt indien ze nou eens centraal gaan regelen dat de salarissen omlaag moeten. Eventueel met die 6+5 regel. Dan hebben een hoop topcompetities een probleem en zal er genivelleerd moeten worden. |
|
|
|