|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Anita vertrekt naar Newcastle United (Officiële Ajax Clubsite)
|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Anita gaat met Ajax in gesprek over Newcastle |
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Officieel: Anita vertrekt naar Newcastle United
Ajax en Newcastle United FC hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Vurnon Anita. Met de overgang naar de club uit de Engelse Premier League, die per direct ingaat, is een bedrag gemoeid van EUR 8,5 miljoen. De speler stond nog tot en met 30 juni 2014 onder contract bij Ajax. Frank de Boer heeft gemengde gevoelens bij het vertrek van Anita naar Newcastle United. ,,Ja, natuurlijk gunnen wij Vurnon deze transfer. Hij is een fantastische jongen die altijd zijn stinkende best voor Ajax heeft gedaan. Hij weet als geen ander zijn eigen belang ondergeschikt te maken aan het teambelang. Zijn vertrek is voor ons een aderlating. Mensen hebben het steeds over het afgelopen seizoen, waarin hij een grote rol vervulde in de serie overwinningen die naar het kampioenschap leidde. Dat is terecht. Maar ook daarvoor was hij van grote waarde.
En zo ziet de Ajax-trainer weer een speler naar Engeland vertrekken. Jan Vertonghen, Luis Suarez en Thomas Vermaelen gingen hem de laatste jaren voor. ,,Het hoort bij onze club dat we spelers opleiden, dat ze zich in het eerste elftal verder ontwikkelen en dat ze na een aantal jaren een stap naar een internationale topcompetitie maken. Wij doen ons uiterste best ze zo lang mogelijk te behouden. Het blijft telkens weer jammer als een speler dan vertrekt, maar ik wil Vurnon natuurlijk wel heel veel succes wensen bij Newcastle.
Over de vrijgevallen positie is De Boer duidelijk. ,,Bij Jong Ajax zitten drie spelers die op zijn positie goed uit de voeten kunnen. Fabian Sporkslede, Ilan Boccara en Joeri de Kamps. En ook bij de A-selectie hebben we spelers die de opengevallen plek kunnen invullen. Eyong Enoh is een uitstekende verdedigende middenvelder, maar hij is nog geblesseerd en is er zondag tegen NEC niet bij. Maar ik vind het nu nog te vroeg en niet verstandig om al te zeggen hoe we dat gaan invullen.
Anita werd op 4 april 1989 geboren in Willemstad, Curaçao. Hij speelt vanaf de E1 in de jeugdopleiding van Ajax. De middenvelder maakte op 19 maart 2006 op 16-jarige leeftijd zijn debuut voor Ajax, in de competitiewedstrijd FC Groningen Ajax (3-2). Hij speelde in totaal 152 officiële wedstrijden voor Ajax, waarin hij 7 keer doel trof.
Anita werd in Amsterdamse dienst twee keer landskampioen (2011 en 2012), won een keer de KNVB Beker (2010) en één keer de Johan Cruijff Schaal (2007). |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Vurnon, BEDANKT! veel succes bij New Castle! We zullen je missen!
AJAX forever ***+1 |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
Bedankt voor alle inzet!! Succes in de PL.!! |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
We zullen je missen, kleine grote man! Zeer belangrijk geweest voor ons kampioenschap afgelopen jaar. Ben benieuwd hoever ie 't kan gaan schoppen. |
|
|
|
|
roeliskoel
|
|
|
Halen: Viergever, Maher en Assaidi, klaar. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
en zo zijn we er weer een kwijt, volpompen met jonkies dus, nee mr de Boer, wees reeel je kan niet alles met jonkies blijven doen, anita was een van de dragende spelers, ik zou maar goed mijn best doen om een waardige of een nog betere leider aan te kopen, indien het bestuur je tegenwerkt, zou je misschien eens gebruik moeten maken van een wat sterkere toon, dreig met stoppen als je niets voor elkaar krijgt, is van basten ook gelukt |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 - 15:08 schreef uitnoord het volgende:en zo zijn we er weer een kwijt, volpompen met jonkies dus, nee mr de Boer, wees reeel je kan niet alles met jonkies blijven doen, anita was een van de dragende spelers, ik zou maar goed mijn best doen om een waardige of een nog betere leider aan te kopen, indien het bestuur je tegenwerkt, zou je misschien eens gebruik moeten maken van een wat sterkere toon, dreig met stoppen als je niets voor elkaar krijgt, is van basten ook gelukt De boer staat zelf achter dit beleid |
|
|
|
|
|
|
|
quote: en terecht. in 1995 hoorde ik ook niemand klagen.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Precies...heeft alleen meer tijd nodig |
|
|
|
|
|
|
|
quote: exact, zo'n team moet groeien, dat kan wel 1-2 seizoenen duren, misschien nog wel langer |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: En dan winnen we gelijk de CL! Maar nee, als ze nu een goede vervanger kunnen pakken, dan is het goed. |
|
|
|
|
eindhovenpsv1
|
|
|
quote: als je 15 mil hebt te besteden zou ik zeggen halen. maar zo makkelijk ligt het niet anders had ajx het allang gedaan. |
|
|
|
|
|
|
|
dat niet alleen, maar wat dacht je van salaris, makelaarskosten, belasting etc |
|
|
|
|
M Santos
|
|
|
Vergelijking met 1995 gaat niet op. In 1995 speelde onze geweldenaar Rijkaard als dragende speler. Daarnaast kan je tegenwoordig niet meer bouwen aan een team. Als spelers 15 goede wedstrijden in één seizoen spelen dan moeten ze zonodig geld verdienen in het buitenland. Kijk dus maar naar Anita. Heeft in al die jaren bij Ajax misschien 30 goede wedstrijden gespeeld. Je kan dus gewoon niet meer bouwen aan een team omdat geld te belangerijk is. Als Ajax dus denkt zo weer de top te halen zijn ze gewoon naïef. |
|
|
|
|
|
|
|
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 - 18:16 schreef M Santos het volgende:Vergelijking met 1995 gaat niet op. In 1995 speelde onze geweldenaar Rijkaard als dragende speler. Daarnaast kan je tegenwoordig niet meer bouwen aan een team. Als spelers 15 goede wedstrijden in één seizoen spelen dan moeten ze zonodig geld verdienen in het buitenland. Kijk dus maar naar Anita. Heeft in al die jaren bij Ajax misschien 30 goede wedstrijden gespeeld. Je kan dus gewoon niet meer bouwen aan een team omdat geld te belangerijk is. Als Ajax dus denkt zo weer de top te halen zijn ze gewoon naïef. Vroeg me al af hoe lang het zou duren voor iemand Rijkaard zou noemen. Ja dat was een hele belangrijke schakel, maar niet het enige natuurlijk. Zet VDV of Snijder in dit team en die maken ons in hun eentje ook geen kampioen. En in het geval van Anita: hij is wel goed genoeg om wedstrijden voor ons te winnen, maar als hij (voor zijn gevoel) een stap hogerop kan, mag dat ineens weer niet... |
|
|
|
|
M Santos
|
|
|
Snap ook wel dat 1 speler Ajax niet kampioen maakt. Wat ik alleen aan wil geven is dat in het 1995 team er een perfecte mix was tussen talent en ervaring. Wat betreft Anita mag hij uiteraard denken dat hij aan een volgende stap toe is. Alleen is dat nu juist het probleem van tegenwoordig dat de spelers al heel snel en vroeg toe denken te zijn aan de volgende stap. Gaat niet alleen om Anita maar om voetballers in het algemeen.( sporters )
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 augustus 2012 door M Santos -- |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 - 18:53 schreef M Santos het volgende:Snap ook wel dat 1 speler Ajax niet kampioen maakt. Wat ik alleen aan wil geven is dat in het 1995 team er een perfecte mix was tussen talent en ervaring. Wat betreft Anita mag hij uiteraard denken dat hij aan een volgende stap toe is. Alleen is dat nu juist het probleem van tegenwoordig dat de spelers al heel snel en vroeg toe denken te zijn aan de volgende stap. Gaat niet alleen om Anita maar om voetballers in het algemeen.( sporters ) Het gedrag van Clubs is ook drastisch veranderd in de loop der jaren. Er word maar gekocht en gekocht geen wonder dat ze in de problemen raken. En het team geen kans krijgt idd, hoop dat het financial fairplay gelul een beetje op poten komt. |
|
|
|
|
|
|
|
Ik begrijp je punt wel heel goed, alleen wat mij erin tegenstaat - want je bent niet de enige die deze zaken roept - is dat juist de supporters het geduld niet meer hebben. Ajax móet elk jaar kampioen worden, met minder nemen ze geen genoegen. Laten we zeggen dat de huidige talenten zich in de komende twee jaar rijpen tot de talentvolle knapen die we hadden in '95. Mochten er een paar oudgedienden terug komen, zou dat toch weer kunnen ontstaan. Wat ik onbegrijpelijk vind is dat mensen wel heel stellig kunnen roepen dat dat naief is, maar dat het wél haalbaar is mag niet stellig geroepen worden. En Anita is al 23, heeft een topjaar achter de rug, kan me voorstellen dat hij nu de klapper wil maken, zeker als er 8,5 miljoen wordt geboden wat je nooit meer krijgt. |
|
|
|
|
M Santos
|
|
|
Idd is de instelling van de clubs ook verandert. Daarom is het dus ook niet meer reëel voor clubs als Ajax om te zeggen dat je een elftal gaat opbouwen om over 5 jaar iets te presteren.
Financial fairplay gaat er toch niet komen zolang de voetbalbonden van landen zoals Engeland niet meewerken.Daarnaast zullen de grote clubs als barca, real en manchester dit nooit accepteren. |
|
|
|
|
M Santos
|
|
|
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 - 19:23 schreef The Dude :) het volgende:Ik begrijp je punt wel heel goed, alleen wat mij erin tegenstaat - want je bent niet de enige die deze zaken roept - is dat juist de supporters het geduld niet meer hebben. Ajax móet elk jaar kampioen worden, met minder nemen ze geen genoegen. Laten we zeggen dat de huidige talenten zich in de komende twee jaar rijpen tot de talentvolle knapen die we hadden in '95. Mochten er een paar oudgedienden terug komen, zou dat toch weer kunnen ontstaan. Wat ik onbegrijpelijk vind is dat mensen wel heel stellig kunnen roepen dat dat naief is, 9) dat het wél haalbaar is mag niet stellig geroepen worden. En Anita is al 23, heeft een topjaar achter de rug, kan me voorstellen dat hij nu de klapper wil maken, zeker als er 8,5 miljoen wordt geboden wat je nooit meer krijgt. zeg ook niet dat je het niet mag roepen. Je zegt nu dat als we deze groep 2 jaar laten rijpen. Hoewel ik het hoop ben ik toch weer bang dat het niet lukt om ze bij elkaar te houden. Ik hoop dat Eriksen op staat en een geweldig seizoen speelt. Keerpunt is dan dus weer dat hij waarschijnlijk weggekocht wordt. Moet je dus weer een nieuwe speler gaan inpassen. Toby is over een jaar ook verder in zijn ontwikkeling. Clubs hebben nu al interesse. Hoe vaat dat over een jaar?? |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
|
|
|
johan14
|
|
|
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 - 19:28 schreef M Santos het volgende:Idd is de instelling van de clubs ook verandert. Daarom is het dus ook niet meer reëel voor clubs als Ajax om te zeggen dat je een elftal gaat opbouwen om over 5 jaar iets te presteren. Financial fairplay gaat er toch niet komen zolang de voetbalbonden van landen zoals Engeland niet meewerken.Daarnaast zullen de grote clubs als barca, real en manchester dit nooit accepteren. Ik denk niet dat er nog 1 bank in Spanje of Italié met geld staat te wapperen voor deze clubs ze kennen de gevolgen die dat voor hun bank zal hebben , en uitsluiting Champions league betekend heel veel inkomsten verlies uit de wedstrijden uit televisierechten en merchandising , als je er meteen een paar pakt moet je eens kijken hoe snel de andere ploegen zich gaan aanpassen , men dacht niet zo lang geleden dat je doping nooit uit de tour zou krijgen het heeft een hoop ophef gegeven het resultaat nu is dat er nauwelijks nog iemand zich er aan waagt vanwege de zware sancties |
|
|
|
|
Peanut
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 augustus 2012 door Peanut -- |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 - 19:28 schreef M Santos het volgende:Idd is de instelling van de clubs ook verandert. Daarom is het dus ook niet meer reëel voor clubs als Ajax om te zeggen dat je een elftal gaat opbouwen om over 5 jaar iets te presteren. Financial fairplay gaat er toch niet komen zolang de voetbalbonden van landen zoals Engeland niet meewerken.Daarnaast zullen de grote clubs als barca, real en manchester dit nooit accepteren. Ze hebben niets te willen de Fifa bepaald in deze...anders licentie pleite.. |
|
|
|
|
StevieV
|
|
|
mooi bedrag voor een echte Ajacied! Heeft nooit lopen zeiken, maar is werkelijk door het hele elftal heen geslingerd. Van schlemiel tot held in de tweede helft van ons afgelopen kampioensjaar. Vurnon, het ga je goed! |
|
|
|