|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik reageerde ook op Tommie, oftewel ik WAS het met je eens. (nog steeds hoor) |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 april 2016 - 11:51 schreef Arie.Klooster het volgende:Ik neem toch aan dat ze hem daar naartoe hebben gedaan zodat hij minuten kan maken. Laat die jongen maar lekker ballen. Dan krijg je een back terug, waar je nog een hele tijd mee door kunt. Niks mis mee. Als je drie volwaardige backs hebt, waaronder een jonkie zonder veel ervaring, is dit een hele mooie oplossing. Stel dat Kongolo, of zoals velen hier liever hebben Nelom vertrekt, staat Woudenberg al klaar. Ideaal scenario voor een TD. eens |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 april 2016 - 11:51 schreef Arie.Klooster het volgende:Ik neem toch aan dat ze hem daar naartoe hebben gedaan zodat hij minuten kan maken. Laat die jongen maar lekker ballen. Dan krijg je een back terug, waar je nog een hele tijd mee door kunt. Niks mis mee. Als je drie volwaardige backs hebt, waaronder een jonkie zonder veel ervaring, is dit een hele mooie oplossing. Stel dat Kongolo, of zoals velen hier liever hebben Nelom vertrekt, staat Woudenberg al klaar. Ideaal scenario voor een TD. eens |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 april 2016 - 12:43 schreef Arie.Klooster het volgende:Ik reageerde ook op Tommie, oftewel ik WAS het met je eens. (nog steeds hoor) 😬 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 april 2016 - 11:13 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] Nou, wat zeur je nou dan? Het zit hem er gewoon in dat jij verstand van voetbal hebt en ik niet. Nou, dan zijn we er toch uit? Nelom hoort gewoon bij de amateurs thuis. Van Geel moet nu weg, want die heeft dit in die vijf jaar dat Nelom er is, nooit gezien dat hij niet kan voetballen. Ik denk dat Van Geel niet de juiste man voor Feyenoord is, maar ja... ik heb er natuurlijk geen verstand van. Jij gaat er vanuit dat ik het die vijf jaar dus ook nooit in hem heb gezien en dat ik het nu ineens wel zie, maar dat is niet waar. Ik vond en vind hem wel goed genoeg (voor de driehonderduizendste keer). En ja, ik heb er ook wel eens over getwijfeld en ik heb hem ook wel eens niet goed genoeg gevonden, maar al met al is hij goed genoeg voor ons. Hij is niet zo slecht als velen hem afschilderen. En hij is momenteel beter dan Woudenberg, die wellicht hem in pikorde nog wel een keer zal passeren, maar of dat zo uitkomt weten we dus nog niet. Lees nou gewoon eens goed.
Jij zegt: 'Wat een onzin. Je weet toch nooit of het wat wordt?'.
Tuurlijk weet je dat wel. Als iemand 5 jaar NIET presteert, noem mij 1 reden waarom hij dan in seizoen 6 een speler word die Feyenoord verder zal brengen. En je zal hem vast eerder goed gevonden hebben, maar dat is nu niet relevant.
Als jij zegt 'goed genoeg voor ons', doel je dan op dat hij goed genoeg is voor een subtopper of voor een topclub. Voor een subtopper, wat wij nu zijn, kan het. Maar ik wil kampioen worden. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik snap jouw punt ook wel mmm, maar ik vind hem beter dan subtop. En daar zit t hem in. Jij vind van niet. Dan is het wat jij zegt logisch, maar ik vind van wel en dan slaat het nergens op wat je zegt. Het zit het hem erin hoe hoog je Nelom inschaalt. Ik heb het eigenlijk altijd wel in hem gezien. Niet dat hij een wereldtopper is hoor, maar wel goed genoeg voor een kampioensploeg. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 april 2016 - 15:31 schreef Arie.Klooster het volgende:Ik snap jouw punt ook wel mmm, maar ik vind hem beter dan subtop. En daar zit t hem in. Jij vind van niet. Dan is het wat jij zegt logisch, maar ik vind van wel en dan slaat het nergens op wat je zegt. Het zit het hem erin hoe hoog je Nelom inschaalt. Ik heb het eigenlijk altijd wel in hem gezien. Niet dat hij een wereldtopper is hoor, maar wel goed genoeg voor een kampioensploeg. Bij 020 en PSV zou hij niet spelen.
En niet zeggen dat Kongolo de eerste linksback is, want dat is puur uit nood. Met een normale linksback zou het centrum van Beek - Kongolo zijn. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
En dat hij het nu volgens sommigen aardig doet, dat kan gewoon. Maar een goede speler kan dat niveau heel lang volhouden, dat is ook kwaliteit.
Nelom zal weer terugvallen in oude gewoonten. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 april 2016 - 16:19 schreef MMM het volgende:[..] Bij 020 en PSV zou hij niet spelen. En niet zeggen dat Kongolo de eerste linksback is, want dat is puur uit nood. Met een normale linksback zou het centrum van Beek - Kongolo zijn. Mee eens. Opbouwend ook sterker. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Best wel een ingewikkeld puzzeltje....Kongolo brengt meer op als CV en daar liggen ook zijn meeste kwaliteiten. Als LB is hij verdedigend en opbouwend beter dan Nelom (in vorm), maar aanvallend zwakker. Nelom heeft ook een betere voorzet. Mijn inziens zou Kongolo het volgende seizoen als CV moeten spelen, dat creëert ook de meeste waarde, meer dan een LB. De vraag is wat je dan doet met Botteghin of van Beek? Op de LB kan je Woudenberg terughalen en deze het laten uitvechten met Nelom of je investeert in een goede LB. Kongolo nu op LB vind ik een beetje kapitaal vernietiging. Daarnaast gaat hij de strijd in Oranje op de LB positie uiteindelijk verliezen |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Oranje is een loterij met Blind. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Aanvoerder Nelom: ''Tevreden met een punt''
Feyenoord heeft in aanloop naar de bekerfinale niet kunnen winnen. Na het gelijkspel tegen FC Groningen van afgelopen zaterdag eindigde wedstrijd tegen Heracles Almelo in 2-2. Miquel Nelom, aanvoerder van Feyenoord bij afwezigheid van Dirk Kuyt en Karim El Ahmadi in de basiself, kijkt tevreden terug op de wedstrijd.
Uiteindelijk is een gelijkspel wel verdiend, zegt Nelom tegenover Fox Sports. Er waren kansen over en weer. Ik denk dat zij door slordigheden van ons op een voorsprong komen. Als wij bij het tweede doelpunt van Heracles scherper zijn, koppen we die bal gewoon weg. Ik ben tevreden met een punt, waar we hard voor hebben gewerkt.
Het is wennen om aanvoerder te zijn, zegt Nelom om de aanvoerdersband om zijn bovenarm. Wie weet dat ik in de toekomst wel vaker aanvoerder mag zijn. Zondag, als Kuyt weer in de basis start, geef ik hem graag weer aan hem. Maar het staat wel stoer, zegt hij lachend. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Het is van een allerbelabberdst niveau dat deze gemankeerde back als aanvoerder op mocht komen draven. Ik vind het opnieuw getuigen van onvermogen van de technische staf. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Heeft het wel over scherper zijn bij de 2de goal, maar laat achterwegen dat ie zelf buitenspel opheft bij de 1ste... |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 april 2016 - 16:19 schreef MMM het volgende:[..] Bij 020 en PSV zou hij niet spelen. En niet zeggen dat Kongolo de eerste linksback is, want dat is puur uit nood. Met een normale linksback zou het centrum van Beek - Kongolo zijn. dat wil hij ook zeker niet |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Zijn voetbalkwaliteiten wel... verder is het vast een dolle boel in huize Nelom... |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2016 - 18:19 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Heeft het wel over scherper zijn bij de 2de goal, maar laat achterwegen dat ie zelf buitenspel opheft bij de 1ste... Eensch. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote: Die heeft ie dan wel goed verstopt de afgelopen wedstrijden. Mijn god, wat waren/ zijn die voorzetten ondermaats. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 april 2016 - 16:19 schreef MMM het volgende:[..] Bij 020 en PSV zou hij niet spelen. En niet zeggen dat Kongolo de eerste linksback is, want dat is puur uit nood. Met een normale linksback zou het centrum van Beek - Kongolo zijn. Ik denk bij de meeste clubs niet, zo'n 80 % zou Nelom niet eens willen hebben ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zaterdag 16 april 2016 - 11:26 schreef CobusIII het volgende:Best wel een ingewikkeld puzzeltje....Kongolo brengt meer op als CV en daar liggen ook zijn meeste kwaliteiten. Als LB is hij verdedigend en opbouwend beter dan Nelom (in vorm), maar aanvallend zwakker. Nelom heeft ook een betere voorzet. Mijn inziens zou Kongolo het volgende seizoen als CV moeten spelen, dat creëert ook de meeste waarde, meer dan een LB. De vraag is wat je dan doet met Botteghin of van Beek? Op de LB kan je Woudenberg terughalen en deze het laten uitvechten met Nelom of je investeert in een goede LB. Kongolo nu op LB vind ik een beetje kapitaal vernietiging. Daarnaast gaat hij de strijd in Oranje op de LB positie uiteindelijk verliezen Woudenberg MOET Feyenoord terug halen en Nelom overhevelen naar de amateurs van Feyenoord. In het vierde elftal kan ie nog wel mee ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nelom is een prima reserve.. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Dat vind ik dus nu niet meer ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Zo lang hij niet in hoeft te valken inderdaad |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Jammer dat hij de goede lijn niet doorzette. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Te dure speler dus. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zeker, maar het staat wel grappig.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Bol.Ron
|
|
|
Nelom is een goede prof. Zeurt niet als hij op de bank moet zitten, weet zijn plek en als hij in moet vallen doet hij gewoon zijn werk. Beter als de over het paard getilde klepzeikers die beginnen te janken als ze er een keer naast staan en dan direct weg willen.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 april 2016 door Bol.Ron -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Inderdaad prima houding deze man.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2016 - 23:43 schreef Bol.Ron het volgende:Nelom is een goede prof. Zeurt niet als hij op de bank moet zitten, weet zijn plek en als hij in moet vallen doet hij gewoon zijn werk. Beter als de over het paard getilde klepzeikers die beginnen te janken als ze er een keer naast staan en dan direct weg willen..... Natuurlijk zeurt ie niet: Hij krijgt als enige teveel betaald en weet dat hij boven zijn stand werkt. Wie bij Feyenoord die klepzeikers zijn zoals hier omschreven wordt weet ik echter niet..... |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
De vader van monnie is een klepzeiker. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: EXIT dan maar, verdient te veel. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Daar sluit ik mij uiteraard bij aan. Wat er niet in zit kan er ook niet uit komen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 mei 2016 - 21:52 schreef Barabas het volgende:Dan ar spuit ik mij uiteraard leeg inALI. Wat er niet in zit kan er ook komen.. Geneer je vooral niet Balibas.. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Nelom hoort gewoon in de basis. Is een prima speler. Prima prof. Misschien zelfs te bescheiden. Overigens heeft Kongolo mijn voorkeur op de backpositie omdat hij van internationale klasse is, maar hij kan ook naar het centrum. Dat is een kwestie van wikken en wegen. Dat gaat niet om Kongolo, maar om de anderen. Wat vind een trainer sterker. Nelom op de back en Kongolo in het centrum met bijvoorbeeld Van Beek? of ziet een trainer meerwaarde in Kongolo op linksback en Botteghin en Van Beek in het centrum? Nu vind ik Botteghin in nederland sterk, maar zijn valkuil is zijn snelheid. Er zijn ploegen die hier te goed gebruik van weten te maken. Het is dus wikken en wegen. Een luxe-"probleem" dus. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik zou zeggen, Nelom op de bank en Lucas op de back. Kongolo of van Beek wordt verkocht, let maar op. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Dan zal dat ws Kongolo zijn..... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op woensdag 04 mei 2016 - 10:22 schreef Stylzz het volgende:Ik zou zeggen, Nelom op de bank en Lucas op de back. Kongolo of van Beek wordt verkocht, let maar op. Denk ik ook. |
|
|
|