|
|
|
Boudewijn
|
|
|
De (on)zin van 'retina' - Surface Pro heeft een beter scherm dan de iPad 3
Een zeer goed artikel op The Verge (of lees de nederlandse vertaling waarin wordt uitgelegd dat nieuwe tablet van Microsoft, de Surface Pro, en zelfs de Lenovo Tablet 2 ook beiden 'retina' zijn.
Er wordt zelfs geconcludeerd dat de Surface Pro een beter scherm zal hebben dan de nieuwe iPad en daar ben ik het volledig mee eens! Waarom zou je een dikke accu, extra hitte en verminderde looptijd willen hebben voor iets waarvan je het verschil niet ziet?!
Ik kan niet wachten totdat de Surface Pro uitkomt! Eindelijk AL mijn apps kunnen draaien die ik normaal ook gebruik! |
|
|
|
|
ferryb001
|
|
|
uuhm ik vind het een interessante melding die gemaakt word... nooit over nagedacht. Je zou kunnen zeggen dat de hogere resolutie dus overbodig is (wat ik niet snap want ik zie in ieder geval wel degelijk een verschil op mn macbook en de nieuwe... deze site is blurry op mn oude macbook).
maar in dat geval... kan je ook zeggen dat een grotere TV ook overbodig is aangezien de "acceptabele" grootte van een scherm niet groter mag zijn dan de vuistregel*: afstand tot het beeld / 3 oftewel bij een 100cm scherm moet je er minstens 3 meter van af zitten, iets wat ook vaak genegeerd word.
het klinkt even onrelevant, maar ik denk dat mensen gewoon een goede kwaliteit willen, ook als ze hun scherm om wat voor reden dan ook "per ongeluk" van dichtbij zien.
*vuistregel bij opticien "pearle" gehoord, op deze afstand convergeren de ogen, bij een te groot scherm divergeren ogen. |
|
|
|
|
|