|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax akkoord met Christian Poulsen (Officiële Ajax Clubsite)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Officieel: Ajax akkoord met Christian Poulsen
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Christian Bager Poulsen. Het akkoord is onder voorbehoud van de administratieve en medische afhandeling. De transfervrije speler tekent daarna een contract in Amsterdam met een looptijd van twee seizoenen, tot en met 30 juni 2014. Poulsen werd geboren op 28 februari 1980 in Asnæs, Denemarken. Afgelopen seizoen speelde de verdedigende middenvelder voor het Franse Evian Thonon Gaillard FC. Daarvoor was de voormalig Deens international actief voor Liverpool FC, Juventus FC, Sevilla FC, FC Schalke 04 en FC Kopenhagen.
Wij zijn erg blij met zijn keuze om bij Ajax te komen spelen, want hij kon naar meerdere clubs in Europa'', legt Ajax' directeur voetbalzaken Marc Overmars uit. ,,Christian Poulsen is het type middenvelder dat corrigeert en de boel scherp houdt. Een leider, zowel binnen als buiten het veld. En dat kunnen wij bij onze jonge groep goed gebruiken.
Overmars: ,,Hij is nu even in Denemarken maar gisteren was hij hier met zijn vrouw. Ik heb de faciliteiten op ons trainingscomplex de Toekomst laten zien en natuurlijk ook de ArenA. Ze hebben ook al in en om Amsterdam naar huizen gekeken en een school bezocht.
,,Poulsen heeft de afgelopen jaren heel veel ervaring op internationaal topniveau opgedaan, zowel bij topclubs in de grote competities als op meerdere eindtoernooien met de Deense nationale ploeg, waarvoor hij bijna 100 interlands speelde en vaak aanvoerder was. Hij heeft inmiddels bedankt bij de Deense bond, om zich voor 100% op het clubvoetbal te kunnen focussen. Ook dat is een voordeel voor Ajax.
,,De komende dagen wordt alles afgehandeld en dan is het de bedoeling dat hij zich zo snel mogelijk bij de groep voegt. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Weet niet waarom maar heb er een goed gevoel bij! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tja dat is een beetje een probleem bij jou dan.. We zijn namelijk Anita kwijt.. dus omdat hij dan die positie kan innemen of als zijn spel niet goed is de jonge spelers kan helpen met zijn ervaring.. Scandinaviërs kunnen vaak de nederlandse taal snel oppakken.. |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
Zag ik dit even niet aankomen, ben blij verrast. Heb Poulsen altijd een zeer goede voetballer gevonden. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 17:46 schreef freakie het volgende:Tja dat is een beetje een probleem bij jou dan.. We zijn namelijk Anita kwijt.. dus omdat hij dan die positie kan innemen of als zijn spel niet goed is de jonge spelers kan helpen met zijn ervaring.. Scandinaviërs kunnen vaak de nederlandse taal snel oppakken.. Heb geen enkel probleem vriend.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 17:51 schreef Jan1970 het volgende:Zag ik dit even niet aankomen, ben blij verrast. Heb Poulsen altijd een zeer goede voetballer gevonden. Tsja het is een goede voetballer geweest maar heeft nou toch 1 seizoen niet bij goede club gespeeld.. |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
Ik heb er ook wel vertrouwen in. Maar dat komt vooral door zijn verleden en dat ik veel vertrouwen heb ik Overmars/De Boer/Bergkamp etc. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
He Freakie je hebt toch weer wat gevonden he,die moeten we dan maar niet nemen hij heeft zo maar bij een onbekende club gespeeld een heel jaar. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Die Overmars is goed bezig. Haalt voor een prikkie Sana op in Zweden, Moisander in Alkmaar en nu dus Poulsen vanuit Frankrijk.
Hulde voor Overmars, samen met de Boer de beste aankoop in jaren! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 18:23 schreef nora het volgende:He Freakie je hebt toch weer wat gevonden he,die moeten we dan maar niet nemen hij heeft zo maar bij een onbekende club gespeeld een heel jaar. Nee zeg niet dat het slecht is.. Zeker niet met zijn ervaring(echt ervaring) kan hij zeker wat brengen.. Als hij dan ook nog goed speelt dan heb je een top aankoop gedaan. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
een enorm brok internationale ervaring |
|
|
|
|
dege
|
|
|
nou lijkt het er inderdaad meer op, met poulsen en moisander erbij is toch een groot verschil, hulde voor ajax want niemand in de voetbalwereld had dit verwacht! en let op, heb het idee dat er nog iemand aan komt, want zoals de boer eerder zei, ik wil nog een cv, middenvelder en een buitenspeler |
|
|
|
|
Bjorn_Howlett
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 21:24 schreef dege het volgende:nou lijkt het er inderdaad meer op, met poulsen en moisander erbij is toch een groot verschil, hulde voor ajax want niemand in de voetbalwereld had dit verwacht! en let op, heb het idee dat er nog iemand aan komt, want zoals de boer eerder zei, ik wil nog een cv, middenvelder en een buitenspeler Heeft die dan nu niet zijn CV en CVM?? En ik denk ook dat die nu nog met een verrassing komt voor in de aanval...Maar wie? Dat is de vraag....
Ik ga stuk als we over paar dagen lezen dat ajax Michael Owen een 1 jarig contract aanbiedt zou toch wel een leuke optie zijn voor back-up spits...blessure gevoelig dat dan weer wel...maar toch kan je het ook niet maken om een speler als Owen op de bank te zetten...
We zullen zien ben benieuwd. |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:01 schreef Bjorn_Howlett het volgende:[..] Heeft die dan nu niet zijn CV en CVM?? En ik denk ook dat die nu nog met een verrassing komt voor in de aanval...Maar wie? Dat is de vraag.... Ik ga stuk als we over paar dagen lezen dat ajax Michael Owen een 1 jarig contract aanbiedt zou toch wel een leuke optie zijn voor back-up spits...blessure gevoelig dat dan weer wel...maar toch kan je het ook niet maken om een speler als Owen op de bank te zetten... We zullen zien ben benieuwd. Owen is vele malen te duur en is altijd nog gewild in Engeland... Ik denk inderdaad dat er nog een buitenspeler bij komt.... een naam die je niet verwacht |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:03 schreef Blaatkoe het volgende:[..] Owen is vele malen te duur en is altijd nog gewild in Engeland... Ik denk inderdaad dat er nog een buitenspeler bij komt.... een naam die je niet verwacht Oo jezus.. Ik denk dat ajax niet een spits nodig heeft.. De boer zei:" een Cv, Vm en een buitenspeler" Zie geen spits staan hoor.. |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:05 schreef freakie het volgende:[..] Oo jezus.. Ik denk dat ajax niet een spits nodig heeft.. De boer zei:" een Cv, Vm en een buitenspeler" Zie geen spits staan hoor.. nee indd, ik reageer alleen en geef aan dat Owen sowieso geen optie zou zijn(ook al zouden we nog een spits zoeken). |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:01 schreef Bjorn_Howlett het volgende:[..] Heeft die dan nu niet zijn CV en CVM?? En ik denk ook dat die nu nog met een verrassing komt voor in de aanval...Maar wie? Dat is de vraag.... Ik ga stuk als we over paar dagen lezen dat ajax Michael Owen een 1 jarig contract aanbiedt zou toch wel een leuke optie zijn voor back-up spits...blessure gevoelig dat dan weer wel...maar toch kan je het ook niet maken om een speler als Owen op de bank te zetten... We zullen zien ben benieuwd. Er werd geschreven dat de Boer in een gesprek melden dat hij 3 spelers erbij wou hebben.. Ik denk dat dat dan toch duidelijk is.. Cv hebben we, Vm hebben we, nu nog een buiten speler en is owen een buitenspeler? Nope.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:07 schreef Blaatkoe het volgende:[..] nee indd, ik reageer alleen en geef aan dat Owen sowieso geen optie zou zijn(ook al zouden we nog een spits zoeken). Ja dat is waar.. Een spits is denk ik dan sowieso niet nodig.. Want met siggie en de Jong heb je prima spelers en dan als het fout gaat kan je altijd nog met een soort barca spel spelen.. Dus serero in de spits en dan zo kansen creeeren.. |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:10 schreef freakie het volgende:[..] Ja dat is waar.. Een spits is denk ik dan sowieso niet nodig.. Want met siggie en de Jong heb je prima spelers en dan als het fout gaat kan je altijd nog met een soort barca spel spelen.. Dus serero in de spits en dan zo kansen creeeren.. en anders zet je Blind in de spits, die is al bij veel doelpunten betrokken(oke tegendoelpunten, maar dat is maar een kleinigheidje ;)) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:11 schreef Blaatkoe het volgende:[..] en anders zet je Blind in de spits, die is al bij veel doelpunten betrokken(oke tegendoelpunten, maar dat is maar een kleinigheidje ;)) Hahahah jaa.. DOEN! |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
Ik heb soms enorm goede ideeen haha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 augustus 2012 door Blaatkoe -- |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
Maar ff on topic: Ik ben blij dat er een speler met veel ervaring bij is gekomen. Ik ben wel benieuwd of hij een meerwaarde is voor Ajax. Hij is geflopt bij Liverpool, maar ja aan de andere kant is het wel zo dat Liverpool al jaren niet veel meer neerzet en ook geen geweldig elftal heeft. |
|
|
|
|
Bjorn_Howlett
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:08 schreef freakie het volgende:[..] Er werd geschreven dat de Boer in een gesprek melden dat hij 3 spelers erbij wou hebben.. Ik denk dat dat dan toch duidelijk is.. Cv hebben we, Vm hebben we, nu nog een buiten speler en is owen een buitenspeler? Nope.. Nee...-__- Owen is zeker geen buiten speler...Maar een tijdje terug wilde men en Assaidi voor de buiten posities en Armenteros voor 2e spits...Maar ik praat alleen in de vorm van als er iets zou komen in de aanval verwacht ik nog een buitenspeler en een 2e spits...Dit heeft de Boer zelf vaak nog aan gegeven dat er daar nog wat versterking zouden komen....Ik gaf maar een scenario...(ben er zelf niet echt kapot van dat siem de jong soms spits gaat spelen laatste half uur als die al op is of dat een klaasen daar invalt.)
En idd CV is er nu en CVM ook..voor de buitenkant wie o wie... |
|
|
|
|
Bjorn_Howlett
|
|
|
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 - 22:17 schreef Blaatkoe het volgende:Maar ff on topic: Ik ben blij dat er een speler met veel ervaring bij is gekomen. Ik ben wel benieuwd of hij een meerwaarde is voor Ajax. Hij is geflopt bij Liverpool, maar ja aan de andere kant is het wel zo dat Liverpool al jaren niet veel meer neerzet en ook geen geweldig elftal heeft. Inderdaad, Ik vond hem goed spelen bij Sevilla en ook bij Juventus...daarna wat minder, Liverpool was heel treurig. Ik hoop en verwacht gewoon een goede en gemotiveerde speler. En hoop dus niet dat hij wat laks is geworden bij Evian.. |
|
|
|
|
Bw afca
|
|
|
Welkom poulsen!! Dat we van je mogen genieten! Haha |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Zou de voertaal binnen Ajax nu Deens worden ;) ? Het lijkt wel een Scandinavische invasie/overname (Sana, Moisander en nu nog een Deen). |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
Na een nachtje slapen en deze verrassing te boven gekomen, ben ik nog steeds van mening dat dit wel eens een superzet van Marc zou kunnen zijn. Sommigen vinden Poulsen misschien te oud en anderen twijfelen aan zijn niveau. Vooral tijdens zijn tijd bij Schalke viel hij me op (eigenlijk vooral in het Deense elftal). Als hij niveau heeft ingeboet dan zal hij dat met zijn ervaring compenseren. Belangrijker vind ik wat hij zijn medespelers kan brengen. Hij ziet het zitten met het project van `Marc en Frank` en ik proef dat hij er zin in heeft met zijn ervaring de jeugd te verrijken. ennuh...de tweede taal bij Ajax is Deens, dat heeft hij al onder de knie.
Een andere verrassing is dat nu ook het bewijs is geleverd dat Overmars wel degelijk actie kan ondernemen. Grote aankopen(lees: dure) pleasen de supporters maar blijven een risico. Goede aankopen passen in het plaatje. Narsingh en Assaida bleken gewoon niet zo te passen (achteraf, als "klaagbox" en "prijsopdrijvende geldwolf") terwijl Moisander en Sana vol trots hun blijdschap uiten. Dit siezoen wordt mooier en mooier. De "voorsprong" van PSV met Van Bommel is door het aantrekken van Poulsen overklast!! |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Helemaal mee eens Jan. Vooral omdat Theo per se wil vertrekken is dit de perfecte aanvulling op de huidige selectie. Veel ervaring en hij speelt in mijn ogen ook op een positie waar je veel aan zijn ervaring hebt. Hij kan het middenveld aansturen en net als Anita het moment bepalen om druk te zetten. Met moisander en toby achterin heb ik alle vertrouwen in een betrouwbaar elftal met balans. |
|
|
|
|
Driester
|
|
|
Denk dat met de aankoop van Poulsen ook wordt voorgesorteerd op het vertrek van Janssen |
|
|
|
|
ooi
|
|
|
Bij Ajax zijn ze heel goed bezig. Dure mannnen zoals El Hamdouui, Cvitanich, Aisatti zijn weg. Goede prijs gekregen voor Vertonghen en Anita en zelf tot nu toe 350.000 euro (Sana) en 3.2 Miljoen (Moissander) transfergeld uitgeven en toch stabiele voetballers (Schone, Poulsen. Moissander) en talenten (Sana) binnen halen. Ik heb hier een heel goed gevoel bij. Het zou overigens mooi zijn als Sulemani en Vd Wiel vertrekken tegen een leuke prijs. Hun opvolgers staan klaar (Sana, Fischer, Boerrigter voor Sulemani en Van Rijn voor Vd Wiel). Voor Janssen is na de komst van Poulsen geen plaats meer als verdedigende middenvelder. Als aanvallende middenvelder heeft ie concurrentie van Eriksen, Fischer. Hij kan het best vertrekken. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 - 08:38 schreef Jesper11 het volgende:Zou de voertaal binnen Ajax nu Deens worden ;) ? Het lijkt wel een Scandinavische invasie/overname (Sana, Moisander en nu nog een Deen). Scandinaviers kunnen goed de nederlandse taal oppikken.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Volgens mij mist theo gewoon de buurtkroeg... Kan ie eindelijk weer roken... Theo jammer dat je zo een slap karakter heb... Tot ziens en DIKKE doei... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 - 12:18 schreef hippy het volgende:[..] Volgens mij mist theo gewoon de buurtkroeg... Kan ie eindelijk weer roken... Theo jammer dat je zo een slap karakter heb... Tot ziens en DIKKE doei... Doe normaal... Hij gaat weg omdat hij liever speelt?? Hij zegt het heel duidelijk en zegt nooit wat dat hij niet meent.. En hij heeft in 2 wedstrijden dat hij bij ajax speelt 1 goal gemaakt en een aantal mooie openingspassjes gegeven.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 - 12:22 schreef freakie het volgende:[..] Doe normaal... Hij gaat weg omdat hij liever speelt?? Hij zegt het heel duidelijk en zegt nooit wat dat hij niet meent.. En hij heeft in 2 wedstrijden dat hij bij ajax speelt 1 goal gemaakt en een aantal mooie openingspassjes gegeven.. Zie andere topic... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Wat kan ik schrijven he...moet motivatiecoach worden Tjakka....😉 |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Ajax heeft in Christian Poulsen de opvolger gevonden voor de naar Newcastle United vertrokken Vurnon Anita. Trainer Frank de Boer stelt verheugd te zijn over de komst van de ervaren middenvelder.
De 32-jarige Poulsen doorstond donderdag de medische keuring en is nu officiëel speler van Ajax. "Christian is een heel goede voetballer met veel ervaring", vertelt de oefenmeester aan Voetbal International.
"We waren natuurlijk op zoek naar een verdedigende middenvelder, de vervanger van Vurnon Anita. Zo kwamen we bij hem terecht. Het voordeel van Christian is dat hij op het allerhoogste niveau heeft gespeeld. Hij is op en top sportman en een echte leider. Dat kunnen we goed gebruiken in de jonge groep die we nu hebben", besluit De Boer. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
:) zie het cafe
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 augustus 2012 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Christian Poulsen is bezig aan zijn laatste weken bij Ajax. De middenvelder heeft de clubleiding medegedeeld dat hij zijn contract in Amsterdam niet gaat verlengen. Dat betekent dat hij na dit seizoen vertrekt.
"Mijn beslissing is met mijn hersenen genomen, in plaats van met mijn hart", zegt Poulsen op de website van Ajax. "Als ik dat laatste had gedaan dan had ik bijgetekend. Maar ik wil op een mooie manier afscheid nemen en dat doe ik nu, als een fitte speler met wederom een kampioenschap."
Poulsen weet nog niet waar zijn toekomst ligt. "Mijn gevoel stuurt ons naar Denemarken, maar dat zou betekenen dat ik helemaal zou stoppen met voetballen. Daar ben ik nog niet over uit. Als er een club komt uit een andere competitie, dan gaan we daar zeker over nadenken."
De 34-jarige middenvelder speelde gedurende zijn loopbaan voor Liverpool, Juventus, Sevilla, Schalke 04 en FC Kopenhagen en stapte in 2012 transfervrij over van het Franse Thonon Gaillard naar Ajax. In Amsterdam won hij twee landstitels en één Johan Cruijff Schaal. Zaterdag kan Poulsen tegen NEC zijn tachtigste en laatste officiële wedstrijd voor Ajax spelen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het aanbod dat Overmars deed was feitelijk niet goed genoeg. Die conclusie kun je wel trekken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Zo dan maar
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 mei 2014 door Loetje -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 mei 2014 - 16:31 schreef Loetje het volgende:Maby Van der Graaf naar Ajax Ajax heeft vanochtend bevestigd Volkert van der Graaf te hebben aangetrokken. Technisch directeur Overmars toont zich verheugd: ,,Met het vertrek van Poulsen en mogelijk De Jong waren wij op zoek naar iemand met een killersmentaliteit. Iemand die goed kan schieten, een echte afmaker dus. Ook is Van der Graaf zeer bekwaam bij dode spelmomenten. De laatste jaren heeft hij in de kleine ruimte gespeeld en we verwachten hem vooral te gaan inzetten vanaf de linkerflank" Hoeveel Ajax aan de nieuwe speler heeft uitgegeven is niet bekend. ,,Maar het heeft ons in ieder geval geen fortuin gekost," aldus Overmars. Made bij RenatoBos Werkelijk smakeloos! RB is al een mongool en jij gaat zo'n bericht nog herhalen ook... Schieten allerlei scheldwoorden door mijn hoofd. Geintje is leuk, maar dit zit nog altijd heel diep bij heel veel mensen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Waarom plaats jij hier berichten van een smerige kakkerlak? En dan nog een smakeloos bericht ook! Jezus Loetje, had ik niet van je verwacht! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 mei 2014 - 18:48 schreef Peterhs het volgende:[..] Werkelijk smakeloos! RB is al een mongool en jij gaat zo'n bericht nog herhalen ook... Schieten allerlei scheldwoorden door mijn hoofd. Geintje is leuk, maar dit zit nog altijd heel diep bij heel veel mensen! Ga je gang... Je mag schelden zoveel je wil. Jij hoeft niet hetzelfde over iets te denken als ik |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 mei 2014 - 18:50 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Waarom plaats jij hier berichten van een smerige kakkerlak? En dan nog een smakeloos bericht ook! Jezus Loetje, had ik niet van je verwacht! Ook jij mag er van vinden wat je wil. Voor mij was het puur als gein. Inmiddels verwijderd. Er zijn er hier genoeg die rare of harde dingen zeggen. Niet alles is kwaad bedoeld |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
wat een humor...........triest |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ach dit had je op elk forum van elke club kunnen plaatsen.....dit soort dingen kan je verwachten, het hele internet staat er vol mee....om daar Loetje op aan te vallen vind ik onzin. Overigens is die van de Graaf mede door sociale media kansloos....die krijgt echt wel wat hem toekomt. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Sorry Joduh.... had Peterhs moeten quoten....tsja waar het hart van vol is ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 mei 2014 - 14:39 schreef Bobby1972 het volgende:Het aanbod dat Overmars deed was feitelijk niet goed genoeg. Die conclusie kun je wel trekken. Op basis waarvan.. Hij denkt erover na te stoppen met voetbal.. En zegt zelf weg te gaan bij Ajax omdat hij het gevoel heeft niet nog een goede derde seizoen te kunnen spelen..
Ik vind het een rare conclusie die je trekt. Een beetje stemmingmakerij eigenlijk..
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/196553/Poulsen-Dit-is-de-juiste-stap.htm
Overigens heb ik hier vrijwel niemand positief over hem gehoord, en dan zou het nu wel slecht zijn voor Ajax dat ie vertrekt.. Das raar.. |
|
|
|