BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] We zijn er bijna

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - vrijdag 24 augustus 2012 - 03:21   quote  deeplink  
Deze column is origineel op http://foebele.blogspot.nl/ gepubliceerd! Even een bezoek aan mijn blog waardeer ik enorm!

3.5 miljoen euro. Dat is wat Ajax uitgaf om aan alle wensen van Frank de Boer te voldoen. Voor 3.5 miljoen werd een vleugelaanvaller uit Zweden gehaald. Er werd een centrale verdediger van concurrent AZ overgenomen en een transfervrije controlerende middenvelder aangetrokken. 3.5 miljoen,dat is minder dan dat Ajax naar verluid aan Heerenveen had moeten betalen voor een enkele speler. Een huzarenstukje mag je wel stellen, met Marc Overmars als grote spindoctor die dit mogelijk maakte.

Eerder schreef ik over mijn opvatting van wat de nieuwe visie van Ajax nu eigenlijk is. Ik had het misschien nog wel veel simpeler kunnen samenvatten door te verwijzen naar de werkwijze van Marc Overmars. Overmars had in zijn tijd als speler van Ajax al de reputatie nergens teveel voor te betalen. Als je op zoek was naar een goede deal moest je bij Overmars zijn. Dat zijn schitterende kleedkamer verhalen die zo af en toe naar buiten komen maar deze lijkt toch op waarheid te berusten.

De negatieve teneur over het uitblijven van de broodnodige versterkingen lijkt toch wel een halt te zijn toegeroepen. Over Sana en Moisander was wel enige scepsis maar het aantrekken van de internationaal gerenommeerde en gelouterde Deen Christian Poulsen oogst toch louter lof. Deels omdat Ajax eindelijk eens een transfer uit de media wist te houden maar toch met name omdat de ervaren Deen alle eigenschappen bezit waar Frank de Boer naar op zoek was. Overmars trok zich nergens en van niemand iets aan en werkte in alle rust aan de oplossing voor Ajax.

In Amsterdam hebben we ons enorm druk gemaakt of er wel voldoende kwaliteit in de selectie zat maar ondertussen mag duidelijk zijn dat we onze grootste kwaliteit langs de lijn hebben staan. Frank de Boer bewijst zich als een ontluikende toptrainer en aan zijn zijde heeft hij Marc Overmars die zich bewijst als een ontluikende topbestuurder. Laten we het afkloppen maar Ajax lijkt zomaar af te stevenen op een exceptioneel capabel bestuur, zeker met Theo van Duivenbode aan het roer van de RvC. Toch heeft Ajax nog een zwakke plek, namelijk de directie.

Er zitten er nog altijd twee stoorzenders in de directie. Henri van der Aat en Jeroen Slop. De beide heren sprongen soepeltjes over naar het kamp Cruijff toen het schip Ten Have toch echt zinkende bleek maar er zullen maar weinig Ajacieden zijn die deze twee laatste restanten van de dramatische periode onder Rik van den Boog aan boord willen houden. Marc Overmars laat Ajax zien wat er mogelijk is met een creatieve handelsgeest en doorzettingsvermogen. Overmars is het levende voorbeeld voor de mensen die Ajax nodig heeft om de nieuwe visie kracht bij te kunnen zetten. Drie puzzelstukjes missen er nog in de legpuzzel die AFC Ajax heet, een commercieel directeur, een financieel directeur en een algemeen directeur.

We zijn er bijna... maar nog niet helemaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 augustus 2012 door Eide --
hjf
 hjf - vrijdag 24 augustus 2012 - 08:41   quote  deeplink  
Uitstekende topic Eide. Helemaal mee eens. In eerdere topics heb ik, net als jij nu doet, de rol van Jeroen Slop aangekaart door de jaarrekening 2010/2011 te analyseren. Jeroen is per slot van rekening verantwoordelijk voor de financiƫle chaos, die hij in de afgelopen 14 jaar heeft veroorzaakt. Bij ieder ander bedrijf was hij allang ontslagen. Over Henri van der Aat weet ik eigenlijk niet zoveel. Misschien zegt dat al genoeg. De huidige RvC zal hopelijk op korte termijn deze twee directieleden de wacht aan zeggen en een nieuwe directie benoemen.
hippy
 hippy - vrijdag 24 augustus 2012 - 09:02   quote  deeplink  
Schone werd toch ook gehaald
Mokum1
 Mokum1 - vrijdag 24 augustus 2012 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2012 - 09:02 schreef hippy het volgende:
nog beter idd voor 3.5mln
Eide
 Eide - vrijdag 24 augustus 2012 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2012 - 09:02 schreef hippy het volgende:
Schone zag en zie ik als een breedte aankoop. Niet als een speler die specifiek op het lijst noodzakelijke versterkingen stond. Dat waren toch echt een CVM, een CV en een buitenspeler. ZO heb ik het aantrekken van van Kessel en Boccara (jong Ajax) ook niet meegenomen.

Het gaat ook niet om die lui, maar om de mensen die de Ajax organisatie bevolken .
hippy
 hippy - maandag 27 augustus 2012 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2012 - 14:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Schone zag en zie ik als een breedte aankoop. Niet als een speler die specifiek op het lijst noodzakelijke versterkingen stond. Dat waren toch echt een CVM, een CV en een buitenspeler. ZO heb ik het aantrekken van van Kessel en Boccara (jong Ajax) ook niet meegenomen.

Het gaat ook niet om die lui, maar om de mensen die de Ajax organisatie bevolken .
Vind schone goed spelen op de cvm plek
StevieV
 StevieV - maandag 27 augustus 2012 - 13:08   quote  deeplink  
Als Greg nog wordt verkocht is het dun bezaaid op de rechtsback positie met alleen Van Rhijn. Ligeon gaat het ben ik bang niet redden. Daley daar als back-up voor gebruiken of toch een extra back halen? Hij deed het toen bij Grun leuk op rechtsback, maar ben geen groot fan van Blind..
freakie
 freakie - maandag 27 augustus 2012 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2012 - 13:08 schreef StevieV het volgende:
Als Greg nog wordt verkocht is het dun bezaaid op de rechtsback positie met alleen Van Rhijn. Ligeon gaat het ben ik bang niet redden. Daley daar als back-up voor gebruiken of toch een extra back halen? Hij deed het toen bij Grun leuk op rechtsback, maar ben geen groot fan van Blind..
Ligeon doet het prima op de rechts back positie.. Van rhijn is later toch meer voor de centrale positie..
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2012 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2012 - 12:47 schreef hippy het volgende:

[..]

Vind schone goed spelen op de cvm plek
Verrassend goed zelfs tegen NAC. Schreef dat gister op een ander forum nog wat over. Schone speelde een buitengewoon verdienstelijke wedstrijd.
ktotheb
 ktotheb - maandag 27 augustus 2012 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2012 - 20:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Verrassend goed zelfs tegen NAC. Schreef dat gister op een ander forum nog wat over. Schone speelde een buitengewoon verdienstelijke wedstrijd.
Op zich wel mee eens. Toch vind ik hem daar niet heel geschikt. Ik vind zijn handelingssnelheid toch nog wat aan de lage kant. Ik heb al gezegd toen hij gehaald werd dat ik hem eigenlijk overbodig vond. Je ziet nu ook dat hij uit nood op CVM komt te spelen, want voor de aanvallende plekken hebben we gewoon betere spelers. Ja tegen NAC vulde hij het goed in, maar tegen de toppers zie ik daar toch liever Poulsen of zelfs Enoh, die wat meer kunnen bikkelen.
Mooi stuk trouwens, ik ben zelf ook erg enthousiast over het huidige Ajax, zowel binnen als buiten het veld.
Eide
 Eide - maandag 27 augustus 2012 - 22:31   quote  deeplink  
Ik snap de keuze voor Schone daar tegen NAC heel goed. Je hebt dan VEEL meer voetbal in de ploeg dan met Enoh. Tegen een goede tegenstander als Twente, PSV, AZ of Feyenoord zal Schone als CVM wel tekort komen ja. Maar toch vind ik dat hij het verrassend goed doet. Schone heeft nu als mid, buitenspeler en CVM gespeeld en overal deed hij het verdienstelijk. Gewoon een hele nuttige jongen om erbij te hebben

Met Serero en Schone heeft Ajax gewoon veel diepte in de selectie, geen overbodige luxe gezien de hoeveelheid wedstrijden die gaat komen. Het geeft de Boer de mogelijkheid om creatief te zijn met zijn opstelling en om bijvoorbeeld Eriksen af en toe te sparen.
hippy
 hippy - dinsdag 28 augustus 2012 - 08:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2012 - 20:28 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Op zich wel mee eens. Toch vind ik hem daar niet heel geschikt. Ik vind zijn handelingssnelheid toch nog wat aan de lage kant. Ik heb al gezegd toen hij gehaald werd dat ik hem eigenlijk overbodig vond. Je ziet nu ook dat hij uit nood op CVM komt te spelen, want voor de aanvallende plekken hebben we gewoon betere spelers. Ja tegen NAC vulde hij het goed in, maar tegen de toppers zie ik daar toch liever Poulsen of zelfs Enoh, die wat meer kunnen bikkelen.
Mooi stuk trouwens, ik ben zelf ook erg enthousiast over het huidige Ajax, zowel binnen als buiten het veld.
Schone was een van de betere...continu druk en gelijk de bal afspelen...tikkietak...
Je ziet het helemaal verkeerd...;))
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 28 augustus 2012 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2012 - 20:28 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Ja het voetbal ziet er een stuk aantrekkelijker uit er is rust binnen de club en er word verstandig met geld om gegaan. Wat wil je nog meer?
hippy
 hippy - dinsdag 28 augustus 2012 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2012 - 09:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja het voetbal ziet er een stuk aantrekkelijker uit er is rust binnen de club en er word verstandig met geld om gegaan. Wat wil je nog meer?
Zak met geld...stichting hippy...:(
nora
 nora - dinsdag 28 augustus 2012 - 12:36   quote  deeplink  
Het voordeel van Shone is dat hij techn.veel beter is als Enoh en daardoor van achteruit veel beter opgebouwd wordt,Enoh wordt gewoon een reserve om eventueel in de laatste fase van de wedstrijd de voorsprong vast te houden,ik heb geen idee of Poulsen tech.net zo goed is als Schone of completer is als voetballer,we gaan het wel zien allemaal.
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 28 augustus 2012 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2012 - 09:22 schreef hippy het volgende:

[..]

Zak met geld...stichting hippy...:(
Als dat gebeurt is het stichting Happy Hippy
hippy
 hippy - dinsdag 28 augustus 2012 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2012 - 12:45 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Als dat gebeurt is het stichting Happy Hippy
Tralalala...;))
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 28 augustus 2012 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2012 - 08:03 schreef hippy het volgende:

[..]

Schone was een van de betere...continu druk en gelijk de bal afspelen...tikkietak...
Je ziet het helemaal verkeerd...;))
Haha je brengt het leuk. Toch ben ik het niet met je eens. Hij pakte veel ballen af en zat er kort op, dat is positief. Maar ik vind dat hij vaak te laat de ruimte ziet en de pass geeft. Hij komt fysiek ook wat tekort om tegen bijv toivonen cvm te staan denk ik. Toch ben ik het met iedereen eens dat hij heel verdienstelijk speelt tot nu toe en ik hoop dat ik ongelijk krijg. Maar ik ben blij met poulsen, die linkt me toch sterker op die positie. Laat verder duidelijk zijn dat ik laaiend enthousiast ben over Ajax op het moment
hippy
 hippy - dinsdag 28 augustus 2012 - 13:02   quote  deeplink  
Je hoeft fysiek niet sterk te zijn om iemand onder druk te zetten...iemand op zijn verkeerde been zetten zodat hij terug moet spelen is ook effectitief...en dat deed schone hartstikke goed...
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 28 augustus 2012 - 17:52   quote  deeplink  
Zoals ik al zei, dat deed hij inderdaad heel goed. Ik vraag me alleen wel af of hij het tegen fysiek sterkere spelers ook kan. We zullen het zien, maar ik vind hem op dit moment nog een wat zwakkere schakel, vooral door zijn handelingssnelheid. Je ziet gewoon dat hij wat langer tijd nodig heeft om de juiste oplossing te vinden dan de meeste anderen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 augustus 2012 door 71-72-73-95 --
bully
 bully - dinsdag 28 augustus 2012 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2012 - 17:52 schreef 71-72-73-95 het volgende:
Zoals ik al zei, dat deed hij inderdaad heel goed. Ik vraag me alleen wel af of hij het tegen fysiek sterkere spelers ook kan. We zullen het zien, maar ik vind hem op dit moment nog een wat zwakkere schakel, vooral door zijn handelingssnelheid. Je ziet gewoon dat hij wat langer tijd nodig heeft om de juiste oplossing te vinden dan de meeste anderen
klopt helemaal vind dat hij het 1 keer raken nog niet echt beheerst.
maar dat kan natuurlijk nog komen.
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 28 augustus 2012 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2012 - 18:03 schreef bully het volgende:

[..]

klopt helemaal vind dat hij het 1 keer raken nog niet echt beheerst.
maar dat kan natuurlijk nog komen.
Ja dat sluit ik ook zeker niet uit hoor. Hij is alleen wel vanaf het begin bij de voorbereiding, dus had op dat gebied iets meer van hem verwacht

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] We zijn er bijna

0.0062301