|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
'Zakelijke belangen Cruijff bij Ajax-terugkeer' (Algemeen Dagblad)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
'Zakelijke belangen Cruijff bij Ajax-terugkeer'
Clubliefde bracht Johan Cruijff terug bij Ajax, verzekert zijn aanhang. Maar er lopen zakelijke lijnen tussen Ajax en het Cruijff-imperium.
Dat schrijft Het Parool vandaag.
In een reconstructie van het vertrek van de medische staf eerder dit jaar, wordt de rol van looptrainer Ruben Jongkind belicht. Zo blijkt hij in opdracht van Cruijff ook werkzaamheden te verrichten voor de Mexicaanse club Chivas Guadalajara, waar de legendarische nummer 14 sinds februari adviseur is.
Jongkind was formeel tot oktober 2011 niet meer dan looptrainer bij Ajax. Maar in de praktijk deelde hij toen al de lakens uit op trainingscomplex De Toekomst. Als oogappel van Wim Jonk is hij de steunpilaar van het door Johan Cruijff naar voren geschoven 'technisch hart', dat Jonk vormt met de andere oud-voetballers Dennis Bergkamp en Frank de Boer. Jongkind is projectmanager, belast met invoering van het 'plan-Cruijff'. Dat voorziet onder meer in een vernieuwde jeugdopleiding.
Medische staf In de schaduw van de machtsstrijd tussen Cruijff enerzijds en de commissarissen en directie van Ajax anderzijds legde dit jaar ook de medische staf van de club het loodje. Het Amsterdamse dagblad reconstrueerde de aftocht van de staf onder leiding van sportarts Edwin Goedhart (nu in dienst van het Nederlands elftal) en zijn collega's.
'Zij legden het uiteindelijk af tegen het zogenaamde technisch hart', schrijft de krant. Met name Jongkind vormde de reden voor de medische staf zijn biezen te pakken. De staf had grote bezwaren tegen de nieuwe machtsverhoudingen, waarbij het technisch hart - De Boer, Bergkamp en Jonk - besluiten kan nemen op medisch vlak.
Toen de medische staf begin dit jaar massaal ontslag nam, bleken de verhoudingen zo verziekt dat Ajax geen afscheid voor hen organiseerde. Zelfs niet voor Piet Bon, 23 jaar lang verbonden aan de club.
Cruyff Foundation Er zouden ook lijnen te lopen van Ajax naar de Cruyff Foundation, de liefdadigheidsorganisatie van Cruijff. Jongkind spreekt woensdag op het Montessori Summer Seminar dat plaatsvindt op De Toekomst.
Volgens de aankondiging treedt hij op namens de Cruyff Foundation. Navraag bij de Montessori-organisatie leert dat ook Derk de Kloet zal spreken, 'procesbegeleider' bij de uitvoering van het plan-Cruijff. Ook namens de Cruyff Foundation. Ajax laat weten dat dit 'een foutieve weergave' is en dat het duo namens Ajax spreekt. 'De Cruyff Foundation heeft hier niets mee te maken.'
De uitgebreide reconstructie staat vandaag in de krant Het Parool.
Verantwoording werkwijze De artikelen over Ajax zijn tot stand gekomen op basis van gesprekken met tal van betrokkenen, gevoerd in de afgelopen twee maanden. Op enkele uitzondering na wilden zij allemaal anoniem blijven, uit angst voor consequenties. 'Wie zich, in welke vorm dan ook, tegen Cruijff keert, vindt zichzelf vroeg of laat terug bij het grof vuil,' zegt een van hen. Naast de gesprekken is gebruik gemaakt van verschillende (interne) documenten en email-verkeer. |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
Echt boudewijn, wat is het belang van het plaatsen van dit non- nieuws? |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
Hoezo keek ik niet vreemd op toen ik zag dat Boudewijn dit topic heeft gestart |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote: Ik dacht eerst aan rikketikkie ofzoiets. Die is volgens mij niet zo n fan van cruijff. |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
Boudewijn ook niet . Maar dan hoef je naar mijn mening als moderator niet alles zo negatief hier neer te zetten. Je kan ook afwachten tot een ander het doet en dan je mening geven |
|
|
|
|
Inglourious bastard
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 - 15:16 schreef swennos het volgende:Boudewijn ook niet . Maar dan hoef je naar mijn mening als moderator niet alles zo negatief hier neer te zetten. Je kan ook afwachten tot een ander het doet en dan je mening geven Dit soort berichten hitsen de boel alleen maar op. |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Nieuws wat in de kranten komt is gewoon nieuwswaardig. Niet alleen de positieve dingen hoeven besproken te worden. Logisch... |
|
|
|
|
swennos
|
|
|
En jij vind het maar wat fijn om het aan te dikken Ik vind het gewoon een beetje overbodig om over alles waar de naam cruijff in staat hier op te knallen. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 - 15:51 schreef swennos het volgende:En jij vind het maar wat fijn om het aan te dikken Ik vind het gewoon een beetje overbodig om over alles waar de naam cruijff in staat hier op te knallen. Het zijn letterlijke teksten, niets aangedikt. En Cruijff is tegenwoordig nou eenmaal altijd verbonden met Ajax, dat is een feit waar je maar aan moet wennen. Blijkbaar mag er niets negatiefs over Cruijff gezegd worden... |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Overigens staat het iedereen vrij om hier de positieve dingen van Cruijff ook te posten, is ook logisch... |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Duidelijk verhaal, je wilt niet meedoen? OPROTTEN! |
|
|
|