BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column Cruijff: Rol van de makelaar

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - maandag 27 augustus 2012 - 06:23
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Cruijff: Rol van de makelaar (De Telegraaf)

bully
 bully - woensdag 29 augustus 2012 - 03:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2012 - 20:00 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Blijf er toch op hopen ;) Dat ze maar allemaal een leuk seizoen mogen draaien....
dat hoop ik zeker.
en zal het geeneens vreemd vinden want er zitten genoeg jongens met potentie bij.
alleen de vraag of de jeugd nog niet te wisselvallig zal zijn.
maar of we het lang genoeg bij mekaar kunnen houden betwijfel ik.
Mokum1
 Mokum1 - woensdag 29 augustus 2012 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2012 - 03:53 schreef bully het volgende:

[..]

dat hoop ik zeker.
en zal het geeneens vreemd vinden want er zitten genoeg jongens met potentie bij.
alleen de vraag of de jeugd nog niet te wisselvallig zal zijn.
maar of we het lang genoeg bij mekaar kunnen houden betwijfel ik.
Goede contracten en hoofdprijzen vragen...
bully
 bully - woensdag 29 augustus 2012 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2012 - 14:24 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Goede contracten en hoofdprijzen vragen...
daar zeg je wat.
meeste contracten lopen 3 jaar bij jeugdspelers omdat ze op die leeftijd geen langere contracten mogen afsluiten.
zogauw ze gaan presteren willen ze niet meer bijtekenen.
en als ajax tevroeg met contract verlenging komt word huishouding weer teduur.
en als spelers niet meer willen bijtekenen zal je ze toch jaar voor contract afloopt willen verkopen.
dus kan je ook de hoofdprijs niet meer vragen.
bijvoorbeeld van eriksen heeft nu contract van twee jaar.
dus volgent jaar nog maar 1 dus die moet je dan verkopen als hij niet bijtekent.
uitnoord
 uitnoord - donderdag 30 augustus 2012 - 08:07   quote  deeplink  
natuurlijk is het voor een speler aantrekkelijk om met een berg geld op de rekening door het leven te gaan, maar gaat het hier in het stukje niet om de gedachtegang van Cruyff dat spelers niet te snel worden weggehaald door een makelaar?
Makelaars zijn er niet om de jongens voor niets over te hevelen, een makelaar is een bedrijf en zodra een bedrijf de mogelijkheid ziet geld te maken dan doet het er verder niet toe of een talent zich nog verder moet ontwikkelen, nee er moet geld omgezet worden, het winkeltje moet overleven.
Rajola is een school voorbeeld, hij weet talenten in zijn lijst te voegen en kan die ook goed slijten aan grote clubs, voor deze jongens heel aantrekkelijk, maar of zij er dan bj stil staan hoe de toekomst gaat verlopen, nee zij zien het grote geld.
zowel de speler als een club is er meer bij gebaat als een speler op normale wijze een contract uitdient of afwacht tot een speler echt klaar is voor een stap omhoog, vele spelers die door medewerking van Rajola zijn doorverkocht hebben achteraf grote problemen om aan spelen toe te komen.
hun bankrekening is dan helaas het enige positive
Jan1970
 Jan1970 - donderdag 30 augustus 2012 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2012 - 08:07 schreef uitnoord het volgende:
natuurlijk is het voor een speler aantrekkelijk om met een berg geld op de rekening door het leven te gaan, maar gaat het hier in het stukje niet om de gedachtegang van Cruyff dat spelers niet te snel worden weggehaald door een makelaar?
Makelaars zijn er niet om de jongens voor niets over te hevelen, een makelaar is een bedrijf en zodra een bedrijf de mogelijkheid ziet geld te maken dan doet het er verder niet toe of een talent zich nog verder moet ontwikkelen, nee er moet geld omgezet worden, het winkeltje moet overleven.
Rajola is een school voorbeeld, hij weet talenten in zijn lijst te voegen en kan die ook goed slijten aan grote clubs, voor deze jongens heel aantrekkelijk, maar of zij er dan bj stil staan hoe de toekomst gaat verlopen, nee zij zien het grote geld.
zowel de speler als een club is er meer bij gebaat als een speler op normale wijze een contract uitdient of afwacht tot een speler echt klaar is voor een stap omhoog, vele spelers die door medewerking van Rajola zijn doorverkocht hebben achteraf grote problemen om aan spelen toe te komen.
hun bankrekening is dan helaas het enige positive
Goed gesproken!!
de club ( en wij als supporter) hopen natuurlijk dat de spelers kiezen voor zich door ontwikkelen en de stap maken als ze er meer klaar voor zijn.
Maar als een speler kiest om nu goed geld te verdienen maar niet aan spelen toekomt moeten we die keuze respecteren.
Het probleem is juist dat die keuze wordt bepaald door personen die juist belang hebben bij een vroegtijdige transfer en spelers voor eigen gewin hun hoofd op hol brengen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2012 door Jan1970 --
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 30 augustus 2012 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 augustus 2012 - 16:00 schreef bully het volgende:

[..]

daar zeg je wat.
meeste contracten lopen 3 jaar bij jeugdspelers omdat ze op die leeftijd geen langere contracten mogen afsluiten.
zogauw ze gaan presteren willen ze niet meer bijtekenen.
en als ajax tevroeg met contract verlenging komt word huishouding weer teduur.
en als spelers niet meer willen bijtekenen zal je ze toch jaar voor contract afloopt willen verkopen.
dus kan je ook de hoofdprijs niet meer vragen.
bijvoorbeeld van eriksen heeft nu contract van twee jaar.
dus volgent jaar nog maar 1 dus die moet je dan verkopen als hij niet bijtekent.
Je moet ook spelers op hun 17e een 5jarig contract aanbieden alle eriksen fisher...
Geloof me gasten van 17 tekenen echt wel...anders maar niet pakken we het volgende talent
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 30 augustus 2012 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2012 - 08:37 schreef Jan1970 het volgende:

[..]

Goed gesproken!!
de club ( en wij als supporter) hopen natuurlijk dat de spelers kiezen voor zich door ontwikkelen en de stap maken als ze er meer klaar voor zijn.
Maar als een speler kiest om nu goed geld te verdienen maar niet aan spelen toekomt moeten we die keuze respecteren.
Het probleem is juist dat die keuze wordt bepaald door personen die juist belang hebben bij een vroegtijdige transfer en spelers voor eigen gewin hun hoofd op hol brengen.
Dat hoofd op hol brengen doet de makelaar niet maar de biedende club...mensen hier denken dat jeugdspelers gebrainwashed worden, de meeste hebben ouders die meebeslissen etc.

Je bent gewoon dom als je niet voor het geld gaat...voetbal is zo fucking betrekkelijk, ene moment ben je de koning week erna de gebeten hond.

Kan me Ibra tegen NAC nog wel herrineren, voor de wedstrijd een dik fluitconcert, na zijn slalom was iedereen in euforie, dan hebben we het over 45min tijd.
hippy
 hippy - donderdag 30 augustus 2012 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2012 - 12:52 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Je moet ook spelers op hun 17e een 5jarig contract aanbieden alle eriksen fisher...
Geloof me gasten van 17 tekenen echt wel...anders maar niet pakken we het volgende talent
Je kan niet met de a1 de cl in...je zal ook ervaren spelers moeten kopen...
Ik denk 1/3 ervaring en 2/3 talenten...
Ik bedoel, ervaring gaat op ten duur weg en je kan dat niet opvangen met jongens van 17...
Bij een leegloop dan he...
Maar ik denk dat ajax nu heel goed bezig is met de talenten die ze al hebben binnengehaald...
Als die straks boven de 20 zijn kunnen die wel het een en ander opvangen...
Anders nu spelers kopen van 19 tot 21 die een jaar kunnen wennen en dan ook het kunnen opvangen...
Ik speel veel FM....;)))

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2012 door hippy --
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 30 augustus 2012 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2012 - 13:02 schreef hippy het volgende:

[..]

Je kan niet met de a1 de cl in...je zal ook ervaren spelers moeten kopen...
Ik denk 1/3 ervaring en 2/3 talenten...
Ik bedoel, ervaring gaat op ten duur weg en je kan dat niet opvangen met jongens van 17...
Bij een leegloop dan he...
Maar ik denk dat ajax nu heel goed bezig is met de talenten die ze al hebben binnengehaald...
Als die straks boven de 20 zijn kunnen die wel het een en ander opvangen...
Anders nu spelers kopen van 19 tot 21 die een jaar kunnen wennen en dan ook het kunnen opvangen...
Ik speel veel FM....;)))
We hebben het toch niet alleen over spelers van 17 ofwel happy hippy?

Je ziet nu toch Sana en Hoesen zijn 23jaar, en tekenen langdurige contracten.

Gaat er hier om dat een talent van 19 voor een appel en een ei overgenomen kan worden.
hippy
 hippy - donderdag 30 augustus 2012 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2012 - 13:06 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

We hebben het toch niet alleen over spelers van 17 ofwel happy hippy?

Je ziet nu toch Sana en Hoesen zijn 23jaar, en tekenen langdurige contracten.

Gaat er hier om dat een talent van 19 voor een appel en een ei overgenomen kan worden.
Ja ik begrijp je, maar wilde dat gewoon ff zeggen :))
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 30 augustus 2012 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2012 - 13:23 schreef hippy het volgende:

[..]

Ja ik begrijp je, maar wilde dat gewoon ff zeggen :))
Dan is het goed....je had me bijna over de scheef ;)
hippy
 hippy - donderdag 30 augustus 2012 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2012 - 13:27 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Dan is het goed....je had me bijna over de scheef ;)
Zou het...:))
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 december 2013 - 10:28   quote  deeplink  
Ajax en Kishna staken onderhandelingen
mettendv, 14-12-2013 07:52, 2856 views, De Telegraaf

Volgens De Telegraaf hebben Ajax en Ricardo Kishna geen overeenstemming bereikt over een nieuw contract en gaat Ajax geen nieuwe aanbieding doen. Het contract van de talentvolle buitenspeler loopt komende zomer af.

Kishna wordt al jaren beschouwd als één van de grootste talenten uit de jeugdopleiding. Dit seizoen noemde Frank de Boer hem nog als voorbeeld toen hij sprak over spelers die grote indruk op hem hadden gemaakt. Bij de A1 scoort Kishna aan de lopende band.

De 18-jarige staat echter ook al jaren in de belangstelling van Europese topclubs. Het schijnt dat Juventus en AC Milan hem komende zomer willen binnenhalen. Ajax zou hier bovendien niets aan verdienen. Marc Overmars zou niet verder willen gaan dan wat Ajax nu geboden heeft en geen nieuwe aanbieding willen doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 december 2013 - 10:41   quote  deeplink  
1x raden....wederom Mino Raiola....na Bouy het volgende talent wat opstapt?? Ik hoop het niet!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 december 2013 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 10:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:
1x raden....wederom Mino Raiola....na Bouy het volgende talent wat opstapt?? Ik hoop het niet!!
Ik hoop het wel. Als er al 1 kronkel in die gedachte van die speler zit dan hoeft hij wat mij betreft het shirt van Ajax niet meer om zijn schouders te dragen. De jongen heeft meerdere blessures gehad en is door Ajax continu gesteund. En dit is dan de stank voor dank? Als je als speler gewoon wilt blijven, lijkt het mij heel simpel om in dat geval de zaakwaarnemer te overstemmen. Blijkbaar heeft die gozer geen eigen mening, en ja........... dan duvel je maar op!
nora
 nora - zaterdag 14 december 2013 - 12:36   quote  deeplink  
Op flikkeren als je inderdaad op 18 jarige leeftijd al niet wil tekenen, dan heb je totaal geen relatie met je club en denk je alleen maar aan geld, ik kan me voorstellen als je 22/23 bent dat je een slag wil slaan maar op 18 jarige leeftijd al praatjes maakt als je bij Ajax kan tekenen dan ben je verrrot.Ik heb hem trouwens al wat wedstrijden zien voetballen en zijn houding is gewoon verschrikkelijk, de jongen lacht niet straalt geen plezier uit de arrogantie straalt er van af.Opsodemieteren laat hem maar verzuipen in die modderpoel van voetbalslaven.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 14 december 2013 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 14:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ach, oude bekende van het forum. ;-)
Nee, dit keer niet.
Toch?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 december 2013 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 14:50 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Nee, dit keer niet.
Toch?
Hehehe
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 14 december 2013 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 14:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehe
Holy crap.. Ik snap je.
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 14 december 2013 - 14:59   quote  deeplink  
?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 december 2013 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 14:57 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Holy crap.. Ik snap je.
Hahaha dat is het voordeel van langer reageren hier ouwe. ;-)
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 14 december 2013 - 15:08   quote  deeplink  
Nu volg ik het niet meer,

Maargoed ik blijf erbij Raiolo een volgevreten voetbal pooier!
soccer
 soccer - zaterdag 14 december 2013 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 10:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ligt het wel alleen aan Raiola? Vilena bij Feyenoord hoort ook tot de stal van Raiola en die tekent wel voor 4 jaar bij. Het lijkt me sterk dat Feyenoord meer kan of wil betalen dan Ajax. Zij hebben ook een salarisplafond ingesteld. Ik vraag me af wat Overmars laatst bedoelde met "dan ga ik ervoor liggen" als er een talent weg wilde gaan. Je kunt natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
VVout
 VVout - zaterdag 14 december 2013 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 17:21 schreef soccer het volgende:

[..]

Ligt het wel alleen aan Raiola? Vilena bij Feyenoord hoort ook tot de stal van Raiola en die tekent wel voor 4 jaar bij. Het lijkt me sterk dat Feyenoord meer kan of wil betalen dan Ajax. Zij hebben ook een salarisplafond ingesteld. Ik vraag me af wat Overmars laatst bedoelde met "dan ga ik ervoor liggen" als er een talent weg wilde gaan. Je kunt natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ff kort op reageren dat ook Feyenoord in samenhang met Vilhena al genoeg gezeur heeft gehad met Raiola, bemoeienissen en drijgementen omtrent het wel en niet opstellen in de basiself. Daar wordt je niet vrolijk van als club van zo' n makelaar.
soccer
 soccer - zaterdag 14 december 2013 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 17:32 schreef VVout het volgende:

[..]

Ff kort op reageren dat ook Feyenoord in samenhang met Vilhena al genoeg gezeur heeft gehad met Raiola, bemoeienissen en drijgementen omtrent het wel en niet opstellen in de basiself. Daar wordt je niet vrolijk van als club van zo' n makelaar.
Het is natuurlijk gewoon een kwestie van onderhandelen. Daar horen alle mogelijkheden die je hebt bij. Zowel voor de club als voor de zaakwaarnemer. Dan hoeft het nog niet alleen over geld te gaan. Hat kan ook gaan over aansluiten bij de a selectie ,na een x aantal wedstrijden in het eerste opwaardering contract, transfersom limiet. Noem het maar op. Bij die onderhandelingen zitten wij niet ,dus kunnen we ook niet zeggen wie of wat er mis is gegaan en wie de schuld daar van is.
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 14 december 2013 - 17:48   quote  deeplink  
Soccer
Raiola denk aan eigen belang niet aan de juiste volgorde van de carriere van een talent
Onmogelijke eisen stellen aan nederlandse clubs zodat hij kan onderhandelen met de grote
Clubs in europa.. het is een volgevreten gezwel voor het voetbal Weg ermee!
remco k
 remco k - zaterdag 14 december 2013 - 21:24   quote  deeplink  
Volgens mij is het een geweldige zaakwaarnemer, hij staat er niet voor het sportieve deel van de loopbaan van een speler, hij wordt simpelweg aangesteld om een zo goed mogelijk contract in de wacht te slepen, en dat daoet ie voor vrijwel al zijn clienten met verve.

Zelden of nooit heb ik een speler negatief over Raiola gehoord..

Overigens heb ik net zo'n hekel aan hem, maar het is een verdomd goede zaakwaarnemer..
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 14 december 2013 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2013 - 21:24 schreef remco k het volgende:
Volgens mij is het een geweldige zaakwaarnemer, hij staat er niet voor het sportieve deel van de loopbaan van een speler, hij wordt simpelweg aangesteld om een zo goed mogelijk contract in de wacht te slepen, en dat daoet ie voor vrijwel al zijn clienten met verve.

Zelden of nooit heb ik een speler negatief over Raiola gehoord..

Overigens heb ik net zo'n hekel aan hem, maar het is een verdomd goede zaakwaarnemer..
Eens.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column Cruijff: Rol van de makelaar

0.0070500