BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hoe zit het nu met de schuldenlast ??

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 10 september 2012 - 09:45   quote  deeplink  
Een overzicht hoe het loopt de afgelopen jaren. Toeval of niet, feit is dat er wel actief beleid gevoerd wordt.

https://pbs.twimg.com/media/A2XX2pLCMAARBqJ.png:large

A2XX2pLCMAARBqJ.png
(weet niet of dit werkt)
tomson
 tomson - maandag 10 september 2012 - 12:20   quote  deeplink  
Het werkt
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 september 2012 - 12:39   quote  deeplink  
Inderdaad actief beleid en dat gaat zich de komende periode ook voort zetten, we barsten van de talenten dus je kan niet anders verwachten dat de inkomsten de uitgaven voorlopig zullen blijven overtreffen..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 november 2012 - 07:45   quote  deeplink  
Feyenoord zal een dezer dagen haar jaarverslag presenteren, waaruit zal blijken dat de Rotterdamse club over het boekjaar 2011/2012 een nettowinst van 6 miljoen euro heeft behaald, zo meldt het Algemeen Dagblad maandagochtend. In die winst is de opbrengst uit de transfers van Ron Vlaar en Karim El Ahmadi meegenomen. De schuld van Feyenoord zou inmiddels gereduceerd zijn van een bedrag van 43 miljoen euro in 2010 naar zo'n 12 miljoen euro. De directie van de Stadionclub aast op een toptransfer van één van haar vele talenten om zo in een klap schuldenvrij te geraken.

http://www.fr12.nl/nieuws/nieuws/20137---feyenoord-behaalt-nettowinst-van-6-miljoen-euro--.html
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 06 november 2012 - 08:14   quote  deeplink  
Belachelijk nu nog 12 miljoen schuld
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 06 november 2012 - 09:16   quote  deeplink  
Niet belachelijk.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 november 2012 - 09:31   quote  deeplink  
31miljoen verminderd in 2 jaar... belachelijk.

Even los van het feit hoe en wat.
dobias
 dobias - dinsdag 06 november 2012 - 09:32   quote  deeplink  
Ik vind dat onderhand Gudde zijn naam gescandeerd mag worden ipv dat hij die shit over zich heen krijgt. Is begonnen met een gigantische schuld en dik verlies draaiende tokko.

Ik heb het al vaker gezegd die gast verdiend een standbeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door dobias --
tomson
 tomson - dinsdag 06 november 2012 - 09:47   quote  deeplink  
Dit vind ik goed nieuws. Mits er geen lijken in de kast zitten, liggen we goed op schema. Volgend seizoen zwarte cijfers?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 06 november 2012 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 09:31 schreef Stylzz het volgende:
31miljoen verminderd in 2 jaar... belachelijk.

Even los van het feit hoe en wat.
Na de verkoop van Wijnaldum Fer en Castaignos stond de teller toen ook al niet op 12 miljoen dat ik mij kan herineren?

Ik ga niet opzoek maar weet het bijna zeker...
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 november 2012 - 10:15   quote  deeplink  
Met een netto winst van 6,5 miljoen euro (opgebouwd uit een operationeel resultaat van 1,7 miljoen en een transferresultaat van 4,8 miljoen euro) heeft Feyenoord in het seizoen 2011-2012 opnieuw forse stappen gezet op weg naar volledig financieel herstel.

De Rotterdamse topclub verwacht de lopende voetbaljaargang 2012-2013 een operationeel resultaat te realiseren in de lijn met het vorige seizoen en zo de schuld, die de afgelopen twee jaar al sterk daalde, nog verder af te bouwen.

Een positief operationeel resultaat (met dank aan een hogere omzet en een strakke begrotingsdiscipline), een positief transferresultaat, kapitaalinjecties, en de goede sportieve prestaties zijn de vier factoren die maken dat de wereld er voor Feyenoord veel beter uitziet dan pakweg drie jaar geleden, stelt algemeen directeur Eric Gudde vast.

Op 30 juni 2010 was het eigen vermogen nog 35 miljoen euro negatief. Een jaar later was dit reeds verbeterd tot 21 euro miljoen negatief, terwijl bij sluiting van het boekjaar 2011-2012 dit tekort is teruggelopen tot onder de 10 miljoen euro.

De totale schulden zijn eveneens sterk afgenomen en wel van 43 miljoen euro op 30 juni 2010 naar 26 miljoen euro een jaar later. Om in het seizoen 2011-2012 nog eens met liefst 15 miljoen euro terug te zijn gebracht tot minder dan 11 miljoen euro bij sluiting van het boekjaar. Overigens valt in het kader van de schuldvermindering op te merken dat het Feyenoord Investerings Fonds 2008 (het FIF) na balansdatum is opgeheven doordat de participanten volledig zijn uitgekocht.

Het seizoen 2011-2012 was dus niet alleen qua sportieve prestaties maar ook in financieel opzicht een bijzonder goed jaar voor Feyenoord. Tevens zijn de vooruitzichten voor dit jaar wederom hoopgevend, weet Gudde. Dit zal volgens de clubleiding echter zeker niet betekenen dat we de teugels nu weer laten vieren.

De strakke bedrijfsvoering van de laatste jaren wordt onverminderd voortgezet. Dit om de ingezette koers en laatste stap naar een financieel volledig herstel te kunnen maken. Dat betekent bijvoorbeeld dat spelersaankopen weliswaar soms mogelijk zijn, maar dan alleen door het voor een bescheiden deel benutten van eventuele inkomende transfergelden bij de verkoop van spelers.

De fraaie cijfers die Feyenoord over het voorbije jaar kon overleggen, maken uiteraard dat Feyenoord zich handhaaft in de veilige categorie 2 van de licentiecommissie van de KNVB.

Het doel van Feyenoord is om zo snel mogelijk volledig schuldenvrij te zijn en toe te werken naar een positief eigen vermogen. Een situatie die, volgens directeur Gudde, een paar jaar geleden voor een ieder een utopie leek, maar die nu toch echt binnen handbereik is. Daar hebben we hier in en om de club keihard aan gewerkt. Als directie willen wij dan ook onze dank en waardering uitspreken richting onze supporters, investeerders en sponsoren- groot of klein - en met nadruk natuurlijk de Vrienden van Feyenoord en onze medewerkers. Zij hebben ons door een paar moeilijke jaren geloodst en dragen ieder op eigen gepassioneerde wijze bij aan de financiële gezondmaking van deze mooie club.

Helemaal mooi, vindt Gudde het, dat, dankzij onze uitstekende jeugdopleiding en het geweldige werk van de technische staf en de spelers van het eerste elftal, parallel aan het financiële herstel Feyenoord ook sportief weer is opgestaan, waarmede op vele fronten een goed fundament voor de toekomst is gelegd.

fin_sit_1112_groot.jpg

http://www.feyenoord.nl/content/downloads/Jaarverslag_Feyenoord_1112.pdf
dobias
 dobias - dinsdag 06 november 2012 - 10:24   quote  deeplink  
Leon kap daar is mee man. Wees gewoon is blij dat het weer goed gaat.
Je kan wel blijven schoppen maar je kan ook eens toegeven dat je er naast zat. dat geeft niks dan laat je tenminste zien dta je een vent bent.

Feyenoord zelf heeft nooit gezegd dat ze vorig jaar al onde de 12 miljoen zaten dat waren speculaties.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door dobias --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 06 november 2012 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 10:24 schreef dobias het volgende:
Leon kap daar is mee man. Wees gewoon is blij dat het weer goed gaat.
Je kan wel blijven schoppen maar je kan ook eens toegeven dat je er naast zat. dat geeft niks dan laat je tenminste zien dta je een vent bent.

Feyenoord zelf heeft nooit gezegd dat ze vorig jaar al onde de 12 miljoen zaten dat waren speculaties.
Dus als Gudde niet de Guzman was vergeten te verkopen hadden we nu op plus 2 miljoen gestaan?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 november 2012 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 10:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus als Gudde niet de Guzman was vergeten te verkopen hadden we nu op plus 2 miljoen gestaan?
hahaah
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 06 november 2012 - 11:30   quote  deeplink  
WE hebben het met z'n allen heel knap gedaan, de schulden-last is nog maar
10 miljoen. Gefeliciteerd Feyenoord en Supporters - Het komt écht goed !!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 06 november 2012 - 11:33   quote  deeplink  
Waar hadden die lui van de FIF, die inmiddels volledig zijn uitgekocht, mee te maken? Was dat dat investeringsfonds in spelers, waarvoor zij 25 % van de transfergelden mochten opeisen?
En is in dit verhaal dat geld van de Vrienden van Feyenoord meegenomen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door Arie.Klooster --
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 06 november 2012 - 11:39   quote  deeplink  
Nope, dus eigenlijk kun je er 30 miljoen schuld bij tellen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 06 november 2012 - 11:54   quote  deeplink  
Ik bedoel eigenlijk of dat geld van VvF al in Feyenoord is gestoken? Of ligt dat ook nog klaar?
dobias
 dobias - dinsdag 06 november 2012 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 10:30 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus als Gudde niet de Guzman was vergeten te verkopen hadden we nu op plus 2 miljoen gestaan?
Leon dat is wel heel kortzichtig er vanuit gaan dat dat inderdaad zo is geweest.
Want er zijn bronnen die vertellen dat er wel een groot bedrag op tafel lag en er zijn bronnen die zeggen dat er niks was.

And you lose some and you win some. dat geldt ook voor onderhandelingen. Maak ik dagelijks mee.
dobias
 dobias - dinsdag 06 november 2012 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 11:54 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik bedoel eigenlijk of dat geld van VvF al in Feyenoord is gestoken? Of ligt dat ook nog klaar?
Uiteraard zit daar het geldt van de vvf bij.
Maar dat is geen schuld.
Betaal je geen rente over. Wordt terug betaald op het moment dat het kan.

Dus niks mis mee.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 06 november 2012 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:42 schreef dobias het volgende:

[..]

Uiteraard zit daar het geldt van de vvf bij.
Maar dat is geen schuld.
Betaal je geen rente over. Wordt terug betaald op het moment dat het kan.

Dus niks mis mee.
behalve dat t geld is wat ooit nog terug moet.
el-loco
 el-loco - dinsdag 06 november 2012 - 12:50   quote  deeplink  
Ik vind dit een zeer positief bericht. Maar aan de andere kant denk ik ook dat er juist nu doorgepakt moet worden inzake een nieuw stadion. Ik denk namelijk echt dat je de aansluiting kwijt gaat raken. Als je kijkt naar de 3 clubs die de afgelopen 2 jaar hebben geinvesteerd die staan een,twee en drie. Een groter multifunctioneel stadion. Zoek een mooie bestemming voor de Kuip. Stop met die sentimenten!
el-loco
 el-loco - dinsdag 06 november 2012 - 12:52   quote  deeplink  
@ leon als ze Larsson, Gullit enz niet voor een appel en een ei hadden verkocht dan waren ze nu ook schuldenvrij. Beetje achteraf redeneren vind ik!
ferry feyenoord
 ferry feyenoord - dinsdag 06 november 2012 - 12:54   quote  deeplink  
Wat me zorgen baart als ik kijk naar de cijfers op de officiele feyenoordsite dan zie ik een negatief transferresultaat in 2010-2011 (-4.7 mln). Hebben we toen niet wijnaldum/castaignos/Fer verkocht???????

Iedereen kijkt naar de schuldenlast, maar geld waarmee je je eigen vermogen positie mee verbetert kun je niet aanwenden voor aflossing van schulden. Ik maar me meer zorgen om het reultaat
craven
 craven - dinsdag 06 november 2012 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:43 schreef Stylzz het volgende:

[..]

behalve dat t geld is wat ooit nog terug moet.
uiteindelijk wel als feyenoord weer helemaal eigen baas wil zijn, aleen is de "schuld"niet rente dragend
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 06 november 2012 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:42 schreef dobias het volgende:

[..]

Uiteraard zit daar het geldt van de vvf bij.
Maar dat is geen schuld.
Betaal je geen rente over. Wordt terug betaald op het moment dat het kan.

Dus niks mis mee.
Dat snap ik ook wel, maar ik vroeg me gewoon af of dit al in Feyenoord gestoken was of dat het nog ligt te wachten... Oftewel, hoe is het met de solvabiliteit... (met of zonder vvf maakt nogal verschil hè)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 06 november 2012 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:52 schreef el-loco het volgende:
@ leon als ze Larsson, Gullit enz niet voor een appel en een ei hadden verkocht dan waren ze nu ook schuldenvrij. Beetje achteraf redeneren vind ik!
Vriend,als ik thuis op de bank staat te springen van FR geluk ,laat ik het jou als eerste weten maat.
lion1
 lion1 - dinsdag 06 november 2012 - 14:21   quote  deeplink  
ik snap het nog steeds niet helemaal.

schuldenlast was : -43 miljoen
inleg VVF : +30 miljoen
transferopbrengsten : +15 miljoen ???(schatting )
(castaignos,vlaar,el ahmadi,wijnaldum,fer)- bijdrage talentpool

Zo kom ik al op een saldo van +2 miljoen, en dan heb je nog operationele winst van 1,7 miljoen
over 2011-2012 er bovenop

Die 30 miljoen vvf moeten we toch ook weer terugbetalen !

wat zie ik nu verkeerd ?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 06 november 2012 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 12:54 schreef ferry feyenoord het volgende:
Wat me zorgen baart als ik kijk naar de cijfers op de officiele feyenoordsite dan zie ik een negatief transferresultaat in 2010-2011 (-4.7 mln). Hebben we toen niet wijnaldum/castaignos/Fer verkocht???????

Iedereen kijkt naar de schuldenlast, maar geld waarmee je je eigen vermogen positie mee verbetert kun je niet aanwenden voor aflossing van schulden. Ik maar me meer zorgen om het reultaat
De transferopbrengsten van Wijnaldum, Fer, Biseswar, Aké en Rekik zijn in het volgende boekjaar meegenomen. Dus niet voor 2010-2011, maar 2011-2012. Hetzelfde geldt overigens ook voor Vlaar en El Ahmadi. Hun transfers zijn niet voor het boekjaar 2011-2012 meegerekend, maar komen ten bate van het huidige boekjaar. 2012-2013 dus.
Wim2
 Wim2 - dinsdag 06 november 2012 - 14:32   quote  deeplink  
Nu moet het nieuwe stadion nog komen.

Het grootste gedeelte van het stadion zal gefinancierd worden door sponsoren. Dit zal ook gelden voor eventuele verbouwing van De Kuip. Van de ruim 300 miljoen hoeft de gemeente slechts garant te staan voor 50 miljoen, dit zijn kosten die in een later stadium gedekt zullen worden. De overige 250 miljoen kan door het bedrijf dat de opdracht realiseerd gedekt worden. In dit geval is Volkerwessels 1 van gegadigde, maar dit moet nog nader uitgewerkt worden. Op dit moment vind ik persoonlijk beide initiatieven van de directie en red de kuip nog niet overtuigend.

De Kuip is een prachtig stadion, maar in deze tijd dat alles op geld draait gewoon niet toereikend genoeg. Omdat namelijk de bobo units te klein zijn en de voorzieningen matig. Voor Jan met de Pet maakt het niet zoveel uit, maar op bobo vlak loopt Feyenoord gewoon veel geld mis. We hebben nu uit mijn hoofd gezegt 40 skyboxen en veel businesseats, maar die laatste zijn niet uitverkocht omdat men vind dat er niet voldoende faciliteiten zijn. In het nieuwe stadion, als bij verbouwing van De Kuip worden dit al tussen de 180 a 240 skyboxen en kan Feyenoord met de nieuw ingebouwde voorzieningen aanzienlijk meer geld genereren en de begroting zal daardoor ook echt omhoog schieten. We hebben nu al een begroting van 35 a 40 miljoen en de bedoeling is dat deze bijna verdubbeld. Feyenoord kan dan binnen 10 jaar de overige Nederlandse topclubs ver voorbij gestreeft zijn als alles loopt zoals het zou moeten lopen. Een nieuw stadion is nodig om aanhaken in eerste instantie definief te maken en daarna verder uit te lopen op de overige clubs. Tezamen met een goede jeugdopleiding moet dit een mooie toekomst veiligstellen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door Wim2 --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 06 november 2012 - 14:37   quote  deeplink  
Bedoelt men met FIF de talentpools?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 06 november 2012 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 14:21 schreef lion1 het volgende:
ik snap het nog steeds niet helemaal.

schuldenlast was : -43 miljoen
inleg VVF : +30 miljoen
transferopbrengsten : +15 miljoen ???(schatting )
(castaignos,vlaar,el ahmadi,wijnaldum,fer)- bijdrage talentpool

Zo kom ik al op een saldo van +2 miljoen, en dan heb je nog operationele winst van 1,7 miljoen
over 2011-2012 er bovenop

Die 30 miljoen vvf moeten we toch ook weer terugbetalen !

wat zie ik nu verkeerd ?
El Ahmadi en Vlaar komen ten bate van in het boekjaar 2012-2013. Castaignos zit ook niet in het boekjaar 2011-2012, dus zijn transfergelden zijn waarschijnlijk al ten bate gekomen in het boekjaar 2010-2011.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 06 november 2012 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 14:32 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

De transferopbrengsten van Wijnaldum, Fer, Biseswar, Aké en Rekik zijn in het volgende boekjaar meegenomen. Dus niet voor 2010-2011, maar 2011-2012. Hetzelfde geldt overigens ook voor Vlaar en El Ahmadi. Hun transfers zijn niet voor het boekjaar 2011-2012 meegerekend, maar komen ten bate van het huidige boekjaar. 2012-2013 dus.
Feyenoord zal een dezer dagen haar jaarverslag presenteren, waaruit zal blijken dat de Rotterdamse club over het boekjaar 2011/2012 een nettowinst van 6 miljoen euro heeft behaald, zo meldt het Algemeen Dagblad maandagochtend. In die winst is de opbrengst uit de transfers van Ron Vlaar en Karim El Ahmadi meegenomen. De schuld van Feyenoord zou inmiddels gereduceerd zijn van een bedrag van 43 miljoen euro in 2010 naar zo'n 12 miljoen euro. De directie van de Stadionclub aast op een toptransfer van één van haar vele talenten om zo in een klap schuldenvrij te geraken.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 06 november 2012 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 15:00 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Feyenoord zal een dezer dagen haar jaarverslag presenteren, waaruit zal blijken dat de Rotterdamse club over het boekjaar 2011/2012 een nettowinst van 6 miljoen euro heeft behaald, zo meldt het Algemeen Dagblad maandagochtend. In die winst is de opbrengst uit de transfers van Ron Vlaar en Karim El Ahmadi meegenomen. De schuld van Feyenoord zou inmiddels gereduceerd zijn van een bedrag van 43 miljoen euro in 2010 naar zo'n 12 miljoen euro. De directie van de Stadionclub aast op een toptransfer van één van haar vele talenten om zo in een klap schuldenvrij te geraken.
Grote onzin van het AD.

Dit komt uit het jaarverslag:

------------
Voor het seizoen 2012/2013 zal naar verwachting een positief bedrijfsresultaat voor transfers en na rentelasten worden gerealiseerd. Daarnaast wordt onder andere door de transfers van K. El Ahmadi en R. Vlaar een positief resultaat op transfers verwacht.
-----------

en

--------------
De transferopbrengsten in het boekjaar 2011/2012 betreffen voornamelijk de verkoop van Diego Biseswar, Georginio Wijnaldum, Leroy Fer, Karim Rekik en Nathan Ake. Dit onder aftrek van het aandeel van de participanten in Talentpool I en II en solidariteitsvergoedingen. Daarnaast worden betaalde commissies spelers en zaakwaarnemers op de transferinkomsten in mindering gebracht.
--------------------------
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 06 november 2012 - 15:47   quote  deeplink  
We hebben alle redenen om positief te zijn. Mijnheer(!)Gudde is erin geslaagd om een rechtstreeks exploitatie overschot te realiseren. Er is dus gewoon minder geld uitgegeven dan er aan vaste inkomsten (exclusief transfergelden!) binnenkwam. Heel grote klasse, Mijnheer Gudde!! Maar de grootste schatten zitten natuurlijk in de potentiële toekomstige transferopbrengsten. Als ik het goed begrijp heeft Feyenoord alleen nog maar transfer afschrijvingen op Cisse (nog 2 seizoenen E700.000,- per seizoen afschrijven) en de bedragen die voor Immers (gekocht voor E900.000,-, getekend voor 4 seizoenen. De transfersom wordt in 4 jaar afgeschreven, is E225.000,- per jaar) en Sing (3 ton in 2 seizoenen af te schrijven, dus 150.000,- per boekjaar) zijn betaald. Als je dat vergelijkt met bv PSV, die moeten de komende 4 jaar zo´n 20 miljoen afschrijven. In Eindhoven speculeren ze erop dat ze de dure, jonge aankopen binnen de komende 4 jaar met winst zullen doorverkopen. (Gaat met Wijnaldum voorop, niet meer lukken. Zonde van die jongen; die gaat helemaal kapot in E.) Maken ze geen grote transfers in Eindhoven, dan moeten ze dus echt enorme bedragen afschrijven in de komende jaren. Als je bij Ajax alleen Sulejmani neemt: Die gast loopt komende zomer gratis de arena uit, terwijl arena het lopende jaar nog wel 4 miljoen moet afschrijven op die geweldige Mickey! Mickey is echt een held! De afgelopen 4 jaar heeft ie de arena 16 miljoen aan afschrijvingen gekost - en daarnaast een ongetwijfeld vet jaarsalaris ontvangen. Dan zijn wij echt veel beter op weg. Alleen de 3 bovengenoemde spelers staan nog voor het verantwoorde bedrag van 2,7 miljoen op de balans, maar die som wordt dus afgedekt door een jaarlijkse afschrijving van iets meer dan een miljoen. Kijk, dat is andere thee! Op de rest van onze selectie hoeft de club geen cent af te schrijven! Iedere verkoop wordt in z´n geheel meteen bijgeschreven als zijnde ´Eigen Vermogen´. Sportief ziet het er ook heel rooskleurig uit. In iedere linie loopt een international, - in de verdediging zelfs 4! Laten we dat dan ook blijven uitdragen. En laten we er met z´n allen vooral de nadruk op leggen dat we liever een nieuwe superster uit de eigen jeugd zien komen, dan dat deze voor (veel) geld van buiten wordt gehaald. De kritiek van met name Willem van Hanegem, vind ik zeker om rekening mee te houden. Hij bekritiseerde het aantal nieuwe spelers, omdat die de eigen jeugd in de weg lopen. Daar moet Van Geel ook echt heel attent op zijn. Eigen jeugd altijd eerst! We moeten echter niet vergeten dat onder het bewind van Van Geel, 24(!) spelers zijn afgevloeid. Het is onmogelijk dat je dat helemaal opvangt met eigen jeugd. Laten we er trots op zijn dat onze selectie voor het grootste gedeelte al uit eigen jeugd bestaat, en dat Van Geel voor de rest van de selectie niet meer uitgaf dan 1,3 miljoen. En laten we daarbij ook niet vergeten dat Feyenoord alle Talentpool verplichtingen heeft afgekocht! Het gaat niet alleen goed: Het gaat heel erg goed! Een felicitatie voor de hele organisatie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2012 door Nick4F --
el-loco
 el-loco - dinsdag 06 november 2012 - 16:00   quote  deeplink  
@nick4f Immers is niet gekocht
el-loco
 el-loco - dinsdag 06 november 2012 - 16:08   quote  deeplink  
gehuurd met optie tot koop
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 06 november 2012 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 16:08 schreef el-loco het volgende:
gehuurd met optie tot koop
Volgens mij wordt die optie automatisch gelicht.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 06 november 2012 - 16:31   quote  deeplink  
@nick4f: is dit hoop of zijn dit feiten?
piet
 piet - dinsdag 06 november 2012 - 16:50   quote  deeplink  
1 vraag: De VVF had toch 30 miljoen opgehaald?? en we hadden 21 miljoen inkomsten uit transfers?? We zouden toch allang geen schuld meer moeten hebben???
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 06 november 2012 - 17:20   quote  deeplink  
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 06 november 2012 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 16:50 schreef piet het volgende:
1 vraag: De VVF had toch 30 miljoen opgehaald?? en we hadden 21 miljoen inkomsten uit transfers?? We zouden toch allang geen schuld meer moeten hebben???
In bovenstaande interview wordt ook jouw vraag beantwoord.
piet
 piet - dinsdag 06 november 2012 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 17:20 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

In bovenstaande interview wordt ook jouw vraag beantwoord.
Jep.. klint goed als je Gudde zo hoort!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 06 november 2012 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 17:28 schreef piet het volgende:

[..]

Jep.. klint goed als je Gudde zo hoort!
Zekers.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 06 november 2012 - 18:41   quote  deeplink  
Wat ik 2 jaar geleden heb gezegd blijf ik bij
We moeten toch blij zijn met Gudde
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 06 november 2012 - 18:42   quote  deeplink  
Gudde///held!!!
anders verlies ik mijn geloofwaardigheid :-)
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 06 november 2012 - 20:25   quote  deeplink  
lekker positief nieuws.de berekening snap ik niet helemaal.
maar als we schulden vrij zijn kunnen we (nog) niet concurreren met de top 3 .
laten we nog maar even met de jeugd verder gaan zonder aankopen of het zou een goede keeper moeten zijn
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 06 november 2012 - 20:35   quote  deeplink  
Lekker dan en komende zomer niet weer teveel nieuwelingen halen, uitsluitend aantoonbare versterkingen.
Wat is die Gudde een topsaneerder zeg. Is vast een vriend van Rutte II.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 06 november 2012 - 20:41   quote  deeplink  
dat heet toch nivelleren
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 06 november 2012 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 20:41 schreef piet de paler het volgende:
dat heet toch nivelleren
Voor topinkomens heet dat nivo leren.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hoe zit het nu met de schuldenlast ??









0.0067479