|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Geeft niet seizoen begint nog lang niet.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Pelle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vanavond allemaal VI kijken, dan krijgt ie m... |
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
quote: oehhh.. spannend.. een prijs |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
|
|
|
kuipje
|
|
|
alleen niet bij telegraaf.. maar dat heeft vast iets te maken met waar ze huisvesten.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Graziano Pellè verdient titel Speler van het Jaar'
Trainer Ronald Koeman vindt dat Graziano Pellè moet worden uitgeroepen tot Speler van het Jaar. Dinsdag maakt AD Sportwereld het AD Spelersklassement bekend. Pellè heeft concurrentie van Ajacied Daley Blind.
'Pellè verdient het om te worden gekozen tot Speler van het Jaar', zegt de coach. 'Hij heeft een geweldig seizoen achter de rug. Bony scoorde nog meer, maar Pellè laat een heel elftal beter voetballen. De publiekswissel tegen NAC had hij dubbel en dwars verdiend.'
De aanvaller, die koppend de dubieuze 1-0 tegen NAC voor zijn rekening nam, was blij met de woorden van de coach. 'Over dit doelpunt was twijfel, maar ik denk toch dat hij over de lijn was', zei hij lachend. 'Mijn vader en moeder waren voor het eerst in het stadion. Mijn vader heeft in het verleden een hartaanval gehad en hij komt niet graag meer naar wedstrijden. Ik moest hem echt overhalen. Hij heeft nu met eigen ogen gezien hoe de mensen zijn zoon hier waarderen. En met de winnende treffer was deze wedstrijd wederom geslaagd.' Bron:AD |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Pellé en Rene van de Gijp in de Kuip samen met de prijs voor speler van het Jaar.
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Graziano Pellè is door de rapporteurs van NUsport gekroond tot Voetballer van het Jaar 2012/2013.
In het hele seizoen kreeg Pellè maar één onvoldoende, ruim een week geleden tegen ADO Den Haag (5). Liefst zes keer werd de Italiaan voor zijn optreden gehonoreerd met een 8.
Feyenoord levert twee spelers in de NUsport top tien.
Voetballer van het Jaar:
1. Graziano Pellè (Feyenoord)6,83 2. Wilfried Bony (Vitesse)6,60 3. Kevin Strootman (PSV)6,59 4. Marco van Ginkel (Vitesse)6,55 5. Kenneth Vermeer (Ajax) 6,52 6. Nacer Chadli (FC Twente)6,48 7. Adam Maher (AZ)6,47 8. Stefan de Vrij (Feyenoord)6,42 9. Dusan Tadic (FC Twente)6,39 10. Filip Djuricic (sc Heerenveen)6,34 Bron:NUSport |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Top ELF: Pellè volgt ploeggenoot op
Het is net als vorig seizoen een speler van Feyenoord gelukt zich tot "beste speler van het seizoen" te kronen. Nadat vorig seizoen Jordy Clasie met de eer mocht strijken, is het dit seizoen Graziano Pellè die met de titel: "beste speler Eredivisie 2012/2013" mag pronken.
Wilfried Bony (Vitesse) pakt het zilver en Kevin Strootman (PSV Eindhoven) de bronzen plak. Uittredend winnaar Clasie eindigt op een gedeelde twaalde plaats. Morgen wordt bekend wie zich de "slechtste speler van de Eredivisie" mag noemen.
Beste speler Eredivisie 2012/2013
1. Cijfer: 6.86 Graziano Pellè (Feyenoord)
2. Cijfer: 6.77 Wilfried Bony (Vitesse)
3. Cijfer: 6.69 Kevin Strootman (PSV Eindhoven)
4. Cijfer: 6.52 Christian Eriksen (Ajaks)
5. Cijfer: 6.50 Daryl Janmaat (Feyenoord)
6. Cijfer: 6.45 Nacer Chadli (FC Twente)
7. Cijfer: 6.44 Filip Djuricic (sc Heerenveen)
8. Cijfer: 6.41 Siem de Jong (Ajaks)
9. Cijfer: 6.40 Kenneth Vermeer (Ajaks)
10. Cijfer: 6.38 Jens Toornstra (FC Utrecht)
11. Cijfer: 6.37 Jan-Arie van der Heijden (Vitesse)
12. Cijfer: 6.36 Jordy Clasie (Feyenoord) Robbin Ruiter (FC Utrecht)
14. Cijfer: 6.35 Daley Blind (Ajaks) Adam Maher (AZ Alkmaar)
16. Cijfer: 6.34 Dusan Tadic (FC Twente)
Spelregels algemene klassement Een speler maakt deel uit van de eindstand als hij in 22 van de 34 speelronden minimaal dertig minuten per duel in actie is gekomen. Bron:ELFVoetbal |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op maandag 13 mei 2013 - 15:14 schreef kuipje het volgende:alleen niet bij telegraaf.. maar dat heeft vast iets te maken met waar ze huisvesten.. Telegraaf...Zonde van het papier.
Pelle ook bij Volkskrant bij beste 11 van het seizoen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Raar dat Pellè concurrentie moet duchten van Stekie Blind volgens het AD, in die andere verkiezingen komt hij niet eens in de top tien voor.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zo blij als een kind is de rijzige Italiaan met de winst van het spelersklassement van NUsport.
Tijdens een uitgebreid interview met NUsport magazine, dat 23 mei verschijnt, streelt de hand van de voetballer het bijbehorende beeldje onophoudelijk.
Verheugd: "Dit is mijn eerste individuele prijs sinds 2007 toen ik de Premio Piola, de prijs voor Italiaans talent van het jaar, ontving. Ik ben er dolblij mee, aldus Pellè tegen NUsport.
Mag hij wat mensen bedanken? Dat mag. "Ik wil de club bedanken, de directeur, de trainer, mijn ploeggenoten - zij beseffen niet hoeveel mogelijkheden ze hebben - de fysio's, het keukenpersoneel - die zijn echt gek van me geworden, want ik zit altijd te zeuren om echte witte Italiaanse pasta-, de regelaars - want ik ben en blijf een luie Italiaan dus bel ik ze de hele tijd om informatie die ik allang had kunnen weten - en alle andere mensen bij Feyenoord. En de supporters natuurlijk."
Ronald Koeman stak al eerder de loftrompet over zijn spits. "Hij heeft er veel meer gemaakt dan ik er verwacht had. Maar in vergelijking met bijvoorbeeld Bony was hij ook heel belangrijk voor het team. Daarom vind ik het niet meer dan terecht dat Pellè tot beste speler wordt verkozen", aldus de Feyenoord-coach die zijn waardering afgelopen zondag ook in daden toonde door de spits tijdens de laatste competitiewedstrijd een applauswissel te gunnen. Bron:NuSport |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Koeman: 'Pellè heeft Feyenoord beter laten voetballen'
Volgens Feyenoord-trainer Ronald Koeman was Graziano Pellè afgelopen seizoen de beste speler in de Eredivisie. De Italiaan scoorde 27 keer namens Feyenoord, waarvan achttien goals in De Kuip. Daarmee heeft de Italiaan het clubrecord in handen, dat eerst op naam stond van Dirk Kuijt, Ove Kindvall en Cor van der Gijp. Het trio maakte ooit in één seizoen achttien doelpunten in het eigen stadion.
Pellè moet op de ranglijst van Eredivisie-topscorers wel Wilfried Bony van Vitesse voor zich dulden. De Ivoriaan trof 31 keer doel. 'Maar meer nog dan Bony heeft Graziano een heel team beter laten voetballen', zegt Koeman tegenover Voetbal International. 'Bony scoorde weliswaar heel veel, maar had op het spel van Vitesse toch niet de invloed die Graziano wel had op ons spel. Wat dat betreft vind ik hem gewoon de beste.'
Koeman maakte zich begin dit seizoen sterk voor de komst van Pellè, maar had nooit verwacht dat de spits zich zo zou ontwikkelen. 'Ik kan nu wel heel bijdehand gaan roepen van wel, maar dat is niet zo. Wel dacht ik zeker te weten dat hij in onze manier van voetballen van waarde zou kunnen zijn, maar dat hij er 27 ging maken, nee, dat is voor mij ook een verrassing', aldus Koeman. Bron:VI |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Feyenoord mag trots wezen dat al 2x op rij de beste speler in de selectie zit......... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 13 mei 2013 - 22:03 schreef infamous psv het volgende:Feyenoord mag trots wezen dat al 2x op rij de beste speler in de selectie zit......... Martin heeft daar een goede kijk op.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Logisch als je op de 5e ring zit.. |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
quote:Op maandag 13 mei 2013 - 15:59 schreef RenatoBos het volgende:Raar dat Pellè concurrentie moet duchten van Stekie Blind volgens het AD, in die andere verkiezingen komt hij niet eens in de top tien voor.. Je kan zeggen wat je wil maar daley blind heeft ook een sterk seizoen gedraaid |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: om van Geel nu god te noemen gaat mij te ver. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 - 06:41 schreef RedDevil1990 het volgende:[..] Je kan zeggen wat je wil maar daley blind heeft ook een sterk seizoen gedraaid Wie kijkt daar nou naar. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: De fotograaf van de gay krant. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 - 06:41 schreef RedDevil1990 het volgende:[..] Je kan zeggen wat je wil maar daley blind heeft ook een sterk seizoen gedraaid Vind ik de verrassing bij Ajaks.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
AD en VI zetten Pellè op één
Graziano Pellè is zowel door het AD als VI verkozen tot beste speler van het jaar in de eredivisie. De Italiaanse spits kreeg van de rapporteurs van beide media de hoogste gemiddelde beoordeling over het hele seizoen. Pellè kreeg maandag namens zowel het dagblad als het weekblad de prijs voor beste voetballer van het seizoen officieel overhandigd.
De rapporteurs van AD gaven Pellè een cijfer van 6,79 over de 29 wedstrijden die hij dit seizoen speelde voor Feyenoord. Stefan de Vrij eindigt met een gemiddeld eindcijfer van 6,56 op de vijfde plaats in het spelersklassement van de krant.
Ik ben blij dat ik een prijs aan dit seizoen heb overgehouden, reageert Pellè in het AD op zijn uitverkiezing. Feyenoord draaide een prachtig seizoen, maar de titel was echt te veel gevraagd. De derde plaats was het maximaal haalbare.
VI beoordeelde de 29 optredens van Pellè gemiddeld met het cijfer 6,93. In het eindklassement van het voetbalweekblad blijft de Italiaan Jens Toornstra (FC Utrecht) en Kenneth Vermeer (Ajaks) voor.
Naast AD en VI verkoos ook NUSport Pellè tot voetballer van het jaar. Het maandblad gaf de spits een gemiddelde beoordeling van 6,83. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Pellè: 'Met doelpunt tegen Ajaks is het allemaal begonnen'
Graziano Pellè kijkt uitvoerig naar de ingelijste foto van de treffer tegen Ajax. De 2-2 in de Kuip, 28 oktober 2012. Toby Alderweireld is te laat, Daley Blind kijkt verslagen toe. En zijn ploeggenoten Lex Immers en Anass Achahbar kijken letterlijk met open mond toe hoe de Italiaan een punt uit het vuur sleept.
'Met dit doelpunt is het allemaal begonnen. Het was een fantastisch moment, tegen de aartsrivaal en op het juiste moment. Vanaf dat moment was er een enorme klik tussen mij en de supporters', zegt de Italiaanse spits in AD Sportwereld.
'Vlak na die goal kreeg ik nog een kopkans die Vermeer prachtig redde. Daar denk ik nog weleens aan. Feyenoord draaide een prachtig seizoen, maar de titel was echt te veel gevraagd. We verloren met 3-0 bij Ajaks, FC Twente en PSV. Negen tegentreffers en zelf niet gescoord. En we konden in de slotfase van het seizoen niet winnen bij ADO, PEC, RKC en Heerenveen. De derde plaats was het maximaal haalbare resultaat.
'We moeten ons verbeteren om echt mee te doen om de titel. De laatste weken had ik last van mijn rug. Op de dag voor het duel met NAC kwam Koeman naar mij toe en hij vroeg mij nog eenmaal voluit te gaan. Ik moest lachen en zei dat ik op was. Ik ben blij dat het seizoen voorbij is. Volgend seizoen wil ik er weer staan.
'Ja, bij Feyenoord. Natuurlijk. Als Feyenoord een megabod krijgt op een speler, vertrekt hij. Ook Graziano Pellè. Maar wees niet bang, het moet heel gek lopen wil ik volgend seizoen niet hier spelen. Na de vakantie kom ik hier weer terug.' Bron:AD |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dikke kus voor Pellè
|
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
Voortvluchtige boef trapt wat????? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mag aannemen dat ie niet zijn moeder heeft getrapt..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 mei 2013 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
quote: Altijd maar half nieuws van jou, of je klote filmpjes doen het niet...Schieten we daar nou mee op! :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Klachten kunne alleen schriftelijk S L O M E.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 13 mei 2013 - 15:14 schreef kuipje het volgende:alleen niet bij telegraaf.. maar dat heeft vast iets te maken met waar ze huisvesten.. Gewoon een kutkrant |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wie is het bij de Telegraf geworden dan..? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
zijn vriendin is voor mij spelersvrouw van het jaar.
klassepoppetje |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Even dit, ik zit nu de samenvatting te bekijken (iets later dan de normale landrotten) die Tevreden is jong maar heeft wel dezelfde fysiek als Pelle. Of zie ik dat erg verkeerd zo ja sorry zo nee ik heb er toch kijk op he? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 - 20:59 schreef piet de paler het volgende:Even dit, ik zit nu de samenvatting te bekijken (iets later dan de normale landrotten) die Tevreden is jong maar heeft wel dezelfde fysiek als Pelle. Of zie ik dat erg verkeerd zo ja sorry zo nee ik heb er toch kijk op he? Ik kan werkelijk nog niks zeggen over Mitchell, heb hem nog niet aan het werk kunnen zien.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 - 20:59 schreef piet de paler het volgende:Even dit, ik zit nu de samenvatting te bekijken (iets later dan de normale landrotten) die Tevreden is jong maar heeft wel dezelfde fysiek als Pelle. Of zie ik dat erg verkeerd zo ja sorry zo nee ik heb er toch kijk op he? Eerlijk gezegd hoop ik dat Te Vrede volgend seizoen het gaat laten zien. Gun het 'm wel. |
|
|
|
|
RedDevil1990
|
|
|
Ja hopen op een redelijke pinchitter |
|
|
|
|
Wim2
|
|
|
Wat een CHICK heeft die Pellè.. die beentjes.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: ff rustig hè, ik heb ongeveer 3/4 van mijn leven op het water geleefd heb natuurlijk wel SAT tv met canaalplus abo kan je ook eredivisie live mee kijken. |
|
|
|