BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Graziano Pellè //Held!!!topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 februari 2014 - 09:02   quote  deeplink  
Merkwaardig toch dat een aantal jeugdspelers te weinig thuis geven als het op bikkelen aan komt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 februari 2014 - 10:14   quote  deeplink  
Als je haar maar goed zit Graziano..
Jij had er nog ZEKER 1 moeten scoren!
MMM
 MMM - maandag 03 februari 2014 - 10:34   quote  deeplink  
Hij gleed uit, kon hij niks aan doen.

De enige die wekelijks presteert, verdiend geen verkeerd woord.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 februari 2014 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 10:34 schreef MMM het volgende:
Hij gleed uit, kon hij niks aan doen.

De enige die wekelijks presteert, verdiend geen verkeerd woord.
Als hij gewoon was blijven staan had tie gezeten...
Krijg altijd eerst een assist voordat hij kan scoren..
Vind het perfect dat hij mensen op hun plaats zet,maar
ik weiger hem te verheerlijken...In het begin van het seizoen
liep hij zelf nog met verontwaardiging in zijn lijf na
een gemiste transfer van die zandbak paradijs
Stylzz
 Stylzz - maandag 03 februari 2014 - 13:44   quote  deeplink  
Is onze waardevolste speler.
Met afstand.
Gaat muntjes opleveren.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 februari 2014 - 15:06   quote  deeplink  
Ik denk op termijn Boëtius en Vilhena...Maar voor nu zeker weten.
Stylzz
 Stylzz - maandag 03 februari 2014 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik denk op termijn Boëtius en Vilhena...Maar voor nu zeker weten.
Die gaan nooit een contract hebben met die waarde en die looptijd die Pellè aan het eind van dit seizoen wel heeft ..

Dat bepaalt voor een groot gedeelte de transfersom.
MMM
 MMM - maandag 03 februari 2014 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 13:13 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Als hij gewoon was blijven staan had tie gezeten...
Krijg altijd eerst een assist voordat hij kan scoren..
Vind het perfect dat hij mensen op hun plaats zet,maar
ik weiger hem te verheerlijken...In het begin van het seizoen
liep hij zelf nog met verontwaardiging in zijn lijf na
een gemiste transfer van die zandbak paradijs
Ja maar aan uitglijden doe je niks Leon..
MMM
 MMM - maandag 03 februari 2014 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:09 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Die gaan nooit een contract hebben met die waarde en die looptijd die Pellè aan het eind van dit seizoen wel heeft ..

Eens, je kan vragen wat je wilt. Ik denk dat Feyenoord nog geen eens genoegen neemt met 15 miljoen.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 februari 2014 - 15:29   quote  deeplink  
Gisteren bij Studio 020 zei die Arno Vermeulen dat transferinkomsten maar voor 25% geherinvesteerd kunnen worden door Feyenoord.
Hoe komt ie daarbij?
Stylzz
 Stylzz - maandag 03 februari 2014 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:29 schreef FR-Henk het volgende:
Gisteren bij Studio 020 zei die Arno Vermeulen dat transferinkomsten maar voor 25% geherinvesteerd kunnen worden door Feyenoord.
Hoe komt ie daarbij?
`dikke duim.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 februari 2014 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:33 schreef Stylzz het volgende:

[..]

`dikke duim.
Pfff...Gelukkig maar.
tomson
 tomson - maandag 03 februari 2014 - 15:52   quote  deeplink  
Zo hij er echt zo ver naast zitten ? Ik denk van niet.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 februari 2014 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:24 schreef MMM het volgende:

[..]

Ja maar aan uitglijden doe je niks Leon..
Klopt,gebrek aan techniek & overzicht ook niet...
Geld niet voor Pellè btw
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 februari 2014 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:09 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Klopt,we zullen zien.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 februari 2014 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:29 schreef FR-Henk het volgende:
Hoe komt ie daarbij?
Eerst moet er nog 6 miljoen afgelost worden...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 februari 2014 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:52 schreef tomson het volgende:
Ik denk het ook niet...
Bij ons heb je altijd addertjes onder het gras.
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - maandag 03 februari 2014 - 16:26   quote  deeplink  
Studio Neus! Wie kijkt daar nou naar hahaha!
En wie luisterd er nou na Arno Vermeulen hahaha!
van geil
 van geil - maandag 03 februari 2014 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 15:52 schreef tomson het volgende:
denk ik ook.
van geil
 van geil - maandag 03 februari 2014 - 16:45   quote  deeplink  
En Pelle speelt zo verbazingwekkend goed dat hij als hij goed speelt al tegenvalt voor het publiek.
is een spel verdelende spits die ook nog scoort.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 februari 2014 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 16:26 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Studio Neus! Wie kijkt daar nou naar hahaha!
En wie luisterd er nou na Arno Vermeulen hahaha!
Je lacht wat af he.
van geil
 van geil - maandag 03 februari 2014 - 22:34   quote  deeplink  
Doodzonde dat we geen prijs hebben met Pelle.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 februari 2014 - 23:42   quote  deeplink  
Baalt ie zelf nog het meest van.
VVout
 VVout - dinsdag 04 februari 2014 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 februari 2014 - 23:42 schreef FR-Henk het volgende:
Baalt ie zelf nog het meest van.
Niet alleen hij !!!
MMM
 MMM - dinsdag 04 februari 2014 - 14:42   quote  deeplink  
Fenomeen.

Hup Graziano!
MMM
 MMM - dinsdag 04 februari 2014 - 20:39   quote  deeplink  
Eerste helft weer zitten smullen van Pellè. Paar heerlijke balletjes, tweede helft stuk minder. Mede door zijn ploeggenoten die hem geen normale bal gaven.
van geil
 van geil - dinsdag 04 februari 2014 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 februari 2014 - 20:39 schreef MMM het volgende:
Eerste helft weer zitten smullen van Pellè. Paar heerlijke balletjes, tweede helft stuk minder. Mede door zijn ploeggenoten die hem geen normale bal gaven.
+1
MMM
 MMM - zondag 09 februari 2014 - 00:46   quote  deeplink  
Fenomeen, wat een geweldenaar.

Penalty's mag hij niet meer nemen maar die 4-1, geweldig.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 09 februari 2014 - 01:24   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 09 februari 2014 - 01:33   quote  deeplink  
Stylzz
 Stylzz - zondag 09 februari 2014 - 08:32   quote  deeplink  
Sterk, maar ook matige momenten
sportverteller
 sportverteller - zondag 09 februari 2014 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 08:32 schreef Stylzz het volgende:
Sterk, maar ook matige momenten
Eens.
Milo
 Milo - zondag 09 februari 2014 - 10:26   quote  deeplink  
Matige momenten gvd wat verwacht je? 5 goals 7 pasjes? Wat een fenomeen! Geef hem het dubbele salaris hij is het zo waard Kuyt straks erbij om te likken baarden!
van geil
 van geil - zondag 09 februari 2014 - 10:28   quote  deeplink  
De lat wordt voor Pelle inderdaad vrij hoog gelegd in verhouding tot anderen.
Milo
 Milo - zondag 09 februari 2014 - 10:29   quote  deeplink  
Ja en immers maar op hemelen pfff ben er ff klaar mee!
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 09 februari 2014 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Pellè wil Van Basten als opvolger Koeman

Als het aan aanvoerder en clubtopscorer Graziano Pellè ligt, wordt Marco van Basten bij Feyenoord de opvolger van trainer Ronald Koeman. Net als Koeman in Rotterdam deed, kondigde Van Basten onlangs aan na dit seizoen te vertrekken bij SC Heerenveen.

'Ik heb verschrikkelijk veel respect voor Van Basten', zegt Pelle tegen Voetbal International. 'Ik vond hem een geweldige voetballer, dus het lijkt me leuk training te krijgen van iemand die ik als kind enorm bewonderde. En het kan, want hij is vrij.'

Van Basten geldt in De Kuip niet als een voorname kandidaat voor de trainerspositie; bondscoach Louis van Gaal en Co Adriaanse maken een grotere kans, net zoals Fred Rutten en Vitesse-trainer Peter Bosz. 'Maar Louis zie ik hier niet komen', vermoedt Pelle, die met Van Gaal samenwerkte bij AZ. 'Ik ken hem, hij streeft een grotere club na.'

'Wat mij betreft hoeft het niet zo moeilijk te zijn', vervolgt de Italiaan. 'Als Van Basten het niet wordt, schuif dan Jean-Paul van Gastel door. Hij kent de club en de spelers.' Van Gastel is nu nog assistent van Koeman, die de kandidatuur van Van Gastel min of meer in twijfel trok door te stellen dat het trainersvak een ervaringsvak is.

Pellè is het daar niet helemaal mee eens. 'Te weinig ervaring? Je moet in het leven kansen krijgen en juist Nederland ís het land van de kansen. Iedereen krijgt hier een kans, dus waarom Van Gastel niet?', aldus Pelle die zaterdagavond tegen NEC zijn 49ste en vijftigste officiële doelpunt maakte voor Feyenoord, dat eenvoudig met 5-1 won en Vitesse passeerde op de ranglijst. De Rotterdammers zijn nu derde achter koploper Ajax en runner-up FC Twente.
Nja, je kunt maar beter doelpunten blijven maken hè..? (:

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 februari 2014 door Bosifyable --
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 09 februari 2014 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 10:29 schreef Milo het volgende:
Afzeiken is makkelijker hè?
piet de paler
 piet de paler - zondag 09 februari 2014 - 10:49   quote  deeplink  
Hij is goed maar ik denk alleen in de NL competitie, hij krijgt veel vrijheid en tijd
van geil
 van geil - zondag 09 februari 2014 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 10:49 schreef piet de paler het volgende:
Hij is goed maar ik denk alleen in de NL competitie, hij krijgt veel vrijheid en tijd
misschien is t je nog niet opgevallen, maar krijgt vaak dubbele dekking met ook nog n man ervoor.
dat t dan makkelijk lijkt ligt aan Pelle.
Als hij de stap niet aankan, dan hoeft de rest er niet eens van te dromen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 09 februari 2014 - 10:58   quote  deeplink  
Misschien,echter hij heeft wat kansen gehad bij grotere clubs en t het daar niet gered.
Milo
 Milo - zondag 09 februari 2014 - 11:22   quote  deeplink  
Soms vallen de puzzelstukjes later in elkaar! Ik vind hem een geweldige Feijenoord spits

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 februari 2014 door Milo --
van geil
 van geil - zondag 09 februari 2014 - 11:51   quote  deeplink  
De beste ooit.
piet de paler
 piet de paler - zondag 09 februari 2014 - 11:56   quote  deeplink  
Daar sluit ik mij bij aan, ik denk dat we hem erg zullen missen bij een verkoop, een andere spits zou sterkere flank en middenvelders om zich heen moeten hebben
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 09 februari 2014 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 11:51 schreef van geil het volgende:
De beste ooit.
Wellicht een interessant artikel wat hier op aansluit;

PELLE IN RIJTJE PIJL EN KINDVALL

Graziano Pelle is één van de meest doelpuntrijke Feyenoord-spitsen aller tijden. Met 45 doelpunten in 50 competitiewedstrijden mag hij zich in het rijtje der groten scharen en scoorde hij gemiddeld even veel doelpunten per wedstrijd als Kees Pijl en Ove Kindvall. Een klein onderzoek.

Gisteravond maakte hij er weer twee. Graziano Pelle, uitgelachen toen hij in augustus 2012 bij Feyenoord tekende, is immens belangrijk voor Feyenoord. Vorig seizoen scoorde hij in 29 competitiewedstrijden 27 doelpunten, dit seizoen staat de teller na 21 wedstrijden op 18 goals. Dat is bijzonder veel en reden genoeg eens te kijken hoe Pelle het doet in vergelijking met andere succesvolle Feyenoord-spitsen.

In dit onderzoek heb ik gekeken naar het gemiddeld aantal doelpunten per competitiewedstrijden van dertien Feyenoord-spitsen uit alle tijden. Dit is geen complete selectie van spitsen, om een aantal redenen. In mijn selectie van spitsen heb ik naar een aantal dingen gekeken. Allereerst moet de spits minstens 30 competitiewedstrijden gespeeld hebben om meegenomen te worden, bijna een heel seizoen dus. Op die manier blijven toevallige doelpuntenmakers buiten schot. Een uitzondering heb ik gemaakt voor John Guidetti (23 competitiewedstrijden in 2011/2012), omdat hij als een welhaast onvervangbaar fenomeen werd gezien, een spits veel beter en doelgerichter dan Pelle. Ik denk dat het interessant is om te zien hoe Pelle zich qua doelpuntgemiddelde verhoudt tot zijn voorganger, dus heb ik Guidetti ook meegenomen.

Daarnaast heb ik alleen competitiewedstrijden vanaf 1921, het jaar dat Feyenoord naar de eerste klasse (destijds hoogste niveau) promoveerde, meegeteld. Precieze gegevens van daarvoor zijn met veel research op zich wel te achterhalen, maar heb ik op dit moment niet voorhanden. Duidelijk is in ieder geval dat Kees Pijl, die vanaf 1916 voor Feyenoord speelde, topscorer aller tijden is als ook wedstrijden van vóór 1921 worden meegenomen (216 competitiegoals in een onbekend aantal competitiewedstrijden).

Tot slot heb ik enkel competitiewedstrijden meegenomen in mijn berekeningen. Bekerwedstrijden zijn, zeker in het geval van de vooroorlogse Feyenoorders, moeilijk precies te achterhalen, bovendien hebben verschillende bronnen soms verschillende doelpuntenmakers, is mijn ervaring. Kees Pijl zou overigens in 310 wedstrijden in totaal 306 a 307 goals gemaakt hebben, een onvoorstelbaar aantal. Competitiewedstrijden geven een vrij compleet beeld van een spits én zijn redelijk goed te achterhalen, hoewel ook hier soms discrepantie is tussen verschillende bronnen.

Dan de resultaten:

spitsen.png?w=580

spitsenZoals deze gegevens laten zien kan Pelle zich in een bijzonder rijtje spitsen scharen dat gemiddeld 0,9 goals per wedstrijd scoorde. Een ongelofelijk gemiddelde, zeker als je het vergelijkt met populaire spitsen als Cruz, Houtman en Kuyt. Bij Van Hooijdonk moet ik een kanttekening maken: ik heb alleen zijn eerste periode meegenomen in mijn berekening, omdat dit de periode was waarin hij basisspeler was en dé topspits. In zijn tweede periode (januari 2006 t/m juni 2007) was hij vooral invaller en scoorde dan ook minder. Die gegevens alsnog meenemen had een flink vertekend beeld van zijn doelgerichtheid als resultaat en zou zijn succesvolle eerste periode geen recht doen.

Een echte vergelijking is overigens om een aantal redenen moeizaam. Pijl en Kindvall speelden in een hele andere tijd dan Pelle én waren over een langere periode succesvol. Pelle was in de jaren voordat hij naar Feyenoord kwam een spits die maar zelden scoorde, terwijl Pijl en Kindvall (en ook Cor van der Gijp, topscorer van Feyenoord in de Eredivisie) meer seizoenen achtereenvolgens veel scoorden voor de club. Wel denk ik dat dit een interessant beeld geeft van hoe succesvol en ook belangrijk Pelle is voor Feyenoord. Bovendien scoort hij gemiddeld vaker per wedstrijd dan zijn onvervangbare voorvanger Guidetti, ook een knappe prestatie.

Bron: http://levenmetfeyenoord.wordpress.com/2014/02/09/pelle-in-rijtje-pijl-en-kindvall/
Nick4F
 Nick4F - zondag 09 februari 2014 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
De beste ooit.
Eens. Wat een spits!
Natuurlijk wil hij cashen, maar dat zou hij wat mij betreft ook in de Kuip mogen doen.
Pelle mag voor mij de allerbest betaalde speler in de geschiedenis van onze club worden.
Doe hem een superaanbod voor 5 jaar, en misschien, heel misschien, beseft hij dat wat hij hier in de Kuip en met de supporters heeft, uniek is. Hij kan zich hier niets minder dan onsterfelijk maken. En met een geweldige aanbieding, zal hij ook meer begrip hebben als de club een mega transferbedrag wil ontvangen. Hoe we budget vrij maken voor die superaanbieding? Schaken verkopen, en vervangen door een (veel) goedkopere kracht. Matthijssen zou ook heel mooi zijn: heb je meteen een vrijkomend salarisbudget van 1 miljoen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 09 februari 2014 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 10:29 schreef Milo het volgende:
gold voor t hele eftal, ook Pellè was bij vlagen matig.
Vooral in het begin, liet ballen wegspringen, verloor duels, was na 5minuten al aan t mekkeren.

Dan kan je grappig gaan lopen doen in de media, maar dit had ook 100% verkeerd af kunnen lopen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 09 februari 2014 - 12:09   quote  deeplink  
En als iemand zulke kwaliteiten ten toon spreid, mag en moet je meer verwachten.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 09 februari 2014 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
De beste ooit.
Onvergelijkbaar. Hoe ga je hem bijvoorbeeld ooit echt kunnen vergelijken met een Kindvall?

Pellè is de beste sinds Van Hooijdonk. Maar die was denk ik belangrijker in de grote wedstrijden.
van geil
 van geil - zondag 09 februari 2014 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 12:07 schreef Nick4F het volgende:

[..]

Eens. Wat een spits!
Natuurlijk wil hij cashen, maar dat zou hij wat mij betreft ook in de Kuip mogen doen.
Pelle mag voor mij de allerbest betaalde speler in de geschiedenis van onze club worden.
Doe hem een superaanbod voor 5 jaar, en misschien, heel misschien, beseft hij dat wat hij hier in de Kuip en met de supporters heeft, uniek is. Hij kan zich hier niets minder dan onsterfelijk maken. En met een geweldige aanbieding, zal hij ook meer begrip hebben als de club een mega transferbedrag wil ontvangen. Hoe we budget vrij maken voor die superaanbieding? Schaken verkopen, en vervangen door een (veel) goedkopere kracht. Matthijssen zou ook heel mooi zijn: heb je meteen een vrijkomend salarisbudget van 1 miljoen.
Yep, opperde ik ook al.
van geil
 van geil - zondag 09 februari 2014 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2014 - 12:03 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Wellicht een interessant artikel wat hier op aansluit;

PELLE IN RIJTJE PIJL EN KINDVALL

Graziano Pelle is één van de meest doelpuntrijke Feyenoord-spitsen aller tijden. Met 45 doelpunten in 50 competitiewedstrijden mag hij zich in het rijtje der groten scharen en scoorde hij gemiddeld even veel doelpunten per wedstrijd als Kees Pijl en Ove Kindvall. Een klein onderzoek.

Gisteravond maakte hij er weer twee. Graziano Pelle, uitgelachen toen hij in augustus 2012 bij Feyenoord tekende, is immens belangrijk voor Feyenoord. Vorig seizoen scoorde hij in 29 competitiewedstrijden 27 doelpunten, dit seizoen staat de teller na 21 wedstrijden op 18 goals. Dat is bijzonder veel en reden genoeg eens te kijken hoe Pelle het doet in vergelijking met andere succesvolle Feyenoord-spitsen.

In dit onderzoek heb ik gekeken naar het gemiddeld aantal doelpunten per competitiewedstrijden van dertien Feyenoord-spitsen uit alle tijden. Dit is geen complete selectie van spitsen, om een aantal redenen. In mijn selectie van spitsen heb ik naar een aantal dingen gekeken. Allereerst moet de spits minstens 30 competitiewedstrijden gespeeld hebben om meegenomen te worden, bijna een heel seizoen dus. Op die manier blijven toevallige doelpuntenmakers buiten schot. Een uitzondering heb ik gemaakt voor John Guidetti (23 competitiewedstrijden in 2011/2012), omdat hij als een welhaast onvervangbaar fenomeen werd gezien, een spits veel beter en doelgerichter dan Pelle. Ik denk dat het interessant is om te zien hoe Pelle zich qua doelpuntgemiddelde verhoudt tot zijn voorganger, dus heb ik Guidetti ook meegenomen.

Daarnaast heb ik alleen competitiewedstrijden vanaf 1921, het jaar dat Feyenoord naar de eerste klasse (destijds hoogste niveau) promoveerde, meegeteld. Precieze gegevens van daarvoor zijn met veel research op zich wel te achterhalen, maar heb ik op dit moment niet voorhanden. Duidelijk is in ieder geval dat Kees Pijl, die vanaf 1916 voor Feyenoord speelde, topscorer aller tijden is als ook wedstrijden van vóór 1921 worden meegenomen (216 competitiegoals in een onbekend aantal competitiewedstrijden).

Tot slot heb ik enkel competitiewedstrijden meegenomen in mijn berekeningen. Bekerwedstrijden zijn, zeker in het geval van de vooroorlogse Feyenoorders, moeilijk precies te achterhalen, bovendien hebben verschillende bronnen soms verschillende doelpuntenmakers, is mijn ervaring. Kees Pijl zou overigens in 310 wedstrijden in totaal 306 a 307 goals gemaakt hebben, een onvoorstelbaar aantal. Competitiewedstrijden geven een vrij compleet beeld van een spits én zijn redelijk goed te achterhalen, hoewel ook hier soms discrepantie is tussen verschillende bronnen.

Dan de resultaten:

[ afbeelding ]

spitsenZoals deze gegevens laten zien kan Pelle zich in een bijzonder rijtje spitsen scharen dat gemiddeld 0,9 goals per wedstrijd scoorde. Een ongelofelijk gemiddelde, zeker als je het vergelijkt met populaire spitsen als Cruz, Houtman en Kuyt. Bij Van Hooijdonk moet ik een kanttekening maken: ik heb alleen zijn eerste periode meegenomen in mijn berekening, omdat dit de periode was waarin hij basisspeler was en dé topspits. In zijn tweede periode (januari 2006 t/m juni 2007) was hij vooral invaller en scoorde dan ook minder. Die gegevens alsnog meenemen had een flink vertekend beeld van zijn doelgerichtheid als resultaat en zou zijn succesvolle eerste periode geen recht doen.

Een echte vergelijking is overigens om een aantal redenen moeizaam. Pijl en Kindvall speelden in een hele andere tijd dan Pelle én waren over een langere periode succesvol. Pelle was in de jaren voordat hij naar Feyenoord kwam een spits die maar zelden scoorde, terwijl Pijl en Kindvall (en ook Cor van der Gijp, topscorer van Feyenoord in de Eredivisie) meer seizoenen achtereenvolgens veel scoorden voor de club. Wel denk ik dat dit een interessant beeld geeft van hoe succesvol en ook belangrijk Pelle is voor Feyenoord. Bovendien scoort hij gemiddeld vaker per wedstrijd dan zijn onvervangbare voorvanger Guidetti, ook een knappe prestatie.

Bron: http://levenmetfeyenoord.wordpress.com/2014/02/09/pelle-in-rijtje-pijl-en-kindvall/
mooie lijst.
wil er wel aan toevoegen dat buiten de goals , Pelle echt geweldig speelt.
legt ongelooflijk veel ballen neer en verdeeld t spel.
Heb ik nog nooit n spits zien doen bij Feyenoord.
N legende . jammerlijk genoeg zonder prijs tot nu.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Graziano Pellè //Held!!!topic

0.0298590