BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zeg het maar: welke opstelling vanaf 1 september?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
dennie
 dennie - donderdag 22 augustus 2013 - 21:30   quote  deeplink  
Maar ik vraag me af of Clasie niet overschat word? Was hij vorig seizoen echt zo sterk? Het jaar daarvoor wel, samen met El Ahmadi met dat tikkie takkie. DAarna is het alleen maar berg afwaarts gegaan vind ik?
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 22 augustus 2013 - 21:32   quote  deeplink  
Verband El Ahmadi & Clasie: El Ahmadi was de slot op de deur en verbinder naar Clasie, Bakkal cs.

Clasie mist zo'n man en 'zwemt' al een tijdje doelloos op het middenveld.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 22 augustus 2013 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2013 - 21:30 schreef dennie het volgende:
Maar ik vraag me af of Clasie niet overschat word? Was hij vorig seizoen echt zo sterk? Het jaar daarvoor wel, samen met El Ahmadi met dat tikkie takkie. DAarna is het alleen maar berg afwaarts gegaan vind ik?
Vorige seizoen speelde hij ook minder inderdaad. Maar ik denk vooral dat hij er gewoon nog niet aan toe is de leider van het middenveld te zijn, een rol die hem wordt toebedeeld omdat Immers te beperkt is en Vilhena nog heel jong. Zo'n Schaars, wat geen geweldige voetballer is, maar wel internationale ervaring heeft zou hem beter laten renderen. Net zoals Strootman dat doet bij NL en El Ahmadi dat tot ruim 1 seizoen terug bij Feyenoord deed.
dennie
 dennie - donderdag 22 augustus 2013 - 21:36   quote  deeplink  
Maar ik denk dat Clasie zichzelf de verkeerde rol oplegt. Hij wil zichzelf graag zien als de Nederlandse Pirlo maar zijn passing en inzicht zijn gewoon niet goed genoeg.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 22 augustus 2013 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2013 - 21:36 schreef dennie het volgende:
Maar ik denk dat Clasie zichzelf de verkeerde rol oplegt. Hij wil zichzelf graag zien als de Nederlandse Pirlo maar zijn passing en inzicht zijn gewoon niet goed genoeg.
Klopt. Er mankeert wat aan zijn taakstelling in het team. Clasie kan dat niet aan. Ook dat maakt het team onevenwichtig.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 22 augustus 2013 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2013 - 21:36 schreef dennie het volgende:
Maar ik denk dat Clasie zichzelf de verkeerde rol oplegt. Hij wil zichzelf graag zien als de Nederlandse Pirlo maar zijn passing en inzicht zijn gewoon niet goed genoeg.
Op termijn wellicht wel. Maar ook Pirlo is pas op latere leeftijd echt goed geworden. Het is een hele moeilijke wijze om die positie zo in te vullen. Met meer ervaring en vorm verschaft Clasie zich meer tijd en zal hij vaker de juiste oplossing vinden.
dennie
 dennie - donderdag 22 augustus 2013 - 21:47   quote  deeplink  
Pirlo is al jaren een geweldige speler hoor. Had een wat zwakkere periode laatste jaren bij Milan. Kijk alleen hoe hij die vrije trappen erin knalt, dat zal Clasie nooit leren. Ik weet het, dat is ook niet nodig, maar dat geeft wel het verschil in traptechniek tussen hun aan, hij zal nooit als hem kunnen spelen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 22 augustus 2013 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 augustus 2013 - 21:47 schreef dennie het volgende:
Pirlo is al jaren een geweldige speler hoor. Had een wat zwakkere periode laatste jaren bij Milan. Kijk alleen hoe hij die vrije trappen erin knalt, dat zal Clasie nooit leren. Ik weet het, dat is ook niet nodig, maar dat geeft wel het verschil in traptechniek tussen hun aan, hij zal nooit als hem kunnen spelen.
Pirlo is zonder meer getalenteerder dan Clasie. Maar Clasie kan op het niveau van Feyenoord wel de rol vervullen die Pirlo bij Juve heeft en had bij Milan.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 22 augustus 2013 - 21:51   quote  deeplink  
Op termijn dan. Is er nu nog niet aan toe.
dennie
 dennie - donderdag 22 augustus 2013 - 21:58   quote  deeplink  
Misschien. Inzicht komt met de jaren kijk naar Wijnaldum die al jaren als een kip zonder kop rondrent en dit seizoen ineens goede keuzes begint te maken, maar traptechniek heb je of niet. De moeilijkheidsgraad van die rol is te hoog gegrepen voor Clasie vrees ik als hij als Pirlo wilt spelen ook al is dat op het nivo van Feyenoord zal die toch echt met geniale lange passes moeten strooien, voorlopig komen alleen z'n passes over 5 meter aan.
sportverteller
 sportverteller - vrijdag 23 augustus 2013 - 08:51   quote  deeplink  
Wat is er met de selectie gebeurd tussen het einde van vorig seizoen en de start van het nieuw seizoen? Waar komt dit bijna collectief falen vandaan? De jongens kunnen voetballen, dat hebben ze bewezen. De selectie is nagenoeg in stand gehouden, dus geen in- of aanpassingsproblemen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 23 augustus 2013 - 09:26   quote  deeplink  
Zou De Vrij als verdedigende middenvelder geen optie kunnen zijn voor Koeman? Hij in de punt naar achteren in een ruit op het middenveld? Vormer en Clasie er bijvoorbeeld voor en Vilhena achter Pellè, die bij balverlies de back opvangt op de linkerkant, zodat Schaken gewoon op rechts kan blijven staan, dus 4-5-1 bij balverlies en 4-4-2 bij balbezit?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 23 augustus 2013 - 09:28   quote  deeplink  
Als we nu eens naar voren gaan voetballen ipv compact spelen, zou dat niet wat zijn?
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 23 augustus 2013 - 09:56   quote  deeplink  
Ik ben het met de mensen eens die vinden dat Clasie eigenlijk aan het zwemmen is. Met El Ahmadi naast zich was hij fantastisch: Meteen opendraaien en snel doorspelen naar voren, of zelfs diep. Al die automatismen zijn helemaal uit zijn spel verdwenen. Hij zit absoluut niet lekker in zijn vel. Dat was vorig seizoen ook al het geval. Clasie voelt gewoon dat er geen echte controle meer is op het middenveld. Dat heeft m.i. vooral met Vilhena te maken. Tonny is (nog) te druistig; hij werkt zich 3 slagen in de rondte, maar is niet echt controlerend ingesteld. Ik denk dat Koeman voor Vormer gaat kiezen. Meer zekerheid, en in normale doen, zeer zuiver in de passing. Ik denk ook dat Clasie met Vormer naast zich, zal gaan opbloeien. Ik heb een zwak voor Immers, maar ik denk dat die zijn plaatsje gaat verliezen aan het grotere talent Vilhena. Tonny zal zich met een meer vrije rol, veel sneller ontwikkelen. Meer naar voren, kan hij zijn enorme loopvermogen, en zijn creativiteit veel beter kwijt. Bovendien heb je met Immers dan altijd een breekijzer achter de hand. Vreemd genoeg heeft Koeman nog nooit gespeeld met de basis Vormer, Vilhena en Clasie. Dat heeft denk ik te maken met het feit dat Koeman heel erg gecharmeerd is van Immers, - maar dat diezelfde Immers hem (Koeman) steeds meer in de weg gaat zitten. Als Lex niet regelmatig scoort, is zijn rendement gewoon te laag, - al dat geploeter ten spijt. Ik hoop echt dat Koeman, Vormer en Clasie een serieuze kans geeft. Het zou na de gewenning dan maar zo kunnen gaan lopen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 24 augustus 2013 - 00:16   quote  deeplink  
Eens met je analyse.
Ik denk alleen dat Koeman nu in een spagaat zit: team wijzigen is een risico, spelers buiten team zetten is juist nu slecht voor hun zelfvertrouwen.

Of...en dat kan ook...HIj ziet het niet helder meer...
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 augustus 2013 - 07:03   quote  deeplink  
Zet Goossens maar eens op 10.
JanM
 JanM - zaterdag 24 augustus 2013 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2013 - 07:03 schreef Stylzz het volgende:
Zet Goossens maar eens op 10.
Guidetti op 10!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 augustus 2013 - 09:38   quote  deeplink  
Die hebben we niet en komt ook niet.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 24 augustus 2013 - 09:40   quote  deeplink  
Koeman verandert niets in de opstelling!!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 augustus 2013 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2013 - 07:03 schreef Stylzz het volgende:
Zet Goossens maar eens op 10.
Mogelijk, maar is hij al weer fit?
Nibke
 Nibke - zondag 25 augustus 2013 - 02:48   quote  deeplink  
---------------Mulder-----------------
Jan Maat----de Vrij/Indi-------Nelom
Clasie------------------Goosens
Vilenha
Manu---Gudetti---Boetius

(Mocht Guidetti niet haalbaar zijn dan gewoon Pelle.)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 augustus 2013 door Nibke --
Nibke
 Nibke - zondag 25 augustus 2013 - 02:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2013 - 02:48 schreef Nibke het volgende:
---------------Mulder-----------------
Jan Maat----de Vrij/Indi-------Nelom
----Clasie-----------Goosens
------------ Vilenha---------
Manu-------Guidetti---------Boetius

(Mocht Guidetti niet haalbaar zijn dan gewoon Pelle.)
MMM
 MMM - zondag 25 augustus 2013 - 09:54   quote  deeplink  
Ja laten we de topscorer van vorig jaar eruit pleuren voor een spits die al maanden niet heeft gespeeld..
Blade85
 Blade85 - zondag 25 augustus 2013 - 10:07   quote  deeplink  
------------------Mulder

Janmaat-----de Vrij---Martins Indi-----Nelom

----------------Vormer

---------Clasie--------Goossens

----------------Vilhena

----------Pelle--------Armenteros

Ik zou zo gaan spelen tot boetius terug is denk ik. Manu kan echt nog niet een heel seizoen goed presteren die moet rustiger komen. en schaken..... tsja....
dntjl
 dntjl - zondag 25 augustus 2013 - 10:18   quote  deeplink  
mulder
jan Maat de Vrij Martins Indi Nelom
Clasie Vilhena Goossens
Schaken Pelle Armenteros

mathijssen eruit. Gewoon te traag. Durft niet vooruit te verdedigen en daarom de vrij ook niet. Indi met de vrij kunnen dat wel dat doen ze bij oranje ook. aanvallende backs omdat dat het aanvallen over de vleugels helpt. Houthakker Immers eruit omdat ie nog geen paas kan geven over 3 meter en aanvallend niets toevoegd. Vilhena op zijn plek omdat hij zn hele jeugd al daar heeft gespeeld en dat zeer goed deed. Goossens links op het middenveld. Is ook een linkermiddenvelder en speelde daar ook in de jeugd van 020 en bij NEC.Kan daar beter gebruik maken van zijn kwalteiten. Aanvallend nu nog schaken en armenteros op de vleugels omdat de alternatieven boetius en manu geschorst dan wel geblesseerd zijn. Pelle centraal lijkt me duidelijk.
Stylzz
 Stylzz - zondag 25 augustus 2013 - 10:45   quote  deeplink  
Gewoon de verdediger die al maanden t best presteert op Janmaat na op de bank zetten.
echte nummer10
 echte nummer10 - zondag 25 augustus 2013 - 10:54   quote  deeplink  
op de plaatsen van immers en clasie betere spelers neerzetten als je een hoger niveau wilt bereiken maar die zijn er niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 augustus 2013 door echte nummer10 --
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 25 augustus 2013 - 11:10   quote  deeplink  
Beste zoutzuur-topic geworden.
Kleinzerig.
sportverteller
 sportverteller - zondag 25 augustus 2013 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2013 - 10:54 schreef echte nummer10 het volgende:
op de plaatsen van immers en clasie betere spelers neerzetten als je een hoger niveau wilt bereiken maar die zijn er niet.
Dus de jongens die er wel zijn onze steun geven. Al het andere draagt niet bij tot beterschap.
MMM
 MMM - zondag 25 augustus 2013 - 11:27   quote  deeplink  
De Vrij, Immers en Schaken moeten er straks gewoon uit.
sportverteller
 sportverteller - zondag 25 augustus 2013 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2013 - 11:27 schreef MMM het volgende:
De Vrij, Immers en Schaken moeten er straks gewoon uit.
Met acht man voetballen lijkt mij zeker geen garantie voor succes.
MMM
 MMM - zondag 25 augustus 2013 - 11:54   quote  deeplink  
Niet?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 augustus 2013 door MMM --
van geil
 van geil - vrijdag 30 augustus 2013 - 11:52   quote  deeplink  
n ander
janmaat de vrij kongolo nelom
dobias
 dobias - vrijdag 30 augustus 2013 - 11:58   quote  deeplink  
Je lost het hele probleem op door immers te vervangen door Anass Achahbar.
Oh wacht even die hebben we niet meer. Dan Vilhena voor immers en links manu want die mag weer spelen.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 30 augustus 2013 - 12:01   quote  deeplink  
Manu op links
Boëtius op rechts.
Pellè dr tussen.
Armenteros op 10.
Vilhena.
Clasie
Nelom
BMI
de Vrij
Janmaat
Mulder.

De verdedigende linie herstelt zich nog wel, worden ook vaak overlopen omdat het middenveld spelers uit de rug laat lopen.
Knakker die gisteren scoorde, de 1-0, was volgens mij Popov. De man van Vilhena, net als vorige week.
sevillana
 sevillana - vrijdag 30 augustus 2013 - 12:52   quote  deeplink  
denk dat Vormer ipv Clasie zal gaan spelen? en hoop dat Immers ditmaal op de bank zal beginnen ...
plannetje
 plannetje - vrijdag 30 augustus 2013 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2013 - 12:01 schreef Stylzz het volgende:
Manu op links
Boëtius op rechts.
Pellè dr tussen.
Armenteros op 10.
Vilhena.
Clasie
Nelom
BMI
de Vrij
Janmaat
Mulder.

De verdedigende linie herstelt zich nog wel, worden ook vaak overlopen omdat het middenveld spelers uit de rug laat lopen.
Knakker die gisteren scoorde, de 1-0, was volgens mij Popov. De man van Vilhena, net als vorige week.
volgens mij maakte Pellé de 1-0 ;-)
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 30 augustus 2013 - 12:57   quote  deeplink  
mwah de 1-1.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 augustus 2013 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2013 - 09:06 schreef JanM het volgende:

[..]

Guidetti op 10!
Eens..!!!!!!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 augustus 2013 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2013 - 09:38 schreef Stylzz het volgende:
Die hebben we niet en komt ook niet.
Jammer d:-(
Nick4F
 Nick4F - vrijdag 30 augustus 2013 - 20:33   quote  deeplink  
Maar als Cisse vertrekt?
JanM
 JanM - vrijdag 30 augustus 2013 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2013 - 20:33 schreef Nick4F het volgende:
Maar als Cisse vertrekt?
Moet je geld meegeven!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 augustus 2013 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2013 - 20:33 schreef Nick4F het volgende:
Maar als Cisse vertrekt?
Staat niet in de opstelling vanaf 1 september..
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 31 augustus 2013 - 09:17   quote  deeplink  
Dan komt er wel een flinke salarispost vrij.
Wim I.
 Wim I. - zaterdag 31 augustus 2013 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2013 - 12:52 schreef sevillana het volgende:
denk dat Vormer ipv Clasie zal gaan spelen? en hoop dat Immers ditmaal op de bank zal beginnen ...
Hopelijk bij hem thuis ja.
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 31 augustus 2013 - 10:20   quote  deeplink  
Voor zondag lijkt me dat Armenteros op 10 komt; en Manu op links voorin. Vormer voor Clasie, en erop kletsen!
sevillana
 sevillana - zaterdag 31 augustus 2013 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2013 - 10:05 schreef Wim I. het volgende:

[..]

Hopelijk bij hem thuis ja.
whatever
Milo
 Milo - zaterdag 31 augustus 2013 - 11:29   quote  deeplink  
Gelul hier over clasie steekpass gezien op pelle vorige week?
Mulder janmaat de vrij mathijssen indi clasie armenteros vilhena schaken pelle boetius(zodra hij fit is) anders Manu
sevillana
 sevillana - zaterdag 31 augustus 2013 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2013 - 11:29 schreef Milo het volgende:
Gelul hier over clasie steekpass gezien op pelle vorige week?
Mulder janmaat de vrij mathijssen indi clasie armenteros vilhena schaken pelle boetius(zodra hij fit is) anders Manu
Volgens mij onzeker? ...

Jordy Clasie hoopt zaterdag meer duidelijkheid te krijgen over zijn hamstringblessure, die hem sinds afgelopen donderdag parten speelt.
De middenvelder van Feyenoord viel uit in het Europa League-duel met Kuban Krasnodar en wilde geen overbodige risico's nemen. De wedstrijd tegen Roda JC moet hij sowieso missen, daarnaast heeft hij afgezegd voor de komende interlands van het Nederlands elftal. "Er zit nog vocht bij de spier. Zaterdag weet ik meer", zegt hij in het Algemeen Dagblad.
De kans dat Lex Immers het treffen met Roda JC haalt is bovendien nihil. Ook de voormalig sterkhouder van ADO Den Haag heeft na de wedstrijd tegen Kuban Krasnodar last van zijn hamstring. John Goossons zal daardoor zeer waarschijnlijk op het middenveld belanden.
Het middenveld tegen Roda JC zal daarom worden gevormd door Goossens en Ruud Vormer, die in de middelste linie assistentie krijgen van de jonge Tonny Vilhena.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 augustus 2013 door sevillana --
van geil
 van geil - zaterdag 31 augustus 2013 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2013 - 07:03 schreef Stylzz het volgende:
Zet Goossens maar eens op 10.
eens

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zeg het maar: welke opstelling vanaf 1 september?









0.0115220