BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zeg het maar: welke opstelling vanaf 1 september?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
De Pater
 De Pater - vrijdag 13 september 2013 - 08:33   quote  deeplink  
Lijkt mij het meest logische dat Koeman zo gaat beginnen zondag tegen NEC.

Mulder
Janmaat--de Vrij--Mathijssen--BMI
Clasie--Immers--Vilhena
Schaken--Pelle--Armenteros

Bank; Lamprou--Nelom--v. Beek--Vormer--Goossens--Manu--Boetius

Moet toch wel toegeven dat we een aardig elftal en toch ook een prima bank hebben waarin je zowel achterin, het middenveld als voorin heerlijk kan combineren. Als Koeman hier niet op z'n minst 1 keer Coolsingel mee kan halen!!
MMM
 MMM - vrijdag 13 september 2013 - 10:09   quote  deeplink  
Waarom Immers?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 13 september 2013 - 10:27   quote  deeplink  
Mulder
Janmaat devrij mathijsen/indi Nelom
............clasie ..Vilhena..........
Schaken .....Armenteros ...Boëtius
......................Pelle.................
craven
 craven - vrijdag 13 september 2013 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 10:27 schreef Leon FR1908 het volgende:
Mulder
Janmaat devrij mathijsen/indi Nelom
............clasie ..Vilhena..........
Schaken .....Armenteros ...Boëtius
......................Pelle.................
prima opstelling, denk alleen dat Boëtius nog niet in de basis speelt...
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 september 2013 - 10:31   quote  deeplink  
Dan doe je met je opstelling precies waar Schaken over klaagde..
Dat de vleugels de bal op het middenveld krijgen en daar hun kracht niet ligt, maar dat ze aangespeeld moeten worden in de ruimte.
ipv 4-2-3-1 kan je dan beter 4-3-1-2 spelen
met Pellè als hangende spits, aanspeelpunt/kaats en de vleugels verder naar voren.
Dan zou er wel genoeg aansluiting moeten komen vanuit het middenveld op het moment dat de vleugels de achterlijn halen.
Immers/Armenteros/Goossens op de tien.
craven
 craven - vrijdag 13 september 2013 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 10:31 schreef Stylzz het volgende:
Dan doe je met je opstelling precies waar Schaken over klaagde..
Dat de vleugels de bal op het middenveld krijgen en daar hun kracht niet ligt, maar dat ze aangespeeld moeten worden in de ruimte.
ipv 4-2-3-1 kan je dan beter 4-3-1-2 spelen
met Pellè als hangende spits, aanspeelpunt/kaats en de vleugels verder naar voren.
Dan zou er wel genoeg aansluiting moeten komen vanuit het middenveld op het moment dat de vleugels de achterlijn halen.
Immers/Armenteros/Goossens op de tien.
Schaken moet niet zeuren maar zijn man eens voorbij gaan en een voorzet leveren.
Ik denk dat je die opstelling ook niet letterlijk zo recht moet nemen maar meer zo

-------Clasie---Vilhena------
--------Armenteros---------
-Schaken------------Boëtius---
-----------Pelle----------

Vleugels kunnen naast of iets achter Pelle spelen.

Armenteros kan naar voorschuiven in bal bezit, vleugels kunnen desgewenst zakken of.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 september 2013 door craven --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 september 2013 - 10:41   quote  deeplink  
Schaken komt nog geen pepernoot voorbij, behalve door de bal de diepte in te rammen en te draven.
Dat gaat niet lukken als hij op eigen helft in balbezit komt, dan is er altijd al rugdekking.

Maar goed.
De Pater
 De Pater - vrijdag 13 september 2013 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 10:09 schreef MMM het volgende:
Waarom Immers?
Heb van de week zitten borrelen met Rick Hoogendorp (oud topspits) en die gaf me aan dat er maar weinig mensen zijn die de kwaliteiten zien van Immers. Ik vroeg hem "stel je heet Graziano Pelle, wie heb je dan het liefst achter je staan: Immers of Armenteros". Hij gaf aan (zonder enige aarzeling) "Immers, hij doet heel veel goed en werkt als een gek met 3 paar longen, alleen zonde dat hij veel kansen mist maar er is niemand in de selectie die het beter kan doen op die plek". Hij gaf overigens aan dat Feyenoord het ver gaat schoppen dit seizoen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 september 2013 door De Pater --
MMM
 MMM - vrijdag 13 september 2013 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 11:50 schreef De Pater het volgende:

[..]

Heb van de week zitten borrelen met Rick Hoogendorp (oud topspits) en die gaf me aan dat er maar weinig mensen zijn die de kwaliteiten zien van Immers. Ik vroeg hem "stel je heet Graziano Pelle, wie heb je dan het liefst achter je staan: Immers of Armenteros". Hij gaf aan (zonder enige aarzeling) "Immers, hij doet heel veel goed en werkt als een gek met 3 paar longen, alleen zonde dat hij veel kansen mist maar er is niemand in de selectie die het beter kan doen op die plek". Hij gaf overigens aan dat Feyenoord het ver gaat schoppen dit seizoen..
Was een aardige speler, maar absoluut geen topspits.

Probleem is dat Immers niet kan voetballen. Een nummer 10 die niet kan voetballen zie je nergens, kan ook gewoon niet. Desnoods draai je Tony en Immers om.
craven
 craven - vrijdag 13 september 2013 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 10:41 schreef Stylzz het volgende:
Schaken komt nog geen pepernoot voorbij, behalve door de bal de diepte in te rammen en te draven.
Dat gaat niet lukken als hij op eigen helft in balbezit komt, dan is er altijd al rugdekking.

Maar goed.
Gekke is dat hij wel constant wordt opgesteld, maar nu Boëtius er weer(bijna) bij is hebben we meer opties.
Misschien moet Ruben ff op de bank....
craven
 craven - vrijdag 13 september 2013 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 13:03 schreef MMM het volgende:

[..]

Was een aardige speler, maar absoluut geen topspits.

Probleem is dat Immers niet kan voetballen. Een nummer 10 die niet kan voetballen zie je nergens, kan ook gewoon niet. Desnoods draai je Tony en Immers om.
heb ik ook wel eens geopperd. Immers kan dan het vuile werk doen
mark010
 mark010 - vrijdag 13 september 2013 - 17:04   quote  deeplink  
--------mulder---------
janmaat-de vrij-bmi-nelom
---------clasie---------
--armenteros---vilhena--
munu----pelle----boetius
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 13 september 2013 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 14:19 schreef craven het volgende:

[..]

Gekke is dat hij wel constant wordt opgesteld, maar nu Boëtius er weer(bijna) bij is hebben we meer opties.
Misschien moet Ruben ff op de bank....
Immers moet het hebben van zijn werklust en storend vermogen. Niet bijzonder, maar wel onderdelen die we bij anderen missen.
craven
 craven - vrijdag 13 september 2013 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 18:03 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Immers moet het hebben van zijn werklust en storend vermogen. Niet bijzonder, maar wel onderdelen die we bij anderen missen.
snap ik, maar niet op nr 10 naar mijn mening
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 13 september 2013 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 september 2013 - 18:09 schreef craven het volgende:

[..]

snap ik, maar niet op nr 10 naar mijn mening
Niet perse nee.
Vreemd dan toch dat Koeman er geen ander neerzet.
De Pater
 De Pater - zondag 15 september 2013 - 16:07   quote  deeplink  
Koeman moet echt optreden!!

Mulder
Janmaat--van Beek--BMI--Nelom
Clasie--Bakkal--Vilhena
Manu--Pelle--Boetius

Bank: Lamprou, Kongolo, de Vrij, Vormer, Goossens, Immers, Armenteros.

Mathijsen en Schaken kan echt niet meer, dus niet meer bij de selectie. De Vrij, Immers en Armenteros op de bank wegens wanprestatie.
JanM
 JanM - zondag 15 september 2013 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2013 - 16:07 schreef De Pater het volgende:
Koeman moet echt optreden!!

Mulder
Janmaat--van Beek--BMI--Nelom
Clasie--Bakkal--Vilhena
Manu--Pelle--Boetius

Bank: Lamprou, Kongolo, de Vrij, Vormer, Goossens, Immers, Armenteros.

Mathijsen en Schaken kan echt niet meer, dus niet meer bij de selectie. De Vrij, Immers en Armenteros op de bank wegens wanprestatie.
Eens dat het tijd wordt om De Vrij, Immers en misschien ook Armenteros (maar misschien moet je die nog een paar wedstrijden de kans geven om ritme op te doen) voorlopig maar eens op de bank moet zetten.

Mathijsen vind ik een ander verhaal. Die begon toen hij kwam ook matig maar werd uiteindelijk één van de belangrijkste spelers. Volgens mij is hij erg gevoelig voor het al dan niet krijgen/voelen van vertrouwen en na een paar wedstrijden op de bank moet hij dat weer hervinden.

Zeker als je De Vrij eruit haalt en bijvoorbeeld Van Beek erin zet, heb je ervaring nodig. Ik zou dan dus met Janmaat Van Beek Mathijsen BMI spelen. Middenveld en aanval op zich mee eens, maar Armenteros i.p.v. Manu kan wat mij betreft (voorlopig) ook!
De Pater
 De Pater - zondag 15 september 2013 - 16:31   quote  deeplink  
De Vrij moet zeker eventjes op de bank. Van Beek tussen Janmaat en BMI moet goed kunnen (en dan staat BMI ook gelijk op z'n eigen plek), deze jongen is al zo volwassen. Een beetje hetzelfde als Kongolo, deze spelers zijn al erg goed en kunnen direct worden ingezet met een minimum aan kwaliteitsverlies, alleen naast elkaar is misschien nog een beetje te vroeg. (al zou het me niets verbazen als dat goed zou gaan)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door De Pater --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 september 2013 - 17:00   quote  deeplink  
Zekers geef van Beek maar een kans of Kongolo..
De Pater
 De Pater - zondag 15 september 2013 - 17:24   quote  deeplink  
Ik geef rechts in het centrum de voorkeur aan van Beek en links aan Kongolo. Het feit dat we het hier over deze twee hebben zegt wel iets over het huidige presteren op deze posities.
De Pater
 De Pater - zondag 15 september 2013 - 18:42   quote  deeplink  
Slechts 3 ploegen scoren meer, maar slechts 1 ploeg heeft meer goals tegen. Betekent dus dat er achterin het nodige moet veranderen. Van Beek erin en de Vrij voorlopig even op de bank, BMI op zijn eigen plekkie en Nelom op links. Mathijsen op de tribune en Kongolo op de bank. Voorin komt het wel goed..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door De Pater --
MMM
 MMM - zondag 15 september 2013 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2013 - 11:27 schreef MMM het volgende:
De Vrij, Immers en Schaken moeten er straks gewoon uit.
.
MMM
 MMM - zondag 15 september 2013 - 23:07   quote  deeplink  
Mulder, Janmaat, Mathijsen, Indi, Nelom; Clasie, Vilhena, Bakkal; Boëtius, Pellè, Manu.

Ik wil meer actie vanaf de flanken, Schaken is hopeloos uit vorm en Armenteros is ook niet iemand die er vaak langs gaat. Achterin de Vrij eruit, is leuk geweest eventjes.. van Beek en Kongolo hebben we ook nog.

Reacties zijn welkom uiteraard.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2013 door MMM --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 september 2013 - 23:14   quote  deeplink  
Als Bakkal al fit is, lijkt me dit een prima opstelling, zeker met de vorm van Stefan momenteel..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 15 september 2013 - 23:22   quote  deeplink  
Is die Mokotjo niet iets voor ons?
van geil
 van geil - zondag 15 september 2013 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2013 - 23:22 schreef FR-Henk het volgende:
Is die Mokotjo niet iets voor ons?
veel te duur.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 15 september 2013 - 23:32   quote  deeplink  
Die van Persie lijkt me ook wel iets.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 19 september 2013 - 16:39   quote  deeplink  
De tijd van excuses is nu echt voorbij

media_xll_1857507.jpg

Feyenoord-trainer Ronald Koeman zal op korte termijn zijn elftal op minimaal twee plekken wijzigen. Otman Bakkal is niet gekomen om op de reservebank te zitten en Jean-Paul Boëtius is één van de beste buitenspelers in de Eredivisie. Maar wie schrapt Koeman uit zijn opstelling?

De trouwe supporters die Otman Bakkal voor het eerst met de selectie van Feyenoord aan het werk willen zien, moeten nog heel even geduld hebben. De eenmalig international trainde gisteren volgens plan nog apart van de selectie. Voor de Brabantse aanwinst komt de thuiswedstrijd van zondag tegen FC Utrecht net te vroeg, hoe graag de fans hem ook al meteen in actie hadden willen zien. Hij wordt volgende week donderdag verwacht in het bekerduel met FC Dordrecht.

Ondanks de sportief moeizame tijden werd er gisteren overigens uitgebreid gelachen op Varkenoord. Keeper Erwin Mulder verliet met een knieblessure het trainingsveld, maar assistent-trainer Giovanni van Bronckhorst bleek een prima vervanger te zijn. De rechterhand van Ronald Koeman voorkwam met een katachtige reflex zelfs nog een treffer van international Ruben Schaken.

Die vrolijkheid staat in schril contrast met de realiteit. Feyenoord verkeert ook half september nog altijd in een forse sportieve crisis. Bakkal en Boëtius moeten voor een ommekeer zorgen.

Conditioneel staat nieuwkomer Bakkal er verrassend goed voor, zo constateerde de medische staf al. 'Uit mijn testen bleek inderdaad dat de basisconditie goed is', aldus Bakkal. 'Ik heb bij Dinamo Moskou niet veel gespeeld, maar wel gewoon getraind. We gaan het van dag tot dag bekijken.'

Er is in De Kuip dus een kleine aardverschuiving op komst. Met Bakkal en de flitsend teruggekeerde Jean-Paul Boëtius komt de teller van fitte selectiespelers bij Feyenoord op liefst 27. Voor een club zonder Europese verplichtingen een ongekend hoog aantal. En dus is de tijd van excuses nu echt voorbij in Rotterdam-Zuid.

Want wie na zes speelronden nog geen uitwedstrijd heeft gewonnen, ondanks de aanwezigheid van vier internationals in de laatste linie al twaalf tegengoals incasseerde en de zwakste start uit de clubhistorie heeft neergezet, mag de fout alleen intern zoeken.

De suggestie dat Bakkal straks logischerwijs de plek van nummer 10 Lex Immers inneemt, werd de afgelopen dagen door coach Ronald Koeman en technisch directeur Martin van Geel van tafel geveegd. 'Ronald en ik hebben al vijftig keer gezegd dat wij erg tevreden zijn over Immers', zei Van Geel over de Hagenaar. Ook Koeman nam het voor hem op.

Een andere, maar minder voor de hand liggende optie is dat Tonny Vilhena sneuvelt. De jonge speler, afgelopen zondag in de Goffert met afstand de beste basisspeler van Feyenoord, werd door Koeman vorig seizoen echter de 'missing link' op het middenveld genoemd. Vanaf het moment dat Vilhena een basisplaats had, zo vertelde Koeman, stond het middenveld van Feyenoord pas echt.

En Boëtius? De nog altijd maar 19-jarige razendsnelle aanvaller bewees tegen NEC onmiddellijk dat hij altijd moet spelen. Maar wie sneuvelt er voor de gretige Rotterdammer? Samuel Armenteros en Ruben Schaken speelden zwak tegen NEC. Maar Schaken is international en mag op basis van zijn recente verleden wel op enig krediet rekenen. Al haalde Koeman hem wel naar de kant en liet hij Armenteros staan.

En dan is er ook nog John Goossens, die afgelopen maandag in het tweede elftal liefst drie keer scoorde. De linkspoot is de enige speler die het vermogen heeft om te scoren uit een directe vrije trap. Dat wapen kan goud waard zijn. Ook hij klopt weer nadrukkelijk op de deur bij de hoofdmacht.

Van Koeman, die eerst aangaf te gaan rouleren maar daar inmiddels geen voorstander meer van is, mag met deze selectie worden verwacht dat hij snel duidelijkheid verschaft. Het 'nieuwe Feyenoord' moet eindelijk afrekenen met de lange serie tegenvallende resultaten.

Geen woorden, maar daden in De Kuip.
Bron: AD
van geil
 van geil - donderdag 19 september 2013 - 17:18   quote  deeplink  
goed stuk.
kraaitje
 kraaitje - donderdag 19 september 2013 - 17:28   quote  deeplink  
Zeker een goed stuk nu moeten ze dat waarheid laten worden wie zullen er dan sneuvelen
Stylzz
 Stylzz - donderdag 19 september 2013 - 19:04   quote  deeplink  
Was al paar weken voorbij.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zeg het maar: welke opstelling vanaf 1 september?









0.0103020