|
|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax heeft gewilde Meleg eindelijk binnen (ELF Voetbal)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Ajax heeft gewilde Meleg eindelijk binnen
Op slechts enkele uren voor het verstrijken van de transferdeadline is Ajax er dan eindelijk in geslaagd om Dejan Meleg over te nemen van Vojdovina Novi Sad.
De aanvaller leek eind april al de gang te maken naar Amsterdam. Ajax dacht enkel de opleidingsvergoeding te hoeven betalen aan Vojdovina. De Servische club ging hier echter niet mee akkoord, waardoor de Nederlandse landskampioen nu een bedrag rond de vijf ton zal overmaken.
Meleg stond ook in de belangstelling van Internazionale, AC Milan, Arsenal en Borussia Dortmund. De linkspoot tekent een contract voor drie jaar bij de Amsterdammers. |
|
|
|
|
johan14
|
|
|
Zijn goed bezig voor de toekomst een rij beste aankopen jonge talenten voor het Ajax over 2 a 3 jaar. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 - 23:52 schreef johan14 het volgende:Zijn goed bezig voor de toekomst een rij beste aankopen jonge talenten voor het Ajax over 2 a 3 jaar. Dat moeten we nog zien... Daar zijn het talenten voor ;)) |
|
|
|
|
johan14
|
|
|
Garantie heb je nooit dat heb je aan Torres gezien. |
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
Ik hoop dat we over een paar jaar al deze spelers wel in kunnen passen in 1 team! Ajax is wel zeer goed bezig:D |
|
|
|
|
Jeronimus82
|
|
|
quote: Het klopt dat je nooit garantie hebt, maar Torres is daar niet echt een goed voorbeeld van. Doet het nu (en ook het eind van vorig seizoen) prima. Bovendien was Torres niet echt een talent meer toen Chelsea hem kocht. Een beter voorbeeld is Aissatti, van wie iedereen verwachtte toen hij 17/18 was, dat dit een topspeler zou worden. Hij is blijven steken in zijn ontwikkeling. |
|
|
|
|
SS3000
|
|
|
Waar ik mij meer zorgen om maak, is dat Overmars en het nieuwe technische hart overal roepen, we moeten weer zelf onze talenten gaan opleiden. Vervolgens trekken we Europa in om talenten te kopen. Anderson, Boccara, Hoessen en Meleg zijn talenten, die toch echt ergens anders zijn opgeleidt en hebben toch bij elkaar voor spelers, die er niet direct staan, een fortuin gekost. We hebben in totaal 2,5 miljoen euro uitgegeven voor jong Ajax :S. Ik begin mij steeds meer te verbazen over het beleid van Ajax, er moet toch in de jeugd wel iemand van het niveau Hoessen rondlopen..... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 10:47 schreef SS3000 het volgende:Waar ik mij meer zorgen om maak, is dat Overmars en het nieuwe technische hart overal roepen, we moeten weer zelf onze talenten gaan opleiden. Vervolgens trekken we Europa in om talenten te kopen. Anderson, Boccara, Hoessen en Meleg zijn talenten, die toch echt ergens anders zijn opgeleidt en hebben toch bij elkaar voor spelers, die er niet direct staan, een fortuin gekost. We hebben in totaal 2,5 miljoen euro uitgegeven voor jong Ajax :S. Ik begin mij steeds meer te verbazen over het beleid van Ajax, er moet toch in de jeugd wel iemand van het niveau Hoessen rondlopen..... Dus omdat jezelf OOK opleidt moet je talenten van elders maar laten lopen? Dan hadden we dus geen Fisher,Eriksen,Boilesen,Vertonghen en Alderweireld. Zelf opleiden is een en talneten van buitenaf aantrekken is twee. Prima zaak en mijn zegen hebben ze!! |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
Ben zéér te spreken over de aankopen en met name de talenten. Gaat de goede kant op, wanneer ze dit elk jaar doen heb je met een paar jaar echt een powerhouse. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 11:43 schreef The Dude :) het volgende:Ben zéér te spreken over de aankopen en met name de talenten. Gaat de goede kant op, wanneer ze dit elk jaar doen heb je met een paar jaar echt een powerhouse. idd continueren die hap! |
|
|
|
|
SS3000
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 11:14 schreef Brandje het volgende:[..] Dus omdat jezelf OOK opleidt moet je talenten van elders maar laten lopen? Dan hadden we dus geen Fisher,Eriksen,Boilesen,Vertonghen en Alderweireld. Zelf opleiden is een en talneten van buitenaf aantrekken is twee. Prima zaak en mijn zegen hebben ze!! Hoeveel Deense buitenspelers hebben we nodig? Er is een situatie aan het ontstaan, waarin de talenten elkaar in de weg zitten, waarvoor hebben we het talent Anderson nodig, op 11 hebben we als talent Fischer, achter Sana en Boerrigter (en ook al De Sa in de jeugd), op 7 hebben we Lukoki, Sana en ook nog Sulejmani en op 10 hebben we Eriksen en komt Klaassen eraan. We geven 1,3 miljoen uit voor een talent, waarvan we er op alle posities waar hij kan spelen er al enkele hebben. Het lijkt erop, dat we talenten aan het kopen zijn om het kopen van talenten! |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 15:57 schreef SS3000 het volgende:[..] Hoeveel Deense buitenspelers hebben we nodig? Er is een situatie aan het ontstaan, waarin de talenten elkaar in de weg zitten, waarvoor hebben we het talent Anderson nodig, op 11 hebben we als talent Fischer, achter Sana en Boerrigter (en ook al De Sa in de jeugd), op 7 hebben we Lukoki, Sana en ook nog Sulejmani en op 10 hebben we Eriksen en komt Klaassen eraan. We geven 1,3 miljoen uit voor een talent, waarvan we er op alle posities waar hij kan spelen er al enkele hebben. Het lijkt erop, dat we talenten aan het kopen zijn om het kopen van talenten! Dus als het aan jou ligt, en Eriksen wordt in de winter of in de volgende zomer verkocht, dan moeten we er één gaan zoeken?????? En Sulejmani heeft aflopend contract dus is ook volgend jaar weg, weet niet waar jij je verstand hebt zitten maar wees nu eens ene keer te vreden dat er vooruit wordt gedacht. |
|
|
|
|
SS3000
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 16:03 schreef riveco het volgende:[..] Dus als het aan jou ligt, en Eriksen wordt in de winter of in de volgende zomer verkocht, dan moeten we er één gaan zoeken?????? En Sulejmani heeft aflopend contract dus is ook volgend jaar weg, weet niet waar jij je verstand hebt zitten maar wees nu eens ene keer te vreden dat er vooruit wordt gedacht. Als er vooruit werd gedacht, hadden we nu een talent gehaald voor rechtsback. Als Van Rhijn wegvalt (blessures, schorsingen) hebben we niemand achter de hand. Ligeon is al ettelijke malen door de mand gevallen. Als Eriksen wordt verkocht hebben we S. de Jong, Klaassen en Schöne, die allemaal een "10" zijn. Het grote talent van België Mats Rits is ook weer op de weg terug. En mocht Sulejmani vertrekken hebben we: Sana, Boerrigter, Fischer, Lukoki, De Sa en nog wat talenten in de A1 voor 2(!) plekken.
Ik zet mijn vraagtekens bij het beleid om een talent te kopen, als je voor alle plekken waar hij kan spelen al 2 of meer talenten hebt. Daarnaast wordt er geklaagd als er talenten naar Engeland of Italië vertrekken, maar kopen we daarna in Scandinavië de grote talenten op.
en daarnaast, blijf ik erbij, waar is de rechtsback? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 11:43 schreef The Dude :) het volgende:Ben zéér te spreken over de aankopen en met name de talenten. Gaat de goede kant op, wanneer ze dit elk jaar doen heb je met een paar jaar echt een powerhouse. Je bedoelt dat je dan helemaal geen eigen jeugd meer hoeft in te passen? |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Ligeon ettelijke malen door de mand gevallen? noem die wedstrijden ALLEMAAL dan eens op, volgens mijn heeft hij maar 2x een twijvelachtige helft gespeeld. En volgens mijn kan Veldman ook rechtsback spelen.En Andersen kan vleugels, spits en aanvallende middenvelder. Als zo'n talent langs komt moet je die pakken en zeker voor die prijs. Dit heeft Ajax ook in zijn goede tijd altijd gedaan en vergeet niet dat er nu meer wedstrijden moeten worden gespeeld door CL en interlands. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: We mogen spelers die op 17/18jaar worden aangetrokken heus wel zien als eigen jeugd.
Als deze spelers acceleren in het eerste en worden verkocht over een paar jaar mag je ze als een product uit eigen jeugd zien. Fischer Boccara Meleg Andersen zijn allemaal dat soort spelers. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Dan moet die jeugd ook wel de potentie hebben... |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
Ach ikke pikkie wil zeiken om het zeiken, het is bij hem nooit goed, zo veel is wel duidelijk inmiddels. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 16:15 schreef SS3000 het volgende:[..] Als er vooruit werd gedacht, hadden we nu een talent gehaald voor rechtsback. Als Van Rhijn wegvalt (blessures, schorsingen) hebben we niemand achter de hand. Ligeon is al ettelijke malen door de mand gevallen. Als Eriksen wordt verkocht hebben we S. de Jong, Klaassen en Schöne, die allemaal een "10" zijn. Het grote talent van België Mats Rits is ook weer op de weg terug. En mocht Sulejmani vertrekken hebben we: Sana, Boerrigter, Fischer, Lukoki, De Sa en nog wat talenten in de A1 voor 2(!) plekken. Ik zet mijn vraagtekens bij het beleid om een talent te kopen, als je voor alle plekken waar hij kan spelen al 2 of meer talenten hebt. Daarnaast wordt er geklaagd als er talenten naar Engeland of Italië vertrekken, maar kopen we daarna in Scandinavië de grote talenten op. en daarnaast, blijf ik erbij, waar is de rechtsback? Door de mand gevallen? Ligeon heeft die paar wedstrijdjes prima gespeeld.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 september 2012 - 16:15 schreef SS3000 het volgende:[..] Als er vooruit werd gedacht, hadden we nu een talent gehaald voor rechtsback. Als Van Rhijn wegvalt (blessures, schorsingen) hebben we niemand achter de hand. Ligeon is al ettelijke malen door de mand gevallen. Als Eriksen wordt verkocht hebben we S. de Jong, Klaassen en Schöne, die allemaal een "10" zijn. Het grote talent van België Mats Rits is ook weer op de weg terug. En mocht Sulejmani vertrekken hebben we: Sana, Boerrigter, Fischer, Lukoki, De Sa en nog wat talenten in de A1 voor 2(!) plekken. Ik zet mijn vraagtekens bij het beleid om een talent te kopen, als je voor alle plekken waar hij kan spelen al 2 of meer talenten hebt. Daarnaast wordt er geklaagd als er talenten naar Engeland of Italië vertrekken, maar kopen we daarna in Scandinavië de grote talenten op. en daarnaast, blijf ik erbij, waar is de rechtsback? Jij bent dan denk ik geen voorstander van cruijfs plan?;) Alles wat je niet hebt moet je in de jeugd aankopen zodat als ze in het ajax team komen, ze makkelijk meekunnen.. |
|
|
|
|
|