|
|
ktotheb
|
|
|
Zo Ajacieden, we zijn alweer 3 wedstrijden onderweg in het nieuwe seizoen en ondanks dat niet iedereen vooraf erg positief was, gaat het tot nu toe erg goed. Tegen AZ werden onze zwakheden nog blootgelegd in de eerste tien minuten na rust, waardoor we eigenlijk nog 2 punten weggeven. Maar tegen NEC en NAC begon het in ieder geval aanvallend goed te lopen. Ondanks de voortslepende blessures van een aantal aanvallers, hebben we toch een heel leuk elftal staan, dat bij vlagen heel erg mooi voetbal speelt. Duidelijk is dat we foeballuh met een visie, de echte Ajax-visie. De echt grote sterren hebben we niet, maar wat we wel hebben is duidelijkheid, enthousiasme en een positiespel om je vingers bij af te likken.
Dat brengt ons naar de wedstrijd van deze week, uit bij Heerenveen. Ten eerste treffen we natuurlijk 1 van onze helden van vroeger, Marco van Basten. Ondanks dat het allemaal niet heel succesvol is geweest wat hij als niet speler heeft gedaan bij onze club, ben ik ervan overtuigd dat alle Ajacieden hem nog steeds een warm hart toedragen. Momenteel heeft hij het niet makkelijk bij de club die het vorig jaar zo goed deed. De hele voorhoede werd verkocht en tot nu toe weten ze vooral heel moeilijk te scoren. Voor Ajax is dat natuurlijk gunstig, want bij ons is het zwakke punt toch wel het verdedigen. Toch hebben we ook in die linie met Moisander een heel sterke selectie, hoewel het in de breedte natuurlijk beter kan. Want wat nou als Moisander of Alderweireld geblesseerd raakt of geschorst wordt? Gelukkig hoeven we daar deze week niet aan te denken.
Dit is natuurlijk ook de eerste wedstrijd na de transferperiode, waarin ook bij ons toch weer een hoop gebeurd is. Laten we beginnen met Gregory. Een periode van Ajax met veel ups en downs, maar wat voor mij als een paal boven water staat is dat hij in ieder geval een echte Ajacied is. Of we hem gaan missen zal moeten blijken. Van Rijn lijkt het goed over te kunnen nemen, maar goed jonge talenten kunnen ook weer mindere periodes krijgen. Toch lijkt, ook gezien de selectie voor Oranje, Ricardo direct een goede vervanger voor onze vertrokken rechtsback.
Ook kwamen er nog een aantal spelers naar Ajax. Andersen, wederom een heel talentvolle Deen. Van deze jongen verwacht ik op korte termijn nog niet teveel, maar samen met Fischer gaat hij volgend seizoen denk ik echt doorbreken. Ik hoop dat beiden dit seizoen regelmatig aan het grote werk mogen ruiken. Daarnaast Babel. Ik ben persoonlijk nooit echt fan geweest van hem, vooral ook door zijn instelling. Ik vond hem geen harde werker en dat hij al heel jong voor het geld ging hielp ook niet. Toch denk ik dat hij op dit moment van waarde kan zijn voor dit Ajax, vooral met de vele blessures van onze spits en linksbuiten, toch Babels posities.
Maar goed, ik dwaal ontzettend af. Een nieuwe aanwinst waar we misschien wel tijdens deze wedstrijd wat van mogen verwachten is Boccara. Gekomen van PSG schijnt hij een enorme drive te hebben. Bovendien speelt hij op een positie waar het bij ons niet al te dik bezaaid is, CVM. Ik denk dat hij niet in de basis zal staan, maar als we nou net zo spelen als de laatste twee wedstrijden, kunnen we hem na 20 minuten met een 0-3 stand inbrengen. Tegen dit Heerenveen moet het gaan lukken! Ik hoop dat iedereen geniet van de wedstrijd en dat we in dit topic een leuke discussie kunnen hebben, want laten we wel zijn, de beste stuurlui zitten achter hun keyboard!
Om nog even te genieten van de wedstrijd van vorig jaar: http://www.youtube.com/watch?v=nLevSlIESAE |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
ben erbij wel in verkeerde vak maar dat mag de pret niet drukken. 1-3 zal mooi zijn. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
ik ben er van overtuigd dat Ajax in Heerenveen een heel mooie wedstrijd laat zien, ook durf ik bijna te gaan denken dat het wel eens een grote uitslag zou kunnen zijn in voordeel van Ajax, mensen alvast een fijne wedstrijd |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
De wedstrijd in de eerste helft beslissen... Geef ze geen moment het idee dat er wat te halen valt... |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
takke takke, scoren is hun makke ;) |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Terecht dat ze die pingel missen, want volgens mij mag je de bal gewoon raken met het midden van je gezicht. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Blijkbaar zijn ze wel geschrokken van die penal tegen, opeens komt heerenveen een beetje in de wedstrijd. Gauw die 0-2 maken nu |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
1-1 door een fout die je nooit maar dan ook nooit mag maken |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Dat kan je wel stellen, wat een belachelijke terugspeelbal! Ik vind trouwens ook dat de te lage handelingssnelheid van Schone deze wedstrijd ook echt op begint te vallen. Veel balverlies. Het loopt niet zoals de laatste 2 weken |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
jammer dat er niet goed afgemaakt word, van rijn krijgt de schult van de tegengoal al was het mijnsinziens eerder vermeer die al te ver voor zijn doel stond en de bal totaal verkeerd inschatte, al met al had ajax al met 1 - 4 voor kunnen staan |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
zo'n bal die van rhijn geeft kan wel maar waarom loopt vermeer dan al gelijk zover zijn goal uit die spits kan er nooit gelijk bij doet vermeer 2 stappen minder naar boven kan die hem rustig weg koppen inplaats van dit |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
precies wat uitnoord zegt vermeer veel te ver uitgelopen |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Dat Vermeer die bal niet goed inschat is duidelijk en natuurlijk is dat een fout. Toch ben ik van mening dat je je keeper ook nooit in die situatie mag brengen. Een hoge bal terug op de keeper terwijl het ook over de grond kon. |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
hoeveel kansen wil je missen dit gaat je nog keer opbreken straks je had er al lang 6 moeten inrammen |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Nou ik ben nog niet bezrogd hoor, als je zo makkelijk de kansen krijgt gaat er vanzelf 1 in |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
klopt, van rijn is niet helemaal schoon, maar dit is typerend voor vermeer, schat al vaker deze wedstrijd verkeerd in, shone is niet erg in z,n hum vandaag en Ericson zie ik ook niet veel betekenen, dit terwijl hij zegt zijn vorm terug te hebben, kortweg, serero is een van de weinigen die het goed doet |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Bovendien is het voordeel van een trainer als de Boer, dat hij wat teweeg kan brengen in de rust. Ik ben ervan overtuigd dat de tweede helft veel scherper is van Ajax kant |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
en daar gaan ze weer dram dram en nog eens drama!!! |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
heel jammer dan dat het vandaag geen 35 graden is, ajax kan heel goed een goed gesprek met de boer gebruiken |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ja dit is niet het Ajax dat we willen zien. Maar dit Heerenveen is ook erg zwak. In de tweede helft kunnen we laten zien dat we mannen zijn en geen mietjes |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
als je zo speelt zoals nu je de kansen mist en vooral zo makkelijk weggeeft dan voorspel ik een nederlaag want zo verdedigen kan niet zelfs in de 6e klasse word dit afgemaakt |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
je had gelijk die 2-0 moeten maken ok bal op de paal dat is pech maar vlak voor de 1-1 de kans van boerrigter dat was helemaal dramatisch een bal onder de keeper willen doorschieten die al op de grond ligt ik weet niet wat die zich daar bij voorsteld |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ja dat zeg er niet geweldig uit verdeigend, maar ik vind dat niet alleen de schuld van de verdediging. Ik mis nu een echte CVM die ook kan verdedigen. Schone valt wat mij betreft echt compleet door de mand op deze positie, hoewel hij niet eens de man is van de fouten. Ik zal blij zijn als Boccara goed blijkt en als Poulsen fit is. Omdat je met maar 1 verdedigende middenvelder speelt, is dat in mijn ogen een sleutelpositie, en Schone is gewoon niet goed genoeg op die plek. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
eindelijk rust, waar komt dit vandaan, ik zou bijna zeggen dat de verdediging van ajax geen vertrouwen heeft in vermeer, ze durven geen gebruik van de keeper te maken in de wedstrijd en dan krijg je vanzelf dat dingen verkeerd gaan, angst is de boosdoener in de verdediging, middenveld staat niet waar ze nodig zijn en in de voorhoede staan de spelers grotendeels te slapen of overdenken hoe zij de spelers in de achterhoede kunnen overtuigen geen gebruik te maken van een terugspeelbal op de keeper |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
slecht slechter slechtsts, tjongejongejonge |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
zo win je geen wedstrijd vandaag met dit spel/verdedigend |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
In mijn ogen wordt er nu wel erg negatief over Vermeer gedaan. Ja hij heeft soms van deze momenten, maar ten eerste was nu de terugspeelbal ook echt heel kut, ten tweede hebben die snelle uitkom acties van Vermeer ons ook heel vaak gered en ten derde vind ik dat er wel degelijk gebruik wordt gemaakt van hem bij het rondspelen achterin. Het probleem ligt wat mij betreft echt niet bij de keeper. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
trugspeelbal was kut, maar te overzien geweest als ie zich zelf goed positioneerde, inderdaad staat hij ook best wel goed, maar dan grijpt ie weer totaal mis, nee ik ben helemaal niet gecharmeerd van Vermeer |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
nou ik zit weer op het randje hoor |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Nou ja, dat mag natuurlijk, hij is ook zeker niet feilloos dat ben ik met je eens. Maar je schetste net een beeld alsof de hele defensie van Ajax onzeker wordt door hem en dat daar het probleem ligt voor Ajax, maar daar ben ik het niet mee eens. |
|
|
|
|
Love-Ajax.
|
|
|
Deze stand is gewoon onze eigen schuld. Kansen die je krijgt moet je gewoon benutten en dit hebben we niet gedaan. En ja dan krijg je die regel: als jij hem niet erin schiet, schiet de ander hem erin.
Die fouten moet er echt uit. |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
is nou toch wel dudielijk dat vermeer gewoon ajax onwaardig is op veel momenten tuurlijk heeft die ook punten gepakt voor ajax maar ook heel veel punten/doelpunten tegen gekost totaal ondodig om zover uit te komen blijf je rond de 5 meter lijn staan heb je nog ruimte zat om die bal weg te rammen |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
en dan moet onze kleinde grote man het maar weer doen serero HELD!!! |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
nee ik zei, zou bijna zeggen, en dan scoort serero de tweede voor ajax, jippyyyyyyyyyyyyy |
|
|
|
|
Love-Ajax.
|
|
|
Mooi begin van de tweede helft. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 02 september 2012 - 17:48 schreef Subaru het volgende:is nou toch wel dudielijk dat vermeer gewoon ajax onwaardig is op veel momenten tuurlijk heeft die ook punten gepakt voor ajax maar ook heel veel punten/doelpunten tegen gekost totaal ondodig om zover uit te komen blijf je rond de 5 meter lijn staan heb je nog ruimte zat om die bal weg te rammen Tja dat ver naar voren staan hoort er juist bij. Als hij dat niet doet kan hij geen deelnemen aan het spel. Hij moet die bal beter wegrammen, mee eens, maar hij staat juist wel goed, want zo hoort een keeper bij Ajax te staan. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
nu nog een mooi begin van de 50e minuut dan de 55e minuut en ga zo maar door |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ja nu doordrukken, want dit Heerenveen kan je makkelijk verslaan hoor |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
quote:Op zondag 02 september 2012 - 17:50 schreef ktotheb het volgende:[..] Tja dat ver naar voren staan hoort er juist bij. Als hij dat niet doet kan hij geen deelnemen aan het spel. Hij moet die bal beter wegrammen, mee eens, maar hij staat juist wel goed, want zo hoort een keeper bij Ajax te staan. ook al staat die 4 passen verder naar achter dan hoeft die niet te koppen maar kan die de bal gewoon wegschieten inplaats van dit risico |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 02 september 2012 - 17:51 schreef Subaru het volgende:[..] ook al staat die 4 passen verder naar achter dan hoeft die niet te koppen maar kan die de bal gewoon wegschieten inplaats van dit risico Als hij de bal beter had ingeschat had hij die 4 passen naar achteren gedaan, zijn basispositie daar was prima |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
wat een scheidsrechter zeg |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
en jahoor rood waarom waarom waarom |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ik vind het wel een terechte kaart, laten we eerlijk zijn, dit was een belachelijke tackel |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
totaal nergens voor nodig heb je weer beetje controle over de wedstrijd krijg je zoiets |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
het was een terechte kaart ja, stomme overtreding van serero |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Nu wordt het wel moeilijk, maar we zijn nog niet kansloos. Nu wordt het gokken op snelheid met Boerigeter en Sana, de Jong terug naar het middenveld. |
|
|
|