BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 2 September 2012 , 16:45): 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Mokum1
 Mokum1 - maandag 03 september 2012 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 12:31 schreef The Dude :) het volgende:
Ik vind dan ook dan Siem het team op sleeptouw moet nemen, maar dat doet ie nooit in moeilijke potten...

@ hippy, het is natuurlijk niet gek met deze onervaren ploeg dat er een dipje tussen zit, verwacht maar dat dit de rest van het seizoen zo blijft. Misschien wel weer een sterke 2e seizoenshelft, maar tot aan de winter zal het wisselvallig zijn.
Vooral met die loodzware CL potjes tussendoor...
The Dude :)
 The Dude :) - maandag 03 september 2012 - 12:34   quote  deeplink  
Daarom, maar geeft niet, zo kan het team groeien. Gewoon even het verwachtingspatroon bijstellen, PSV en Twente zijn op dit moment verder.
hippy
 hippy - maandag 03 september 2012 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 12:31 schreef The Dude :) het volgende:
Ik vind dan ook dan Siem het team op sleeptouw moet nemen, maar dat doet ie nooit in moeilijke potten...

@ hippy, het is natuurlijk niet gek met deze onervaren ploeg dat er een dipje tussen zit, verwacht maar dat dit de rest van het seizoen zo blijft. Misschien wel weer een sterke 2e seizoenshelft, maar tot aan de winter zal het wisselvallig zijn.
Ik denk dat als straks die poulsen op de plek van schone staat, zal het verdedigend beter staan...
Dat schijnt een echte leider te zijn...ik ben benieuwd...want daar ontbrak het gister aan...
De schakeling op het middenveld tussen verdediging en aanval...
En de afwerking natuurlijk...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 september 2012 door hippy --
 The Dude :) - maandag 03 september 2012 - 12:38   quote  deeplink  
Ja dat zal waarschijnlijk wel wat beter zijn. Poulsen is van nature ook een VM, Schone is net als Janssen meer een CM/AM. Vind trouwens wel dat Schone het beter invult dat Janssen, al was het alleen al omdat Schone ook de wil heeft. Gisteren was echter niet bijster goed.
freakie
 freakie - maandag 03 september 2012 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2012 - 17:19 schreef ktotheb het volgende:
Dat kan je wel stellen, wat een belachelijke terugspeelbal! Ik vind trouwens ook dat de te lage handelingssnelheid van Schone deze wedstrijd ook echt op begint te vallen. Veel balverlies. Het loopt niet zoals de laatste 2 weken
Dan zal ik als ik jou was eens de andere wedstrijden terug kijken.. Heb bij mijn topic al gezegd dat schone veel balverlies leed en heel langzaam was in denken(dat heb je als je spelers hebt van buitenaf en gelijk moet inbrengen)
freakie
 freakie - maandag 03 september 2012 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2012 - 17:23 schreef ktotheb het volgende:
Dat Vermeer die bal niet goed inschat is duidelijk en natuurlijk is dat een fout. Toch ben ik van mening dat je je keeper ook nooit in die situatie mag brengen. Een hoge bal terug op de keeper terwijl het ook over de grond kon.
Dat zeker.. De spelers bij ajax weten dat vermeer terug speel ballen sowieso heel vervelend vind.. Dat moet je hem niet dat soort ballen gaan geven.
freakie
 freakie - maandag 03 september 2012 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2012 - 19:01 schreef hippy het volgende:
Wat heb ik vandaag naar een slecht ajax zitten kijken...
Schone was voor mij de slechtste vandaag en siem was ook slecht
Ik vond vermeer weergaloos vandaag en die teruspeelbal kon ie niks aan doen
Die moet gewoon niet komen, nooit je keeper met een hoge bal aanspelen, trap hem dan maar de tribune in...
De tweede goal stond vooral dijks te slapen...
Al met al vind ik dat ajax het in de eerste helft heeft weggegeven
Zoveel kansen onbenut...ongeconsetreerd beging ajax de ene fout na de andere fout...
Terechte uitslag over 90 minuten
Waarom speelde janssen niet ;))
Schone was al 3 wedstrijden slecht.. Maar Siem speelde prima, door hem kan er namelijk gescoord worden en houd de vaart in het spel.. Kijk de samenvatting maar eens terug, hij maakt van een halve kans toch nog een bal op de lat.. Hij speelde dieper en daardoor kon serero scoren..

Schone is niet goed tot nu toe.. Verliest heel vaak de bal maar dat is logisch voor een speler van buitenaf, van rhijn die passte die bal natuurlijk volledig verkeerd en moet weten dat hij hem dan maar over de zijlijn moet rossen dan hem naar vermeer de rossen want vermeer is daar niet sterk in..

Dijks speelde ook zwak, veel balverlies en wist niet wat hij moest met de bal.. Sorry dat ik het zeg maar blind is op dit moment meer een zekerheidje dan dijks..
freakie
 freakie - maandag 03 september 2012 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2012 - 22:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gelukkig nog iemand.. Meeste hier laten hem graag op doel staan maar hoeveel fouten mag ie nog maken?? Of wij hebben er geen kijk op of de rest hier niet... Zo heb ik nog wel een paar punten:

Zwakke punten:

Blind: Ongeschikt voor Ajax
Dijks: Is er nog niet klaar voor...
van Rhijn: Ook nog niet al is hij iets verder dan Dijks.
De Jong: soms belangrijk vandaag ook weer onzichtbaar niet de ideale spits...
cvm: Hoop dat Poulsen of Boccara daar snel komen te spelen en goed genoeg blijken..

Voor de rest staat het redelijk goed!
Kijk jij wel naar de Jong? Onzichtbaar? Hij zorgt voor de opbouwen van een aanval en is een van de weinige die het spel vlot laat doorlopen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 september 2012 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 20:20 schreef freakie het volgende:

[..]

Kijk jij wel naar de Jong? Onzichtbaar? Hij zorgt voor de opbouwen van een aanval en is een van de weinige die het spel vlot laat doorlopen..
Viel wel mee hoor vond hem vrij onzichtbaar.... Heb er speciaal op gelet en
zo boeiend was het allemaal niet...
freakie
 freakie - maandag 03 september 2012 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 21:04 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Viel wel mee hoor vond hem vrij onzichtbaar.... Heb er speciaal op gelet en
zo boeiend was het allemaal niet...
Het gaat niet om boeiend of mooie acties, maar hij was zeker niet de slechste en speelde goed mee.. Door de Jong kunnen aanvallen verder gaan.. Dat 1 keer aannemen beheerst hij als de beste en hij houd de snelheid erin.. Ik vraag me af of jij echt op hem hebt gelet..

Nou moet ik wel zeggen dat de Jong dan ook meer op het middenveld dat werk doet.. Alleen ik weet net of dat zo slecht is.. Nu krijgen spelers als sana en serero kansen en heel veel ruimte..
remco k
 remco k - maandag 03 september 2012 - 22:33   quote  deeplink  
Mensen die roepen dat Schone te veel balverlies lijdt moeten toch echt beter kijken. deze wedstrijd namelijk maar 7 keer balverlies, terwijl het gehele elftal evrder ruim in de dubbele cijfers zat. Vorige wedstrijd had hij zelfs maar 3 keer balverlies..

fkzi35.png
remco k
 remco k - maandag 03 september 2012 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 20:20 schreef freakie het volgende:

[..]

De Jong was gister Ajax onwaardig. Alleen Serrero Eriksen en Boccara speelde gister een goede wedstrijd/invalbeurt..
remco k
 remco k - maandag 03 september 2012 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 21:46 schreef freakie het volgende:

[..]

Het gaat niet om boeiend of mooie acties, maar hij was zeker niet de slechste en speelde goed mee.. Door de Jong kunnen aanvallen verder gaan.. Dat 1 keer aannemen beheerst hij als de beste en hij houd de snelheid erin.. Ik vraag me af of jij echt op hem hebt gelet..

Nou moet ik wel zeggen dat de Jong dan ook meer op het middenveld dat werk doet.. Alleen ik weet net of dat zo slecht is.. Nu krijgen spelers als sana en serero kansen en heel veel ruimte..
Ik denk toch echt dat je er volledig naast zit over de pot van gister..
Deze cijfers wijzen namelijk toch echt anders aan.. Als je als spits de helft van je ballen verliest doe je het gewoon echt heel erg slecht..

54hkbm.png
71-72-73-95
 71-72-73-95 - maandag 03 september 2012 - 23:28   quote  deeplink  
Hey Remco, leuk om je hier weer eens te zien posten. Op papier heb je helemaal gelijk, deze cijfers kan je niks tegenin brengen. Toch vind ik persoonlijk de cijfers niet altijd het belangrijkste. Kijk, de passes van schone kwamen misschien vaker aan dan die van Siem, maar schone mag ook veel ballen breed tikken op de cv's. Mijn grootste commentaar op schone is niet zijn balverlies, maar zijn trage handelen. Hierdoor is het hele spel trager dan met bijvoorbeeld Anita. Siem speelde gisteren niet zijn beste wedstrijd, maar hij krijgt veel ballen te laat van achteruit, waardoor het voor hem ook weer lastiger voetballen is. Siem speelt bijna al zijn passes met verdedigers in zijn nek, dat is toch een verschil. Ik vind dat siem veel krediet verdient voor zijn belangrijke goals en zijn instelling. In mijn ogen sloop er gisteren onzekerheid in door de penalty, waarna we door domme fouten achter komen. Daarna gaan we die wedstrijd gewoon winnen in de tweede helft, maar gooit de rode kaart roet in het eten. Als de kansen er gewoon invliegen sta je met 3 - 0 voor na 20 minuten en is er niks aan de hand. In dit jonge elftal zie je alleen dat er makkelijk onzekerheid in sluipt, maar dat is inherent aan de visie die we met jc nu volgen. Als je kiest voor de jeugd kan dit gebeuren, maar ik heb bij vlagen nog steeds een goed Ajax gezien . Als moisander en poulsen en evt babel wat leiding kunnen brengen op de moeilijke momenten kan dit nog steeds een heel mooi seizoen worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 september 2012 door 71-72-73-95 --
Mike¥¥
 Mike¥¥ - dinsdag 04 september 2012 - 00:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 23:28 schreef 71-72-73-95 het volgende:
Hey Remco, leuk om je hier weer eens te zien posten. Op papier heb je helemaal gelijk, deze cijfers kan je niks tegenin brengen. Toch vind ik persoonlijk de cijfers niet altijd het belangrijkste. Kijk, de passes van schone kwamen misschien vaker aan dan die van Siem, maar schone mag ook veel ballen breed tikken op de cv's. Mijn grootste commentaar op schone is niet zijn balverlies, maar zijn trage handelen. Hierdoor is het hele spel trager dan met bijvoorbeeld Anita. Siem speelde gisteren niet zijn beste wedstrijd, maar hij krijgt veel ballen te laat van achteruit, waardoor het voor hem ook weer lastiger voetballen is. Siem speelt bijna al zijn passes met verdedigers in zijn nek, dat is toch een verschil. Ik vind dat siem veel krediet verdient voor zijn belangrijke goals en zijn instelling. In mijn ogen sloop er gisteren onzekerheid in door de penalty, waarna we door domme fouten achter komen. Daarna gaan we die wedstrijd gewoon winnen in de tweede helft, maar gooit de rode kaart roet in het eten. Als de kansen er gewoon invliegen sta je met 3 - 0 voor na 20 minuten en is er niks aan de hand. In dit jonge elftal zie je alleen dat er makkelijk onzekerheid in sluipt, maar dat is inherent aan de visie die we met jc nu volgen. Als je kiest voor de jeugd kan dit gebeuren, maar ik heb bij vlagen nog steeds een goed Ajax gezien . Als moisander en poulsen en evt babel wat leiding kunnen brengen op de moeilijke momenten kan dit nog steeds een heel mooi seizoen worden
daar sluit ik me volledig bij aan,hoop ook dat boilesen snel aansluit,weet iemand hier wat meer over??
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 04 september 2012 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

De Jong was gister Ajax onwaardig. Alleen Serrero Eriksen en Boccara speelde gister een goede wedstrijd/invalbeurt..
Inderdaad en zelf vond ik dat Sana het ook nog wel redelijk deed mede door zijn inzet..
Die Boccara wordt wel een grote denk ik lekker fel ventje fysiek ook wel sterk volgens mij..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 04 september 2012 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 23:28 schreef 71-72-73-95 het volgende:
Kijk je kan hem wel krediet geven omdat hij het vorige wedstrijden goed gedaan heeft.
Maar we hadden het nu over deze wedstrijd en hij was gewoon niet best. Zelfde als Toby ben wel fan van hem maar die was echt slecht tegen Heerenveen vooral na die handsbal was ie helemaal van zijn stuk. Ook dom balverlies leidde de overtreding van Sorrero in..
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 04 september 2012 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 10:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kijk je kan hem wel krediet geven omdat hij het vorige wedstrijden goed gedaan heeft.
Maar we hadden het nu over deze wedstrijd en hij was gewoon niet best. Zelfde als Toby ben wel fan van hem maar die was echt slecht tegen Heerenveen vooral na die handsbal was ie helemaal van zijn stuk. Ook dom balverlies leidde de overtreding van Sorrero in..
Ik zei toch ook dat siem niet zijn beste wedstrijd speelde... toby speelde idd ook niet zijn beste. Alleen die jongens hoef je niet meteen af te vallen. Zelfs Cruijff speelde wel eens een mindere pot. Ik geef gewoon mijn analyse
Brandje
 Brandje - dinsdag 04 september 2012 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 22:33 schreef remco k het volgende:
Mensen die roepen dat Schone te veel balverlies lijdt moeten toch echt beter kijken. deze wedstrijd namelijk maar 7 keer balverlies, terwijl het gehele elftal evrder ruim in de dubbele cijfers zat. Vorige wedstrijd had hij zelfs maar 3 keer balverlies..

[ afbeelding ]
Meer dan 20% balverlies voor iemand op zijn plaats vind ik best veel
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 04 september 2012 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 11:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens, daarnaast klopt het niet dat als je 7 foute passes geeft, je 7x balverlies lijdt. Je kan ook balverlies lijden zonder een pass te geven. Dus deze statistiek zegt niet alles over balverlies

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 september 2012 door 71-72-73-95 --
Brandje
 Brandje - dinsdag 04 september 2012 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 11:55 schreef 71-72-73-95 het volgende:

[..]

Eens, daarnaast klopt het niet dat als je 7 foute passes geeft, je 7x balverlies lijdt. Je kan ook balverlies lijden zonder een pass te geven. Dus deze statistiek zegt niet alles over balverlies
We gaan het echt voelen dat we bijna een half elftal verkocht hebben. Goede voor de portomonnee maar we gaan dit seizoen nog meer van dit puntverlies lijden
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 04 september 2012 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 12:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

We gaan het echt voelen dat we bijna een half elftal verkocht hebben. Goede voor de portomonnee maar we gaan dit seizoen nog meer van dit puntverlies lijden
Tuurlijk, we zullen niet alles winnen. Maar we gaan dit seizoen ook nog heel goed voetbal laten zien. Kijk, er is een keuze gemaakt en dat is een keuze voor jeugd. Zoals Koeman laatst al zei: PSV en Twente zijn bij elkaar gekocht terwijl Ajax en Feyenoord zelf opgeleid zijn. Inherent aan deze keuze is dat je tegen dit soort wedstrijden kan aanlopen, omdat jeugd niet altijd even consequent is. Maar ik ga me pas zorgen maken als ik geen lijn meer zie in het spel en niet meer de wil om op onze manier voetbal te spelen. Met een man minder was die lijn er minder, maar daarvoor heb ik gewoon de intentie gezien om het spel te maken en om op onze manier te voetballen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 september 2012 door 71-72-73-95 --
hippy
 hippy - dinsdag 04 september 2012 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 20:17 schreef freakie het volgende:

[..]

Schone was al 3 wedstrijden slecht.. Maar Siem speelde prima, door hem kan er namelijk gescoord worden en houd de vaart in het spel.. Kijk de samenvatting maar eens terug, hij maakt van een halve kans toch nog een bal op de lat.. Hij speelde dieper en daardoor kon serero scoren..

Schone is niet goed tot nu toe.. Verliest heel vaak de bal maar dat is logisch voor een speler van buitenaf, van rhijn die passte die bal natuurlijk volledig verkeerd en moet weten dat hij hem dan maar over de zijlijn moet rossen dan hem naar vermeer de rossen want vermeer is daar niet sterk in..

Dijks speelde ook zwak, veel balverlies en wist niet wat hij moest met de bal.. Sorry dat ik het zeg maar blind is op dit moment meer een zekerheidje dan dijks..
Ik vond schone tegen nac en nec een van de betere....
remco k
 remco k - dinsdag 04 september 2012 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 11:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Helemaal eens, is ook veel te veel zelfs, en toch was het de Ajacied met het minste balverlies..
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 04 september 2012 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 16:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens, is ook veel te veel zelfs, en toch was het de Ajacied met het minste balverlies..
Balverlies en percentage goede passes zijn 2 verschillende dingen...
 The Dude :) - dinsdag 04 september 2012 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 17:29 schreef 71-72-73-95 het volgende:

[..]

Balverlies en percentage goede passes zijn 2 verschillende dingen...
Niet helemaal. Het ligt indd wel wat genuanceerder.

Overigens heeft het meer met de positie van de speler te maken hoeveel balverlies hij kan en mag leiden. Gaat de CVM mee naar voren of niet, wordt zijn positie overgepakt, hoe staat het achterin op het moment dat er voorin balverlies geleden wordt....al met al is het een stuk crucialer wanneer Schone de bal kwijt raakt. Ook ik vond dit zijn minste wedstrijd, maar dat had iedereen wel. Dit team op deze prestatie alleen te beoordelen is niet reëel.

wat ik bovendien het meest ergerlijk vind aan Siem is zijn flegmatieke uitstraling op het veld. Ik zou van hem wat meer pit willen zien, hoewel hij op zich wel zo kan spelen. Hij moet het team op sleeptouw nemen en de bal erin jassen op het moment dat het niet loopt. Dat doet hij niet. Bovendien vind ik dat hij veel te veel inzakt op het moment dat hij in de spits loopt. Dat kan bijv met Serero, maar met Eriksen zou ik dan minder doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 september 2012 door The Dude :) --
freakie
 freakie - dinsdag 04 september 2012 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 22:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat je er volledig naast zit over de pot van gister..
Deze cijfers wijzen namelijk toch echt anders aan.. Als je als spits de helft van je ballen verliest doe je het gewoon echt heel erg slecht..

[ afbeelding ]
Leuk dat je dat aanstipt want omdat de passes van schone naar achtere zijn en die van de jong naar de zijkant en naar voren is het nogal logisch dat je minder de bal verliest.. En zoals hierboven ook al werd gezegt, schone handeld heel langzaam.. De jong handeld daarentegen snel en dat gaat de aanval ten goede.. Ik weet trouwens niet of je kan stellen dat hij vast op de spits staat.. De jong loopt namelijk uit de spits en trekt gapende gaten voor eriksen, serero etc..
 The Dude :) - dinsdag 04 september 2012 - 18:12   quote  deeplink  
Dat van dat gat trekken klopt, maar dan moet het wel lukken en tot nu toe lukt het alleen echt met Serero. Dan vind ik dat je zelf ook een grote jongen moet zijn en wanneer het niet lukt het voortouw nemen en zelf de bal erin jassen.
freakie
 freakie - dinsdag 04 september 2012 - 18:12   quote  deeplink  
quote:

[..]

Eriksen had zeker geen beste partij.. Liep veel en passte veel naar achtere en vaak als hij naar voren wou voetballen lukte het niet echt..
freakie
 freakie - dinsdag 04 september 2012 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 12:49 schreef hippy het volgende:

[..]

Ik vond schone tegen nac en nec een van de betere....
Nee kijk maar terug.. Schone kreeg daar zeeen van tijd..
freakie
 freakie - dinsdag 04 september 2012 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 18:12 schreef The Dude :) het volgende:
Dat van dat gat trekken klopt, maar dan moet het wel lukken en tot nu toe lukt het alleen echt met Serero. Dan vind ik dat je zelf ook een grote jongen moet zijn en wanneer het niet lukt het voortouw nemen en zelf de bal erin jassen.
Dat is ook niet helemaal waar.. Kijk de doelpunten terug en je zult zien dat de jong in bijna elk doelpunt een belangrijke rol heeft.. Moisander die scoorde door de jong bijvoorbeeld..
Mokum1
 Mokum1 - dinsdag 04 september 2012 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 20:02 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat zeker.. De spelers bij ajax weten dat vermeer terug speel ballen sowieso heel vervelend vind.. Dat moet je hem niet dat soort ballen gaan geven.
Nog steeds moet ie de bal wegkoppen, voor een voetballer is het al lastig een bal aan te nemen met het hoofd. Vroeger genoeg op getraind, je moet zo timen dat je in de daling de bal op je pan krijgt en moet je je nek ook nog eens intrekken.

Toch vreemd dat Vermeer slechter meevoetbalt dan in het begin, toen werd ie geroemd omdat ie in de trainig niet veel onder deed in een rondo.
freakie
 freakie - dinsdag 04 september 2012 - 19:28   quote  deeplink  
Dat klopt, het was dus ook van beide kanten niet goed.. Alleen het is wel leuk als je aan een keeper die eigenlijk de laatste tijd elke bal die hij terug gespeeld krijgt spannend vind, zo'n bal toe gaat spelen..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 04 september 2012 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 18:20 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal waar.. Kijk de doelpunten terug en je zult zien dat de jong in bijna elk doelpunt een belangrijke rol heeft.. Moisander die scoorde door de jong bijvoorbeeld..
Heeft Moisander tegen Heerenveen gescoord dan?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 04 september 2012 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 19:28 schreef freakie het volgende:
Dat klopt, het was dus ook van beide kanten niet goed.. Alleen het is wel leuk als je aan een keeper die eigenlijk de laatste tijd elke bal die hij terug gespeeld krijgt spannend vind, zo'n bal toe gaat spelen..
Tijd voor Cilissen een verdediger die moet een bal terug op de keeper kunnen spelen
en zich geen zorgen hoeven te maken...
remco k
 remco k - dinsdag 04 september 2012 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 18:09 schreef freakie het volgende:

[..]

Leuk dat je dat aanstipt want omdat de passes van schone naar achtere zijn en die van de jong naar de zijkant en naar voren is het nogal logisch dat je minder de bal verliest.. En zoals hierboven ook al werd gezegt, schone handeld heel langzaam.. De jong handeld daarentegen snel en dat gaat de aanval ten goede.. Ik weet trouwens niet of je kan stellen dat hij vast op de spits staat.. De jong loopt namelijk uit de spits en trekt gapende gaten voor eriksen, serero etc..
Ik ben fan van de Jong als voetballer, maar in mijn ogen, en ik heb de pot toch echt twee keer gekeken, was de Jong absoluut een van de slechtste Ajacieden tegen Heerenveen.. Waardeloze wedstrijd, bijna net zoveel balverlies als goede ballen en dat is zeker als aanvoerder zijnde echt schandalig...
remco k
 remco k - dinsdag 04 september 2012 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 18:12 schreef freakie het volgende:

[..]

Eriksen had zeker geen beste partij.. Liep veel en passte veel naar achtere en vaak als hij naar voren wou voetballen lukte het niet echt..
Wederom niet correct, aangezien Eriksen 4 keer iemand alleen voor de keeper zette..
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2012 - 20:11 schreef swennos het volgende:

[..]

Nou goed laten we zeggen dat het een terechte rode kaart was
De rede was dan omdat het van achter was neem ik aan
Waarom word het dan later niet 2 keer aan Heerenveen gegeven?
Omdat een scheids nou eenmaal ook maar een mens is...;)))
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 02:00 schreef bully het volgende:

[..]

terugspeelbal mag je niet in je handen nemen.
maar neemt niet weg dat hij hem verkeert inschat.
net als twee keer daarvoor.
Nou wat kan er gebeuren...vrije trap en geel...die pak je voor team...
Maar die pass had helemaal niet mogen komen...
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 22:33 schreef remco k het volgende:

[ afbeelding ]
Balverlies had ie meer omdat ie te lang de bal bij zich houdt...
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 08:58   quote  deeplink  
quote:

[..]

Vond eriksen matig...veel te weinig aanwezig...
En sjok sjok sjok
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 18:18 schreef freakie het volgende:

[..]

Nee kijk maar terug.. Schone kreeg daar zeeen van tijd..
Dat lag aan heereveen...en hij hield de bal gewoon te lang vast...
En hij liep minder dan tegen nac en nec...
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 21:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Wederom niet correct, aangezien Eriksen 4 keer iemand alleen voor de keeper zette..
Het gaat ook om zijn verdedigende taken...
Hij is geen aanvaller, maar middenvelder....
Moet dus constant bezig zijn met balans tussen verd. en aanv.
uitnoord
 uitnoord - woensdag 05 september 2012 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2012 - 08:53 schreef hippy het volgende:

[..]

Nou wat kan er gebeuren...vrije trap en geel...die pak je voor team...
Maar die pass had helemaal niet mogen komen...
idd zo zie ik het ook, geel pakken in het belang van je team, het is nu precies of hij geen risico wil lopen een wedstrijd te missen dan maar het risico een goal tegen te krijgen, zo zonde, ik blijf van mening dat deze jongen nooit volwassen zal wordenen blijf uitzien naar Cillissen in het goal
uitnoord
 uitnoord - woensdag 05 september 2012 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2012 - 08:58 schreef hippy het volgende:

[..]

Vond eriksen matig...veel te weinig aanwezig...
En sjok sjok sjok
zoals er werd gesuggereerd dat Eriksen moe was van het EK en zijn extra rust in de competitiestart had ik meer verwacht van eriksen, hij blijft maar jakkeren, vind niet dat hij speelt als waar hij mee word geprezen, talent dus, nee hij is echt niet meer van wat ik eerder gezien heb, veel mislukte ballen, vaak verkeerde posities en veel balverlies
uitnoord
 uitnoord - woensdag 05 september 2012 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2012 - 08:57 schreef hippy het volgende:

[..]

Balverlies had ie meer omdat ie te lang de bal bij zich houdt...
omdat ie de bal niet altijd kwijt kan, deze jongen komt pas in zijn spel als hij een betrouwbare speler achter zich heeft, nu ziet hij alleen Vermeer en geloof mij zodra ik zie dat dat gebeurd, trekken mijn ballen ook samen
remco k
 remco k - woensdag 05 september 2012 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2012 - 09:02 schreef hippy het volgende:

[..]

Het gaat ook om zijn verdedigende taken...
Hij is geen aanvaller, maar middenvelder....
Moet dus constant bezig zijn met balans tussen verd. en aanv.
Volgens de Boer moet hij vooruit druk zetten, en is wordt hij gezien als aanvallende middenvelder, zijn verdedigende taken bestaan uit druk zetten en mee terug op de 16 bij corners, Dat is namelijk wat de Boer zegt en dat voert hij prima uit.. Daarbij zet hij 4 keer iemand alleen voor de keeper, zeker 3 keer moet daaruit gescoord worden, dan win je die wedstrijd gewoon..
remco k
 remco k - woensdag 05 september 2012 - 10:49   quote  deeplink  
Eriksen is een momenten voetballer, en heeft die momenten vrijwel iedere wedstrijd, niet voor niets dat hij Janssen uit de basis houd, of zou de Boer dat fout hebben??? De enige trainer na van Gaal die 2 keer op rij kampioen is geworden..
Dat mensen geen fan zijn van het type voetballer dat hij is, dat kan en mag, maar ga niet roepen dat hij niet goed is, op deze leeftijd namelijk al gekroond met de bronzen schoen..
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2012 - 10:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens de Boer moet hij vooruit druk zetten, en is wordt hij gezien als aanvallende middenvelder, zijn verdedigende taken bestaan uit druk zetten en mee terug op de 16 bij corners, Dat is namelijk wat de Boer zegt en dat voert hij prima uit.. Daarbij zet hij 4 keer iemand alleen voor de keeper, zeker 3 keer moet daaruit gescoord worden, dan win je die wedstrijd gewoon..
Helemaal gelijk...maar ik vind dat ie dat te kort volhoud...heeft teveel rustperiodes nodig...
Daarom zei ik...sjok sjok sjok...
En ga nou niet het ek de schuld geven, want dat is onzin...ik denk ik ben je alvast voor ;))
Dat er meer gescoord moet worden staat buiten kijf..
hippy
 hippy - woensdag 05 september 2012 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2012 - 10:49 schreef remco k het volgende:
Eriksen is een momenten voetballer, en heeft die momenten vrijwel iedere wedstrijd, niet voor niets dat hij Janssen uit de basis houd, of zou de Boer dat fout hebben??? De enige trainer na van Gaal die 2 keer op rij kampioen is geworden..
Dat mensen geen fan zijn van het type voetballer dat hij is, dat kan en mag, maar ga niet roepen dat hij niet goed is, op deze leeftijd namelijk al gekroond met de bronzen schoen..
Toch vind ik dat ie het te weinig laat zien...zal de leeftijd zijn misschien...
En ik ben bang dat als ie straks weggaat bij een grote club gaat pieken..dus ik zeg snel laten bijtekenen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 2 September 2012 , 16:45): 2 - 2

0.0062599