BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 2 September 2012 , 16:45): 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajx
 Ajx - woensdag 05 september 2012 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2012 - 10:49 schreef remco k het volgende:
Eriksen is een momenten voetballer, en heeft die momenten vrijwel iedere wedstrijd, niet voor niets dat hij Janssen uit de basis houd, of zou de Boer dat fout hebben??? De enige trainer na van Gaal die 2 keer op rij kampioen is geworden..
Dat mensen geen fan zijn van het type voetballer dat hij is, dat kan en mag, maar ga niet roepen dat hij niet goed is, op deze leeftijd namelijk al gekroond met de bronzen schoen..
Jaja, je hebt zeker gelijk remco. Eriksen is een fantastische voetballer, vind hem in deze competitie al een stuk mannelijker voetballen( minder duels zomaar verloren) enig minpuntje blijft wel bij hem zijn gebrek aan goals, nu alleen diegene vs NEC, maar dat mogen er toch meer zijn. Als hij meer scoort, nog iets scherper wordt in de duels, komt het helemaal goed, want met de hoeveelheid assists is niks mis en kan alleen nog maar groeien gezien zijn leeftijd!
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 21:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Wederom niet correct, aangezien Eriksen 4 keer iemand alleen voor de keeper zette..
Jij beoordeelt hem alleen op pluspunten...
Ook de minpunten meerekenen...
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 06 september 2012 - 10:22   quote  deeplink  
Probleem is dat Eriksen nog teveel balverlies lijdt. Grote spelverdelers op deze aardkloot hebben 85% succesvolle passes. Eriksen haalt dat op lange na niet.

Zegt ie zelf ook minder balverlies lijden en meer scoren zijn de doelstellingen die hij zichzelf heeft opgelegd.
71-72-73-95
 71-72-73-95 - donderdag 06 september 2012 - 10:37   quote  deeplink  
Ben ik het wel mee eens. Maar naast zijn balverlies vind ik gewoon dat hij te weinig het spel naar zich toe trekt. Los van alle cijfers, vind ik dat hij meer het tempo moet bepalen. Ik zag serero een aantal keer versnellen, waardoor een hele aanval ineens van tempo verandert. Bepalend zijn voor het tempo en de richting van het spel, dat wil ik meer van hem zien. Openingen inden naar links en rechts en het spel versnellen of juist vertragen als dat nodig is. Alles gaat bij hem door het midden en ik zie hem nog steeds veel lopen met de bal. Ik heb hem geen ballen op Derk en tobias zien geven. Wel weer een paar geniale steekballen, want hij blijft een geniale speler. Ik zou hem alleen graag meer zijn stempel zien drukken. Toch denk ik niet dat dat nu cruciaal is bij ons. Ik denk dar het probleem meer ligt op de cvm positie
Brandje
 Brandje - donderdag 06 september 2012 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 09:11 schreef hippy het volgende:

[..]

Kan zijn maar zet je op Eriksen een type De Jong/Clasie dan is hij onzichtbaar. Hij is veel te flegmatiek. Dekt dat alles maar vanzelf gaat. Ik wordt af en toe doodmoe van die slappe zeikballetjes of met de buitenkant.
Dat ventje heeft een ongelooflijk talent. Een spelinzicht waarvan ik kan zeggen dat er weinig spelers zijn die dat hebben maar hij zal nu door moeten gaan groeien. Wanneer hij zegt dat hij in vorm is zoals nu dan houdt ik mijn hart vast. Ik zie eigenlijk het laatste jaar totaal geen groei in zijn spel
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 11:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kan zijn maar zet je op Eriksen een type De Jong/Clasie dan is hij onzichtbaar. Hij is veel te flegmatiek. Dekt dat alles maar vanzelf gaat. Ik wordt af en toe doodmoe van die slappe zeikballetjes of met de buitenkant.
Dat ventje heeft een ongelooflijk talent. Een spelinzicht waarvan ik kan zeggen dat er weinig spelers zijn die dat hebben maar hij zal nu door moeten gaan groeien. Wanneer hij zegt dat hij in vorm is zoals nu dan houdt ik mijn hart vast. Ik zie eigenlijk het laatste jaar totaal geen groei in zijn spel
Dat is precies mijn punt, goozzzzeeerrr...;)))
Wel lezen he...;)))
Brandje
 Brandje - donderdag 06 september 2012 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:01 schreef hippy het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt, goozzzzeeerrr...;)))
Wel lezen he...;)))
Reageer alleen op de reactie die ik over genomen heb in mijn post hahahah

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 september 2012 door Brandje --
bully
 bully - donderdag 06 september 2012 - 12:38   quote  deeplink  
quote:

[..]

helemaal mee eens.
ook het punt dat hij bijna elke vrije trap op eist terwijl daar nog weinig uitkomt.
en ook zijn corners vind ik nog niet het gevaar opleveren zoals bij Jansen.
dus goede steekbal maar aan traptechniek zou nog wat teverbeteren zijn.
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ah ach so...;)))
hippy
 hippy - donderdag 06 september 2012 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ah ach so...;)))
remco k
 remco k - vrijdag 07 september 2012 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 09:11 schreef hippy het volgende:

[..]

Ik beoordeel hem op dat wat ik hoor dat de Boer van hem verwacht.. En het zou voor meer Ajacieden goed zijn om eens wat meer naar de positieve kanten te kijken van een speler, het is maar goed dat we een trainer hebben die dat wel kan en ook doet, je hebt namelijk een elftal nodig die elkaar aanvult... Een aanvallende middenvelder bij Ajax moet de aanvoer regelen naar de spitsen, en moet druk zetten bij balverlies, Erikssen doet die twee dingen gewoon heel goed, mede door zijn snelle druk zetten wordt de bal vaak snel veroverd...

20 Jaar en nu al de beste voetballer binnen onze selectie.. Geweldig toch..
remco k
 remco k - vrijdag 07 september 2012 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 10:22 schreef Mokum1 het volgende:
Probleem is dat Eriksen nog teveel balverlies lijdt. Grote spelverdelers op deze aardkloot hebben 85% succesvolle passes. Eriksen haalt dat op lange na niet.

Zegt ie zelf ook minder balverlies lijden en meer scoren zijn de doelstellingen die hij zichzelf heeft opgelegd.
Hij is niet eens een spelverdeler, daar spelen we namelijk helemaal niet mee..
remco k
 remco k - vrijdag 07 september 2012 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 10:37 schreef 71-72-73-95 het volgende:
Ben ik het wel mee eens. Maar naast zijn balverlies vind ik gewoon dat hij te weinig het spel naar zich toe trekt. Los van alle cijfers, vind ik dat hij meer het tempo moet bepalen. Ik zag serero een aantal keer versnellen, waardoor een hele aanval ineens van tempo verandert. Bepalend zijn voor het tempo en de richting van het spel, dat wil ik meer van hem zien. Openingen inden naar links en rechts en het spel versnellen of juist vertragen als dat nodig is. Alles gaat bij hem door het midden en ik zie hem nog steeds veel lopen met de bal. Ik heb hem geen ballen op Derk en tobias zien geven. Wel weer een paar geniale steekballen, want hij blijft een geniale speler. Ik zou hem alleen graag meer zijn stempel zien drukken. Toch denk ik niet dat dat nu cruciaal is bij ons. Ik denk dar het probleem meer ligt op de cvm positie
Waar jij het over hebt is een heel ander type speler, zal Erikssen nooit gaan doen.. Het type wat jij benoemt is een Zidane, of een Xavi, Erikssen is eerder een type Iniesta of Bergkamp... Dat zijn twee compleet verschillende spelers..
remco k
 remco k - vrijdag 07 september 2012 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2012 - 12:38 schreef bully het volgende:

[..]

helemaal mee eens.
ook het punt dat hij bijna elke vrije trap op eist terwijl daar nog weinig uitkomt.
en ook zijn corners vind ik nog niet het gevaar opleveren zoals bij Jansen.
dus goede steekbal maar aan traptechniek zou nog wat teverbeteren zijn.
Wel grappig dat vorig seizoen uit de corners van Eriksen meer werd gescoord dan uit die van Janssen.. En die hebben er vrijwel evenveel genomen..
adriu
 adriu - zaterdag 08 september 2012 - 17:46   quote  deeplink  
en toen was het 2-2!! en een traantje van mij!
71-72-73-95
 71-72-73-95 - zaterdag 08 september 2012 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2012 - 23:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Waar jij het over hebt is een heel ander type speler, zal Erikssen nooit gaan doen.. Het type wat jij benoemt is een Zidane, of een Xavi, Erikssen is eerder een type Iniesta of Bergkamp... Dat zijn twee compleet verschillende spelers..
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik wil hem niet vergelijken met anderen, ik wil hem beoordelen op wat hij doet. Ik vind dat hij 1 van onze beste spelers is, maar dat hij een aantal zwakke punten heeft die hij makkelijk kan verbeteren. Hij loopt teveel met de bal en zijn spel gaat teveel door het midden. Als hij steekpasses kan geven door het centrum, kan hij ze ook geven op de buitenspelers, en hij kan ook gewoon wat sneller de ballen geven. Voor beiden heeft hij de kwaliteiten. En hij is ook weinig bepalend. Noem mij 1 wedstrijd waarin hij het tempo bepaalde of waarin hij Ajax bij de hand nam. Hij is pas 20, maar ook op die leeftijd moet je in staat zijn om in bepaalde wedstrijden uit te blinken. Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin hij de uitblinker was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 september 2012 door 71-72-73-95 --
hippy
 hippy - zaterdag 08 september 2012 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2012 - 23:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik beoordeel hem op dat wat ik hoor dat de Boer van hem verwacht.. En het zou voor meer Ajacieden goed zijn om eens wat meer naar de positieve kanten te kijken van een speler, het is maar goed dat we een trainer hebben die dat wel kan en ook doet, je hebt namelijk een elftal nodig die elkaar aanvult... Een aanvallende middenvelder bij Ajax moet de aanvoer regelen naar de spitsen, en moet druk zetten bij balverlies, Erikssen doet die twee dingen gewoon heel goed, mede door zijn snelle druk zetten wordt de bal vaak snel veroverd...

20 Jaar en nu al de beste voetballer binnen onze selectie.. Geweldig toch..
Met alles eens, maar ik doel echt op het punt dat als er geknokt moet worden, zoals tegen heerenveen, laat het teveel afweten...
Dat moet ie nog leren...
remco k
 remco k - zaterdag 08 september 2012 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 september 2012 - 18:18 schreef 71-72-73-95 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik wil hem niet vergelijken met anderen, ik wil hem beoordelen op wat hij doet. Ik vind dat hij 1 van onze beste spelers is, maar dat hij een aantal zwakke punten heeft die hij makkelijk kan verbeteren. Hij loopt teveel met de bal en zijn spel gaat teveel door het midden. Als hij steekpasses kan geven door het centrum, kan hij ze ook geven op de buitenspelers, en hij kan ook gewoon wat sneller de ballen geven. Voor beiden heeft hij de kwaliteiten. En hij is ook weinig bepalend. Noem mij 1 wedstrijd waarin hij het tempo bepaalde of waarin hij Ajax bij de hand nam. Hij is pas 20, maar ook op die leeftijd moet je in staat zijn om in bepaalde wedstrijden uit te blinken. Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin hij de uitblinker was.
Hij heeft inderdaad die kwaliteiten, maar misschien hebben die buitenspelers de kwaliteiten niet om de loopacties in te zetten.. Vorig seizoen vaak zat de uitblinker geweest, als je dat niet ziet heb je echt oogkleppen op, ook tegen Heerenveen alleen met Serrero de enige speler met een dikke voldoende.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 september 2012 door remco k --
remco k
 remco k - zaterdag 08 september 2012 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 september 2012 - 19:53 schreef hippy het volgende:

[..]

Met alles eens, maar ik doel echt op het punt dat als er geknokt moet worden, zoals tegen heerenveen, laat het teveel afweten...
Dat moet ie nog leren...
Dat zie je echt verkeerd, Ajax moet juist leren om uit dat knokken te blijven, heet maakt niet uit tegen welke club, als Ajax in de strijd meegaat zal het altijd worden overklast..
hippy
 hippy - zaterdag 08 september 2012 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 september 2012 - 20:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zie je echt verkeerd, Ajax moet juist leren om uit dat knokken te blijven, heet maakt niet uit tegen welke club, als Ajax in de strijd meegaat zal het altijd worden overklast..
Soms kan je niet anders en moet je mee...
Bijvoorbeeld door slecht veld...slecht weer...
Je kan niet altijd combinatievoetbal spelen...
remco k
 remco k - zaterdag 08 september 2012 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 september 2012 - 20:03 schreef hippy het volgende:

[..]

Soms kan je niet anders en moet je mee...
Bijvoorbeeld door slecht veld...slecht weer...
Je kan niet altijd combinatievoetbal spelen...
En wanneer is de laatste keer dat dit is gebeurt?? Ik zou het zo niet weten.. Maar ook dan kan je een wedstijd op techniek winnen..
71-72-73-95
 71-72-73-95 - zaterdag 08 september 2012 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 september 2012 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft inderdaad die kwaliteiten, maar misschien hebben die buitenspelers de kwaliteiten niet om de loopacties in te zetten.. Vorig seizoen vaak zat de uitblinker geweest, als je dat niet ziet heb je echt oogkleppen op, ook tegen Heerenveen alleen met Serrero de enige speler met een dikke voldoende.
Dat is natuurlijk wel een beetje onzin. Eriksen geeft niet de ballen omdat anderen niet goed lopen... de jong is geen spits, maar op hem kan hij wel steekballen geven. Ook dat hij vorig seizoen vaak uitblinker was ben ik niet met je eens, hij heeft goede wedstrijden gespeeld, maar hij blonk nooit echt uit. Misschien tegen Vitesse met zn goal en die sleep. Goeie wedstrijd. Ik vind echt dat hij nog wat te weinig brengt. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vind of dat ik niet vind dat hij 1 van onze beste spelers is. Maar Sneijder, van der vaart, Suárez, huntelaar, dat waren spelers die allemaal op hun eigen manier in bepaalde wedstrijden de bepalende factor waren. Dat zie ik nog te weinig bin hem. Als jij hem nu al goed genoeg vind spelen heb je in mijn ogen te lage verwachtingen van hem, want ik denk dat hij meer kan
remco k
 remco k - zaterdag 08 september 2012 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 september 2012 - 21:47 schreef 71-72-73-95 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een beetje onzin. Eriksen geeft niet de ballen omdat anderen niet goed lopen... de jong is geen spits, maar op hem kan hij wel steekballen geven. Ook dat hij vorig seizoen vaak uitblinker was ben ik niet met je eens, hij heeft goede wedstrijden gespeeld, maar hij blonk nooit echt uit. Misschien tegen Vitesse met zn goal en die sleep. Goeie wedstrijd. Ik vind echt dat hij nog wat te weinig brengt. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vind of dat ik niet vind dat hij 1 van onze beste spelers is. Maar Sneijder, van der vaart, Suárez, huntelaar, dat waren spelers die allemaal op hun eigen manier in bepaalde wedstrijden de bepalende factor waren. Dat zie ik nog te weinig bin hem. Als jij hem nu al goed genoeg vind spelen heb je in mijn ogen te lage verwachtingen van hem, want ik denk dat hij meer kan
Dat is helemaal geen onzin, als iemand geen loopactie maakt kun je wel een bal geven, maar dat ziet er zo dom uit.. En ik vind hem voor zijn leeftijd zeker goed genoeg, maar dat zegt niks over dat het wel of niet nog beter kan.

Je noemt trouwens een aantal namen he, maar die jongens waren stuk voor stuk niet zo bepalend als hij op dezelfde leeftijd..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 september 2012 door remco k --
uitnoord
 uitnoord - zondag 09 september 2012 - 18:19   quote  deeplink  
quote:

[..]

helemaal mee eens brandje, nonchelance zit bij hem heel diep op dit moment, hij denkt dat alles vanzelf gaat als je een naam hebt, maar helaas moet je het dan nog steeds zelf doen en dat laat ie na, ik gaf het al eens eerder aan, hij leunt te veel op het woord talent
hippy
 hippy - zondag 09 september 2012 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 september 2012 - 21:06 schreef remco k het volgende:

[..]

En wanneer is de laatste keer dat dit is gebeurt?? Ik zou het zo niet weten.. Maar ook dan kan je een wedstijd op techniek winnen..
Waar gaat dit topic over...;)))
Heerenveen was voetballend niet veel beter dacht ik zo...
Maar toonde lef en strijdlust...
nora
 nora - dinsdag 11 september 2012 - 10:16   quote  deeplink  
Als je voor Ajax bent en je houd van Ajax voetbal dan hou je van technisch voetbal en dan MOET je van Eriksen houden met alle respect heb je in zo,n elftal ook voetballers nodig voor het vuile werk types als Brama ,Toornstra,Strootman enz maar wij komen toch voor spelers als Eriksen,Snijder,v/d Vaart daar is geen discussie over mogelijk als je Ajacied ben.
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 11 september 2012 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 september 2012 - 10:16 schreef nora het volgende:
Als je voor Ajax bent en je houd van Ajax voetbal dan hou je van technisch voetbal en dan MOET je van Eriksen houden met alle respect heb je in zo,n elftal ook voetballers nodig voor het vuile werk types als Brama ,Toornstra,Strootman enz maar wij komen toch voor spelers als Eriksen,Snijder,v/d Vaart daar is geen discussie over mogelijk als je Ajacied ben.
Ik ben ook absoluut fan van Eriksen en natuurlijk houd ik van zijn soort speler. Maar dat betekent niet dat we geen kritiek mogen hebben op hem. Ik vind gewoon dat hij nog beter kan. Ik ben niet 1 van die mensen die meteen roept dat hij Ajax onwaardig is of dat hij weg moet of wat dan ook. Ik he gewoon een aantal puntjes van opbouwende kritiek op zijn spel, dat mag toch?
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 11 september 2012 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 september 2012 - 22:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen onzin, als iemand geen loopactie maakt kun je wel een bal geven, maar dat ziet er zo dom uit.. En ik vind hem voor zijn leeftijd zeker goed genoeg, maar dat zegt niks over dat het wel of niet nog beter kan.

Je noemt trouwens een aantal namen he, maar die jongens waren stuk voor stuk niet zo bepalend als hij op dezelfde leeftijd..
Nou, ik vind het wel heel goedkoop om anderen de schuld te geven van zijn mindere spel. Boerigter bijvoorbeeld kan heus wel loopacties maken waar hij op in kan spelen. Nu ook Sana bijvoorbeeld. Ik VIND gewoon dat hij iets teveel loopt met de bal en dat hij wat tevaak door het midden voetbalt. Nogmaals, hij is 1 van onze beste spelers en speelt vaak een ruime voldoende. Maar wat ik mis is wedstrijden waarin hij een 9 of 9,5 haalt. En wat je ook zegt rafa en wes speelden wel af en toe een 9 of hoger, ook op die leeftijd. Ik snap niet waarom je geen kritiek mag hebben op Eriksen. Ik kan van iedere speler bij ons wel punten opnoemen waarop hij zich kan verbeteren, maar zodra je iets over Eriksen zegt krijg je de wind van voren. Ik zeg niet dat hij slecht of zelfs maar matig is, ik zeg alleen dat ik vind dat hij met zijn talent en kwaliteit nog beter kan
hippy
 hippy - dinsdag 11 september 2012 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 september 2012 - 11:15 schreef 71-72-73-95 het volgende:

[..]

Ik ben ook absoluut fan van Eriksen en natuurlijk houd ik van zijn soort speler. Maar dat betekent niet dat we geen kritiek mogen hebben op hem. Ik vind gewoon dat hij nog beter kan. Ik ben niet 1 van die mensen die meteen roept dat hij Ajax onwaardig is of dat hij weg moet of wat dan ook. Ik he gewoon een aantal puntjes van opbouwende kritiek op zijn spel, dat mag toch?
Dat mag en is ook terecht...;)))
remco k
 remco k - dinsdag 11 september 2012 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 september 2012 - 11:54 schreef 71-72-73-95 het volgende:

[..]

Nou, ik vind het wel heel goedkoop om anderen de schuld te geven van zijn mindere spel. Boerigter bijvoorbeeld kan heus wel loopacties maken waar hij op in kan spelen. Nu ook Sana bijvoorbeeld. Ik VIND gewoon dat hij iets teveel loopt met de bal en dat hij wat tevaak door het midden voetbalt. Nogmaals, hij is 1 van onze beste spelers en speelt vaak een ruime voldoende. Maar wat ik mis is wedstrijden waarin hij een 9 of 9,5 haalt. En wat je ook zegt rafa en wes speelden wel af en toe een 9 of hoger, ook op die leeftijd. Ik snap niet waarom je geen kritiek mag hebben op Eriksen. Ik kan van iedere speler bij ons wel punten opnoemen waarop hij zich kan verbeteren, maar zodra je iets over Eriksen zegt krijg je de wind van voren. Ik zeg niet dat hij slecht of zelfs maar matig is, ik zeg alleen dat ik vind dat hij met zijn talent en kwaliteit nog beter kan
dat is juist helemaal niet goedkoop, hoe kun je een bal geven als er geen loopactie wordt gemaakt, dat ziet er een beetje raar uit toch of niet, als de bal zomaar over de zijlijn rolt, dan heeft hij het namelijk weer gedaan..
hippy
 hippy - dinsdag 11 september 2012 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 september 2012 - 17:06 schreef remco k het volgende:

[..]

dat is juist helemaal niet goedkoop, hoe kun je een bal geven als er geen loopactie wordt gemaakt, dat ziet er een beetje raar uit toch of niet, als de bal zomaar over de zijlijn rolt, dan heeft hij het namelijk weer gedaan..
Daar komt wel bij dat de ontvangende speler bepaalt...
Wil ik de bal of niet...
Laten we gewoon 1 ding voorop stellen...
Eriksen is een ongelofelijk talent...aanvallend 1 van de beste in de eredivisie...tot zover met me eens?
Alleen hij mist het gevoel om een stap terug te doen als dat moet...
Deed ie 1 wedstrijd wel goed...tegen man u...
Toen was ajax met 11 man in de aanval en 11 man in de verdediging...
Als hij dat elke wedstrijd gaat doen en ook vol kan houden, wordt het een wereldster...
Absoluut..:))
71-72-73-95
 71-72-73-95 - dinsdag 11 september 2012 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 september 2012 - 17:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat onzin, omdat zelfs ebecilio wel loopacties maakt en aanspeelbaar is. Ik heb Janssen, alderweireld en verthongen met passes zien strooien op de buitenspelers afgelopen seizoen. Dezelfde buitenspelers als waar Eriksen mee speelt. Derk bijvoorbeeld had een goede klik met Janssen en werd vaak genoeg door hem aangespeeld. Waarom is Eriksen in jouw ogen zo perfect? Hij heeft toch best punten in zijn spel die hij nog kan verbeteren? Voor mij is dat het vele spelen door het midden en het wat teveel lopen met de bal. En ik vind het goedkoop om zijn ploeggenoten daar de schuld van te geven, want anderen doen die dingen wel.
uitnoord
 uitnoord - woensdag 12 september 2012 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 september 2012 - 17:45 schreef 71-72-73-95 het volgende:

[..]

Ik vind dat onzin, omdat zelfs ebecilio wel loopacties maakt en aanspeelbaar is. Ik heb Janssen, alderweireld en verthongen met passes zien strooien op de buitenspelers afgelopen seizoen. Dezelfde buitenspelers als waar Eriksen mee speelt. Derk bijvoorbeeld had een goede klik met Janssen en werd vaak genoeg door hem aangespeeld. Waarom is Eriksen in jouw ogen zo perfect? Hij heeft toch best punten in zijn spel die hij nog kan verbeteren? Voor mij is dat het vele spelen door het midden en het wat teveel lopen met de bal. En ik vind het goedkoop om zijn ploeggenoten daar de schuld van te geven, want anderen doen die dingen wel.
hier ben ik het geheel eens, een team is een groep spelers met diverse kwaliteiten, helaas is het dan nog geen hecht team, hier zitten weer mensen in die elkaar veilloos weten te vinden, binnen ajax zitten er een aantal die dat heel goed kunnen maar ook weer niet altijd.
persoonlijk vind ik Eriksen een goede speler maar hij maakt zeker fouten waardoor derest van het team niet altijd goed kan samenwerken, of dit door vermoeidheid of nonchelange is is mij een vraag, wel weet ik dat hij moet verbeteren om een betere kwaliteit in het hele team te krijgen
remco k
 remco k - woensdag 12 september 2012 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 september 2012 - 17:45 schreef 71-72-73-95 het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ik hem perfect vind, vind hem alleen voor zijn leeftijd al een heel volwassen en goede voetballer, onze beste speler zelfs.. Dat anderen die ballen wel gaven komt door een compleet andere positie van spelen.. Feits is gewoon dat een stilstaande speler eigenlijk aangeeft de bal niet te willen hebben, let er maar eens op, het gebeurt namelijk echt heel vaak..
71-72-73-95
 71-72-73-95 - woensdag 12 september 2012 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 september 2012 - 15:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ik hem perfect vind, vind hem alleen voor zijn leeftijd al een heel volwassen en goede voetballer, onze beste speler zelfs.. Dat anderen die ballen wel gaven komt door een compleet andere positie van spelen.. Feits is gewoon dat een stilstaande speler eigenlijk aangeeft de bal niet te willen hebben, let er maar eens op, het gebeurt namelijk echt heel vaak..
Onze meningen over Eriksen liggen ook helemaal niet ver uit elkaar hoor. Ik vind hem ook erg goed en misschien wel de beste. Mijn verwachtingen van hem zijn gewoon erg hoog en ik zie nog een paar puntjes voor verbetering die ik benoem. Die verbeterpunten zijn er natuurlijk ook nog wel. Maar zoals uit mijn eerdere posts ook wel blijkt vind ik Eriksen ook helemaal geen zwak punt in ons elftal. De discussie zou eigenlijk moeten gaan over schone of de cvm positie, want daar ondervinden we in mijn ogen wel de nodige problemen.
E-J
 E-J - woensdag 12 september 2012 - 16:40   quote  deeplink  
Wat dachten jullie van de voorhoede tegen RKC aankomend weekend?

Boerrigter---Babel---Sana

Hopelijk wordt dit de gehele opstelling:

Boerrigter---Babel---Sana
---Erikssen-----de Jong--
---------Poulsen---------
Boil.-Mois.-Alderw.-Rhijn
---------Vermeer---------
nora
 nora - woensdag 12 september 2012 - 17:07   quote  deeplink  
Doel Cilissen
Dijk-Aildw/Mois/Rhijn
------Poulsen------
Eriksen ---- Shone
Derek-Ryan-Sana
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 september 2012 - 17:24   quote  deeplink  
Heb een nieuw topic aangemaakt voor de RKC wedstrijd:
http://forum.headliner.nl/topic-26247/

(wedstrijd topics mag je zelf overigens ook aanmaken, bijv een week vantevoren.)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 september 2012 door Boudewijn --
71-72-73-95
 71-72-73-95 - woensdag 12 september 2012 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 september 2012 - 17:07 schreef nora het volgende:
Doel Cilissen
Dijk-Aildw/Mois/Rhijn
------Poulsen------
Eriksen ---- Shone
Derek-Ryan-Sana
Ik kan me niet voorstellen dat de Boer zijn aanvoerder eruit haalt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zondag 2 September 2012 , 16:45): 2 - 2

0.0073499