|
|
uitnoord
|
|
|
Ajax ontvangt dertig miljoen in afgelopen transferperiode
05-09-12 De transfermarkt sloot in Nederland op vrijdag 31 augustus en dus kan de balans worden opgemaakt. Opvallend is dat er liefst 112 miljoen euro binnenkwam bij de Nederlandse clubs. Ajax ontving bijna dertig miljoen euro aan transfergelden en incasseerde daarmee van alle Nederlandse clubs het meest. AjaxFanzone.NL FC Twente deed het wat dat betreft uitstekend, zo vertrok Luuk de Jong voor vijftien miljoen euro naar de Bundesliga, maar de Tukkers gaven ook verreweg het meeste uit: bijna 25 miljoen euro. Op de Nederlandse markt circuleerde 132 miljoen euro aan transfergeld. Voetbal International heeft de schattingen gebaseerd op navraag bij betrokkenen en met medewerking van alle eigen clubwatchers. Clubs maken de exacte bedragen zelden bekend.
Bron: VI AjaxFanzone
hieruit blijkt dat ajax een goede stap heeft gezet naar een gezonde tooekomst, en dit is nog maar een begin van iets wat nog zeer ver strekkende gevolgen gaat hebben voor een toekomstige regelgeving binnen het systeem van de fifa betreffende gezonde verenigingen. Ajax proficiat!!! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Maar zegt tuurlijk niks over betere prestaties... We zullen moeten afwachten of het op het veld het ook zijn vruchten zal afwerpen... |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 11:28 schreef hippy het volgende:Maar zegt tuurlijk niks over betere prestaties... We zullen moeten afwachten of het op het veld het ook zijn vruchten zal afwerpen... een gezonde club is als een gezond mens, je zit beter in je vel en kan meer aan, ik denk dat Ajax door een gezond gevoel straks minder snel mensen zou moeten verkopen en zo ook sterker op het veld blijft in de komende periode daarna. spelers verkopen als anita afgelopen transfer periode zou dan ook niet meer hoeven, met ruimte in je kas en een gezonde toekomst kun je zo,n speler zelf ook meer perspectief bieden |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
Geloof dat je van die 30mln 11mln uit uitgaven kan wegstrepen. En van die 19mln gaan nog makelaarskosten etc vanaf. Blijft er nog en leuk bedrag over natuurlijk.
Weet de ins en outs niet van het huidige slarisbeleid maar daar lijkt mij ook veel winst behaald. Plus inkomsten CL maakt dat het qua beleid goed in elkaar steekt.
Denk dat het in de huidige tijd ook niet anders kan en Ajax Twente en in zekere mate AZ volgt met verstandig beleid. Feyenoord gaat ook die kant op en bij PSV gaan ze het licht ook wel een keer zien. Wel lastig om het licht te zien met al die lampies daar..
Maar wij Ajax zullen juist in dit beleid zegevieren, onze opleiding staat nog steeds zeer goed aanschreven. Als we dit seizoen goed doorkomen plukken we vanaf volgend jaar de vruchten en zullen de vruchten p/jaar steeds zoeter worden. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 11:48 schreef Mokum1 het volgende:Geloof dat je van die 30mln 11mln uit uitgaven kan wegstrepen. En van die 19mln gaan nog makelaarskosten etc vanaf. Blijft er nog en leuk bedrag over natuurlijk. Weet de ins en outs niet van het huidige slarisbeleid maar daar lijkt mij ook veel winst behaald. Plus inkomsten CL maakt dat het qua beleid goed in elkaar steekt. Denk dat het in de huidige tijd ook niet anders kan en Ajax Twente en in zekere mate AZ volgt met verstandig beleid. Feyenoord gaat ook die kant op en bij PSV gaan ze het licht ook wel een keer zien. Wel lastig om het licht te zien met al die lampies daar.. Maar wij Ajax zullen juist in dit beleid zegevieren, onze opleiding staat nog steeds zeer goed aanschreven. Als we dit seizoen goed doorkomen plukken we vanaf volgend jaar de vruchten en zullen de vruchten p/jaar steeds zoeter worden. je kan goed gelijk hebben met wat je net zegt, maar dan blijft nog steeds staan dat als ajax niet het gezonde verstand zou gebruiken en door zou zijn gegaan op de oude voet, er dan ook deze kosten weg zouden vloeien en het resultaat dan negatief zou zijn, nu zie je dat de cijfers positief blijven |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
daar gaat iets fout!!!
je kan goed gelijk hebben met wat je net zegt, maar dan blijft nog steeds staan dat als ajax niet het gezonde verstand zou gebruiken en door zou zijn gegaan op de oude voet, er dan ook deze kosten weg zouden vloeien en het resultaat dan negatief zou zijn, nu zie je dat de cijfers positief blijven |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 11:40 schreef uitnoord het volgende:[..] een gezonde club is als een gezond mens, je zit beter in je vel en kan meer aan, ik denk dat Ajax door een gezond gevoel straks minder snel mensen zou moeten verkopen en zo ook sterker op het veld blijft in de komende periode daarna. spelers verkopen als anita afgelopen transfer periode zou dan ook niet meer hoeven, met ruimte in je kas en een gezonde toekomst kun je zo,n speler zelf ook meer perspectief bieden Maar dan zul je heeeel goed moeten scouten en veeeeeeel gesprekken moeten voeren met de spelers.... Er achter komen wat voor een karakter je spelers/toekomstige hebben... Dit is uiterst belangrijk anders heeft dit geen enkele zin... Je kan best meer te bieden hebben, maar de spelers moeten ook wat aan ajax te bieden hebben... En niet voor 2/3 jaar...maar langer....min 5 jaar
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 september 2012 door hippy -- |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 12:19 schreef hippy het volgende:[..] Maar dan zul je heeeel goed moeten scouten en veeeeeeel gesprekken moeten voeren met de spelers.... Er achter komen wat voor een karakter je spelers/toekomstige hebben... Dit is uiterst belangrijk anders heeft dit geen enkele zin... Je kan best meer te bieden hebben, maar de spelers moeten ook wat aan ajax te bieden hebben... En niet voor 2/3 jaar...maar langer....min 5 jaar helemaal mee eens, en dat is wat ik zeg, als je gezond bent kun je daarmee werken |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: We zullen zien...:))) |
|
|
|
|
bully
|
|
|
de sanering van de lonen is al bij oude bestuur ingezet. ook om de jeugd eerder een kans tegeven. ook jeugd spelers aantrekken uit denemarken enz deden ze al eerder. zie eriksen fisher boilesen enz dus je kan pas over een paar jaar zeggen of alles is gelukt. je ziet nu al dat wanneer een speler doorbreekt hij gelijk weg word gekocht. eriksen heeft nog maar contract voor 2 jaar dus zal moeten bijtekenen of hij word volgent seisoen verkocht. en zo blijf je doorgaan want met jeugdspelers ben je gebonden aan een driejarig contract. dus zogauw ze doorbreken willen ze niet meer bijtekenen en gaan ze weg. en je wil echt niet weten hoeveel spelers contracten er in 2015 aflopen. hoop niet dat wij een opleidings club worden voor de europese top.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 september 2012 door bully -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 14:58 schreef bully het volgende:de sanering van de lonen is al bij oude bestuur ingezet. ook om de jeugd eerder een kans tegeven. ook jeugd spelers aantrekken uit denemarken enz deden ze al eerder. zie eriksen fisher boilesen enz dus je kan pas over een paar jaar zeggen of alles is gelukt. je ziet nu al dat wanneer een speler doorbreekt hij gelijk weg word gekocht. eriksen heeft nog maar contract voor 2 jaar dus zal moeten bijtekenen of hij word volgent seisoen verkocht. en zo blijf je doorgaan want met jeugdspelers ben je gebonden aan een driejarig contract. dus zogauw ze doorbreken willen ze niet meer bijtekenen en gaan ze weg. en je wil echt niet weten hoeveel spelers contracten er in 2015 aflopen. hoop niet dat wij een opleidings club worden voor de europese top. Dat zijn we toch al jaren |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
quote: willen wij daarvan af, dan zullen we zo door moeten gaan en zo dus laten zien dat wij onze spelers op den duur vast kunnen houden |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 15:25 schreef uitnoord het volgende:[..] willen wij daarvan af, dan zullen we zo door moeten gaan en zo dus laten zien dat wij onze spelers op den duur vast kunnen houden Ben toch bang dat die nieuwe jonge jongens niet zullen bijtekenen... Eriksen ook niet |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 15:25 schreef uitnoord het volgende:[..] willen wij daarvan af, dan zullen we zo door moeten gaan en zo dus laten zien dat wij onze spelers op den duur vast kunnen houden en hoe willen ze dat dan doen? de tijden zijn niet zo als vroeger is nu gewoon makkelijker om die stap temaken. Cruif kwam ook niet voorniks met zijn kritiek op spelersmakelaars. die ziet denk ik de bui ook al hangen. Ajax is nu eenmaal geen Barcelona die speelt in de sterkste competitie en ook het geld heeft om spelers vast tehouden. |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
Tijdig contracten openbreken. Hierdoor toon je vertrouwen naar de speler. Beloont zijn prestaties en kan hem langer vast leggen. Door als club goed te presteren blijft het aantrekkelijk om een jaartje langer te blijven.
De lengte van een contract haalt niet zo veel uit. Als een speler weg wil en er is interessen van een andere topclub is hij toch bijna niet te behouden. Een nieuw contract voorkomt alleen dat het langer duurt voordat deze speler bijna gratis wegloopt. Natuurlijk worden zijn loonkosten wel hoger, maar daar presteert hij ook naar. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 16:04 schreef Jan1970 het volgende:Tijdig contracten openbreken. Hierdoor toon je vertrouwen naar de speler. Beloont zijn prestaties en kan hem langer vast leggen. Door als club goed te presteren blijft het aantrekkelijk om een jaartje langer te blijven. De lengte van een contract haalt niet zo veel uit. Als een speler weg wil en er is interessen van een andere topclub is hij toch bijna niet te behouden. Een nieuw contract voorkomt alleen dat het langer duurt voordat deze speler bijna gratis wegloopt. Natuurlijk worden zijn loonkosten wel hoger, maar daar presteert hij ook naar. Een jaartje is niet genoeg...je moet eigenlijk in zijn piekjaren verkopen... 25/26 |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
indien er perspectieven zijn voor goede spelers, perspectieven als goed salaris, sterke competitie en spelers krijgen respect dan willen ze echt niet weg, we hoeven niet telkens het gehele team bij elkaar te houden, wisselen kan gewoon maar wel minder spelers tegelijkertijd weg omdat er geld nodig is, zo creeer je vanzelf een goed team en ben je voorbeeld voor andere clubs in het land, zo creeer je uiteindelijk een sterke competitie denk ik.... hahaha |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 18:18 schreef uitnoord het volgende:indien er perspectieven zijn voor goede spelers, perspectieven als goed salaris, sterke competitie en spelers krijgen respect dan willen ze echt niet weg, we hoeven niet telkens het gehele team bij elkaar te houden, wisselen kan gewoon maar wel minder spelers tegelijkertijd weg omdat er geld nodig is, zo creeer je vanzelf een goed team en ben je voorbeeld voor andere clubs in het land, zo creeer je uiteindelijk een sterke competitie denk ik.... hahaha sterke competitie? volgens mij zijn daar meer clubs voor nodig. nieuwe beleid is geen absurde salarissen. hoogte daarvan is naar nederlandse begrippen hoog. maar tegenover buitenlandse subtop is die laag. spelers mogen bij bepaalde leeftijd geen contracten afsluiten langer dan drie jaar. plus dat tevroeg contract openbreken ook inhoud dat salaris huishouding weer hoger word. dat houd dus ook weer risico in. wat naar mijn mening nu de vooruitzichten zijn is dat elke speler die leuk seisoen draait snel weg is. dus je kan elk seisoen weer aan nieuw team werken. |
|
|
|
|
Jan1970
|
|
|
Het zal uitdraaien op een mengelmoes van dit alles. Zoals Uitnoord het beschreef zou ik het graag zien. Lijkt me toch een beetje te idealistich. Is elk jaar werkwerken aan en met een nieuw team een hele uitdaging. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
ajax is goed bezi en het is te hopen dat ze hiermee ook een signaal afgeven aan de rest van europa en dat de uefa en fifa clubs als ajax ook eens gaan ondersteunen hierin en dit soort beleid gaan aanmoedigen. maar ajax is goed bezig en nu hopen dat het op sportief gebied ook goed gaat komen, zoals nationaal als internationaal |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Qua verkoop een uitstekende zomer gedraaid, qua inkoop had er best (alhoewel ik dit inslik mocht Babel het uitstekend gaan doen) een 'dure' vleugelspeler bij, want hoewel Sana inderdaad heel goed begon, moeten we nog even afwachten hoe hij het gaat doen. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 21:09 schreef Ajx het volgende:Qua verkoop een uitstekende zomer gedraaid, qua inkoop had er best (alhoewel ik dit inslik mocht Babel het uitstekend gaan doen) een 'dure' vleugelspeler bij, want hoewel Sana inderdaad heel goed begon, moeten we nog even afwachten hoe hij het gaat doen. mee eens |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Die sana wordt een dure vleugelspeler....volgens mij is hij zo leergierig en gedreven...die wordt elke maand beter...dan moet je daar geen dure aankoop bijzetten...geldverspilling.... |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 09:07 schreef hippy het volgende:[..] Die sana wordt een dure vleugelspeler....volgens mij is hij zo leergierig en gedreven...die wordt elke maand beter...dan moet je daar geen dure aankoop bijzetten...geldverspilling.... niet zozeer een dure vleugelspeler daar reageerde ik te snel op. maar ik reageerde meer op het punt dat je Sana pas echt kan beoordelen als hij meer wedstrijden en meer belangrijke wedstrijden heeft gespeeld. heb meer spelers goed zien beginnen en daarna op teleurstelling zien uitlopen. bijvoorbeeld Ebicilio. en Sana is ook nog niet de speler die de achterlijn haald. ook een Poulsen moet ik nog van zien of hij is wat Ajax zocht. heefd wel de ervaring maar of hij de ruimtes ook kan belopen is nog maar de vraag. een Schone op die plek is naar mijn mening niet echt de oplossing. en van een Boccara met zijn leeftijd kan je niet verwachten dat hij er gelijk staat. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Dat de reorganisatie bij Ajax nu al zijn vruchten afwerpt, moeten wij beoordelen in een tweetal onderdelen. Financiën en het Technische hart, waarbij laatstgenoemde weer onder te verdelen is in (Jeugd)opleiding en Selectie. Wat betreft de financiën is het nu al duidelijk dat de reorganisatie zijn vruchten afwerpt. Ajax NV krijgt weer een gezonde balans (door een zuinig en goed aan- en verkoopbeleid) en rendement (door een enorme verlaging van de post Salarissen). Wat betreft het Technische hart werpt het op het gebied van (Jeugd)opleiding zeker nu al zijn vruchten af. Er is geen één club in Nederland (en wellicht ver daarbuiten), waarbij haar selectie uit zoveel spelers uit de eigen opleiding bestaat. Ik verwijs hiervoor naar de inschrijving voor de CL 2012/2013. Wat betreft de selectie moeten wij nog geen conclusies verbinden. De opening van de competitie is enerzijds hoopvol (NAC en NEC) en anderzijds geeft het te bedenken (AZ en Heerenveen). Hierbij moet wel aangetekend worden, dat Frank de Boer nog niet 1 wedstrijd met zijn ideale basiself (incluis nieuwe versterkingen) heeft kunnen spelen. Ik ben wel van mening dat Cillessen nog steeds geen eerlijke kans heeft gekregen. Zet hem eens 5 wedstrijden achterelkaar op het doel. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 14:15 schreef hjf het volgende:Dat de reorganisatie bij Ajax nu al zijn vruchten afwerpt, moeten wij beoordelen in een tweetal onderdelen. Financiën en het Technische hart, waarbij laatstgenoemde weer onder te verdelen is in (Jeugd)opleiding en Selectie. Wat betreft de financiën is het nu al duidelijk dat de reorganisatie zijn vruchten afwerpt. Ajax NV krijgt weer een gezonde balans (door een zuinig en goed aan- en verkoopbeleid) en rendement (door een enorme verlaging van de post Salarissen). Wat betreft het Technische hart werpt het op het gebied van (Jeugd)opleiding zeker nu al zijn vruchten af. Er is geen één club in Nederland (en wellicht ver daarbuiten), waarbij haar selectie uit zoveel spelers uit de eigen opleiding bestaat. Ik verwijs hiervoor naar de inschrijving voor de CL 2012/2013. Wat betreft de selectie moeten wij nog geen conclusies verbinden. De opening van de competitie is enerzijds hoopvol (NAC en NEC) en anderzijds geeft het te bedenken (AZ en Heerenveen). Hierbij moet wel aangetekend worden, dat Frank de Boer nog niet 1 wedstrijd met zijn ideale basiself (incluis nieuwe versterkingen) heeft kunnen spelen. Ik ben wel van mening dat Cillessen nog steeds geen eerlijke kans heeft gekregen. Zet hem eens 5 wedstrijden achterelkaar op het doel. Ja duidelijk... |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 05 september 2012 - 15:25 schreef uitnoord het volgende:[..] willen wij daarvan af, dan zullen we zo door moeten gaan en zo dus laten zien dat wij onze spelers op den duur vast kunnen houden Daar willen we niet vanaf!!! We moeten opleiden voor het buitenland en poen pakken! Dan kunnen we onze begroting blijven hanteren of zelfs vehogen.
We hebben 15mln+ elk seizoen nodig van derden. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 14:30 schreef Mokum1 het volgende:[..] Daar willen we niet vanaf!!! We moeten opleiden voor het buitenland en poen pakken! Dan kunnen we onze begroting blijven hanteren of zelfs vehogen. We hebben 15mln+ elk seizoen nodig van derden. Als dat maar niet tenkoste gaat van de kwaliteit in het veld... |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 14:15 schreef hjf het volgende:Dat de reorganisatie bij Ajax nu al zijn vruchten afwerpt, moeten wij beoordelen in een tweetal onderdelen. Financiën en het Technische hart, waarbij laatstgenoemde weer onder te verdelen is in (Jeugd)opleiding en Selectie. Wat betreft de financiën is het nu al duidelijk dat de reorganisatie zijn vruchten afwerpt. Ajax NV krijgt weer een gezonde balans (door een zuinig en goed aan- en verkoopbeleid) en rendement (door een enorme verlaging van de post Salarissen). Wat betreft het Technische hart werpt het op het gebied van (Jeugd)opleiding zeker nu al zijn vruchten af. Er is geen één club in Nederland (en wellicht ver daarbuiten), waarbij haar selectie uit zoveel spelers uit de eigen opleiding bestaat. Ik verwijs hiervoor naar de inschrijving voor de CL 2012/2013. Wat betreft de selectie moeten wij nog geen conclusies verbinden. De opening van de competitie is enerzijds hoopvol (NAC en NEC) en anderzijds geeft het te bedenken (AZ en Heerenveen). Hierbij moet wel aangetekend worden, dat Frank de Boer nog niet 1 wedstrijd met zijn ideale basiself (incluis nieuwe versterkingen) heeft kunnen spelen. Ik ben wel van mening dat Cillessen nog steeds geen eerlijke kans heeft gekregen. Zet hem eens 5 wedstrijden achterelkaar op het doel. alleen hetgene waar ze nu mee bezig zijn was al bij het oude bestuur ingezet. meer met jeugd gaan werken en sanering van de loonkosten. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 14:52 schreef bully het volgende:[..] alleen hetgene waar ze nu mee bezig zijn was al bij het oude bestuur ingezet. meer met jeugd gaan werken en sanering van de loonkosten. Ik ben van mening, dat de bestuurders over de periode 1998 tot en met 2010 een enorme chaos hebben gecreëerd en achter gelaten (t/m periode Martin Jol). Met name Johan Cruyff en zijn Technisch hart hebben het nieuwe beleid ingezet en dit wordt voortreffelijk uitgevoerd door Frank de Boer als eindverantwoordelijk hoofdcoach. Ik denk niet dat Ten Have en co hiervoor enige credits verdienen. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 15:20 schreef hjf het volgende:[..] Ik ben van mening, dat de bestuurders over de periode 1998 tot en met 2010 een enorme chaos hebben gecreëerd en achter gelaten (t/m periode Martin Jol). Met name Johan Cruyff en zijn Technisch hart hebben het nieuwe beleid ingezet en dit wordt voortreffelijk uitgevoerd door Frank de Boer als eindverantwoordelijk hoofdcoach. Ik denk niet dat Ten Have en co hiervoor enige credits verdienen. helemaal mee eens, Cruiff en de zijne zijn goed opweg, en ik hoop dat dit ook zeer gewaardeerd word bij zowel fifa als uefa, dit zou de inleiding moeten zijn tot gezond voetbal worldwide |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 15:20 schreef hjf het volgende:[..] Ik ben van mening, dat de bestuurders over de periode 1998 tot en met 2010 een enorme chaos hebben gecreëerd en achter gelaten (t/m periode Martin Jol). Met name Johan Cruyff en zijn Technisch hart hebben het nieuwe beleid ingezet en dit wordt voortreffelijk uitgevoerd door Frank de Boer als eindverantwoordelijk hoofdcoach. Ik denk niet dat Ten Have en co hiervoor enige credits verdienen. dat beleid was dus al ingevoerd voordat Cruif het voor het zeggen kreeg. ook Frank de Boer was er daarvoor al. vorig seisoen is er al gesaneerd. en frank de boer is ook begonnen met jeugd tegebruiken. het nieuwe beleid kan je pas over aantal jaren beoordelen. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op donderdag 06 september 2012 - 18:32 schreef bully het volgende:[..] dat beleid was dus al ingevoerd voordat Cruif het voor het zeggen kreeg. ook Frank de Boer was er daarvoor al. vorig seisoen is er al gesaneerd. en frank de boer is ook begonnen met jeugd tegebruiken. het nieuwe beleid kan je pas over aantal jaren beoordelen. Dat de sanering vorig seizoen is ingezet, dat ervaar ik niet zo. Hoe kan het gebeuren, dat de advocaatkosten van Ten Have en co door Ajax NV betaald moesten worden. En dat ging op tonnen. ElHamlap stond op de loonlijst voor € 1,8 mln. terwijl hij 60 minuten in Jong Ajax heeft gespeeld. De jaarcijfers 2011/2012 zullen binnenkort worden gepubliceerd. En dan zullen wij zien of er daadwerkelijk een (financiële) sanering op gang is gezet. Wat betreft jouw statement, dat het nieuwe beleid over een aantal jaren pas beoordeeld kan worden, dat ben ik 100% met jou eens. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 september 2012 - 10:34 schreef hjf het volgende:[..] Dat de sanering vorig seizoen is ingezet, dat ervaar ik niet zo. Hoe kan het gebeuren, dat de advocaatkosten van Ten Have en co door Ajax NV betaald moesten worden. En dat ging op tonnen. ElHamlap stond op de loonlijst voor € 1,8 mln. terwijl hij 60 minuten in Jong Ajax heeft gespeeld. De jaarcijfers 2011/2012 zullen binnenkort worden gepubliceerd. En dan zullen wij zien of er daadwerkelijk een (financiële) sanering op gang is gezet. Wat betreft jouw statement, dat het nieuwe beleid over een aantal jaren pas beoordeeld kan worden, dat ben ik 100% met jou eens. ik had het over de loonsanering. toen waren ze al bezig de duurdere spelers telozen. maar ze moesten natuurlijk wel wachten tot die contracten afliepen. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 september 2012 - 12:32 schreef bully het volgende:[..] ik had het over de loonsanering. toen waren ze al bezig de duurdere spelers telozen. maar ze moesten natuurlijk wel wachten tot die contracten afliepen. We hebben het allebei echt wel over hetzelfde. Maar welke spelers zijn toen geloost? |
|
|
|
|
uitzoeker
|
|
|
Nu we het voetbalgedeelte van ajax hebben gesaneerd moet het maar eens tijd worden om de administratieve kant van de organisatie op te schonen. Dat zijn ook jaarlijs terugkerende kosten die er niet om liegen. Kijk maar eens in de jaarcijfers en vergelijk die maar eens met andere clubs, die notabene vaak zelf ook nog een eigen stadion hebben. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Luque, Atouba ,Tanio :0 |
|
|
|