|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
FIFA houdt Ajax-transfer 'te jonge' Andersen voorlopig tegen (VoetbalZone)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
FIFA houdt Ajax-transfer 'te jonge' Andersen voorlopig tegen
Ajax maakte op de laatste dag van de transferperiode melding van de komst van Lucas Andersen, die na de interlandperiode zou moeten aansluiten bij de A-selectie. De aanvaller lijkt echter geduld te hebben, want de FIFA heeft de transfer van de Deen geblokkeerd. Dat meldt Sporten.
De wereldvoetbalbond heeft de overgang van Andersen van Aalborg BK naar Ajax niet goedgekeurd, omdat er problemen zijn met het contract dat de aanvaller in Amsterdam heeft getekend. De zeventienjarige Andersen is nog te jong om een langdurig contract te tekenen: spelers die wettelijk nog niet volwassen zijn, mogen voor niet meer dan drie seizoenen tekenen.
Ajax en Aalborg hebben niet bekendgemaakt voor hoeveel seizoenen Andersen heeft getekend in Amsterdam, maar de Deens jeugdinternational bevestigt dat er problemen zijn. Desondanks hoopt hij dat aan het eind van de week de transfer alsnog beklonken zal worden. "Ik hoop nog steeds op een contract voor drie jaar of langer", zei Andersen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Max 3 jaar dus moet kunnen... |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
Blijft een raar gegeven dat andere mensen die totaal niets te maken hebben met jou of wat jij doet of jou uberhaupt kennen, gaan bepalen dat het niet goed is voor jou om een langer contract te tekenen. Je bent kennelijk wel volwassen genoeg om plannen voor je toekomst te maken op school, of om deel te nemen aan het verkeer, maar je bent niet in staat om te bepalen dat je langer dan 3 jaar verbonden wilt blijven aan een club. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Lucas Andersen wordt op 13 september 2012 18 jaar. Dan ben je voor de nederlandse wet meerderjarig en mag je dus overeenkomsten aangaan. Het is heel simpel: nu voor 3 jaar laten tekenen, want dan voldoe je aan de eisen van de grootst mogelijke corrupte organisatie, die er in de wereld bestaat. En dan op 13 september 2012 het contract "openbreken" en met 2 jaar verlengen. Allemaal blij. |
|
|
|
|
|
|
|
Tja, dat zou prima kunnen, zie geen bezwaren. Kom ik naar Amsterdam om het samen met hem te vieren, ben dan ook jarig hehe :P |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 september 2012 - 10:30 schreef The Dude :) het volgende:Tja, dat zou prima kunnen, zie geen bezwaren. Kom ik naar Amsterdam om het samen met hem te vieren, ben dan ook jarig hehe :P Alvast gefeliciteerd. |
|
|
|
|
|
|
|
haha thanks.
maar hoe goed is hij eigenlijk? Kun je hem direct inpassen of heeft ie nog een jaartje Jong Ajax nodig, net als Hoesen? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Kinderhandel, omkoping bij herverkiezingen van Blatter, verkochte stemmen bij toewijzingen Wk. Dat mag allemaal maar bij deze transfer gaan ze ineens bijdehand liggen doen |
|
|
|
|
|
|
|
maar dat zijn toch allemaal de basisprincipe bij de fifa, geintroduceerd door Blatter? |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Ach ja, klein hobbeltje in de weg. Deze jongen lijkt me verstandig genoeg om gewoon even een 3jaars te tekenen en dan zodra het kan ff bijtekenen.
Regels die er alleen maar zijn om regels te hebben, bureaucratie ten top. Maar het mooie aan die Deense jongens is dat ze met dit soort dingen nooit voor problemen zorgen, dus komt helemaal goed |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 september 2012 - 10:44 schreef The Dude :) het volgende:haha thanks. maar hoe goed is hij eigenlijk? Kun je hem direct inpassen of heeft ie nog een jaartje Jong Ajax nodig, net als Hoesen? Volgens het Technisch hart van Ajax moet hij heel erg goed zijn. Hij is in feite nog een A-junior. Wat Ajax met hem van plan is, dat is nog niet duidelijk. Ik denk, dat Lucas pas het volgend seizoen naar de A-selectie wordt overgeheveld en dit seizoen bij de A 1 of Jong Ajax aansluit. Volgens mij speelt hij op de plaats van Eriksen en die gaat volgend jaar getransfereerd worden om hem niet in 2014 gratis de deur uit te laten lopen. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
europeesche regelgeving dus, en ja hier word geen rekening gehouden met toekomstperspectieven, enerzijds begrijpelijk anderzijds heel vervelend omdat je de toekomst van een kind omver kan gooien, maar goed nog een week en hij is 18 en zal hij zijn gekoesterde contract geldig verklaren |
|
|
|
|
bully
|
|
|
opzich zijn deze regels wel goed omdat zo``n jongen wanneer hij 17 niet alleen zulke belangrijke beslissingen kan maken. ga jezelf na op die leeftijd. maar dat kunnen ze op hun 18 de ook nog niet. nu worden beslissingen vaak door ouders en zaakwaarnemers gedaan. naar mijn mening moeten ze spelers onder de 21 geen buitenlandse transfers meer laten maken. zo hou je de jeugdopleiding veilig en stop je in grote mate kinderhandel. nadeel voor ajax is dat ze geen buitenlandse jeugd kunnen aantrekken. maar houden daarentegen wel hun eigen jeugd langer vast. dus grotere kans aan een elftal tewerken. |
|
|
|
|
|
|
|
Serieus, het doel van die regeling (kinderhandel bv) en de werkelijkheid (1 week voor je 18e een contract tekenen) liggen miiiiijjlenver uit elkaar. De democratische legetimering is vaak ver te zoeken. Bovendien zijn regels niet gemaakt om strikt toe te passen, slechts om duidelijkheid te scheppen in onduidelijke situaties. Helaas begrijpt het gros (van de bestuurders) dat niet. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 september 2012 - 12:27 schreef bully het volgende:opzich zijn deze regels wel goed omdat zo``n jongen wanneer hij 17 niet alleen zulke belangrijke beslissingen kan maken. ga jezelf na op die leeftijd. maar dat kunnen ze op hun 18 de ook nog niet. nu worden beslissingen vaak door ouders en zaakwaarnemers gedaan. naar mijn mening moeten ze spelers onder de 21 geen buitenlandse transfers meer laten maken. zo hou je de jeugdopleiding veilig en stop je in grote mate kinderhandel. nadeel voor ajax is dat ze geen buitenlandse jeugd kunnen aantrekken. maar houden daarentegen wel hun eigen jeugd langer vast. dus grotere kans aan een elftal tewerken. Zou toch zonde zijn voor de talenten uit zwakke landen. Ontwikkelen zich nooitzo goed als bij een topclub... Denk dat eerder aan een limiet voor buitenlandse jeugdspelers, lijkt me eerlijker. |
|
|
|