BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column: Van Gaal naar Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 11 september 2012 - 23:43   quote  deeplink  
Column: Van Gaal naar Ajax

Louis van Gaal heeft het op zijn heupen. Iedereen weet dat, behalve Martins Indi. Na het tweede doelpunt tegen Turkije nam hij een aanloop van dertig meter en wilde in de armen van zijn bondscoach springen. Je zag de blinde paniek in de ogen van assistent Danny, maar gelukkig had de uitgelaten Bruno het alleen op zijn baasje gemunt. Die kon niet veel meer doen, dan wanhopig proberen stijlvol neer te komen, met 75 kilo Feyenoorder in zijn nek. Dat lukte niet. Het zag er tamelijk ongemakkelijk uit. Het was pijnlijk om te zien hoe de coach, die ooit in het belang van Ajax zo mooi in het luchtledige karatetrapte, zeventien jaar later een op nieuweheuphoogte inkomende Feyenoorder afweert: niet. Toen Martins Indi vervolgens dinsdag scoorde tegen Hongarije, zat Louis in no time achter de dug-out. Waren we hem even kwijt. Toen kon het ineens allemaal wél snel.

Die 75 kilo is trouwens bij benadering. Heb het opgezocht op Feyenoord.nl, maar niks gewichtigs gevonden. En daarna ook snel mijn browsergeschiedenis gewist, want voor je het weet, zit je ergens in een Amsterdamse kelder, onder een felle lamp uitgeput dingen uit te leggen. Terecht ook. Ik heb daar niks te zoeken.

Natuurlijk waren ook wij erg blij en vooral opgelucht, met de moeizame overwinning op de Turken, zeker in een halve uitwedstrijd. Maar om dan meteen Louis van Gaal in de armen te willen springen, ik herken het niet direct. Die geef je hooguit na de wedstrijd een beleefde hand, en dan nóg mag je hopen dat hij hem niet weigert. Maar daarvoor was de overwinning niet onverdiend genoeg. Louis' nieuwe heup belandde gelukkig voor Martins Indi en vooral Van Gaal niet in de tankgracht, maar helemaal goed lijkt het met onze bondscoach nog niet.

Sinds zijn laatste akkefietje met Ajax, doet Louis soms onverwachte dingen. Het charmeoffensief bij persconferenties en interviews bijvoorbeeld. Vreemd, maar enigszins verklaarbaar. De Noordwijker heeft bij Oranje te maken met de alom aanwezige perschef Kees Jansma, waar hij niet omheen kan. Heeft ook weer met die heup te maken. En omdat hij voor de ogen van de complete Nederlandse voetbalpers en tv-kijkend Nederland liever niet 'kijk uit' ingefluisterd krijgt, geeft hij gewoon wat lievere antwoorden aan Bert Maalderink, dan hij eigenlijk zou willen. Dat scheelt weer een potje bloeddrukpillen in de week, zeker bij Kees.

lees verder op de site van Ron Schiltmans

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 september 2012 door Boudewijn --
nora
 nora - woensdag 12 september 2012 - 09:54   quote  deeplink  
ja als ik dit stukje lees dan ben ik weer een stukje vrolijker geworden,ik maakte me al zorgen of ik echt alleen maar met een Ajax bril heb gekeken naar het selectie beleid van Louis (ik ben fan van hem) ik dacht echt dit kan niet waar zijn bijna een heel Feyenoord elftal in het Nederlands elftal en voor nood 1 Ajacied van Rhijn.Jongens als v/d Vaart /Anita/Emanuelson/v/d Wiel niet uitgenodigd en Huntelaar en Stekelenburg als reserve,dan ga je toch aan een wraakactie denken richting Ajax ?
Met als klap op de vuurpijl ene Janmaat een middelmatige speler van Heerenveen en een nu een paar wedstrijden in Feyenoord in volgorde voor v/d Wiel en van Rhijn.
Ik kreeg een heel raar gevoel over deze selectie maar ik dacht dat het aan mij lag maar gelukkig ligt het niet aan mij want na het lezen van deze columm weet ik dat er met mij nog vele zijn die een rare smaak in hun mond hebben gekregen van Louis als nw bondscoach.
XXX
 XXX - woensdag 12 september 2012 - 11:12   quote  deeplink  
Mooi toch, lekker rust voor onze jongens.
Druk zat zo met de Champions League.
soccer
 soccer - woensdag 12 september 2012 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 september 2012 - 09:54 schreef nora het volgende:
ja als ik dit stukje lees dan ben ik weer een stukje vrolijker geworden,ik maakte me al zorgen of ik echt alleen maar met een Ajax bril heb gekeken naar het selectie beleid van Louis (ik ben fan van hem) ik dacht echt dit kan niet waar zijn bijna een heel Feyenoord elftal in het Nederlands elftal en voor nood 1 Ajacied van Rhijn.Jongens als v/d Vaart /Anita/Emanuelson/v/d Wiel niet uitgenodigd en Huntelaar en Stekelenburg als reserve,dan ga je toch aan een wraakactie denken richting Ajax ?
Met als klap op de vuurpijl ene Janmaat een middelmatige speler van Heerenveen en een nu een paar wedstrijden in Feyenoord in volgorde voor v/d Wiel en van Rhijn.
Ik kreeg een heel raar gevoel over deze selectie maar ik dacht dat het aan mij lag maar gelukkig ligt het niet aan mij want na het lezen van deze columm weet ik dat er met mij nog vele zijn die een rare smaak in hun mond hebben gekregen van Louis als nw bondscoach.
Van de vaart en Huntelaar hebben tegen belgie bewezen dat ze niet meer zijn dan goede wisselspelers. Van de wiel is in goede doen gewoon de rechtsback van Nederland. Emanuelson heeft me nooit kunnen bekoren en Anita was nog nooit een echte keus. Daarbij komt voor Anita nog de vraag hoe hij zich in Engeland staande houdt. Stekelenburg moet vechten voor zijn plek. Verder lopen er bij Ajax nog maar weinig nederlandse jongens rond die in het nederlandse elftal mogen spelen,of de kwaliteiten ervoor hebben.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 12 september 2012 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 september 2012 - 20:30 schreef soccer het volgende:

[..]

Van de vaart en Huntelaar hebben tegen belgie bewezen dat ze niet meer zijn dan goede wisselspelers. Van de wiel is in goede doen gewoon de rechtsback van Nederland. Emanuelson heeft me nooit kunnen bekoren en Anita was nog nooit een echte keus. Daarbij komt voor Anita nog de vraag hoe hij zich in Engeland staande houdt. Stekelenburg moet vechten voor zijn plek. Verder lopen er bij Ajax nog maar weinig nederlandse jongens rond die in het nederlandse elftal mogen spelen,of de kwaliteiten ervoor hebben.
Inderdaad alleen van der Wiel moet ook meer met voetbal bezig zijn en mist misschien wat ritme..
Van Gaal wilde Jan Maat denk ik een keer aan het werk zien maar zal hem denk ik niet meer opstellen... Verder wat je zegt is waar er spelen bijna geen Nederlanders meer bij Ajax en de oud spelers zijn niet goed genoeg. Ik zie nu een jong en onervaren Nederlands elftal dat bereid is te werken en echt wel een leuk team word in de toekomst.
nora
 nora - woensdag 12 september 2012 - 23:30   quote  deeplink  
Beste mannen met alleen werken kom je er wel tegen Turkeye en Hongarije maar tegen goedeen landen ga je op je muil en Huntelaar niet goed genoeg voor het Nederlandseteam en v/d Vaart mibder als strootman en Clasie kom op laat je nakijken en Janmaat was toch een lachertje ? Kijk in welke clubs ze spelen toch altijd een stapje hoger als Feyenoord en Psv.Nee ik vind er een luchtje aan zitten.
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 13 september 2012 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 september 2012 - 11:12 schreef XXX het volgende:
Mooi toch, lekker rust voor onze jongens.
Druk zat zo met de Champions League.
Wie zou dr in moeten staan dan? We hebben alleen maar Denen.
We hebben gewoon niemand voo rhet NL elftal op het moment.
nora
 nora - donderdag 13 september 2012 - 16:47   quote  deeplink  
Klopt Vermeer en Siem zijn niet goed genoeg en van Rhijn staat er al in voor de rest hebben wij Babel en Derek die kunnen zich nog ontwikkelen naar dat niveau.En in de toekomst zou dat nog Klaasen en van Dijk kunnen worden,en er zitten ook nog wat Jonge spelers bij jong Ajax die zich misschien goed ontwikkelen voor over 2 of 3 jaar.
soccer
 soccer - donderdag 13 september 2012 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 september 2012 - 23:30 schreef nora het volgende:
Beste mannen met alleen werken kom je er wel tegen Turkeye en Hongarije maar tegen goedeen landen ga je op je muil en Huntelaar niet goed genoeg voor het Nederlandseteam en v/d Vaart mibder als strootman en Clasie kom op laat je nakijken en Janmaat was toch een lachertje ? Kijk in welke clubs ze spelen toch altijd een stapje hoger als Feyenoord en Psv.Nee ik vind er een luchtje aan zitten.
Ik denk dat je enkele dingen door elkaar haalt. Ten eerste is Huntelaar een spits en die heeft iemand voor zich die toch een stapje hoger speelt dan Schalke met alle respect. Ten tweede als je niet werkt ga je ook tegen Belgie op je muil. Van de Vaart viel tegen Belgie door de mand dus wat gebeurt er als hij tegen over de echte toplanden komt te staan? Hoe pijnlijk het ook is het zijn twee wisselspelers voor oranje niet meer en niet minder.Na hun gedrag tijdens het EK(basisplaats eisen) hadden ze er tegen Belgie moeten staan. Helaas zakte ze voordat examen. Ik denk dat Strootman en Clasie nog potentie hebben en ze hebben geen denderende punten maar toch nog wel een voldoende over de laatste twee wedstrijden.Dus krijgen ze nog de voorkeur. De bondscoach heeft echter ook laten zien dat je wel moet presteren anders komt er een ander op je plaats.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column: Van Gaal naar Ajax

0.0057229