|
|
|
de flh
|
|
|
http://www.fr-fanatic.com/50936-sneijder-vol-lof-over-jordy-clasie/
Sneijder vol lof over Jordie Clasie Geplaatst op woensdag 12 september 2012 om 08:29 · 1 Reacties ·
Wesley Sneijder constateerde tot zijn tevredenheid dat Nederland na rust Hongarije kansloos liet. De Oranje-aanvoerder was vol lof over Jordy Clasie.
'De eerste helft was moeizaam, het baltempo was wat te laag en we waren op het middenveld veel te slordig', zei Sneijder tegen SBS6. 'Maar bij vlagen hebben we het wel goed gedaan. En we creëerden wel weer mogelijkheden.'
Na rust maakte Oranje een betere indruk, zo stelde Sneijder vast. 'In de tweede helft gebeurde het wél dat we de spits goed betrokken in het spel. En dan win je vrij eenvoudig van Hongarije.'
De aanvoerder was te spreken over Clasie, die in Boedapest zijn tweede interland speelde. 'Clasie was heel goed. Hij heeft gedurfd gespeeld na zoveel kritiek op zijn spel. Hij stond er, was fel en won bijna elk duel. Maar het hele elftal heeft het goed gedaan.'
Lens De opvallendste speler was Jeremain Lens, die met twee doelpunten en één assist een hoofdrol vervulde. En dat terwijl hij pas op het laatste moment in de basis moest beginnen na het wegvallen van Arjen Robben.
'Het was mooi', zei Lens na de 4-1 zege op Hongarije. 'Die kopgoal na drie minuten hielp wel. Want dan zit je direct lekker in de wedstrijd. Maar ik kwam eigenlijk moeilijk van de grond.'
Zijn optreden roept ook de vraag op welke plek Lens het beste rendeert. 'Het is positief dat ik op meer posities voorin kan spelen. Maar mijn voorkeur gaat uit naar centraal (zoals bij PSV, red.), omdat ik dan de ruimtes goed kan benutten. Ik heb nu ook laten zien ook aardig uit de voeten te kunnen op links.' |
|
|
|
|
de flh
|
|
|
Beetje ongelukkig instapmomentje, bij een schwalbe, in het strafschopgebied. Doet ie ook geen tweede keer meer.
Paar keer prachtige inspeelpass gezien, en die snelle vrije trap was natuurlijk helemaal in orde, zeker op z'n leeftijd.
Moet wel mikken op genoeg speelminuten bij het WK, handig om zich bij Feyenoord dan te blijven ontwikkelen. |
|
|
|
|
pat
|
|
|
even he, clasie benaderd zijn niveau? Als je dan een appart woord wil gebruiken doe het dan wel goed. Clasie benaderd zijn niveau niet maar hij begint zijn (oude) niveau weer te EVENAREN. een journalist zou het niveau kunnen benaderen om daaruit een conclusie trekken en een leuk stukje te schrijven over het benaderde doel.
straf schop was geen schwalbe maar een fout.
voor de rest laat ik je weer lekker in je eigen topic reageren...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 september 2012 door pat -- |
|
|
|
|
el-loco
|
|
|
Ik vind dat Clasie naar behoren heeft gevoetbalt. Die snor in V.I. nam het op voor de jong maar ik kan me nog wat beelden voor de geest halen dat De Jong ook de fout inging, nog los van zijn opvliegende karakter wat hem regelmatig onnodige kaarten kost. Maar prima haal hem eruit dan kunnen we in de kuip lekker genieten van hem! Geen blessures hetzelfde geld voor Janmaat laat hem er maar uit en bij Feyenoord wekelijks het verschil maken! |
|
|
|
|
|