|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax verkoopt verreweg de meeste seizoenkaarten (Supportersvereniging Ajax)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Ajax verkoopt verreweg de meeste seizoenkaarten
De clubs zeggen het, dus dan is het zo. Ajax heeft voor dit seizoen 41.620 seizoenkaarten verkocht en is daarmee met afstand koploper. Feyenoord volgt op ruim 11.000 stoelen achterstand en het gat naar FC Twente en PSV is nog groter. Voetbal International heeft een overzicht.
Lichte daling Eerlijk is eerlijk, Ajax verkocht wel iets minder seizoenkaarten dan vorig seizoen. Het gaat om zo'n 1000 stuks. De reden daarvan is niet geheel duidelijk, maar in ieder geval valt moeilijk te beweren dat Ajacieden gloryhunters zijn.
We weten immers allemaal welke club de afgelopen twee seizoenen kampioen werd. Bij Feyenoord is wel een aardige stijging te zien na een succesvol seizoen plus huldiging voor de tweede plaats. De stadionclub ging van 26.500 naar 30.000 seizoenkaarthouders.
Het verschil van 11.620 is best opvallend omdat de capaciteit van de Amsterdam Arena (52.960) en De Kuip (51.577) weinig voor elkaar onderdoet. We hebben even gezocht, maar niet kunnen ontdekken dat Feyenoord op dit moment een wachtlijst heeft.
Twente volgt na diverse uitbreidingen van de Veste inmiddels op plek drie met 28.800 verkochte seizoenkaarten, een kleine stijging ten opzichte van vorig seizoen. PSV bezet de vierde plaats met 27.500 verkochte stoelen. De prijzen in Eindhoven stegen met gemiddeld zes procent. Toch werden evenveel seizoenkaarten verkocht. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Leuk dat we zoveel seizoenkaarthouders hebben maar waarom zie ik ze zelden allemaal in het stadion? Alleen bij een belangrijke wedstrijd is iedereen present. Bij de overige wedstrijden zit maar zo'n 25 tot 30.000 van de mensen. En Ajax maar volhouden dat er 40.000 bezoekers waren. |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
Grootste club, grootste sponsors, grootste |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op donderdag 13 september 2012 - 10:25 schreef Jesper11 het volgende:Leuk dat we zoveel seizoenkaarthouders hebben maar waarom zie ik ze zelden allemaal in het stadion? Alleen bij een belangrijke wedstrijd is iedereen present. Bij de overige wedstrijden zit maar zo'n 25 tot 30.000 van de mensen. En Ajax maar volhouden dat er 40.000 bezoekers waren. Ik ga met 3 vrienden naar het stadion, maar elke keer kan er iemand niet, soms gaat er iemand anders mee en soms niet. Ajax probeert het vol te krijgen doordat je je plekkie ook kan verkopen voor 1 wedstrijd, alleen niemand onderneemt die moeite.
1e wedstrijd tegen AZ zat er ook niemand ivm met vakanties. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Het kan altijd dat iemand niet kan komen naar de wedstrijd. Maar het zit wel altijd vol bij belangrijke wedstrijden. Het is dus ook een kwestie van prioriteiten stellen. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 september 2012 - 09:36 schreef Jesper11 het volgende:Het kan altijd dat iemand niet kan komen naar de wedstrijd. Maar het zit wel altijd vol bij belangrijke wedstrijden. Het is dus ook een kwestie van prioriteiten stellen. Dat soort wedstrijden zet iedereen met een ssc wel in zijn agenda... |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Ik zet alle wedstrijden in mijn agenda. Op mijn verjaardag hoeven ze ook niet op bezoek te komen als Ajax dan speelt, of ze moeten ook naar de arena gaan. Ik grap wel eens dat ik zelfs mijn bruiloft zou verzetten voor een wedstrijd van Ajax. Sowieso trouw ik in de Arena :) |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 september 2012 - 10:22 schreef Jesper11 het volgende:Ik zet alle wedstrijden in mijn agenda. Op mijn verjaardag hoeven ze ook niet op bezoek te komen als Ajax dan speelt, of ze moeten ook naar de arena gaan. Ik grap wel eens dat ik zelfs mijn bruiloft zou verzetten voor een wedstrijd van Ajax. Sowieso trouw ik in de Arena :) hehehe ik mis er gemiddeld 2.5 p/seizoen. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Ik heb in de afgelopen 21 jaar 2 thuiswedstrijden gemist. Maar ik heb verder ook geen sociaal leven ;) |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Jesper, heel fijn dat jij altijd kan. Maar er zijn ook mensen die werken en die niet dr dienst gaan ruilen voor een mindere wedstrijd. Ook zijn er mensen die wonen niet om de hoek zoals jij, ik ben bijvoorbeeld verhuist voor m'n werk van Amsterdam naar limburg. Maar ben al blij met 10 wedstrijden die ik thuis kan zien. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Er zijn mensen die goede redenen hebben waarom ze niet altijd kunnen, geen probleem. Maar er zitten ook veel supporters bij die alleen bij belangrijke wedstrijden komen opdraven: over die mensen heb ik het hier. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 september 2012 - 12:06 schreef Jesper11 het volgende:Er zijn mensen die goede redenen hebben waarom ze niet altijd kunnen, geen probleem. Maar er zitten ook veel supporters bij die alleen bij belangrijke wedstrijden komen opdraven: over die mensen heb ik het hier. Als je een seizoenskaart koopt en de wedstrijden uitzoekt, moet je dat toch zelf weten...Je betaalt toch... Ik heb geen kaart trouwens...heb eredivisie live... Lekker op bank met ze allen biertjes drinken... Je bent niet perse een slechte supporter als je niet elke wedstrijd komt... Af en toe ga ik een keer ipv een maatje van me... Laat mensen lekker doen waar ze zin in hebben jongen... Het is ontspanning geen verplichting...:)) |
|
|
|
|
XXX
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 september 2012 - 12:46 schreef hippy het volgende:[..] Als je een seizoenskaart koopt en de wedstrijden uitzoekt, moet je dat toch zelf weten...Je betaalt toch... Ik heb geen kaart trouwens...heb eredivisie live... Lekker op bank met ze allen biertjes drinken... Je bent niet perse een slechte supporter als je niet elke wedstrijd komt...Af en toe ga ik een keer ipv een maatje van me... Laat mensen lekker doen waar ze zin in hebben jongen... Het is ontspanning geen verplichting...:)) Maar je bent wel een slechte supporter als je maar 4 wedstrijden per jaar komt als SCC-houder.. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Ik vind het gewoon jammer dat de meeste wedstrijden van Ajax in een halfvolle Arena gespeeld worden. En de successupporters mogen wat mij betreft helemaal wegblijven. |
|
|
|
|
arikanari
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 september 2012 - 13:15 schreef Jesper11 het volgende:Ik vind het gewoon jammer dat de meeste wedstrijden van Ajax in een halfvolle Arena gespeeld worden. En de successupporters mogen wat mij betreft helemaal wegblijven. Tsja, als je geen successupporters wilt zien, moet je voor VVV Venlo worden. Dus ruil van club man als je dat zo dwars zit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 september 2012 door arikanari -- |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
We hebben jarenlang drama gepresteerd maar toch elk jaar genoeg seizoenskaarten verkocht. Toen was hetzelfde als nu qua stadionbezetting, wat nu wel opvalt is dat er minder mensen hun kaart hebben opgezegd dan de jaren ervoor. F-side 410 staan dikke wachtlijsten net als noord achter het doel. Ik zit op best dure plaatsen en ben bij de passe pourtet daarom ook de lul. Alleen de "goedkopere" plekken gaat niet lukken ook al heb ik voorrang omdat ik mijn kaart 10jaar heb. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Ik laat me niet wegjagen door successupporters, ik erger me alleen eraan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 september 2012 door Jesper11 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 13 september 2012 - 10:25 schreef Jesper11 het volgende:Leuk dat we zoveel seizoenkaarthouders hebben maar waarom zie ik ze zelden allemaal in het stadion? Alleen bij een belangrijke wedstrijd is iedereen present. Bij de overige wedstrijden zit maar zo'n 25 tot 30.000 van de mensen. En Ajax maar volhouden dat er 40.000 bezoekers waren. Overdrijven is ook een vak beste man. Ajax haalt elke wedstrijd met gemak de 40.000 op een paar uiztonderingen na. Maar zoals jij het schetst is het stadion maar voor de helft gevuld en dat is echt de grootste kolder dus ik weet niet naar welke wedstrijden jij gaat. Overigens geeft Ajax aan dat er altijd zo''n 49000 zitten
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 september 2012 door Brandje -- |
|
|
|
|
tono
|
|
|
Tellingen in het stadion gaan automatisch via de registratiepoorten, dus elke klopt. Gemiddeld komt ajax op 49000 bezoekers per wedstrijd, verreweg het record in de eredevisie. Nederland staat op de ranglijst van bezoekersaantallen vierde in europa, we laten de fransen en italianen achter ons. |
|
|
|
|
tono
|
|
|
De club uit 020 staat erg hoog op de lijst van bezoekersaantallen. Om precies te zijn op de 13e plek in Europa. Feyenoord doet het ook niet verkeerd met een 22e plek.
In de lijst, verzamelt door het Duitse Stadionwelt, zijn veel Duitse clubs te vinden. Zo voert Borussia Dortmund de lijst aan met gemiddeld 80.382 toeschouwers per duel. Barcelona volgt met een 2e plek en Manchester United, Real Madrid en Bayern München maken de top 5 compleet.
Bij Ajax komen gemiddeld 49.388 mensen kijken. Dat is bij Feyenoord wat lager, daar zijn gemiddeld 43.700 mensen van de partij. |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
Snap dit alleen niet zo goed, is er iemand die had verwacht dat ado,nac,twente, enzo meer seizoenskaarte zouden verkopen. Ligt ook aan hoe groot je stadion is ,90 % valt dus al af |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 september 2012 - 13:24 schreef tono het volgende:Tellingen in het stadion gaan automatisch via de registratiepoorten, dus elke klopt. Gemiddeld komt ajax op 49000 bezoekers per wedstrijd, verreweg het record in de eredevisie. Nederland staat op de ranglijst van bezoekersaantallen vierde in europa, we laten de fransen en italianen achter ons. Ja, ik heb gezien wat voor een aantal AC Milan aan seizoenskaarthouders heeft en dan denk je gewoon dat Ajax een club is met veeeeeel meer supporters, want ACM heeft er gewoon 23 duizend en een beetje.. Dat is in Nederland de 4e/5e plaats... En dat is dan zowat de grootste in Italië... En dan is Italië een groot en voetbalgek land en wij staan niet zo bekend... |
|
|
|