BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Staat Eriksen stil in zijn ontwikkeling?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
morkanne
 morkanne - vrijdag 21 september 2012 - 18:10   quote  deeplink  
Volgens mij staat Eriksen stil in zijn ontwikkeling, of ontwikkelen anderen zich sneller...
Driester
 Driester - vrijdag 21 september 2012 - 20:42   quote  deeplink  
Echt niet, komt goed met Eriksen. Wordt echt een topper.
JOOD
 JOOD - vrijdag 21 september 2012 - 21:27   quote  deeplink  
Ja
Brandje
 Brandje - zaterdag 22 september 2012 - 08:59   quote  deeplink  
Hij moet zich eens gaan realiseren dat er meer komt kijken dan alleen techniek. Als ik zie hoe simpel hij van de bal wordt gelopen, dat hij nooit er eens lekker inkletst en dat passes over 5 meter al verkeerd gaan dan maak ik mij zorgen. Hij wordt namelijk niet beter terwijl hij zo vol talent zit. Er wordt meer van hem verwacht dan een goede steekpass per wedstrijd. Hij heeft veel te vaak balverlies en dat mag niet voor zo''n speler.
Mokum1
 Mokum1 - zaterdag 22 september 2012 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 september 2012 - 08:59 schreef Brandje het volgende:
Hij moet zich eens gaan realiseren dat er meer komt kijken dan alleen techniek. Als ik zie hoe simpel hij van de bal wordt gelopen, dat hij nooit er eens lekker inkletst en dat passes over 5 meter al verkeerd gaan dan maak ik mij zorgen. Hij wordt namelijk niet beter terwijl hij zo vol talent zit. Er wordt meer van hem verwacht dan een goede steekpass per wedstrijd. Hij heeft veel te vaak balverlies en dat mag niet voor zo''n speler.
Klopt hij laat te vaak het kaas van zijn brood eten. Heb hem nog nooit een gele kaart zien pakken. Soms moet je een lijn trekken hier en niet verder...
Blade85
 Blade85 - zaterdag 22 september 2012 - 12:42   quote  deeplink  
Kom op nou mensen niet zo kortzichtig... dit is dezelfde discussie die er over sneijder werd gevoerd op z'n 20ste... iedere tegenstander richt zich tegen ajax op eriksen vind je het gek dattie het moeilijker heeft. die periode heeft sneijder ook gehad... (en van de vaart, en pienaar, en davids, en seedorf... moet ik nog ff doorgaan?)Heb nou een beetje vertrouwen in die jongen naarmate de ervaring groter word zal hij veel beslissender worden...
Brandje
 Brandje - zaterdag 22 september 2012 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 september 2012 - 12:42 schreef Blade85 het volgende:
Kom op nou mensen niet zo kortzichtig... dit is dezelfde discussie die er over sneijder werd gevoerd op z'n 20ste... iedere tegenstander richt zich tegen ajax op eriksen vind je het gek dattie het moeilijker heeft. die periode heeft sneijder ook gehad... (en van de vaart, en pienaar, en davids, en seedorf... moet ik nog ff doorgaan?)Heb nou een beetje vertrouwen in die jongen naarmate de ervaring groter word zal hij veel beslissender worden...
mensen constateren dat heeft niks met kortzichtig te maken. Ik en anderen zien geen verbetering bij Eriksen.
Mokum1
 Mokum1 - zaterdag 22 september 2012 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 september 2012 - 12:42 schreef Blade85 het volgende:
Ja waren veel discussies bij Davids en Seedorf waarom ze niet meteen in hun eerste jaar de Cup met de grote oren pakten, belachelijk dat ze daar 2 seizoenen over gedaan hebben.

vd Vaart en Snijeder mochten wel eens een balltje verliezen, die knalden er namelijk 10x meer in dan Eriksen.
71-72-73-95
 71-72-73-95 - zaterdag 22 september 2012 - 15:34   quote  deeplink  
Als je iets negatiefs zegt over Eriksen, dan krijg je bijna altijd als weerwoord dat deze discussie er ook aas over spelers als Sneijder en van der Vaart. In die tijd zat ik niet op een forum, maar praatte ik al wel met al mijn vrienden en familie over Ajax. Iedereen was het er bij die spelers over eens dat dat grote spelers zouden worden. Er werd wel gesproken over de minpunten van deze spelers, maar iedereen was het erover eens dat ze bepalende spelers warenvoor Ajax.
Bij de aanstelling van de Boer heeft hij het elftal min of meer om Eriksen heen gebouwd. Hij heeft hem op 10 gezet en hem belangrijk gemaakt. Sinds die tijd kan ik mij 1 wedstrijd herinneren waarin hij enigszins de bepalende speler was, dat was vorig seizoen thuis tegen Vitesse. Behalve die wedstrijd kan ik mij niet heugen dat hij bepalend is geweest met zijn spel. Dat hij de lijnen uitzette en het tempo bepaalde. Wat ik me wel kan herinneren zijn talloze wedstrijden waarin hij voornamelijk in wandeltempo af en toe een goede steekpass gaf en er verder bij liep alsof hij er niet echt zin in had. Dus ja, voor mij staat hij absoluut stil in zijn ontwikkeling. En als hij nou eens de indruk wekte dat hij ervoor wil vechten.... maar nee. Kijk duelkracht is niet zijn sterke punt, maar je kan wel proberen het de tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken. Maar hij denkt volgens mij van ik kan het niet dus laat maar bij duels en bij druk zetten. Hij kan vele malen beter voetballen dan de Jong, maar momenteel heb ik liever de Jong dan Eriksen, omdat de Jong er tenminste wat inzet in gooit. De speler die ons mooie momenten moet geven, geeft mij vooral veel irritatie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 september 2012 door 71-72-73-95 --
Mokum1
 Mokum1 - zaterdag 22 september 2012 - 15:49   quote  deeplink  
Heb de statistieken niet maar weet zeker dat hij procentueel gezien een zeer lage score heeft in passing. Wat ik een jaar geleden in een intervieuw van hem heb gehoord is dat hij zich moet verbeteren in balverlies en scoren. Beide heeft hij niet verbeterd dus heeft een jaar stilgestaan.

Hoop niet dat het een soort Assaitti wordt, het eeuwige talent.
hippy
 hippy - zondag 23 september 2012 - 14:42   quote  deeplink  
70% van een wedstrijd veelste laks...
Ajx
 Ajx - zondag 23 september 2012 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 september 2012 - 14:42 schreef hippy het volgende:
70% van een wedstrijd veelste laks...
Zekers weten, dit is toch al weer zijn 3e hele seizoen, nadat hij bij Jol een half jaar regelmatig mocht spelen. Dan kan je zo onderhand best eens een keertje 'takent-af' zijn, hij is al aardig ervaren, heeft aardig wat Europese wedstrijden gespeeld, EK en WK achter zijn naam, aardig wat interlands.. En ook hijzelf en De Boer geven aan dat dit toch wel zijn definitieve doorbraak-jaar moet worden.

Vandaag vond ik hem erg tegenvallend, Schöne stak de troon qua nonchelanche en geen kut doen, maar Eriksen was een goede 2e... Veel te rustig, afwachtend en niet scherp, in goeden doen had hij al 4 assists en 2 doelpunten extra achter izjn naam!
remco k
 remco k - maandag 24 september 2012 - 15:07   quote  deeplink  
20 jaar, en men wil dat hij een dragende speler van het elftal is, Whahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..
hippy
 hippy - maandag 24 september 2012 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 15:07 schreef remco k het volgende:
20 jaar, en men wil dat hij een dragende speler van het elftal is, Whahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..
Het grote talent sinds jaren werd ie genoemd...
Dan mag je verwachten dat ie ook beter wordt...
Hij speelt als een routinier, maar mist het inzicht om te bepalen wanneer ie dat moet doen...
Dat hebben we gister allemaal kunnen zien...
En gezien jij hem de koning van de assist vind kan je gerust zeggen dat ie een dragende speler is...
Hij heeft gister het team in de steek gelaten en werd meerdere malen gruwelijk afgetroeft door matige voetballers...
Hij twijfelt over zijn toekomst bij ajax???
Wordt wakker eriksen, want daar ben je nog lang niet klaar voor...
Altijd de moeilijke keuze...en als ie niks kan geeft ie blind een paar keer de bal tussen drie man, van hier zoek het maar uit...
Ik denk dat serrero verder is op mentaal gebied...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 september 2012 door hippy --
Rogier
 Rogier - maandag 24 september 2012 - 15:28   quote  deeplink  
Ik ga Eriksen dit seizoen echt niet beoordelen op 3 wedstrijden.Er komen nog genoeg wedstrijden aan en wie weet laat hij het daarin wel zien. Jongen spelers hebben altijd meer ups en downs dan ervaren spelers. Komt goed....deze jongen bezit een basis techniek die de meesten in Ajax1 momenteel niet hebben. Ik vind het verdedigend onvermogen van Moisander veel erger eerlijk gezegd. Of een Schone.
remco k
 remco k - maandag 24 september 2012 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 15:17 schreef hippy het volgende:

[..]

Het grote talent sinds jaren werd ie genoemd...
Dan mag je verwachten dat ie ook beter wordt...
Hij speelt als een routinier, maar mist het inzicht om te bepalen wanneer ie dat moet doen...
Dat hebben we gister allemaal kunnen zien...
En gezien jij hem de koning van de assist vind kan je gerust zeggen dat ie een dragende speler is...
Hij heeft gister het team in de steek gelaten en werd meerdere malen gruwelijk afgetroeft door matige voetballers...
Hij twijfelt over zijn toekomst bij ajax???
Wordt wakker eriksen, want daar ben je nog lang niet klaar voor...
Altijd de moeilijke keuze...en als ie niks kan geeft ie blind een paar keer de bal tussen drie man, van hier zoek het maar uit...
Ik denk dat serrero verder is op mentaal gebied...
Waar haal je in hemelsnaam vandaan dat hij twijfelt over zijn toekomst bij Ajax?? Het enige dat ik hem ooit heb horen zeggen is dat ie nog lang niet klaar is..

Het hele team heeft elkaar in de steek gelaten gister, dat bij een twintig jarig talent neerleggen is echt diep triest.

Uiteraard was hij niet goed gister maar de supporters van Ajax mogen god op hun blote knieeen bedanken dat zo'n groot talent uberhaubt bij Ajax speelt, maar wat doet de gemiddelde droplul, die brand die jongen af alsof hij de verlosser zou moeten zijn....

Een twintig jarige jongen afrekenen op de wanprestatie die er gister werd geleverd door het hele team, ongelooflijk wat triest zeg..
remco k
 remco k - maandag 24 september 2012 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 15:28 schreef Rogier het volgende:
Ik ga Eriksen dit seizoen echt niet beoordelen op 3 wedstrijden.Er komen nog genoeg wedstrijden aan en wie weet laat hij het daarin wel zien. Jongen spelers hebben altijd meer ups en downs dan ervaren spelers. Komt goed....deze jongen bezit een basis techniek die de meesten in Ajax1 momenteel niet hebben. Ik vind het verdedigend onvermogen van Moisander veel erger eerlijk gezegd. Of een Schone.
Helemaal mee eens..
hjf
 hjf - maandag 24 september 2012 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 16:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal mee eens..
+2.
Eriksen komt er wel. Ben blij dat De Boer het vertrouwen in hem houdt. Typisch Nederlands om zo'n jongen nu al af te branden. Laten we achter hem blijven staan in plaats van hem te laten vallen. Laat De Boer eens aandacht schenken aan die verschrikkelijke timing van Moisander. Dit had ik maanden geleden al op het forum voorspelt. Daarom was ik ook voor de komst van Nuytinck en dat Alderweireld de taak van Vertonghen zou overnemen.
Mokum1
 Mokum1 - maandag 24 september 2012 - 16:46   quote  deeplink  
quote:

[..]

Waar haal je in hemelsnaam vandaan dat hij twijfelt over zijn toekomst bij Ajax?? Het enige dat ik hem ooit heb horen zeggen is dat ie nog lang niet klaar is..

Het hele team heeft elkaar in de steek gelaten gister, dat bij een twintig jarig talent neerleggen is echt diep triest.

Uiteraard was hij niet goed gister maar de supporters van Ajax mogen god op hun blote knieeen bedanken dat zo'n groot talent uberhaubt bij Ajax speelt, maar wat doet de gemiddelde droplul, die brand die jongen af alsof hij de verlosser zou moeten zijn....

Een twintig jarige jongen afrekenen op de wanprestatie die er gister werd geleverd door het hele team, ongelooflijk wat triest zeg..
Hij was een supertalent, hij speelde 2jaar geleden precies zoals hij nu speelt. Kan je zeggen dat ie pas 20 is maar als hij zich niet doorontwikkeld word ie een modale voetballer.

Die paar steekpasses wegen niet op tegen het balverlies waar op zijn positie vlijmscherpe counters uit voort kunnen komen.

Niets afbranden kritisch zijn wat hij zelf ook is, alleen hoop ik dat hij dit seizoen zich gaat bewijzen.
Rogier
 Rogier - maandag 24 september 2012 - 16:47   quote  deeplink  
Waar ik wel van schrok is dat Eriksen van alle CL spelers de meeste meters heeft gemaakt tegen Dortmund. Iets van 13km. Volgens mij is het niet de bedoeling van een Ajax middenvelder als Eriksen om zoveel te lopen. Dat gaat ten koste van zijn concentratie als hij moet passen of schieten/afwerken.
remco k
 remco k - maandag 24 september 2012 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 16:47 schreef Rogier het volgende:
Waar ik wel van schrok is dat Eriksen van alle CL spelers de meeste meters heeft gemaakt tegen Dortmund. Iets van 13km. Volgens mij is het niet de bedoeling van een Ajax middenvelder als Eriksen om zoveel te lopen. Dat gaat ten koste van zijn concentratie als hij moet passen of schieten/afwerken.
Hehe, eindelijk iemand die het snapt, er zijn verkeerde verhoudingen binnen het veld en Eriksen wil nu te veel hooi op zijn vork nemen, hierdoor gaan al zijn basis kwaliteiten verloren en doet hij dingen die anderen moeten doen.
remco k
 remco k - maandag 24 september 2012 - 17:41   quote  deeplink  
Misschien moeten een aantal mensen eens leren te kijken naar wat alle spelers doen zonder bal, als een Eriksen of een Babel aan de bal is bijvoorbeeld staat alles gewoon stil, vind je het gek dat er dan een bal breed wordt gespeeld of balverlies wordt geleden.. En het niet doordekken van verdedigers en middenvelders, ook om moe van te worden, maar daar hoor je niemand over, nee ze gaan een zondebok zoeken, en vinden die dan in een 20 jarige speler..

Waar is de leider in het veld die tegen de Jong zegt dat ie verdedigende meters moet maken op het middenveld, wie zegt er tegen Schone dat ie sneller moet handelen, of tegen Erikssen dat ie minder verdedigende meters moet gaan lopen, wie gaat de lijnen kort zetten zodat men (eriksen) tussen de linies kan gaan lopen, wie zegt er tegen Vermeer dat er tijd genomen moet worden in de 86e minuut van een niet meer te winnen CL wedstrijd..

Kortom, waar is een Moisander, een de Jong, een Alderweireld, een Vermeer..... Waar zijn de leiders op het veld die de Ajax mentaliteit en het spelletje snappen??? En kom aub niet met Janssen aan want 1 kent hij het Ajax spelletje helemaal niet, en 2 speelt die ook niet bijzonder bij Vitesse...
71-72-73-95
 71-72-73-95 - maandag 24 september 2012 - 17:57   quote  deeplink  
Ja jongens, hoe slecht Eriksen ook speelt en hoeveel passes over 3 meter er niet aankomen van hem, het is allemaal de schuld van de rest! Eriksen speelt al maanden geniaal, alleen de rest snapt het niet en zorgt ervoor dat hij er slecht uitziet! Het is toch wel duidelijk dat de rest van Ajax er geen pepernoot van kan. Kijk, als Eriksen een pass geeft en die komt niet aan, dan loopt de ontvanger niet goed. Als een pass op Eriksen niet aankomt is de pass niet goed. En als hij het meest loopt komt dat omdat de rest te weinig loopt!. Als je dat niet ziet snap je er niks van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 september 2012 door 71-72-73-95 --
remco k
 remco k - maandag 24 september 2012 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 17:57 schreef 71-72-73-95 het volgende:
Ja jongens, hoe slecht Eriksen ook speelt en hoeveel passes over 3 meter er niet aankomen van hem, het is allemaal de schuld van de rest! Eriksen speelt al maanden geniaal, alleen de rest snapt het niet en zorgt ervoor dat hij er slecht uitziet! Het is toch wel duidelijk dat de rest van Ajax er geen pepernoot van kan. Kijk, als Eriksen een pass geeft en die komt niet aan, dan loopt de ontvanger niet goed. Als een pass op Eriksen niet aankomt is de pass niet goed. En als hij het meest loopt komt dat omdat de rest te weinig loopt!. Als je dat niet ziet snap je er niks van.
Lul toch niet zo dom kerel, dat zeg ik helemaal niet, je moet eens leren lezen man.. Het enige dat ik zeg is dat als men stil staat, je ze de bal niet toe kan spelen, en dat je een 20 jarige niet mag afrekenen op het collectief falen van een elftal..

Begrijpend lezen is ook een vak..
Brandje
 Brandje - maandag 24 september 2012 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 18:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom kerel, dat zeg ik helemaal niet, je moet eens leren lezen man.. Het enige dat ik zeg is dat als men stil staat, je ze de bal niet toe kan spelen, en dat je een 20 jarige niet mag afrekenen op het collectief falen van een elftal..

Geld dus ook voor jou. Ik heb niemand gehoord dat Eriksen de dragende speler is van dit ajax, daar kwam jij mee. Dat doe je wel vaker maar de discussie waz of hij stil staat in zijn ontwikkeling en dan is de conclusie ja! Dat hij bepaalde kwaliteiten heeft staat buiten kijf, zijn techniek en spelinzicht zijn fantastisch. Maar als ik zie hoe simpel hij van der bal gezet wordt, dat passes over vijf, lees vijf meter niet aankomen dat moet hij zich doodschamen. Hij speelt in ajax 1 maar voetbalt als een pupil!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 september 2012 door Brandje --
Rogier
 Rogier - maandag 24 september 2012 - 19:34   quote  deeplink  
Ik ben het er zeker wel mee eens dat er haast geen diepgang is. Gelukkig hebben we nu met Poulsen iemand die ballen er perfect overheen legt, maar ik mis de echte Ajax spits die scherp op het randje speelt als het moet. En doordat niemand beweegt gaat die steeds maar weer breed en terug. Om gek van te worden af en toe.
remco k
 remco k - maandag 24 september 2012 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 19:10 schreef Brandje het volgende:

[..]

Geld dus ook voor jou. Ik heb niemand gehoord dat Eriksen de dragende speler is van dit ajax, daar kwam jij mee. Dat doe je wel vaker maar de discussie waz of hij stil staat in zijn ontwikkeling en dan is de conclusie ja! Dat hij bepaalde kwaliteiten heeft staat buiten kijf, zijn techniek en spelinzicht zijn fantastisch. Maar als ik zie hoe simpel hij van der bal gezet wordt, dat passes over vijf, lees vijf meter niet aankomen dat moet hij zich doodschamen. Hij speelt in ajax 1 maar voetbalt als een pupil!!
Er zijn er zoveel die zeggen dat hij de bepalende speler moet zijn..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 24 september 2012 - 22:16   quote  deeplink  
Eriksen komt er echt wel en Poulsen wordt de leider op het middenveld! En we winnen woensdag van Utrecht.
hippy
 hippy - maandag 24 september 2012 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 20:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zijn er zoveel die zeggen dat hij de bepalende speler moet zijn..
Zoals ik bijvoorbeeld...
Ik bedoelde dat met name eriksen heeft gefaald...
Vind de boer ook...
Ik heb me echt lopen ergeren aan de laksheid van hem...
Jij bent eriksengeil, nou ik niet...
Ik vind het zo zonde dat hij er tegen ado pas na 60 min achter kwam hoe het moest...
En veel lopen hoeft nog niet te zeggen dat je goed speelt...
Zijn instelling moet echt veranderen, zeker omdat hij zoveel speelt...
Bijna elke wedstrijd...dan moet je gewoon 90 min geconcentreerd kunnen zijn...
En hij geeft ook heel vaak de bal niet of te laat als iemand een loopactie maakt...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 24 september 2012 - 23:08   quote  deeplink  
Staat Eriksen stil in zijn ontwikkeling?
Ja dat is wekelijks te zien....het is natuurlijk wel zo dat Siem ook achter blijft en Schone geen verbetering is....Eriksen is geen bikkelaar....Anita is wat Ajax mist op dit moment en ook een de Jong in vorm....niets ten nadele van Poulsen....

Het is een uitdaging/taak van de technische staf om Eriksen verder te ontwikkelen....dus heren aan de slag...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 september 2012 door Jack Huntelaar --
ktotheb
 ktotheb - maandag 24 september 2012 - 23:13   quote  deeplink  
quote:

[..]

Niemand hier rekent Eriksen af op het collectief falen, hij wordt wel afgerekend op zijn eigen falen. De Boer en Eriksen zijn het met de criticasters eens, voor mij voldoende. Hij speelt waardeloos en als een natte krant. Zo zijn er nog een paar, maar dit topic gaat over Eriksen. En ik blijf erbij dat je anderen niet de schuld kan geven van zijn falen. De bal op Blind afgelopen zondag even als voorbeeld, sorry hoor maar dat heeft niks te maken met hoe Blind loopt, dat is gewoon een kutbal. En zo zijn er talloze voorbeelden te noemen. Waar ik echter nog geen voorbeeld van gezien heb, is een wedstrijd waarin hij echt heel goed was.
hippy
 hippy - dinsdag 25 september 2012 - 07:32   quote  deeplink  
quote:

[..]

En hij heeft wel degelijk gezegd nog een jaartje bij ajax te spelen en dan weg wil...
Kan alleen ff niet vinden waar dat stond...
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 25 september 2012 - 20:00   quote  deeplink  
ja ik vind van wel een talent kan je niet eeuwig zijn dus nu presteren en het team gaan dragen,zo niet dan maar verkopen.
Javid
 Javid - dinsdag 25 september 2012 - 20:34   quote  deeplink  
Eriksen dreams of top club within a year?Bullshit.
I remember how Araz Ozbiliz was compared to Messi by Frank De Boer.
Football is a real miracle.Even Kuban Krasnodar now have its own Messi.
I firmly bealive that if that overrated danish misfit will not shake shit from his shorts as soon as possible, he can be new Laudrup near to Ozbiliz in Kuban.
He is almost 21.Time when he was promising talent is gone.Its time to prove that he is a good player.As things stand now,the most what Eriksen deservs is a permanent bank place near to Frank de Boer.
Ajx
 Ajx - dinsdag 25 september 2012 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 17:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Hehe, eindelijk iemand die het snapt, er zijn verkeerde verhoudingen binnen het veld en Eriksen wil nu te veel hooi op zijn vork nemen, hierdoor gaan al zijn basis kwaliteiten verloren en doet hij dingen die anderen moeten doen.
Maar remco, dat is hetzelfde als nu in Oranje met Sneijder, als je met de punt achteruit speelt verdwijnt de Nummer 10, en die hoeft veel minder te doen. Als je met de punt achteruit speelt, dan moet je gewoon meer lopen op de 'punten vooruit', dat zit nou eenmaal in die speelwijze opgesloten. Neemt niet weg dat ik het absoluut geen ideaale situatie vind, maar als dat het Ajax systeem word, dan moet hij zich daar toch in gaan doorontwikkelen...
3sterren
 3sterren - woensdag 26 september 2012 - 01:24   quote  deeplink  
maak je geen zorgen over eriksen hij moet constant meters maken om de bal te halen anders doet niemand het onze aanvoerder siem die loopt te schuilen als et ff moeilijk word!
maaak eens een topic over onze bagger aanvoerder siem! die moet eens de kar gaan trekken anders heeft kan die band liever naar iemand die et team naar hoger niveau tilt! zijn handelingssnelheid is veels te traag voor op et middenveld en in de spits is babel gwn beter! maar ik begrijp niet hoe frank hem elke keer laat staan!
remco k
 remco k - woensdag 26 september 2012 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 september 2012 - 21:01 schreef Ajx het volgende:

[..]

Maar remco, dat is hetzelfde als nu in Oranje met Sneijder, als je met de punt achteruit speelt verdwijnt de Nummer 10, en die hoeft veel minder te doen. Als je met de punt achteruit speelt, dan moet je gewoon meer lopen op de 'punten vooruit', dat zit nou eenmaal in die speelwijze opgesloten. Neemt niet weg dat ik het absoluut geen ideaale situatie vind, maar als dat het Ajax systeem word, dan moet hij zich daar toch in gaan doorontwikkelen...
Hoeft niet waar te zijn, kijk maar naar Barca, als je de linies kort houd en hoog druk zet, dan lopen die 2 spelers het minst van het hele elftal, er zijn wedstrijden bij dat een Xavi nog geen 7 KM loopt...

En het wordt niet het Ajax systeem, dat is het al bijna 2 jaar..

Moisander dekt zelden door, Alder doet het bijna nog minder, en Poulsen is nog aan het wennen.. Hierdoor komen de twee aanvallende middenvelders in de problemen en moeten ze veel meer lopen, daarbij zet Eriksen vaak als een paard zonder kop in zijn eentje druk en moet ook dan weer meters terug maken..
nora
 nora - donderdag 27 september 2012 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 september 2012 - 01:24 schreef 3sterren het volgende:
maak je geen zorgen over eriksen hij moet constant meters maken om de bal te halen anders doet niemand het onze aanvoerder siem die loopt te schuilen als et ff moeilijk word!
maaak eens een topic over onze bagger aanvoerder siem! die moet eens de kar gaan trekken anders heeft kan die band liever naar iemand die et team naar hoger niveau tilt! zijn handelingssnelheid is veels te traag voor op et middenveld en in de spits is babel gwn beter! maar ik begrijp niet hoe frank hem elke keer laat staan!
Beste sterretje ik sta bekend als een anti Siem fan,ik ben al een jaar bezig om Siem uit het team te krijgen maar op de een of andere manier hebben heel veel fans wat met hem en zijn blind voor zijn gebreken,ook gisteren weer niet gezien en als de comb/te snel gaat haakt hij af of lijd bal verlies,werkt hard en dat is alles.
hjf
 hjf - donderdag 27 september 2012 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 september 2012 - 22:16 schreef Ronald 1960 het volgende:
Eriksen komt er echt wel en Poulsen wordt de leider op het middenveld! En we winnen woensdag van Utrecht.
Dat is nog eens inzicht hebben.
hippy
 hippy - donderdag 27 september 2012 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 september 2012 - 20:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoeft niet waar te zijn, kijk maar naar Barca, als je de linies kort houd en hoog druk zet, dan lopen die 2 spelers het minst van het hele elftal, er zijn wedstrijden bij dat een Xavi nog geen 7 KM loopt...

En het wordt niet het Ajax systeem, dat is het al bijna 2 jaar..

Moisander dekt zelden door, Alder doet het bijna nog minder, en Poulsen is nog aan het wennen.. Hierdoor komen de twee aanvallende middenvelders in de problemen en moeten ze veel meer lopen, daarbij zet Eriksen vaak als een paard zonder kop in zijn eentje druk en moet ook dan weer meters terug maken..
Eens...je snapt nu ook wat ik eriksen verwijt...mooi...
We komen er wel uit zo ;)))
Alleen lopen bij barca wel spelers van een ander kaliber...
En xavi kan dat omdat hij in dienst van de ploeg voetbalt en vice versa...
Hij stelt zich slimmer op en kijkt voortdurend om zich heen zodat hij weet waar iedereen staat....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 september 2012 door hippy --
hippy
 hippy - donderdag 27 september 2012 - 12:40   quote  deeplink  
En die goal van eriksen was fenomenaal...
Daar was weer ff de klasse van eriksen...
Nu een hele wedstrijd...
hippy
 hippy - donderdag 27 september 2012 - 13:13   quote  deeplink  
De opluchting was duidelijk van zijn gezicht af te lezen. Christian Eriksen bracht Ajax woensdagavond in het bekerduel met FC Utrecht op 3-0 en wat volgde was een luide vreugdekreet. De Deen zit momenteel in een moeilijke periode en geeft toe dat de treffer hem goed deed.

"Ik zit in een slechte periode. Dat is nogal vervelend. Die goal had ik echt even nodig", aldus de spelmaker, die niet precies aan kan geven wat de oorzaak is voor zijn mindere vorm. "Ik heb er geen verklaring voor. Ik weet dat ik minder speel, ben heel kritisch op mijn eigen spel."

"Het was wel lekker om weer eens een aardige wedstrijd te spelen. Het ging nog steeds niet heel goed hoor. Pas in de tweede helft kwam ik in mijn spel, er zijn nog veel verbeterpunten", vertelt Eriksen over zijn prestatie tegen Utrecht. Ajax won het duel in De Galgenwaardt met 3-0 en stootte zodoende door naar de derde ronde van het nationale bekertoernooi.

Eriksen doet er alles aan om zijn vormpeil op te krikken. "Ik praat veel met mensen in mijn omgeving in zon mindere periode. Met mijn vriendin of zaakwaarnemer. Ik word er moedeloos van, het slechte spel maakte me niet vrolijk", zegt de international, die nog altijd maar twintig jaar is.

De jongeling staat met zijn club aan de vooravond van twee belangrijke duels. Zaterdag krijgt Ajax bezoek van koploper FC Twente en volgende week komt Spaan kampioen Real Madrid op bezoek. "Ik voel me nu goed, de wedstrijden komen op het juiste moment. Tegen FC Twente is het alles of niets. Negen of drie punten verschil. We gaan natuurlijk voor dat laatste, we moeten winnen. Respect voor Utrecht hoor, maar Twente is van andere klasse. En of ik de winnende ga maken zaterdag? Ja zeker, ik ga ervoor. En daarna kijken we wel naar Real madrid".

Deze gretigheid naar het veld vertalen en dan krijgen alle fans van ajax weer vertrouwen in je...
Kom op chris, vreet die tukkers op...:)))

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 september 2012 door hippy --
71-72-73-95
 71-72-73-95 - donderdag 27 september 2012 - 13:34   quote  deeplink  
Ik vond hem gisteren eindelijk weer eens een aardig niveau halen. Niet door die goal, maar doordat er wat meer pit in zijn spel zat. Hij was actief met druk zetten en ging ook echt duels aan. Hij liep ook wat minder met de bal naar mijn idee en daardoor lag het tempo ook wat hoger. Hij kan nog veel beter denk ik, maar eindelijk eens niet zoveel geslenter gezien van hem.
hippy
 hippy - donderdag 27 september 2012 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2012 - 13:34 schreef 71-72-73-95 het volgende:
Ik vond hem gisteren eindelijk weer eens een aardig niveau halen. Niet door die goal, maar doordat er wat meer pit in zijn spel zat. Hij was actief met druk zetten en ging ook echt duels aan. Hij liep ook wat minder met de bal naar mijn idee en daardoor lag het tempo ook wat hoger. Hij kan nog veel beter denk ik, maar eindelijk eens niet zoveel geslenter gezien van hem.
Na de staking, daarvoor was het wederom drama...
Misschien is die goal de ommekeer en gaat ie nu eindelijk eens vlammen...
Twente is de ideale wedstrijd om zijn gram te halen...
remco k
 remco k - donderdag 27 september 2012 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2012 - 14:24 schreef hippy het volgende:

[..]

Na de staking, daarvoor was het wederom drama...
Misschien is die goal de ommekeer en gaat ie nu eindelijk eens vlammen...
Twente is de ideale wedstrijd om zijn gram te halen...
Wat een gelul, leed een paar keer balverlies, maar speelde gister gewoon een dikke 8...
remco k
 remco k - donderdag 27 september 2012 - 15:52   quote  deeplink  
Drama speelt niet in het eerste bij Ajax, daarvoor moet je na de eerste divisie..
hippy
 hippy - vrijdag 28 september 2012 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 september 2012 - 15:52 schreef remco k het volgende:
Drama speelt niet in het eerste bij Ajax, daarvoor moet je na de eerste divisie..
Wat kijk jij met een roze zonnebril naar eriksen...
Of ben jij het christian???;)))
Nee leed wederom veel te makkelijk balverlies...
Was na de staking beter, toen zette hij zijn tackles goed door...
ktotheb
 ktotheb - woensdag 03 oktober 2012 - 21:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik weet dat het maar 1 voorbeeld is, maar wat ze nu dus laten zien in de rust bij Ajax - Real is een voorbeeld van waarom ik vind dat Eriksen teveel door het midden speelt. Ruimte voldoende en Blind loopt perfect, maar Eriksen is heel erg bezig met dat steekpasje door het midden. Dat doet hij soms briljant, maar hij heeft momenten dat hij dat teveel zoekt en daarbij de flanken overslaat.
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 21:43 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Ik weet dat het maar 1 voorbeeld is, maar wat ze nu dus laten zien in de rust bij Ajax - Real is een voorbeeld van waarom ik vind dat Eriksen teveel door het midden speelt. Ruimte voldoende en Blind loopt perfect, maar Eriksen is heel erg bezig met dat steekpasje door het midden. Dat doet hij soms briljant, maar hij heeft momenten dat hij dat teveel zoekt en daarbij de flanken overslaat.
Vind eriksen vandaag een van de betere remko...;))
ktotheb
 ktotheb - woensdag 03 oktober 2012 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 21:47 schreef hippy het volgende:

[..]

Vind eriksen vandaag een van de betere remko...;))
Ik vond hem ook niet slecht spelen hoor vandaag. Was alleen even een heel goed voorbeeld van wat ik eerder zei

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Staat Eriksen stil in zijn ontwikkeling?

0.0064520