|
|
hippy
|
|
|
Het lijkt erop dat Ajax moeite heeft om de Champions League en de competitie te combineren. Dat bleek afgelopen weekeinde. Na de 1-4 nederlaag tegen Real Madrid, verspilde de ploeg zondag dure punten. Er werd in de eigen ArenA met 1-1 gelijkgespeeld tegen FC Utrecht.
Tijdens het afgelopen seizoen wist de ploeg van trainer Frank de Boer vier maal niet te winnen na een Champions League-duel. "Als je moe bent, verlies je concentratie", aldus Christian Eriksen, middenvelder van de Amsterdammers, tegenover het Algemeen Dagblad.
"We hebben woensdag een zware wedstrijd gehad, vorig weekeinde was het ook zwaar, misschien speelt de vermoeidheid dan een te grote rol om nu volledig geconcentreerd te zijn. De laatste tien minuten ontbrak de kracht. We moeten het koppie leegmaken", besluit de Deens international.
Welkom op het hoogste niveau chris....!!! Vermoeidheid...tsjonge tsjonge.... Heeft nog genoeg te leren... Is nog niet klaar voor het hoogste niveau dus... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Het is een kwestie van MENTALITEIT en INZET bij persoonlijke duels. En als je niet sterk bent, dan moet je slim zijn. Dat is wat ik mis bij ONS AJAX bij veel spelers! Ik speelde op die leeftijd (18-20 jaar) soms twee wedstrijden achter elkaar, nee niet op hoog niveau. Ik begrijp best dat een topspeler even tijd nodig heeft om te herstellen, maar als je woensdagavond speelt en dan pas weer zondag, heb je voldoende tijd om te herstellen. Ik vond Eriksen en de Jong het meest in aanmerking komen voor een wissel, maar Vermeer met z'n uittrappen.... voor de rest wordt hij steeds beter. Maar ik ergerde mij gisteren behoorlijk aan de inzet van een aantal spelers.
by the way; Ik denk nog steeds dat Eriksen een groeibriljant is, maar hij moet nu meer stappen maken.
En dan ook nog even een compliment voor de keeper van Utrecht: Ruiter, die een paar zekere doelpunten heeft voorkomen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 oktober 2012 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Wat een verhitte reacties allemaal zeg...
Mij zegt het geen reetje dat hij pas twintig jaar is. Hij is een van meest ervaren Ajax spelers die voor zijn ontwikkelingen en uiteindelijk ook te ontvangen Transfersom al jaren mag falen. Ik zie ook wel dat hij potentie heeft, maar zie ook Zijn gemakzucht en enorm veel balverlies. Dat zijn aantoonbare kritieken die je zou Moeten en mogen uiten op een voetballer in Ajax 1...
Verder zijn wij supporters en hebben het recht om ons emotioneel te uiten op een platform Als deze. Dus Remco, we hoeven niet alles te onderbouwen gewoon even lekker zeiken En dan straks weer met zijn allen juichen :-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Wat een verhitte reacties allemaal zeg...
Mij zegt het geen reetje dat hij pas twintig jaar is. Hij is een van meest ervaren Ajax spelers die voor zijn ontwikkelingen en uiteindelijk ook te ontvangen Transfersom al jaren mag falen. Ik zie ook wel dat hij potentie heeft, maar zie ook Zijn gemakzucht en enorm veel balverlies. Dat zijn aantoonbare kritieken die je zou Moeten en mogen uiten op een voetballer in Ajax 1...
Verder zijn wij supporters en hebben het recht om ons emotioneel te uiten op een platform Als deze. Dus Remco, we hoeven niet alles te onderbouwen gewoon even lekker zeiken En dan straks weer met zijn allen juichen :-) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Je kan beter de titel van het topic aanpassen of Ajax 1 in zijn geheel stil staat in hun ontwikkeling plus de trainer. Ik zie overloos balletjes breed gegeven zien worden en bijna geen kans komt er uit voort. Het middenveld creeert 0,0. Onze glorieuze aanvoerder is voor de zoveelste keer op rij totaal onzichtbaar en grossiert in saai spel. Vanaf heden noem ik hem dan ook Siem Lindgren of Rasmus de Jong.En onze trainer die blijft verkondige dat hij tevreden is met dit middenvld. Die ik elke keer hoor praten over de tegenstander vastzetten en opjagen alleen zie ik het NOOIT op het veld. Babel loopt zich dood tussen de twee CV's van de tegenpartij. Eriksen blijft als een F-pupil doorlopen op de keeper na een terugspeelbal. De Jong zie je helemaal niet jagen. De ene keer ligt het aan Madrid, dan weer aan de wedstrijd om half een. Ik zie wat nu gebeurd de laatste 5 jaar ook en het wordt niet beter. Dus dan kan De Boer wel zeggen dat hij tegen Madrid het ajax zag wat onder Jol speelde maar daar ben JIJ verantwoordlijk voor. Hij maakt geen enkele speler echt beter en het hangt weer als los zand aan elkaar en het was een schandalige vertoning. WEDEROM |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op maandag 08 oktober 2012 - 09:44 schreef Ronald 1960 het volgende:Het is een kwestie van MENTALITEIT en INZET bij persoonlijke duels. En als je niet sterk bent, dan moet je slim zijn. Dat is wat ik mis bij ONS AJAX bij veel spelers! Ik speelde op die leeftijd (18-20 jaar) soms twee wedstrijden achter elkaar, nee niet op hoog niveau. Ik begrijp best dat een topspeler even tijd nodig heeft om te herstellen, maar als je woensdagavond speelt en dan pas weer zondag, heb je voldoende tijd om te herstellen. Ik vond Eriksen en de Jong het meest in aanmerking komen voor een wissel, maar Vermeer met z'n uittrappen.... voor de rest wordt hij steeds beter. Maar ik ergerde mij gisteren behoorlijk aan de inzet van een aantal spelers. by the way; Ik denk nog steeds dat Eriksen een groeibriljant is, maar hij moet nu meer stappen maken. En dan ook nog even een compliment voor de keeper van Utrecht: Ruiter, die een paar zekere doelpunten heeft voorkomen. Dat lag niet aan de keeper hoor... Schiet ajax met scherp, gaan ze er gewoon in Dramatische afwerking... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op maandag 08 oktober 2012 - 12:01 schreef Brandje het volgende:Je kan beter de titel van het topic aanpassen of Ajax 1 in zijn geheel stil staat in hun ontwikkeling plus de trainer. Ik zie overloos balletjes breed gegeven zien worden en bijna geen kans komt er uit voort. Het middenveld creeert 0,0. Onze glorieuze aanvoerder is voor de zoveelste keer op rij totaal onzichtbaar en grossiert in saai spel. Vanaf heden noem ik hem dan ook Siem Lindgren of Rasmus de Jong.En onze trainer die blijft verkondige dat hij tevreden is met dit middenvld. Die ik elke keer hoor praten over de tegenstander vastzetten en opjagen alleen zie ik het NOOIT op het veld. Babel loopt zich dood tussen de twee CV's van de tegenpartij. Eriksen blijft als een F-pupil doorlopen op de keeper na een terugspeelbal. De Jong zie je helemaal niet jagen. De ene keer ligt het aan Madrid, dan weer aan de wedstrijd om half een. Ik zie wat nu gebeurd de laatste 5 jaar ook en het wordt niet beter. Dus dan kan De Boer wel zeggen dat hij tegen Madrid het ajax zag wat onder Jol speelde maar daar ben JIJ verantwoordlijk voor. Hij maakt geen enkele speler echt beter en het hangt weer als los zand aan elkaar en het was een schandalige vertoning. WEDEROM Zo slecht was het nou ook weer niet...maar de afwerking was gewoon dramatisch gister... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ik heb van der Gun (Utrecht) toch ook 2 aardige kansen zien verprutsen die niet binnen de palen terecht zijn gekomen omdat hij ze slecht inschiet terwijl ruiter vooral die bal van Sana tegen het eind van de wedstrijd goed parreerde (ok, met wat geluk) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op maandag 08 oktober 2012 - 12:35 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ik heb van der Gun (Utrecht) toch ook 2 aardige kansen zien verprutsen die niet binnen de palen terecht zijn gekomen omdat hij ze slecht inschiet terwijl ruiter vooral die bal van Sana tegen het eind van de wedstrijd goed parreerde (ok, met wat geluk) Eriksen schiet mis, sana schiet twee keer recht op de keeper, kiest ie een hoek zijn het gewoon goals..., babel met iets meer geluk zijn tweede... Zoals ik zei, de afwerking was gewoon dramatisch...lag echt niet aan de keeper...:))) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 08 oktober 2012 - 12:41 schreef hippy het volgende:[..] Eriksen schiet mis. Daar heeft Eriksen te vaak last van ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 oktober 2012 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Tja...als je zulke kansen mist, win je nooit een wedstrijd... Maar goed, ze hebben nu rust(pfff).... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vond die twee kansen van Sana toch minimaal net zo groot.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op maandag 08 oktober 2012 - 12:01 schreef Brandje het volgende:Je kan beter de titel van het topic aanpassen of Ajax 1 in zijn geheel stil staat in hun ontwikkeling plus de trainer. Ik zie overloos balletjes breed gegeven zien worden en bijna geen kans komt er uit voort. Het middenveld creeert 0,0. Onze glorieuze aanvoerder is voor de zoveelste keer op rij totaal onzichtbaar en grossiert in saai spel. Vanaf heden noem ik hem dan ook Siem Lindgren of Rasmus de Jong.En onze trainer die blijft verkondige dat hij tevreden is met dit middenvld. Die ik elke keer hoor praten over de tegenstander vastzetten en opjagen alleen zie ik het NOOIT op het veld. Babel loopt zich dood tussen de twee CV's van de tegenpartij. Eriksen blijft als een F-pupil doorlopen op de keeper na een terugspeelbal. De Jong zie je helemaal niet jagen. De ene keer ligt het aan Madrid, dan weer aan de wedstrijd om half een. Ik zie wat nu gebeurd de laatste 5 jaar ook en het wordt niet beter. Dus dan kan De Boer wel zeggen dat hij tegen Madrid het ajax zag wat onder Jol speelde maar daar ben JIJ verantwoordlijk voor. Hij maakt geen enkele speler echt beter en het hangt weer als los zand aan elkaar en het was een schandalige vertoning. WEDEROM Tot mijn grote spijt moet ik het helemaal eens zijn met dit commentaar. Sterker nog, gaf dit vorig jaar exact hetzelfde aan in het topic over onze Frank.
Het lijkt wel of het rondspelen zelf een doel op zich is. .. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 08 oktober 2012 - 16:25 schreef Stanley het volgende:[..] Tot mijn grote spijt moet ik het helemaal eens zijn met dit commentaar. Sterker nog, gaf dit vorig jaar exact hetzelfde aan in het topic over onze Frank. Het lijkt wel of het rondspelen zelf een doel op zich is. .. Ben ook zeer content met de korte corners! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: ....en dan op balbezit spelen, want dan kan die bal lekker terug op de keeper. AAARRRGGGGHH
ZO'N BAL MOET VOOR DIE POT!!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Die hadden er zeker ingemogen! Maar als onze keeper zulke ballen pakt is het een klasse keeper, maar de reflexen van Ruiter mochten er best zijn, zeker aan het eind van de wedstrijd. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ik betrap mezelf keer op keer op negatieve gedachten als het op mijn geliefde clubbie komt. Ik wil fit niet en geloof heilig in feit capaciteit van de Boer als topcoach.
Maar of hij mist zelf nog het laatste puzzelstukje en of de selectie is gewoon Ajax onwaardig!
En nog erger is het wanneer het een combinatie van beide betreft. En dat is het geval vrees ik.
Sana is een talent en zou rustig zijn invalbeurten moeten krijgen. Siem is geen rechtshalf, die moet achter de spits of op de tribune. Aldeweireld moet backup krijgen van een hoede verdediger en dus Moisander niet!!! Hahaha AZ weet wel wat ze laten gaan... Blind is veel en veel te traag voor topvoetbal! De gene die hierover wilt discussiëren moet niet bij mij zijn want die kan ik niet serieus nemen. En Dus vallen de Boer en Bergkamp mij wat dit betreft zéér zéér tegen.
Bergkamp had in zijn tijd blauw gelegen van het lachen als hij een directe tegenstander als Blind had gehad...! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 oktober 2012 - 09:08 schreef Stanley het volgende:Ik betrap mezelf keer op keer op negatieve gedachten als het op mijn geliefde clubbie komt. Ik wil dit niet en geloof heilig in de capaciteit van de Boer als topcoach. Maar of hij mist zelf nog het laatste puzzelstukje en of de selectie is gewoon Ajax onwaardig! En nog erger is het wanneer het een combinatie van beide betreft. En dat is het geval vrees ik. Sana is een talent en zou rustig zijn invalbeurten moeten krijgen. Siem is geen rechtshalf, die moet achter de spits of op de tribune. Aldeweireld moet backup krijgen van een hoede verdediger en dus Moisander niet!!! Hahaha AZ weet wel wat ze laten gaan... Blind is veel en veel te traag voor topvoetbal! De gene die hierover wilt discussiëren moet niet bij mij zijn want die kan ik niet serieus nemen. En Dus vallen de Boer en Bergkamp mij wat dit betreft zéér zéér tegen. Bergkamp had in zijn tijd blauw gelegen van het lachen als hij een directe tegenstander als Blind had gehad...! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Ze waren alle drie moeilijker om te missen...;))) Pfff |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 oktober 2012 - 09:08 schreef Stanley het volgende:Ik betrap mezelf keer op keer op negatieve gedachten als het op mijn geliefde clubbie komt. Ik wil fit niet en geloof heilig in feit capaciteit van de Boer als topcoach. Maar of hij mist zelf nog het laatste puzzelstukje en of de selectie is gewoon Ajax onwaardig! En nog erger is het wanneer het een combinatie van beide betreft. En dat is het geval vrees ik. Sana is een talent en zou rustig zijn invalbeurten moeten krijgen. Siem is geen rechtshalf, die moet achter de spits of op de tribune. Aldeweireld moet backup krijgen van een hoede verdediger en dus Moisander niet!!! Hahaha AZ weet wel wat ze laten gaan... Blind is veel en veel te traag voor topvoetbal! De gene die hierover wilt discussiëren moet niet bij mij zijn want die kan ik niet serieus nemen. En Dus vallen de Boer en Bergkamp mij wat dit betreft zéér zéér tegen. Bergkamp had in zijn tijd blauw gelegen van het lachen als hij een directe tegenstander als Blind had gehad...! Ik denk, nogmaals, dat als die kansen waren benut en ajax met 4-2 had gewonnen(utrecht had er ook nog 1 moeten maken), was er niks aan de hand geweest...want als ze tegen heracles winnen is alles weer koek en ei...:))) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 oktober 2012 - 09:29 schreef hippy het volgende:[..] Ik denk, nogmaals, dat als die kansen waren benut en ajax met 4-2 had gewonnen(utrecht had er ook nog 1 moeten maken), was er niks aan de hand geweest...want als ze tegen heracles winnen is alles weer koek en ei...:))) Ik denk ook dat je daar wel een punt hebt en kunnen we dus echt zeggen: Het was een momentopname ;-) |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
hij is bezig met zijn jaarlijks dutje. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 08 oktober 2012 - 12:41 schreef hippy het volgende:[..] Eriksen schiet mis, sana schiet twee keer recht op de keeper, kiest ie een hoek zijn het gewoon goals..., babel met iets meer geluk zijn tweede... Zoals ik zei, de afwerking was gewoon dramatisch...lag echt niet aan de keeper...:))) Vergeet Blind niet met een goed stifje wat tegen de kin van de Ruiter kwam. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het rond spelen wat Ajax doet is prima ,maar je moet dan wel rondspelen richting doel tegenstander zodat je meer kansen creeert,maar op dit moment spelen onze jongens te veel rond met de bal naar achteren en dat is met de slecht mee voetballende keeper Vermeer een drama in ons spel wij moeten het Barcelona spel er in zien te krijgen dat is balbezit naar voren en niet naar achteren,uiteraard moet je daar wel de spelers voor hebben en helaas hebben wij daar te weinig kwaliteit voor in de ploeg,ik zit vaak spaans voetbal te kijken dan zie je zelfs bij ploegen uit de middenmoot spelers lopen qua balbehandeling en handelingssnelheid die als zij bij Ajax zouden komen zeker van meerwaarde zouden zijn,dan denk ik wel eens wat zijn wij toch arrogant om te denken dat wij met dit Ajax bij de subtop horen van Europa.Met spelers als de Jong/Blind/Moisander/Poulsen/Vermeer deze voetballers ben ik van overtuigd zouden bij de subtop van Europa niet in de basis staan.Voetballers die op dit moment het zouden kunnen gaan doen bij Ajax volgens mij zijn mensen zoals Eriksen/van Rhijn /Babel/Klaasen/ Sulejmani(op dit moment zeker niet) maar heeft wel de kwaliteiten/Boilessen/ Serero /Cillissen/Fisher/en die nw jonge deen Andersen ,voor de rest zouden er nog wel talenten rond lopen in die ik niet ken misschien Rits en die fransman.Dus beste Frank mocht je teveel punten achter staan halverwege mag je van mij het roer omgooien en nog meer jeugd inpassen indien ze echt talentvol zijn en spelers als de Jong/Blind/Moisander/Poulsen vervangen door talentvolle jongere,en uiteraard Vermeer vervangen door Cillissen,meer voetbal meer zelfvertrouwen bij de achterhoede. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Pfff...was al bijna alles vergeten...kom jij het vuurtje weer opsteken...grrr...;))) Geintje...:))) |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 oktober 2012 - 12:06 schreef nora het volgende:Het rond spelen wat Ajax doet is prima ,maar je moet dan wel rondspelen richting doel tegenstander zodat je meer kansen creeert,maar op dit moment spelen onze jongens te veel rond met de bal naar achteren en dat is met de slecht mee voetballende keeper Vermeer een drama in ons spel wij moeten het Barcelona spel er in zien te krijgen dat is balbezit naar voren en niet naar achteren,uiteraard moet je daar wel de spelers voor hebben en helaas hebben wij daar te weinig kwaliteit voor in de ploeg,ik zit vaak spaans voetbal te kijken dan zie je zelfs bij ploegen uit de middenmoot spelers lopen qua balbehandeling en handelingssnelheid die als zij bij Ajax zouden komen zeker van meerwaarde zouden zijn,dan denk ik wel eens wat zijn wij toch arrogant om te denken dat wij met dit Ajax bij de subtop horen van Europa.Met spelers als de Jong/Blind/Moisander/Poulsen/Vermeer deze voetballers ben ik van overtuigd zouden bij de subtop van Europa niet in de basis staan.Voetballers die op dit moment het zouden kunnen gaan doen bij Ajax volgens mij zijn mensen zoals Eriksen/van Rhijn /Babel/Klaasen/ Sulejmani(op dit moment zeker niet) maar heeft wel de kwaliteiten/Boilessen/ Serero /Cillissen/Fisher/en die nw jonge deen Andersen ,voor de rest zouden er nog wel talenten rond lopen in die ik niet ken misschien Rits en die fransman.Dus beste Frank mocht je teveel punten achter staan halverwege mag je van mij het roer omgooien en nog meer jeugd inpassen indien ze echt talentvol zijn en spelers als de Jong/Blind/Moisander/Poulsen vervangen door talentvolle jongere,en uiteraard Vermeer vervangen door Cillissen,meer voetbal meer zelfvertrouwen bij de achterhoede. Nou ik moet wel zeggen, dat met babel in de spits, er meer wordt gekaatst voorin... Ben echt benieuwd hoe de combinatie babel sigi sana wordt... Maar dat zal nog wel ff duren... Eriksen houdt nog te lang de bal vast... Als je naar barca kijkt spelen ze nooit een speler aan die de bal kan verliezen... Ze kijken twee a drie stappen vooruit... En dan kan je een tegenstander verrassen... Er is nog veel werk te doen voor frank en zijn staf... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Johan Cruijff, technisch adviseur van Ajax, rekent het Ajacied Christian Eriksen niet aan dat hij in de grote wedstrijden wisselvallig presteert. Volgens Cruijff wordt de Deense middenvelder ook niet goed ondersteund.
Voordat Cruijff in gesprek met AT5 in ging op de situatie van Eriksen, deelde hij nog even een sneer uit aan de houding van de pers. "Het probleem met jullie is vaak dat het alleen om momentopnames gaat. Je moet kijken naar zijn basiskwaliteiten", doceert Cruijff. "In wat voor situatie iemand zit."
"Als je naar de wedstrijd tegen Real Madrid kijkt, dan zeg je: het was een beetje wisselvallig. Het had beter gekund. Maar je speelt wel tegen de beste club van Europa, samen met Barcelona. Dan zie je dat de top hoog is. Het team Ajax is nog niet sterk genoeg om een talent van twintig jaar te ondersteunen", concludeert Cruijff.
Hij heeft zelf ook in een situatie gezeten als die van Eriksen, alleen waren de omstandigheden compleet anders. "Toen ik die leeftijd had, was ik één van de jongste spelers van het team. Dat is nu niet het geval. Plus dat ik in een elftal stond dat veel kwaliteit en ervaring had. Dat heeft dit Ajax niet. Daarom moet je beide situaties ook niet vergelijken."
"Als je ziet dat er op vier of vijf plaatsen nieuwe spelers staan, heb je te maken met een nieuw elftal", ziet Cruijff, die niet alleen op ervaring hamert. "Het gaat om kwaliteit."
Duidelijk...en ook realistisch...:))) |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Ik vind het slap gelul van Cruijff. Eriksen speelt niet goed genoeg omdat de rest niet goed genoeg is. Hetzelfde argument als Remco hier steeds oppert. Maar het feit dat passes over 5 meter niet aankomen, hij als een drol duels aangaat en hij teveel loopt met de bal zijn dingen waar de rest van het elftal geen invloed op heeft. Misschien de laatste een beetje als de rest goed beweegt, maar de andere spelers lopen minder met de bal en die hebben dezelfde medespelers. Als je kijkt naar de individuele kwaliteit van Eriksen is die aanwezig. Maar hij speelt maar erg weinig naar zijn kunnen en dat ligt echt niet alleen maar aan de rest. De kans die hij mist tegen Utrecht is ook weer een voorbeeldje waar hij gewoon niet scherp genoeg is, niet de schuld van anderen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 - 13:00 schreef 71-72-73-95 het volgende:Ik vind het slap gelul van Cruijff. Eriksen speelt niet goed genoeg omdat de rest niet goed genoeg is. Hetzelfde argument als Remco hier steeds oppert. Maar het feit dat passes over 5 meter niet aankomen, hij als een drol duels aangaat en hij teveel loopt met de bal zijn dingen waar de rest van het elftal geen invloed op heeft. Misschien de laatste een beetje als de rest goed beweegt, maar de andere spelers lopen minder met de bal en die hebben dezelfde medespelers. Als je kijkt naar de individuele kwaliteit van Eriksen is die aanwezig. Maar hij speelt maar erg weinig naar zijn kunnen en dat ligt echt niet alleen maar aan de rest. De kans die hij mist tegen Utrecht is ook weer een voorbeeldje waar hij gewoon niet scherp genoeg is, niet de schuld van anderen. Eens, maar er zit wel enige vorm van waarheid in... |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote: Natuurlijk, het niveau van Ajax is niet meer vergelijkbaar met het niveau van Ajax uit de jaren toen Cruijff nog speelde. Dat heeft te maken met geld. Maar dat het niveau lager is, wil niet zeggen dat spelers met veel talent daardoor niet meer kunnen excelleren. Suarez en Huntelaar konden het wel. En bij de concurrentie zie je ook spelers excelleren in de eredivisie van dit moment. Want je kan wel zeggen dat het niveau van Ajax minder is, maar dat geldt ook voor het niveau van de tegenstanders. Dus zou het voor de extreme talenten (waar Eriksen volgens velen bij zou horen), juist eenvoudiger moeten zijn om zich te laten zien. Ik vind dat je Eriksen moet beoordelen op zijn eigen prestaties. En ondanks dat ik nog steeds vind dat hij een fantastische speler is, vind ik ook nog steeds dat hij te weinig laat zien voor iemand met zijn potentieel. Net zoals Boerigter bijvoorbeeld, die laat ook veel te weinig zien voor iemand met zijn talent op dit moment. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 - 14:34 schreef ktotheb het volgende:[..] Natuurlijk, het niveau van Ajax is niet meer vergelijkbaar met het niveau van Ajax uit de jaren toen Cruijff nog speelde. Dat heeft te maken met geld. Maar dat het niveau lager is, wil niet zeggen dat spelers met veel talent daardoor niet meer kunnen excelleren. Suarez en Huntelaar konden het wel. En bij de concurrentie zie je ook spelers excelleren in de eredivisie van dit moment. Want je kan wel zeggen dat het niveau van Ajax minder is, maar dat geldt ook voor het niveau van de tegenstanders. Dus zou het voor de extreme talenten (waar Eriksen volgens velen bij zou horen), juist eenvoudiger moeten zijn om zich te laten zien. Ik vind dat je Eriksen moet beoordelen op zijn eigen prestaties. En ondanks dat ik nog steeds vind dat hij een fantastische speler is, vind ik ook nog steeds dat hij te weinig laat zien voor iemand met zijn potentieel. Net zoals Boerigter bijvoorbeeld, die laat ook veel te weinig zien voor iemand met zijn talent op dit moment. Die waren al ouder en hadden al een seizoen gepresteerd... En boerrighter mist echt die killer voorin waar hij die bal aan kwijt kan...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 oktober 2012 door hippy -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens Johan Cruijff krijgt Christian Eriksen bij Ajax te weinig ondersteuning van zijn teamgenoten. Dat zou de reden zijn waarom de Deen zijn grote belofte nog altijd niet helemaal heeft ingelost.
"Het probleem met jullie is vaak dat het alleen om momentopnames gaat. Je moet kijken naar zijn basiskwaliteiten", stelt Cruijff tegenover AT5. "In wat voor situatie iemand zit." "Als je naar de wedstrijd tegen Real Madrid kijkt, dan zeg je: het was een beetje wisselvallig. Het had beter gekund. Maar je speelt wel tegen de beste club van Europa, samen met Barcelona. Dan zie je dat de top hoog is. Het team Ajax is nog niet sterk genoeg om een talent van twintig jaar te ondersteunen", besluit de legendarische nummer veertien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: je moet je hoofd eens uit Eriksen zijn reet halen dan zie je misschien ook zijn prestaties op het veld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 14 oktober 2012 - 11:12 schreef infamous psv het volgende:[..] je moet je hoofd eens uit Eriksen zijn reet halen dan zie je misschien ook zijn prestaties op het veld.. Misschien moeten sommige mensen eens leren zelf naar een wedstrijd te kijken.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het middenveld buiten Eriksen is van een laag niveau,de Jong en Poulsen zijn gewoon subtop waardoor Eriksen teveel arbeid moet verrichten en dan op de belangrijke momenten voor het doel of in de 16 hij tevermoeid is om zijn werk af te maken,met Jongens als Gabri-Clasie -Strootman op het middenveld dan komt hij beter tot zijn recht. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 - 19:10 schreef remco k het volgende:Volgens Johan Cruijff krijgt Christian Eriksen bij Ajax te weinig ondersteuning van zijn teamgenoten. Dat zou de reden zijn waarom de Deen zijn grote belofte nog altijd niet helemaal heeft ingelost. "Het probleem met jullie is vaak dat het alleen om momentopnames gaat. Je moet kijken naar zijn basiskwaliteiten", stelt Cruijff tegenover AT5. "In wat voor situatie iemand zit." "Als je naar de wedstrijd tegen Real Madrid kijkt, dan zeg je: het was een beetje wisselvallig. Het had beter gekund. Maar je speelt wel tegen de beste club van Europa, samen met Barcelona. Dan zie je dat de top hoog is. Het team Ajax is nog niet sterk genoeg om een talent van twintig jaar te ondersteunen", besluit de legendarische nummer veertien. allemaal domme excuses! Deense selectie ook te slecht zeker? Erikssen moet zelf ook niet zo Janken begint gelijk weer over vermoeidheid enz enz. Er zijn genoeg talenten die zichzelf wel laten zien in mindere teams dan Ajax! We wisten toch al dat onze selectie niet de sterkste was? Erikssen moet gewoon zijn ballen tonen en laten zien dat ie meer is dan een talent. Slappe balletjes moeten eruit en duel aangaan mag ook wel iets mannelijker hij moet het niet van zijn fysiek hebben ok maar duel mag ie wel aangaan! Het moet gewoon beter en geld niet alleen voor hem! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op zondag 14 oktober 2012 - 11:12 schreef infamous psv het volgende:[..] je moet je hoofd eens uit Eriksen zijn reet halen dan zie je misschien ook zijn prestaties op het veld.. He welkom terug vrind...;))) |
|
|
|
|
ryanajax16
|
|
|
Eriksen is een geweldige voetballer en heeft bijna alles wat een middenvelder hoort te hebben, op dit moment heeft die moeite om weer in zijn vorm komen. Vorige jaar was het de beste middenvelder van NL. Hij heeft nu tijd nodig maar komt er wel, en over 2 jaar maakt hij een stap naar een goede club in het buitenland |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het zegt alles dat Erikssen van alle spelers in de CL van alle clubs tot nu toe de meeste Km heeft gelopen, en dat terwijl het juist geen lopend type speler is.. En dan zijn er nog mensen die durven te stellen dat ie lui is.. Whahahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 14 oktober 2012 - 18:08 schreef Hummel10 het volgende:[..] allemaal domme excuses! Deense selectie ook te slecht zeker? Erikssen moet zelf ook niet zo Janken begint gelijk weer over vermoeidheid enz enz. Er zijn genoeg talenten die zichzelf wel laten zien in mindere teams dan Ajax! We wisten toch al dat onze selectie niet de sterkste was? Erikssen moet gewoon zijn ballen tonen en laten zien dat ie meer is dan een talent. Slappe balletjes moeten eruit en duel aangaan mag ook wel iets mannelijker hij moet het niet van zijn fysiek hebben ok maar duel mag ie wel aangaan! Het moet gewoon beter en geld niet alleen voor hem! Kijk jij weleens voetbal?? Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar kijk jij weleens na ontwikkeling?? Je hebt het maar over die duels en daar had je het een jaar geleden ook al over, terwijl je toch echt in vrijwel iedere wedstrijd ziet dat ie juist wel duels wint, maar dat het voetballend wat minder is, of zie je echt niet dat hij bij de 1-0 van Babel vorig weekend die bal knap veroverd en dat in die wedstrijd nog wel vaker dan eens.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op maandag 15 oktober 2012 - 11:52 schreef remco k het volgende:Het zegt alles dat Erikssen van alle spelers in de CL van alle clubs tot nu toe de meeste Km heeft gelopen, en dat terwijl het juist geen lopend type speler is.. En dan zijn er nog mensen die durven te stellen dat ie lui is.. Whahahahaha Sorry Remco, wil je niet afvallen... maar deze informatie zegt toch of bewijst toch dat hij niet naar zijn kwaliteiten speelt.
Hij zou juist niet de meeste km moeten maken, maar moet slimmer spelen!!! Met zijn hoofd en wanneer hij wat meer met zijn hoofd begint te spelen, zal hij ook inzien dat die slappe balletjes achterwege gelaten moeten worden en dat die bal gewoon strak naar hetzelfde shirtje moet!
Een (functioneel) hakballetje is leuk en kan effectief zijn, maar een hakballetje uit gemak of misplaatste arrogantie moet hij nu toch echt heeeel snel gaan afleren.
Kortom, minder kilometers s.v.p. en meer strakke ballen spelen naar spelers in hetzelfde magisch mooie roodwitte Ajax shirt en alles komt goed.
En oja, snel die goed opkomende Blind vervangen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 oktober 2012 door Stanley -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 15 oktober 2012 - 11:54 schreef remco k het volgende:[..] Kijk jij weleens voetbal?? Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar kijk jij weleens na ontwikkeling?? Je hebt het maar over die duels en daar had je het een jaar geleden ook al over, terwijl je toch echt in vrijwel iedere wedstrijd ziet dat ie juist wel duels wint, maar dat het voetballend wat minder is, of zie je echt niet dat hij bij de 1-0 van Babel vorig weekend die bal knap veroverd en dat in die wedstrijd nog wel vaker dan eens.. Kijk ze allemaal en welke ben jij voor het laatst geweest? Zeg toch nergens dat ie niet goed genoeg is? Zeg alleen wat ik zie en dat is dat ie veel te veel bal verlies lijdt en dat ie duels niet aan durf te gaan! Discussie over voetbal ga ik met jou niet meer aan omdat je in elke Ajax speler een topper zie! Siem de Jong, Anita LB vond je best, Daley vind je LB goed genoeg, Erikssen speelt de pannen van het dak! Hou eens op joh kijk jij weleens voetbal??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 oktober 2012 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 oktober 2012 - 21:36 schreef Hummel10 het volgende:[..] Kijk ze allemaal en welke ben jij voor het laatst geweest? Zeg toch nergens dat ie niet goed genoeg is? Zeg alleen wat ik zie en dat is dat ie veel te veel bal verlies lijdt en dat ie duels niet aan durf te gaan! Discussie over voetbal ga ik met jou niet meer aan omdat je in elke Ajax speler een topper zie! Siem de Jong, Anita LB vond je best, Daley vind je LB goed genoeg, Erikssen speelt de pannen van het dak! Hou eens op joh kijk jij weleens voetbal?? Anita als linksback speelde prima, maar ik heb altijd gezegd dat hij het als CVM veel beter zou kunnen doen, en dat heeft ie bewezen.. Daley speelt de laatste wedstrijden gewoon bij de besten van het elftal, dat zijn gewoon feiten.. de Jong als middenvelder heb ik nooit goed genoeg gevonden, en Erikssen zeg ik helemaal niet van dat ie de sterren van de hemel speelt.. Buiten het feit dat je dus eens moet gaan kijken, moet je ook eens leren lezen joh... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 15 oktober 2012 - 16:51 schreef Stanley het volgende:[..] Sorry Remco, wil je niet afvallen... maar deze informatie zegt toch of bewijst toch dat hij niet naar zijn kwaliteiten speelt. Hij zou juist niet de meeste km moeten maken, maar moet slimmer spelen!!! Met zijn hoofd en wanneer hij wat meer met zijn hoofd begint te spelen, zal hij ook inzien dat die slappe balletjes achterwege gelaten moeten worden en dat die bal gewoon strak naar hetzelfde shirtje moet! Een (functioneel) hakballetje is leuk en kan effectief zijn, maar een hakballetje uit gemak of misplaatste arrogantie moet hij nu toch echt heeeel snel gaan afleren. Kortom, minder kilometers s.v.p. en meer strakke ballen spelen naar spelers in hetzelfde magisch mooie roodwitte Ajax shirt en alles komt goed. En oja, snel die goed opkomende Blind vervangen! He Stanley Blind was de beste man bij jong Oranje vandaag hij gaat echt goed wordennnn |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Flauwe reactiez zeg. Ik zie hier een paar weken terug ook nog steeds de naam Wildschut voorbij komen, diezelfde die bij Jong Oranje is weg gestuurd omdat hij niet goed genoeg is. Ieder z'n mening en respecteer dat dan en ga niet lopen op de man spelen.
Cruijff heeft natuurlijk ergens wel een punt. Tegelijkertijd mag het geen excuus zijn voor slechte prestaties. Maar Eriksen is en blijft in potentie een enorm goede voetballer. Dat geeft elke voetballer kenner ook onmiddelijk aan. Iets anders beweren is dan ook wel een beetje roepen dat het gras rood is. Maar talent hebben en talent eruit laten komen is iets heel anders. Kijk alleen maar naar alle jonge spelers die volkomen falen in het buitenland, en dat terwijl ze echt wel kunnen voetballen...
Slagen en goed spelen is meer voor nodig dan alleen een talent zijn. Voetbal speel je met 11 man, en die andere 10 moeten ook goed zijn. Er komt mentalen hardheid en weerbaarheid bij kijken. Er komt een beetje geluk bij kijken, en zo nog wel meer.
Elk jong talent maakt een dip mee. Sommigen komen daar heel goed uit, sommigen komen die dip nooit meer te boven. Ik kies er dan voor om Ajax spelers door dik en dun te steunen, en hopen dat ze er doorheen komen. En dan is dip nog een heel betrekkelijke term in dit jonge seizoen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 - 00:06 schreef Eide het volgende:Flauwe reactiez zeg. Ik zie hier een paar weken terug ook nog steeds de naam Wildschut voorbij komen, diezelfde die bij Jong Oranje is weg gestuurd omdat hij niet goed genoeg is. Ieder z'n mening en respecteer dat dan en ga niet lopen op de man spelen. Cruijff heeft natuurlijk ergens wel een punt. Tegelijkertijd mag het geen excuus zijn voor slechte prestaties. Maar Eriksen is en blijft in potentie een enorm goede voetballer. Dat geeft elke voetballer kenner ook onmiddelijk aan. Iets anders beweren is dan ook wel een beetje roepen dat het gras rood is. Maar talent hebben en talent eruit laten komen is iets heel anders. Kijk alleen maar naar alle jonge spelers die volkomen falen in het buitenland, en dat terwijl ze echt wel kunnen voetballen... Slagen en goed spelen is meer voor nodig dan alleen een talent zijn. Voetbal speel je met 11 man, en die andere 10 moeten ook goed zijn. Er komt mentalen hardheid en weerbaarheid bij kijken. Er komt een beetje geluk bij kijken, en zo nog wel meer. Elk jong talent maakt een dip mee. Sommigen komen daar heel goed uit, sommigen komen die dip nooit meer te boven. Ik kies er dan voor om Ajax spelers door dik en dun te steunen, en hopen dat ze er doorheen komen. En dan is dip nog een heel betrekkelijke term in dit jonge seizoen. je heb helemaal gelijk eide. Maar je mag geen kritiek hebben op mr. Erikssen want het is de beste van de wereld. Nee zo als ik het nu zie talent zat maar nog niet in staat om de kar te trekken maar dat mag je niet zeggen. Ligt ook opeens aan het team dat hij nog niet goed genoeg is? Kortom potentie zat het moet alleen beter. Niks meer en niks minder. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 15 oktober 2012 - 22:38 schreef remco k het volgende:[..] Anita als linksback speelde prima, maar ik heb altijd gezegd dat hij het als CVM veel beter zou kunnen doen, en dat heeft ie bewezen.. Daley speelt de laatste wedstrijden gewoon bij de besten van het elftal, dat zijn gewoon feiten.. de Jong als middenvelder heb ik nooit goed genoeg gevonden, en Erikssen zeg ik helemaal niet van dat ie de sterren van de hemel speelt.. Buiten het feit dat je dus eens moet gaan kijken, moet je ook eens leren lez |
|
|
|