BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Staat Eriksen stil in zijn ontwikkeling?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 16 oktober 2012 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 06:46 schreef Hummel10 het volgende:

Kortom potentie zat het moet alleen beter. Niks meer en niks minder.
Het aardige its dat je hier de hele huidige selectie mee samenvat.
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 oktober 2012 - 08:56   quote  deeplink  
Ondanks dat Eriksen zo nu en dan als een slappe dweil over het veld loopt vind ik wel dat de Boer het team veel meer in dienst van hem moet gaan spelen. precies wat JC ook zegt. Dan zou de Boer wel met de punt naar voren moet gaan spelen want met Siem en Eriksen als aanvallende middenvelders ben je tegen elk team kwetsbaar.
Ik weet nog goed toen Davids terug naar Ajax kwam en echt het vuile werken voor een zeker Wesley Sneijder ging doen. Sneijder speelde toen zijn beste voetbal in zijn Ajax periode.
De Boer zal inzake Eriksen een keuze moeten maken. Als hij in Eriksen echt de groeibriljant ziet dan moet de Boer daar zijn taktiek op aan passen. Dus ik kies er voor om wat behoundender te gaan spelen dus naast poulsen zet je bijvoorbeeld sporkslede, Rits of Boccara. Wanneer Ajax nu de bal heeft staan er veel te veel mensen voor de bal. Als die mensen krijgen de bal ook nog eens aangepseeld met het gezicht naar de eigen goal. Dat is heel lastig voetballen en het spel is ook nog eens zeer statisch en weinig verassends want je hebt geen komende mensen want iedereen staat er al.
hippy
 hippy - dinsdag 16 oktober 2012 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 08:56 schreef Brandje het volgende:
Ondanks dat Eriksen zo nu en dan als een slappe dweil over het veld loopt vind ik wel dat de Boer het team veel meer in dienst van hem moet gaan spelen. precies wat JC ook zegt. Dan zou de Boer wel met de punt naar voren moet gaan spelen want met Siem en Eriksen als aanvallende middenvelders ben je tegen elk team kwetsbaar.
Ik weet nog goed toen Davids terug naar Ajax kwam en echt het vuile werken voor een zeker Wesley Sneijder ging doen. Sneijder speelde toen zijn beste voetbal in zijn Ajax periode.
De Boer zal inzake Eriksen een keuze moeten maken. Als hij in Eriksen echt de groeibriljant ziet dan moet de Boer daar zijn taktiek op aan passen. Dus ik kies er voor om wat behoundender te gaan spelen dus naast poulsen zet je bijvoorbeeld sporkslede, Rits of Boccara. Wanneer Ajax nu de bal heeft staan er veel te veel mensen voor de bal. Als die mensen krijgen de bal ook nog eens aangepseeld met het gezicht naar de eigen goal. Dat is heel lastig voetballen en het spel is ook nog eens zeer statisch en weinig verassends want je hebt geen komende mensen want iedereen staat er al.
Dat betekent dat zijn lieveling op de bank komt te zitten en dat gaat niet gebeuren...je kan babel wel naar rechts halen en siem naar de spits...
Enoh straks op 6 en poulsen doorschuiven...dan heb je wat meer vechtersmentaliteit en twee spelers die fouten van chris kunnen opvangen...
remco k
 remco k - dinsdag 16 oktober 2012 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 06:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

je heb helemaal gelijk eide. Maar je mag geen kritiek hebben op mr. Erikssen want het is de beste van de wereld. Nee zo als ik het nu zie talent zat maar nog niet in staat om de kar te trekken maar dat mag je niet zeggen. Ligt ook opeens aan het team dat hij nog niet goed genoeg is? Kortom potentie zat het moet alleen beter. Niks meer en niks minder.
laat nu eens 1 bericht zien waar ik zeg dat hij de beste van de wereld is, of uberhaubt zeg dat ie al tijdenlang geweldig speelt.....
Ben heel benieuwd..
remco k
 remco k - dinsdag 16 oktober 2012 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 09:09 schreef hippy het volgende:

[..]

Dat betekent dat zijn lieveling op de bank komt te zitten en dat gaat niet gebeuren...je kan babel wel naar rechts halen en siem naar de spits...
Enoh straks op 6 en poulsen doorschuiven...dan heb je wat meer vechtersmentaliteit en twee spelers die fouten van chris kunnen opvangen...
Misschien nog wel een goede optie ook, al denk ik niet dat de Boer dit gaat doen, hij zou ook met de punt naar voren kunnen gaan spelen, Poulsen en Enoh naast elkaar met Erikssen ervoor..
hippy
 hippy - dinsdag 16 oktober 2012 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 09:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien nog wel een goede optie ook, al denk ik niet dat de Boer dit gaat doen, hij zou ook met de punt naar voren kunnen gaan spelen, Poulsen en Enoh naast elkaar met Erikssen ervoor..
Maar dan moet je een spits als siggi hebben en niet babel, want je moet dan meer de zijkanten gaan benutten...
Dit omdat de nr10 en de spits elkaar dan in de weg gaan lopen...
Met de punt naar achter kan je sneller druk zetten naar voren...
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 oktober 2012 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 09:22 schreef hippy het volgende:

[..]

Maar dan moet je een spits als siggi hebben en niet babel, want je moet dan meer de zijkanten gaan benutten...
Dit omdat de nr10 en de spits elkaar dan in de weg gaan lopen...
Met de punt naar achter kan je sneller druk zetten naar voren...
Oneens een systeem heeft niks met druk zetten te maken maar hoe het druk zetten wordt uitgevoerd. F'noord was daar vorig jaar een heel goed voorbeeld van. Met Clasie, El Ahmadi en bakkal deden ze dat echt fantastisch.
Ajax speelt met de punt naar achteren en zet NOOIT druk. Het belangrijkste van druk zetten is dat iedereen er aan mee doet en dat zie je nooit bij Ajax. Eriksen loopt als een pupil door op de keeper. De Jong zie je al helemaal niet. de aanvallers staan bij balverlies tegen de middenlijn aan dus dan kan je nooit goed druk zetten.
De buitenspelers pakken de backs. Eriksen(of de Jong) pakt een van de twe CV's. De spits de ander en je dwingt door je alleen dit je tegenstander de lange bal te spelen.
Eide
 Eide - dinsdag 16 oktober 2012 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 09:45 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ajax speelt met de punt naar achteren en zet NOOIT druk.
Dit ben ik niet met je eens, en daarbij is de afgelopen wedstrijd tegen Twente een prima voorbeeld. Daarbij maakt bijvoorbeeld het door lopen van Eriksen helemaal niet uit, want dan staat er altijd een spits en 2 vleugelspelers om de ruimtes voor het afspelen dicht te lopen waarmee een keeper meteen de lange bal moet geven. Je voorkomt dus een rustige opbouw. Sterker nog, dat vroege druk zetten is essentieel in het tactische concept zoals de Boer dat hanteert.

Waar ik het wel helemaal mee eens ben is dat druk zetten met heel het elftal moet. Als maar 2 of 3 mensen echt druk zetten is het nog altijd makkelijk onder de druk uit voetballen.
nora
 nora - dinsdag 16 oktober 2012 - 10:53   quote  deeplink  
Het druk zetten van Ajax is beslist een punt voor verbetering dat gebeurd namelijk veel te weinig,waarschijnlijk ook door dat Ajax in principe geen werkers in zijn team heeft zitten behalve de Jong maar die kan het ook niet in zijn eentje.Ik denk dat het middenveld moet worden Eriksen en daar achter Enoh en Poulsen en tegen zwakke tegenstanders kan je Enoh vervangen door Serrero,maar al met al blijf ik er bij dat Ajax niet het beste middenveld heeft en dat is jammer voor onze voorhoede die daardoor te weinig aanvoer krijgt.
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 oktober 2012 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 10:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit ben ik niet met je eens, en daarbij is de afgelopen wedstrijd tegen Twente een prima voorbeeld. Daarbij maakt bijvoorbeeld het door lopen van Eriksen helemaal niet uit, want dan staat er altijd een spits en 2 vleugelspelers om de ruimtes voor het afspelen dicht te lopen waarmee een keeper meteen de lange bal moet geven. Je voorkomt dus een rustige opbouw. Sterker nog, dat vroege druk zetten is essentieel in het tactische concept zoals de Boer dat hanteert.

Waar ik het wel helemaal mee eens ben is dat druk zetten met heel het elftal moet. Als maar 2 of 3 mensen echt druk zetten is het nog altijd makkelijk onder de druk uit voetballen.
Sorry maar tegen twente heb ik Douglas en Wisgerhof elkaar de de bal zonder druk naar elkaar toe zien spelen en babel liep zich de longen uit het lijf daar tussenin. Waarom pakt Babel niet de ene CV. Eriksen of de Jong de ander en de beide buitenspelers de backs. Tuurlijk neem je een risico want je zal achterin een op een moeten gaan spelen want iedereen moet doorschuiven. Dus of je kiest om met zijn alleen de boel op te jagen of helemaal niet. Maar wat ze nu doen gaat echt nergens over
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 oktober 2012 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 10:53 schreef nora het volgende:
Het druk zetten van Ajax is beslist een punt voor verbetering dat gebeurd namelijk veel te weinig,waarschijnlijk ook door dat Ajax in principe geen werkers in zijn team heeft zitten behalve de Jong maar die kan het ook niet in zijn eentje.Ik denk dat het middenveld moet worden Eriksen en daar achter Enoh en Poulsen en tegen zwakke tegenstanders kan je Enoh vervangen door Serrero,maar al met al blijf ik er bij dat Ajax niet het beste middenveld heeft en dat is jammer voor onze voorhoede die daardoor te weinig aanvoer krijgt.
Druk zetten heeft 0,0 met werkers te maken. Iedereen kan bij een man gaan staan. Onze buitenspelers maken zoveel extra meters door achter de back van de tegenstander aan te hollen terwijl dat helemaal niet nodig is. Ga er gewoon bij staan en zet je tegenstander vast op eigen helft. het enige wat je moet doen is zo dicht bij je tegenstander staan zodat diegene niet aangespeeld kan worden.
hippy
 hippy - dinsdag 16 oktober 2012 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 12:09 schreef Brandje het volgende:

[..]

Druk zetten heeft 0,0 met werkers te maken. Iedereen kan bij een man gaan staan. Onze buitenspelers maken zoveel extra meters door achter de back van de tegenstander aan te hollen terwijl dat helemaal niet nodig is. Ga er gewoon bij staan en zet je tegenstander vast op eigen helft. het enige wat je moet doen is zo dicht bij je tegenstander staan zodat diegene niet aangespeeld kan worden.
Met druk zetten bedoel ik bij een counter gelijk de bal weer afpakken op hun helft, dan heb je meer aan enoh en poulsen...
Want bij een counter worden de backs nooit aangespeeld...

Op het middenveld moet je iedereen voor zijn...
Dat moet middenveld wel op kunnen brengen...werkers dus...

En feyenoord speelde aanvallend met de punt naar achter en verdedigend naar voren...
Dat kan met poulsen naast eriksen...eriksen wordt zo meer ontzien van verdedigende taken...
Its a simple...;)))

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 oktober 2012 door hippy --
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 oktober 2012 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 12:14 schreef hippy het volgende:

[..]

Met druk zetten bedoel ik bij een counter gelijk de bal weer afpakken op hun helft, dan heb je meer aan enoh en poulsen...
Want bij een counter worden de backs nooit aangespeeld...

Op het middenveld moet je iedereen voor zijn...
Dat moet middenveld wel op kunnen brengen...werkers dus...

En feyenoord speelde aanvallend met de punt naar achter en verdedigend naar voren...
Dat kan met poulsen naast eriksen...eriksen wordt zo meer ontzien van verdedigende taken...
Its a simple...;)))
Met druk bedoel ik dus bij de opbouw van een tegenstander en daar zie ik al nooit druk. De backs zijn terug op de middenlijn net als Eriksen en de Jong. En Babel loopt zich de longen uit lijf tussen de twee CV's van de tegenstander wat volkomen zinloos en zonde is.
F'noord speelde niet echt met de punt naar voren of naar achteren. Clasie en El Ahmadi waren de aanjagers op dat middenveld maar ook de Vrij dekte regelmatig door. de backs stonden op de helft van de tegenstander te jagen en zo moet het. Dan maakt je systeem geen ruk uit. Durven daar gaat het om!!
hippy
 hippy - dinsdag 16 oktober 2012 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 12:28 schreef Brandje het volgende:

[..]

Met druk bedoel ik dus bij de opbouw van een tegenstander en daar zie ik al nooit druk. De backs zijn terug op de middenlijn net als Eriksen en de Jong. En Babel loopt zich de longen uit lijf tussen de twee CV's van de tegenstander wat volkomen zinloos en zonde is.
F'noord speelde niet echt met de punt naar voren of naar achteren. Clasie en El Ahmadi waren de aanjagers op dat middenveld maar ook de Vrij dekte regelmatig door. de backs stonden op de helft van de tegenstander te jagen en zo moet het. Dan maakt je systeem geen ruk uit. Durven daar gaat het om!!
Ik denk dat we allebei hetzelfde bedoelen maar anders verwoorden..;))
remco k
 remco k - dinsdag 16 oktober 2012 - 14:02   quote  deeplink  
quote:

[..]

Helemaal mee eens, kijk maar naar Barcelona, die zetten constant druk op de tegenstander, houden dat 90 minuten vol 3 wedstrijden in de week en lopen veel minder dan welke andere ploeg dan ook.. Alles heeft te maken met het team, zoals Michels het altijd al zei, het totaal moet over het veld heen schuiven onafhankelijk van wat de tegenstander doet, zo blijven alle linies en posities kort op elkaar en verover je de bal heel erg snel, je moet het alleen met 11 spelers doen en niet mett 3 of 4. Hoe vaak zie je bij Ajax een Eriksen achterom kijken waar de rest blijft?? Dat kan niet en moet uit het spel van Ajax, of Erikssen weet niet hoe de Boer het spel wilt spelen, of de rest van het elftal kan niet uitvoeren wat de Boer wil, hoe dan ook klopt er geen fluit van..
nora
 nora - dinsdag 16 oktober 2012 - 14:25   quote  deeplink  
quote:

[..]

Beste Brandje dat is nou juist het probleem als je bij een back gaat en hij doet niks is het makkelijk maar gaan ze lopen naar voren naar binnen of waar dan ook naar toe dan moetje als mooie panna voetballer achter die back aan lopen en daar hebben ze een hekel aan en onze tegenstanders zijn normaal gesproken van mindere kwaliteit en die compenseren dat met heel veel werklust en Utrecht was daar een mooi voorbeeld van,hoe werkvoetbal ook wel eens beloond wordt.
nora
 nora - dinsdag 16 oktober 2012 - 14:29   quote  deeplink  
Wat Remco zegt klopt dat is wat ik ook bedoel het hele team moet druk zetten,dat betekend dat de achterhoede mee moet opschuiven,en dat is wat ik ook aangaf wij hebben een aantal voetballers in het team die daarin soms verzaken en dan krijg je een afstand tussen voor en achterhoede die niet te belopen is.
hippy
 hippy - dinsdag 16 oktober 2012 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 14:29 schreef nora het volgende:
Wat Remco zegt klopt dat is wat ik ook bedoel het hele team moet druk zetten,dat betekend dat de achterhoede mee moet opschuiven,en dat is wat ik ook aangaf wij hebben een aantal voetballers in het team die daarin soms verzaken en dan krijg je een afstand tussen voor en achterhoede die niet te belopen is.
Siem de jong met name de laatste tijd...daarom poulsen naast eriksen en hopen dat enoh snel fit is....
nora
 nora - dinsdag 16 oktober 2012 - 15:41   quote  deeplink  
Ja persoonlijk hoop ik dat er ergens nog een kanjer op het middenveld bijkomt,je hebt wel genoeg middenvelders maar buiten Eriksen mis ik toch een kanjer op het middenveld die de boel regelt achter Eriksen,met de Jong-Paulsen-Enoh-Serero-Shone heb je een aardig middenveld maar geen top.
Blade85
 Blade85 - dinsdag 16 oktober 2012 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 15:41 schreef nora het volgende:
Ja persoonlijk hoop ik dat er ergens nog een kanjer op het middenveld bijkomt,je hebt wel genoeg middenvelders maar buiten Eriksen mis ik toch een kanjer op het middenveld die de boel regelt achter Eriksen,met de Jong-Paulsen-Enoh-Serero-Shone heb je een aardig middenveld maar geen top.
sja maar wie wou je neer zetten???
Eide
 Eide - dinsdag 16 oktober 2012 - 15:51   quote  deeplink  
Vind overigens wel dat Poulsen wel makkelijk en snel wordt afgeschreven.
remco k
 remco k - dinsdag 16 oktober 2012 - 17:28   quote  deeplink  
Helemaal met je eens, al speelde hij tot nu toe met name zonder bal niet echt heel goed..
Eide
 Eide - dinsdag 16 oktober 2012 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 17:28 schreef remco k het volgende:
Helemaal met je eens, al speelde hij tot nu toe met name zonder bal niet echt heel goed..
Correct maar om hem nu na 3 wedstrijden al weer tot incapabel te veroordelen... tja.
remco k
 remco k - dinsdag 16 oktober 2012 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 17:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Correct maar om hem nu na 3 wedstrijden al weer tot incapabel te veroordelen... tja.
Beoordelen is niets mis mee, veroordelen mag inderdaad niet, dat is veel te vroeg en slaat nergens op....
nora
 nora - dinsdag 16 oktober 2012 - 20:57   quote  deeplink  
Poulsen wordt niet afgeschreven maar is ook geen echte top is een versterking als vdm maar daarnaast mis ik een sterke middenvelder met een hoger niveau als Siem.
hippy
 hippy - woensdag 17 oktober 2012 - 07:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2012 - 20:57 schreef nora het volgende:
Poulsen wordt niet afgeschreven maar is ook geen echte top is een versterking als vdm maar daarnaast mis ik een sterke middenvelder met een hoger niveau als Siem.
Een type fer...veel drive naar voren en aggresief in de verdediging....
Anita waar ben je?....;)))
hippy
 hippy - woensdag 17 oktober 2012 - 07:31   quote  deeplink  
Boccara schijnt wel zo een middenvelder te zijn
nora
 nora - woensdag 17 oktober 2012 - 10:26   quote  deeplink  
Boccara mag van mij wel eens een kans krijgen,wie weet heb je een goudhaantje in je club gekocht.
remco k
 remco k - woensdag 17 oktober 2012 - 11:49   quote  deeplink  
De Boer heeft pas aangegeven de talenten niet te gaan gebruiken voor 10 minuten maar heeft liever dat ze hele wedstrijden spelen, die jongens die in een goede flow zitten moeten daarin blijven zitten en als ze maar 10 minuten bij het eerste spelen en zo wedstrijden missen bij jong Ajax of de A1 heeft de Boer liever dat ze die hele wedstrijden spelen..

Zit op zich wel wat in..
hippy
 hippy - woensdag 17 oktober 2012 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 oktober 2012 - 11:49 schreef remco k het volgende:
De Boer heeft pas aangegeven de talenten niet te gaan gebruiken voor 10 minuten maar heeft liever dat ze hele wedstrijden spelen, die jongens die in een goede flow zitten moeten daarin blijven zitten en als ze maar 10 minuten bij het eerste spelen en zo wedstrijden missen bij jong Ajax of de A1 heeft de Boer liever dat ze die hele wedstrijden spelen..

Zit op zich wel wat in..
Eens en enoh is oom bijna fit
Eide
 Eide - woensdag 17 oktober 2012 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 oktober 2012 - 12:01 schreef hippy het volgende:

[..]

Eens en enoh is oom bijna fit
Enoh lever je alleen heel veel voetbal mee in.
Boccaro is voetballend wel beter, maar toch ook met name een balafpakker
Sporkslede is de beste voetballer van deze 3, maar fysiek het minst sterk
hippy
 hippy - woensdag 17 oktober 2012 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 oktober 2012 - 14:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt...sporkslede heeft flink wat body...
En ik vond enoh de laatste wedstrijden helemaal zo slecht niet, voetballend gezien...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 oktober 2012 door hippy --
Eide
 Eide - woensdag 17 oktober 2012 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 oktober 2012 - 15:43 schreef hippy het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt...sporkslede heeft flink wat body...
En ik vond enoh de laatste wedstrijden helemaal zo slecht niet, voetballend gezien...
Dat ben ik niet met je eens, zeker niet Ajax met Vertonghen toch veel voetbal heeft ingeleverd ten opzichte van Moisander. Daar MOET iemand staan met een goede inspeelpass, en Enoh heeft die niet.
Ajx
 Ajx - woensdag 17 oktober 2012 - 16:25   quote  deeplink  
quote:

[..]

Heb Boccara tege Heerenveen indruk zien maken hoor, die speelde toen geweldig! Maar Sporkslede vond ik maar matigjes tegen vooral Utrecht, en Madrid maar daarop zal ik hem dan maar niet afrekenen, maar tegen Utrecht was het heel erg bleekjes wat hij liet zien... Bedroevend bijna. Enoh kan je alleen tegen een Madrid opstellen als je strijd wilt en vaker de bal niet hebt dan wel, anders is hij hopeloos
nora
 nora - woensdag 17 oktober 2012 - 17:23   quote  deeplink  
Maar goed het is een probleem wat niet direct opgelost gaat worden dus maar hopen dat of Boccara of Sporkslede zich snel ontwikkelen en regelmatig in het eerste kunnen voetballen,met Siem /Poulsen/Eriksen gaan wij het dit seizoen niet helemaal redden denk ik.
hippy
 hippy - donderdag 18 oktober 2012 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 oktober 2012 - 16:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, zeker niet Ajax met Vertonghen toch veel voetbal heeft ingeleverd ten opzichte van Moisander. Daar MOET iemand staan met een goede inspeelpass, en Enoh heeft die niet.
Nogmaals, ik vond dat enoh de laatste wedstrijden goed meevoetbalde...
Maar je hebt gelijk, enoh is geen vertonghen...
Niemand bij ajax heeft het niveau van jantje...
Komt bij dat poulsen die pass wel beheerst...
Dus gewoon een schakelmiddenveld....
Verdedigend poulsen naast enoh en aanvallend poulsen naast eriksen....
Dan hoeft enoh ook niet te voetballen, enkel maar ballen afpakken en afgeven aan poulsen...
En sporkslede achter poulsen on in te vallen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 oktober 2012 door hippy --
nora
 nora - donderdag 18 oktober 2012 - 12:46   quote  deeplink  
Dat wat jij aangeeft is km vreten voor Poulsen hij is 32 ik hoop dat hij dat nog kan belopen.
nora
 nora - donderdag 18 oktober 2012 - 14:12   quote  deeplink  
Voor alle anti Eriksen fans.

Uit de statistieken blijkt dat Christian Eriksen nuttiger is geweest dan Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart op dezelfde leeftijd. Hij speelde in vergelijking met de oud-Ajacieden meer wedstrijden en de som van zijn goals en assists is hoger.

Eriksen speelde vorig seizoen 33 competitiewedstrijden, Sneijder speelde er in het seizoen 2003-2004 drie minder en Van der Vaart in het seizoen 2002-2003 twaalf minder. De Deen scoorde zeven keer, Sneijder negen maal en Van der Vaart vond zelfs achttien keer het net.

Echter, Eriksen gaf negentien assist, in vergelijking met Sneijder (elf) en Van der Vaart (vier) is dat veel meer. Eriksen heeft een som (assist en goals samen) van 26 tegen 22 voor Van der Vaart en 20 voor Sneijder.
hippy
 hippy - donderdag 18 oktober 2012 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 oktober 2012 - 12:46 schreef nora het volgende:
Dat wat jij aangeeft is km vreten voor Poulsen hij is 32 ik hoop dat hij dat nog kan belopen.
Dan kan je fabian voor een half uur laten spelen en bij jong ajax verder laten rijpen...
nora
 nora - donderdag 18 oktober 2012 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 oktober 2012 - 14:37 schreef hippy het volgende:

[..]

Dan kan je fabian voor een half uur laten spelen en bij jong ajax verder laten rijpen...
Oke alleen dat kan waarschijnlijk niet in alle wedstrijden maar het is wel een manier om hem te laten rijpen
Eide
 Eide - donderdag 18 oktober 2012 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 oktober 2012 - 14:12 schreef nora het volgende:

Uit de statistieken blijkt dat Christian Eriksen nuttiger is geweest dan Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart op dezelfde leeftijd. Hij speelde in vergelijking met de oud-Ajacieden meer wedstrijden en de som van zijn goals en assists is hoger.

Eriksen speelde vorig seizoen 33 competitiewedstrijden, Sneijder speelde er in het seizoen 2003-2004 drie minder en Van der Vaart in het seizoen 2002-2003 twaalf minder. De Deen scoorde zeven keer, Sneijder negen maal en Van der Vaart vond zelfs achttien keer het net.

Echter, Eriksen gaf negentien assist, in vergelijking met Sneijder (elf) en Van der Vaart (vier) is dat veel meer. Eriksen heeft een som (assist en goals samen) van 26 tegen 22 voor Van der Vaart en 20 voor Sneijder.
Mooi gevonden Nora, en natuurlijk zeggen statistieken niet alles maar opvallend is het wel.
nora
 nora - vrijdag 19 oktober 2012 - 13:12   quote  deeplink  
Ja daarom blijf ik er bij Eriksen buitenkijf de eerste middenvelder en daar om heen goede ondersteuning maar die ondersteuning is in mijn ogen geen top maar subtop en dat is jammer.
morkanne
 morkanne - vrijdag 19 oktober 2012 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 oktober 2012 - 14:12 schreef nora het volgende:

Deze statistieken kun je ook op een andere manier bekijken.

Het niveau van het Nederlandse voetbal was toen veel hoger waardoor Sneijder en Van der Vaart minder konden exceleren. Dit blijkt ook uit het aantal wedstrijden wat ze toen gespeelt hebben omdat de rest van de spelers bij Ajax ook veel beter was. Als het huidige team het zelfde niveau had als toendertijd denk ik dat Eriksen ook minder wedstrijden gespeeld had...
adriu
 adriu - zaterdag 20 oktober 2012 - 22:07   quote  deeplink  
zijn de mensen blind?? eriksen staat stil!!!!!!!!
Brandje
 Brandje - zondag 21 oktober 2012 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 oktober 2012 - 11:49 schreef remco k het volgende:

Zit op zich wel wat in..
Dus de Boer lult maar zo weer wat. Gisteren sta je onder druk en hij gooit Fischer erin. De Sa is ook veel te licht. Sana redneert niet vanaf rechts. Eriksen en de Jong wil ik het niet eens over hebben wat zijn die twee slecht
Brandje
 Brandje - zondag 21 oktober 2012 - 08:59   quote  deeplink  
quote:

[..]

Juist een balafpakker mist dit Ajax. Ajax heeft zowel aanvallend als verdedigend geen een afvallende bal.
Je speelt met twee aanvallende middnevelders maar 99 van de 100 keer worden ze met de rug naar de goal van de tegenstander aagespeeld en zijn dus totaal ongevaarlijk
Brandje
 Brandje - zondag 21 oktober 2012 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2012 - 22:07 schreef adriu het volgende:
zijn de mensen blind?? eriksen staat stil!!!!!!!!
Deels waar waar. Speelt inderdaad dramatisch maar de Boer moet in gaan zien dat je met de punt naar voren moet gaan spelen.
Eriksen moet als echt nummer tien gaan spelen dan komt het wel goed.Je creeƫrt dan namelijk ruimte voor jezef. Want bijna elk team speelt met de punt naar voren dus dan zal een van de twee verdedigende middenvelders door moeten gaan dekken op de middenvelders van Ajax dus Eriksen krijgt veel meer ruimte om te voetballen. Nu staat iedereen er al en daardoor is he spel veel te statisch en dus niet verassend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 oktober 2012 door Brandje --
remco k
 remco k - zondag 21 oktober 2012 - 14:05   quote  deeplink  
Ajax mist dynamiek en een goede CVM, Poulsen wordt aan alle kanten overlopen, pakt geen enkele bal af en levert iedere bal bij de tegenstander in. Hij moet er zijn ter ondersteuning van de rest van het middenveld maar is veruit de zwakste schakel van ons elftal. Opbouwend zeer zwak en verdedigend onthutsend zwak..

Het middenveld van Ajax voetbalt helemaal niet, in de hele wedstrijd gister speelt men elkaar nog geen 10 keer de bal toe op het middenveld, om over de goede acties van onze buitenspelers maar te zwijgen, alleen Babel komt 1 keer langs de tegsntander en er wordt direct uit gescoord..
hippy
 hippy - zondag 21 oktober 2012 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 14:05 schreef remco k het volgende:
Ajax mist dynamiek en een goede CVM, Poulsen wordt aan alle kanten overlopen, pakt geen enkele bal af en levert iedere bal bij de tegenstander in. Hij moet er zijn ter ondersteuning van de rest van het middenveld maar is veruit de zwakste schakel van ons elftal. Opbouwend zeer zwak en verdedigend onthutsend zwak..

Het middenveld van Ajax voetbalt helemaal niet, in de hele wedstrijd gister speelt men elkaar nog geen 10 keer de bal toe op het middenveld, om over de goede acties van onze buitenspelers maar te zwijgen, alleen Babel komt 1 keer langs de tegsntander en er wordt direct uit gescoord..
Eens...maar vond de andere twee ook dramatisch...
Veel te makkelijk van de bal te zetten...
remco k
 remco k - zondag 21 oktober 2012 - 18:59   quote  deeplink  
Klopt ook helemaal, maar er is geen speler die goed kan voetballen als er geen balans is in een elftal. Doordat Poulsen werkelijk overal mis zit, moet de rest dat compenseren..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Staat Eriksen stil in zijn ontwikkeling?

0.0096499