|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Blind snapt Ajax niet: 'Het gaat toch best goed?' (Het Parool)
|
|
|
nora
|
|
|
Ik wil Maxwel terug aub maar die komt niet dus moeten wij het doen met Boilessen en Blind en Dijks. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: met andere woorden ik kan er ook gaan staan want mijn voorzet is prima:( |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 - 13:33 schreef Hummel10 het volgende:tegen madrid speelde hij niet heel verkeerd maar dan in aanvallend opzicht. Bij de tweede of derde goal van ronaldo intikker was onze linksback veel en veel te laat. Hij is gewoon niet sterk genoeg verdedigend Ronaldo was niet de man van Blind maar van Alderweireld volgens de Boer.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Nee..juist niet...ik schat de verdedigers van barca wel wat hoger in....:)) |
|
|
|
|
Keizer20
|
|
|
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 - 12:11 schreef remco k het volgende:[..] En ik vind dat jij er daarin nog steeds naast zit. Blind speelde Cljagon ofzo en Dimaria gewoon uit de wedstrijd tegen MAdrid, en dat zijn toch echt aardige spelers.. Niet voor niets dat ie gewisseld werd.. Ik heb het trouwens nooit voor Urby opgenomen, vond en vind het nog steeds een zeer matige speler zonder rendement. Hij had zich destijds gewoon echt moeten inzetten als linksback, dan was ie daar nu de vaste waarde geweest voor het Nl elftal. Echt niet! Callejón en Di Maria helemaal kregen alle vrijheid om 2 van de 4 doelpunten voor te bereiden. Blind staat in de opstelling misschien wel linksback, maar is vooral bezig op het middenveld het veld breed te houden (balletjes terug) en te storen (doet ie redelijk) en voorin loopt ie Boerigter in de weg. NIET VERLENGEN : Dijks en Boilesen zijn veel beter. |
|
|
|
|
Keizer20
|
|
|
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 - 12:11 schreef remco k het volgende:[..] En ik vind dat jij er daarin nog steeds naast zit. Blind speelde Cljagon ofzo en Dimaria gewoon uit de wedstrijd tegen MAdrid, en dat zijn toch echt aardige spelers.. Niet voor niets dat ie gewisseld werd.. Ik heb het trouwens nooit voor Urby opgenomen, vond en vind het nog steeds een zeer matige speler zonder rendement. Hij had zich destijds gewoon echt moeten inzetten als linksback, dan was ie daar nu de vaste waarde geweest voor het Nl elftal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 - 09:57 schreef Keizer20 het volgende:[..] Echt niet! Callejón en Di Maria helemaal kregen alle vrijheid om 2 van de 4 doelpunten voor te bereiden. Blind staat in de opstelling misschien wel linksback, maar is vooral bezig op het middenveld het veld breed te houden (balletjes terug) en te storen (doet ie redelijk) en voorin loopt ie Boerigter in de weg. NIET VERLENGEN : Dijks en Boilesen zijn veel beter. Misschien even kijken dan, eerste goal werd voorbereid door Benzema, 2e door Kaka, 3e door Benzema en de 4e door Kedhira.. Callejon gaf enkel bij 1 goal een pass waarna er een pass werd gegeven en daarna pass de assist.. Dus heeeeeeeel ver indirect met 1 goal betrokken..
Zoals ik al zei, werd ook niet zonder reden gewisseld.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Best wel leuke en gevoelige mensen op headliner. En grappig ook, hahaha. Ok en laten we dan nu even Stoppen met doen alsof Blind een speler van topniveau Is hahaha. Koop mannen, laat me stoppen met lachen... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 - 12:09 schreef Stanley het volgende:Best wel leuke en gevoelige mensen op headliner. En grappig ook, hahaha. Ok en laten we dan nu even Stoppen met doen alsof Blind een speler van topniveau Is hahaha. Koop mannen, laat me stoppen met lachen... Niemand houdt van je...:))) Moet je al huilen? Geintje gap |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
We mogen wel oppassen dat er straks geen Engelse, Spaanse, Italiaanse, Duitse of Franse topclub langskomt om onze dynamische linksachter Daley Blind weg te kapen whahahahaha hahahaha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 oktober 2012 door Stanley -- |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 - 12:12 schreef Stanley het volgende:We mogen wel oppassen dat er straks geen Engelse, Spaanse, Italiaanse, Duitse of Franse topclub langskomt om onze dynamische linksachter Daley Blind weg te kapen whahahahaha hahahaha Dan moet je niet zelf grappies gaan maken... Zit ik een beetje me best te doen... Je vriendin is kelly... Kom op huilen man...;))) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Hey hippy, lekker wijf toch die Kelly of niet soms... Whahahahahaha |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Steek liever me piemel in een bak met roestige spijkers...;))) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 - 09:57 schreef Keizer20 het volgende:[..] Echt niet! Callejón en Di Maria helemaal kregen alle vrijheid om 2 van de 4 doelpunten voor te bereiden. Blind staat in de opstelling misschien wel linksback, maar is vooral bezig op het middenveld het veld breed te houden (balletjes terug) en te storen (doet ie redelijk) en voorin loopt ie Boerigter in de weg. NIET VERLENGEN : Dijks en Boilesen zijn veel beter. Keizer heeft mijn inziens gelijk. Blind staat merendeels op het middenveld waardoor Moisander de gehele linker zone moet verdedigen. Zowel centraal als linksachter. En zoals we zien is Moisander niet de meest sterke verdediger. En als hij de herstelwerkzaamheden moet verrichten voor Blind die ook al geen vededigende uitblinker is... dan kunnen we wel raden welke druk er op onze achterhoede rust...
Daarom zeg ik ook, natuurlijk doet Blind het OPTISCH niet onaardig de laatste weken, maar het rendement van zijn aanvallende acties is niet in het oogspringend. En als zijn prioriteit in het aanvallen en breedhouden ligt in plaats van linksachter te verdedigen... Gooi dan een extra aanvallende middenvelder op linksachter! Niet dat ik het daar mee eens ben, maar dan is dat beter in de aanvallende filosofie dan dat Blind dit kan uitvoeren met zijn traagheid.
Veel liever zie ik Boerrigter dieper spelen en het aanspelen afdwingt door eerder en vaker de loopactie in de diepte te maken en dat er dan wordt aangesloten door de linksachter en dan wel een met fysiek duelkracht en snelheid.
Dit schept ook meer rust in het centrum en kan de verdedigende middenvelder, nu Poulsen en hopelijk snel een ander.... wat meer naar voren staan en voetballen.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
We gaan het zien de rest van de comp. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ik vertrouw niet blind op Daley! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 - 13:11 schreef Stanley het volgende:[..] Keizer heeft mijn inziens gelijk. Blind staat merendeels op het middenveld waardoor Moisander de gehele linker zone moet verdedigen. Zowel centraal als linksachter. En zoals we zien is Moisander niet de meest sterke verdediger. En als hij de herstelwerkzaamheden moet verrichten voor Blind die ook al geen vededigende uitblinker is... dan kunnen we wel raden welke druk er op onze achterhoede rust... Daarom zeg ik ook, natuurlijk doet Blind het OPTISCH niet onaardig de laatste weken, maar het rendement van zijn aanvallende acties is niet in het oogspringend. En als zijn prioriteit in het aanvallen en breedhouden ligt in plaats van linksachter te verdedigen... Gooi dan een extra aanvallende middenvelder op linksachter! Niet dat ik het daar mee eens ben, maar dan is dat beter in de aanvallende filosofie dan dat Blind dit kan uitvoeren met zijn traagheid. Veel liever zie ik Boerrigter dieper spelen en het aanspelen afdwingt door eerder en vaker de loopactie in de diepte te maken en dat er dan wordt aangesloten door de linksachter en dan wel een met fysiek duelkracht en snelheid. Dit schept ook meer rust in het centrum en kan de verdedigende middenvelder, nu Poulsen en hopelijk snel een ander.... wat meer naar voren staan en voetballen.... Je praat maar over zijn aanvallende redement, maar hoe zit het dan met van Rhijn??? die brengt aanvallend helemaal niks, en komt verdedigend momenteel constant in de problemen.. Zijn directe tegenstander maakt er 3... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
http://www.soccernews.nl/news/172689/De_Mos_onder_de_indruk_van_Blind:_Mag_nu_wel_eens_positief_in_het_nieuws_komen
De Mos onder de indruk van Blind: "Mag nu wel eens positief in het nieuws komen"
Aad de Mos vindt dat Daley Blind een goede ontwikkeling heeft doorgemaakt als linksachter van Ajax. De voormalig oefenmeester vond de linkspoot in het Champions League-duel met Real Madrid zelfs de beste man aan de kant van de Amsterdammers.
"Ik vind Blind een openbaring als linksback", vertelde De Mos aan NUsport. "Ik heb hem altijd al een intelligente speler gevonden, maar wat hij nú laat zien... Zijn spelinzicht en rust aan de bal zijn fantastisch. Als je zelfs in een wedstrijd tegen Real Madrid van minuut één tot en met minuut 92 de beste van Ajax bent, dan zegt dat iets."
"Hij staat er steeds weer. Desondanks worden zijn prestaties voortdurend onder de tafel geschoven. Ik vind dat hij nu ook wel eens positief in het nieuws mag komen. Volgens mij is zijn vader de enige reden dat ze zijn contract bij Ajax nog niet hebben verlengd", aldus De Mos.
Ik zag het zelf helemaal niet zitten in Blind, maar de Mos heeft hier toch wel wat goede puntjes. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Nou inderdaad ik ken Blind vanuit de jeugd en in de jeugd was Blind altijd een van de betere en heeft ook altijd de nederlandse jeugd selecties doorlopen dus deze ontwikkeling verbaasd mij niet,alleen moet hij zeker slim spelen ivm zijn loop snelheid. He Stanley niet treuren man hier kan jou cluppie toch van profiteren,en anders kan hij ook wel op doel want iedereen is beter als Vermeer. |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 - 12:11 schreef remco k het volgende:[..] En ik vind dat jij er daarin nog steeds naast zit. Blind speelde Cljagon ofzo en Dimaria gewoon uit de wedstrijd tegen MAdrid, en dat zijn toch echt aardige spelers.. Niet voor niets dat ie gewisseld werd.. Ik heb het trouwens nooit voor Urby opgenomen, vond en vind het nog steeds een zeer matige speler zonder rendement. Hij had zich destijds gewoon echt moeten inzetten als linksback, dan was ie daar nu de vaste waarde geweest voor het Nl elftal. Remco het wordt bijna zielig, het verdedigen van Blind . We zien hem toch allemaal spelen elke week |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 - 17:51 schreef sebas1 het volgende:[..] Remco het wordt bijna zielig, het verdedigen van Blind . We zien hem toch allemaal spelen elke week En en eerlijk is eerlijk, de laatste 3 a 4 weken is hij structureel de beste bij Ajax, Zegt natuurlijk iets over het niveau van Ajax, maar ook over hoe Daley zich toch ontwikkelt.
En dit van iemand die het totaal niet zag en eigenlijk nog steeds niet ziet zitten in Daley Blind. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat kan ook toegeven dat je dat niet had verwacht dat hij zich zo zou ontwikkelen en dat heb ik met Vermeer ik vind het een drolle keeper en ik vind dat ik helaas tot nu toe gelijk heb,maar misschien moet ik over een tijd ook wel toegeven dat hij beter is geworden,misschien gaat Stanley ook nog eens toegeven dat Blind een topspeler wordt ha ha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 - 17:51 schreef sebas1 het volgende:[..] Remco het wordt bijna zielig, het verdedigen van Blind . We zien hem toch allemaal spelen elke week Hij is niet bij de tegengoals van de afgelopen periode betrokken, en het is niet voor niets dat verschillende goede analisten hem goed vinden spelen de laatste tijd.. Je kan dat wel zielig vinden, maar misschien moet je eens leren objectief naar prestaties per keer te kijken en je vooroordelen eens achterwege te laten..
Prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst kan je op twee manieren bekijken, denk daar maar eens over na.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Blind is nu een van de beste...klaar!!!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
1 van de minst slechte bedoel je? Hele team speelt slecht en blind valt dan iets minder op. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik ga wel cijfers geven. Vermeer een 4 van Rhijn 7 Aldeweireld 7 Moisander 6 Blind 7 Poulsen 6 Siem 5 Eriksen 6 Boerigther 6 Babel 8 Sana 7.
Dit is even hoe ik op dit moment de basis zie. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Zo zou je het ook kunnen zeg...hahahahaha |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 - 12:35 schreef nora het volgende:Ik ga wel cijfers geven. Vermeer een 4 van Rhijn 7 Aldeweireld 7 Moisander 6 Blind 7 Poulsen 6 Siem 5 Eriksen 6 Boerigther 6 Babel 8 Sana 7. Dit is even hoe ik op dit moment de basis zie. Heb je je roze bril op.... Dit weekend was niemand een vijf, behalve blind, die was een 5,6... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dit is hoe ik ze vind qua voetballer bij Ajax de laatste 2 maanden,als ik ga kijken wie ik qua niveau voor Ajax goed genoeg vind ,dan is dat Babel /Eriksen/Aldeweireld/Boerigther/Cillisen?/van Rhijn/Moisander?/Sulejmani met een goede instelling.dan met een paar twijfelaars zoals Sana/Lukoki/Fisher/Rits /Andersen omdat ik ze wat teweinig heb zien voetballen.Te klein voor Ajax Vermeer/Siem/Blind/Shone/Poulsen |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Mijn helden Vermeer en Siem heerlijk als ik ongelijk heb op dit moment gunstig voor Ajax en dat is het belangrijkste !!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En blind niet vergeten. Speelde gister Aguero aardig uit de wedstrijd. Die was duidelijk zichtbaar niet blij met blind. Van Rhijn speelde aanvallend geweldig goed maar At verdedigend niet goed bij die tege goal. Alder en moisander vond ik gister afwisselend erg goed en zwak spelen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 - 10:58 schreef remco k het volgende:En blind niet vergeten. Speelde gister Aguero aardig uit de wedstrijd. Die was duidelijk zichtbaar niet blij met blind. Van Rhijn speelde aanvallend geweldig goed maar At verdedigend niet goed bij die tege goal. Alder en moisander vond ik gister afwisselend erg goed en zwak spelen. Ik vond Moisander gister z'n eerste echte goede pot spelen voor Ajax. Ajax oogde onzeker als ManC het aanvallende tempo ophoog gooide. En Blind was eigenlijk foutloos, zeker omdat die kaart gewoon flauwekul was. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 - 10:58 schreef remco k het volgende:En blind niet vergeten. Speelde gister Aguero aardig uit de wedstrijd. Die was duidelijk zichtbaar niet blij met blind. Van Rhijn speelde aanvallend geweldig goed maar At verdedigend niet goed bij die tege goal. Alder en moisander vond ik gister afwisselend erg goed en zwak spelen. Dit is de Blind zoals ik hem uit de jeugd kan,techn.prima en rust in zijn spel en speelt bijna elke bal perfect aan een medespeler. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 - 11:11 schreef Eide het volgende:[..] Ik vond Moisander gister z'n eerste echte goede pot spelen voor Ajax. Ajax oogde onzeker als ManC het aanvallende tempo ophoog gooide. En Blind was eigenlijk foutloos, zeker omdat die kaart gewoon flauwekul was. Moisander zag er ook bij die goal niet goed uit, was aan de bal de beste verdediger, Alderweireld lijkt zich te ontwikkelen als een wat hardere verdediger.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 - 15:42 schreef remco k het volgende:[..] Moisander zag er ook bij die goal niet goed uit, was aan de bal de beste verdediger, Alderweireld lijkt zich te ontwikkelen als een wat hardere verdediger.. Moisander, Alderweireld en van Rhijn stonden bij de 0-1 allemaal niet goed en Poulsen werd eruit gelopen. Dat is ook wel de kracht van een goede snelle aanval, de verdediging positioneel uit elkaar spelen.
Omgekeerd deed Ajax dat bij de 1-1 ook, snelle opening, snelle voorzet en toen waren ze Siem even kwijt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 oktober 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Daar heb ik op zich ook niet zo veel problemen mee, alleen wordt Poulsen er op deze manier constant uitgelopen en overlopen, vooruit verdedigen doet hij redelijk maar achteruit verdedigen is echt heel erg beroerd.. |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
Wahahahah, lekker hoor Blind. Maar hij was nog niet op topsnelheid zeker. Wat een drama |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Miisschien eens nar de oorzaak kijken, in de vorm van Poulsen, door zijn aanwezigheid komt iedere verdediger van ons in de problemen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En toen was Daley Blind weer eens in het nieuws.
Op Ajaxlife een poll wie de beste speler van de 1e seizoenshelft was.
Op moment van dit schrijven staat Daley stijf bovenaan met 23% van de stemmen, op ruime afstand gevolgd door Siem de Jong (17%) en Eriksen (13%) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Tsjaa, denk dat het voor hem de beste manier is om de monden te snoeren van de critici.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 oktober 2012 - 13:19 schreef remco k het volgende:Miisschien eens nar de oorzaak kijken, in de vorm van Poulsen, door zijn aanwezigheid komt iedere verdediger van ons in de problemen.. Hoop niet dat we na de winterstop Poulsen nog terug gaan zien....alhoewel hij is binnen gehaald door de Boer....die zal hem nog niet laten vallen denk ik... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 10 december 2012 - 22:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hoop niet dat we na de winterstop Poulsen nog terug gaan zien....alhoewel hij is binnen gehaald door de Boer....die zal hem nog niet laten vallen denk ik... zie Schöne daar graag, maar die is verdedigend ook te licht... ben benieuwd of Boccara of Sporkslede nog eens voor de leeuwen worden gegooit.. al hoewel Sporkslede niet veel vertrouwen heb over gehouden aan zijn debuut denk ik. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Schone is altijd nog beter als Poulsen !! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Niet op die positie en zeker niet tegen iedere tegenstander |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Maar het gaat hier om het feit dat Dailey Blind op dit moment de meest constante speler is binnen de huidige selectie en dat mag best een keer gezegd worden zonder ja maar dit en ja maar dat, want NIEMAND in deze selectie speelt foutloos.
Dailey Blind is een echte AJACIED!!! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 december 2012 - 21:32 schreef Ronald 1960 het volgende:Maar het gaat hier om het feit dat Dailey Blind op dit moment de meest constante speler is binnen de huidige selectie en dat mag best een keer gezegd worden zonder ja maar dit en ja maar dat, want NIEMAND in deze selectie speelt foutloos. Dailey Blind is een echte AJACIED!!! vermeer? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Het gaat mij even om onderstaand lijstje uit AJAX LIFE Beste Ajacied van de eerste seizoenshelft Cillessen 2% Vermeer 10% Alderweireld 4% Blind 27% Dijks 0% Moisander 1% Van Rhijn 3% Veltman 1% Enoh 0% Eriksen 12% De Jong 17% Poulsen 1% Schøne 4% Serero 0% Babel 4% Boerrigter 0% Fischer 11% Hoesen 2% Lukoki 0% Sana 1% |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Blind vind ik geweldig spelen de laatste tijd, van mij mag hij blijven. Ik moet wel toegeven dat snelheid in het hedendaagse voetbal onmisbaar is, vroeger was dat toch anders Remco, toen waren er niet zoveel goede spelers die echte snelheid hadden en dus konden de koemans van deze wereld echte sterren worde, want slim waren ze zeker. Overmars was de eerste echte goede speler met heel veel snelheid, daarna zijn er pas meerder gekomen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vind dat toch niet. Als je kijkt naar de grote competities dan zijn er bij de grote ploeg zelfs maar weinig echt snelle verdedigers te vinden. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 12 december 2012 - 18:09 schreef remco k het volgende:Vind dat toch niet. Als je kijkt naar de grote competities dan zijn er bij de grote ploeg zelfs maar weinig echt snelle verdedigers te vinden. meeste daarvan kunnen fysiek heel wat compasseren in de duels, Blind heeft dat Centraal veel minder... |
|
|
|