BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Real Madrid (woensdag 3 oktober 2012 , 20:45)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 22:59   quote  deeplink  
Boerrighter was drama man...totaal geen overzicht...
Evenals sana...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 03 oktober 2012 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 22:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Doe nou niet zo wijs, ik weet prima wat ze speelden, maar het is niet het Ajax spelletje..

Jij hoeft het ook niet spannend te vinden, je bent ook helemaal niet voor Ajax...
Gelukkig mag ieder zijn eigen mening hebben want met jouw droom elftal en speelwijze zit maar de helft van het stadion vol.
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 22:59 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Gelukkig mag ieder zijn eigen mening hebben want met jouw droom elftal en speelwijze zit maar de helft van het stadion vol.
Met zijn droom en speelwijze heeft ajax wel de grootste successen gehaald vriend...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 03 oktober 2012 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 22:59 schreef Eide het volgende:
Maar ze spelen ook goed voetbal. De 1e helft van Real was gewoon goed.
Inderdaad, en daarom denk ik ook dat de korte opleving van Ajax in de tweede helft totaal niets te maken had met een verbeterde instelling van Ajax maar alles te maken had met het indutten van Real die ook foute passes ging geven. Toen ze weer ff wakker werden en Ajax te opportunistisch ging spelen lieten kwam de individuele klasse van Ronaldo naar boven. Daar kun je als Ajax zijnde niets tegen doen beehalve geen eigen individuele fouten maken maar die waren er de gehele wedstrijd door.
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:05 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Inderdaad, en daarom denk ik ook dat de korte opleving van Ajax in de tweede helft totaal niets te maken had met een verbeterde instelling van Ajax maar alles te maken had met het indutten van Real die ook foute passes ging geven. Toen ze weer ff wakker werden en Ajax te opportunistisch ging spelen lieten kwam de individuele klasse van Ronaldo naar boven. Daar kun je als Ajax zijnde niets tegen doen beehalve geen eigen individuele fouten maken maar die waren er de gehele wedstrijd door.
Daar kan geen enkele ploeg wat aan doen...
Real is drie klassen beter...
Ajax zette beter druk in die periode en kwam zo aan voetballen toe...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 03 oktober 2012 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:05 schreef hippy het volgende:

[..]

Met zijn droom en speelwijze heeft ajax wel de grootste successen gehaald vriend...
Maar toen was van Gaal trainer... En dat is gewoon een held!
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:08 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Maar toen was van Gaal trainer... En dat is gewoon een held!
De boer is ook een held vriend...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 03 oktober 2012 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:11 schreef hippy het volgende:

[..]

De boer is ook een held vriend...
Maar nog niet op trainersgebied, het spelers (veel) beter te kunnen laten presteren en tactisch inzicht.
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:15 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Maar nog niet op trainersgebied, het spelers (veel) beter te kunnen laten presteren en tactisch inzicht.
Dan heb je niet opgelet de afgelopen twee jaar...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 03 oktober 2012 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:16 schreef hippy het volgende:

[..]

Dan heb je niet opgelet de afgelopen twee jaar...
Ik heb ze in de CL niet ver zien komen. Vergelijken met de eredivisie clubs zegt niet veel over een trainer van wereldniveau.
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:21 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik heb ze in de CL niet ver zien komen. Vergelijken met de eredivisie clubs zegt niet veel over een trainer van wereldniveau.
V gaal was toen ook geen wereldtrainer...
Maar wel twee keer kampioen...
Vertonghen tot topverdediger gemaakt...
Anita beslissend gemaakt...
En er komt ook bij dat spelers wel willen groeien...
Frank staat nog aan het begin van een op te bouwen team...
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 23:28   quote  deeplink  
En welk nl-ploeg komt nu wel ver in de cl...
hippy
 hippy - woensdag 03 oktober 2012 - 23:33   quote  deeplink  
Nou ik ga pitten...mazzel gasten..
Javid
 Javid - woensdag 03 oktober 2012 - 23:39   quote  deeplink  
Hi to all.
Again shamefull football from ajax.
If that was in Russia where i leave fans were already stopping teambus and ask for explainations. But its holland.other mentality.Guys sing 90 minutes long for team and team pays with such disaster footballing. Everybody happy.Everybody got what they want.
Again stupid talks about cryiff line.About shining future.about ajax system.about everything but not good football.
I`m ajax fan for about 18 years.Never been to arena, but always there when ajax plays with russian or ukrainian team.
So my head is down.15-1 goal difference against madrid in last 3 years.I think nobody who have a litlle drop of selfrespect cant eat that shit.But tomorrow will be again reasonable game.And everybody will talk about great game of ajax against farmer clubs such as utrecht.

There is no real difference between Slovak or Bulgaria champion and chamipion of Holand.All of them are nothing in europe.If you want to eat this shit again and again from one year to another - ok thats your right.But i`m fed up with that.

Fucking BATE can beat bayern with reasonable football.Ajax cant get even 1 point at home game.

Derk boerrighter who falls down on knees in front of every player like he saw the GOD and begins to pray.
Sana who cant win even 1 personal duel against defender.
Siem de Jong who kill birds that fly over opossite side goal with his long range shoot to Narnia.
Eriksen who is going to be top talent even when he will get 30 years old and nothing more.

My haert is bleeding for my club.Great team ruined.

How much i can pay real money for one chance to now even spit into face of that people, but just look into their shamless eyes.Not a small sign of selfrespect.

Instead of such shamefull performances beter to ignore champions league as a tournament.Beat VVV`s and Breda`s, and imagine yourself as a king of maybe small but own kingdom.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 03 oktober 2012 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:28 schreef hippy het volgende:

[..]

V gaal was toen ook geen wereldtrainer...
Maar wel twee keer kampioen...
Vertonghen tot topverdediger gemaakt...
Anita beslissend gemaakt...
En er komt ook bij dat spelers wel willen groeien...
Frank staat nog aan het begin van een op te bouwen team...
Van Gaal is bij Ajax wel een wereldtrainer geworden. UEFA cup, CL, wereldbeker en nogmaals bijna CL. Bovendien was die speelwijze een genot om naar te kijken, het oogde zoals Barcelona nu waarbij alle spelers beter zijn gemaakt en een overduidelijk tactisch inzicht van van Gaal.
Dat zou bij de Boer ook kunnen maar dan moet hij zijn eigen visie naar mijn mening meer moeten laten gelden terwijl hij het nu meer in overleg doet en daardoor minder duidelijk naar spelers toe is. Daarbij denk ik dat de selectie onder de Boer een stuk minder is dan toen. Nu gaan de toppers in spe na twee seizoenen weg, toen niet. Ook in grote mate denk ik door van Gaal. Ik denk ook niet dat zoiets met de huidige Cruijff visie nog eens zal gebeuren dus voor de Boer zal het enorm moeilijk worden om zover te komen.
nora
 nora - woensdag 03 oktober 2012 - 23:46   quote  deeplink  
Ja je hoopt en de hoop vervliecht weer.wat Frank al zei ze kunnen gewoon beter er was teveel balverlies wat niet afgedwongen was en dat is tegen een klasseploeg als Real gewoon dodelijk.Vermeer top Toby redelijk Moisander matig Blind de beste van de achterhoede Eriksen matig Derek matig de Jong zoals gewoonlijk weer hardwerkend maar onzichtbaar Poulsen ook tempo te kort op dit niveau en Babel eenzaam en Sana nog veel te licht voor dit niveau Hoessen viel goed in en Lukoki stopt na elk tikkie en dat moet er echt uit.
Eide
 Eide - donderdag 04 oktober 2012 - 01:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:46 schreef nora het volgende:
Ja je hoopt en de hoop vervliecht weer.wat Frank al zei ze kunnen gewoon beter er was teveel balverlies wat niet afgedwongen was en dat is tegen een klasseploeg als Real gewoon dodelijk.Vermeer top Toby redelijk Moisander matig Blind de beste van de achterhoede Eriksen matig Derek matig de Jong zoals gewoonlijk weer hardwerkend maar onzichtbaar Poulsen ook tempo te kort op dit niveau en Babel eenzaam en Sana nog veel te licht voor dit niveau Hoessen viel goed in en Lukoki stopt na elk tikkie en dat moet er echt uit.
We zijn het niet vaak eens, maar deze beschouwing kan ik me goed in vinden (hoewel de Jong zeker niet altijd onzichtbaar is ;) )
hippy
 hippy - donderdag 04 oktober 2012 - 06:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:43 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Van Gaal is bij Ajax wel een wereldtrainer geworden. UEFA cup, CL, wereldbeker en nogmaals bijna CL. Bovendien was die speelwijze een genot om naar te kijken, het oogde zoals Barcelona nu waarbij alle spelers beter zijn gemaakt en een overduidelijk tactisch inzicht van van Gaal.
Dat zou bij de Boer ook kunnen maar dan moet hij zijn eigen visie naar mijn mening meer moeten laten gelden terwijl hij het nu meer in overleg doet en daardoor minder duidelijk naar spelers toe is. Daarbij denk ik dat de selectie onder de Boer een stuk minder is dan toen. Nu gaan de toppers in spe na twee seizoenen weg, toen niet. Ook in grote mate denk ik door van Gaal. Ik denk ook niet dat zoiets met de huidige Cruijff visie nog eens zal gebeuren dus voor de Boer zal het enorm moeilijk worden om zover te komen.
Daar werkt ie nu dus aan...
En het gaat steeds beter, niet snel, maar wel beter...
We moeten als ajaxieden geduld hebben...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 oktober 2012 door hippy --
Guyt
 Guyt - donderdag 04 oktober 2012 - 13:10   quote  deeplink  
FUCK FUCKING AJAX!!!!
remco k
 remco k - donderdag 04 oktober 2012 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 22:59 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Blijkbaar zit je fout. Ik ben het namelijk met ieder positie eens en Ajax speelt doorgaans precies zoals ik het graag zie. En het stadion zit toch echt vol
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 04 oktober 2012 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2012 - 13:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Blijkbaar zit je fout. Ik ben het namelijk met ieder positie eens en Ajax speelt doorgaans precies zoals ik het graag zie. En het stadion zit toch echt vol
Voor welke huidige speler zou jij dan naar het stadion komen (ff aannemend dat je zou gaan)?
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat er heel wat algemene toeschouwers wel naar een wedstrijd met Suarez kwamen kijken, maar nu thuis blijven omdat er niemand echt interessants bij zit.

Ik weet niet of die statistieken er zijn, maar wat is het gemiddeld aantal meegereisde uit-wedstrijd supporters nu en toen Suarez speelde en vergeleken met bijv 10/15 jaar terug?
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 04 oktober 2012 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:05 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Was wel degelijk de verdienste van Ajax, groot gedeelte van de wedstrijd waren ze bang en onzeker. Na de goal kwam er bewustzijn wat betere inspeelpasses etc etc opleverde. Vooral de eerste helft zag je ballen die ze normaal inspelen nu terugspeelden op de keep.

Real ging niet voor niets tijdrekken en waarom zal Real di Maria Ozil en Khedira erin zetten?

Maar goed die 2de goal van Ronald heeft niets met goed of slecht spel te maken maar met individuele kwaliteiten, er loopt bij ons niemand die de bal er op zo'n afstand inschiet.

Bij het inschieten heb ik de hele tijd op ronaldo gelet, waar benzema kaka en Calejon de bal er niet inkregen schoot Ronaldo ze werkelijk allemaal in het hoekje.

Kortom lag aan ajax dat ze beter balde na de goal en lag aan Ronaldo dat het zo een uitslag is geworden.
Alhoewl de eerste helft had het wwel 0-3 kunnen staan al.
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 04 oktober 2012 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 oktober 2012 - 23:43 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Oogde niet als Barca nu, Barca is een 2.0 uitvoering, Ajax ging meer over de vleugels zie ik bij Barca niet of nauwelijks gebeuren.
Eide
 Eide - donderdag 04 oktober 2012 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2012 - 14:32 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Voor welke huidige speler zou jij dan naar het stadion komen (ff aannemend dat je zou gaan)?
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat er heel wat algemene toeschouwers wel naar een wedstrijd met Suarez kwamen kijken, maar nu thuis blijven omdat er niemand echt interessants bij zit.

Ik weet niet of die statistieken er zijn, maar wat is het gemiddeld aantal meegereisde uit-wedstrijd supporters nu en toen Suarez speelde en vergeleken met bijv 10/15 jaar terug?
Het gemiddelde aantal toeschouwers bij Ajax is al jaren stabiel. Ook bij uitwedstrijden overigens. Dat is niet afhankelijk van spelers of zelfs de resultaten gezien de hoeveelheden de afgelopen jaren.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 04 oktober 2012 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2012 - 15:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Het gemiddelde aantal toeschouwers bij Ajax is al jaren stabiel. Ook bij uitwedstrijden overigens. Dat is niet afhankelijk van spelers of zelfs de resultaten gezien de hoeveelheden de afgelopen jaren.
Ik zie liever de echte statistieken dan een aanname dat het al jaren stabiel zou zijn. (en dan heb ik het over de uitwedstrijden).
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 04 oktober 2012 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2012 - 15:42 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik zie liever de echte statistieken dan een aanname dat het al jaren stabiel zou zijn. (en dan heb ik het over de uitwedstrijden).
Wat is het nut van deze statistieken?
jodocus
 jodocus - donderdag 04 oktober 2012 - 16:40   quote  deeplink  
1 woord DRAMA
Eide
 Eide - donderdag 04 oktober 2012 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2012 - 15:42 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Na 30 secondes research, de gemiddeldes aan uit supporters:
Ajax 2008: 851
Ajax 2009: 816
Ajax 2012: 733

De daling wordt veroorzaakt omdat Ajax supporters bij ADO en Feyenoord niet welkom zijn en omdat Ajax de wedstrijden tegen Groningen en Roda niet uitverkocht kreeg terwijl in 2008 de supporters nog wel overal welkom waren.

Conclusie: Nauwelijks een daling te bemerken anders dan dat Groningen uit en Roda uit niet uitverkocht waren afgelopen seizoen.

Bron: http://www.indehekken.net/wp-content/uploads/2012/05/uitsupporters-ranglijst.pdf
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 04 oktober 2012 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 oktober 2012 - 16:20 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Wat is het nut van deze statistieken?
Om te kijken of daar een daling/stijging in zit, maar achteraf gezien met de statistieken die Eide heeft gevonden is daar niets van te zeggen aangezien het (vrijwel) altijd uitverkocht is en dus voor Ajax (en Feyenoord) niet kan worden nagegegaan hoeveel er nog extra zouden willen komen naar uitwedstrijden (figuur 15) en dus geen stijging/daling/gelijk blijven geconcludeerd kan worden.
remco k
 remco k - donderdag 04 oktober 2012 - 19:48   quote  deeplink  
Wel heerlijk ontopic..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Real Madrid (woensdag 3 oktober 2012 , 20:45)

0.0062270