BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FC Groningen - Feyenoord (zondag 7 oktober 2012 , 14:30)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Serdar Gözübüyük is een JOOD!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 02 oktober 2012 - 14:33   quote  deeplink  
x3dcpe.png vs 9amxip.png

Datum & tijdstip: Zondag 07-10-2012 14:30
Locatie: Euroborg, Groningen
Scheidsrechter: Serdar Gözübüyük

Quotering volgens bwin: Winst FC Groningen 3.10, Gelijk 3.30, Winst Feyenoord 2.10

- FC Groningen -

Voorzitter: Ed Zijp
Trainer: Robert Maaskant
Aanvoerder: Kees Kwakman

Laatste 5 wedstrijden:

31-08-2012 ADO Den Haag - FC Groningen 0-1 Eredivisie
16-09-2012 FC Groningen - Vitesse 0-3 Eredivisie
22-09-2012 FC Zwolle - FC Groningen 1-2 Eredivisie
26-09-2012 GVVV Veenendaal - FC Groningen 1-2 KNVB Beker
30-09-2012 FC Groningen - Roda JC 3-2 Eredivisie

Vorm: W-V-W-W-W

FC Groningen heeft 9 thuiswedstrijden op rij in de Eredivisie niet de 0 weten te houden.
FC Groningen heeft in de laatste 15 wedstrijden slechts éénmaal de 0 weten te houden.
FC Groningen heeft van de laatste 9 thuiswedstrijden er slecht één weten te winnen.

Topscorers:

Michael de Leeuw 4
5 spelers 1

Meeste Assists:

Virgil van Dijk, Maikel Kieftenbeld, Mitchell Schet 2
Kees Kwakman, Género Zeefuik 1

Clean sheets:

Luciano: 1 in 7 wedstrijden

Afwezig:

Hyun-Jun Suk (geschorst).

Laatste basisopstelling FC Groningen:

Luciano; Bacuna, Van Dijk, Kwakman, Kappelhof; Kieftenbeld, Sparv; Schet, De Leeuw, Kirm; Zeefuik.

Laatste bankbezetting FC Groningen:

Bizot, Burnet, Magnasco, Femi, Bos, Van Moorsel, Texeira.

- Feyenoord -

Voorzitter: Dick van Well
Trainer: Ronald Koeman
Aanvoerder: Stefan de Vrij

Laatste 5 wedstrijden:

02-09-2012 Vitesse - Feyenoord 1-0 Eredivisie
15-09-2012 Feyenoord - PEC Zwolle 2-0 Eredivisie
23-09-2012 PSV - Feyenoord 3-0 Eredivisie
26-09-2012 NEC - Feyenoord 2-3 KNVB Beker
29-09-2012 Feyenoord - NEC 5-1 Eredivisie

Vorm: V-W-V-W-W

Feyenoord is 14 thuiswedstrijden in de competitie ongeslagen. Laatste thuisnederlaag 05-11-2011. Feyenoord-NEC 0-1.
Feyenoord heeft de afgelopen 14 thuiswedstrijden in de competitie steeds gescoord.

Topscorers:

Lex Immers 5
Graziano Pellè 2
Sekou Cissé, Daryl Janmaat, Ruben Schaken 1

Meeste Assists:

Ruben Schaken 5
Daryl Janmaat 2
Lex Immers, Graziano Pellè, Jordy Clasie 1

Clean sheets:

Erwin Mulder: 1 in 4 wedstrijden
Kostas Lamprou: 1 in 3 wedstrijden

Afwezig:

John Goossens (niet wedstrijdfit), Mitchell te Vrede (niet wedstrijdfit), Joris Mathijsen (twijfel, hoopt tegen FC Groningen fit te zijn), Stefan de Vrij (geblesseerd), Erwin Mulder (geblesseerd).

Geschorst bij een volgende gele kaart:

-

Laatste basisopstelling Feyenoord:

Lamprou; Janmaat, Indi, Kongolo, Nelom; Clasie, Leerdam, Immers; Schaken, Pellè, Cissé.

Laatste bankbezetting Feyenoord:

Franken, Elabdellaoui, Vormer, Mokotjo, Vilhena, Verhoek, Fernandez.

Historie Feyenoord tegen FC Groningen

Laatste 5 ontmoetingen:

04-03-2012 Feyenoord - FC Groningen 1-0
30-10-2011 FC Groningen - Feyenoord 6-0
27-02-2011 Feyenoord - FC Groningen 5-1
21-11-2010 FC Groningen - Feyenoord 2-0
28-02-2010 FC Groningen - Feyenoord 2-3

Alle ontmoetingen:

Feyenoord - FC Groningen: 35 wedstrijden gespeeld, 29 gewonnen, 9 gelijk, 3 verloren. 88 goals voor, 40 tegen.

FC Groningen - Feyenoord: 35 wedstrijden gespeeld, 11 gewonnen, 9 gelijk, 15 verloren. 48 goals voor, 52 tegen.

Aantal (ex-)Feyenoorders die voor FC Groningen spelen/gespeeld/gewerkt hebben:

Ali Boussaboun, Danny Buijs, Peter Houtman, Erwin Koeman, Patrick Lodewijks, Theo Lucius, Mitchell Schet, John de Wolf.

Historische beelden:





Bronnen: eredivisielive.nl, fr-fanatic.com, transfermarkt.de.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 oktober 2012 door T-FeYeN00rD --
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 02 oktober 2012 - 14:40   quote  deeplink  
Aan de scheidsrechter zal het niet liggen.
Naar mijn mening de beste
1-3!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 oktober 2012 door Beempjerotterdam --
willem v G
 willem v G - dinsdag 02 oktober 2012 - 15:22   quote  deeplink  
Zal lastig worden maar ga voor 0-1 Pelle.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 02 oktober 2012 - 15:32   quote  deeplink  
Ik kan er niets aan doen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik hoop maar dat ik het fout heb, maar mijn voorgevoel zegt dat Groningen zich eindelijk herpakt en dit uitgerekend tegen ons doet. Ik heb altijd nog die play-offwedstrijden van een jaar of wat geleden voor mijn geest. We werden helemaal weggespeeld omdat wij er niet stonden en Groningen zijn beste wedstrijden van het seizoen speelde. Groningen doet het altijd goed tegen ons en daarom ben ik pessimistisch. Koeman moet zorgen dat zijn jongens scherp, superscherp voor de dag komen. Dan kunnen we 'gewoon' winnen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat we erg slecht aan de match beginnen en dat niet meer te boven komen.... Pellè, Pellè, trap er een paar in....
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 oktober 2012 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 15:32 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik kan er niets aan doen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik hoop maar dat ik het fout heb, maar mijn voorgevoel zegt dat Groningen zich eindelijk herpakt en dit uitgerekend tegen ons doet. Ik heb altijd nog die play-offwedstrijden van een jaar of wat geleden voor mijn geest. We werden helemaal weggespeeld omdat wij er niet stonden en Groningen zijn beste wedstrijden van het seizoen speelde. Groningen doet het altijd goed tegen ons en daarom ben ik pessimistisch. Koeman moet zorgen dat zijn jongens scherp, superscherp voor de dag komen. Dan kunnen we 'gewoon' winnen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat we erg slecht aan de match beginnen en dat niet meer te boven komen.... Pellè, Pellè, trap er een paar in....
Dat moet je allemaal loslaten Arie..!!!!

0-5
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 02 oktober 2012 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 15:32 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik kan er niets aan doen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik hoop maar dat ik het fout heb, maar mijn voorgevoel zegt dat Groningen zich eindelijk herpakt en dit uitgerekend tegen ons doet. Ik heb altijd nog die play-offwedstrijden van een jaar of wat geleden voor mijn geest. We werden helemaal weggespeeld omdat wij er niet stonden en Groningen zijn beste wedstrijden van het seizoen speelde. Groningen doet het altijd goed tegen ons en daarom ben ik pessimistisch. Koeman moet zorgen dat zijn jongens scherp, superscherp voor de dag komen. Dan kunnen we 'gewoon' winnen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat we erg slecht aan de match beginnen en dat niet meer te boven komen.... Pellè, Pellè, trap er een paar in....
0-3.
Feyenoord gaat er bovenop. Ruiken bloed...
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 02 oktober 2012 - 18:16   quote  deeplink  
1-1
Omekees
 Omekees - dinsdag 02 oktober 2012 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 17:46 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

0-3.
Feyenoord gaat er bovenop. Ruiken bloed...
Daar teken ik ook voor!
Wim2
 Wim2 - dinsdag 02 oktober 2012 - 18:44   quote  deeplink  
1-1 denk ik..
van geil
 van geil - dinsdag 02 oktober 2012 - 19:31   quote  deeplink  
geen idee nog,,
veel zal afhangen van de opstelling/tactiek
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 02 oktober 2012 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 19:31 schreef van geil het volgende:
geen idee nog,,
veel zal afhangen van de opstelling/tactiek
8 van de 11 staan al vast. Alleen is de vraag of Mathijsen op tijd fit is of Leerdam weer gaat spelen en wie naast Pellè en Schaken in de aanval staat.
tomson
 tomson - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:06   quote  deeplink  
1-3. Ik ga in ieder geval stoppen met nadenken over wie de goals moeten maken. Doet een andere Feyenoorder het is het ook prima :)
van geil
 van geil - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 19:58 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

8 van de 11 staan al vast. Alleen is de vraag of Mathijsen op tijd fit is of Leerdam weer gaat spelen en wie naast Pellè en Schaken in de aanval staat.
dan verliezen we weer de slag op t middenveld.......

1-1.....normaliter dan
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:11 schreef van geil het volgende:

[..]

dan verliezen we weer de slag op t middenveld.......

1-1.....normaliter dan
Middenveld van Groningen is niet zo veel... Vind NEC nog een beter middenveld hebben.
van geil
 van geil - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Middenveld van Groningen is niet zo veel... Vind NEC nog een beter middenveld hebben.
middenveld was ons de baas.....
de extra spits maakte t verschil,maar dat zal niet vaak gebeuren.
Omekees
 Omekees - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:16   quote  deeplink  
Groningen:

-Veel te ver weg
-Kutstadion
-Kutveld
-Kuttaal

-> Kutstad
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:16 schreef van geil het volgende:

[..]

middenveld was ons de baas.....
de extra spits maakte t verschil,maar dat zal niet vaak gebeuren.
Slechts bij momenten was dat middenveld ons de baas. Groten delen ging gelijk op en eerste helft NEC-uit was Feyenoord middenveld de baas.
van geil
 van geil - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Slechts bij momenten was dat middenveld ons de baas. Groten delen ging gelijk op en eerste helft NEC-uit was Feyenoord middenveld de baas.
klopt wel...

maar ik leg de lat veel hoger...

ik vind namelijk dat er materiaal is voor de top drie.
en n veel beter doelsaldo
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:25 schreef van geil het volgende:

[..]

klopt wel...

maar ik leg de lat veel hoger...

ik vind namelijk dat er materiaal is voor de top drie.
en n veel beter doelsaldo
Naar die maatstaaf zal het beter moeten ja, maar persoonlijk denk ik dat 4-5 een doelstelling is die beter bij ons materiaal past.
Snees
 Snees - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:29   quote  deeplink  
3puntjes ophalen uet ut norden.
van geil
 van geil - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:27 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Naar die maatstaaf zal het beter moeten ja, maar persoonlijk denk ik dat 4-5 een doelstelling is die beter bij ons materiaal past.
weet ik dat jij er zo over denkt....
maar stel je nou eens voor dat clasie weer altijd n 7 zou spelen..
en de andere man naast hem ook.....
en nelom vervangt voor n speler die n 6,5 gemiddeld haalt..
dan ziet het er ineens heel anders uit mijns inziens.
en dat kan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 oktober 2012 door van geil --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:16 schreef Omekees het volgende:
Groningen:

-Veel te ver weg
-Kutstadion
-Kutveld
-Kuttaal

-> Kutstad
Vroeger was het 1 van de mooiste affiches in het oude park stadion!!
De euroborg ben ik nog nooit geweest..
FR-Han
 FR-Han - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:39   quote  deeplink  
2-1
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 02 oktober 2012 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:16 schreef Omekees het volgende:
Groningen:

-Veel te ver weg
-Kutstadion
-Kutveld
-Kuttaal

-> Kutstad
Eens en dan werk ik er ook nog.
Hel vorig jaar...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 02 oktober 2012 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:32 schreef van geil het volgende:

[..]

weet ik dat jij er zo over denkt....
maar stel je nou eens voor dat clasie weer altijd n 7 zou spelen..
en de andere man naast hem ook.....
en nelom vervangt voor n speler die n 6,5 gemiddeld haalt..
dan ziet het er ineens heel anders uit mijns inziens.
en dat kan
Klopt. Verschillen zijn klein. Met El Ahmadi en Guidetti erbij speel je om de titel.
van geil
 van geil - dinsdag 02 oktober 2012 - 21:26   quote  deeplink  
vanaf volgende week,,goossens voor nelom...

meer voetbal,goede vrije trappen ,en n goal of drie vier zelf.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 oktober 2012 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 21:26 schreef van geil het volgende:
vanaf volgende week,,goossens voor nelom...

meer voetbal,goede vrije trappen ,en n goal of drie vier zelf.
Nou okay, ben benieuwd..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 oktober 2012 - 00:50   quote  deeplink  
FC Groningen - Feyenoord uitverkocht

600x400-vi-429739.jpg

FC Groningen meldt op haar website dat de competitiewedstrijd van zondag tegen Feyenoord in het geheel is uitverkocht. Het is voor het eerst dit seizoen dat er voor een wedstrijd in de Euroborg geen kaarten meer verkrijgbaar zijn. Vorig seizoen boekte FC Groningen een ongekende overwinning. De ploeg van trainer Ronald Koeman verloor met 6-0 in Groningen.
Verdediger Joris Mathijsen hoopt zondag zijn rentree bij Feyenoord te kunnen maken. De 32-jarige international is vrijwel hersteld van een hamstringblessure, die hij op 23 september in het uitduel met PSV (3-0) opliep. Hij werkt de komende dagen tijdens de training een aantal tests af.

,,Het gaat de goede kant op'', liet Mathijsen dinsdag weten. ,,Het is goed dat ik in de uitwedstrijd tegen PSV op tijd ben uitgestapt, waardoor het bij een verrekking van de hamstring is gebleven.'' Serdar Gözübüyük is door de KNVB aangesteld als scheidsrechter voor de competitiewedstrijd voor dit duel. Dave Goossens en Rob Meenhuis assisteren de leidsman.
Bron:FR12

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 oktober 2012 door RenatoBos --
Wim2
 Wim2 - vrijdag 05 oktober 2012 - 10:12   quote  deeplink  
1-1
hippy
 hippy - vrijdag 05 oktober 2012 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:16 schreef Omekees het volgende:
Groningen:

-Veel te ver weg
-Kutstadion
-Kutveld
-Kuttaal

-> Kutstad
Kan er wel leuk stappen hoor...;))
craven
 craven - vrijdag 05 oktober 2012 - 10:35   quote  deeplink  
de tering eigen forum onbewoond ofzo?
hippy
 hippy - vrijdag 05 oktober 2012 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2012 - 10:35 schreef craven het volgende:
de tering eigen forum onbewoond ofzo?
Ben lekker aan het zwerven jonguh...;))
craven
 craven - vrijdag 05 oktober 2012 - 10:37   quote  deeplink  
zwerfah
hippy
 hippy - vrijdag 05 oktober 2012 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2012 - 10:37 schreef craven het volgende:
zwerfah
;))
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 05 oktober 2012 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2012 - 10:36 schreef hippy het volgende:

[..]

Ben lekker aan het zwerven jonguh...;))
Je blijft een hippie!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 oktober 2012 - 14:39   quote  deeplink  
Koeman twijfelt nog over inzetbaarheid Mathijsen

Feyenoord-trainer Ronald Koeman lijkt zondag in de lastige uitwedstrijd tegen FC Groningen weer te kunnen beschikken over Joris Mathijsen.

De ervaren verdediger liep in september in het uitduel bij PSV een hamstringblessure op, maar de kans is aanwezig dat hij speelt in Euroborg.

'Hij heeft alles meegetraind, maar ik ben er nog niet over uit. Vraag is of hij fit genoeg is. Als hij fit is krijgt hij de voorkeur boven Terence Kongolo,' aldus Koeman. Als Mathijsen niet speelt staat Kongolo gewoon weer naast international Bruno Martins Indi in het centrum van de defensie.
Bron:FRFanatic
vakkieQkeleku
 vakkieQkeleku - vrijdag 05 oktober 2012 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2012 - 20:16 schreef Omekees het volgende:
Groningen:

-Veel te ver weg
-Kutstadion
-Kutveld
-Kuttaal

-> Kutstad
Maar zeker geen kutoverwinning. Een mooie 0-2 denk ik
MR.ZED
 MR.ZED - vrijdag 05 oktober 2012 - 15:06   quote  deeplink  
Fernandez op linksbuiten i.p.v. Verhoek, Cisse!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 oktober 2012 - 16:45   quote  deeplink  
Feyenoord wil serie goed afsluiten in Groningen

20120929_nec_koeman_vk_scaled_7.jpg

Trainer Ronald Koeman kon vrijdagmiddag opnieuw twee spelers uit zijn ploeg feliciteren met hun eerste uitverkiezing voor de definitieve selectie van een nationaal elftal. Terwijl Ruben Schaken door bondscoach Louis van Gaal werd opgenomen in de selectie van het Nederlands elftal, kan doelman Kostas Lamprou zijn debuut gaan maken in het nationale elftal van Griekenland. Dit is fantastisch voor hen, reageerde Koeman tijdens de persconferentie in De Kuip.

Toch zorgden de naderende interlands niet alleen voor positieve geluiden in De Kuip. De trainer wees fijntjes op het feit dat hij sinds zijn aanstelling als hoofdtrainer bij Feyenoord voorafgaand aan een interlandperiode nog nooit een wedstrijd had gewonnen. Vorig seizoen speelde Feyenoord voor de competitieonderbreking gelijk tegen sc Heerenveen en verloor het van ADO Den Haag en N.E.C., terwijl dit seizoen het duel met Vitesse uitliep op een nederlaag. Het is moeilijk om te zeggen waar dat aan ligt, zei Koeman. Maar spelers die, al dan niet voor de eerste keer, op pad gaan met de nationale ploeg, moeten zich wel realiseren dat er daarvoor nog een belangrijke competitiewedstrijd op het programma staat.
 
In Groningen hoopt Feyenoord af te rekenen met die opvallende statistiek. Koeman: In eerder stadium heb ik aangegeven dat wanneer we van N.E.C. en FC Groningen winnen en de volgende ronde van de beker bereiken, we kunnen spreken van een goede competitiestart. Komende zondag kunnen we bij winst die serie goed afsluiten, maar het zal niet makkelijk worden.
 
De trainer was er nog niet over uit of hij Joris Mathijsen opneemt in de wedstrijdselectie voor het duel met FC Groningen. Joris heeft tijdens de laatste trainingen alles mee kunnen doen. Als hij fit genoeg is, krijgt hij de voorkeur boven Terence Kongolo. Koeman ging ook nog even in op de fitheid van Wesley Verhoek. Omdat Wesley bij FC Twente weinig heeft gespeeld, heeft hij een lichte achterstand en is hij niet 100% fit. Dat wisten we en daarom krijgt hij de tijd van ons.
 
DE TEGENSTANDER
 
Een bezoek aan stadion Euroborg is voor Feyenoord sinds de opening in 2006 pas één keer echt plezierig geweest. De overwinning tijdens het seizoen 2009/2010, die tot stand kwam via een doelpunt van Ron Vlaar in blessuretijd, was een uitzondering in een serie uitwedstrijden die vrijwel elk jaar op een teleurstelling uitliep. Het meest recente voorbeeld daarvan is de oorwassing die Feyenoord afgelopen seizoen kreeg te verwerken, toen FC Groningen zich bijzonder effectief toonde en de ploeg van trainer Ronald Koeman met een 6-0 nederlaag huiswaarts stuurde.
 
Feyenoord mag dan vooral negatieve herinneringen bewaren aan de uitstapjes naar de Euroborg, het stadion is niet meer zon onneembare vesting als voorgaande jaren. De 3-2 zege die de ploeg van trainer Robert Maaskant afgelopen week boekte op Roda JC betekende zelfs de eerste thuisoverwinning in de competitie sinds 19 februari van dit jaar.
 
FC Groningen wist afgelopen seizoen liefst negen van de zeventien thuiswedstrijden niet te winnen, wat deels de oorzaak was van de teleurstellende veertiende plaats op de ranglijst. Waar de ploeg de laatste jaren goed was voor een min of meer vaste stek in de subtop van de eredivisie, eindigde FC Groningen daarmee voor het eerst sinds haar intrede in de Euroborg in het rechterrijtje. Het kostte trainer Pieter Huistra na afloop van het seizoen uiteindelijk zijn baan.
 
Met Maaskant als zijn opvolger begon FC Groningen vol goede moed aan het nieuwe seizoen, maar door het blijven van goede resultaten dreigde het opnieuw onrustig te worden in het noorden. De competitieoverwinningen op PEC Zwolle en Roda JC en het bereiken van de volgende ronde in het bekertoernooi zorgden dan ook voor opluchting en in Groningen hoopt men dat met die resultaten de weg naar boven is ingezet. De eerste thuisoverwinning in ruim een half jaar tijd zal daarbij ongetwijfeld naar meer smaken.
 
FC Groningen Feyenoord
Zondag 7 oktober om 14.30 uur in Euroborg
Scheidsrechter: Gözübüyük
 
Vermoedelijke opstellingen:
FC Groningen: Luciano; Bacuna, van Dijk, Kwakman, Kappelhof; Schet, Kieftenbeld, De Leeuw, Sparv; Kirm en Zeefuik.
Feyenoord: Lamprou; Janmaat, Kongolo (Mathijsen), Martins Indi, Nelom; Leerdam, Immers, Clasie; Schaken, Pellè en Cissé.
 
Statistieken:
 
UIT
30/10/2011 FC Groningen Feyenoord 6-0
21/11/2010 FC Groningen Feyenoord 2-0
28/02/2010 FC Groningen Feyenoord 2-3
28/09/2008 FC Groningen Feyenoord 3-1
25/11/2007 FC Groningen Feyenoord 3-2
 
 
THUIS
04/03/2012 Feyenoord FC Groningen 1-0
27/02/2011 Feyenoord FC Groningen 5-1
06/12/2009 Feyenoord FC Groningen 3-1
08/02/2009 Feyenoord FC Groningen 0-0
27/01/2008 Feyenoord FC Groningen 1-1

Bron:Officiële Feyenoord Clubsite 
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 05 oktober 2012 - 18:03   quote  deeplink  
ja en in het verleden en Groningen thuis altijd moeilijk
Ik zeg gewoon winnen met 1-2 goedemiddag samen
sevillana
 sevillana - vrijdag 05 oktober 2012 - 19:20   quote  deeplink  
denk ook aan 1-3
Immers is bezig om los te komen en Pellè gaat zich ook al wat meer op z'n gemak voelen bij ons Feyenoord . .
ar
 ar - vrijdag 05 oktober 2012 - 20:18   quote  deeplink  
0-4.
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 06 oktober 2012 - 10:02   quote  deeplink  
1-5.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 06 oktober 2012 - 11:08   quote  deeplink  
Waar baseren jullie dit allemaal op? Vorig seizoen was het met El Ahmadi, Vlaar en Bakkal nog een kansloze nederlaag van 6-0! Oh wacht , toen stond Erwin Mulder in de goal ...... Kan alleen maar beter gaan dus ga ik voor een 0-2 overwinning
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 06 oktober 2012 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2012 - 11:08 schreef lijdensweg het volgende:
Waar baseren jullie dit allemaal op? Vorig seizoen was het met El Ahmadi, Vlaar en Bakkal nog een kansloze nederlaag van 6-0! Oh wacht , toen stond Erwin Mulder in de goal ...... Kan alleen maar beter gaan dus ga ik voor een 0-2 overwinning
juist driemaal juist
bode
 bode - zaterdag 06 oktober 2012 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2012 - 14:39 schreef RenatoBos het volgende:
Koeman twijfelt nog over inzetbaarheid Mathijsen

Feyenoord-trainer Ronald Koeman lijkt zondag in de lastige uitwedstrijd tegen FC Groningen weer te kunnen beschikken over Joris Mathijsen.

De ervaren verdediger liep in september in het uitduel bij PSV een hamstringblessure op, maar de kans is aanwezig dat hij speelt in Euroborg.

'Hij heeft alles meegetraind, maar ik ben er nog niet over uit. Vraag is of hij fit genoeg is. Als hij fit is krijgt hij de voorkeur boven Terence Kongolo,' aldus Koeman. Als Mathijsen niet speelt staat Kongolo gewoon weer naast international Bruno Martins Indi in het centrum van de defensie.
Bron:FRFanatic

Dat Trainer Koeman twijfelt over Mathijssen kan ik indenken, hij is op leeftijd kans
is groot voor weer blessures hij is net weer hersteld

bode
 bode - zaterdag 06 oktober 2012 - 11:34   quote  deeplink  
Wij winnen met 2-1 Kenner
craven
 craven - zaterdag 06 oktober 2012 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2012 - 11:08 schreef lijdensweg het volgende:
Waar baseren jullie dit allemaal op? Vorig seizoen was het met El Ahmadi, Vlaar en Bakkal nog een kansloze nederlaag van 6-0! Oh wacht , toen stond Erwin Mulder in de goal ...... Kan alleen maar beter gaan dus ga ik voor een 0-2 overwinning
Dus jij gaat serieus elke wedstrijd van vorig jaar naast de wedstrijd van dit jaar houden?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 06 oktober 2012 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2012 - 11:34 schreef craven het volgende:

[..]

Dus jij gaat serieus elke wedstrijd van vorig jaar naast de wedstrijd van dit jaar houden?
Lastig wordt dat, elke keer de archieven erbij.
sevillana
 sevillana - zaterdag 06 oktober 2012 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2012 - 11:34 schreef craven het volgende:

[..]

Dus jij gaat serieus elke wedstrijd van vorig jaar naast de wedstrijd van dit jaar houden?
de echte kennert blijkbaar wel?! pfffffffffffffff :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5884
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: FC Groningen - Feyenoord (zondag 7 oktober 2012 , 14:30)









0.0074760