BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Stop met dat gekanker..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
hippy
 hippy - vrijdag 12 oktober 2012 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 10:58 schreef pat het volgende:

[..]

-1
Ja die snapt niet waar dit over gaat...
Dat je uit fatsoen niet zomaar alles eruit moet flappen...
Eerst nadenken voor je wat zegt...
Kom op mensen...
pat
 pat - vrijdag 12 oktober 2012 - 12:49   quote  deeplink  
gewoon bannen die grappemakert
Omekees
 Omekees - vrijdag 12 oktober 2012 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 oktober 2012 - 20:41 schreef plannetje het volgende:
voetbal is emotie... ik kan me indenken dat mensen dit zeggen!

Dalijk mag er niets meer.. als je lul roept krijg je dalijk een stadionverbod daar gaan we naar toe..

natuurlijk is het niet leuk als je een naaste heb die het heeft en het dan te horen krijgt.

Ik vind dat het gewoon moet kunnen af en toe anders mag je dalijk helemaal NIETS meer.
Wat een onzin man
pat
 pat - vrijdag 12 oktober 2012 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 12:50 schreef Omekees het volgende:

[..]

Wat een onzin man
of wat een lul dat kan je ook zeggen ome kees ghe ghe
Sensi
 Sensi - vrijdag 12 oktober 2012 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 12:50 schreef Omekees het volgende:

[..]

Wat een onzin man
Helemaal geen onzin, stel nou dat je net naast iemand staat die zn lul is kwijtgeraakt om een lullige reden. En dan noem je hem een lul? Tsja als die te snel op zn pik getrapt is heb je ook een kwaaie. Nee man, dalijk mag je niks meer zeggen. Nogmaals voor elk woordje een scheldwoord gaat te ver maar laat ook ons lekker in onze waarde. De mensen die er niet van houden moeten maar een houding aan nemen van links er in rechts er uit. Moet ik ook met veel dingen. Welkom op aarde.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 12 oktober 2012 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 12:52 schreef pat het volgende:

[..]

of wat een lul dat kan je ook zeggen ome kees ghe ghe
ja en ondertussen help hij misschien iedereen die hij kan helpen en misschien zelfs meer als een ander...
Ik vind het erg kortzichtig..
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 12 oktober 2012 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 10:02 schreef Omekees het volgende:
Ik denk dat deze actie meer een oproep is voor degene die deze verschrikkelijke ziekte als modewoordje gebruiken.
Ik denk dat zeker 50% of wel meer van de mensen hier het woord dan alleen heeft gebruikt uit woede of omdat iets tegen zit (dit is naar mijn mening in de meeste gevallen te begrijpen).
Maar mensen die voor elke woordje kanker moeten zeggen zijn hersenloos ja...
Ja vind dat af en toe ermee schelden moet kunnen
Maar als je in kledingwinkels al hoor: he kijk die kankergruwelijke vest echt kankermooi dan denk ik ook wat een ziel ben je
Maar dat is nog de categorie die schelden met kanker stoer en imponerend vinden
Ik gebruik t zelf dan bijv met een ikea kast ofzo als dat niet luk om in elkaar te zetten dan vind ik t gewoon een kankerkast
Sensi
 Sensi - vrijdag 12 oktober 2012 - 13:30   quote  deeplink  
Zoals iemand al zei ook, voetbal is emotie. Mensen schelden als ze geëmotioneerd raken. Daar ben ik dus ook schuldig aan. Als het weer is niet lekker op het veld loopt vind ik het ook een *****zooitje. En jullie weten allemaal dat ons hart op ons tong legt dus bij mij zijn dingen er uit voor ik het weet..
Sensi
 Sensi - vrijdag 12 oktober 2012 - 13:31   quote  deeplink  
Dalijk mogen we niet eens meer lekker op zn tijd GVD'en omdat 1 of andere idioot in een kerk beslist dat het niet meer moet kunnen! Opzouten hoor..
hippy
 hippy - vrijdag 12 oktober 2012 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 13:31 schreef Sensi het volgende:
Dalijk mogen we niet eens meer lekker op zn tijd GVD'en omdat 1 of andere idioot in een kerk beslist dat het niet meer moet kunnen! Opzouten hoor..
Daar gaat het ook niet om, maar niet als lidwoord gebruiken....
Er zijn mensen die alles met kanker begroeten....
Dan kan je ook ff een beetje nadenken voor je wat zegt....:))
pat
 pat - vrijdag 12 oktober 2012 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 13:11 schreef Sensi het volgende:

[..]

Helemaal geen onzin, stel nou dat je net naast iemand staat die zn lul is kwijtgeraakt om een lullige reden. En dan noem je hem een lul? Tsja als die te snel op zn pik getrapt is heb je ook een kwaaie. Nee man, dalijk mag je niks meer zeggen. Nogmaals voor elk woordje een scheldwoord gaat te ver maar laat ook ons lekker in onze waarde. De mensen die er niet van houden moeten maar een houding aan nemen van links er in rechts er uit. Moet ik ook met veel dingen. Welkom op aarde.
ja hoor die maakt het weer prachtig hoor hahaha zo kan je elk zogenaamd scheldwoord natuurlijk gaan benaderen haha.
Kut: stel dat een dame haar kut is verloren...
Tyfus: stel dat iemand in een vorig leven zichzelf herinnert tyfus te hebben gehad
Godverdomme: heeft niet betrekking op een ander, hier vraagt de persoon die het zegt een vloek van god over ZICHZELF uit te roepen.
en zo kan je wel even doorgaan...

daarnaast, iemand een lul of kankerleijer noemen is een heel groot verschil.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 oktober 2012 - 14:04   quote  deeplink  
Ieder zijn mening maar ik vind het respectloos naar anderen als je weet dat je er iemand mee op zijn ziel trapt..en of dat nu middels het woord kanker of lul is maakt niet uit..
Sommigen vinden het dus schijnbaar kunnen dat een Menace hier het topic van Djee maar bestempeld als een kankertopic, dat moet maar kunnen..sorry hoor maar die mensen hebben toch echt ergens de boot gemist..
hippy
 hippy - vrijdag 12 oktober 2012 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 13:11 schreef Sensi het volgende:

[..]

Helemaal geen onzin, stel nou dat je net naast iemand staat die zn lul is kwijtgeraakt om een lullige reden. En dan noem je hem een lul? Tsja als die te snel op zn pik getrapt is heb je ook een kwaaie. Nee man, dalijk mag je niks meer zeggen. Nogmaals voor elk woordje een scheldwoord gaat te ver maar laat ook ons lekker in onze waarde. De mensen die er niet van houden moeten maar een houding aan nemen van links er in rechts er uit. Moet ik ook met veel dingen. Welkom op aarde.
Iemand die zijn lul kwijt is, die snel op zijn pik is getrapt...:))))
Dat is wel humor.....;))))
Omekees
 Omekees - vrijdag 12 oktober 2012 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 14:04 schreef RenatoBos het volgende:
Ieder zijn mening maar ik vind het respectloos naar anderen als je weet dat je er iemand mee op zijn ziel trapt..en of dat nu middels het woord kanker of lul is maakt niet uit..
Sommigen vinden het dus schijnbaar kunnen dat een Menace hier het topic van Djee maar bestempeld als een kankertopic, dat moet maar kunnen..sorry hoor maar die mensen hebben toch echt ergens de boot gemist..
Inderdaad +1
pat
 pat - vrijdag 12 oktober 2012 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 14:04 schreef RenatoBos het volgende:
Ieder zijn mening maar ik vind het respectloos naar anderen als je weet dat je er iemand mee op zijn ziel trapt..en of dat nu middels het woord kanker of lul is maakt niet uit..
Sommigen vinden het dus schijnbaar kunnen dat een Menace hier het topic van Djee maar bestempeld als een kankertopic, dat moet maar kunnen..sorry hoor maar die mensen hebben toch echt ergens de boot gemist..
volledig eens +veel
pat
 pat - vrijdag 12 oktober 2012 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 14:06 schreef hippy het volgende:

[..]

Iemand die zijn lul kwijt is, die snel op zijn pik is getrapt...:))))
Dat is wel humor.....;))))
om een lullige reden he hahaha
hippy
 hippy - vrijdag 12 oktober 2012 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 14:10 schreef pat het volgende:

[..]

om een lullige reden he hahaha
Kgg kgg kgg ;)))
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 12 oktober 2012 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 14:04 schreef RenatoBos het volgende:
Ieder zijn mening maar ik vind het respectloos naar anderen als je weet dat je er iemand mee op zijn ziel trapt..en of dat nu middels het woord kanker of lul is maakt niet uit..
Sommigen vinden het dus schijnbaar kunnen dat een Menace hier het topic van Djee maar bestempeld als een kankertopic, dat moet maar kunnen..sorry hoor maar die mensen hebben toch echt ergens de boot gemist..
Ff een inkoppertje hoor; het kankerfonds is toch ook maar een kankerfonds?

Maar je weet hoe ik er over denk. En dat Menace het topic van Djee een kanker topic noemt keurt niemand goed, want daar gaat het over het ziekteverloop van een supporter die is overleden aan kanker. Niemand die dan een '+1' zal geven.
Sensi
 Sensi - vrijdag 12 oktober 2012 - 16:10   quote  deeplink  
Mja ik maakte er wel een beetje een grapje van, niet te serieus nemen maar ik maak wel een punt. Er zijn ook mensen die kijken of ze water zien branden als ze een Gvd horen ook al is dat tegen jezelf gericht. Wat Menace toen deed in dat topic keur ik ook niet goed dat is respectloos en zal ik zelf ook nooit doen. Maar ik zal ook never nooit een blad voor me mond nemen!
pat
 pat - vrijdag 12 oktober 2012 - 16:24   quote  deeplink  
dat snapte ik wel uit je bericht hoor haha :)
Maar soms worden er ook bewust appels met peren vergeleken
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 12 oktober 2012 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 10:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel...
Iemand heeft hier last van op het forum en heeft een gegronde reden..
In mijn geval pas ik mij dan graag aan..
Gebruik het woord zelf eigenlijk niet eens meer...
ik alleen als ik in mijn eentje fifa13 speel op de xbox.. :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 12 oktober 2012 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 16:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ik alleen als ik in mijn eentje fifa13 speel op de xbox.. :)
Dat kan en mag jongen...
@aan de rest
Ik gebruik het woord nooit en heb in het bijzonder respect voor Ria...
Maar ik vind iedereen die zo fel tegen is bijvoorbaad hypocriet..
tomson
 tomson - vrijdag 12 oktober 2012 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 14:04 schreef RenatoBos het volgende:
Ieder zijn mening maar ik vind het respectloos naar anderen als je weet dat je er iemand mee op zijn ziel trapt..en of dat nu middels het woord kanker of lul is maakt niet uit..
Sommigen vinden het dus schijnbaar kunnen dat een Menace hier het topic van Djee maar bestempeld als een kankertopic, dat moet maar kunnen..sorry hoor maar die mensen hebben toch echt ergens de boot gemist..
En dit is de kern van het hele verhaal. Wie hier nou nog geen begrip voor heeft die heb echt een plaat voor zijn kop. En een beetje begrip voor mensen die (al dan niet) verse wonden hebben met betrekking tot deze ziekte kan mi geen kwaad. Degenen die hier de spot mee drijven verdienen wat mij betreft een flinke of een permanente ban. Punt.
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 12 oktober 2012 - 18:06   quote  deeplink  
ach.... iedereen scheld of vloekt weleens, niemand die daar iets van zal zeggen (of je moet in Staphorst wonen), als je bewust continu vloekt of scheld terwijl iemand je vraagt om daarmee te stoppen dan ben je pas echt fout bezig, daarvoor ben je ws niet bewust bezig en is het afhankelijk van je omgeving of opvoeding of je een woord meer of minder gebruikt....
Rotterdam22
 Rotterdam22 - vrijdag 12 oktober 2012 - 18:48   quote  deeplink  
een beetje kankere is toch niet erg. iedereen kent wel iemand die daar aan dood is gegaan of die het heeft maar ja ik blijf het toch zeggen.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 12 oktober 2012 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 18:06 schreef FR-Roel het volgende:
ach.... iedereen scheld of vloekt weleens, niemand die daar iets van zal zeggen (of je moet in Staphorst wonen), als je bewust continu vloekt of scheld terwijl iemand je vraagt om daarmee te stoppen dan ben je pas echt fout bezig, daarvoor ben je ws niet bewust bezig en is het afhankelijk van je omgeving of opvoeding of je een woord meer of minder gebruikt....
Ik kan me nog een situatie met jou herinneren tijdens Feyenoord - FC Twente. In de euforie ff laten gaan, terwijl ik er altijd wel op let, maar ff excuses aanbieden is dan net zo makkelijk.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 12 oktober 2012 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 16:59 schreef tomson het volgende:

[..]

En dit is de kern van het hele verhaal. Wie hier nou nog geen begrip voor heeft die heb echt een plaat voor zijn kop. En een beetje begrip voor mensen die (al dan niet) verse wonden hebben met betrekking tot deze ziekte kan mi geen kwaad. Degenen die hier de spot mee drijven verdienen wat mij betreft een flinke of een permanente ban. Punt.
De halve waarheid!
tomson
 tomson - zaterdag 13 oktober 2012 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 22:09 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

De halve waarheid!
Geef jij de andere helft dan maar.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 oktober 2012 - 01:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 15:44 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ff een inkoppertje hoor; het kankerfonds is toch ook maar een kankerfonds?

Maar je weet hoe ik er over denk. En dat Menace het topic van Djee een kanker topic noemt keurt niemand goed, want daar gaat het over het ziekteverloop van een supporter die is overleden aan kanker. Niemand die dan een '+1' zal geven.
Dat trek je de betekenis uit zijn verband..d:-)

Ieder zijn mening hierin toch, en ik kan je denkwijze goed begrijpen vriend, en die de Menace is gewoon een kansloze respectloze minne hond..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 oktober 2012 - 01:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 16:55 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat kan en mag jongen...
@aan de rest
Ik gebruik het woord nooit en heb in het bijzonder respect voor Ria...
Maar ik vind iedereen die zo fel tegen is bijvoorbaad hypocriet..
Klopt, iedereen zijn eigen ding vriend en iedereen in zijn waarde laten..!!!
En het leg ook nog eens aan de manier waarop..er is nog nooit iemand geweest die tegen je heeft gezegd dat het je siert dat je het K-woord heb gezegd, maar het siert je wel degelijk dat je het niet doet..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 oktober 2012 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2012 - 00:31 schreef tomson het volgende:

[..]

Geef jij de andere helft dan maar.
Je moet gewoon over alles in het leven nadenken dat gevolgen kan hebben voor anderen..
Pas als je zelf over de lange oneindige witte lijn van onschuld kan lopen mag je oordelen
over een ander.....

bv kan je beter op een dag een keertje ondoordacht kankerzooi roepen dan met 40 km per uur
ondoordacht door een woonwijk rijden...De gevolgen van het fout gaan zullen groter zijn bij het harde rijden..

Laten we niet opeens de fatsoenrakkers gaan uithangen en kijk zo nu en dan eens in de spiegel...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 oktober 2012 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2012 - 01:52 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Klopt, iedereen zijn eigen ding vriend en iedereen in zijn waarde laten..!!!
En het leg ook nog eens aan de manier waarop..er is nog nooit iemand geweest die tegen je heeft gezegd dat het je siert dat je het K-woord heb gezegd, maar het siert je wel degelijk dat je het niet doet..
Wat Menance toen in het Djee topic deed was verrot en bij de beesten af..
Dat was moedwillig iemand raken...
Maar ik kan er zat die het wel zeggen en bv oude vrouwtjes helpen met
oversteken...
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 13 oktober 2012 - 10:08   quote  deeplink  
Twee wijze posts hierboven.
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - zaterdag 13 oktober 2012 - 11:04   quote  deeplink  
Ik zit hier al een paar dagen naar te kijken want ik weet niet zo goed hoe ik hier het beste op kan reageren zonder kwade koppe te krijgen.

Zal allereerst vertellen dat ik het een beetje raar vind dat mensen hier mooi weer gaan spelen. Maar als je normaal nadenkt.
Schele is een ziekte
Tivus is een ziekte
En zo kan ik serieus nog 10 woorden noemen die ik elke dag hoor.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Wannt ik zelf ben men Opa 2 Ooms 1 Tante en men nichtje eraan verloren.
1 oom is aan het vechten tegen die ziekte!
Maar ik zeg altijd het is letterlijk en figuurlijk een KKZIEKTE!!!
Mijn Opa zij dat ik gelijk had.
En zkr NIemand gun ik de dood.
Ook gun ik niemand om die kk ziekte mee te maken.
Maar mensen moeten woorden niet naar zich persoonlijk toe trekken.

Schelden doet geen pijn.
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - zaterdag 13 oktober 2012 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2012 - 10:04 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Wat Menance toen in het Djee topic deed was verrot en bij de beesten af..
Dat was moedwillig iemand raken...
Maar ik kan er zat die het wel zeggen en bv oude vrouwtjes helpen met
oversteken...
Idd leon! Dat kan je ook niet maken!
Respectloos/Kansloos.
Als ik ook merk dat iemand echt moetwillig een kk patient uitscheld en ik hoor zie voel of ruik het. Ik sla die knakker net zolang tot hij het lkkkr gaat vinden serieus
tomson
 tomson - zaterdag 13 oktober 2012 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2012 - 09:51 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Je moet gewoon over alles in het leven nadenken dat gevolgen kan hebben voor anderen..
Pas als je zelf over de lange oneindige witte lijn van onschuld kan lopen mag je oordelen
over een ander.....

bv kan je beter op een dag een keertje ondoordacht kankerzooi roepen dan met 40 km per uur
ondoordacht door een woonwijk rijden...De gevolgen van het fout gaan zullen groter zijn bij het harde rijden..

Laten we niet opeens de fatsoenrakkers gaan uithangen en kijk zo nu en dan eens in de spiegel...
Dank je Leon. Duidelijk zo.
moa
 moa - zaterdag 13 oktober 2012 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2012 - 13:31 schreef Sensi het volgende:
Dalijk mogen we niet eens meer lekker op zn tijd GVD'en omdat 1 of andere idioot in een kerk beslist dat het niet meer moet kunnen! Opzouten hoor..
Dat is anders heel lang zo geweest :)

Gij zult niet vloeken met de naam van god,

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 oktober 2012 door moa --
moa
 moa - zaterdag 13 oktober 2012 - 12:21   quote  deeplink  
+1 voor TS btw. vind het een nobel doel.

Als kanttekening moet ik wel zeggen dat ik dit wel heel selectief vind, wat mij betreft moet iedereen kunnen roepen wat hij wil.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 oktober 2012 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2012 - 10:04 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Wat Menance toen in het Djee topic deed was verrot en bij de beesten af..
Dat was moedwillig iemand raken...
Maar ik kan er zat die het wel zeggen en bv oude vrouwtjes helpen met
oversteken...
Klopt en daar heb ik juist zo een moeite mee, dat iemand moedwillig iemand wilt raken, en dat op deze manier doet..
Sensi
 Sensi - zaterdag 13 oktober 2012 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2012 - 12:18 schreef moa het volgende:

[..]

Dat is anders heel lang zo geweest :)

Gij zult niet vloeken met de naam van god,
Daar gaat het niet om hoe lang dat geweest is, het gaat er om dat er eentje zou opstaan die het wil gaan verbieden. Gelukkig is god geen naam dus zeg ik godverredomme wanneer ik wil. Amen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 13 oktober 2012 - 14:30   quote  deeplink  
Ik vloek tot in de grond naar iemand als ie me wat smerigs heeft geflikt.
Boeit dan ook niet of diegene atheïst of jehova is: impulsen kun je nooit direct controleren.

Tis wat je er daarná mee doet.
muisje1966
 muisje1966 - zaterdag 13 oktober 2012 - 15:21   quote  deeplink  
Mensen moeten dat gescheld ook niet naar zich zelf toetrekken doe ik zeker ook niet maar het doet wel degelijk zeer om het te horen, die mensen die niks anders meer roepen moeten eens een dag in een ziekenhuis gaan kijken of mee draaien op de afdelingen waar die mensen liggen te vechten dan weet ik zeker dat ze gaan na denken voor dat ze dit woord nog gebruiken.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 26 november 2012 - 15:54   quote  deeplink  
Gerard Meijer staat op tegen kanker

media_xl_724280.jpg

De afgelopen competitieronde in zowel de Eredivisie als de Jupiler League stond in het teken van de actie Sta op tegen kanker. Voorafgaand aan alle achttien wedstrijden werd in elk stadion het publiek opgeroepen om letterlijk op te staan tegen kanker, te stoppen met het gebruik van het woord kanker in de spreekkoren en geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding, om zo onderzoek naar kanker mogelijk te maken. Feyenoord-ambassadeur Gerard Meijer wijdt in het nieuwste Feyenoord Magazine zijn column aan de actie Sta op tegen kanker. Deze column is hieronder in zijn geheel te lezen.
Schelden
 
Het weekend van 24 en 25 november stond in het teken van het veelvuldig schelden vanaf de tribunes, waarbij de afschuwelijke ziekte kanker veelvuldig gebruikt of beter gezegd misbruikt wordt. Met zn allen werd getracht om supporters onder ogen te brengen wat het betekent om met zon ziekte te schelden. Er zijn ontzettend veel mensen die zich daar vreselijk aan storen, zeker degenen die zelf naasten zijn verloren aan deze ziekte of misschien zelf deze ziekte bij hen dragen.
 
Zelf heb ik dit door de jaren meegemaakt en tot op de dag van vandaag kan ik niet zeggen dat het nou zo veel minder is geworden. Het misbruik van het woord, wat voor de meesten normaal lijkt te zijn (ook buiten de stadions), is voor mij een doorn in oog en oor. Afschuwelijk om aan te horen, vooral vaak ook vanwege de manier hoe sommigen het uit krijsen. Helemaal vergetend de betekenis van het misbruik van deze zo ernstige ziekte, of hoe pijnlijk het voor anderen het is om aan te horen. 
 
Door de jaren heen tracht men er iets aan te doen, iets wat helaas niet altijd begrepen wordt. Ik denk dat bij de BVOs door de jaren heen getracht is om deze scheldwoorden te bestrijden, maar het blijkt een enorme muur te zijn waar we met zijn allen tegenaan lopen. Bij ons is door de jaren heen gebleken dat bij de ontmoetingen met Ajax bepaalde uitlatingen door supporters niet te bestrijden zijn. Het fanatisme tussen beide supportersgroepen is groter dan bij andere ontmoetingen.
 
Helaas moet ik opmerken dat in het verleden vaak de agressie groter werd als de supporters uit Amsterdam vlaggen toonden van Israëlische afkomst. Dat zette natuurlijk nog extra kwaad bloed bij Feyenoord-supporters. Toch mag dat zeker geen excuus zijn om je dan maar af te reageren met het misbruik maken van deze afschuwelijke ziekte en dan nog in combinatie met het woord jood. 
 
Kijk, als geen ander weet ik dat het besef van de ernst van deze ziekte bij de meesten die het woord misbruiken wel aanwezig is. Omdat ook bij hen familie en vrienden hen ontvallen zijn. Alleen op bepaalde momenten wordt dat helemaal vergeten. Ook weet ik net als u dat het scheldwoord k niet alleen in en rond de stadions word gebruikt. Het is voor velen een normaal scheldwoord. In gesprekken door mij vele malen met supporters gevoerd, blijkt dat zij de ernst van het woord heus wel kennen. Maar het blijft voor ons een gevecht, vaak tegen de bierkaai, om het uit de stadions te bannen. Toch is het goed om de strijd aan te blijven gaan.
 
Onze selectie gaat regelmatig op bezoek in het Sophia Kinderziekenhuis. Dan komen de spelers vaak onder de indruk terug in hun eigen wereldje, weer een levenservaring rijker. Vaak ontvangen wij op het stadion mensen met deze zo ernstige ziekte. Meestal is dit een laatste wens. Als je dan de blijdschap ziet op de gezichten, vooral bij kinderen, ogen die stralen en een rode blos op de wangen, dan is het voor jezelf vaak moeilijk om nuchter te blijven. Als je dan enkele weken later hoort dat zon persoontje overleden is, dan moet je wel een paar keer slikken en staan mijn armharen overeind.
 
Regelmatig ga ik naar begrafenissen van supporters. Niet een van mijn favoriete bezigheden. Naast dat ik Feyenoord vertegenwoordig, weet ik dat het zeer gewaardeerd wordt door de familie en dat geeft mij dan toch nog een goed gevoel. Kost vaak veel energie, maar ik krijg er toch wat voor terug.
 
Vorig seizoen ben ik met de jongens van Feyenoord in de Samenleving met een paar ondeugende jeugdige supporters met een busje naar kamp Westerbork geweest. Heel leerzaam en als je de reacties ziet en hoort dan weet je dat wij het niet voor niks doen. Je hoopt echter dat die jongens het ook positief overbrengen op hun vrienden. Dan hebben wij toch weer wat bereikt. Wie het kleine niet eert is hier van toepassing.
 
Wel lieve mensen, het blijft een gevecht waar wij met alle BVOs voor moeten strijden. Supporters, als je dit leest: denk er eens over na, misschien kun je ons een beetje helpen. Onthoud een ding, deze ouwe baas blijft er voor strijden.
 
Youll never walk alone.
 
Gerard Meijer
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 13:20   quote  deeplink  
Column Ronald Koeman: 'Schelden doet wel degelijk pijn'

ronald-koeman.jpg

Op de website stop schelden met kanker laten BN'rs via een column hun licht schijnen op het schelden in het algemeen en met name met het woord kanker. Deze week aan het woord Ronald Koeman, die momenteel geldt als voorbeeld van een nieuwe generatie Nederlandse toptrainers. Koeman is momenteel zeer succesvol bij Feyenoord werkzaam waar hij onlangs zijn contract verlengde.

"Schelden doet geen pijn. Waar deze uitspraak op is gebaseerd is mij niet helemaal duidelijk. Wellicht bedoelen wij te zeggen dat schelden op zich geen lichamelijke schade toebrengt met een pijnlijke slotakkoord. Inderdaad loop je geen blauw oog of een bloedneus op als iemand je met verbaal geweld even de waarheid zegt. Maar dat een scheldpartij al te vaak uitmondt in een stevige knokpartij laten wij dan maar voor het gemak buiten beschouwing.

Schelden doet wel degelijk pijn. Het moeten aanhoren van scheldwoorden die dwars door je ziel snijden levert veel verdriet en geestelijke pijn op. Schelden met kanker is daar een voorbeeld van. Het zal je maar gebeuren dat jijzelf of je vrouw, vriend, buurman of ouder met deze vreselijke ziekte wordt geconfronteerd. De wereld staat dan echt voor je stil. En hoe fijn is het dan wel niet als er iemand in jouw directe omgeving nog even lekker met kanker scheldt?

Een veel gehoord excuus is dat schelden met kanker zo lekker in de mond ligt. Maar is dit wel zo? Vrijwel nergens ter wereld wordt met het woord kanker gescholden. Niet in Amerika, niet in Engeland, niet in Duitsland, niet in Spanje en ook niet in Frankrijk. Kennelijk is men in deze landen zich meer bewust wat de betekenis van dit woord daadwerkelijk is.

Maar waarom schelden wij dan wel in Nederland nog veelvuldig met het woord kanker? Ik ben er van overtuigd dat iemand die scheldt met dit vreselijke woord zich niet altijd bewust is van de draagwijdte hiervan. Er is helaas sprake van een ongewenste gewoonte die wat mij betreft zo snel mogelijk moet worden uitgebannen. Maar hoe dan?

Kinderen hebben de toekomst. Laten wij als ouders, leraren en trainers die dagelijks bij de opvoeding van onze kinderen betrokken zijn de handen ineen slaan. Maak onze kinderen bewust dat schelden met kanker echt niet stoer is en dus niet kan.

Vroeg geleerd is oud gedaan. En dat is een veel beter gezegde dan schelden doet geen pijn".

Ronald Koeman

Bron: http://www.stopscheldenmetkanker.nl
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 07 januari 2013 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 13:20 schreef RenatoBos het volgende:
Column Ronald Koeman: 'Schelden doet wel degelijk pijn'

[ afbeelding ]

Op de website stop schelden met kanker laten BN'rs via een column hun licht schijnen op het schelden in het algemeen en met name met het woord kanker. Deze week aan het woord Ronald Koeman, die momenteel geldt als voorbeeld van een nieuwe generatie Nederlandse toptrainers. Koeman is momenteel zeer succesvol bij Feyenoord werkzaam waar hij onlangs zijn contract verlengde.

"Schelden doet geen pijn. Waar deze uitspraak op is gebaseerd is mij niet helemaal duidelijk. Wellicht bedoelen wij te zeggen dat schelden op zich geen lichamelijke schade toebrengt met een pijnlijke slotakkoord. Inderdaad loop je geen blauw oog of een bloedneus op als iemand je met verbaal geweld even de waarheid zegt. Maar dat een scheldpartij al te vaak uitmondt in een stevige knokpartij laten wij dan maar voor het gemak buiten beschouwing.

Schelden doet wel degelijk pijn. Het moeten aanhoren van scheldwoorden die dwars door je ziel snijden levert veel verdriet en geestelijke pijn op. Schelden met kanker is daar een voorbeeld van. Het zal je maar gebeuren dat jijzelf of je vrouw, vriend, buurman of ouder met deze vreselijke ziekte wordt geconfronteerd. De wereld staat dan echt voor je stil. En hoe fijn is het dan wel niet als er iemand in jouw directe omgeving nog even lekker met kanker scheldt?

Een veel gehoord excuus is dat schelden met kanker zo lekker in de mond ligt. Maar is dit wel zo? Vrijwel nergens ter wereld wordt met het woord kanker gescholden. Niet in Amerika, niet in Engeland, niet in Duitsland, niet in Spanje en ook niet in Frankrijk. Kennelijk is men in deze landen zich meer bewust wat de betekenis van dit woord daadwerkelijk is.

Maar waarom schelden wij dan wel in Nederland nog veelvuldig met het woord kanker? Ik ben er van overtuigd dat iemand die scheldt met dit vreselijke woord zich niet altijd bewust is van de draagwijdte hiervan. Er is helaas sprake van een ongewenste gewoonte die wat mij betreft zo snel mogelijk moet worden uitgebannen. Maar hoe dan?

Kinderen hebben de toekomst. Laten wij als ouders, leraren en trainers die dagelijks bij de opvoeding van onze kinderen betrokken zijn de handen ineen slaan. Maak onze kinderen bewust dat schelden met kanker echt niet stoer is en dus niet kan.

Vroeg geleerd is oud gedaan. En dat is een veel beter gezegde dan schelden doet geen pijn".

Ronald Koeman

Bron: http://www.stopscheldenmetkanker.nl
Het zal helaas op dovemansoren gericht zijn ..... Zo triest is het wel!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 januari 2013 - 14:28   quote  deeplink  
Weet het, deze post zal de wereld niet veranderen..
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 07 januari 2013 - 14:33   quote  deeplink  
Ik vind dat je rekening kan houden met andere mensen maar dat kunnen diegene ook met de mensen die het wel normaal vinden om bepaalde woorden te gebruiken!
Het werkt van 2 kanten!
JanM
 JanM - maandag 07 januari 2013 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 14:33 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Ik vind dat je rekening kan houden met andere mensen maar dat kunnen diegene ook met de mensen die het wel normaal vinden om bepaalde woorden te gebruiken!
Het werkt van 2 kanten!
Laat ik vooropstellen dat ik het k-woord, vreselijk vloeken, etc. niet nodig vind, maar volgens mij ligt het ook aan jezelf in hoeverre je je dingen aantrekt. Ik heb ook naasten verloren aan kanker en (zoals de meesten van jullie weten) een dochtertje met Down Syndroom, maar ik voel me nooit persoonlijk aangesproken/aangevallen als iemand - al dan niet in emotie - het k-woord gebruikt of in het algemeen spreekt over mongool.

Volgens mij is wederzijds begrip en respect het allerbelangrijkste en dat heb ik voor (vrijwel) iedereen en de meesten gelukkig ook voor mij.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 07 januari 2013 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 14:41 schreef JanM het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen dat ik het k-woord, vreselijk vloeken, etc. niet nodig vind, maar volgens mij ligt het ook aan jezelf in hoeverre je je dingen aantrekt. Ik heb ook naasten verloren aan kanker en (zoals de meesten van jullie weten) een dochtertje met Down Syndroom, maar ik voel me nooit persoonlijk aangesproken/aangevallen als iemand - al dan niet in emotie - het k-woord gebruikt of in het algemeen spreekt over mongool.

Volgens mij is wederzijds begrip en respect het allerbelangrijkste en dat heb ik voor (vrijwel) iedereen en de meesten gelukkig ook voor mij.
heeft ook met de manier waarop en op welk moment te maken, emotie moet je niet willen beteugelen.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 07 januari 2013 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2013 - 14:41 schreef JanM het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen dat ik het k-woord, vreselijk vloeken, etc. niet nodig vind, maar volgens mij ligt het ook aan jezelf in hoeverre je je dingen aantrekt. Ik heb ook naasten verloren aan kanker en (zoals de meesten van jullie weten) een dochtertje met Down Syndroom, maar ik voel me nooit persoonlijk aangesproken/aangevallen als iemand - al dan niet in emotie - het k-woord gebruikt of in het algemeen spreekt over mongool.

Volgens mij is wederzijds begrip en respect het allerbelangrijkste en dat heb ik voor (vrijwel) iedereen en de meesten gelukkig ook voor mij.
Dat vind ik knap van jou, ik zou het schandalig vinden. Dan ben ik maar een heilige ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Stop met dat gekanker..









0.0084350