BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Ajax (zondag 28 oktober 2012 , 12:30)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2012 - 17:48 schreef tomson het volgende:

[..]

FTID? Mocht ie willen.... There's only one and he is gone.
Dat denk je...
tomson
 tomson - vrijdag 26 oktober 2012 - 11:44   quote  deeplink  
Zal het hem morgen voor de zekerheid nog even vragen.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - vrijdag 26 oktober 2012 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 11:44 schreef tomson het volgende:
Zal het hem morgen voor de zekerheid nog even vragen.
Waarom zit ie hier niet meer? Weet dat ze toen zijn zooi hebben gejat, maar hij heeft nu toch wel een nieuwe computer?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2012 - 18:36 schreef MMM het volgende:

[..]

Tegen jou?

Maar ik zie ook dat je Fernandez opstelt. Ongelooflijke zwakke opstelling die in de tijd van Been inderdaad waarheid geworden zou zijn.. Thuis tegen je rivaal op de counter spelen, hoe verzin je het.
Je denkt dat counteren altijd gebeurt als je de mindere bent, maar je kunt een ander ook gewoon in het mes laten lopen. Verdedigen is het beste wat we kunnen, kijk maar eens naar de poppetjes (is niet voor niets een complete, potentiele verdediging van oranje!). Nou, zij willen toch graag aanvallen? Laat ze maar komen, gewoon tegenhouden en hun op snelheid pakken. Tja, dan heb je niet veel aan de wat langzamere jongens (Pellè bijvoorbeeld). Ik zeg ook niet dat deze weg naar Rome bewandeld moet worden, er zijn er meer hè. Ik zou het op de counter doen en Fernandez heeft met name bij Excelsior laten zien, dat hij daar juist wel goed in is. Zijn nadeel is dat hij veel kansen nodig heeft per doelpunt wat hij maakt... Wie zou jij er dan inzetten (uitgaande van countervoetbal hè).
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 11:44 schreef tomson het volgende:
Zal het hem morgen voor de zekerheid nog even vragen.
doe maar en laat het me even weten of het klopt. Ik kan het natuurlijk nooit voor 100 % zeker weten, maar het lijkt er wel op. Hij zal het beamen... denk ik... haha... niet zeker hè...
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - vrijdag 26 oktober 2012 - 11:54   quote  deeplink  
maak mij allemaal niets uit wie er opgesteld gaan worden, als ik maar om 14:15 Paultje Elstak door de volle Kuip hoor denderen, want dan zit het goed!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 12:06   quote  deeplink  
Juist!
Feyenoord4ever12
 Feyenoord4ever12 - vrijdag 26 oktober 2012 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2012 - 12:04 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik hoop dat hun knietjes al beginnen te knikken als ze de tunnel uitkomen. Babel heeft wel een echte amsterdamse houding aangenomen, panna zegt hij, nou ik denk dat de kans dat hij op de bank zit groter is!

Overigens hoop ik op
---------------Lamprou---------------
-Janmaat--De Vrij---Mathijssen---BMI-
-----Vilhena---Clasie-----Goossens---
---------------Immers----------------
----------Schaken--Fernandez---------
Lekker behoudend, maar wel vol op de counter. Laat hun het spelletje maar maken, daar zijn ze toch zo goed in? Mocht het nodig zijn, kunnen Pellè en Verhoek er altijd nog in...
Fernandez?!!! Jij bent gek
MMM
 MMM - vrijdag 26 oktober 2012 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 11:50 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Je denkt dat counteren altijd gebeurt als je de mindere bent, maar je kunt een ander ook gewoon in het mes laten lopen. Verdedigen is het beste wat we kunnen, kijk maar eens naar de poppetjes (is niet voor niets een complete, potentiele verdediging van oranje!). Nou, zij willen toch graag aanvallen? Laat ze maar komen, gewoon tegenhouden en hun op snelheid pakken. Tja, dan heb je niet veel aan de wat langzamere jongens (Pellè bijvoorbeeld). Ik zeg ook niet dat deze weg naar Rome bewandeld moet worden, er zijn er meer hè. Ik zou het op de counter doen en Fernandez heeft met name bij Excelsior laten zien, dat hij daar juist wel goed in is. Zijn nadeel is dat hij veel kansen nodig heeft per doelpunt wat hij maakt... Wie zou jij er dan inzetten (uitgaande van countervoetbal hè).
Jij wilt puur met snelle mensen spelen, dan heb je niks aan Pelle nee. Maar als je zoals zondag speelt, met Pelle als aanspeelpunt waardoor het middenveld bij kan sluiten heeft dat mijn voorkeur. Fernandez kan alleen hard rennen en verder vrij weinig.
hippy
 hippy - vrijdag 26 oktober 2012 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 12:37 schreef MMM het volgende:

[..]

Jij wilt puur met snelle mensen spelen, dan heb je niks aan Pelle nee. Maar als je zoals zondag speelt, met Pelle als aanspeelpunt waardoor het middenveld bij kan sluiten heeft dat mijn voorkeur. Fernandez kan alleen hard rennen en verder vrij weinig.
Zo speelde az ook altijd met pelle tegen ajax en was az bijna altijd de bovenliggende partij....
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 26 oktober 2012 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 12:40 schreef hippy het volgende:

[..]

Zo speelde az ook altijd met pelle tegen ajax en was az bijna altijd de bovenliggende partij....
ook tegen Feyenoord.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 12:32 schreef Feyenoord4ever12 het volgende:

[..]

Fernandez?!!! Jij bent gek
Ja, klopt, ik ben gek. Maar waarom geen Fernandez? Wie moet er dan spelen (ik ga dus uit van achterover hangen, ajakkes laten komen tot een meter of dertig, veertig van het doel om ze zo in het mes te laten lopen (countervoetbal dus). Indien je daarvoor gaat (in mijn optiek kunnen we dat het best), ben ik wel benieuwd wie in de punt moet staan. Ik kies dan voor Schaken en Fernandez. Nu ik even hardop denk zou Elabdelaoui (of hoe schrijf je die naam ook alweer?) misschien ook een goede optie kunnen zijn.

Trouwens, ik zou Kongolo in het centrum zetten naast Mathijssen en dan De Vrij op rechtsback.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 oktober 2012 door Arie.Klooster --
sevillana
 sevillana - vrijdag 26 oktober 2012 - 13:31   quote  deeplink  
2 - 1
MMM
 MMM - vrijdag 26 oktober 2012 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 13:24 schreef Arie.Klooster het volgende:

Trouwens, ik zou Kongolo in het centrum zetten naast Mathijssen en dan De Vrij op rechtsback.
Omdat Janmaat teveel op komt, word te aanvallend zeker? Man, wat ben ik blij dat jij geen coach bent..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 13:47 schreef MMM het volgende:

[..]

Omdat Janmaat teveel op komt, word te aanvallend zeker? Man, wat ben ik blij dat jij geen coach bent..
Nee hoor, gewoon omdat ik De Vrij beter vind. Maar ik ben het wel met je eens, ik ben ook blij dat jij geen coach bent..
MMM
 MMM - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 13:57 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon omdat ik De Vrij beter vind. Maar ik ben het wel met je eens, ik ben ook blij dat jij geen coach bent..
De Vrij beter vinden op de rechtsback positie dan Janmaat? Je hebt dus ook nog eens totaal geen verstand van voetbal.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:12   quote  deeplink  
Nee? Nou dan niet, maar altijd nog wel meer dan jou, want ik zei al dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden en ik vind De Vrij gewoon beter omdat hij weet wat verdedigen is en dat is toch de primaire taak van een verdediger, het woord zegt het eigenlijk zelf al. En zoveel rendement haalt Janmaat nou ook niet uit dat gedraaf van hem. Jij vindt Nelom zekers ook nog eens beter dan Martins Indi?
craven
 craven - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:12 schreef Arie.Klooster het volgende:
Nee? Nou dan niet, maar altijd nog wel meer dan jou, want ik zei al dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden en ik vind De Vrij gewoon beter omdat hij weet wat verdedigen is en dat is toch de primaire taak van een verdediger, het woord zegt het eigenlijk zelf al. En zoveel rendement haalt Janmaat nou ook niet uit dat gedraaf van hem. Jij vindt Nelom zekers ook nog eens beter dan Martins Indi?
de vrij gewoon in het centrum en niet rechtsback, daar liggen zijn kwaliteiten niet
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:15   quote  deeplink  
Man, zou mij ook een biet zijn hoe we winnen, als we maar winnen. Wij zijn nou eenmaal niet zo goed dat we iedereen even van de mat spelen. Aanvallen is nou eenmaal niet ons sterke punt. We hebben maar een zeer beperkte aanval. Van mijn part schoppen ze elke bal de kuip uit, als we maar winnen van dat volk! Deze wedstrijd hoef ik niet zo nodig aan te vallen, als we maar winnen. Ik wil alleen maar resultaat tegen die arrogante kwasten...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:13 schreef craven het volgende:

[..]

de vrij gewoon in het centrum en niet rechtsback, daar liggen zijn kwaliteiten niet
Ik vind De Vrij, Kongolo, Mathijssen, Martins Indi stabieler dan Janmaat, De Vrij, Mathijssen, Martins Indi. Maar dat is slechts mijn nederige mening. Iedereen heeft zo zijn voorkeur. De Vrij deed het toch harstikke goed op die plek tot hij naar het centrum ging?
Maar goed, het is dus het totaalplaatje van de verdediging. Indien Janmaat speelt zou Koeman zelfs De Vrij ernaast kunnen laten, want Kongolo is toch ook niet slecht. Eigenlijk kies ik dus Kongolo boven Janmaat indien ik De Vrij op de backpositie zet...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 oktober 2012 door Arie.Klooster --
MMM
 MMM - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:12 schreef Arie.Klooster het volgende:
Nee? Nou dan niet, maar altijd nog wel meer dan jou, want ik zei al dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden en ik vind De Vrij gewoon beter omdat hij weet wat verdedigen is en dat is toch de primaire taak van een verdediger, het woord zegt het eigenlijk zelf al. En zoveel rendement haalt Janmaat nou ook niet uit dat gedraaf van hem. Jij vindt Nelom zekers ook nog eens beter dan Martins Indi?
Nee. Meer dan mij ook niet.

Janmaat is verdedigend sterk en voegt aanvallend ook nog wat toe. Noem een betere rechtsback in de Eredivisie dan Janmaat?

Nee, Nelom is een ander verhaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 oktober 2012 door MMM --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:21   quote  deeplink  
Betere back dan Janmaat? Nou simpel, De Vrij!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:22   quote  deeplink  
Maar je moet ook even mijn antwoord op Craven's stukje lezen. Ws. waren we even 'langs elkaar aan het heen praten'.
MMM
 MMM - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:21 schreef Arie.Klooster het volgende:
Betere back dan Janmaat? Nou simpel, De Vrij!
Onzin.. Janmaat is een back met snelheid en zowel verdedigende als aanvallende kwaliteiten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 oktober 2012 door MMM --
MMM
 MMM - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:22 schreef Arie.Klooster het volgende:
Maar je moet ook even mijn antwoord op Craven's stukje lezen. Ws. waren we even 'langs elkaar aan het heen praten'.
Heb ik gelezen, maar ik komt op hetzelfde neer waar ik eerder antwoord op heb gegeven.

Maar we gaan het toch niet eens worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 oktober 2012 door MMM --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:31   quote  deeplink  
Geeft ook niet, jij gaat voor Janmaat, ik voor De Vrij (en indirect dus voor Kongolo). Gelukkig willen we wel hetzelfde: 3 punten thuis houden!!

Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag. We zullen ze laten beven, ze zullen wat beleven, FEYENOORD, FEYENOORD, FEYENOORD olé!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:33   quote  deeplink  
Overigens vind ik niet dat Janmaat veel toevoegt. Tenminste, hij holt veel mee naar voren, maar het rendement is laag. Tel daar bij op dat hij daardoor anderen in de weg loopt. Waarom denk je dat Schaken dit jaar lang niet alle wedstrijden top is?
MMM
 MMM - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:31 schreef Arie.Klooster het volgende:
Geeft ook niet, jij gaat voor Janmaat, ik voor De Vrij (en indirect dus voor Kongolo). Gelukkig willen we wel hetzelfde: 3 punten thuis houden!!

Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag. We zullen ze laten beven, ze zullen wat beleven, FEYENOORD, FEYENOORD, FEYENOORD olé!
+1
MMM
 MMM - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:33 schreef Arie.Klooster het volgende:
Overigens vind ik niet dat Janmaat veel toevoegt. Tenminste, hij holt veel mee naar voren, maar het rendement is laag. Tel daar bij op dat hij daardoor anderen in de weg loopt. Waarom denk je dat Schaken dit jaar lang niet alle wedstrijden top is?
Paar wedstrijden dat hij op links speelde was hij niet in goede doen. Vind hem op rechts nog steeds goed, Janmaat loopt niet in de weg.
pat
 pat - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 15:40 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik heb meer een hekel aan ajaks dan aan pisvee..
ik ook
pat
 pat - vrijdag 26 oktober 2012 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 oktober 2012 - 11:20 schreef tomson het volgende:

[..]

+1... Met zn grote bek.
Bruno poort die mafkees wel haha wat een grappemaker die babbel
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:35 schreef MMM het volgende:

[..]

Paar wedstrijden dat hij op links speelde was hij niet in goede doen. Vind hem op rechts nog steeds goed, Janmaat loopt niet in de weg.
Hij staat wat mij betreft ook niet ter discussie. Het gaat nog steeds om Janmaat.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 26 oktober 2012 - 15:18   quote  deeplink  
Maar ik ben niet tegen Janmaat hoor, ik hoop dat hij jouw verwachtingen waarmaakt!
pat
 pat - vrijdag 26 oktober 2012 - 15:58   quote  deeplink  
maakt niet uit wie speelt, deze wedstrijd staat op zich, we winnen. ik kijk uit naar het commentaar van john haha ben erg benieuwd wat ie te zeggen heeft die rare
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 26 oktober 2012 - 16:18   quote  deeplink  
Derksen voorspelt een overwinning voor Feyenoord. 2-1.
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 26 oktober 2012 - 16:34   quote  deeplink  
kut.... hij zit er meestal naast met Feyenoord in top wedstrijden...
Jeay
 Jeay - vrijdag 26 oktober 2012 - 16:56   quote  deeplink  
3-1
tomson
 tomson - vrijdag 26 oktober 2012 - 17:03   quote  deeplink  
hippy - vrijdag 26 oktober 2012 - 12:22 quote deeplink

Iedereen al een beetje bijgekomen van woensdag...?? Ik mag zeggen dat de blijdschap al weer plaats heeft gemaakt voor zenuwen voor zondag... Ik hoop zo op een positieve impuls door deze overwinning... Al die kakkies de mond snoeren is het doel dacht ik zo...;))) Het zal wel zwaar worden...pffff
tomson
 tomson - vrijdag 26 oktober 2012 - 17:04   quote  deeplink  
Foei hippy. Terug in je mand !
willem v G
 willem v G - vrijdag 26 oktober 2012 - 17:10   quote  deeplink  
Ga voor 3-1 en trouwens in het rijtje van ex Feyenoorders die voor de neuzen hebben gespeeld mis ik Wim Jansen.

Opstelling

Janmaat De vrij Indi Kongolo

Clasie Goossens

Immers
Vilhena
Verhoek Pelle

Laat ze maar komen!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 26 oktober 2012 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 17:10 schreef willem v G het volgende:
Ga voor 3-1 en trouwens in het rijtje van ex Feyenoorders die voor de neuzen hebben gespeeld mis ik Wim Jansen.
Toegevoegd!
willem v G
 willem v G - vrijdag 26 oktober 2012 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 17:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Toegevoegd!
En Simon tahamata en Johny Rep?
Maximus
 Maximus - vrijdag 26 oktober 2012 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 - 14:33 schreef Arie.Klooster het volgende:
Overigens vind ik niet dat Janmaat veel toevoegt. Tenminste, hij holt veel mee naar voren, maar het rendement is laag. Tel daar bij op dat hij daardoor anderen in de weg loopt. Waarom denk je dat Schaken dit jaar lang niet alle wedstrijden top is?
Wat een voetbalverstand... Daarom staat Janmaat ook bovenaan in spelersklassement of niet??
Blade85
 Blade85 - vrijdag 26 oktober 2012 - 20:50   quote  deeplink  
ik blijf dubben over opstellingen vraag is ook hoe speelt ajax boerigter of babel op links of babel toch in de spits of de jong... ik denk zoeits:

-----------------------Vermeer

van Rhijn----Alderweireld---Moisander----Blind

----------------------Poulsen

--------------de Jong--------Eriksen

----Sana--------------Babel----------Boerrigter

dit is allemaal heel snel en bewegelijk dus zou je best met wat meer stabiliteit achterin kunnen gebruiken ik zou er zoiets tegenover zetten

-------------------Lamprou

Kongolo------de Vrij-----Mathijsen------Martins Indi

--------------------Vormer

------------Vilhena---------Clasie

Schaken------------Immers-----------Goossens

Kongolo heb ik daar neergezet omdat ik denk dattie zich veel beter in boerrigter vast kan bijten want janmaat legt het af en aanvallend zal hij minder kunnen brengen want hij wint het op snelheid ook niet martins indi op links want die heeft vandaar dan de vrijheid om in te schuiven. tegenover sana kan dat makkelijk. vormer controlerend in de zone want hij zal zowel eriksen als de jong regelmatig achterna moeten. clasie moet zo aanvallend mogelijk spelen veel zal afhangen van hoe hij het spel gaat verdelen... voorin lijkt me logisch pele verzuipt tussen die twee dus laat immers maar vandaar laten uitzakken en goossens zal van rhijn in de gaten moeten houden.
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 26 oktober 2012 - 21:11   quote  deeplink  
Ben blij dat jij geen trainer van Feyenoord bent...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 oktober 2012 - 21:26   quote  deeplink  
Koeman: Wedstrijd van het jaar

ronald_koeman.jpg

Feyenoord is al weken in de ban van de Klassieker. The biggest game of the year, kopt de krant van de supportersvereniging De Feijenoorder die zondag in De Kuip onder de fans wordt verspreid. 

Ook Ronald Koeman onderstreepte vrijdag het belang van de topper tegen Ajax. Wij voelen het ook als de wedstrijd van het jaar. Er komen altijd heel veel emoties bij kijken. Die rivaliteit moet ook zo blijven. Het is de meest bijzondere wedstrijd in Nederland, zei de coach van Feyenoord op een persconferentie.
 
John Guidetti, die vorig seizoen met drie goals de Klassieker besliste, neemt toevallig zondag afscheid van het publiek. Dat gooit nog wat meer sfeer in het stadion. Het is leuk om hem terug te zien.
 
Of hij ook een speech in de kleedkamer gaat geven? Nee, dan kan ik wel thuis blijven. Ik begreep dat hij via de telefoon al regelmatig speeches geeft. Het is natuurlijk logisch dat iedereen blij is dat hij er is. Hij heeft heel wat teweeg gebracht hier.
 
Manchester City
 
Koeman was woensdag als toeschouwer in de Arena en zag Ajax overtuigend met 3-1 winnen van Manchester City. Een fantastisch resultaat met goed spel. Ajax heeft het zelf afgedwongen, al was het onbegrijpelijk dat City eigenlijk geen plan had.
 
Dat hebben wij wel. We hebben ervaring met het bestrijden van Ajax. Ik denk dat we dat ook met deze selectie, zonder Guidetti en Otman Bakkal, moeten kunnen. Ajax en ook FC Twente, die we volgende week treffen, zijn niet onverslaanbaar.
 
Arbitrage
 
Frank de Boer wees de toehoorders donderdag nog even op de arbitrage tijdens de vorige Klassieker in Rotterdam. Volgens de Ajax-coach kreeg zijn team daar een onterechte strafschop tegen en is de scheidsrechter vaak op de hand van de thuisploeg.
 
Het is Frank zijn goed recht om alles te gebruiken wat binnen zijn mogelijkheden ligt, maar je kunt natuurlijk altijd kritiek hebben. Vorige week kregen wij tegen VVV-Venlo gemakkelijk een penalty mee en een andere keer is het weer andersom.
 
Naast de waarschuwingen van De Boer aan het adres van de arbiter kreeg Koeman vooral complimenten van zijn collega. Hij heeft wel een idee hoe dat komt. We hebben dezelfde zaakwaarnemer.
Bron:FRFanatic 
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 oktober 2012 - 21:27   quote  deeplink  
Feyenoord vol vertrouwen voor Klassieker

Voor Feyenoord staat aanstaande zondag de derde Klassieker onder leiding van Ronald Koeman op het programma. De eerste twee edities met Koeman aan het roer bleef Feyenoord ongeslagen. De trainer is ervan overtuigd dat zijn ploeg ook zondag een goed resultaat kan boeken, zo vertelde hij vrijdagmiddag in de Fred Blankemeijerzaal in De Kuip. Dat vertrouwen hebben we zeker, zei hij. We voelen dit als de wedstrijd van het jaar. Het is belangrijk dat we het hoofd koel houden.

Koeman was afgelopen woensdag aanwezig in de Amsterdam Arena bij de wedstrijd die Ajax in de Champions League speelde tegen Manchester City. Hij concludeerde dat Ajax een knappe prestatie had geleverd door met 3-1 te winnen van de kampioen van Engeland. Dat resultaat hebben ze zelf afgedwongen, zei hij. Al had het ook te maken met het spel van de tegenstander, die onbegrijpelijk genoeg geen plan leek te hebben in het veld.
 
Wat dat betreft zal Feyenoord het komende zondag anders aanpakken, zo vertelde Koeman. Wij zullen met een duidelijk plan voetballen, zoals we dat elke wedstrijd doen. Bovendien hebben natuurlijk ervaring met het bestrijden van Ajax. Bij die laatste opmerking verwees de trainer naar de Klassieker in De Kuip van vorig seizoen, toen Ajax met 4-2 werd verslagen.
 
Koeman heeft er vertrouwen in dat zijn ploeg die prestatie kan evenaren, ook al spelen de spelers die toen de doelpunten maakten (John Guidetti en Otman Bakkal) niet meer voor Feyenoord. De invulling van het elftal zal anders zijn, maar ik zie niet in waarom we met deze spelers niet hetzelfde kunnen brengen als toen, zei hij.
 
De speler die tijdens die wedstrijd van vorig seizoen een hattrick maakte, John Guidetti, neemt komende zondag afscheid. Koeman kijkt uit naar het weerzien met de spits. Het is leuk om hem weer te zien. Hij heeft in een korte periode heel veel laten zien bij Feyenoord.
 
Koeman kan zondag zeer waarschijnlijk voor het eerst weer een beroep doen op Stefan de Vrij en Ruben Schaken. Beide spelers zijn hersteld van hun blessures en trainden vrijdag tijdens de besloten training volledig mee. Mits ze zaterdag geen reactie krijgen, zijn de twee inzetbaar tegen Ajax. Hetzelfde geldt voor Kamohelo Mokotjo, die hersteld is van een enkelblessure. Erwin Mulder, Sekou Cissé en Terence Kongolo kunnen in verband met blessures niet in actie komen.
 
DE TEGENSTANDER
 
Dat Ajax de afgelopen twee jaar de landstitel veroverde, had de club met name te danken aan een ijzersterke reeks in de laatste maanden van de tweede seizoenshelft. In beide jaargangen leek een kampioenschap dankzij veel puntenverlies al tijdens de winterstop onmogelijk, maar de ploeg van trainer Frank de Boer bleek tot tweemaal toe over een lange adem te beschikken en haalde daarmee de kampioensschaal naar de hoofdstad.
 
Ook voorafgaand aan dit seizoen werd het behalen van de landstitel als voornaamste doelstelling uitgesproken in Amsterdam, maar in tegenstelling tot voorgaande jaren wil Ajax dat doel realiseren zonder dat het daarvoor miljoenen euros aan transfergeld over de balk smijt. Hoewel Ajax met aanvoerder Jan Vertonghen, Gregory van der Wiel en Theo Janssen drie ervaren krachten kwijtraakte, hield de clubleiding de hand op de knip en gaf het alleen bescheiden bedragen uit aan de (transfervrije) nieuwelingen Lasse Schøne, Tobias Sana, Ryan Babel, Christian Poulsen en Niklas Moisander.
 
Daarmee spreekt de clubleiding vooral haar vertrouwen uit in de eigen jeugd. De Boer liet dit seizoen al een aantal talenten uit de eigen jeugdopleiding debuteren en de 21-jarige Ricardo van Rhijn, eveneens uit eigen kweek, kan zelfs rekenen op een basisplaats in het Nederlands elftal. Op die manier probeert Ajax de aansluiting met de Europese top te hervinden. Dat dit geen schier onmogelijke missie is bleek in de thuiswedstrijd tegen de Engelse kampioen Manchester City, dat afgelopen week tijdens het Champions League duel in de Amsterdam Arena met 3-1 onderuit ging tegen het jeugdige Ajax.
 
Dat een jeugdig elftal ook garant staat voor wisselvalligheid, ondervond Ajax in de vaderlandse competitie. Doordat de ploeg in de eerste negen speelrondes van het seizoen vaker gelijkspeelde (vijfmaal) dan dat het won (viermaal), is de achterstand op de koppositie alweer opgelopen tot vijf punten en dreigt hetzelfde scenario als de afgelopen jaren. Hoewel de Amsterdammers een inhaalrace als geen ander beheersen, zal men er alles aan gelegen zijn de achterstand op de topposities niet groter te laten worden.
 
Feyenoord Ajax
Zondag 28 oktober om 12.30 uur in De Kuip
Scheidsrechter: Nijhuis
 
Vermoedelijke opstellingen:
Feyenoord: Lamprou; Janmaat, Mathijsen, Martins Indi, Nelom; Leerdam, Immers, Clasie; Schaken, Pellè en Verhoek.
Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; Schøne, Poulsen, Eriksen; Sana, De Jong en Babel.
 
STATISTIEKEN
 
THUIS
29/01/2012 Feyenoord Ajax 4-2
19/09/2010 Feyenoord Ajax 1-2
06/05/2010 Feyenoord Ajax 1-4 (KNVB beker )
31/01/2010 Feyenoord Ajax 1-1
21/09/2008 Feyenoord Ajax 2-2
                                
UIT
23/10/2011 Ajax - Feyenoord 1-1
19/01/2011 Ajax - Feyenoord 2-0
25/04/2010 Ajax - Feyenoord 2-0 (KNVB beker )
01/11/2009 Ajax - Feyenoord 5-1
15/02/2009 Ajax - Feyenoord 2-0  

Bron:Officiële Feyenoord Clubsite 
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 oktober 2012 - 21:28   quote  deeplink  
Timmer: 'Ajax komt met veel zelfvertrouwen naar de Kuip'

thumb?url=http%3A%2F%2Fweb10.elfvoetbal.nl%2Fupload%2Fnieuws%2Fimage%2F2012%2F43%2Ffull%2F6713_1351275313_timmer.jpg&key=a74697b8901bee4c6d24d27e981b7edf16cd3928&method=fill&size=560x372

Zondag is het weer zover: De enige echte Nederlandse Klassieker wordt gespeeld in De Kuip. Voormalig doelman Henk Timmer speelde in het verleden voor zowel Ajax als Feyenoord. Hij verwacht dat de meest aanvallende ploeg gaat winnen.

"De beide aanvallen zullen beslissend zijn", weet Timemr tegenover FC Rijnmond TV. "Ik vind dat Ajax voorin heel veel kwaliteit heeft. En Feyenoord heeft met Schaken veel snelheid en met Pellè een grote, balvaste jongen. Met Goossens ook een linkspoot op links."

Timmer vond de Klassiekers tijdens zijn carrière indrukwekkend. "De sfeer, zeker in de Kuip, dan sta je in die tunnel en hoor je die trommel. En dan gaat langzaam dat luik omhoog... Dan loop je tegen een orkaan van geluid op. Dat is geweldig."

Timmer verwacht veel vertrouwen bij Ajax na de Champions League-zege op Manchester City (3-1). "Tegen Heracles kregen ze een tikje na de 3-3, maar tegen Manchester City waren ze wel erg goed. Als je tegen een miljoenenploeg met 3-1 wint kom je met veel zelfvertrouwen naar de Kuip."
Bron:Elfvoetbal 
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 oktober 2012 - 21:28   quote  deeplink  
bbd7e950bc9f63ed4fcaceba090e78b7.png

column_edwin.jpg

Zondag 28 oktober staat al maanden in onze agendas omcirkeld: Feyenoord-Ajax. De wedstrijd die spelers in 1 klap kan maken, David Connolly, en 1 klap voor de rest van hun carrière kan breken, Andwelé Slory. De wedstrijd van de 4-2, en een jubelende Ron Vlaar.

Toch is Feyenoord-Ajax vooral meer dan een wedstrijd. De werkende arbeiders klasse van Rotterdam-zuid tegen de arrogante elite klasse van Slootervaart-noord. Dit alles in een magische sfeer in de kuip. Dat zorgt voor een gevoel bij een wedstrijd waarvoor je ongeveer alles over hebt. En precies dat gevoel is dat wat de Feyenoorder op de been houdt, dat meemaken is het mooiste wat er is. Het gevoel van het verslaan van de club uit de hoofdstad is onuitlegbaar. Het bekroop ons allemaal op 29 januari dit jaar. In een adembenemende Kuip versloeg Feyenoord de rivaal met 4-2. John Guidetti vertelde ons ooit dat zijn vader mensen zag huilen. Ik zag Feyenoorders eindelijk weer lachen, met inderdaad vochtige ogen van geluk. Wat waren we er aan toe.

Die bewuste zondag nam ik een vriend van me mee naar de Kuip. Hij ging wel eens, was een echte Feyenoorder, maar had niet de behoefte er altijd bij te zijn. Tot 29 januari, het gevoel wat alle supporters op dat moment hadden wou hij niet nog eens mislopen. Wat een klassieker niet met mensen kan doen..

En dat allemaal omdat we tegen Ajax spelen. De eeuwige rivaal. Ajax roept iets op bij mensen en wakkert agressie en haat aan. Vooral in de Kuip waar het legioen zondag weer met 50.000 man aanwezig zal zijn. In de zomer kwam ik op vakantie in aanraking met een ajacied. Een volwassen gozer met een passie voor ajax. Als Feyenoorder moest ik hem mijn verhaal vertellen. Ik vertelde hem verhalen over het fascinerende van mijn club, logo en stadion. Legde hem haarfijn het verschil met zijn verschrikkelijke ploeg (ajax is een ploeg geen club) en supporters (lees voetbalkijkers) uit. Hij was onder de indruk en na het verhaal van een volle kuip bij VVV-thuis na PSV-uit kon hij lichte emoties niet verhullen.

Het verschil tussen de clubs.. Ik probeerde het hem uit te leggen, maar het is onuitlegbaar. Het is een gevoel, een passie, een beleving, Als ik me er toch aan zou moeten wagen zou ik dit zeggen . Het verschil tussen Feyenoord en Ajax zit hem in het lijflied van de clubs. Feyenoorders krijgen een warm gevoel bij het I will survive, ajacieden geloven in hun We are the champions. Daar zit het verschil. We voelen ons niet de logische kampioenen,. Feyenoorders staan voor Luctor et emergo: wij worstelen en komen boven. Het worstelen doet ons allen soms pijn, maar vergeet één ding nooit:

We will survive.



Een Rotterdamse groet,

Edwin.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 oktober 2012 - 21:29   quote  deeplink  
Verdediger De Vrij: ''Kan alleen maar hopen op basisplaats''

9785.jpg

Na twee maanden van revalidatie maakt Stefan de Vrij weer uit van de wedstrijdselectie van Feyenoord. Uitgerekend net voor de Klassieker. De verdediger hoopt gelijk in de basis te kunnen beginnen.
'Ik ga nergens vanuit, kan alleen maar hopen. De trainer moet keuzes maken, maar je ziet wel dat het moeilijker is met twee linksbenige centrale verdedigers. Dan ben je toch beperkter in de opbouw', aldus de mandekker tegenover NU Sport.
'Het kan eigenlijk niet beter. Gelijk vol aan de bak en een mooi moment om je meteen te laten zien. We hebben ons hier niet op gericht. De focus lag gewoon op revalideren en dan zien we wel wanneer ik echt klaar ben om te spelen en toevallig is dat deze wedstrijd', spreekt de jonge aanvoerder van de Rotterdammers.
Bron:Voetbalcentraal 

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Ajax (zondag 28 oktober 2012 , 12:30)









0.0073411