|
|
Ajacied 410
|
|
|
Wat is jullie verwachting van de KNVB-beker wedstrijd Sneek-Ajax |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Speelt Feyenoord eigenlijk ook in Europa?? |
|
|
|
|
Omekees
|
|
|
quote: Nee.
Maar volgens mij hebben we het hier over Sneek - 020 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: O, ik was gewoon benieuwd.. Leuk hier he.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Wanneer is die wedstrijd eigenlijk??? |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Whahahahahahahahahaha |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Heb altijd z'n dubbel gevoel over het laten spelen van talenten in deze wedstrijden. Ze komen zo geen stap dichterbij de ervaring die ze nodig hebben, er wordt wel een makkelijke overwinning verwacht en tenzij het minimaal 0-6 wordt zal vrijwel niemand tevreden zijn.
Enige voordeel is dat dat lui als Fischer en Denswil FdB als toeschouwer hebben, maar die kijkt ook vrijwel alles van jong Ajax. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Gewoon sterkste opstelling...kan nou niet echt een grote inspanning verwachten.... Balletje rond laten gaan en dan komt het wel goed... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
0-2
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 oktober 2012 door remco k -- |
|
|
|
|
Ajacied 410
|
|
|
|
|
|
hippy
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 06:25 schreef Eide het volgende:Heb altijd z'n dubbel gevoel over het laten spelen van talenten in deze wedstrijden. Ze komen zo geen stap dichterbij de ervaring die ze nodig hebben, er wordt wel een makkelijke overwinning verwacht en tenzij het minimaal 0-6 wordt zal vrijwel niemand tevreden zijn. Dit dus.
De reden dat Frank de Boer geen spelers wissel zet ondanks de tegenvallende prestaties is denk ik nu ook wel duidelijk. Hoewel je met een halve A1 en wat reserves natuurlijk niet hetzelfde beeld krijgt als met de hoofdmacht aangevuld met 1 of 2 nieuwe jongens. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Afspraakje gemaakt...? |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 23:33 schreef Eide het volgende:[..] Dit dus. De reden dat Frank de Boer geen spelers wissel zet ondanks de tegenvallende prestaties is denk ik nu ook wel duidelijk. Hoewel je met een halve A1 en wat reserves natuurlijk niet hetzelfde beeld krijgt als met de hoofdmacht aangevuld met 1 of 2 nieuwe jongens. Wat een dramapot he...ik kon er na de eerste helft niet meer naar kijken...pfff |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Deze wedstrijd laat goed zien hoe weinig techniek en voetbal intelligentie de jeugd heeft. Met simpele een-twees moet je zo'n team uiteen spelen. En die Hoesen bevalt me ook niet. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 07:41 schreef Rogier het volgende:Deze wedstrijd laat goed zien hoe weinig techniek en voetbal intelligentie de jeugd heeft. Met simpele een-twees moet je zo'n team uiteen spelen. En die Hoesen bevalt me ook niet. Wat ik nog erger vond is dat die schone niet kon uitblinken tegen zo een ploeg... Is wel gehaald als versterking voor het eerste... Ongebegrijpbaar hoeveel onnodig balverlies hij leed als spelmaker... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Lasse Schøne was na afloop van het duel met ONS Boso Sneek (0-2) redelijk tevreden over zowel zijn eigen team als over zijn tegenstander. De middenvelder van Ajax vond dat de club uit Friesland goed speelde, zo vertelde hij in gesprek met RTV Noord-Holland.
"Ik denk dat ONS er een prima potje van heeft gemaakt. Die ploeg wilde ook graag voetballen en ik denk dat de fans een aardige avond hebben gehad. We zijn koel gebleven en zijn blijven voetballen en op een gegeven moment komt die goal wel en hij kwam ook wel. Toen het eenmaal 0-1 werd, ging het ook allemaal wat makkelijker. Toen viel die tweede goal uiteindelijk ook", aldus de Deen.
"Het is moeilijk te zeggen waarom dit soort wedstrijden altijd zo lastig zijn. Maar ik moet zeggen dat wij een goede voorbereiding hebben gehad en ik denk ook niet dat we die ploeg onderschat hebben. We hebben ons goed voorbereid en waren allemaal gebrand om een goede wedstrijd neer te zetten. Ik denk dat het belangrijkste is geweest dat we geduld hebben gehad. Op een gegeven moment moest die goal toch een keer vallen", zo besloot Schøne.
Hier ga ik geen woorden aan vuil maken... Totaal geen besef waar ie mee bezig is... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Dit bewijst maar weer eens hoe rot onze befaamde jeugdopleiding is. Het stelt echt geen kut meer voor. Als we al spelers als Hoessen moeten aantrekken dan mag je jezelf toch achter de oren gaan krabben. Fischer was de beste man maar die komt niet uit de opleiding want die is ergens anders vandaan getrokken. Ik vraag mij echt af waar de jeugdscouting op gelet heeft?? Dat ze niet groter mogen worden dan 1.50??? Terwijl bij onze vrinden uit Rotjeknor het ene na het ander talent doorbreekt. Schone?? wtf doet zo'n speler bij Ajax? |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 09:16 schreef Brandje het volgende:Dit bewijst maar weer eens hoe rot onze befaamde jeugdopleiding is. Het stelt echt geen kut meer voor. Als we al spelers als Hoessen moeten aantrekken dan mag je jezelf toch achter de oren gaan krabben. Fischer was de beste man maar die komt niet uit de opleiding want die is ergens anders vandaan getrokken. Ik vraag mij echt af waar de jeugdscouting op gelet heeft?? Dat ze niet groter mogen worden dan 1.50??? Terwijl bij onze vrinden uit Rotjeknor het ene na het ander talent doorbreekt. Schone?? wtf doet zo'n speler bij Ajax? Idd...hoe kan je nou tevreden zijn als prof, iemand die dag en nacht bezig is met voetbal, met een 0-2 winst tegen postbodes...met alle respect hoor.. De eerste helft totaal geen druk, geen combinatie voetbal, geen een tegen een situaties... Alles op goed geluk, voor die pot gooien.... Dit kan toch niet de visie van cruijff zijn... Dit soort ploegen moet 90 min. lang achter die bal aan laten rennen... En gewoon met dubbele cijfers afmaken... Tsjonge jonge...ze maakten er een goeie pot van...dat lag eerder aan ajax die totaal geen vuist kon maken... |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Hippy.....tuurlijk is dit niet de visie van Cruijff. Cruijffs visie was dat onze opleiding niet deugt en dat hebben we weer kunnen zien. Cruijff heeft opnieuw gelijk, maar deze generaties zijn al verloren. Die breng je de techniek en gogme niet meer bij. Dus moeten we echt van onderaf beginnen en dus zien we pas over 5 tot 10 jaar echt resultaat.
Ik mis de combinatie naar speler C zo erg. Spelen van A naar B lukt ze nog, maar van A naar B en dan snel naar C is er niet meer bij.
Boerrigter overigens ook weer erg zwak. Alsof die gozer wakker is geworden en vergeten is dat hij Boerrigter is. Is alles kwijt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 november 2012 door Rogier -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Wat is dit nou weer voor flauwekul? Tegen Man C staan er gewoon 7 spelers uit de eigen jeugd. Van wat er vandaag stond zal echt niet alles doorbreken maar bijvoorbeeld Denswil gaat er echt wel komen. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 09:43 schreef Rogier het volgende:Hippy.....tuurlijk is dit niet de visie van Cruijff. Cruijffs visie was dat onze opleiding niet deugt en dat hebben we weer kunnen zien. Cruijff heeft opnieuw gelijk, maar deze generaties zijn al verloren. Die breng je de techniek en gogme niet meer bij. Dus moeten we echt van onderaf beginnen en dus zien we pas over 5 tot 10 jaar echt resultaat. Ik mis de combinatie naar speler C zo erg. Spelen van A naar B lukt ze nog, maar van A naar B en dan snel naar C is er niet meer bij. Boerrigter overigens ook weer erg zwak. Alsof die gozer wakker is geworden en vergeten is dat hij Boerrigter is. Is alles kwijt. Heel vaak is de bal van a naar b al slecht.... Altijd een zwak zeikerig balletje opzij... Die pass moet hard, dan kan je verder met combinatievoetbal... Zorgen dat je tegenstander steeds te laat is... Zoals barcelona dat doet...en als je een bal hard in speelt hoef je ook minder te lopen, wat weer kracht scheelt... |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 10:21 schreef Eide het volgende:[..] Wat is dit nou weer voor flauwekul? Tegen Man C staan er gewoon 7 spelers uit de eigen jeugd. Van wat er vandaag stond zal echt niet alles doorbreken maar bijvoorbeeld Denswil gaat er echt wel komen. Tsja....je kunt Eriksen en Alderweireld en De Jong etc eigen jeugd noemen maar die zijn op zeer laten leeftijd naar Ajax gekomen(15,16 jaar). |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 10:21 schreef Eide het volgende:[..] Wat is dit nou weer voor flauwekul? Tegen Man C staan er gewoon 7 spelers uit de eigen jeugd. Van wat er vandaag stond zal echt niet alles doorbreken maar bijvoorbeeld Denswil gaat er echt wel komen. Wat je tegen man city laat zien, moet je dan verhoudingsgewijs ook tegen ons sneek kunnen laten zien met deze spelers... Anders ga ik me echt zorgen maken over deze jonge ligting... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 10:24 schreef hippy het volgende:[..] Wat je tegen man city laat zien, moet je dan verhoudingsgewijs ook tegen ons sneek kunnen laten zien met deze spelers... Anders ga ik me echt zorgen maken over deze jonge ligting... Laat ik voorop stellen dat gister echt dramatisch was en dat zelfs een halve A1 van Ajax tezamen met de reserves echt veel beter moet kunnen tegen een hoofdklasser.
Maar dan nog wil het resultaat van gister niet zeggen dat er in die groep van gister geen talent zit. Nog belangrijker, tegen City staat er eigen jeugd, maar wel eigen jeugd tussen de leeftijden 20 (Eriksen) t/m 25 (Babel). Een stuk meer ervaring dan gister en dat zie je gewoon.
Een Denswil bijvoorbeeld deed het best redelijk. Was verdedigend solide en opbouwend ook. Eb als mannen als hij geleidelijk kansen gaan krijgen komen er uit deze lichting ook wel weer goede jongens die een eind kunnen komen. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Nogmaals Eide....Eriksen is GEEN eigen jeugd en ook De Jong niet. Fisher niet, Alderweireld niet en ga zo maar door. Als we alle spelers die we ergens vandaan halen als ze 16 zijn eigen jeugd gaan noemen, zijn we verkeerd bezig en strooien we zand in onze ogen. Onze beste jeugdspelers zijn juist de spelers die we NIET zelf hebben opgeleid. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 10:42 schreef Rogier het volgende:Nogmaals Eide....Eriksen is GEEN eigen jeugd en ook De Jong niet. Fisher niet, Alderweireld niet en ga zo maar door. Als we alle spelers die we ergens vandaan halen als ze 16 zijn eigen jeugd gaan noemen, zijn we verkeerd bezig en strooien we zand in onze ogen. Onze beste jeugdspelers zijn juist de spelers die we NIET zelf hebben opgeleid. Eriksen en Alderweireld kwamen met 15 bij Ajax en hebben de B en A jeugd bij Ajax doorlopen. Als je 4 jaar lang in de jeugdopleiding van je club speelt mag je wat mij betreft spreken over eigen jeugd. Daar ligt voor mij de grens, bij jou kennelijk anders. Een Fischer bijvoorbeeld is een ander verhaal, voor hem ben ik het helemaal met je eens. Maar wat is dan jou grens? |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 10:53 schreef Eide het volgende:[..] Eriksen en Alderweireld kwamen met 15 bij Ajax en hebben de B en A jeugd bij Ajax doorlopen. Als je 4 jaar lang in de jeugdopleiding van je club speelt mag je wat mij betreft spreken over eigen jeugd. Daar ligt voor mij de grens, bij jou kennelijk anders. Een Fischer bijvoorbeeld is een ander verhaal, voor hem ben ik het helemaal met je eens. Maar wat is dan jou grens? VI hanteert als criterium voor 'eigen kweek' dat je twee seizoenen in de jeugd van Ajax hebt gespeeld. Dat heeft Eriksen niet, hij kwam meteen bij het tweede, dus je zou met kwade wil kunnen zeggen dat Eriksen idd geen eigen kweek is. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 10:53 schreef Eide het volgende:[..] Eriksen en Alderweireld kwamen met 15 bij Ajax en hebben de B en A jeugd bij Ajax doorlopen. Als je 4 jaar lang in de jeugdopleiding van je club speelt mag je wat mij betreft spreken over eigen jeugd. Daar ligt voor mij de grens, bij jou kennelijk anders. Een Fischer bijvoorbeeld is een ander verhaal, voor hem ben ik het helemaal met je eens. Maar wat is dan jou grens? Een echte jeugdspeler is natuurlijk een Kluivert of Emanuelson die vanaf 6 of 7 jaar bij Ajax zitten. Iemand die op zijn 15e of 16e binnen komt wandelen heeft dus al 10 jaar opleiding ergens anders genoten Of ze dan 2 of 3 seizoentjes bij de jeugdspelen geeft ons nog niet het recht om ze ONZE jeugdspelers te noemen en dit strooit zand in onze ogen.
We kunnen wel trots zijn dat er 6 ' eigen jeugd' spelers op het veld staan tegen City maar als de helft hiervan gewoon is aangekocht om hun 15e heeft dat niks met eigen jeugd te maken. Minstens vanaf je 12e ofzo bij Ajax zitten, dan ben je eigen jeugd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 11:09 schreef Rogier het volgende:[..] Een echte jeugdspeler is natuurlijk een Kluivert of Emanuelson die vanaf 6 of 7 jaar bij Ajax zitten. Dan kan je vrijwel geen enkele speler in Nederland het product noemen van een jeugdopleiding aangezien ze vrijwel allemaal pas wat later worden gescout bij de talloze amateur verenigingen in Nederland.
Zelfs vanaf 12 jaar wordt het dan al moeilijk trouwens. |
|
|
|
|
StevieV
|
|
|
lekker belangrijk vanaf wanneer we ze jeugdspeler mogen noemen. Feit blijft, ze staan onder contract bij ONS aller Ajax, er wordt van ze verwacht dat ze de beste zijn van in elk geval Nederland.
Als je gaat kijken binnen onze huidige selectie kun je er zo 10 lozen die never het niveau halen dat we zouden willen. van die 10 kun je er dan wellicht 2 of 3 goed gebruiken als back-up.
On-Topic: vreselijke vertoning van met name Schone, Boerigter en Enoh. Nota bene de gene die van dit elftal het meest ervaren waren. Lukoki leuke speler, maar een dramatische 'manolev' in zijn benen. Dijks, kwam een aantal keer leuk opportunistisch naar voren maar is duidelijk niet klaar voor Ajax 1. Fischer is een behendige speler die in een goed draaiend elftal fris kan voetballen. Hoessen is geen spits. Ga die jongen aub niet ombouwen tot centrumaanvaller, speelde bij Fortuna zijn beste wedstrijden als linksbuiten die regelmatig opdook in het strafschopgebied. Beetje zoals Babel. Hoessen is te klein als echte Ajax-spits.
Ligeon en Denswil lieten als enigste zien dat ze de stap kunnen maken. Als met name Denswil zich richt op zijn fysiek dan kan dit een absoluut topverdediger worden voor Ajax. Geweldige techniek, prachtige trap en positioneel zeer bekwaam. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 12:51 schreef StevieV het volgende:Als je gaat kijken binnen onze huidige selectie kun je er zo 10 lozen die never het niveau halen dat we zouden willen. van die 10 kun je er dan wellicht 2 of 3 goed gebruiken als back-up. Natuurlijk, daarom lopen er ook bij zo goed als elke prof club in Nederland spelers rond die in de Ajax jeugd hebben gespeeld. Maar niet elke jongeling is met 18 top, sterker nog, de meeste niet, kijk maar naar een Daley Blind. Daarom is een pot als gister ook geen maatstaf en daarom ben ik dus ook niet blij met dat soort wedstrijden is excuus om een 2e elftal/A1 op te stellen.
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 12:51 schreef StevieV het volgende:On-Topic: vreselijke vertoning van met name Schone, Boerigter en Enoh. Nota bene de gene die van dit elftal het meest ervaren waren. Lukoki leuke speler, maar een dramatische 'manolev' in zijn benen. Dijks, kwam een aantal keer leuk opportunistisch naar voren maar is duidelijk niet klaar voor Ajax 1. Fischer is een behendige speler die in een goed draaiend elftal fris kan voetballen. Hoessen is geen spits. Eens over Schone, Derk en Enoh, hoewel ik Lukoki ook rustig in het rijtje dramatisch zet.
Hoessen vond ik niet eens slecht hoor, wilde werken en was de enige die gevaarlijk was. Maar ik zie Hoessen nog niet doorbreken. Niet als spits, niet als linksbuiten. Maar dat zei ik ook over Daley Blind...
quote:Op donderdag 01 november 2012 - 12:51 schreef StevieV het volgende:[/bLigeon en Denswil lieten als enigste zien dat ze de stap kunnen maken. Als met name Denswil zich richt op zijn fysiek dan kan dit een absoluut topverdediger worden voor Ajax. Geweldige techniek, prachtige trap en positioneel zeer bekwaam. Ben wat verbaast dat je hier Ligeon noemt. Ik vond Ligeon namelijk minder dan Dijks. Zowel verdedigend als aanvallend. Denswil wel helemaal met je eens.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 november 2012 door Eide -- |
|
|
|