|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Mag het nog wel schamel zijn, geen CL betekent weg winst en hallo verlies. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 - 21:00 schreef remco k het volgende:En waar haalt men het toch vandaan dat er van Cruijff niet gekocht mag worden en dat er alleen maar met jeugd gespeeld moet worden... Precies...alleen directe versterkingen... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Net als bij kunst is het maar net wat je er in wilt zien.
Hoe bevalt de nieuwe telefoon van je vrouw eigenlijk Remco? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 29 oktober 2012 - 19:29 schreef remco k het volgende:Ach, Cruijff kan in jouw ogen niet toch niets goed doen.. Hij heeft gewoon gelijk in wat ie zegt, jongens als Erikssen de de Jong winnen gewoon meer duels dan voorheen. Daarnaast komt de overwinning tegen City gewoon op een goed moment voor Ajax en het Nl voetbal.. Tegen Heracles wonnen de beide helemaal niks dus wat wil dat zeggen??? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 - 14:03 schreef Mokum1 het volgende:[..] Narsingh speelt de sterren van hemel idd wat een inzicht, bekijk de jaarcijfers eerst eens heeft het ook mee te maken. Hij bedoelt Narsingh houd met zijn 4 Miljoenenkont de bank op waarde. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 10:19 schreef Stanley het volgende:Net als bij kunst is het maar net wat je er in wilt zien. Hoe bevalt de nieuwe telefoon van je vrouw eigenlijk Remco? Heel prima kerel. Ze heeft een htc gekozen. Ze deed er alleen wat lang over om een keuze te maken. Maar goed, zo zijn vrouwen nu eenmaal hè. Vanwaar deze vraag. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Meer betekend niet alles en altijd. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 10:38 schreef remco k het volgende:[..] Heel prima kerel. Ze heeft een htc gekozen. Ze deed er alleen wat lang over om een keuze te maken. Maar goed, zo zijn vrouwen nu eenmaal hè. Vanwaar deze vraag. :-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Af en toe moet je even de spanning weghalen ;-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ben het namelijk totáál oneens met je!
En als ik mijn enorme positieve pet opzet wil ook wel hopen op jouw interpretatie van de huidige gang van zaken... Maar he een andere kijk op dit stukje kunst!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 oktober 2012 door Stanley -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Of er wordt achter de schermen gewerkt aan het einde van Ajax op de beurs. Of het is gewoon niet xo goede vooruitgang als ik had gedacht en wederom een bewijs Dat namen geen garantie voor succes zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 11:27 schreef Stanley het volgende:Of er wordt achter de schermen gewerkt aan het einde van Ajax op de beurs. Of het is gewoon niet xo goede vooruitgang als ik had gedacht en wederom een bewijs Dat namen geen garantie voor succes zijn. De invulling van het hele verhaal zit pas op zijn plek sinds afgelopen zomer. Hoe kun je in vredesnaam die mensen nu al beoordelen, laat staan afrekenen op dat wat ze doen?? Dat is wat ik echt niet van je snap kerel. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 12:29 schreef remco k het volgende:[..] De invulling van het hele verhaal zit pas op zijn plek sinds afgelopen zomer. Hoe kun je in vredesnaam die mensen nu al beoordelen, laat staan afrekenen op dat wat ze doen?? Dat is wat ik echt niet van je snap kerel. idd, Overmars heeft een intervieuw afgegeven over dit verhaal. Komt er kort op neer dat we pas over 3 jaar sportieve vruchten kunnen plukken van dit beleid. Tot die tijd kan stanley zijn kunst niet van de muur halen, hij vind hem foeilelijk maar moet hem toch laten hangen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Geduld is een schone zaak Stanleyboy |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 12:54 schreef Mokum1 het volgende:[..] idd, Overmars heeft een intervieuw afgegeven over dit verhaal. Komt er kort op neer dat we pas over 3 jaar sportieve vruchten kunnen plukken van dit beleid. Tot die tijd kan stanley zijn kunst niet van de muur halen, hij vind hem foeilelijk maar moet hem toch laten hangen. Sterker nog, hij zegt dat we pas over 3 jaar de eerste echte positieve sportieve veranderingen kunnen gaan zien, Cruijff heeft het zelf over 7 tot 12 jaar.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
He Stanley een zwarte dag voor Jou Blind in de voorselectie Ned/Team ha ha |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Whehehe en terecht als hij beroerd speelt latn we het weten maar als hij de sterren van de hemel speelt mag hij daar ook voor beloond worden. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 13:06 schreef remco k het volgende:[..] Sterker nog, hij zegt dat we pas over 3 jaar de eerste echte positieve sportieve veranderingen kunnen gaan zien, Cruijff heeft het zelf over 7 tot 12 jaar.. Waarom dan sterker nog? Ik zeg toch ook 3jaar? |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Deze discussie wordt natuurlijk meteen op de lange termijn getrokken, maar de vraag is of jc wel kijkt naar Ajax als hij zegt dat Ajax wedstrijden uit leert spelen. Gezien het grote aantal wedstrijden waarin we een voorsprong weggeven vraag ik me dat ook wel af. Los van het beleid en de lange termijn is het natuurlijk een volslagen belachelijke stelling van Cruijff als je net tegen Heracles een voorsprong van 2 doelpunten weggeeft in de laatste tien minuten en tegen Feyenoord 2 keer een voorsprong weggeeft. Dus om even ontopic te blijven, nee volgens mij kijkt hij niet,want als je Ajax hebt gekeken zeg je dit niet |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bel hem ff zou ik zeggen.. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 13:06 schreef remco k het volgende:[..] Sterker nog, hij zegt dat we pas over 3 jaar de eerste echte positieve sportieve veranderingen kunnen gaan zien, Cruijff heeft het zelf over 7 tot 12 jaar.. In het voetbal heb je geen 7 tot 12 jaar de tijd. Als je er zolang over doet loop je achter de feiten aan. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 12:54 schreef Mokum1 het volgende:[..] idd, Overmars heeft een intervieuw afgegeven over dit verhaal. Komt er kort op neer dat we pas over 3 jaar sportieve vruchten kunnen plukken van dit beleid. Tot die tijd kan stanley zijn kunst niet van de muur halen, hij vind hem foeilelijk maar moet hem toch laten hangen. Hahahahaha +14 !!! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Je kan álle stommiteiten voorlopig wel onder het kleed genaamd lange termijn schuiven.
Wij moeten in principe gewoon ieder jaar kampioen worden omdat we het CL geld nodig hebben.
Wanneer je dan overloopt van talent in de jeugd en gelijkertijd een vacature op de rechterspits positie hebt, is het dan logisch te investeren in een buitenlands talent als Sana? Die echt niet beter is dan Lukoki?
En dan wetende dat je de ideale speler niet alléén voor jezelf laat lopen en de kans op een uitstekende, snelle voorhoede laat liggen, maar ook nog eens je grote concurrent versterkt...
Kortom de actie om Sana aan te trekken slaat helemaal nergens op |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maar Narsingh blijkt toch ook gewoon een grote flop. Dana is voor Ajax al veel belangrijker geweest dan Narsingh voor PSV. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Inderdaad, die jongen had bij ons moeten komen voetballen!!! Dáár hoort hij niet thuis! Jammer een béétje meer interesse... |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:03 schreef Stanley het volgende:Je kan álle stommiteiten voorlopig wel onder het kleed genaamd lange termijn schuiven. Wij moeten in principe gewoon ieder jaar kampioen worden omdat we het CL geld nodig hebben. Wanneer je dan overloopt van talent in de jeugd en gelijkertijd een vacature op de rechterspits positie hebt, is het dan logisch te investeren in een buitenlands talent als Sana? Die echt niet beter is dan Lukoki? En dan wetende dat je de ideale speler niet alléén voor jezelf laat lopen en de kans op een uitstekende, snelle voorhoede laat liggen, maar ook nog eens je grote concurrent versterkt... Kortom de actie om Sana aan te trekken slaat helemaal nergens op FdB vind Sana waarschijnlijk beter, aanschaf was 600k ofzo salaris zal ook niet heel hoog liggen.
Met dit beleid zou je nog eens zonder CL kunnen financieel gezien. Als we de werkwijze weer gaan hanteren zoals afgelopen 10jaar MOET je CL halen om de begroting sluitend te krijgen,
We weten allemaal wat dat heeft gedaan met PSV en Feyenoord, begroting afstemmen op CL is het gevaarlijkste wat je als voetbalorganisatie kan doen. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:49 schreef soccer het volgende:[..] In het voetbal heb je geen 7 tot 12 jaar de tijd. Als je er zolang over doet loop je achter de feiten aan. Waar denk je dat die 7 tot 12 jaar voor zou staan? Dat gaat niet over de nederlandse competitie. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 23:22 schreef Stanley het volgende:Inderdaad, die jongen had bij ons moeten komen voetballen!!! Dáár hoort hij niet thuis! Jammer een béétje meer interesse... Tja tis een beetje als kunst ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:49 schreef soccer het volgende:[..] In het voetbal heb je geen 7 tot 12 jaar de tijd. Als je er zolang over doet loop je achter de feiten aan. Ik denk niet dat het snapt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: 250k voor Sana trouwens, nog een stuk minder dus.
Waar het op termijn terecht om gaat is dat Ajax structureel geld gaat overhouden om te investeren. Dat we structureel mensen kunnen halen die de ploeg echt beter maken. En Lukoki? Die kwam gister een amateur die op het oog zeker 90 kilo woog niet eens voorbij. Lijkt me duidelijk.
Dat maakt het nu allemaal niet leuker maar wat ONS Sneek weer heeft uitgewezen is dat klakkeloos jongelingen of reserves inbrengen de oplossing ook niet gaat worden. Eerder liet Ajax zien het verschil niet te kunnen maken tegen Utrecht en Heracles. Maar Manchester City werd weer heel goed tegen gespeeld.
Het verschil tussen goed en slecht is te groot bij Ajax. Dat ligt aan spelers. Zo simpel is dat wel. Jong, onervaren en niet weerbaar genoeg. Maar aan talent ligt het niet. Dat moet zelfs de grootste kritikaster wel beaamen na ManC.
Het excuus van talent is passe. Het excuus "geld" is, zoals een aantal lui terecht aanhalen, een lange termijn iets wat niet gebruikt mag worden om de prestaties van dit Ajax recht te praten. Maar we moeten ook niet verzanden in de laatste wedstrijd als waarheid zien.
Constant worden is het devies, wie Ajax op dat front aan de hand gaat nemen is dan eigenlijk de vraag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 november 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
bully
|
|
|
wat ik al voor de coup van Cruif zei, het gaat er om dat je de jeugd ook vast kan houden. maar voorlopig is er bijna geeneen speler die zijn contract verlengt. dus ben je verplicht die spelers teverkopen voor contract afloopt. zodat je elk jaar weer belangrijke spelers gaat missen. contracten van alderweirelt en eriksen lopen in 2014 af. en zie ze beide niet bijtekenen. en wat hier al eerder werd gezegt je heb bij een club als ajax geen jaren de tijd voor resultaat. geen cl ook minder inkomsten. het saneren van de salarissen was al veel eerder ingezet en is opzich een goede keuze. maar denk dat het op dit moment doorslaat. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Iedereen die nu commentaar heeft op JC, heeft niet goed opgelet ten tijde van de 'revolutie', toen is namelijk gezegd dat het een paar jaar zou duren voor er werkelijk resultaten zouden worden behaald op de manier van JC! Maar het gaat volgens mij nog vrij aardig hoor... En gewoon tijd geven en laten gaan, over 3 jaar terug komen! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 november 2012 - 20:57 schreef Ajx het volgende:Iedereen die nu commentaar heeft op JC, heeft niet goed opgelet ten tijde van de 'revolutie', toen is namelijk gezegd dat het een paar jaar zou duren voor er werkelijk resultaten zouden worden behaald op de manier van JC! Maar het gaat volgens mij nog vrij aardig hoor... En gewoon tijd geven en laten gaan, over 3 jaar terug komen! die tijd krijg je niet bij ajax. plus dat je door drie overgangs jaren meer kan verliezen door ook minder inkomsten van cl. en leegloop elk jaar van spelers die niet willen verlengen. ben nooit voorstander geweest van de coup van Cruif. en voorlopig zie ik het gebeuren zoals ik al dacht. hoop dat ik op eind het mis zal hebben om dat je dit niet meer kan omdraaien. dan zal ik ook eerste zijn die zijn fout toegeeft. maar tot nu toe heb ik nog steeds grote twijfels. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De Fluwelen Revolutie was gewoon hard nodig bij Ajax. Als je tussen 1996 en 2009 maar 1 keer kampioen wordt er er ook in 2010 destijds geen uitzicht was mag je rustig stellen dat er heel hard iets moest gebeuren.
Of je dan voor- of tegenstander van Cruijff bent en/of de methodes die hij gebruikt heeft is pas een 2e overweging. Zelfs al was Van Gaal gekomen, was dat nog de verdienste van Cruijff geweest want zonder hem had v.d. Boog nu nog steeds aan het roer gestaan.
Daarnast moeten we de doelstelling niet uit het oog verliezen. Nog altijd wordt er gedaan alsof Ajax nu iets heel anders gaat doen als voorheen. Dat is gewoon niet waar. Het verschil is dat binnen de jeugdopleiding de focus anders komt te liggen. Kampioen worden is geen doel meer, het afleveren van Ajax 1 waardig talent is het doel. Al het andere veranderd feitelijk niet. Ook niet met het principe dat aangekochte spelers een buitengewone meerwaarde moeten hebben, dat was in de jaren '90 niet anders.
Tegen het einde van dit decennium kan echt het beleid bekeken worden, dan kunnen we pas zeggen of het jeugdbeleid effect heeft gehad. Tot die tijd is het aan Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Marc Overmars om elk seizoen weer een waardige selectie bijeen te brengen die goed voetbalt en meedoet voor het kampioenschap. En dat zal niet meevallen totdat Ajax weer wat centen beschikbaar gaat hebben om te investeren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 november 2012 - 17:02 schreef bully het volgende:[..] die tijd krijg je niet bij ajax. plus dat je door drie overgangs jaren meer kan verliezen door ook minder inkomsten van cl. en leegloop elk jaar van spelers die niet willen verlengen. ben nooit voorstander geweest van de coup van Cruif. en voorlopig zie ik het gebeuren zoals ik al dacht. hoop dat ik op eind het mis zal hebben om dat je dit niet meer kan omdraaien. dan zal ik ook eerste zijn die zijn fout toegeeft. maar tot nu toe heb ik nog steeds grote twijfels. Van wie krijg je die tijd niet?? Ajax heeft er in samenspraak met de supporters voor gekozen die tijd te nemen. Sterker nog. In het plan van Cruijff praat men over 7 tot 14 jaar. Zolang Ajax jaarlijks om de titel mee strijd gaat helemaal niemand klagen over deze jaren. Dit plan wil niet zeggen dat er niet meer gepresteerd kan worden. Het blijkt wel weer dat veel mensen helemaal niks snappen van wat het plan inhoud. Daar bedoel ik jou trouwens niet persoonlijk mee. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 november 2012 - 17:22 schreef remco k het volgende:[..] Van wie krijg je die tijd niet?? Ajax heeft er in samenspraak met de supporters voor gekozen die tijd te nemen. Sterker nog. In het plan van Cruijff praat men over 7 tot 14 jaar. Zolang Ajax jaarlijks om de titel mee strijd gaat helemaal niemand klagen over deze jaren. Dit plan wil niet zeggen dat er niet meer gepresteerd kan worden. Het blijkt wel weer dat veel mensen helemaal niks snappen van wat het plan inhoud. Daar bedoel ik jou trouwens niet persoonlijk mee. 7 tot 14 jaar? Ga weg man, in Ajax 1 zou binnen een paar jaar, resultaat gezien moeten worden. Ik ga zelf uit van 3 a 4 jaar, dus nu nog 2 a 3 jaar, anders is het voor mij mislukt qua Ajax 1.
De jeugdopleiding opzetten is een ander verhaal, dat duurt langer, maar vanuit de huidige A1 zouden over 2 jaar al zeker talenten doorgestroomd moeten worden die met gemak mee kunnen op het hoogste niveau.
Dit staat overigens los van dat ik niet in zijn visie geloof dat Ajax met de top van Europa mee zal gaan doen en dat talenten langer bij Ajax blijven ook al kunnen ze elders veel meer verdienen. Dat is gewoon een enorme overschatting en zal volgens mij gaan leiden tot financiele problemen en altijd voor het kampioenschap meedoen in NL. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 november 2012 - 17:22 schreef remco k het volgende:[..] Van wie krijg je die tijd niet?? Ajax heeft er in samenspraak met de supporters voor gekozen die tijd te nemen. Sterker nog. In het plan van Cruijff praat men over 7 tot 14 jaar. Zolang Ajax jaarlijks om de titel mee strijd gaat helemaal niemand klagen over deze jaren. Dit plan wil niet zeggen dat er niet meer gepresteerd kan worden. Het blijkt wel weer dat veel mensen helemaal niks snappen van wat het plan inhoud. Daar bedoel ik jou trouwens niet persoonlijk mee. samenspraak met de supporters? daar hoor ik dan niet bij. en je ziet nu zelf al hier dat veel voorstanders nu al zijn omgedraait. dat bedoel ik met de tijd krijgen. en elk jaar belangrijke spelers missen kan je niet opvangen door jeugd te laten doorstromen. na dit seisoen hebben al 3 spelers aflopend contract. sulejmani babel en blind. eriksen boerigter fisher poulsen en alderweireld hebben na dit seisoen nog maar contract voor 1 jaar. dus als ze niet bijtekenen of worden verkocht lopen ze jaar daarop gratis de deur uit. en in 2015 lopen bijna alle contracten af. dus zie het somber in want zoals je nu al ziet dat spelers die doorbreken niet meer willen bijtekenen. dat is het verschil met barcelona die hebben het geld en een zware competitie om spelers vast tehouden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Je snapt er blijkbaar echt geen fluit van. Hoe lang is het van de fles tot het eerste. Pas dan heeft een talent ieder ontwikkelings onderdeel van de opleiding doorlopen. En jij of welke supporter dan ook kan er wel wat van vinden. Maar dan had men dat eerder moeten beseffen voordat men allemaal blind achter Cruijff gingen staan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 november 2012 - 23:45 schreef bully het volgende:[..] samenspraak met de supporters? daar hoor ik dan niet bij. en je ziet nu zelf al hier dat veel voorstanders nu al zijn omgedraait. dat bedoel ik met de tijd krijgen. en elk jaar belangrijke spelers missen kan je niet opvangen door jeugd te laten doorstromen. na dit seisoen hebben al 3 spelers aflopend contract. sulejmani babel en blind. eriksen boerigter fisher poulsen en alderweireld hebben na dit seisoen nog maar contract voor 1 jaar. dus als ze niet bijtekenen of worden verkocht lopen ze jaar daarop gratis de deur uit. en in 2015 lopen bijna alle contracten af. dus zie het somber in want zoals je nu al ziet dat spelers die doorbreken niet meer willen bijtekenen. dat is het verschil met barcelona die hebben het geld en een zware competitie om spelers vast tehouden. Waar is er ooit gezegd dat er geen geld uitgegeven mag worden. Voor iedere speler die vertrekt staat er wel een ander op. DAt is altijd al zo geweest. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
te eerste heb ik nooit achter de coup van Cruif gestaan. en over geld uitgeven heb ik ook nog niks gezegt. en snap echt wel hoelang een jeugdspeler nodig heeft om door testromen. maar denk dat jij mijn verhaal niet leest want ik zeg iets heel anders. alles staat en valt met spelers vasthouden en dat lukt tot nu toe nog steeds niet. voordat een speler helemaal kan doorgroeien word hij alweer verkocht omdat hij niet wil bijtekenen. en het aankoop beleid is ook nog niet succesvol. dus worden wel heelveel overgangs jaren naar mijn mening. probeer dan maar je supporters stil tehouden. plus dat je ook de cl inkomsten gaat missen wat verkoop weer noodzakelijk maakt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 november 2012 door bully -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hoezo overgangsjaren, spelers wel of niet vasthouden is de laatste jaren altijd een probleem geweest, Suarez, Huntelaar, Emanuelson, en al die andere jongens zijn de afgelopen 2/3 jaar vertrokken en toch zijn we 2 keer kampioen geworden, nu zijn Anita Janssen en Vertonghen vertrokken en hebben we het moeilijk om dit op te vangen, ik verwacht inderdaad dat dit een "tussenjaar" gaat worden waar ik denk dat plek 2 het hoogst haalbare is. Maar het kan maarzo weer zo zijn dat we alsnog mee gaan doen om de titel.
Maar wat houd de coup van Cruijff eigenlijk precies in volgens jou? Volgens mij is er namelijk niets mis met veel voetbalverstand in het bestuur en de club, is er ook niks mis met een betere jeugdopleiding, en is er ook niks mis met een vertbeterd scoutingsapparaat.. Dit in combinatie met zwarte cijfers kan toch nooit verkeerd zijn??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 november 2012 door remco k -- |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op zondag 04 november 2012 - 12:27 schreef remco k het volgende:Hoezo overgangsjaren, spelers wel of niet vasthouden is de laatste jaren altijd een probleem geweest, Suarez, Huntelaar, Emanuelson, en al die andere jongens zijn de afgelopen 2/3 jaar vertrokken en toch zijn we 2 keer kampioen geworden, nu zijn Anita Janssen en Vertonghen vertrokken en hebben we het moeilijk om dit op te vangen, ik verwacht inderdaad dat dit een "tussenjaar" gaat worden waar ik denk dat plek 2 het hoogst haalbare is. Maar het kan maarzo weer zo zijn dat we alsnog mee gaan doen om de titel. Maar wat houd de coup van Cruijff eigenlijk precies in volgens jou? Volgens mij is er namelijk niets mis met veel voetbalverstand in het bestuur en de club, is er ook niks mis met een betere jeugdopleiding, en is er ook niks mis met een vertbeterd scoutingsapparaat.. Dit in combinatie met zwarte cijfers kan toch nooit verkeerd zijn?? huntelaar is al vier jaar weg nu. en natuurlijk zullen er altijd spelers vertrekken. maar dat is nu juist ook het mankement van het nieuwe beleid. al die spelers die vertrekken kan je niet opvangen door alleen maar jonge spelers intepassen. dus je moet dan ook haalbare ervaren spelers halen die dat voor grootste gedeelte kunnen opvangen. ook ik vind salaris max wat ze nu bij ajax hebben goed. en ook dat er geen absurde bedragen worden betaalt. maar om paar ton speler naar concurentie laten vertrekken vind ik tever gaan. en over het zogenaamde cruif beleid. ik geloof niet dat je met alleen onervaren mensen omdat ze toevallig voetballer zijn geweest een hele club in hun handen geven. en wie zegt dat het beter word dat is allemaal nog afwachten. en als je ziet wat ajax laatste jaren heeft afgeleverd en hetgeen wat er nu aankomt hebben ze het geeneens zo slecht gedaan. want je wou toch niet zeggen dat deze spelers allemaal van het nieuwe beleid afkomen? oude bestuur had sanering van lonen al ingezet ook toen is de keuze voor meer jeugd al genomen. alleen nu is het doorgeslagen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Op zich is het een prima uitgangspunt om je jeugd in te passen maar de echte top jeugd wordt tegenwoordig ook al weg gekocht dus dan leid je voor de europeesche topclubs op ? daar ben ik bang voor als een 14/15 jarig toptalent Manchestercity aan de voordeur belt met een prachtig huis voor ma en pa een leuke baan voor pa en een geweldig contract voor zoonlief wat gaan ze doen ? dat wordt het grote gevaar voor de Ajax jeugd ik hoop dat dat niet gaat gebeuren anders valt het hele plan in duigen ,ik hoop dat het mee valt en dat Ajax er echt beter van gaat worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 04 november 2012 - 23:54 schreef bully het volgende:[..] huntelaar is al vier jaar weg nu. en natuurlijk zullen er altijd spelers vertrekken. maar dat is nu juist ook het mankement van het nieuwe beleid. al die spelers die vertrekken kan je niet opvangen door alleen maar jonge spelers intepassen. dus je moet dan ook haalbare ervaren spelers halen die dat voor grootste gedeelte kunnen opvangen. ook ik vind salaris max wat ze nu bij ajax hebben goed. en ook dat er geen absurde bedragen worden betaalt. maar om paar ton speler naar concurentie laten vertrekken vind ik tever gaan. en over het zogenaamde cruif beleid. ik geloof niet dat je met alleen onervaren mensen omdat ze toevallig voetballer zijn geweest een hele club in hun handen geven. en wie zegt dat het beter word dat is allemaal nog afwachten. en als je ziet wat ajax laatste jaren heeft afgeleverd en hetgeen wat er nu aankomt hebben ze het geeneens zo slecht gedaan. want je wou toch niet zeggen dat deze spelers allemaal van het nieuwe beleid afkomen? oude bestuur had sanering van lonen al ingezet ook toen is de keuze voor meer jeugd al genomen. alleen nu is het doorgeslagen. Hoe komt men er toch bij dat er is doorgeslagen naar de jeugd, Volgens mij hadden we tegen Vitesse een gemiddelde leeftijd van 23.6 jaar( van een mede forumgebruiker) op het veld staan, is dat heel wat ouder dan de afgelopen jaren, en dat is zelf inclusief Denswill waar normaal Moisander speelt. In onze basis elf is Erikssen de jongste speler met 20 jaar dus ook geen tieners op het veld.
En doe trouwens maar alsof een paar ton niks is..
Overigens heeft er bij Ajax nooit iemand gezegd dat er niks gekocht mag worden, er is alleen een maximum afgesproken per categorie spelers. Daar ga je dan dus ook niet overheen met een paar ton.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 november 2012 - 00:17 schreef nora het volgende:Op zich is het een prima uitgangspunt om je jeugd in te passen maar de echte top jeugd wordt tegenwoordig ook al weg gekocht dus dan leid je voor de europeesche topclubs op ? daar ben ik bang voor als een 14/15 jarig toptalent Manchestercity aan de voordeur belt met een prachtig huis voor ma en pa een leuke baan voor pa en een geweldig contract voor zoonlief wat gaan ze doen ? dat wordt het grote gevaar voor de Ajax jeugd ik hoop dat dat niet gaat gebeuren anders valt het hele plan in duigen ,ik hoop dat het mee valt en dat Ajax er echt beter van gaat worden. Dat ben ik in het geval van Ajax niet met je eens, er wordt bij ons weleens een talentje weggekaapt, maar er zijn er ook heel erg veel die gewoon bewust voor Ajax kiezen terwijl ze echt naar veel grotere clubs hadden kunnen kiezen. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 05 november 2012 - 12:12 schreef remco k het volgende:[..] Hoe komt men er toch bij dat er is doorgeslagen naar de jeugd, Volgens mij hadden we tegen Vitesse een gemiddelde leeftijd van 23.6 jaar( van een mede forumgebruiker) op het veld staan, is dat heel wat ouder dan de afgelopen jaren, en dat is zelf inclusief Denswill waar normaal Moisander speelt. In onze basis elf is Erikssen de jongste speler met 20 jaar dus ook geen tieners op het veld. En doe trouwens maar alsof een paar ton niks is.. Overigens heeft er bij Ajax nooit iemand gezegd dat er niks gekocht mag worden, er is alleen een maximum afgesproken per categorie spelers. Daar ga je dan dus ook niet overheen met een paar ton. heb het er over dat het zuinige beleid is doorgeslagen. dat er jeugd ingepast word vind ik niet slecht. alleen je moet er wel wat ervaren kerels bij hebben staan. en die zie ik niet in dit team. en degeen wel ervaren zijn kunnen het ajax systeem zelf niet aan. en als je voor miljoenen spelers verkoopt moet je niet op tonnetje kijken. het ging niet om miljoenen en ook niet om loon. je heb nu zelf gezien dat je nu spelers erbij heb gehaald die niet de kwaliteit hebben om in het ajax systeem spelen. en jeugd erbij kopen terwijl je geen spelers meer heb die die jongens in het veld kunnen opvangen vind ik een verkeerd beleid. |
|
|
|
|
maaktnietuit
|
|
|
We draaien momenteel winst, dus gaat het beter! De 8 jaar voordat Johan er was is er zo'n 100 miljoen euro zo hupsakee weggegooid, maar de laatste 1,5 jaar draait Ajax juist weer top. Helaas moet er eerst nog 100M + bespaard worden voordat Ajax van de beurs af kan en Cruijff echt kan beginnen. Voorlopig zullen we dus genoegen moeten nemen met goedkopere spelers en veel goede boden moeten accepteren.
Misschien kan Eriksen binnenkort weer een miljoentje of 25 opbrengen, dat zou Ajax weer wat geld schelen en als we het dan ondanks alles wat verder schoppen in de CL zijn we toch al weer op 1/3e. Met veel geluk kan Johan dus over 3 jaar vele sceptici hun ongelijk bewijzen.
Trouwens, in grote lijnen heeft hij dat al lang gedaan, 2 jaar achter elkaar winst, 2 jaar de titel en de ik weet niet hoeveel jaar ervoor niet of nauwelijks prijzen gewonnen en nog even 100M weggegooit en noem maar op ook, dat is wel even een verschil of niet?! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 05 november 2012 - 15:39 schreef maaktnietuit het volgende:We draaien momenteel winst, dus gaat het beter! De 8 jaar voordat Johan er was is er zo'n 100 miljoen euro zo hupsakee weggegooid, maar de laatste 1,5 jaar draait Ajax juist weer top. Helaas moet er eerst nog 100M + bespaard worden voordat Ajax van de beurs af kan en Cruijff echt kan beginnen. Voorlopig zullen we dus genoegen moeten nemen met goedkopere spelers en veel goede boden moeten accepteren. Misschien kan Eriksen binnenkort weer een miljoentje of 25 opbrengen, dat zou Ajax weer wat geld schelen en als we het dan ondanks alles wat verder schoppen in de CL zijn we toch al weer op 1/3e. Met veel geluk kan Johan dus over 3 jaar vele sceptici hun ongelijk bewijzen. Trouwens, in grote lijnen heeft hij dat al lang gedaan, 2 jaar achter elkaar winst, 2 jaar de titel en de ik weet niet hoeveel jaar ervoor niet of nauwelijks prijzen gewonnen en nog even 100M weggegooit en noem maar op ook, dat is wel even een verschil of niet?! alleen word deze winst nu toegeschreven aan het beleid Cruif. maar dat is niet zo,want zolang zitten die er nog niet. de sanering was al bij het oude bestuur ingezet. ook de transfers van Vertongen en anita zijn nog niet bij deze winst inbegrepen. en je wou toch niet zeggen dat deze spelers door het nieuwe beleid zijn voorgebracht.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 november 2012 door bully -- |
|
|
|