BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mijn gemeende excuses aan de FR VVD stemmers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Aartus
 Aartus - woensdag 31 oktober 2012 - 20:59   quote  deeplink  
En t gaat ons nog veel meer bergen met geld kosten.Die zuidelijke lidstaten zitten tot aan hun nek in de schuld.Wie gaat dat betalen juist ja wij.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 21:02   quote  deeplink  
Griekenland was gezond voor de euro......zou het niet aan die klote euro, en europa liggen?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 31 oktober 2012 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 19:15 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Zo'n 1m boven NAP ;)
In het dal van de golf zou het zo maar eens -2m onder NAP kunnen zijn ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 31 oktober 2012 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 19:58 schreef kuipje het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, laten we Zeeland Drenthe en Friesland dan ook afstoten.. Word ook geen geld gegenereerd.
Ik weet dat je van Geil quote maar de provincies zijn van ons en is ons..Griekeland Italië en Spanje zijn niet van ons...
Maar ga er niet automatisch vanuit dat mensen die tegen europa zijn uberhaut geen hulp
willen geven aan bv Griekeland..
Dat had je uit je eigen kracht moeten doen (in de Hollandse handelsgeest)
Wat mij wel opvalt is dat jonge studerende mensen erg pro Europa zijn...Zit europa
ergens in een natuurlijke wijze opgedwongen in het lespakket...
Ik heb echt het allerlaagte leer niveau wat er bestaat maar wat ik wel begrijp is
dat Holland zijn eigen indentiteit verkoopt en we moeten daar ook nog eens al onze
spaargeld erbij inleveren...
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 21:21   quote  deeplink  
Denk dat de Griekse bevolking het beroerder heeft dan wij het zullen krijgen....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 31 oktober 2012 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:21 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
Denk dat de Griekse bevolking het beroerder heeft dan wij het zullen krijgen....
Dat hadden ze al maar wat denk je van Ethiopië Kongo Suriname Georgië WitRusland Roemenië enzo enzo
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 21:37   quote  deeplink  
ja hoor met welke leeftijd gaan de grieken met pensioen >>>>>>>>>en het werktempo ligt dat daar hoog ??????????
juist
Stylzz
 Stylzz - woensdag 31 oktober 2012 - 21:47   quote  deeplink  
AMSTERDAM - Mannen werken in Portugal gemiddeld bijna vijf jaar langer door dan iemand in Nederland. Hoewel de pensioenleeftijd in Nederland officieel op 65 jaar staat, stopt de gemiddelde Nederlandse man op 62-jarige leeftijd met werken. De pensioenleeftijd in de meeste landen die aanspraak maken op hulp het het Europese noodfonds ligt op 65 jaar. Dit blijkt uit een cijfers van de OECD. Griekenland is uitzondering met een pensioenleeftijd op slechts 57 jaar. Toch blijkt in de praktijk dat de Griekse man maar iets minder lang doorwerkt dan in Nederland het geval zou zijn. Op 61,9 jaar tegenover 62.1 in Nederland. De gegevens zijn afkomstig van de OECD. -(c)NU.nl/Jelle Kamsma Luxemburg en Oostenrijk spannen in Europees opzicht de kroon wat betreft vroeg stoppen met werken. De gemiddelde pensioenleeftijd voor mannen ligt daar respectievelijk op 57,3 en 58,9 jaar. In veel landen die bijdragen aan het noodfonds wordt geklaagd over de arbeidsethos in Zuid-Europese landen. De cijfers laten echter een meer genuanceerd beeld zien. De gegevens zijn afkomstig van de OECD/Eurofound. - (c)NU.nl/Jelle Kamsma Ook andere cijfers met betrekking tot de arbeidsomstandigheden laten een genuanceerder beeld zien. Zo duurde de gemiddelde werkweek in Nederland in 2010 minder lang dan in elk van de vier Europese landen in financiële problemen. In Griekenland tweëenhalf uur langer dan in Nederland gebruikelijk is. De gegevens zijn afkomstig van de Eurofound. -(c)NU.nl/Jelle Kamsma Wat betreft het aantal vrije dagen per jaar kwamen Nederlanders er in 2010 wat slechter vanaf. Dit komt met name door het geringe aantal officiële feestdagen. Vijf in Nederland tegenover veertien in Spanje. Wel hadden Nederlanders recht op de meeste vakantiedagen maar waren desalniettemin zes dagen langer aan het werk in 2010.
tomson
 tomson - woensdag 31 oktober 2012 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 19:58 schreef kuipje het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, laten we Zeeland Drenthe en Friesland dan ook afstoten.. Word ook geen geld gegenereerd.
Jij kan af en toe ook best goed uit je nek lullen.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:37 schreef piet de paler het volgende:
ja hoor met welke leeftijd gaan de grieken met pensioen >>>>>>>>>en het werktempo ligt dat daar hoog ??????????
juist
Jammer maar dat was ook al voor de euro, dus kom dat dat wilders verhaal niet bij mij aan!.....En ja, er word daar ook gewoon doorgewerkt....ben er meerdere malen voor mijn werk geweest, en niks mis met de mentaliteit....Ik had altijd daar het idee, of wij wel zo wijs bezig zijn....
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 31 oktober 2012 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:51 schreef tomson het volgende:

[..]

Jij kan af en toe ook best goed uit je nek lullen.
heeft wel een punt wat Zeeland betreft
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:31 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dat hadden ze al maar wat denk je van Ethiopië Kongo Suriname Georgië WitRusland Roemenië enzo enzo
Ja, dus wat wil je zeggen daarmee, de helft van wat jij noemt is rijk aan grondstoffen, of ligt niet binnen de E.U.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:53 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

heeft wel een punt wat Zeeland betreft
Ook daar gaat dit kabinet aan werken...ze gaan het weer onder water zetten....
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 21:55   quote  deeplink  
tjesus wat een woorden diarree,ik heb zitten lezen in time dat de grieken olijven en druiven hebben verbouwt en deze direct opgekocht zijn door de EU en direct vernietigd.Er zijn uitkeringen verstrekt aan mensen(veel) die of al jaren dood zijn ,ook is omkoping de normaalste zaak van de wereld.de Grieken blijven zich bewapenen tegen hun grote vijand de Turken.het Griekse ambtenaren korps is niet te vertrouwen en zo kan ik nogmaals doorgaan.de trotse Grieken ????????? die hun hand ophouden ??? helpen moet maar tot welke prijs ? gaan we dan onze ouwetjes nog meer zorg afpakken voor pappalaatmelullos ?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 31 oktober 2012 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:53 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

Ja, dus wat wil je zeggen daarmee, de helft van wat jij noemt is rijk aan grondstoffen, of ligt niet binnen de E.U.
Dus als je niks met die landen te maken heb,wat heb je dan met de Grieken te maken?
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus als je niks met die landen te maken heb,wat heb je dan met de Grieken te maken?
niets Retsina wijn is niet te drinken,Giros is namaak shoarma
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 21:59   quote  deeplink  
nee, er word door veel mensen heel makkelijk de schuld gegeven aan de grieken, en dat steekt een beetje...Eigenlijk net als in de oorlog, toen lag het volgens sommige ook aan de joden....Is makkelijk als het slecht gaat om 1 bevolkingsgroep of land aan te wijzen als schuldige. Maar ook hier zal de waarheid de geschiedenis wel weer inhalen.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus als je niks met die landen te maken heb,wat heb je dan met de Grieken te maken?
Zijn Europeanen, land is door europa leeggetrokken toen ze net bij de EU kwamen...
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:00 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

Zijn Europeanen, land is door europa leeggetrokken toen ze net bij de EU kwamen...
????????? waarmee dan,grondstoffen ???????
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:59 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
nee, er word door veel mensen heel makkelijk de schuld gegeven aan de grieken, en dat steekt een beetje...Eigenlijk net als in de oorlog, toen lag het volgens sommige ook aan de joden....Is makkelijk als het slecht gaat om 1 bevolkingsgroep of land aan te wijzen als schuldige. Maar ook hier zal de waarheid de geschiedenis wel weer inhalen.
O.K hier komt het lijstje;
Italie/Griekenland/Polen
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:02 schreef piet de paler het volgende:

[..]

????????? waarmee dan,grondstoffen ???????
Nee, door een constructie met geld...
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:03 schreef piet de paler het volgende:

[..]

O.K hier komt het lijstje;
Italie/Griekenland/Polen
Leg uit.....
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 22:08   quote  deeplink  
gewoon uitreden uit EG doorstart maken met Duitsland/Nederland/Denemarken/Frankrijk/Luxemburg/
en als zij hun best doen Belgie (Vlaanderen)
bezit je 3 wereldhavens/sterke economie met banden met China/ Vietnam/Afrika
een can do mentaliteit.En wil er iemand toetreden in deze eredivisie eerst goed doorlichten (uitsluiten van deelname Turkije /griekenland /Polen/)
en dan komt het allemaal goed
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 22:11   quote  deeplink  
Wat is er nu weer mis met Polen dan????? Die komen hier het werk doen wat die luie nederlandse steuntrekkers niet willen doen.....Worde gehaald door Nederlandse bedrijven...Nederlandse bedrijven die de meeste steun van de VVD krijgen
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 22:11   quote  deeplink  
en wie zegt dat al die landen op ons zitten te wachten?
tomson
 tomson - woensdag 31 oktober 2012 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:53 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

heeft wel een punt wat Zeeland betreft
Zo.. ook weer boven water ziektekiem?
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 31 oktober 2012 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:12 schreef tomson het volgende:

[..]

Zo.. ook weer boven water ziektekiem?
hahahaha
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:11 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
Wat is er nu weer mis met Polen dan????? Die komen hier het werk doen wat die luie nederlandse steuntrekkers niet willen doen.....Worde gehaald door Nederlandse bedrijven...Nederlandse bedrijven die de meeste steun van de VVD krijgen
het gaat niet om de Poolse bevolking maar hun staat.
trouwens het is zij gaan werken onder het loon wat afgedwongen is door de generatie voor ons
dus wie is er nu fout bezig................
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 31 oktober 2012 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 21:59 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
nee, er word door veel mensen heel makkelijk de schuld gegeven aan de grieken, en dat steekt een beetje...Eigenlijk net als in de oorlog, toen lag het volgens sommige ook aan de joden....Is makkelijk als het slecht gaat om 1 bevolkingsgroep of land aan te wijzen als schuldige. Maar ook hier zal de waarheid de geschiedenis wel weer inhalen.
Nou dat zal in mijn geval moeilijk gaan want dan wijs ik naar een deel van mijn familie..
Ik ben er ook veel geweest en weet dat een hoop mensen daar veel harder werken dan de meeste hier doen maar dat even terzijde...Ik vind ook dat zij hulp nodig hebben (het volk)
En mijn mening is ook hetzelfde over Italië,ook daar word het snot achter de ogen vandaan gewerkt...Maar is het nu werkelijk zo dat wat wij opgebouwt hebben weggeven moet worden door brussel en op hun voorwaardens?
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 31 oktober 2012 - 22:27   quote  deeplink  
Dat krijg je als je op zo'n lul als Rutte stemt met zijn aanhang van de VVD .....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 31 oktober 2012 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:11 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
Wat is er nu weer mis met Polen dan????? Die komen hier het werk doen wat die luie nederlandse steuntrekkers niet willen doen.....Worde gehaald door Nederlandse bedrijven...Nederlandse bedrijven die de meeste steun van de VVD krijgen
Met de mensen uit dat land is niks mis totdat het halve dorp er mee volloopt en de Turken met een uitkering thuis houden...Dat ligt aan de regering en aan de ondernemers zelf!
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:17 schreef piet de paler het volgende:

[..]

het gaat niet om de Poolse bevolking maar hun staat.
trouwens het is zij gaan werken onder het loon wat afgedwongen is door de generatie voor ons
dus wie is er nu fout bezig................
Niet de Polen, maar de nederlandse bedrijven die via allerlei smerige constructies ze in dienst hebben, maar er zijn er ook al genoeg die voor een normaal salaris werken!! Als ik meer kan verdienen in Canada, ook al verdien ik dan minder dan een Cannadees, en het is 3x zoveel als ik nu heb, ga ik ook....
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:28 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

Niet de Polen, maar de nederlandse bedrijven die via allerlei smerige constructies ze in dienst hebben, maar er zijn er ook al genoeg die voor een normaal salaris werken!! Als ik meer kan verdienen in Canada, ook al verdien ik dan minder dan een Cannadees, en het is 3x zoveel als ik nu heb, ga ik ook....
Zit iets in maar toch nemen de Polen met minder genoegen.Ligt dat dan aan de Nederlanders of aan de Polen.Is alle rechten die opgebouwd zijn door de vakbonden en onze vaders dan voor niet geweest ???? In Frankrijk heb je hetzelfde met de Afrikanen maar die werken liever niet.Ik ben bang dat deze grappen binnen europa wel eens heel raar kunnen gaan lopen.
Aartus
 Aartus - woensdag 31 oktober 2012 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:17 schreef piet de paler het volgende:

[..]

het gaat niet om de Poolse bevolking maar hun staat.
trouwens het is zij gaan werken onder het loon wat afgedwongen is door de generatie voor ons
dus wie is er nu fout bezig................
Die Polen verdienen in eigen land zo,n 300 euro.Hier 1200 euro.Een mooie reden om de lonen te drukken voor de werkgevers.Wil jij niet voor 1200 euro werken halen we toch lekker een pool.Er zijn zelfs nederlandse uitzendburaeu,s gevestigd in polen.Om ze te stimuleren om in nederland te komen werken.Ik heb een poolse vrouw,dus kom er vaak.Ik heb t met eigen ogen gezien.Als je lekker word gemaakt dat je hier 4 keer zoveel verdient.Ja gek he dat de werkloosheid toeneemt onder de nederlandse bevolking.De polen zijn geen schuld,maar de nederlandse staat die de werkgevers steunt.En straks komen de roemenen,bulgaren,noem ze maar op.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 31 oktober 2012 - 22:38   quote  deeplink  
zijn door de vakbonden en onze vaders afgedwongen rechten dan voor niet geweest ????
als de ruif leeg is gaan ze dan weer terug ?
ja sorry ik begrijp de gevoelens maar de Nederlanders moeten wat Nationalistischer worden.En niet door geld alles verkwanselen.
Polen hetzelfde Loon als de Nederlander en zijn ze beter dan een Nederlander dan welkom.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 31 oktober 2012 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:33 schreef Aartus het volgende:

[..]

Die Polen verdienen in eigen land zo,n 300 euro.Hier 1200 euro.Een mooie reden om de lonen te drukken voor de werkgevers.Wil jij niet voor 1200 euro werken halen we toch lekker een pool.Er zijn zelfs nederlandse uitzendburaeu,s gevestigd in polen.Om ze te stimuleren om in nederland te komen werken.Ik heb een poolse vrouw,dus kom er vaak.Ik heb t met eigen ogen gezien.Als je lekker word gemaakt dat je hier 4 keer zoveel verdient.Ja gek he dat de werkloosheid toeneemt onder de nederlandse bevolking.De polen zijn geen schuld,maar de nederlandse staat die de werkgevers steunt.En straks komen de roemenen,bulgaren,noem ze maar op.
precies...
Mijn werkgever is gelukkig anders want die geeft de Polen gewoon hetzelfde als dat wij verdienen...En dat vind ik rechtvaardig en geeft daarbij aan dat hij ze echt nodig heeft...Dat is in de tuinbouw wel anders want daar word bewust een Nederlander ingeruild voor 2 Polen.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - woensdag 31 oktober 2012 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:32 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Zit iets in maar toch nemen de Polen met minder genoegen.Ligt dat dan aan de Nederlanders of aan de Polen.Is alle rechten die opgebouwd zijn door de vakbonden en onze vaders dan voor niet geweest ???? In Frankrijk heb je hetzelfde met de Afrikanen maar die werken liever niet.Ik ben bang dat deze grappen binnen europa wel eens heel raar kunnen gaan lopen.
Ligt zoals Aartus zegt aan de Nederlandse bedrijven....
Aartus
 Aartus - woensdag 31 oktober 2012 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:38 schreef piet de paler het volgende:
zijn door de vakbonden en onze vaders afgedwongen rechten dan voor niet geweest ????
als de ruif leeg is gaan ze dan weer terug ?
ja sorry ik begrijp de gevoelens maar de Nederlanders moeten wat Nationalistischer worden.En niet door geld alles verkwanselen.
Polen hetzelfde Loon als de Nederlander en zijn ze beter dan een Nederlander dan welkom.
@Piet.Ik ben t helemaal met je eens.Niets aan toe te voegen.
Aartus
 Aartus - woensdag 31 oktober 2012 - 23:00   quote  deeplink  
Maar de bedrijven zijn de uitbuiters liever een pool voor 1200 euro.Dan een Nederlander voor 1500 euro!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 31 oktober 2012 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 22:00 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

Zijn Europeanen, land is door europa leeggetrokken toen ze net bij de EU kwamen...
Het land heeft een hele nieuwe infra structuur dankzij europa...Spanje is ook zo`n land.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 31 oktober 2012 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 17:23 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Je vertelt totale onzin!
Welke groei?
Laten we de feiten er eens bijhalen, De jaarlijkse groei van het Nederlandse bbp (CBS statistiek via wikipedia):
1996 3,4%
1997 4,3%
1998 3,9%
1999 4,7%
2000 3,9%
2001 1,9%
- euro ingevoerd -
2002 0,1%
2003 0,3%
2004 2,2%
2005 2,0%
2006 3,4%
2007 3,9%
2008 1,8%
2009 -3,5%
2010 1,7%
2011 1,2%

Dus gemiddeld voor de euro: +3,68%
gemiddeld na invoering euro: +1,31%
oftewel het is meer dan gehalveerd!!

En pak de statistieken van het CBS er eens bij:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/internationale-handel/nieuws/default.htm
en dan tabje 'export naar EU-landen'.
Blijkt dat de export naar EU-landen r is GEDAALD sinds 1996. Dus dat 'Europa' heeft ons als handelsland helemaal niets extra's gegeven dus de feiten zijn gewoon heel anders dan de pro-Europa mensen ons doen voorliegen.

[..]

Gewoon kwestie van nadenken! Vasthouden aan Europa is juist een bekrompen gedachte!
Die groei hadden we ook gehad als Europa was geweest zoals het al was: elk land moest zelf hun eigen zaakjes op orde stellen. Doet een land dat niet hebben ze er zelf het meeste last van. Dus die groei hebben we zeker NIET te danken aan het samengaan van Europa en de euro munteenheid.

Echter, nu denken ze: laten we maar wat bezuinigingen doorvoeren zodat we iig geld van andere landen krijgen. Dus de noodzaak en overtuiging om het voor de toekomst van je eigen land te doen is er niet meer.
Als Griekenland vroeger was omgevallen hadden we als Nederland daar nauwelijks iets van gemerkt omdat andere landen dan daar ook niet afhankelijk van waren.

De realiteit is nu dus dat het veel meer verweven is, maar dat wordt alleen maar erger als we er aan vasthouden en geld blijven pompen in iets wat niet te redden valt. Beter nu een x percentage inboeten dan over 4 jaar x maal 3 percentage verplicht moeten inboeten.
Lijkt mij wat kort door de bocht om het BBP als enige indicator voor het welslagen/mislukken van de Euro te nemen. Er komen zoveel meer factoren bij kijken, ook factoren waar Nederland weinig invloed heeft, of het nou wel of niet in de Euro zit. Ik denk hierbij aan de stand van de totale wereldeconomie, oorlogen, andere rampen, het groeien naar een plafond, etcetera. Zo hebben de aanslagen van 11 september 2001 een enorm impact gehad op de economie. Zo werd de AEX-index gehalveerd in jaar tijd na die aanslagen. De eerste handelsdag na de aanslagen, 14 september, verloor de AEX 7,3%. Die dag staat in de top 10 van grootste dagverliezen van de AEX. En kijk ik naar de ontwikkeling van het BBP in de VS in het tijdperk na de Euro, in vergelijking met de jaren negentig dan zie ik dezelfde ontwikkeling als in Nederland.

Jaarlijks groei BBP Verenigde Staten:

1995 3,1%
1996 2,9%
1997 4,5%
1998 4,4%
1999 4,9%
2000 4,2%
2001 1,1%
- Euro ingevoerd
2002 1,8%
2003 2,6%
2004 3,5%
2005 3,1%
2006 2,7%
2007 1,9%
2008 -0,4%
2009 -3,5%
2010 3,0%
2011 1,7%

Voor de Euro: +3,6%
Na de Euro: +1,6%

Praktisch dezelfde ontwikkeling met Nederland dus, terwijl de VS uiteraard geen Euro heeft. En de VS is slechts een voorbeeld. Het Verenigd Koninkrijk, een ander Westers niet-Euro land kent eveneens een afvlakking van de groei in het eerste decennium van de eenentwingstigste eeuw, waar de jaren negentig nog een flinke groei te zien was.

En als ik de Human Development Index als indicator neem, dan krijg je een heel ander beeld van Nederland. De HDI neemt naast inkomen ook education en levensverwachting mee. Wereldwijd stond Nederland op plaats 8 in 2000. In 2011 stond Nederland op plaats 3.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 01 november 2012 - 01:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 18:11 schreef van geil het volgende:
dat hele europa kost alleen maar bergen geld..en heeft ons arm gemaakt.
al voor de crisis..
alleen duitsland is n interresante partner voor ons,economisch gezien.
dld en nl moeten 1 munt nemen en uittreden.liefst 10 jaar geleden.
Bergen geld? Moet je dan maar eens uitleggen.
moa
 moa - donderdag 01 november 2012 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 17:52 schreef Boudewijn het volgende:

Elke leek snapt toch dat als er een max van 66k inkomen op de zorgpremie zit dat een hoog inkomen van zeg 100k er relatief op vooruit gaat doordat de belastingschijven omlaag gaan omdat dat over dat gehele bedrag zal gelden!?!?
Dus toch nog een lichtpuntje in dit akkoord =D
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 01 november 2012 - 03:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 01:19 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Bergen geld? Moet je dan maar eens uitleggen.
In 2010 5,6 miljard euro afdracht aan Europa waarvoor het 2,14 miljard aan subsidies terug kreeg. Waarbij we dus veel meer betalen dan vergelijkbare europese landen, dus was zowiezo een slechte deal voor ons als Nederland.
Echter door de kredietkrisis hebben we al 15 miljard moeten uitlenen aan Griekenland (bron van 15 juni 2012) die we hoogstwaarschijnlijk niet terug zien en hebben we voor 134,7 miljard aan garanties uitstaan. Nu er een pro Europa lijn gevolgd zal worden zullen die garanties nog verder stijgen en zullen we een een nog groter deel moeten afschrijven op die 15 miljard.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 01 november 2012 - 03:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 23:59 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Lijkt mij wat kort door de bocht om het BBP als enige indicator voor het welslagen/mislukken van de Euro te nemen.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat er door pro Europeanen gezegd wordt dat de invoering van de euro voor meer handel en welvaart heeft gezorgd. Dat is dus overduidelijk niet het geval. Er wordt gesuggereerd dat het beter was dan voor de invoering van de euro. Ook dat is dus overduidelijk niet het geval.

quote:

Er komen zoveel meer factoren bij kijken, ook factoren waar Nederland weinig invloed heeft, of het nou wel of niet in de Euro zit. Ik denk hierbij aan de stand van de totale wereldeconomie, oorlogen, andere rampen, het groeien naar een plafond, etcetera. Zo hebben de aanslagen van 11 september 2001 een enorm impact gehad op de economie. Zo werd de AEX-index gehalveerd in jaar tijd na die aanslagen. De eerste handelsdag na de aanslagen, 14 september, verloor de AEX 7,3%. Die dag staat in de top 10 van grootste dagverliezen van de AEX. En kijk ik naar de ontwikkeling van het BBP in de VS in het tijdperk na de Euro, in vergelijking met de jaren negentig dan zie ik dezelfde ontwikkeling als in Nederland.

Jaarlijks groei BBP Verenigde Staten:
-knip-
Voor de Euro: +3,6%
Na de Euro: +1,6%

Praktisch dezelfde ontwikkeling met Nederland dus, terwijl de VS uiteraard geen Euro heeft. En de VS is slechts een voorbeeld. Het Verenigd Koninkrijk, een ander Westers niet-Euro land kent eveneens een afvlakking van de groei in het eerste decennium van de eenentwingstigste eeuw, waar de jaren negentig nog een flinke groei te zien was.

En als ik de Human Development Index als indicator neem, dan krijg je een heel ander beeld van Nederland. De HDI neemt naast inkomen ook education en levensverwachting mee. Wereldwijd stond Nederland op plaats 8 in 2000. In 2011 stond Nederland op plaats 3.
De VS is een slecht voorbeeld, die hebben ook een enorme schuld die flink oploopt. De situatie van de UK ken ik niet goed maar ik lees wel dat ze sinds 2000 alleen maar een groei qua EU export hebben doorgemaakt. En dat zonder de euro!!
Het HDI is appels met perel vergelijken aangezien 66% van die waarde wordt bepaald door levensverwachting en educatie mogelijkheden wat helemaal niets met Europa te maken heeft. (tenminste nog niets want Brussel zou het liefst ook daar ons regels voor willen opleggen). Daarbij komt dat Noorwegen al 3 jaar op de eerste plaats staat met de 2 jaar daarvoor IJsland, beide landen die geen euro ingevoerd hebben.
Wij als Nederland hebben het ondanks(!) de euro nog zo goed weten te doen, zeker in vergelijking met andere landen die er een potje van hebben gemaakt en waar wij nu als grootste bijdrager het meeste voor op kunnen draaien. Dat geld zullen we dus gewoon kwijt zijn zonder er ook maar iets voor terug te zien in eigen land.

Als klein landje kunnen we die lasten nooit blijven dragen...
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 01 november 2012 - 05:44   quote  deeplink  
Vandaag in de Telegraaf:

quote:
ATHENE De Griekse overheid toverde gisteren nieuwe cijfers tevoorschijn die een veel groter begrotingstekort en een diepe recessie laten zien. Daarmee zijn de worst casescenarios van de trojka van EU, IMF en ECB dik ingehaald door de werkelijkheid. Dat ergste scenario hadden de internationale redders van Griekenland voor ogen toen ze acht maanden geleden akkoord gingen met een nieuw reddingspakket van €174 miljard.

De Griekse overheid rekent nu op een begrotingstekort van 5,2% van het bruto binnenlands product (bbp) waar eerder deze maand nog een raming van 4,2% werd afgegeven. De economie zal volgend jaar met 4,5% krimpen door de forse bezuinigingen in plaats van de terugval van 3,8% die eerder werd voorzien. De staatsschuld stijgt naar 189,1% in plaats van de geplande 167%. In 2014 loopt die op naar 192%.

Zelfs in het meest pessimistische scenario dat het IMF in maart opstelde, zou de Griekse staatsschuld hooguit kunnen stijgen tot 171% van het bruto binnenlands product. De nieuwe vooruitzichten slaan de hoop dan ook de bodem in dat de Grieken ooit in 2020 op de gewenste schuldquote van 120% komen. In feite is een land bij een schuldquote van 90% al op een point of no return, de rentelasten dringen dan alle andere uitgaven weg.

De Grieken willen nu twee jaar uitstel om het tekort terug te brengen, maar dat betekent voor de internationale gemeenschap nog een keer €30 miljard opbrengen. De Europese ministers van Financiën vergaderden gisteren al telefonisch over de Griekse vorderingen om €13,5 miljard te besparen, een voorwaarde om de volgende tranche van €31,2 miljard aan noodleningen te krijgen. Op 12 november moeten de ministers beslissen, als het Griekse parlement heeft gestemd over de nu voorgenomen bezuinigingen, waartegen met name de Griekse Nieuw Links-partij nog aanhikt.

Bij een schuldquote van 192% in 2014 is het echter de vraag of het nog zin heeft nieuwe miljarden in een bodemloos vat te storten. De enige reden dat Griekenland nu nog een keer zou worden gered is dat de overige eurolanden een Grieks faillissement nog niet aandurven. Dat zou over een paar jaar anders liggen als Spanje en Italië zijn gestabiliseerd.

Nieuw geld sturen wil Duitsland niet, de oplossing wordt nu gezocht in het verlagen van de rente op noodleningen aan Griekenland, het land de uitstaande leningen tegen de huidig minimale koers laten opkopen en ze vernietigen, of de ECB laten afzien van rente en aflossing op de €55 miljard aan Griekse leningen die ze in portefeuille heeft of een combinatie. Volgens eurogroep-voorzitter Jean-Claude Juncker wordt er niet gepraat over een haircut op alle Griekse schulden, ook die in publieke handen.
Oftewel, alles wat ik hierboven beschreef wat er beraamd was qua verliezen, garanties en wat we nog moeten betalen aan Europa is al weer achterhaald en er moet nog veel meer ingeleverd worden.
Ze willen dan 2 a 3 jaar wachten totdat Spanje/Italie zijn gestabiliseerd, maar het is elke keer alleen nog maar erger geworden met de situatie waarbij de vooruitzichten alleen maar naar beneden zijn bijgesteld, soms zelfs fors. Dus ik voorspel nu al dat over 3 jaar met dezelfde koers als nu er helemaal niets is verbeterd voor Spanje en Italie.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 november 2012 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 05:44 schreef Boudewijn het volgende:
Vandaag in de Telegraaf:

[..]

Oftewel, alles wat ik hierboven beschreef wat er beraamd was qua verliezen, garanties en wat we nog moeten betalen aan Europa is al weer achterhaald en er moet nog veel meer ingeleverd worden.
Ze willen dan 2 a 3 jaar wachten totdat Spanje/Italie zijn gestabiliseerd, maar het is elke keer alleen nog maar erger geworden met de situatie waarbij de vooruitzichten alleen maar naar beneden zijn bijgesteld, soms zelfs fors. Dus ik voorspel nu al dat over 3 jaar met dezelfde koers als nu er helemaal niets is verbeterd voor Spanje en Italie.
Ik hoef niet eens te lezen omdat het al zo helder als glas is dat wij de puinzooi van Brussel mogen opruimen..
En als je nu als VVDer nog achter die partij staat als Feyenoorder
dan vind je het vast ook niet erg dat Feyenoord gaat fuseren met Ajax hahaha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 01 november 2012 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 03:51 schreef Boudewijn het volgende:

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat er door pro Europeanen gezegd wordt dat de invoering van de euro voor meer handel en welvaart heeft gezorgd. Dat is dus overduidelijk niet het geval. Er wordt gesuggereerd dat het beter was dan voor de invoering van de euro. Ook dat is dus overduidelijk niet het geval.
Je zegt het inderdaad niet, maar omdat je aan de ontwikkeling van het BBP conclusies verbindt, impliceer je het wel. Kijk je puur naar het BBP in absolute zin, dan heb je gelijk, maar zoals gezegd komen er nog veel meer factoren bij, waarvan ik een aantal al genoemd heb. Bovendien zou je kunnen argumenteren dat zonder de Euro de groei nog verder was afgevlakt (let wel: dat zeg ik niet zelf, daarvoor heb ik me er niet voldoende in verdiept). Dus ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dergelijke discussies. Ook geef ik dus via een andere welvaartindicator (HDI) aan dat Nederland, ten opzichte van de rest van de wereld, er juist wel op vooruit is gegaan tijdens de Euro-periode, dus wat is wijsheid?

quote:

De VS is een slecht voorbeeld, die hebben ook een enorme schuld die flink oploopt. De situatie van de UK ken ik niet goed maar ik lees wel dat ze sinds 2000 alleen maar een groei qua EU export hebben doorgemaakt. En dat zonder de euro!!
USA en UK waren slechts voorbeelden. Ik liet die twee niet als een soort ideaal land zien of iets dergelijks, maar puur als vergelijking met Nederland op het gebied van de ontwikkeling van het BBP. Noorwegen en IJsland laten bijvoorbeeld ook precies dezelfde ontwikkeling zien als Nederland, maar hebben geen Euro. Dit kan je toch niet opzij schuiven, als zijnde niet-relevant? Deze voorbeelden bieden mijns insziens context voor de ontwikkeling van de Nederlandse economie. Ja, het BBP groeide minder na de Euro, maar komt dat door die Euro of is er veel meer aan de hand, als we kijken naar andere Westere economiën, waar ze geen Euro hebben?

quote:

Het HDI is appels met perel vergelijken aangezien 66% van die waarde wordt bepaald door levensverwachting en educatie mogelijkheden wat helemaal niets met Europa te maken heeft. (tenminste nog niets want Brussel zou het liefst ook daar ons regels voor willen opleggen). Daarbij komt dat Noorwegen al 3 jaar op de eerste plaats staat met de 2 jaar daarvoor IJsland, beide landen die geen euro ingevoerd hebben.
Ik vind het geen appels met peren omdat je zowel het BBP als het HDI kan gebruiken om de welvaart in een bepaald land te meten. Educatie en levensverwachting hebben wellicht niet direct met Europa te maken, maar wel indirect. Economische groei in principe geen doel op zich, maar wordt gebruikt om onder meer de levensverwachting en educatie te verbeteren. Bovendien kun je argumenteren dat met meer Europese integratie er meer uitwisseling van kennis komt wat eveneens positief zou kunnen/moeten zijn voor educatie en levensverwachting.

quote:

Wij als Nederland hebben het ondanks(!) de euro nog zo goed weten te doen, zeker in vergelijking met andere landen die er een potje van hebben gemaakt en waar wij nu als grootste bijdrager het meeste voor op kunnen draaien. Dat geld zullen we dus gewoon kwijt zijn zonder er ook maar iets voor terug te zien in eigen land.
Het huidige systeem is niet perfect. Geef ik onmiddelijk toe, maar dat betekent niet dat een bepaalde mate van Europese integratie an sich slecht is. Met andere woorden, dat de uitvoering slecht is, betekent in mijn ogen niet automatisch dat het idee erachter ook slecht is.

quote:

Als klein landje kunnen we die lasten nooit blijven dragen...
Dat blijkt vooralsnog uit weinig. Er is bijna geen land ter wereld dat zo goed wordt beoordeeld op het gebied van risico's met betrekking tot betalingen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 november 2012 door T-FeYeN00rD --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 november 2012 - 16:22   quote  deeplink  
al die statistiekjes zijn leuk maar als ik wil weten wat voor weer het is dan kijk ik naar buiten..
Maar als je bijna 30 jaar heb gewerkt zie je duidelijk de sociale achteruitgang...

Kan iemand mij nu eens vertellen wat Griekenland straks een welvarend land maakt?
Word dat de export van zakziki ,de sponsen of van de watermeloenen?
eko-sporter
 eko-sporter - donderdag 01 november 2012 - 16:37   quote  deeplink  
Nederland zal de komende jaren nauwelijks een economische groei van betekening kennen. Dat komt niet alleen door de economsiche crisis, maar ook omdat de Nederlandse bevolking nauwelijks meer zal groeien, naast de vergrijzingsproblematiek. Nederland zal het in de toekomst daarom nog meer dan nu al het geval is moeten hebben van de export. Dat is het makkelijkst dicht bij huis, dus binnen de Europese Unie (incl. kandidaat leden van de EU), naar landen die nog wel duurzaam economisch kunnen groeien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mijn gemeende excuses aan de FR VVD stemmers









0.0087168