BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mijn gemeende excuses aan de FR VVD stemmers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 01 november 2012 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 15:05 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

Je zegt het inderdaad niet, maar omdat je aan de ontwikkeling van het BBP conclusies verbindt, impliceer je het wel. Kijk je puur naar het BBP in absolute zin, dan heb je gelijk, maar zoals gezegd komen er nog veel meer factoren bij, waarvan ik een aantal al genoemd heb. Bovendien zou je kunnen argumenteren dat zonder de Euro de groei nog verder was afgevlakt (let wel: dat zeg ik niet zelf, daarvoor heb ik me er niet voldoende in verdiept). Dus ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dergelijke discussies. Ook geef ik dus via een andere welvaartindicator (HDI) aan dat Nederland, ten opzichte van de rest van de wereld, er juist wel op vooruit is gegaan tijdens de Euro-periode, dus wat is wijsheid?

USA en UK waren slechts voorbeelden. Ik liet die twee niet als een soort ideaal land zien of iets dergelijks, maar puur als vergelijking met Nederland op het gebied van de ontwikkeling van het BBP. Noorwegen en IJsland laten bijvoorbeeld ook precies dezelfde ontwikkeling zien als Nederland, maar hebben geen Euro. Dit kan je toch niet opzij schuiven, als zijnde niet-relevant? Deze voorbeelden bieden mijns insziens context voor de ontwikkeling van de Nederlandse economie. Ja, het BBP groeide minder na de Euro, maar komt dat door die Euro of is er veel meer aan de hand, als we kijken naar andere Westere economiën, waar ze geen Euro hebben?
Er mogen dan wel tig andere factoren bij komen kijken om de welvaart te bepalen, maar er wordt continue gezegd dat 'Europa' en 'de euro' voor meer handel heeft gezorgd en zal zorgen en dat we daarom juist NOG meer Europa moeten hebben en nooit terug zouden moeten gaan naar de gulden of neuro met wat sterkere landen. En bovendien dat we daarom ook Griekenland en mogelijk andere landen moeten redden door geld weg te geven.
Dus puur en alleen die bagmakende uitspraak klopt gewoon niet. De feiten zijn dat het (1) niet voor meer handel heeft gezorgd, wat voor externe omstandigheden er dan ook moge zijn, en (2) landen zonder de euro het zeker niet slechter doen, mogelijk zelfs beter.
Daarom is mijn conclusie dat die uitspraak gewoon een leugen en bangmakerij is om maar extra geld weg te geven naar Griekenland en door te gaan met de huidige foute koers.

quote:

Ik vind het geen appels met peren omdat je zowel het BBP als het HDI kan gebruiken om de welvaart in een bepaald land te meten. Educatie en levensverwachting hebben wellicht niet direct met Europa te maken, maar wel indirect. Economische groei in principe geen doel op zich, maar wordt gebruikt om onder meer de levensverwachting en educatie te verbeteren. Bovendien kun je argumenteren dat met meer Europese integratie er meer uitwisseling van kennis komt wat eveneens positief zou kunnen/moeten zijn voor educatie en levensverwachting.
Je stelling is een aanname, er zijn geen directe bewijzen voor behalve dat er enorm veel factoren van invloed zijn op 'de welvaart'. Dat wij onze eigen zaakjes beter op orde hebben dan veel andere landen wil niet zeggen dat we moeten doorgaan met Europa spekken. Op een gegeven moment houdt het gewoon op met geld geven zonder iets terug te krijgen. Daarbij had ik het zoals hierboven aangegeven over de enige uitspraken die pro Europa policiti kunnen doen: als handelsland profiteren we van de euro en zal het een ramp zijn zonder de euro. Die uitspraak heeft weinig met welvaart op zich te maken.

quote:

Het huidige systeem is niet perfect. Geef ik onmiddelijk toe, maar dat betekent niet dat een bepaalde mate van Europese integratie an sich slecht is. Met andere woorden, dat de uitvoering slecht is, betekent in mijn ogen niet automatisch dat het idee erachter ook slecht is.
Dat ben ik met je eens. Maar dat Europa in potentie goed kan zijn op bepaalde vlakken wil niet zeggen dat we dan meteen alles aan Europa moeten overlaten en we zelf steeds minder te vertellen hebben over zaken waarin we enorm met andere landen verschillen.
En het ergste is ook nog dat de uitvoering bewezen slecht is, maar we koste wat kost door moeten gaan. Dat is toch gewoon ongeloofwaardig?

quote:

Dat blijkt vooralsnog uit weinig. Er is bijna geen land ter wereld dat zo goed wordt beoordeeld op het gebied van risico's met betrekking tot betalingen.
Omdat wij als Nederlander elke keer moeten bijspringen met extra belastingen en bezuinigingen in eigen land, en dat dan dat geld linea recta naar het buitenland verdwijnt worden onze eigen problemen niet opgelost maar juist steeds groter. En omdat wij een volgzaam volk zijn vinden we het nog goed ook nog!
Wij praten qua bezuinigingen over 2 tot 5 miljard, maar we hebben wel ff 15(!) miljard weggegooid naar Griekenland en voor maar liefst 135(!) miljard nog eens garant. Laat staan wat we nog moeten afdragen aan de ESM.
Je kan toch niet ontkennen dat als ook maar een deel van die 135 miljard wordt aangesproken wij dat met ons land kunnen bij lange na niet kunnen ophoesten??
Stylzz
 Stylzz - donderdag 01 november 2012 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 16:22 schreef Leon FR1908 het volgende:
al die statistiekjes zijn leuk maar als ik wil weten wat voor weer het is dan kijk ik naar buiten..
Maar als je bijna 30 jaar heb gewerkt zie je duidelijk de sociale achteruitgang...

Kan iemand mij nu eens vertellen wat Griekenland straks een welvarend land maakt?
Word dat de export van zakziki ,de sponsen of van de watermeloenen?
tourisme?
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 01 november 2012 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 16:22 schreef Leon FR1908 het volgende:
al die statistiekjes zijn leuk maar als ik wil weten wat voor weer het is dan kijk ik naar buiten..
Maar als je bijna 30 jaar heb gewerkt zie je duidelijk de sociale achteruitgang...

Kan iemand mij nu eens vertellen wat Griekenland straks een welvarend land maakt?
Word dat de export van zakziki ,de sponsen of van de watermeloenen?
Het doel van het schenken van ons geld aan Griekenland is allang niet meer het land er bovenop te helpen tot een sterk welvarend land, maar puur en alleen te voorkomen dat het landen zoals Italie en Spanje meetrekt in faillissement.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 01 november 2012 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 17:15 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het doel van het schenken van ons geld aan Griekenland is allang niet meer het land er bovenop te helpen tot een sterk welvarend land, maar puur en alleen te voorkomen dat het landen zoals Italie en Spanje meetrekt in faillissement.
Juist Boudewijn
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 november 2012 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 17:15 schreef Stylzz het volgende:

[..]

tourisme?
Je hebt me...
Is wat mij betreft het allersterkste land in zijn soort binnen europa...
Mee eens Roony..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 november 2012 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 17:15 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het doel van het schenken van ons geld aan Griekenland is allang niet meer het land er bovenop te helpen tot een sterk welvarend land, maar puur en alleen te voorkomen dat het landen zoals Italie en Spanje meetrekt in faillissement.
Maar de toerisme is wel een heel sterk "product" van dat land..
Het is wat mij betreft het mooiste en meest gastvrije land binnen de unie..
Daarin heeft Stylzz wel een punt,het is alleen de vraag of we die vakanties
straks nog wel kunnen betalen..
stray
 stray - donderdag 01 november 2012 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 17:15 schreef Stylzz het volgende:

[..]

tourisme?
werkt tot nu toe ook prima
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 01 november 2012 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 16:22 schreef Leon FR1908 het volgende:
al die statistiekjes zijn leuk maar als ik wil weten wat voor weer het is dan kijk ik naar buiten..
Maar als je bijna 30 jaar heb gewerkt zie je duidelijk de sociale achteruitgang...

Kan iemand mij nu eens vertellen wat Griekenland straks een welvarend land maakt?
Word dat de export van zakziki ,de sponsen of van de watermeloenen?
Maar als je wil weten wat voor weer het de afgelopen 20 jaar was en hoe de temperatuurverschillen verklaard kunnen worden, dan is het niet voldoende om een blik naar buiten te werpen... ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 november 2012 door T-FeYeN00rD --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 november 2012 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 20:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Maar als je wil weten wat voor weer het de afgelopen 20 jaar was en hoe de temperatuurverschillen verklaard kunnen worden, dan is het niet voldoende om een blik naar buiten te werpen... ;)
maar als je even goed nadenk weet je dat er een elfstedentocht was in 1985/1986 en 1996...
Wat dan vreemd was is dat er nooit geschaatst is in 1981 ...Er lag toen in het begin van de winter bijna 1 meter sneeuw,op sommige plaatsen opgewaaid tot meters hoog.Op de sloten in de omgeving lag er een halve meter ijs maar een elfstedentocht ?nee helaas!!Wat wel uniek was dat we toen op de straaten konden schaatsen rond het nieuwe jaar vanwegen een centimeter dikke ijsellaag op de straten....In 1989 of 1990 was er nog een storm waardoor er dakpannen tekort waren om te vernieuwen...Rond 1998 was er een korte maar hevige storm
met orkaankracht waarbij snelheden van rond de 160 km gemeten werden...Op het ijselmeer verdronken mensen en ook tijdens een zeilwedstrijdje op de brasemermeer kwam 1 iemand om het leven...Ook dit was vreemd wat de waarschuwingen kwamen al een dag van tevoren.....

Dit had ik je niet kunnen vertellen als ik het in de praktijk niet zou hebben meegemaakt...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 november 2012 door Leon FR1908 --
tomson
 tomson - donderdag 01 november 2012 - 22:36   quote  deeplink  
Hahaha die sneeuw herinner ik me ook nog . Als kind tot mijn nek in de sneeuw :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 01 november 2012 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 22:36 schreef tomson het volgende:
Hahaha die sneeuw herinner ik me ook nog . Als kind tot mijn nek in de sneeuw :)
Ja dat was een ongelovelijke pret toen als kind hahaha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 02 november 2012 - 02:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 21:46 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

maar als je even goed nadenk weet je dat er een elfstedentocht was in 1985/1986 en 1996...
Wat dan vreemd was is dat er nooit geschaatst is in 1981 ...Er lag toen in het begin van de winter bijna 1 meter sneeuw,op sommige plaatsen opgewaaid tot meters hoog.Op de sloten in de omgeving lag er een halve meter ijs maar een elfstedentocht ?nee helaas!!Wat wel uniek was dat we toen op de straaten konden schaatsen rond het nieuwe jaar vanwegen een centimeter dikke ijsellaag op de straten....In 1989 of 1990 was er nog een storm waardoor er dakpannen tekort waren om te vernieuwen...Rond 1998 was er een korte maar hevige storm
met orkaankracht waarbij snelheden van rond de 160 km gemeten werden...Op het ijselmeer verdronken mensen en ook tijdens een zeilwedstrijdje op de brasemermeer kwam 1 iemand om het leven...Ook dit was vreemd wat de waarschuwingen kwamen al een dag van tevoren.....

Dit had ik je niet kunnen vertellen als ik het in de praktijk niet zou hebben meegemaakt...
hahaha, oke, point taken! :)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 02 november 2012 - 02:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 17:12 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Er mogen dan wel tig andere factoren bij komen kijken om de welvaart te bepalen, maar er wordt continue gezegd dat 'Europa' en 'de euro' voor meer handel heeft gezorgd en zal zorgen en dat we daarom juist NOG meer Europa moeten hebben en nooit terug zouden moeten gaan naar de gulden of neuro met wat sterkere landen. En bovendien dat we daarom ook Griekenland en mogelijk andere landen moeten redden door geld weg te geven.
Dus puur en alleen die bagmakende uitspraak klopt gewoon niet. De feiten zijn dat het (1) niet voor meer handel heeft gezorgd, wat voor externe omstandigheden er dan ook moge zijn, en (2) landen zonder de euro het zeker niet slechter doen, mogelijk zelfs beter.
Daarom is mijn conclusie dat die uitspraak gewoon een leugen en bangmakerij is om maar extra geld weg te geven naar Griekenland en door te gaan met de huidige foute koers.
Om op je 2 stellingen die je hierboven noemt in te gaan:
1) Daar kan ik me niet in vinden. Ik blijf het tekort door de bocht vinden om zo stellig conclusies te trekken uit het BBP. Hoe verklaar je dan de zeer overeenkomstige BBP ontwikkelingen van andere (niet-Euro) Westerse landen met Nederland? Toeval? En uiteindelijk is zeker een exportland als Nederland in grote mate afhankelijk van buitenlandse vraag. De stand van de wereldeconomie lijkt me daarom van wezenlijker belang dan de Euro. Wat is eigenlijk de reden dat je de Euro als boesdoener ziet? Wat is de gedachte erachter, waardoor is het voor jou aannemelijk dat juist de Euro de oorzaak is van mindere economische groei van Nederland in de afgelopen 10 jaar?

2) Sommige landen deden het in economisch beter, andere slechter. Het is niet zo dat alle Westerse niet-Euro landen het gezamenlijk minstens zo goed hebben gedaan als Nederland. Bovendien heb ik al eerder beargumenteerd waarom ik het gevaarlijk vind om te stellen dat een land het beter doet dan een ander land door puur naar de groei van het BBP te kijken. China heeft nog veel hogere groeipercentages dan Nederland, toch is er geen discussie over dat Nederland een welvarender land (nog) is dan China.

quote:

Je stelling is een aanname, er zijn geen directe bewijzen voor behalve dat er enorm veel factoren van invloed zijn op 'de welvaart'. Dat wij onze eigen zaakjes beter op orde hebben dan veel andere landen wil niet zeggen dat we moeten doorgaan met Europa spekken. Op een gegeven moment houdt het gewoon op met geld geven zonder iets terug te krijgen. Daarbij had ik het zoals hierboven aangegeven over de enige uitspraken die pro Europa policiti kunnen doen: als handelsland profiteren we van de euro en zal het een ramp zijn zonder de euro. Die uitspraak heeft weinig met welvaart op zich te maken.
Mijn stellingen zijn inderdaad aannames, dat geldt evengoed voor de jouwe, omdat het heel lastig is een soort absolute waarheid in deze materie te vinden. Ik kan bijvoorbeeld ook stellen dat ik Ronaldo beter vind dan Messi, omdat hij completer is, maar dan ga ik wel uit van de aanname dat 'compleet zijn' om de een of andere reden meer zegt dan de 'beste dribbelaar ter wereld zijn'. Iets dergelijks geldt dus ook voor het meten van de welvaart. Dat is nogal abstract, dus op alle meetinstrumenten is de nodige kritiek te leveren. Of dat nou het BBP is, het HDI, of iets anders. Dus uiteraard is mijn stelling een aanname.

quote:

Dat ben ik met je eens. Maar dat Europa in potentie goed kan zijn op bepaalde vlakken wil niet zeggen dat we dan meteen alles aan Europa moeten overlaten en we zelf steeds minder te vertellen hebben over zaken waarin we enorm met andere landen verschillen.
En het ergste is ook nog dat de uitvoering bewezen slecht is, maar we koste wat kost door moeten gaan. Dat is toch gewoon ongeloofwaardig?

Omdat wij als Nederlander elke keer moeten bijspringen met extra belastingen en bezuinigingen in eigen land, en dat dan dat geld linea recta naar het buitenland verdwijnt worden onze eigen problemen niet opgelost maar juist steeds groter. En omdat wij een volgzaam volk zijn vinden we het nog goed ook nog!
Wij praten qua bezuinigingen over 2 tot 5 miljard, maar we hebben wel ff 15(!) miljard weggegooid naar Griekenland en voor maar liefst 135(!) miljard nog eens garant. Laat staan wat we nog moeten afdragen aan de ESM.
In zekere zin ben ik het met je eens. Volharden in een slechte uitvoering is niet vaak een goede oplossing. Het is dat ik het alternatief nog minder aanlokkelijk vind. Dan laten we dus de Grieken en later misschien andere volkeren keihard vallen, omdat ze failliet zijn. Moeten gewone Griekse burgers boeten voor de incompetentie van sommige van hun leiders? Dan is - in mijn ogen - een miljardengarantstelling een betere oplossing dan dat land aan hun lot over te laten en in chaos onder te laten dompelen. Het is klote dat landen die hun zaakjes op orde hebben ervoor opdraaien, maar nu we eenmaal in de situatie zitten, zie ik eigenlijk geen andere oplossing die moreel gezien aanvaardbaar is.

quote:

Je kan toch niet ontkennen dat als ook maar een deel van die 135 miljard wordt aangesproken wij dat met ons land kunnen bij lange na niet kunnen ophoesten??
135 miljard zou zonder meer een gigantische klap zijn. Ik wil er wel even aan toevoegen dat voor het verstrekken van gelden uit het noodfonds 85% van de stemmen nodig is van de deelnemende partijen. Ik geloof dat Nederland ergens tussen de 5-10% bezit, maar landen als Duitsland en Frankrijk dragen zoveel bij dat zij per land al voldoende stemrecht bezitten om het tegen te houden. Die landen zullen allerminst happig zijn om bedragen van die orde uit te keren aan landen die het nodige zeggen te hebben. Mocht het richting die orde van grote gaan dan moeten zij nog veel meer betalen dan Nederland. Ik denk niet dat zij werkelijk het idee hebben daadwerkelijk het grootste deel van het noodfonds nodig te hebben. Het noodfonds is in wezen een baken. Een instrument om vertrouwen in de markt te brengen. Om chaos te voorkomen, om bankruns te voorkomen, om de noodlijdende landen tijd te geven. Er zal ongetwijfeld geld naar die landen gaan, maar niet in zulke orde van grootte dat het andere economieën daadwerkelijk gaat beschadigen. Dan is er namelijk geen enkele reden voor bijvoorbeeld Nederland en Duitsland om akkoord te gaan met nieuwe geldverstrekking. De landen zijn er nu nog van overtuigd Europa bij elkaar te houden. Wanneer de eigen economie in gevaar komt, dan volgt er een grexit of een Neuro of wat dan ook.

De kredietbeoordelaar en andere risicobeoordelaar lijken dezelfde mening toegedaan, want hoewel Nederland in de komende jaren voor 134 miljard garant zal gaan staan, zijn de beoordelingen over Nederland nog altijd positief tot zeer positief. Dat geeft wel aan hoe waarschijnlijk deze experts het doemscenario achten. Totaal niet waarschijnlijk dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 november 2012 door T-FeYeN00rD --
lion1
 lion1 - vrijdag 02 november 2012 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2012 - 20:25 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
Proud to be a linkse rakker......2e keer in mijn leven op de P.v.d.A. gestemd, voor de rest op de S.P......Moet zeggen, op de een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in.
Ja zo krijg je het goed voor elkaar. !!
Ik ben al 25 jaar ondernemer , werk 80 uur per week en omdat ik keihard gewerkt heb en wat opgebouwd heb
Kan ik met hypotheek en ziektekosten gaan bloeden voor de lagere inkomens.

En die Roemer van Sp wil alleen maar meer.

Ik had ook gewoon met mijn reet op de bank moeten blijven liggen
de flh
 de flh - vrijdag 02 november 2012 - 08:17   quote  deeplink  
Prima akkoord niks mis mee.
Voor Europa is er aan het einde vd horizon ook weer licht te zien.

Topinkomens moeten de meeste zorgkosten betalen, maar hebben ook het grootste belastingvoordeel. De zeurpieten kunnen ook een maandelijkse teruggave aanvragen om hun kosten te compenseren.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 02 november 2012 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 november 2012 - 07:37 schreef lion1 het volgende:

[..]

Ja zo krijg je het goed voor elkaar. !!
Ik ben al 25 jaar ondernemer , werk 80 uur per week en omdat ik keihard gewerkt heb en wat opgebouwd heb
Kan ik met hypotheek en ziektekosten gaan bloeden voor de lagere inkomens.

En die Roemer van Sp wil alleen maar meer.

Ik had ook gewoon met mijn reet op de bank moeten blijven liggen
Jaaaa man. Vreselijk, die mensen met een lager inkomen. Eigenlijk moet een lager inkomen afgeschaft worden. Heb je dur geen last meer van.
En koop een bank.
craven
 craven - vrijdag 02 november 2012 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 17:15 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het doel van het schenken van ons geld aan Griekenland is allang niet meer het land er bovenop te helpen tot een sterk welvarend land, maar puur en alleen te voorkomen dat het landen zoals Italie en Spanje meetrekt in faillissement.
geen garantie voor
craven
 craven - vrijdag 02 november 2012 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 november 2012 - 07:37 schreef lion1 het volgende:

[..]

Ja zo krijg je het goed voor elkaar. !!
Ik ben al 25 jaar ondernemer , werk 80 uur per week en omdat ik keihard gewerkt heb en wat opgebouwd heb
Kan ik met hypotheek en ziektekosten gaan bloeden voor de lagere inkomens.

En die Roemer van Sp wil alleen maar meer.

Ik had ook gewoon met mijn reet op de bank moeten blijven liggen
Zulke opmerkingen zeggen veel....
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 02 november 2012 - 15:12   quote  deeplink  
oplossing voor een ieder wordt fransman of vrouw.en als je eerder met pensioen wil even tekenen 15 jaar dienen en nergens meer last van mooi pensioen gratis medische zorg,opvang indien je geen huis meer hebt.echter een nadeel geen gezinsleven gehad en nog steeds doen wat ik wil.Alleen met kerst mis ik wat wat weet ik niet.
hup feyenoord mijn trouwe liefde
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 02 november 2012 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 november 2012 - 15:12 schreef piet de paler het volgende:
oplossing voor een ieder wordt fransman of vrouw.en als je eerder met pensioen wil even tekenen 15 jaar dienen en nergens meer last van mooi pensioen gratis medische zorg,opvang indien je geen huis meer hebt.echter een nadeel geen gezinsleven gehad en nog steeds doen wat ik wil.Alleen met kerst mis ik wat wat weet ik niet.
hup feyenoord mijn trouwe liefde
inclusief een nieuwe identiteit waarbij de oude niet meer te achterhalen is?
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 02 november 2012 - 15:19   quote  deeplink  
ook mogelijk heet daar Pierre le paler.Maar wat jij zegt hoeft niet maar is wel handig.
jammer is dat ik niets meer aan mijn NL paspoort meer had (nu wel weer een 2e paspoort gekregen)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 november 2012 - 12:11   quote  deeplink  
Of gewoon VVD stemmen de volgende keer want zij zijn
erg sociaal door de rijken de zwaarste lasten te laten dragen...

hup Rutte hup...
tomson
 tomson - zaterdag 03 november 2012 - 12:16   quote  deeplink  
KabinetMarxRutteII.jpg
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 november 2012 - 12:18   quote  deeplink  
hahahaha 10de termijn
Els
 Els - zaterdag 03 november 2012 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 november 2012 - 18:01 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Je hebt me...
Is wat mij betreft het allersterkste land in zijn soort binnen europa...
Mee eens Roony..
Voor het toerisme van Griekenland was de drachme beter geweest. Uiteraard hoef je nu niet meer te wisselen als je naar Griekenland gaat, maar de prijsvoordelen zijn voor een groot deel verdwenen.
Els
 Els - zaterdag 03 november 2012 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 12:11 schreef Leon FR1908 het volgende:
Of gewoon VVD stemmen de volgende keer want zij zijn
erg sociaal door de rijken de zwaarste lasten te laten dragen...

hup Rutte hup...
Ik begrijp het enthousiasme bij de niet-VVD-stemmers. We zijn er toch met open ogen ingetuind....
Toch moet ook iedereen links van de VVD een beetje voorzichtig zijn voor er echt volop gejuicht kan worden.
In Nederland is het verschil tussen hoge en lage inkomens niet zo groot. We zitten wat nivellering gezien in de top van de wereld. Je kunt je dus afvragen waarom de PvdA zo graag weer wilde nivelleren. Waarschijnlijk gewoon een Pavlovreactie zodra ze in de regering komen.
Want nivelleren heeft ook zijn prijs. Zo is het voor mij bij de voorgestelde maatregelen kostenneutraal om 100% of 80% te gaan werken. Ik moet dus gaan beslissen of ik komende jaren 1 dag extra in de week vrij neem, of dat ik blijf werken zoals ik nu, maar alle financiële compensatie daarvoor doorstuur naar Den Haag. Ik neem dat iedereen begrijpt dat die keuze makkelijk is.
Veel meer mensen zullen voor die keuze komen te staan. En aangezien de meeste bedrijven vermindering van arbeidsproductiviteit maar gedeeltelijk kunnen opvangen, zal de productiviteit van Nederland hierdoor niet verbeteren. Ik vind dit regeerakkoord dan ook tot op heden onbegrijpelijk.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 03 november 2012 - 15:37   quote  deeplink  
als je een meerdere partijen stelsel hebt,kom je niet onder concessies uit.
hier geef je wat en daar neem je wat.Is dat niet wat Democratie mooi maakt.Of moeten we over naar 2 partijen systeem (werkt dat dan zo goed) als er bezuinigd wordt heeft altijd iemand pijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 november 2012 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 12:34 schreef Els het volgende:

[..]

Voor het toerisme van Griekenland was de drachme beter geweest. Uiteraard hoef je nu niet meer te wisselen als je naar Griekenland gaat, maar de prijsvoordelen zijn voor een groot deel verdwenen.
Sterker nog met de vooruitzichten gaan de Grieken heel veel Hollandse toeristen missen
vanaf de volgende zomer..We hebben even gekeken wat we kwijt zijn voor van de zomer 2013.
We komen uit op 3800 euro voor 14 daagjes Griekse zon.Appartement half pensioen..
Zo`n vakantietje komt uiteindelijk uit op 5000 euro...
Dat gaat de gemiddelde Hollander niet meer uitgeven...Zal dus nog wel lang duren voordat
het voor de Grieken weer aantrekt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 november 2012 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 12:55 schreef Els het volgende:

[..]

Ik begrijp het enthousiasme bij de niet-VVD-stemmers. We zijn er toch met open ogen ingetuind....
Toch moet ook iedereen links van de VVD een beetje voorzichtig zijn voor er echt volop gejuicht kan worden.
In Nederland is het verschil tussen hoge en lage inkomens niet zo groot. We zitten wat nivellering gezien in de top van de wereld. Je kunt je dus afvragen waarom de PvdA zo graag weer wilde nivelleren. Waarschijnlijk gewoon een Pavlovreactie zodra ze in de regering komen.
Want nivelleren heeft ook zijn prijs. Zo is het voor mij bij de voorgestelde maatregelen kostenneutraal om 100% of 80% te gaan werken. Ik moet dus gaan beslissen of ik komende jaren 1 dag extra in de week vrij neem, of dat ik blijf werken zoals ik nu, maar alle financiële compensatie daarvoor doorstuur naar Den Haag. Ik neem dat iedereen begrijpt dat die keuze makkelijk is.
Veel meer mensen zullen voor die keuze komen te staan. En aangezien de meeste bedrijven vermindering van arbeidsproductiviteit maar gedeeltelijk kunnen opvangen, zal de productiviteit van Nederland hierdoor niet verbeteren. Ik vind dit regeerakkoord dan ook tot op heden onbegrijpelijk.
Of er word je straks opgedwongen meer te doen in een kortere tijdsbestek...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 04 november 2012 - 21:05   quote  deeplink  
KUT VVD, mag hopen dat Rutte 2 snel demissionair wordt
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 november 2012 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 21:05 schreef lijdensweg het volgende:
KUT VVD, mag hopen dat Rutte 2 snel demissionair wordt
je wens kan nog weleens snel de waarheid worden....
Dan blijft er gelijk weinig van over..
Stylzz
 Stylzz - zondag 04 november 2012 - 21:13   quote  deeplink  
Deze gaat nooit door de eerste kamer heen.
Zou bijna denken dat Rutte/VVD daar rekening mee gehouden heeft.
Voor VVD te veel nivellering, voor SP niet genoeg. Dus dat wordt geen meerderheid en terug naar de tekentafel....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 november 2012 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 21:13 schreef Stylzz het volgende:
Deze gaat nooit door de eerste kamer heen.
Zou bijna denken dat Rutte/VVD daar rekening mee gehouden heeft.
Voor VVD te veel nivellering, voor SP niet genoeg. Dus dat wordt geen meerderheid en terug naar de tekentafel....
Wel vervelend dat ze nu gedwongen worden om te gaan onderhandelen met die analfabeet Roemer
waar ze eerst hun rug telkens naar keerde..
Stylzz
 Stylzz - zondag 04 november 2012 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 21:16 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Wel vervelend dat ze nu gedwongen worden om te gaan onderhandelen met die analfabeet Roemer
waar ze eerst hun rug telkens naar keerde..
Zijn ze juist niet toe gedwongen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 november 2012 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 21:22 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Zijn ze juist niet toe gedwongen.
En waarom niet dan?
Aartus
 Aartus - zondag 04 november 2012 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 15:37 schreef piet de paler het volgende:
als je een meerdere partijen stelsel hebt,kom je niet onder concessies uit.
hier geef je wat en daar neem je wat.Is dat niet wat Democratie mooi maakt.Of moeten we over naar 2 partijen systeem (werkt dat dan zo goed) als er bezuinigd wordt heeft altijd iemand pijn.
Daar heb je een punt.Een 2 partijen systeem werkt niet zie Engeland en De Verenigde staten.....
1 doffe ellende daar....Jan Modaal heeft daar anderhalve baan nodig om t hoofd boven water te houden.Je wordt daar door de hond gebeten of de kat.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 05 november 2012 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 21:13 schreef Stylzz het volgende:
Deze gaat nooit door de eerste kamer heen.
Zou bijna denken dat Rutte/VVD daar rekening mee gehouden heeft.
Voor VVD te veel nivellering, voor SP niet genoeg. Dus dat wordt geen meerderheid en terug naar de tekentafel....
Of weer verder polderen met de ziektekostenpremies.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 12 november 2012 - 13:11   quote  deeplink  
Vorig jaar verkondigde Rutte nog,elke werkende man krijgt er 1000 euro bij..
Het was een leuk plan die ziektekosten premie...De echte rijken hebben gewonnen
Nu is de middenmoot en 60% van de wannabee rijke VVD stemmert weer de klos met belastingverhoging...
ff eerlijk ,de VVD stemmerd moet zich toch genaaid voelen?
Stylzz
 Stylzz - maandag 12 november 2012 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 13:11 schreef Leon FR1908 het volgende:
Vorig jaar verkondigde Rutte nog,elke werkende man krijgt er 1000 euro bij..
Het was een leuk plan die ziektekosten premie...De echte rijken hebben gewonnen
Nu is de middenmoot en 60% van de wannabee rijke VVD stemmert weer de klos met belastingverhoging...
ff eerlijk ,de VVD stemmerd moet zich toch genaaid voelen?
nee, er is namelijk nog niets veranderd.
Er zit ook een stukje strategie en achterban tevreden houden in.
in dit geval voor de PVDA.

De uiteindelijke echte uitvoering zal anders zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 12 november 2012 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 14:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

nee, er is namelijk nog niets veranderd.
Er zit ook een stukje strategie en achterban tevreden houden in.
in dit geval voor de PVDA.

De uiteindelijke echte uitvoering zal anders zijn.
Weet je Roony,links rechts....pvda cda sp pvda ik vind het allemaal kudt...
Stylzz
 Stylzz - maandag 12 november 2012 - 19:12   quote  deeplink  
Of je nu centrum links of rechts genaaid word, een beetje zoenen is er niet bij.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 12 november 2012 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 19:12 schreef Stylzz het volgende:
Of je nu centrum links of rechts genaaid word, een beetje zoenen is er niet bij.
mooie afsluiter van dit topic Roony...!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 12 november 2012 - 19:30   quote  deeplink  
slotje
tomson
 tomson - maandag 12 november 2012 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 15:43 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Weet je Roony,links rechts....pvda cda sp pvda ik vind het allemaal kudt...
Eens
tomson
 tomson - maandag 12 november 2012 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 19:12 schreef Stylzz het volgende:
Of je nu centrum links of rechts genaaid word, een beetje zoenen is er niet bij.
Eens
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 november 2012 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 13:11 schreef Leon FR1908 het volgende:
Vorig jaar verkondigde Rutte nog,elke werkende man krijgt er 1000 euro bij..
Het was een leuk plan die ziektekosten premie...De echte rijken hebben gewonnen
Nu is de middenmoot en 60% van de wannabee rijke VVD stemmert weer de klos met belastingverhoging...
ff eerlijk ,de VVD stemmerd moet zich toch genaaid voelen?
Als je weet dat de PVDA en VVD ver uit mekaar liggen dan zou de gemiddelde kiezer toch moeten weten dat je dingen moet inleveren, of je nou PVDA hebt gestemd of VVD. Ik stoor me persoonlijk alleen aan het opportunisme van kiezers die in de peiling massaal overstappen, zodat de VVD in een keer gehalveerd zou worden. Het akkoord dat er lag vond ik redelijk, naar omstandigheden verdedigbaar. Een perfect regeerakkoord bestaat niet in een land met zoveel verschillende meningen.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 12 november 2012 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 19:49 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Als je weet dat de PVDA en VVD ver uit mekaar liggen dan zou de gemiddelde kiezer toch moeten weten dat je dingen moet inleveren, of je nou PVDA hebt gestemd of VVD. Ik stoor me persoonlijk alleen aan het opportunisme van kiezers die in de peiling massaal overstappen, zodat de VVD in een keer gehalveerd zou worden. Het akkoord dat er lag vond ik redelijk, naar omstandigheden verdedigbaar. Een perfect regeerakkoord bestaat niet in een land met zoveel verschillende meningen.
Het zou verdedigbaar zijn als ze eerst flink zouden snijden in buitenlandse uitgaven waar we nooit iets van terugzien. Als ze dat doen hoeven we in eigen land al heel wat minder te bezuinigen, zoniet helemaal niet te bezuinigen en zal er ook niet zoveel ophef ontstaan.
Daarbij komt dat vooral de VVD in de verkiezingscampagne meerdere dingen heeft beloofd waar ze nooit aan zouden tornen maar nu blijkt al op dag 1 zonder nadenken overboord hebben gegooid. Dit wordt door voor- en tegenstanders als enorm dom en amateuristisch omschreven. Het heeft dan ook helemaal niets met inleveren te maken, maar alles met alleen maar zieltjes winnen en daarna doorverkopen. Het is dus zeer terecht dat ze gehalveerd zijn en ik hoop van harte dat we volgend jaar weer opnieuw kunnen kiezen zodat de mensen zich dan niet door al die leugens laten leiden en stemmen voor een partij die wel voor hun ideeen wil vechten in een coalitie.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 november 2012 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 20:02 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het zou verdedigbaar zijn als ze eerst flink zouden snijden in buitenlandse uitgaven waar we nooit iets van terugzien. Als ze dat doen hoeven we in eigen land al heel wat minder te bezuinigen, zoniet helemaal niet te bezuinigen en zal er ook niet zoveel ophef ontstaan.
Daarbij komt dat vooral de VVD in de verkiezingscampagne meerdere dingen heeft beloofd waar ze nooit aan zouden tornen maar nu blijkt al op dag 1 zonder nadenken overboord hebben gegooid. Dit wordt door voor- en tegenstanders als enorm dom en amateuristisch omschreven. Het heeft dan ook helemaal niets met inleveren te maken, maar alles met alleen maar zieltjes winnen en daarna doorverkopen. Het is dus zeer terecht dat ze gehalveerd zijn en ik hoop van harte dat we volgend jaar weer opnieuw kunnen kiezen zodat de mensen zich dan niet door al die leugens laten leiden en stemmen voor een partij die wel voor hun ideeen wil vechten in een coalitie.
Ik snap dat je zo redeneert, al deel ik je mening niet. Over heel veel kwesties zijn kiezers het oneens, bv ontslagrecht, hypotheekrente aftrek, hoogte van bezuinigingen, buitenland, Euro, enzovoorts. Kortom, welke maatregel ook genomen wordt, een heel groot deel is het er niet mee eens. Regeert links, dan is rechts boos, regeert rechts, dan is links boos, is er een middencoalitie, dan is zowel links al rechts boos. Je moet altijd inleveren in een meerpartijencoalititie, geen partij kan zijn eigen verkiezingsprogramma uitvoeren, er zullen altijd maatregelen zijn die niet in overeenstemming zijn met het verkiezingsprogramma, zeker al twee partijen gaan regeren die ver uit mekaar liggen als de PVDA en de VVD.

Begrijp wel, ik ben het zeker niet eens met alle individuele maatregelen, maar ik was voorbereid op compromissen. En ook al die verkiezinsprogramma's op zich was al voldoende aan te merken, omdat je mening zelden voor 100%, of zelfs maar 90% overeenkomt met een bepaalde partij. Beschouw ik het pakket maatregelen als geheel, dan is het naar mijn mening te verdedigen, al is er wel ruimte om her en der maatregelen bij te schaven. Zowel de PVDA als de VVD hebben echter dingen moeten inleveren die ze veel liever niet hadden gedaan.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 12 november 2012 - 20:22   quote  deeplink  
Een andere coalitie zou op heel vergelijkbare zaken stuiten, zeker in tijden van crisis. Het wordt eerder minder dan beter en dat maakt een regering zelden populair, wie het ook is. Ik ben op zich wel blij met een middencoalitie, zodat tenminste de links-rechts tegenstellingen verminderd zijn. Ik hoop dat ze de volle 4 jaar kunnen uitzitten. Pakket is niet perfect, de samenwerking evenmin, maar nieuwe verkiezingen vergroten mijns insziens eerder problemen en wantrouwen dan dat het zaken oplost.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 12 november 2012 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 november 2012 - 20:02 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het zou verdedigbaar zijn als ze eerst flink zouden snijden in buitenlandse uitgaven waar we nooit iets van terugzien. Als ze dat doen hoeven we in eigen land al heel wat minder te bezuinigen, zoniet helemaal niet te bezuinigen en zal er ook niet zoveel ophef ontstaan.
Daarbij komt dat vooral de VVD in de verkiezingscampagne meerdere dingen heeft beloofd waar ze nooit aan zouden tornen maar nu blijkt al op dag 1 zonder nadenken overboord hebben gegooid. Dit wordt door voor- en tegenstanders als enorm dom en amateuristisch omschreven. Het heeft dan ook helemaal niets met inleveren te maken, maar alles met alleen maar zieltjes winnen en daarna doorverkopen. Het is dus zeer terecht dat ze gehalveerd zijn en ik hoop van harte dat we volgend jaar weer opnieuw kunnen kiezen zodat de mensen zich dan niet door al die leugens laten leiden en stemmen voor een partij die wel voor hun ideeen wil vechten in een coalitie.
+1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mijn gemeende excuses aan de FR VVD stemmers









0.0068161