BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Steeds meer talenten kiezen voor Twente, tot woede van Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 november 2012 - 12:45   quote  deeplink  
Steeds meer talenten kiezen voor Twente, tot woede van Feyenoord

media_xll_1410933.jpg

Leroy Fer, Luc Castaignos en Jerson Cabral waren ooit pareltjes in de jeugdopleiding van Feyenoord, maar kozen snel voor FC Twente. De club van preses Joop Munsterman aast nu weer op Kelvin Leerdam en zou ook een oogje op ex-Feyenoorder Georginio Wijnaldum hebben. In Rotterdam vallen die transfers slecht, de club uit Enschede is inmiddels na Ajax opgeklommen tot een tweede aartsrivaal.

media_l_1410934.jpg

In Amsterdam kunnen ze de datum 18 april 2010 maar al te goed herinneren. FC Twente werd die middag in de Grolsch Veste geen strobreed in de weg gelegd door Feyenoord. De ploeg uit Enschede bleef met een 2-0 winst eenvoudig op titelkoers, tot grote blijdschap van de Rotterdamse fans en uiteraard tot woede van Ajax.

Een alliantie voor het leven tussen Feyenoord en FC Twente leek gesloten. Maar ruim 2,5 jaar later is er van enige liefde totaal geen sprake meer. Dat de in Rotterdam opgeleide talenten Leroy Fer, Luc Castaignos en Jerson Cabral in de Grolsch Veste lopen, wordt in De Kuip als pijnlijk ervaren.

Dat Kelvin Leerdam nadrukkelijk in beeld is om gratis eveneens naar Enschede te verhuizen, al is ook PSV geïnteresseerd in de speler van Jong Oranje, doet de verstoorde relatie ook al geen goed. En dan zijn er dus geruchten dat PSV'er Georginio Wijnaldum op het verlanglijstje van de Tukkers staat.

Om de vraag te beantwoorden waar het definitief fout ging tussen Feyenoord en FC Twente, moet worden teruggekeerd naar de zomer van 2011. Leroy Fer wilde zijn contract bij Feyenoord inruilen voor een verbintenis bij FC Twente. Het Legioen reageerde woedend, gooide zelfs een rouwkaart met zijn naam door de brievenbus van Fer. Op bestuurlijk niveau werd het spel steeds grimmiger gespeeld.

Martin van Geel hield zijn poot stijf en eiste miljoenen voor Fer, die nog maar een jaar onder contract stond in de Kuip. De top van FC Twente liet in diverse media doorschemeren dat Fer meer dan welkom was, maar weigerde lange tijd een serieus bod op de speler neer te leggen in Rotterdam. Om de halsstarrige Van Geel te omzeilen zocht de top van Twente contact met de raad van commissarissen van Feyenoord in een poging tot overeenstemming te komen achter de rug van Van Geel om. Tot de laatste dag werd het spel keihard gespeeld, tot Twente 5,5 miljoen overmaakte naar De Kuip.

Van Geel werd door de directie van Feyenoord geprezen en de technisch directeur liet direct weten dat Feyenoord geen spelers meer aan het opleiden is voor een club als Twente. Uitspraken die in Enschede als denigrerend werden opgevat.

Episode twee speelde zich afgelopen zomer af. Feyenoord had het geld niet om Luc Castaignos los te weken bij Internazionale. Twente trok wel de knip en Van Geel zou hebben geroepen dat 'Castaignos op zijn knieën terug wilde naar Feyenoord'. 'Die letterlijke woorden heb ik nooit gebruikt', zegt Van Geel daar nu over. 'Maar Luc wilde zeker graag naar Feyenoord, zijn zaakwaarnemer Karim El Atmani klopte niet voor niets als eerste bij ons aan.'

Toen de technisch directeur in de media ook vertelde dat 'Leroy Fer nogal in de weer is met z'n mobiele telefoon' om spelers van Feyenoord naar Enschede te halen, raakte Fer geïrriteerd. 'Van Geel moet zich met Feyenoord bemoeien en niet met FC Twente. Bovendien bepaal ik het transferbeleid bij Twente toch niet', was de stekelige reactie van Fer.

In augustus ging jeugdinternational Jerson Cabral naar FC Twente en maakte Wesley Verhoek de omgekeerde transfer. Kelvin Leerdam zou de vierde jeugdinternational van Feyenoord moeten worden, die straks groot wordt in Enschede.

'Bij FC Twente kunnen ze heel hoge salarissen betalen', zegt trainer Ronald Koeman. 'Anders kun je een speler als Tadic niet halen. Ik ben het met Van Geel eens dat wij spelers opleiden voor ons eerste elftal en later een club in het buitenland. En niet voor een club in Nederland. Of het dan nog een verschil maakt of een speler voor FC Twente of PSV kiest? Nee hoor, voor mij niet.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 03 november 2012 - 12:46   quote  deeplink  
Hoezo dan woede, die gasten zijn het niet waard om in ons shirt te spelen..
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 03 november 2012 - 15:41   quote  deeplink  
Tekst moet anders zijn ,steeds meer wannabe toppers kiezen voor het geld.
Lekker uitgaan in Enschede en boerenmeisjes euken ????
Ik hoop dat Feyenoord een ende gaat maken aan de tukkerse droom.
het is genoeg geweest met die mannen.
Sensi
 Sensi - zaterdag 03 november 2012 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2012 - 15:41 schreef piet de paler het volgende:
Ik hoop dat Feyenoord een ende gaat maken aan de tukkerse droom.
het is genoeg geweest met die mannen.
Zo is het. Ze kiezen alleen voor de tukkers omdat ze denken daar 'sportief op voor uit te gaan'. Wat zullen ze balen als Feyenoord weer richting het einde van t seizoen boven ze staan hehehe. Laat ze lekker joh, wij lachen als laatst. Met om te beginnen morgen!
eko-sporter
 eko-sporter - zaterdag 03 november 2012 - 17:11   quote  deeplink  
Ik denk ook dat de woede bij Feyenoord wel meevalt. Het is nog even een fase waar we als club doorheen moeten, met de zekerheid dat we op de goede weg zijn. Gek genoeg is het feit dat Twente en PSV op onze spelers jagen daar het beste bewijs van.
van geil
 van geil - zaterdag 03 november 2012 - 17:13   quote  deeplink  
ze mogen mokotjo voor 7 miljoen erbij hebben.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 03 november 2012 - 17:20   quote  deeplink  
Daaruit blijkt het steeds meer dat het belangrijk is dat er een nieuw stadion komt!!

Dan kan Feyenoord ook weer meer salaris gaan betalen om die spelers te behouden.

De aantrekkingskracht van de kuip wordt helaas steeds minder ........... en financieel holt het ook achteruit met de kuip!!
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 03 november 2012 - 17:24   quote  deeplink  
Wat een logica, in 3 zinnen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 03 november 2012 - 17:59   quote  deeplink  
Feyenoord zit in een groeimodel. Dus ook financieel.
En -behalve Fer- wat raak je nou eigenlijk wezenlijk kwijt?
Cabral, Leerdam, Castaignos zijn vooralsnog niet bewezen aderlating voor Feyenoord.
Alexi
 Alexi - zaterdag 03 november 2012 - 18:04   quote  deeplink  
Het is gewoon ongehoord wat die gasten verlangen van hun werkgever,
als ik morgen om opslag vraag sta ik overmorgen buiten!!!!!!!!!!!
Waar is de ware clubliefde!!?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 03 november 2012 - 18:09   quote  deeplink  
Clubliefde? Romantiek helaas.
Twente haalt zich een probleem op de hals. Dat wel.
van geil
 van geil - zaterdag 03 november 2012 - 18:19   quote  deeplink  
uitzetting naar het buitenland.
eko-sporter
 eko-sporter - zaterdag 03 november 2012 - 18:35   quote  deeplink  
Alleen een supporter kent liefde voor zijn club, met een enkele voetbalspeler als uitzondering. Een voetbalspeler is te herkennen aan het feit dat hij snel heel rijk wil worden. Hetgeen zijn goed recht is. Dat wil ik zelf ook, maar in mijn vak zou dat eerder een wonder dan een realiteit genoemd worden.

Een voetballer is eveneens te herkennen aan het feit dat hij over elke nieuwe club zegt dat het zijn grote liefde is en hij er graag aan het eind van zijn cariere weer wil terugkomen. Dat laatste doen ze overigens zelden, tenzij er een contract voor ze klaar ligt waar het toekomstig te ontvangen salaris hoger ligt dan de toekomstig te verwachten voetbalkwaliteiten.

Naast supporters en voetbalspelers, kennen we ook de toeschouwer. Sommige clubs hebben meer toeschouwers dan supporters. Sommige toeschouwers worden ook wel teletekst supporters genoemd. Ze verlaten vaak voor het eind van de wedstrijd het stadion. Deze mensen hebben of een zwakke blaas, dat rechtvaardigt een voortijdig vertrek, of moeten op tijd thuis zijn. Als dat laatste het geval is, hebben ze vaak ook een witte zakdoek in bezit.

Supporters met een witte zakdoek zijn eigenlijk toeschouwers die thuis of op hun werk niets te vertellen hebben, maar door het zwaaien met hun witte zakdoek het gevoel hebben toch macht te bezitten. (Enge mensen trouwens. Wie heeft er nu een witte zakdoek?)

Overigens is het ook zo dat we ook geen echte voetbalanalisten meer kennen. Veel van die zogenaamde analisten bekommeren zich meer om de aandacht van de media, dan het zo objectief mogelijk beschouwen van een club of voetbalwedstrijd. Je herkent ze door hun overdreven woordkeus,cabaratesk gedrag en het herhaaldelijk "spelen op de man". Bij dit laatste is overigens ook kenmerkend dat zij zelf de martelaar uithangen als er kritisch over hen gesproken wordt.

En dan heb je ook nog de voetballiefhebber. Die zit tussen de supporter en de toeschouwer in. Soms zijn het echte liefhebbers van het spelletje zonder zich aan een club gebonden te voelen. Meestal durven ze echter geen kleur te bekennen.

Waarom ik dit opschreef? Geen flauw idee.
van geil
 van geil - zaterdag 03 november 2012 - 20:54   quote  deeplink  
dat paard in het logo heet black beauty.

is alleen blind.
aad 64
 aad 64 - zondag 04 november 2012 - 10:31   quote  deeplink  
Afval putje Twente
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 04 november 2012 - 10:55   quote  deeplink  
Ik heb ook al gehoord dat er vanuit de jeugd, spelers naar Fc Twente willen vertrekken.
Dat is toch wel een teken aan de wand binnen Feyenoord lijkt me!!

Dus de hoogste tijd voor een nieuw stadion en jeugdcomplex voor de jeugd elftallen van profclub Feyenoord ...........
Stylzz
 Stylzz - zondag 04 november 2012 - 10:59   quote  deeplink  
Kan t me niet voorstellen.
Bij Feyenoord moet je als jeugd nu zijn.
Beste opleiding plus grootste kans om door te breken.

lijkt me onzin.
piet de paler
 piet de paler - zondag 04 november 2012 - 11:02   quote  deeplink  
jaren geleden,was er een voorzitter van Twente die riep wij moeten het met eigen jeugd gaan doen.Wij zullen nooit kopen om het kopen.Het kan verkeren nu kopen ze alles wat los en vast zit,en er spelen geloof ik maar 3 spelers uit eigen jeugd.
Echter ze vergeten 1 ding (Munster fuhrer zei het zelf) de achterban van Twente kan niet meer groeien.Dus een slecht seizoen O.K 2 slechte seizoenen en ze moeten gaan verkopen poeffffffffffffff en weg is de ballon van Twente kijk maar naar AZ.
Ik zal nu wel reacties krijgen van de zgn Fc Twente fans maar waar waren die in de jaren 70 80 90 2000 en nu8 ineens komt elke zogenaamde Twente fan uit de kast.
ik wens Twente een goede toekomst toe maar pas op met die minachting (door de fans) over mijn Feyenoord die elk jaar door kan groeien en met een nieuw stadion echt weer terug is in de top van Nederland.Alleen als Schalke degradeert hebeb jullie misschien groei maar anders boom boom out goes the light
prettige wedstrijd en mochten jullie winnen geniet er nog maar van.Mochten jullie verliezen ach koop Leerdam........................................
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 04 november 2012 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 10:59 schreef Stylzz het volgende:
Kan t me niet voorstellen.
Bij Feyenoord moet je als jeugd nu zijn.
Beste opleiding plus grootste kans om door te breken.

lijkt me onzin.
Ik heb het ook maar gehoord op varkenoord! Ik denk daarom dat nieuwigheid Feyenoord weer een boost kan geven. Als alles bij het oude blijf dan vrees ik het ergste ............
tomson
 tomson - zondag 04 november 2012 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 10:55 schreef lijdensweg het volgende:
Ik heb ook al gehoord dat er vanuit de jeugd, spelers naar Fc Twente willen vertrekken.
Dat is toch wel een teken aan de wand binnen Feyenoord lijkt me!!

Dus de hoogste tijd voor een nieuw stadion en jeugdcomplex voor de jeugd elftallen van profclub Feyenoord ...........
Puur gezeik om het stadion er dan ook weer bij te slepen lijkt me.. Feyenoord =FEYENOORD !!
infamous psv
 infamous psv - zondag 04 november 2012 - 11:18   quote  deeplink  
wie niet wil blijven die tieft toch gewoon op.. schijt aan man
Alexi
 Alexi - zondag 04 november 2012 - 11:20   quote  deeplink  
Als je beter kan moet je maar beter gaan! Als je geen hart in je donder hebt met een flinke dosis clubliefde,kun je maar beter gaan! Wat verwacht een broekie nu in deze tijd bij een andere club?! Geld alleen is echt niet alles...
Er lopen nog zat talenten rond op Varkenoord en omstreken,bezint eer je begint....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 november 2012 - 11:24   quote  deeplink  
Gelukkig had ik al een vergelijkbare haat tegen die club zoals ajax
bode
 bode - zondag 04 november 2012 - 11:39   quote  deeplink  
Ik hoorde gisteren avond van iemand dat een paar supporters
zaterdagmorgen met een paar potten pindakaas op de training kwamen om te vertellen dat ze daarmee hopen sterke te worden, en op het veld begonnen de spelers er ook nog om te lachen
bode
 bode - zondag 04 november 2012 - 11:48   quote  deeplink  
Dit was bij De tukkers in Hengelo op het trainingscomplex hoor
was vergeten de club te melden
infamous psv
 infamous psv - zondag 04 november 2012 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2012 - 11:48 schreef bode het volgende:
Dit was bij De tukkers in Hengelo op het trainingscomplex hoor
was vergeten de club te melden
je bent n post-Bode ook hoor...
Sensi
 Sensi - zondag 04 november 2012 - 11:50   quote  deeplink  
Tukker forum <---- die kant op.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - zondag 04 november 2012 - 11:58   quote  deeplink  
Ajax koopt niet bij ons want ze weten dat hun achterban dan laaiend word Twente wil zowat al onze spelers kopen/halen die 10-0 verliezen van PSV en een half seizoen voor degradatie hebben gespeeld
Lijk mij prima als Joop ze visie richting de 10e plaats is

Club liefde is voor supporters heeeeel anders als voor voetballers
Wijnaldum had in ze contract staan dat wanneer er geen club kwam om aan verkocht te worden hij bij zal tekenen zodat ie nooit gratis weg zal gaan dit was overigens zijn eigen idee vervolgens word hij wel verkocht en doneert ie een bedrag aan onze jeugdopleiding.
Het kan aan mij liggen maar ik vind dit voor een voetballer toch clubliefde

Kuijt heeft bijgetekend zodat ie met een meerjarig contract verkocht kon worden is voor een voetballer clubliefde

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Steeds meer talenten kiezen voor Twente, tot woede van Feyenoord









0.0078201